Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

HUHTIKUUN HELMET * ELOKUUSSA *


Sai alkunsa tähdenlennosta, horsman nukasta hennosta, taivaan sateenkaaresta, isän ja äidin haaveesta. Salaisuus ei pysy kauaa, meillä odotetaan vauvaa


Laskettu aika



26.3.2013

Nelly83 / 29 / 3. / JS



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / kys



31.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?



1.4.2013

Sanna-77 / 35 /4. / PHKS



2.4.2013

MurustenMami /28 / 3./ k-hks




4.4.2013

Hjannah / 29 / 2. / KOS
Neiti Pehmis / 27 / 1. / Tays




5.4.2013

Scrat / ? / 1. / ?
NaksuP / ? / 2. / ?
Dominique 35/ 4./ Tays
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS




6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / kos



7.4.2013

mmiilia / 24 / 3. / VKS
bigmama2013 /27v / KOS
Suska84 / 28 / 2. / Tays
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SEKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS




8.4.2012

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS



10.4.2013

Whisky Peat / 36v / 3. / Tays
Eufemia / 27 / 1. / LKS
Leenuliinukka / ? / ? / Tays
Dominique / ? / 4. / Tays
Leenuliinukka / 37 / 3. / Tays
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS




12.4.2013

Viljavainio /36 /2. / Nkl
Jonna_91 / 21v / 1. / K-SKS




13.4.2013

teron / 21 / 1. / ?
viuwolf / 26 / 1. / HYS




14.4.2013

Suski90 / 21 / 3. / Oys



15.4.2013

Naneni / 28 / 2. KOS tai TYKS



16.4.2013


Pai80 / 32 / 2. / JS




17.4

Natte / 30 /4. / NKL
silkkii / 34 / 5. / SEKS




18.4.2012

alley / 29 / 2. / LS
tuplis2 / 37 / 3. / PHKS




20.4.2013

orpk86 / 26 / 3. / k-pks



21.4.2013

Meidän Äiti / 30 / 4. / LS
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS




23.4.2012

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Alexa / 39 / 3. / KOS
Ariet / 30v / 3. / ?




25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / phks
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat
Lilyy / 24 / 1. / NKL




26.4.2013

Muksutar / 26 / 1. / ehkä JS (muutto edessä)



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS



L.A?

NeitiPehmis / 27/ 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. /LKS
Scrat / 33 / 1 / TYKS
Esikko77 / 35 / 2. / Tays
jansku-89 / 23 / 3. / phks
House / 31 / 3. / ?




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Jee! Suosittelen tarkistamaan omat tiedot, mikäli nuo ovat suoraan siitä minun listauksestani :D Pikkaisen olen havaitsevinani aivotoiminnan heikkenemistä itselläni, esim. puurohiutaleet olivat matkalla kuivauskaappiin jne...

Muutenkin kunnon aivojumi, tuntuu ettei mikään mene jakeluun =)

WP, oliskohan 5+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: suski90
Jee, hyvä lista :)

Oireettomuus, argh! Ei oo kivaa.. Välillä olo, ettei tuolla mitään ole, ja välillä taas on raskaana oleva olo. Oon aika varma että huomenna haen apteekista sen digitestin, jos se yhtään selventäis tätä olotilaa.
 
Jee, hieno lista :)

Mulle voi merkata 28v./kolmonen/k-hks/la 2.4

Oireita alkanut satelemaan urakalla :p Eilen illalla alkoi ihan tajuton kuvotus, joka jatkui aamuun saakka ja päivän aikana välillä nostellut päätään...Ja nuo repäisykivut (ilmeisesti kohdun kasvukivut), jotka tuttuja jo edellisistä raskauksista, ovat melkosia! Nuo meidän 1vee ja 3vee nujakoivat ihan tauotta ja välillä joutuu haukkana pompata väliin, niin auts! Eli ei äkkinäisiä nousuja siis, as if :LOL:

Nyt kyllä pää lyö niin tyhjää, etten muista piti kirjottaa |O Ehkäpä huomenna mun muutamat aivosoluni kohtaavat ja saan aikaseksi kirjotettua jotakin ihan fiksua ;)

Juu ja tervetuloa ja onnittelut uusille :flower:
 
Toiseen ketjuun jo laitoinkin tervetulotoivotukset uusille. :)

Muakin häiritsee tää oireettomuus, huolettaa. On se hassua, että kaikesta sitä huolen keksii. Mutta tosiaan ei oo oireita juuri muuta, ku iltainen järkky vatsan turvotus. Ihan ku oisin viidennellä kuulla raskaana ;) Miten sitä vaan osais nauttia, kun ei satu eikä okseta???

Hei WP, meillä on kyllä aika samanlaiset tiedot. Ikäeroa vaan vuosi ja molemmille kolmas tulossa, sama la ja sairaala Tays. Ja muistanko oikeen, että säkin oot päiväkodissa töissä?
 
Viimeksi muokattu:
Jee! Suosittelen tarkistamaan omat tiedot, mikäli nuo ovat suoraan siitä minun listauksestani :D Pikkaisen olen havaitsevinani aivotoiminnan heikkenemistä itselläni, esim. puurohiutaleet olivat matkalla kuivauskaappiin jne...

Muutenkin kunnon aivojumi, tuntuu ettei mikään mene jakeluun =)

WP, oliskohan 5+0

Hahhahaha joo, tuolla välillä la päivämäärässä vuosi "2012" :D :D joo, ei se mittää, ite laskin la laskurilla vuotta 2012.. mää että miten se näyttää 40+ viikkoja :D
 
Minutkin saa lisätä listaan, kun tänään oli jo vahvempi viiva raskaustestissä.

Natte / 30v / 4. / NKL LA 17.4.

Oireita ei kyl täälläkään ole, mutta ei ole aikasemmissakaan raskauksissa ollut. Tänään iski vaan kauhea paniikki, miten me pärjätään neljän lapsen kanssa. Sama paniikki mulla iski tasasin väliajoin kolmannen odotuksen alussa. Kyllä se stressi siitä hälvenee, kun kevättä kohti tullaan. Toivottavasti...
 
Huomenta!

Kiitos kaunis listasta:flower:

Mulle voi lisätä seuraavat tiedot: bigmama2013/27v/KOS/LA 7.4.2013

Uusille odottajille tervetuloa.

Täälläkin tuo oireettomuus vaivaaa. Livää kuvotusta on, mutta se ei tunnu missään, kun on tottunut aiemmissa raskauksissa voimaan ihan oikeasti pahoin...
Eiln tulikin sellainn ol, ettei siellä mahassa varmaan ketään ole:( Tein vielä eilen uuden digin, johon pärähti nopeasti raskaana 3+.

Ultran sain aikaistettua, eli sinne mennään 21.8 ja täytyy sanoa, että jännittää ihana kamalasti.Näin viimeyönä unta, että odotin kaksosia:LOL:

Hei, te jotka juoksette, niin missä vaiheessa sitä sykettä pitäisi alkaa seurailla? Itse kanssa lenkkeilen pari kertaa viikossa ja salilla pyrin vierailmaan samassa suhteessa.

Nyt on pakko raahata itsensä töihin. Hyvää ja toivottavasti aurinkoista päivää kaikille!

bigmama&hippu rv 5+4
 
BigMama: Mä olen koittanut kysellä noista sykkeistä niin ilmeisesti vasta puolessa välissä niitä pitäisi alkaa rajottamaan siihen 150. Mä olen ja juoksen edelleen lenkkejä erilaisilla sykkeillä.(mulla nousee muutenkin sykkeet tosi helposti niin ajattelin lääkäriltä kysyä että onko toi 150 ihan absoluuttinen raja)Pidempiä 1,5 tunnin lenkkejä pienemmillä sykkeillä ja lyhyempiä tunnin lenkkejä. Ja nyt otin uudeksi mäkijuoksun, juoksen 200metristä ylämäkeä täysillä ylös 4 krt. Tollaista sykkeen kohotusta :)
Salille mäkin menen taas tän kuun lopussa kun on aikaa. Meinaan kyllä käydä ihan normaalisti jumpissa ja salilla. Niin että viikkoon tulee 4 salikertaa(sali/jumppa) ja parit lenkit,vaihdellen :)
Sitä en tiedä uskallanko ottaa tuplatunteja. Kun aiemmin olen ollut vaikka jonkun lihaskuntotunnin ja kahvakuulan. Tai pumpin ja zumban putkeen.

Huh,tänään iltapäivällä saa sitten tietää että onkos ne hormonit noussut. Aamulla kävin labrassa ja nyt sitten odotellaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Jospa minäkin liittyisin listalle Alley 29v LS 2. LA 20.4.

Oireita on jonkin verran. Rythäiriöt on tulleet aikaisin, tytöstä vasta viikolla 7 alkoi häiritä päiväunia, tässä jo ennen testausta sunnuntaina oli ekat. Sitten välillä pahaa oloa ja tissit on ajoittain arat. Öisin ku herää niin en saa unta enää ja pyöriskelen. Päivällä taas uni maistuu :) Vielä ollaan tämä ja huominen tytön kanssa lomalla, sitten viikonlopun jälkeen alkaa työt ja päiväkoti.
 
Isot kiitokset Suski ja WP pinosta.

Eli mun tietoja vois vähän täydentää ja korjata: Dominique 35v., 4. lapsi, la 5.4. Tays.

Näin viime yönä unta, että menkat oli alkamassa. Hui. Pelottavaa...

Sain varattua eilen neuvolaan ajan. Sain ar-ultran 22.8., kun mun yksityinen ar-ultra on 17.8. Tässä pähkäilen, että perunko yksityisen ja säästän 89 euroa ja kärvistelen sitten viisi ylimääräistä päivää.

Domi ja Pikkis 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla tsemppaamaan MommysMonsterssia!!!:hug: Toivotaan, että masussa kaikki hyvin!!

Mulle iski sitten järkky flunssa. Kurkku on kipee, nokka vuotaa ja yskittää.:snotty:
Yskiäkkin pitää niin pirun varovasti, ettei tuu aamupala paluupostina kurkkuun.
Ruokalista on kaventunut ihan kivasti.. Luumua, nektariinia.... ja siinä se sitten onkin. mikään muu ei mene alas. jippajee!! tosi kiva yrittää tuolla ruokavaliolla pitää tätä salaisuutena töissä:kieh:

Eilen tuli myös neuvolasta paperit...ruotsinkielisenä!! Mun äidinkieli ei ole ruotsi, enkä sitä edes kovin hyvin puhu. En tiedä, mistä ne on neuvolasta saaneet päähänsä lähettää mulle ruotsinkieliset paperit. täytyy siis tänään soittaa sinne ja pyytää uudet.

Mutta nyt tekemään töitä. Itsellä sellainen olo, että joutuu, ehkä kesken päivän painumaan kotiin peiton alle :-/

-Nelly ja salarakas 7+1-
 
Kiitos listasta! Lisäilenpä minäkin siihen vähän tietojani.
Eli Viljavainio/36v/2. lapsi/12.4./Nkl (laskettu aika voi vielä muuttua).

Turvotusta pukkaa täälläkin ja tuo väsymys on ihan erikoista. Puolet päivästä voisi nukkua. Onneksi esikoisella on myös aika hyvät unenlahjat :)

Josko menisi täyttelemään noita neuvolapapereita, kun pikkumies vielä nukkuu tyytyväisenä. Päästään sitten liikenteeseen, kun herää.

Ultraa odotan tosi jännityksellä.
Ja toisaalta yrittää olla ajattelematta koko asiaa, kun siihen kuitenkin on vielä niin pitkä aika.

Päivä kerrallaan :)
 
MommysMonsters :hug: Toivottavasti hormonitaso on noussut ja kaikki olis hyvin! Uskotaan niin, että on!

Lähden kohta apteekkiin, ihan pakko saada se digitesti.. Mitä sen nyt sitten pitäisi näyttää, jos mulla on viikot nyt 5+, näyttääkö se sillon 3+ vai miten se olikaan? Mut kun voi olla mahdollista, että todellisuudessa mulla onkin vasta 4+ viikkoja..
 
Kiitos Suski90 uudesta pinosta! :)

Muakin vähän huolettaa, kun pojasta oli tässä vaiheessa jo ihan järkky kuvotus, ennenku silmänsä avas aamulla. Kyllä nytkin kuvottaa, kun ylös nousee ja nälkäisenä ja makean syömisen jälkeen ja hampaita pestessä ja vettä juodessa, mutta eipä niin voimakkaasti. Muitakin oireita kyllä on ja uutena on tullut se, että joka yö saa nousta vessaan . Ja päivälläkin rampata jatkuvasti(tämä kylläkin jo ollut). Tissit edelleen kipeät ja turvottaa. Ja tää väsy!! Ja siltikin huolettaa!!! Mä en kyllä taida näistä huolista selvitä silti koko raskauden aikana, vaikka kaikki näyttäisikin menevän hyvin : /

Me mennään huomenna ottamaan pojalle mpr-rokote ja ajattelin myös kertoa terkkarille tästä raskaudesta.

Hjannah&Pallero 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: suski90

Yhteistyössä