Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**





Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Monesko tulossa

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

1.4.
Anna-79 * 31 * SAS tai TYKS * esikonen
Manna K * 26 * Kät * toinen
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen
lysti * 35 * SEKS * viides

3.4.
Cheetah * 27 * JS * toinen

4.4.
ginger-lemon-honey * ?? * ?? * esikoinen

5.4.
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
Donnanen * 30 * HYS * viides

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen

8.4
Pippuri89 * 20 * KYS * esikoinen

9.4.
Siffis * ?? * ?? * esikoinen
heituska * 23 * TAYS * esikoinen

10.4
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs
MAR-I * 26 * KYS * neljäs
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen

12.4
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinen

Amoraalinen * ?? * ?? * ??

14.4
Karoliina83 * 26 * SEKS * vitonen
maarunen * ?? * TYKS * kolmas
anna79 * 30 * TAYS * kuudes

16.4.
Kotilohikäärme * 28 * ?? * toinen
hetami * ?? * ?? * ??

18.4.
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen
M ja mini * 25 * TYKS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen

21.4.
Pirke * 35 * ?? * kolmas

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen
toukkala * 24 * LPKS * toinen

24.4.
Chilipapu * 37 * JS * toinen

29.4.
enkuli85 * 24 * PHKS * kolmas

30.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
zella83 * 27 * K-HKS * toinen



Surun kohdanneet ystävämme:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
Sinnlos :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta! Kaippa mulle voi laittaa Ikä 27, sairaala KOS ja toinen.
Jos sit menee kesken niin tiputaan korkealta :/ Mulla siis viikon päästä hcg-kontrolli kun edellinen raskaus meni kesken. Eilen hcg oli 16, joka saattaa riittää tai sitten ei, ensi viikolla ollaan viisaampia.

Toivoisin niin parasta sillä raskaus on enemmän kuin toivottu :heart: Oiskohan tää kohtaloa sillä esikoisen ajan oli Huhtihipuissa -08 :D
 
Cappuccino: Mulla vähän samankaltainen homma sillä ennen esikoista oli keskeytynyt keskenmeno. Vk 12 Ultrassa todettiin, että ei ole enää elämää ja edessä lääkkeellinen tyhjennys. Kyllähän se jonkinmoiset jäljet jättää, esikoista odottaessa kävin sitten yksityisella varhaisultrassa ja töissä kerroin vasta sitten kun sain neuvolasta laput kelaa varten :LOL: Mutta kyllä sitä ihan paniikissa on ja jotenkin nyt olen asennoitunut niin että en tavallaan usko koko asiaa ennenkun näkee että masussa todella on elämää. Mieskin eilen oli sitä mieltä, että mennään varhaisultraan, niin saadaan selville vähän aiemmin onko siellä masussa elämää.

-Pelko persiissä ja pää pilvissä oleva snowball 4+4 (mahtavat viikot :LOL: )
 
Uaaaaah. Pahoinvoinnin kourissa taistelen. Onneks on keksitty pahoinvointirannekkeet. Tein taas (ku hätänen olen) digitaalisen ja näytti Raskaana 1-2. Noh, jos nyt uskois ja soittas vaikka huomenna neuvolaan :) Ja pelkoa tosiaan täälläkin, itseasias muutenki aiheeseen suhtaudutaan kylmän rauhallisesti. On menny kolme kertaa ihan alussa kesken joten nyt ei osata oikeen iloita. Varhaisultran ajattelin myös tilata, mikä ois hyvä raskausviikko siihen?

-Yökköoloileva Napis ja Elmo 4+1 :)
 
NapaKissa: Ällötysolo alkaa tulemaan pikkuhiljaa täälläkin. :x Muistaakseni kävin esikosta 7+1 ja sitä rv7 ne kai suosittelee niin varmasti pitäisi syke näkyä vaikka ei ihan viikkoja vastaisikaan. Sinne rv7 tienoille ajattelin ajan varailla... Katsellaan nyt pari viikkoa vielä ja sitten soittelee aikaa... Kai se on niin että kun on aiemmin ollut ikäviä kokemuksia, niin asiaan suhtautuu jotenkin "kliinisemmin". Ehkä asia alkaa tuntumaan todelta sitten ultran jälkeen. Neuvolaan en ole vielä soittanut enkä tiedä millon aikaa alan varailemaan. Mulla on semmoinen "hassu" tilanne että saattaa vaikka sisko vastata neuvolassa puhelimeen kun aikaa varaan :LOL: Sitten tietää joku sukulainenkin :whistle:
 
Kuulunpa vissiin tänne.

Kolmatta lasta odotellaan alkumetreillä, LA taitaa olla 2.4.

Tämä raskaus oli aika iso ylläri, mutta vauva on kyllä silti toivottu ja olen tosi onnellinen. Toivotaan että kaikki menisi hyvin... :)
 
Täällä pukkaa väsymystä päälle, nukuin jo tänään päikkärit jota siis en todellakaan yleensä - paitsi vauva-ja raskausaikana - tee. Tein uuden raskaustestin tänään kp30/26-29, edellisen tein kp28. Viiva oli kyllä vahvistunut, mutta ei vieläkään testiviivan vahvuinen. Minä täällä puolipanikoin, onkohan kaikki kunnossa. Onko teillä muilla ollut jo vahvat viivat? Onneksi tuota väsymystä on ;) niin jotakin oiretta on.

Meillä on siis kaksi lasta ennestään, 12/05 ja 04/08 syntyneet. Välillä pohdituttaa mistä sitten yhden käsiparin saa lisää
:LOL: mut eiköhän kaikki mene hyvin, vaikka hommaa varmasti kolmen alle esikouluikäisen kanssa piisaa!
 
Lime: mulla oli ainakin se yksikin testi mihin ei meinannut tulla viivaa ollenkaan (tosin se oli illalla enkä ollut ollut kuin pari tuntia virtsaamatta)... Muutenkin epätodellinen olo et onko ees raskaana kun oireita ei juuri ole. Sama taisi kyllä mulla olla esikoisellakin et oireet alko vasta vähän myöhemmin... Mulla on edelleen ollu vähän verenvuotoa silloin tällöin, saa nähdä onko kaikki ok.

Neuvolaan yritin jo soitella mut tädit tais olla lomilla ja soitan sit vasta parin viikon päästä. En oo saanu päätettyä, Kättäri vai Naikkari...

Pinoon tietoja: ikä 30 ja ennestään 1 lapsi.

Oletteko muut jo kertoneet monelle? Mulla tietää jo perhe ja lähimmät kaverit.
 
Heippa.
Mahtuuko mukaan, vasta varovaisesti kurkistelemaan?
Herkkään testiin viiva saatuna, haaleahko mutta selkeä, ja nyt pelko takamuksessa eteenpäin..
Testin tein näin aikaisin, kun olis ollut "juhlimista" tiedossa huomenna illalla,
joten piti tarkistaa, ettei joudu katumaan..Olokin on samanlainen kuin aiemmin odottaessa.
Neuvolaan soittelen ensi viikolla, jos alkuviikolla tehty _ei herkkä_ testi näyttää vahvempaa + :)
Jos laskee viimeisistä kuukautisista, niin tänään oli 4+0 mutta musta tuntuu, et ovulaatio oli joitain päiviä myöhemmin tällä kertaa..
Ennen esikoista oli kohdunulkoinen raskaus, joten sitä silmällä pitäen pienesti pelko takamuksessa.

Elikkä, tietoihin saa kuitenkin laittaa ikä 23, yksi lapsi jo on ( tyttö 09/09 ) eli toinen toivottavasti tulossa, synnäristä tulee varmasti KOS :heart:
 
dada tervetuloa :)

Lime26, no ostin jotain Sofi One Step-testejä jotka on ihan perseestä, näyttii niin haaleeta haamua digitaalisen "Raskaana 1-2" jälkeen että piti tihrustaa tosi huolellisesti, heitin ne menemään. Sellasella ku Biocard Raskaustesti oon saanu järjestäen vahvempia viivoja viime lauantaista saakka. Se on ilmeisesti yliopiston apteekin vastinen Apteekin omalle. Nyt koitan olla testaamatta, paitsi sunnuntaina tai maanantaina teen viel digitaalisen viikkonäytöllisen jos ois viikot noussu. Hätähousuna taas testasin eilen ton digini ja viel näytti 1-2 viikkoa :LOL: Eihän se mihinkään parissa päivässä nouse.

Neuvolan ja varhaisultran olen jo varannut. Saahan ne sitten peruttua jos huonosti käy. Varhaisultra olis jo 10.8. eli 5+6 ja neuvola 24.8. Vähän emmin tota varhaisultran päivämäärää, mut täti langan toisessa päässä mietti miten hän ite on ollu ja suositteli tollasta viikkomäärää. Kuitenki MELKEIN seitsemäs viikko. Ja itseasias muuten on kuukautisista laskien sillon 6+0, mut oviksen mukaan 5+6. Hmm.
 
Dada Jee, ompas kiva kun pikkukakkosista tulee muitakin :heart: ihanaa :heart:

Lime26 Mie lopetin testailun siihen kun digitesti kertoi keskiviikkona, että raskaana 2-3 viikkoa. En aio enää yrittää tulkita minkäänlaista viivaa :p

soap Ei olla kerrottu vielä kenellekään. Kohta saattaa tietää mun sisko jos vaan sattuu olemaan se terkkari kuka neuvolassa vastaa puhelimeen. Alan kohta nimittäin aikaa varaamaan... :whistle:

NapaKissa:
En oo varannu vielä varhaisultraa mutta jonnein viikolle 7 yritän saada ajan. Ja neuvolaan soitan ihan just kohta...

Omaa napaa
Hirveä himo olis aurajuustoon ja kylmään kopperin omenasiideriin :( No, ei voi mitään, pysyn lujana ;) Yökköolo alkaa tulemaan silloin tällöin ja tissit (kavereiden kesken ihan vaan luppakorvat) ovat saaneet taas täytettä.
 
Tervehdys!

Plussasin 27.7 ja 28.7 varmistelin CB:n digitestillä Gravid-Raskaana. Laskurin mukaan LA olis 6.4 ja paikka KOKS. Ikää 30-v. ja ensimmäistä odotellaan :heart: Neuvolalla en pidä kiirettä, mut varhisultran ajattelin varailla ens viikolla elokuun lopulle... Olemme kertoneet raskaudesta vain yhdelle minun hyvälle ystävälle! Oireita: tukkonen olo, nippailu vatsasta ja selkäsärky.

Napakissa Kyllä noilla viikoilla ainakin jotain näkee, mut jos sydämen syke ei vielä näy, ni ei kannata huolestua, varaa vaan uuden ajan viikon päähän :)

Talitintti ja Toukka 4+2
 
Äh, meinasin että pysyttelen poissa täältä puolelta vielä jonkin aikaa, mutta näköjään muitakin aikaisia lintuja täällä on. :)

Plussasin tänään. :heart: Ihan yhden testin vain tein, selkeä plussa tuli ja oireetkin puhuvat plussan puolesta. Nyt vaan toivon että pikkuinen pysyy matkassa mukana!

* Laskurin mukaan laskettu aika olisi 4.4. ja nyt viikkoja 4+4. Paljon nelosia. :D Sairaala todennäköisesti tulisi olemaan MKS ja ikää tällä hetkellä 24v. Niin, ja lapsi olisi ensimmäinen...
 
Hei te muut jotka testanneet "ajoissa" ja ollut suht haalea mutta ihan selkeesti plussaks lueteltava alkuunsa..
Testasin omani 10IU eli herkällä testillä..millonhan uskaltais odottaa, että se mahollisesti näkyis "paremmassa" testissä tummemmin?
:saint:

tervetuloa An-nie :flower:

snowball: minä en pikkukakkosissa kauaa viipynytkään, kun taukoa piti olla yrittelystä..
no, tauko teki tehtävänsä :LOL: :heart:
 
Testailusta: Minä testasin haaleaakin haaleamman plussan jo kp 24/28. En pystynyt vastustamaan kaapissa lojuvaa liuskatestiä ja tein sen, vieläpä keskellä päivää. Noh, ensinhän siinä ei näkynyt mitään, mutta viiden minuutin jälkeen aloin tihrustaa, että: "Onko tuo VIIVA? Ei se voi olla viiva. No h*ttolainen viiva se on. No eikä ole, älä ole hullu." Parin minuutin silmien räpyttelyn ja seinille hyppimisen jälkeen heitin testin roskiin ja päätin VISUSTI etten enää ikinä testaile ennen aikojani. Kp 27/28 oli sitten kuitenkin pakko testata (oltiin lähdössä reissuun ja olisi siellä ollut hankala testata). Ostin Clearbluen herkän testin (enkä taaskaan malttanut odottaa aamua vaan testasin keskellä päivää ) ja kas vain, selkeä sininen plussa ilmestyi testiajan puitteissa. =) :heart: Sen jälkeen en ole testaillut. Pelkäsin hirveästi, että vuoto alkaisi normaalisti, mutta ilmeisesti edelleen raskaana ollaan.

Oireista: Mulla oireet alkoi jo reilusti ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa (siksikin ehkä testasin ajoissa). Selvimmät oireet olivat painon tunne ja juiliminen mahalla sekä kummallinen selkäkipu. Menkkojen alun aikaan rinnat olivat ehkä aavistuksen turvonneet (en ehkä olisi huomannut mitään, jos en olisi tiennyt että on mahdollista olla raskaana). Pientä ällöttävää oloa on ollut, selvästi enemmän kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa, joissa selvisin täysin ilman pahaa oloa. Tuttu oire on, että kinkku tai muukaan liha ei oikein maistu, sen sijaan hedelmät, vihannekset ja raikkaat mehut uppoavat. Jos en syö tasaisin väliajoin, niin etova olo tulee heti, mutta loppuu onneksi kun syön jotain pientä. Maha pömpöttää hurjasti ja pari ihmistä on selvästi jo vilkuillut vatsanseutuani sen näköisenä, että epäilevät jotain.

Vielä sen verran, että meillä ei siis ollut vauva suunnitteilla. Kerran tuli oltua huolimattomia ehkäisyn kanssa ja se ilmeisesti riitti. Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä ensi viikolla sitten... Tuntuu jotenkin hassulta soittaa sinne, kun ei raskaus ollut suunnitelmissa juuri nyt.

NewMoon rv 4+6 (hurjaa B))
 
NewMoon katoin sun profiiliin ja yhdellä linkillä löysin omia kirjoituksiani vuodelta 2007. Odotettiin edellisiä siis samassa ketjussa :D Lime26 sullakin on samanikäinen lapsi, hauska sattuma :xmas:

Mulla on raskausoireina raskaat rinnat ja pieni painontunne alavatsalla. Oon aivan hysteerinen kuitenkin luen netistä juttuja et mun viikoilla hcg:n olisi pitänyt olla paljon korkeampi :ashamed: Ihan kamalaa odottaa maanantaihin ja sitten tulosta vielä mahdollisesti tiistaihin. Odottelu on ihan kamalaa, enkä saa oikein mitään muuta ajateltavaa, koska raskautta on todella odoteltu! Voi kun voisin nukkua viikonlopun yli ja ensi viikolla saisin hyviä uutisia!

Cappuccino ja muru poksuu 5+0 :D
 
Hei, uusi huhtikuinen toiveikas ilmoittautuu.
Testasin kp 27 ja 28 haaleat selkeät viivat ja nyt ehkä joku kp32 menossa. En ole testaillut sittemmin, mutta voisi vielä kerran testata kunhan sukulaiset häippäsevät kyläilemästä. Maanantaina sit soitto neuvolaan, jos tilanne on yhä sama. Oireita ei ole, paitsi tissit kasvaneet hiukan. Ja nukkuminen maistuu, varsinkin rankempien ulkoilu- ja urheilurupeamien jälkeen. Laskuri ennusti 4.4. saapumisajaksi, mutta virallista tietoa ei ole. Ensimmäinen on ollut yrityksessä joukulta lähtien, ja tämä on ensimmäinen plussa mitä ollaan saatu aikaiseksi, juuri ennen kuin alettiin tarkempiin tutkimuksiin. Jännää.
 
Näin aloittelevana palstailijana en ole vielä perehtynyt kaikkiin toimintoihin, joten en osaa vielä lähettää edes yksityisviestiä...Tiedot tässä: Sipsuttelija*28v*Oys*Toinen <3

Esikoista odottaessani voin tosi pahoin ensimmäiset neljä kuukautta, alkaen viikolta 6. Saas nähdä kuin nyt käy;) Luulen tosin, että pikkutaapero (1v) pitää huolen siitä että en ehdi liikoja olojani miettiä!

Nyt nukkumaan, tarinoin sitten paremmalla ajalla!

:wave:
 
Sipsuttelija: Ei se mitään, homma käy ihan hyvin näinkin :) Mulla oli sama tilanne esikon kanssa. Lopetin oksentelun rv 16 tienoilla. Olen kauhulla miettinyt minäkin että miten ihmeessa jaksan 1v 2kk vanhan kanssa pahoinvoinnin kourissa. Lisäksi käyn vielä tekemässä tuntitöitä useampana päivänä viikossa... :/
 
Nyt kai pitäis jo oikeesti uskoa raskauteen, kirosin tossa alkuviikosta kun Sofi One Stepissä oli niin haalee haamu että piti silmät sikkaralla tihrustaa jotta jotain näki. Meinasin jo heittää ne mäkeen mut testasin sillä nyt muuten vaan äsken, ei aamupissasta edes. Tuli kyllä tosi selkee viiva, melkeen yhtä selvä ku kontrolli :heart:

Ootteko muut näin neuroottisia vai minä vaan?
 
Argh, mä en tajua mitä ihmettä .. :|

mulle tuli haalea,mutta selkeä plussa muutama pv sitten herkällä testillä,
ei ollut aamupisusta..
nyt sitten ne testit on jotain viivanpaikkoja tms..
tässäkö tää sit oli? :eek:
Ei kyl aamupisusta edelleenkään, eikä vuotoakaan kyl mut..

 
ilmottaudun mukaan: 31v / SAS tai TYKS / esikoinen / 1.4.

testin tein n. 1,5 vko sitten, kun luin juttujanne, tuli mieleen, pitäisikö testata vielä tässä vaiheessa... no yritän olla huolehtimatta...

oireita on hiukan, mutta ei niin paljon kuin ovulaation jälkeen: nyt lähinnä iltaisin turvotusta mahassa, rinnat kipeät ja ähky olo tulee helposti pienestä määrästä ruokaa

neuvolaan varasin ajan heti kun sain plussan. eka neuvola on 18.8. (7+5), ultraa en ole vielä varannut

anna ja röpsökkä 5+1

 

Yhteistyössä