Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Milas
Mulla kans on koko ajan nälkä. ja kun on pahaolo siihen auttaa vaan kun syö, mut sit tulee pian uudelleen paha olla. Nyt siis muistan miks mulla paino nous edellisissä raskauksissa heti alussa niin paljon. Siks kun yrittää lievittää huonoa oloa niin joutuu syömään, syömään ja syömään :ashamed: Ruuan laittaminen on kyllä tuskaa kun kaikki tuntuu haisevan niin pahalle.
nippiäinen tervetuloa joukkoon =)
pai78 jospa ultrassa hyviä uutisia :)
 


viikko 5 tasan täynnä.. :heart: :heart: vielä viikko jännäilyy (siis useimmiten kesken menee ennen viikkoa 6), ja sen jälkeen riski pienenee 12 asti.. :D kyl mä alan olee jo melko lailla varma että meille huhtikuussa muuttaa uus vauva.. :heart:

tervetuloa uusille!!

pai78
tuuthan kertomaan meille hyviä uutisia.. :D
no jolllain onnellisilla on jo neuvolakin; onnea siihen.. oon vähän kade mulla neuvola vast 9.9, mut toisaalta; oon siinä vaiheessa jo niin pitkällä, et saattaa vauvan sydän äänet jo kuuluu.. :heart: :heart: :heart:
 
Miul on plussaamisen jälkee tänään eka työpäivä. Työkaveri käy rankkoja aikoja hedelmöityshoidoissa. En kyllä vähään aikaa pysty kertomaan että itsellä tärppäs heti ku anto mahdollisuuden. Kui voiki tuntea syyllisyyttä omasta onnestaan :(
 
Pirke , kyllä mäkin "hetken" tunsin tai tuli tunne, että meillä, ku tärppäs ihan heti toisesta yhdyntäkerrasta, niin tuli paha mieli niiden puolesta, jotka vuosia yrittävät. On tässä kyllä "koettu" paljon caccaakin, varsinkin tän tiputtelun takia.

Np-ultra-aika tuli ja se on 20.9. Kuukauden odotus ja neuvolalääkäri 24.8, joten tuntuu pitkältä odottelulta noiden väli. Ehkä se ois vaan totuttava odottelemaan, ku tässä muutenkin "odotellaan" :D

Eli nyt siis "kasassa"

- Varhaisultra 10.8
- Neuvola 11.8
- Ultraus (vuodon tutkiminen) 13.8

innoM & (<3) 7+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirke:
Miul on plussaamisen jälkee tänään eka työpäivä. Työkaveri käy rankkoja aikoja hedelmöityshoidoissa. En kyllä vähään aikaa pysty kertomaan että itsellä tärppäs heti ku anto mahdollisuuden. Kui voiki tuntea syyllisyyttä omasta onnestaan :(
Tiedän tunteen :(

Itse aikoinaan eli noin 4 vuotta sitten koin keskenmenon (tuulimuna), ja yritettiin ennen sitä ja sen jälkeen kovasti saada silloisen miehen kanssa lasta, tuloksetta. Tuntui kyllä silloin pahalle kuulla, miten monet muut tuli ihan vahingossa ja suunnittelematta raskaaksi. Tottakai sitä läheisille toivoi kaikkea hyvää ja vilpittömästi halusi olla heidän puolestaan onnellinen, mutta satutti silti kun ei se omalle kohdalle voinut osua. Jospa nyt onni olisi kääntynyt ja tämän uuden miehen kanssa saisimme niin kovin kaivatun ja rakastetun, yhteisen lapsen! Kovastihan tuo matkassa tuntuu olevan, toivottavasti kaikki menisi hyvin myös loppuun saakka :)

Soitin tuossa neuvolaan, ei ollut ketään paikalla ja puhelu meni sosiaali- ja terveyspalvelijalle, käski soitella neuvolaan puhelinaikana 12. - 12.30, mutta äsken sain puhelin neuvolasta ja sanoi se täti siellä, että olin soitellut :) jännä että tuolleen takaisin soittivat! Täällä tuo terveyspalvelu on ollut vähän mitä sattuu, joten täytyy sanoa että olin positiivisesti yllättynyt.

Nainen siellä antoi minulle ajan ekaan neuvolaan, 14.9 ois aika! Vähän aiemminkin ois saanut, mutta koska miehellä on tuolloin 14. päivä vapaapäivä töistä, valitsin sen että pääsee mieskin mukaan kun niin kovasti haluaa :heart:

Lääkäriaika on sitten 16.9. En malta odottaa :D
 
InnoM: joko sut lisäillään listalle? =)

Pirke: Kai se on ihan luonnollista, mustakin oli tosi vaikea kertoa ekasta raskaudesta sellaiselle kaverille jolla oli lapsen saanti tosi vaikeaa (hoidot menossa). Mutta ihan hyvin se sen otti, tosin en kovin paljoa "raskausjuttuja" hänen kanssaan kyllä jutellut, sillä ajattelin että ei ehkä halua kuulla mun vuodatuksia siitä aiheesta...

Uusille
tervetuloa :heart:

).( Mulla oli viime viikon lopulla ihan järkyttävän paha olo aamuisin, piti pönttöäkin yhtenä aamuna halata, mutta nyt ei mitään. Miua ihan suoraan sanoen HIRVITTÄÄ! Keskeytyneessä keskenmenossa oli sama juttu - oireet vaan hävisi. Sitten np-ultrassa todettiin vaan, että sikiö vastaa viikkoja 6-7 ja lääkkeellinen tyhjennys edessä. Eihän se sitä valttämättä tarkoita että olisi sama juttu, mutta pelottaa se silti :(. Huomenna olisi sitten neuvola ja siihen perään lähdetään kaupunkiin ja ultraan. Siinä on vaan semmoinen hankala homma, että ei saatu esikkoa hoitoon, joten joudutaan ottamaan mukaan. Käytännössä sitten varmaan tehdään niin, että mies menee likan kanssa jonnekin ja mie käyn sitten ultrassa yksin :/
 
snowball , joo lisäile vaan jos se ei tuota huonoa onnea :D LA 3.4 joka laskettu sikiön koon mukaan. PHKS, ikä 24 ja esikoinen =)

Ja just ku pääsin melkein helpotuksesta huokaisemaan, ni eiköhän sieltä taas tullut paperiin :p
 
Mahtuisiko mukaan vielä yksi odottaja? Kolme kertaa ultrassa käyneenä uskallan kirjoittaa. Ensimmäisellä kerralla rv 5+6 kohdussa ei näkynyt mitään, toinen kerta oli 6+5 ja raskauspussi oli asvanut mutta todella vähän ja silloin sain kuulla että todennäkösesti on tuulimuna. Tänä aamuna ultran monitorissa kellui pieni ihminen jonka sydän sykki oikein hienosti viikot vastasivat 7+0 oikeesti menkkojen mukaan 7+2, onkohan tuo muuten normaalia. ??
Pahoinvointia on ja tuntuuu että koko ajan on kamalaakin kamalampi nälkä.

Mun tietoja vähän : 31v komas tulossa ensimmäinen tyttö 2001 ja poika 2009, sairaalana tulee olemaan naistenklinikka kaksi lasta sielä synnyttäneenä en mene muualle. Vantaalla asustellaan, mistä päin täällä muuten on ihmisiä??

Noh minä taidan mennä ulos istuskeleen kun on niin ihanan viileetä ja poikakin nukkuu ja tyttö huitelee kavereiden kaa viimesenä loma päivänä.

Hömppä ja kyytiläinen 7+0
 
terveisiä keittiön lattialta!
iski huono olo kesken puuron teon,niinpä sitten muutaman lusikallisen yritin syödä lattialla maaten...olihan se taas suoritus..huono olo jatkui ja kömmin sänkyyn tuskan hiessä..sitten helpotti..
Tisut mulla on ollu kipeät pitkään jo..edellisessä raskaudessa joka päätyi keskenmenoon,tissit oli vielä kipeämmät ja turvonneemmat mitä nyt,ja km oli siis viikoilla 5+3,nyt 6+3.En tosin ole huomannu oisko ne myös nyt kasvanu kun niitä koko ajan pitää tähystellä...

Muuten olo on suht hyvä,toisinaan etoo ja hajuaisti ehkä parantunut,esim valkosipuli ja makkaran haju etovat.

Huomenna olis neuvola,ja siellä aattelin kysyä pääseekö sitä kautta varhaisultraan ja jos ei niin sitten mietitään ukon kanssa josko sinne sit yrittäis päästä yksityisen kautta.Sais tän epävarmuuden ainakin hetkeksi pois niin vois olla normaalisti..

Helsingistä me ollaan kotoisin,kun parikin sitä taisi kysellä.Mistäs päin muut olivat?

Voikaa hyvin!

Kääryle ja rv 6+3
 
Hömppä ja muut ultrassa käyneet: ihanalta kuulostaa, kumpa minäkin pääsisin pian...
Eka neuvola on keskiviikkona, toivon, että silloin ultrattaisiin, tai etta saisin ekan ultra-ajan lähiviikoille. Jos ei, niin sitten varaan ajan yksityiselle!

Oireista: Nyt iski taas tissikipu. Jännää, että koko tänä aikana ei ole ollut kipua kuin vasemmassa! ;) Töissä iskee kahvi-/ruokataukojen välillä huono olo. Viikonloppuna meni kevyesti 7h aamupalan jälkeen syömättä (tosin oli aika iso "pala" ), kun oli mielekästä tekemistä!

anna ja röpsökkä 7+3
 
nopeasti käväsen, kun on tapahtunut ihme: meidän poika, nukkuu sisällä päikkäreitä :eek: :D

sinnlos sinäkö mietit synnytystä, pienikokoisena? mä voin kertoa että itse olen tosi pieni, ja alkuun lääkärikin sitä mieltä ettei anna lantio periksi alatiesynnytykseen, mutta niin vain sieltä putkahti 3,5 kilonen poika, ilman kivunlievitystä :eek: eppari kyllä piti tehdä. ja alle kolmessa tunnissa se tuli!
että älä huoli, kyllä se todennäköisesti sieltä mahtuu tulemaan ja jos ei, niin sitä vartenhan siellä henkilökuntaa on että auttavat :)

Helsingistä mekin.

huomenna olis sitten eka neuvola, kiva mennä vaikka muistaakseni se olikin aika "turha".

manna ja papu 7+3
 
Snowball: Mullakin oli viikonloppuna huono-olo ja jouduin pari kertaa jo yökkäilemäänkin. Nyt sitten tänään oireet on kadonneet..

Toksoplasmoosista olitte jutelleet. Meillä on kissoja ja jokaisessa raskaudessa olen putsannut hiekkalaatikot ja sen jälkeen pessyt kädet eikä mitään ole tullut. Se että kissoista saisi tokson tarkoittaa sitä, että kissan kakkaa pitää kulkeutua suuhun. Todennäköisempää on saada tokso multaisista kasviksista. Eli jos multaa menee suuhun, niin siitä voi saada tokson. Siksi suositellaankin raskaana olevien pesevän erityisen hyvin kaikki vihannekset.

Oliko sinnilos kun kyseli raskaustesteistä. Siis kyllä r-testiin voi tulla hailakka viiva jo ennen kuin kuukautisen normaalisti pitäisi alkaa. Eli jo viikolla 3+, silloinhan on hedelmöittymisestä kulunut 1-2 viikkoa, jonka siis tuo digi testi aikaisimmillaan näyttää.

Minua on myös vähän hirvittänyt raskaudesta kertominen. Kun tiedän, että ystävälläni on vauvahaaveita, mutta heillä on myös vähän ongelmia. Ja tämä mun raskaus tuli ihan yllättäen ja kun söin vielä pillereitäkin. En tiedä miten ystäväni mahtaa tähän suhtautua..

Mulla on lääkärineuvola keskiviikkona eli ylihuomenna, mutta viikkoja on silloin vasta 5+6, joten ei kai siellä voi ultrassa mitää näkyä kun tuolla on vaan mahan päältä tehtävä ultra. Varhaisraskauden ultra on mulla yksityisellä rv 7+0 eli ensi viikon torstaina. Minäkin joudun menemään yksin ultraan kun mies jää hoitamaan lapsia.
 
Sinnlos minäkin olen siro ja hoikka rakenteeltani ja hyvin mahtui ulos reilu 3kg tyttö. Synnytys kesti 6h. Elä stressaa! :LOL:

Naama täynnä näppylöitä, huuleen tuli huuliherpes, lähes koko ajan väsyttää ja huono olo, aamulla meinasin oksentaa töissä..miehen mielestä näytän hehkeältä! WTF?!
Onko teillä muilla ollut kuumeista oloa? Muutaman viime päivän aikana jotenkin tuntunu enkä muista oliko esikoisen aikaan tällaista..

Dolores ja huima 6+6
 
Koska mahan päältä tehtävä ultra suurinpiirtein voisi näkyä? Tuli mieleen, että mullakin on neuvolalääkäri ens tiistaina (silloin 8+2) ja jos se tehdään mahan päältä niin näkyykö se edes? :eek: Ärsyttää niin kovin tää tiputtelu, ku tuli (oli pakko hoitaa asioita) liikuttua ja nyt taas lorahti siteeseen :(

7+1
 
Täällä on palailtu viikonlopun tauon jälkeen palstalle. Käytiin pikareissu mökkeilemässä. :D

Täällä olo on edelleenki jotenki epäuskoinen koko raskauden suhteen. :ashamed: Mahaa kyl juilii ja menkkajomotusta löytyy, mut pahemmin ei ole etovaa oloa. Nälkä kyllä tuntuu olevan aika usein ja herkkuja voisin syödä vaikka kuinka paljon. :whistle: Noh, täytyy toivoa että tämä nyt pysyisi matkassa mukana eikä menisi kesken niinkuin edellinen raskaus. Neuvola on 30.8 ja silloin saan tietää koska se mun varhaisultra on, oon edelleenkin niin onnellinen et pääsin kunnalisen kautta sinne, eikä tarvi itse lähteä yksityiselle ja maksaa siitä paljon, rahaa ei ole ihan tuhlattavaksi asti tällä hetkellä. Täällä siis pidetään sormia ja varpaita pystyssä jotta kaikki masussa olisi hyvin. :heart:

Tervetuloa kaikille uusille matkaajille!! :flower: =)

Nyt täytyy lähtä laittamaan apetta perheelle!!

liinukka83 ja murunen 5+6
 
voi ei!!! tuhrua tuli tänä aamuna ja tuossa iltapäivällä päikkäreiden jälkeen.... sainkin neuvola ajan jo huomiselle missä tätskä ultraa sitten..
koko ajan pelottaa et kohta se alkaa ihan rytinällä vuoto....
alaselkää polttelee vähän mut ei muita kipuja...
mari rv6+1
 
MAR-I: Jospa se ei ois mitään vakavampaa! :hug: Kyllä tuommoset pistää tosissaan pelottamaan.. :( jaksamisia!

Minäkin stressaan koko ajan kerran tuulimunan kokeneena siitä, että voinko nyt olla "oikeasti" raskaana kun ei mitään kauhean selviä oireita ees ole..tai no pahoinvointia ja mahakipua jonkin verran, väsymystä myös hieman mutta esim. juuri sitä rintojen kipua ei ollenkaan mikä kuulemma on tosi yleinen oire!

Hyvä kuulla että muut pienirakenteiset ovat onnistuneet synnytyksissä hyvin, minua oikeasti mietityttää miten tuosta jonkin lapsen saa mahtumaan, olen kuitenkin vaatekokoa 34 ja lantio on aika urheilullisen mallinen :eek: No, jospa se luonto sen jotenkin järjestää..en haluaisi mitään keisarinleikkausta!

Nyt taas yksi erittäin tyhmä kysymys: eihän hiustenvärjäyksestä voi olla raskaanaolevalle yhtään mitään haittaa? Tai siis masuasukille? Mulla pitäis värjätä hiukset ja pelottaa että siitä imeytyy elimistöön jotain haitallisia aineita, kun se mitään terveellistäkään tavaraa se hiusväri ole :LOL:
 
Sinnlos Ei musta ainakaan ole mitään haittaa..kunhan nyt ei jatkuvasti ole hiuksiaan värjäämässä..näin mulle sanottiin edellisessä raskaudessa.

MAR-I toivottavasti ei mitään vakavaa.. Itsekkin kauhulla odottelen.. Esikoisesta oli vuotoa alkuraskaudessa mutta ei koskaan tiedetty et mistä se johtu ja kaikki siis meni hyvin.

InnoM Musta ei vielä kyl hyvin näy masun päältä..siksihän np-ultrakin tehään sisäkautta.. Kuulemma kyllä jossain myös masunpäältä.. :) kaiketi sekin on yksilöllistä.

Tuntuu että täällä kaikki ovat jo kauhean pitkällä.. Yleensähän näistä pinoista tulee se etupään keskustelu palsta..ainakin niin kävi joulukuisissa viimeks ja siksi siirryin tammikuisiin kun oli loppukuusta LA. :)

Tekis mieli tehä vielä se CB:n digi testi et näkis onko viikot vaihtunu siinä näytössä. Ei vaan tunnu et siellä olis ees mitään.

Yaden ja törttö 4+5 (kaiketi??)

 
MAR-I , :hug: Täällä jo kuudetta päivää tuhrutellut ja lorauksia (verta) siteeseen asti tullut. Kipuja ei ole, ONNEKSI. Yöt sentään olleet kokonaan tuhruttomia. Viikko seuraavaan ultraukseen ja jos sekin tehdään mahan päältä niin turha toivo. Onhan se varmaan yksityisellä käytävä, jos ei muu auta tai kunnan kautta jos pääsis pitkän tuhrujakson takia. Huomenna soitan neuvolaan ja kyselen vähän juttuja ja samalla kysäisen tästä, että mites tehdään.

Yaden , millaista vuotoa sulla tuli? Yöt, päivät? Lorauksia siteeseen liikunnan jälkeen vai jatkuvasti tuhrua paperiin?

Eka neuvola oli 11.8 ja np-ultra 20.9. Kyllä olisi ollut kauhean pitkä aika odotella, jos en olisi varhaisultrassa + PHKS:ssä vuodon takia tutkittavana (ultraus) käynyt. Hienoa, että jotkut jaksavat odottaa, mutta mä en todellakaan jaksaisi :LOL: Tosin, eipä ne ole sen kummempia "hyödyttänyt", ku ei vieläkään uskalla iloita. No, sai ainakin kohdunulkoisen pois "listalta".

7+1
 
Tein tuossa huvikseen äsken raskaustestin testatakseni, onko viivan väri muuttunut sitten viime lauantain, olihan se jonkin veran tummempi, mutta pitäisikö sen olla ihan yhtä tumma kuin sen kontrolliviivan?
Viiva oli kyllä selvä, mutta silti paljon vaaleampi kuin se toinen viiva. Pelottaa, että raskaus on esim. joku tuulimuna jos sitä hormonia ei olekaan tarpeeksi elimistössä eikä tuo viiva siksi ole sen tummempi, raskauden kuitenkin pitäisi olla jo 5. viikolla menossa :eek:

Osaako joku minua fiksumpi tähän tuumata jotain viisasta? :)
 
Heippa vaan kaikille uusille ja vanhoilla! =)
Täällä ollaan tosi ahkerana kirjoiteltu, itse olen kynyt vain lukemassa mutta nyt oli pakko jo osallistua keskusteluihin. Me ollaan oltu lapsettomuushoidoissa nyt puolisen vuotta ja hormoonien avulla tämäkin Pimpula on masuun nyt tullut. Kuukautisista laskettuna olisin ollut viikon pidemmällä, mutta viime viikon ultra osoitti sen olevan silloin 4+5. Sain uuden ultra ajan ensi viikon alkuun. Silloin pitäisi jo näkyä sikiötä ja sydänäänet kuulua. Silloin mennään 6+5. Neuvola mulla on kanssa ensi viikolla.
Oireet ovat täällä hyvin samanlaiset kun teillä monilla muillakin: rinnat aivan tosi kipeet, väsymys, etova olo, hajut (varsinkin makkara!) ällöttää, selkä puolella "juilintaa", öiset pissareissut (2-3krt/yö). Siinähän ne taisivatkin olla!
Minä kyllä ainakin odotan sitä, että nainen on hehkeimmillään raskausaikana. Mua ainakin turvottaa jo nyt niin paljon, että ei mun farkut mahdu päälle! Mietin jo tänään, koska voin laittaa nuo äitiysfarkut jalkaan, ovat nimittäin aivan totaalisen ihanat päällä. Ei purista!!! :p
Olo on koko ajan tosi epäuskoinen ja ihan kamalasti pelottaa tuulimuna -"vaihtoehto". Sen tiedän, että kohdunulkoinen tämä ei ole, mutta tuulimuna on mahdollinen, koska edellisessä ultrassa ei vielä mitään näkynyt (sikiöpussi kyllä, mutta ei tietenkään muuta...). Ensi viikkoon pitäisi jännityksessä mennä, sitten jotenkin voisi edes vähän huokaista jos kuulee pienen sydänäänet. Minä olen menossa yksin ultraan ja sekin jännittää ihan sikanaa, kun toinen ei ole tukena siellä, oli tulos mikä hyvänsä. Miehen ei vaan nyt ole mahdollista olla mukana.
Mutta siinä nyt päällimmäisiä ajatuksia, oikein paljon tsemppiä kaikille tähän loputtomalta tuntuvaan odotukseen!!! :hug:

Siffis ja Pimpula 5+5
 
Varailin tänään ajan varhaisultraan ja se olisi sitten tasan viikon päästä. Toivottavasti kaikki olisi niin kuin pitää ja saa sit varmuuden noista viikoistakin. Joudun myös menemään yksin, kun mies on lasten kanssa... mukavampihan se olisi mennä yhdessä, mutta eiköhän siitä yksinkin selviä =)

Dolores kyselit onko muilla kuumeista oloa. :wave: Mulla ainakin on ihan hirveen kylmä ja oikein kauhea tärinä niin kuin kipee olis. Mä en muistanutkaan tällästä palelemista tai sit se ei oo aiemmilla kerroilla ollut näin pahaa. Mieskin ihmettelee, että miten mun voi olla kylmä kun on näin lämmintä ilmaa :D

MAR-I voi ei :hug: toivottavasti olis vaan jotain ohimenevää eikä mitään vakavampaa.

Ja taas tervetuloa uusille :flower:

Adrianna ja kirppu 6+1
 

Yhteistyössä