Huhtikuun helmet 2011 ** helmikuussa **

Heips,

Hyvä, että joku jutteli täällä noista isyyslomista! Meinasi nimittäin mennä meilläkin ohi, kun en tajunnut että sekin pitää ilmoittaa viimeistään 2 kk ennen laskettua-aikaa. No, kriisi vältetty nyt, nipin napin :)

Oma vointi alkaa olla tukala. Lapsi on välillä todella korkealla ja keuhkoja ahdistaa. Tuntuu todella siltä, että sisäelimet nousevat kurkkuun ja hapensaanti puolittuu. Mutta ei auta, tätä on nyt tovi kestettävä. Muuten olen edelleen selvinnyt kaiketi melko vähäisillä vaivoilla. Kauhean kovia liitoskipujakaan ei (ainakaan vielä) ole ollut. Ei ainakaan sellaisia, ettei niitä kestäisi. Lapsi pysyy sisällä ja mamma ottaa rauhallisesti.

Sairaalaankin käytiin tutustumassa. Pelkäsin aluksi, että se vaan lietsoo mulle synnytyspelkoa, kun näkee etukäteen kaiken. Tähän asti olen onnistunut välttymään minkäänlaiselta pelolta, joka on mulle poikkeuksellista. Yleensä pelkään kaikkea tuntematonta ja uutta. Vähän on välillä jännittänyt synnytys, mutta pääasiassa olen suhtautunut koko juttuun melko luottavaisin ja rauhallisin mielin. Onneksi synnytyssairaalaan tutustuminen ei saanut pelkoa nostamaan päätään ja olo on edelleen hyvä.

Mutta nyt alan ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun sanotaan että viimeiset viikot ovat kaikista hitaimpia viikkoja... Kyllä. Nämä viikot matelee ja tuntuu, että huhtikuu on jossain hamassa tulevaisuudessa!

Santtu ja katkarapupoika 30+3
 
Pikkikselle pikakommentit eli meille tuli noi Britaxin b-dualit. Tällä hetkellä ne toimii lähinnä 2-vuotiaan kiipeilytelineenä :) mutta siis näppärästi näyttää pystyvän ite menemään sekä ylä- että alaistuimelle. Sen suurempia kommentteja ei juuri ole tai no joo, oon tyytyväinen siihen, että noi kyllä taittuu tosi pieneen tilaan, mahtuu meidän normiautoon ilman mitään renkaiden irrottamisia tms.

Jos jotain negaa hakee, niin onhan noi ehkä enemmän matkarattaiden ku oikein yhdistelmien oloiset, siis esim. kangasosiltaan. Eikä noissa se pieni kovin paljon suojaa saisi, mut meillä aion siis laittaa yhdistelmien pehmeään koppaan ja sen sitten alaistuimelle. Kuomut on kyllä ihan hyvä sekä ylhäällä että alhaalla.

Ja jos vähän saa mainostaa niin kehun tota Ozbabyä (Lastenvaunut, turvaistuin, rattaat kätevästi verkosta - Ozbaby.fi), josta rattaat tilattiin. VÄhän eka tuskailin, et mitä se oikein maksaa, kun rattaat tilaa Turun läheltä, mutta noilla rahti kuuluukin hintaan, ku hintaa on yli 200 euroa. Ja tuli siis muutamassa päivässä perille. Aspa toimi kans hyvin eli meillä rattaat oli vähän vialla, yksi neppari ei menny kiinni. Laitoin meiliä ja asia hoitui muutamassa päivässä, saatiin uusi osa tilalle. Jos siis ei ite pääse helposti kauppaan, mut tietää, mitä haluaa, niin toi on hyvä vaihtoehto.

Muuten mulle tai meille ei kuulu kummempia: öisin saan vähän paremmin nukuttua, mut viime yönä tuli taas valvottua kolmesta viiteen. Ja ehkä nukuttua sen jälkeen, en oo ihan varma. Vauva taitaa olla edelleen poikittain mahassa, enemmän tuolla oikealla tuntuu olevan.

Yks mikä ihmetettää, on se, että mulla ei oo nälkä. Syön siis säännöllisesti, mutta ei mulla vaan oo nälkä. Painoa on tullu se 10 kg eli oon kyllä syöny :) mut jotenki kaipaan sitä nälkää. Onko muilla samaa "ongelmaa"?

Merinen, 30 + jotain :)
 
scala Kuulostaa just niin miesten touhulta tuo lasketunajan unohtaminen. Ei munkaan mies oikein tajua vauvojen tuloa. Enemmän se puhuu innoissaan oman työhuoneensa remontista, kuin lastenhuoneen remontista. Lisäksi, kun sain ystävältä vauvan vaatteita, jossa oli tytön ja pojan vaatteita sekaisin ja erottelin pinkit pois meidän pusseista, jotta mies voisi antaa ne ystävänsä tyttövauvalle, niin eiköhän se heittänyt vauvan vaatteet roskiin (luuli roskiksi). Nice.

Mulla on alkanut taas ihan mieletön väsymys. Sama mikä oli alkuraskaudessa. Ei meinaa pysyä millään hereillä. Esim. tänään heräsin 8 h yöunien (toki unet on hieman katkonaisia) jälkeen klo 8 ja jaksoin olla hereillä 1,5 h! Sen jälkeen 1,5 h päikkärit ja lounasta, jonka jälkeen olin taas ihan kuoleman väsynyt. Nooh, nukuin sitten taas, kun en jaksanut taistella. Nyt olenkin ollut jo jopa 1h hereillä. Ei tässä muuten mitään, mutta kun pitäisi yrittää töitäkin tehdä, ettei mene ihan lintsaamiseksi.

Muuten vointi on ollut hyvä ja olen innoissani, kun lauantaina vaihtuu viikko 30 vihdoinkin. Nyt ollaan todellakin jo loppusuoralla!
 
vaatteista bodyja, potkareita/mukanvan joustavia ja pehmoisia housuja + sukkia, kokopuvut käteviä myös, ohuita myssyjä sisäkäyttöön, ulos joku ohkanen haalari /ohut vanupuku, tumput, kypärämyssy....Mitähän vielä tarviis. Tavallisia päänyli vedettäviä paitoja ei kyllä tarvii, on niin epäkäytännöllisiä. Mutta makuasioitahan nää on mitä vaatteita tuntee vauvalleen kätevimmiksi.
Selkää särkee ja supistelee. Eli voi jäädä lyhyeksi töissä käynti...
Viikot paukkuu ja rutisee, se olis jo rv 32 tasan=)
 
Kiitos vaatekommenteista. Alkaa nyt hahmottua että mitä tarvii. Ja vielä ku kävin taas läpi että mitä jo on, ni on aika selkeää mitä seuraavaksi etsin. :) Sit ku vielä osais ajatella että minkä kokoinen se vastasyntynyt oikeesti on. Vaikeuttaa se kun joku 50 on samankokoinen ku toisen merkin 62. Suomalaiset vaatteet tuntuu olevan isompia... Saahan noita vaatteita toki aina kaupasta lisää, ja hetken pärjää vaikka ois liian isoaki vaatetta.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia mammat!!

Vaatteista Mulla on kans bodeja ja potkareita, pehmeitä kokopukuja, housuja ja paitoja. Noi pehmeet kokopuvut on mun suosikkeja päällyvaatteiksi, ne on käteviä ja niitä kun ei tarvi vaipanvaihdon yhteydessä riisua kokonaan pois.=) Mä olen kaikki vaatteet pessy jo, nyt ne odottaa viikkausta tuolla. Omista tytön vaatteista valkkasin kaikki mitkä käy pojalle ja parilta kaverilta oon saanu läjän poikien vaatteita. Noista tytön vanhoista vauvanvaatteista hankkiudun eroon sitten kun pukkunen on syntynyt, jos sattuukin että sieltä tulla tupsahtaa tyttö eikä poika.:whistle:

Rattaitten vaunu osa mulla onki jo valmiiksi puhtaana samoin kun pinniksen osat. Pinniksen kokoilen makkariin sitten varmaan joskus 35 viikolla. Esikoista kun odotin kaikki oli jo tähän mennessä mulla valmiina ja paikoillaan.:D

Omanapa Saikku tuli täällä todellakin tarpeeseen. Tällä viikolla en juurikaan mitään ihmeellistä ole kyennyt tekemään kun olo on niin hankala. Yöt menee tosi pätkittäin nukkumalla ja sen huomaa kyllä sitten voinnissakin aamulla. Sen kummempaa kävelyä ei tarvita ku postilaatikolle ja takasi niin maha on pinkeänä. Supistukset ei siis ole mitenkään hirmuisen kipeitä mutta juuri näitä inhottavia ja tukalia kiristys suppareita. Lisäksi tuntuu välillä että kokko alapää on niin hellänä että saa jalat levällään kävellä.:ashamed: Muthan siis lääkäri laitto saikulle helmikuun eka päivä ja töihin ei ole enää asiaa. Saikulla siis olen maaliskuuhun asti jolloin mammaloma alkaa. Mulla toi maha valahti muutama päivä sitten tosi alas, tuntuu illalla varsinkin että roikkuu puolessa välin reittä...:LOL: Sikäli olo helpottu että on helpompi tosiaan hengittää, mutta muuta hyvää siinä laskeutumisessa ei sitten ollutkaan... Seuraavan neuvolan yhteydessä aijon olla vailla sitä ultraa jossa vähän nähtäisiin minkäkokonen tuo masukki on. Mulla maha on aivan valtava ja en tosiaan kaan aijo mitään yli neljäkilosta synnyttää alakautta. Meijän tyttö paino syntyissään 3.5 kiloo ja repsin niin ristiinrastiin että parantuminen vei 3 viikkoa. Istuminen oli 2 viikkoa yhtä tuskaa.:ashamed: Mulla ihmiset päivittelee päivittäin esim kaupassa mun valtavan mahan kokoa ja veikkailevat että kyllä siellä täytyy olla jo kaksi yms. Mutta täytyy toivoa että ultraan saisin lähetteen ja nähtäisi mikä tilanne tuolla mahassa oikein on...

Nyt täytyy rientää aamupalan pariin. Kirpsakkaa pakkaspäivää mammoille.=) Täällä pakkasmittari näyttää -30 astetta...hyrrr...

liinukka83 ja Onni 30+3
 
Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki muuten ok mutta sanoi kohdunsuusta jotain että sormet menee kanavaan :O mut sisäsuu kiinni.Ja korttiin laitto rastin kiinteän ja pehmeen välille ja sit tohon auki (cm) kohtaan jotain merkintöjä varmaan tosta ulkosuun auki olosta...Ei taaskaan sanonu mitään sairaslomasta joten menin sit taas omalle lääkärille varaa ajan. Ja sit toinen juttu että poika on perätilassa ja on ollut kyllä jo viikko tolkulla.Ei onneksi ollu kovin alhaalla että toiveita on kääntymisestä kuitenki vähän. 2.3 Viikolla 31+5 on uus arvio ja jos ei ole kääntyny niin sitten tietysti se käännös yritys...
Nyt tehtiin jopa mun historian ensimmäinen painoarvio joka on 1,5kg. Jos tää ei käänny niin painoakin seurataan tietysti ettei kasva liian isoks synnyttää.Sektiota en halua jos tarjonta on puhdas pt mutta saapa nähdä mitä tapahtuu.
Painoa tullu yht. 7,5kg.Ihan tyytyväinen olen siihen.

NeliApina ja palli-petteri 29+0 :heart:
 
Naistenklinikalta kotiuduttu. Valtakunnassa kaikki toistaiseksi hyvin. Sokerit pysyneet aisoissa, joten vauvakin ihan normaalin kokoinen. Nyt siis rv 32+1 ja painoarvio 2,1kg. Kilpirauhasarvot käyn ensi viikolla otattamassa, kun on tuota historiaa kilpirauhassairauden osalta. Kahden viikon kuluttua uudelleen ultraan.

vaatteista Meillä on käytössä bodyt ja puolipotkarit. Kokopuvut olen kokenyt hankalaksi ja paidat myöskin. Paidat nousee niin helposti kainaloihin ja sitten on selkä paljaana. Ulkoiluun ja autoiluun on varattuna sellainen vanupuku, mutta myös pieni toppahaalari löytyy. Meillä kun vauva syntyy jo kuun alussa, niin voi sillekin olla käyttöä. Viime huhtikuussa mulla itselläkin oli vielä toppatakki käytössä huhtikuussa.

Scala ja Taimi Itunen rv 32+1
 
Neliapina ja muut joilla vauva on väärinpäin. Kokeilkaa ihmeessä sitä pikkuvarpaanlämmityskikkaa. Ei maksa mitään mutta tuntuu ehkä dorkalta. Se on kuitenkin paljon helpompaa kuin mikään sairaalan käännösyritys. Hoitu mukavasti leffaa katsellessa vaikka. Kiinalaiset kääntää sillä tavalla huomattavasti useamman vauvan kuin täällä käännetään runnomalla. Mulla on kääntynyt jo kaks vauvaa, kaverilla yks ja yhden palstalaisenkin vauva pyörähti.
 
mie kävin tuossa osastolla makoilemassa pari päivää... kolme päivää sitten alkoi haavakivut sektioarvella ja arvelin sitten mennä saliin näytille niin ottivat sisään sit ja kortisoonit pukattiin vauvan keuhkoja kypsyttelemään! selvisi et sektio arpi on ripsahtanut hieman rikki, lihaskalvo on ehjä ja kivut nyt lähes tulkoon kokonaan levolla loppuneet niin pääsin kotiin vuodelepoon...
kyllähän tuo säikäytti et joko poitsu nyt maailmaan änkee mut onneksi tilanne nyt rauhallinen.
kauheet sivuoireet tullu siitä kortisoonista...
1700-1800g oli pojan koko arvio. nyt viikon välein ä.poli seurannat ja pienestäkin kipuilusta sit saliin yhteys.
vauva onneksi perätilaan kääntynyt joka on tälläsissä tapauksissa edullisempaa lihaksen venymiselle, eilen monotti kantapäällä suoraan siihen rikkoutuneeseen kohtaan kun ultrattiin mut ei kuitenkaan jalka tullutläpi :)
no eikun mahaa kasvatellen mar-i ja poitsu 31+5
 
Kotilohikäärme mikäs se semmonen kikka on? Voisin vaikka koittaakki :D Ja mammajoogasta ajattelin kysyy et oisko jotain kikkaa myös...
Kirjotin aiemmin. Maataan tietyssä asennossa ja lämmitetään pikkuvarpaan ulkosyrjiä vähän kynnen alapuolelta. Jotkut kätilöt tekee 33-36 viikoilla. Voi myös auttaa kiinnittymään. Jos olisin tosi aikaisilla viikoilla ja vaarana olis ennenaikainen synnytys, en ehkä uskaltais, mutta neuvolan täti sanoi ettei siitä haittaakaan ole. Mutta olisin varovainen. Ite sain kurkussani kiinni olleen ipanan ympäri ja tippumaan.

Eli meet selälleen makaamaan vaikka sohvalle. Tyynyjä selän taakse niin että oot suunnilleen puoli-istuvassa. Kaukosäädin käteen... Varaudu röhnöttämään pari tuntia vaikka. Tyynyjä jalkojen alle niin että jalat on ylhäällä harallaan. Esim. pari sohvatyynyä. Reidet 90' kulmassa vartaloon nähden, pohkeet 90' reisiin nähden. Ja rennosti. Sitten pistät jonkun pitämään kotakin lämmintä/ kuumaa esim. Vedellä täytettyjä pilttipurkkeja niin että ne koskee vain pikkuvarpaiden ulkosyrjälle, kynnen alareunan kohdilla. Eli oikeassa varpaassa kynnestä oikealle sivulle ja hitusen jalkapöytään päin.

Tuntuu dorkalta ja kaikki pitää sua hulluna jos selostat miten vauvasi käännät mutta tää huuhaa on ilmasta ja sitäpaitsi miljoonat kiinalaiset ei voi olla väärässä :D
Ne vaan lämmittää semmosilla mokseilla, kätilöt akuneuloilla jotka lämmitetään, jotkut pilttipurkeilla ja joku otti pari irtopatteria avuksi kun ei ollut ketään pitelemään.
 
Viimeksi muokattu:
31+0 :heart:

Selkäkivun kanssa pakko elää loppuun asti, ja öisin valvoskelen mut oon jaksanut töissä onneksi! Meen ihanasti aina vasta klo.9 ja nyt mulla on 3vikaa viikkoa tyttö opiskelemassa mun toimistotyöt, et mä istun vieressä ja neuvon. Eli saikulle ei varmaan oo tarvetta ollenkaan.

Oli tänään pakko vaan tänään soittaa neukkutätille et on huoli. Yöl heräsin koviin alavatsakipuihin neljän maissa ja puoleenpäivään mennessä en tuntenut liikkeitä vaikka yritin herätellä vähän esim. painelul ja makealla. Niin mul olis ollut neukku maanantaina, mut pyys käymään ja kerralla hoidettiin nyt sit kaikki. Sano et hyvin masussa voidaan :heart:

Yöllä hää on ilmeisesti kääntynyt poikittain (ollut pää alaspäin jonkun aikaa, niin se on voinut aiheuttaa sen alavatsakivun) painoa on nyt tullut 8kg mistä oon onnellinen ku on kuitenkin tätä lähtö painoa noin 10kg liikaa :( Esikoisesta samoihin aikoihin oli tullut jo yli 10kg.

Nyt mieli lepää ja vauvakin on heräillyt iltaan kohden masussa.
Tasan 3viikonpäästä vietän ekaa lomapäivää :):):)
Ja tasan 4vk päästä vietän ekaa mammaloma päivää :):):)

Sain päätökset kelastakin äippärahan suhteen ja hyvä ku puhuitte isyyslomasta, oli pakko hoppuuttaa isäntää et muistaa sen ajoissa!

Laitan tähän vähän mun neuvolakorttimerkintöjä vielä: (suluissa edellinen neuvola)

31+0
painoa +194g /viikko (+175g/vk)
verenpaine 137/91, kotona otan oman tuloksen niin alhaisempi.
hemppa 119 (110) syön rautaa päivittäin.
kohdunpohjan korkeus 32 (29) Menee yläkäyrän yläpuolella, mut täti sano et hän mittaa eritavalla ku lääkäri. Ei kuulemma kannata huolehtia. Paljon teil muilla?????
Lapsivedenmäärä normaali
Tarjonta on nyt poikittainen (rt)
Liikkeet ++ (++)
Vauvan syke 135 (140)

Oikein hyvää viikonloppua!!!! :)
 
Hei pitääkö tota isyyslomaa hakea jotenkin etukäteen Kelasta? Mun mies on varmaan määräaikaisten välissä työttömänä jonkin aikaa kun sen hommat on projektiluonteisia tällä kertaa eikä niihin voi sisällyttää isyyslomaa. Viimeks työpaikka maksoi sille ihan normaalit palkat niin ei jouduttu ajattelemaan koko kelaa
 
Tänään kävin neuvolassa ja pälkähti sitten mieleen siinä, kun sydänääniä kuunneltiin, että sykkeet on nyt olleet matalampia kuin esikoiselta (joka tyttö). Esikoiselta miulle tuli mahaan linea negra, joka ulottui melkein tuonne rintoihin asti ja nyt tässä raskaudessa on hyvin haalea viiva napaan asti.

Ultrassa lupaili kätilö hieman tyttöä, muttei varma tietenkään ollut, kun vauva oli aika hankalassa asennossa. Miehestä on kuulemma alkanut tuntua, että poika sieltä tulee ja onhan se miuta toppuutellut jo aiemminkin, kun oon ollu kaupassa kuolaamassa vaaleanpunaisia vauvanvaateihanuuksia :).

Muuten on olotila ollut samanlainen kuin esikoista odottaessakin (eli siis hyvin pahoinvoiva). Olin jo ehtinyt asennoitua, että toinen tyttöhän sieltä putkahtaa, mutta nyt oon alkanut epäröidä...kun tuo mies vaikuttaa niin varmalta! Hällä ollut välillä ihmeellinen kyky ennustaa asioita ja oli esim. esikoisesta varma, että tyttö tulee kun mie taas aavistelin sillon poikaa. Onko teillä muilla kokemusta sanoa onko ollut eroa sykkeissä ja linea negrassa eri raskauksien aikana ja sukupuolten välillä?

Vauvan vaatteista kun on ollut puhetta, niin mie oon aikamoinen hamstraaja..laskin, että uudelle tulokkaalle on tuolla kaapissa noin 30 kpl bodyja (siis suunnilleen samaa kokoa) odottamassa ja aikamoinen läjä housuja ja potkareita jne. Suurin osa hankittu kirppiksiltä, että ei ole kauheasti rahaa mennyt. Oon aatellut, että parempi olla tarpeeksi vaatetta kuin ottaa stressiä, että pitäis olla koko ajan pesemässä.
Tosin viimeksi hieman ehkä jo hävetti, kun yhdeltä vieraalta melkei tippu leuka hämmästyksestä lattiaan, kun näki meidän lastenhuoneen vaatekaapin. Joka hylly täynnä ja ahdettu ihan viimeseen asti..Kyllähän sitä hullulla harrastukset pitää olla! Miehellä autot ja miulla sitten lastenvaatteet :)

Dolores ja tulokas 32+4
 
Isyysrahaa haetaan jälkikäteen Kelasta, tai heti kun tietää päivät milloin isyysloman pitää.

Mutta mites tuo isyysloma, ku se on sen 18 arkipäivää... Ni jos vaikka maanantaina alottais sen isyysloman, ja töitä ois 5 päivänä viikosta (ma-pe), nii tekeekö se vapaata töistä sen 3x5 päivää ja seuraavalta viikolta vielä 3 päivää, vaiko vain sen 3 täyttä viikkoa? Eli lasketaanko lauantaiki vapaapäiväksi vaikkei sillon normaalistikaan olis töitä?
 
Isyyslomasta Kelalle hakemuksen voi jättää samana päivänä kuin vauva syntyy. Eli sinne ei tarvi ilmoitella etukäteen. Kun sen tekee silloin sähköisesti, niin maksu yleensä ehtii viimeiselle isyyslomapäivälle.

Kela laskee isyysloman 6 päivää/viikko. Meilläkin ollaan vuorotöissä, jolloin viikolle voi tulla kolme vapaapäivää, mutta ei sitä isyyslomaa voi vapaapäiviksi katkaista. Ainakaan meillä työnantaja ei sellaista hyväksy. Isyysloman voi kyllä pitää neljässä jaksossa vanhempainvapaan aikana, mutta ei se mielestäni tarkoita sitä, että uusi jakso alkaisi viikonlopun jälkeen.

Mutta periaatteessa sen viimeisen viikon lauantain voi kikkailla myöhemmin pidettäväksi. Eli hakee isyyslomaa kaksi kokonaista viikkoa ja sitten kolmannen viikon vain perjantaihin asti. Silloin jemmaan jää yksi isyyslomapäivä, jonka voi sitten pitää myöhemmin. Tai hakee viikon isyyslomaa ma-pe ja sitten käy töissä jonkin aikaa ja taas uusi viikon jakso. Mutta näistä viikon jaksoista pitää työnantajalle ilmoittaa aina kuukausi etukäteen.
 
Voi piru kun on selkä kipeänä. Ostosreissu kirpparilla ja kaupungilla ei tehnyt yhtään hyvää :( En tiiä miten päin oisin kun kaikissa asennoissa sattuu.... Ehkä tästä vois vähän viisastua eikä yrittää enää toiste. Mutta tyytyväinen olen kyllä, että löysin pinnansuojan puoli-ilmaiseksi joten yksi ostettava vähemmän.
Dolorez hase mulla on kaikissa odotuksissa tullut samanlainen linea negra ja sykkeetkin on vaihdellut samalla tavalla, vaikka eri sukupuolia onkin. Eli en niitten perusteella pysty päättelemään mitään. Samoin muuten meilläkin on kertynyt noita vauvan vaatteita aika reilusti. Mutta meillä on aikaisemminkin vauvat ollut kovia puklaamaan ja kakkimaan niin vaihtovaraa saa kyllä ollakin =) Nyt selkää potemaan.
 
Dolores Haze Mulla on tyttöjen sykkeet olleet 150 ja yli,linea negraa ei ole ollut kummastakaan.Kakkosesta joka on poika,sykkeet oli matalammat ja linea negra napaan asti.Vanhat ihmiset sanoo et sykkeistä vois päätellä sukupuolen.

En oo jaksanu tänne kuulumisia juurikaan kirjoitella.Viihdyn enemmän tuolla fb:n puolella.
Mutta tässäpä ( . )

Vauva meinaa pykiä ulos.Kohdunkaula alkanut lyhentyä ja kait siellä jotain pehnemistä on ollut.Typykkä majailee lähtökuopissa ja supistuksia tulee joka päivä.Nyt on vk:n verran ollut aika tuskallinen olo,pahaa oloa ja välillä supistellut 15-20min välein.Tooooosi väsyny olen ollut ja huumori on painunut sinne minne aurinko ei koskaan ole paistanutkaan : /
Tällä hetkellä olo on ihan ok ku olen sängyssä ja sohvalla majaillut suurimman osan vuorokaudesta.Kauppareissut on yhtä tuskaa ja mieluummin jään vaan kotia.
Äitiyslomakin alkoi 5.2.Ei ois minusta kyllä enää töihin ollut.Sanoin jo ennen äitiyslomaa vuokrausvälitys firmaan etten ota yhtään vuoroa vastaan ku en ollut ok.
 
Dolores Haze: Mulla on molemmissa raskauksissa olleet samat sykkeet, samanmallinen maha, paino nousee samalla kaavalla, ei linea negraa kummassakaan ja sukupuolet eri. Ainoa missä on ollut yhtään eroa on alkuraskauden pahoinvointi. Esikoista odottaessa oksensin monta kertaa päivässä rv16 asti ja nyt poikaa odottaessa pahoinvointia oli kyllä yhtä pitkälle, mutta oksentaa ei tarvinnut edes ihan joka päivä :whistle:

(.) Maha kasvaa, nivusiin ja lonkkiin koskee niin maan p...eesti. Mulla oli viimeinen vuosilomapäivä to, pe kävin töissä ja ma soitan kyllä sairaslomaa neuvolasta... Ei tule mitään enää tämän akan istumisesta tietokoneella. Tai siis kyllähän sitä siinä istuu, mutta kun nousta ja kävellä pitäisi, niin voi kiesus sentään :headwall: Onneksi äippäloma alkaa virallisesti kahden viikon päästä, niin ei tarvitse kauaa saitsulla olla.

Viikon päästä meillä on miehen kanssa vapaailta, viimeinen ehkä vähään aikaan. Likka menee mummille ja papalle yökylään ja me lähdetään käymään kaverin 30-v päivillä. Yllättäen mie ajan autoa,mutta ei se harmita yhtään, pääasia että pääsee jossain vielä käymään ja tuulettumaan ennenkuin vauva syntyy. Seuraavana päivänä siitä haetaankin sitten uusi koiranpentu :whistle: Ei tule mulla vapaa-ajan ongelmia vähään aikaan :popcorn: Onneksi mies on vapailla sitten seraavan viikon alkupuolen ja aikoo pitää isyyslomaa heti kun vauva syntyy pari viikkoa, niin saadaan tämä homma pyörimään kunnialla :)

-snowball ja tyyppi 33+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tämä päivä on kulunut pakkasta pidellessä ja uunia lämmitellessä. Ihanan rauhallinen päivä ja kunnon päiväunet otettu =) No, kyllä mä imuroin ja sitten alkoi taas selkää särkeä eli nyt en tee enää mitään.
Valkyria sullahan vaikuttais käyvän lyhyeen tää odotusaika. Ja onhan täällä muitakin joilla vauva mahtaa syntyy ennen huhtikuuta. Mutta kiva kuulla kuulumisia teiltäkin jotka enemmän naamakirjan puolella luuraatte.
snowball mulla tuota samaa vaivaa. eli kun nousee ylös on kävely aika karmeeta taaperrusta kipujen takia. Minä mietin myös soitanko heti alkuviikosta neuvolaan vai yritänkö sinnitellä torstaihin. Silloin mulla on seuraava käynti.
 
Meillä ollut hurjaa hulinaa kun minä vietin eilis yön sairaalassa laannuttelemassa supistuksia. Eilen oli tosi oksettava olo puolenpäivän aikaan ja yritin vähän lepäillä josko menis pois. Kolmen jälkeen lähdin sitten neidin kanssa kävelylle josko ulkoilma auttaisi oloon, mutta ei. Kun oltiin kotona huomasin että harkkasupistuksia tuli säännöllisesti muttei sattunut niin kävin suihkussa ja yritin maata josko lähtisi pois. No supistukset vaan voimistui ja tihentyi niin soitin tytölle hoitajan ja soittelin synnärille. Pyysivät näytille. Synnärillä olin yhdeksältä ja supistuksia tuli joka kolmas minuutti ja supistukset vaan voimistui ja voimistui. Yritettiin alkuksi rauhoittaa tilannetta tabletilla, joka ei toiminut. Multa tutkittiin paikat ja otettiin testejä. Vähän oli tulehdusarvot koholla mutta ei hälyyttävästi ja paikat onneksi vielä kiinni. Luojan kiitos että en ole syöksysynnyttäjä. Yöllä päätettiin sitten antaa supistuksen estolääkettä piikillä reiteen ja muutamassa tunnissa supistukset oli laantuneet. Pissa testi tuli yöllä ja testi näytti vähän siltä että saattaisi pissatulehdus olla. Yöllä sain ensimmäisen annoksen antibioottia ja kuurilla jatketaan nyt hetki kotona. Aamulla ottivat käyrää vauvasta ja supistuksista, kaikki oli ok eikä supistellut, joten lääkäri päästi minut tänään kotiin. Nyt yritetään ottaa vaan rauhassa, että vauva pysyy mahassa muutamia viikkoja ainakin! Huomenna mun äiti tulee tänne auttaa tämän asunnon pakkauksessa ja keskiviikko aamuna lennetään Suomeen lopullisesti. Tarkoitus oli muuttaa vasta kuun vaihteessa, mutta tullaankin aikaisemmin jos vauva päättää tulla ulos niin ei tarvitse sitten täällä viettää koko maaliskuuta asunnottomana ilman apujoukkoja pikkuinen sairaalassa. Tulipas tästäkin aikas tapahtumarikas loppuraskaus!!! Toivottavasti kaikki yllätykset jää tähän!!

Hyviä vointeja kaikille!

Pikkis ja Salamatkustaja 33+1
 
Kertokaas onko tämä kuinka "normaalia" kun öisin lantiota särkee aivan turkkasesti, reidet puutuu, samoin kädet.... Selällä maatessa olo muutoin hyvä, mutta vauvapainaa keuhkoihin ja olo tulee tukalaksi/ huonoksi... :-/

Vauva liikkuu kyllä, eli hänellä ilmeisen hyvä olla kuitenkin... :)
 

Yhteistyössä