Huhtikuun helmet 2011 ** helmikuussa **

Nyt onnärästys edennyt siihen pisteeseen että mä tuun hulluksi! Ei pysty ainakaan makaamaan, muttei myöskään seisomaan vaikka Rennietä kuluu kuin leipää. Neuvolalääkäri suositteli ranimexiä. Toivottavasti tehoaa ja ei nosta sokereita kun pitäisi paastotakin huomenna. Yäk! Ylihuomenna rasitukseen :(
Gavisconissa on kuulemma alumiinia... Apteekin täti sanoi että voi suositella vain rennietä. Kohta saa lekuri laittaa jotakin reseptikamaa, mun ruokatorvi tuntuu ihan tulehtuneelta ja mä heräilen yöllä siihen että meinaan tukehtua nenään asti nousseeseen yrjöön :x Mä luulin että viime raskaudessa oli paha, mutta tää on ihan överiä jo. Muuten onneks menee suht hyvin.

Onko muilla jo sukkapuikkotuntemuksia iltaisin? Mulla oli eilen oikein pahat. Vauva oli poikittain aamulla taas mutta illalla taas vähän vihloi samalla kun kylkiluu sai joustaa...
 
Dolores Haze: Voimia!

Kotilohikäärme: Kuulostaa tosi inhottavalta tuollainen närästys. : / Ei oikeen voi omaa närästystä edes närästykseksi sanoa tuon rinnalla.


Sain viimein tänään pestyä hoitopöydän laatikkoineen, ja järkkäsin sit noita vaatteita. Aika paljo niitä lopulta on, mutta liekö silti tarpeeksi. Jotain pöksyä ja pientä kokopukua pitänee ostaa. Bodyista ei oikeen tiedä ku ei voi tietää minkä kokoinen se vastasyntynyt on. Ärsyttävä oli järjestää jotenki koon mukaan, ku on niin eri mallisia, et mahoton sanoa oisko nyt tuoho pienempien kasaan vai hieman isompien kasaan, ku ei niihi kokomerkintöihinkään oo paljoa luottamista. Kaikki vaatteet tuntu kyllä niin järjettömän isoilta verrattuna muutamaan pikkuruiseen kietaisupaitaan jotka saatiin mun vanhemmilta. Jos ne on menny vastasyntyneelle, ni meijän vaavihan hukkuu noihi liki kaikkiin vaatteisiin, ellei sit oo selvästi isompi kuin mitä me on sisarusten kans vauvana oltu. Pitää sit laittaa mies heti vauvanvaateostoksille jos ei oo tarpeeksi pieniä riittävästi.

Pyykkäyshommiin kai sitä seuraavaksi sitte pitäis.
 
Viimeksi muokattu:
Orion Ei se haittaa jos on vähän reilun kokoisia bodyja. Ei ne niihin tukehdu :) Meillä on ollut 56- kokoa suurin osa alkuun. Pari 50-kokoista on ollut käyttämättömänä varalla. Ei oikein ikinä mennyt päälle kun poika oli 54cm syntyessään.

Nyt pottujauhoa naamariin jotta edes vähän vähenis tää kärvennys. Alkaa renniet menemään laittoman satsin puolelle... Huomenna sit sitä uutta.
 
Poks 34 :heart:

Yks viikko ollaan taas voiton puolella.Supistuksia tulee ja menee edelleen.Välillä pari tuntia menee kärvistellessä ku supparit tulee 15-20min välein.Tos yks yö kellotin 10min välein.Muutamia todella kipeitäkin on tullut.Muuten supparit on epämääräistä poltetta.
Nyt oon myös flunssassa ja olo on ku jyrän alle jääneenä :(

Milas Emmä kans jaksa uskoo et vauva tuolla mahassa jaksaa mukana laskettuun aikaan asti.

Dolores HazeKovasti voimia!

Mä en nyt muista kenen muun kirjoituksia piti kommentoida :ashamed: Palaan asiaan taas ku muistan
 
Taas ois yksi pyöriskelty yö takana. Mulla on nyt useampi yö mennyt ihan plörinäksi. Asennon hakemista. Puutuu lonkat ja reidet, selkä kipeytyy, pohkeista vetää suonta vuorotellen, joitakin supistuksiakin tullut yöaikaan mitä kyllä ihmettelen kun ei päivisinkään vaivaksi asti ole....Tympii veittää aamuyöt hereillä ja kuunnella kun muut nukkuu : / Mutta pikku vaivojahan nää on. Silti nää pienet harmittomatkin jutut alkaa loppuraskaudesta tympiä. Kai se on luonnon oma keino haluta vauva uloskin ettei olis liian nautinnollista olla raskaana :p Pomm Mulla on kans öisin ja päivisinkin tosi lämmin. Olen yleensä sellainen vilukissa ja talvella on ollut kaks täkkiä päällä ja pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet sekä sukat. Mutta nyt tulee yhdelläkin peitolla kuuma ja pikkuhousut riittää varsin hyvin =) Ja imetysaikana hikoilu vielä yltyy, muistelisin näin..
Dolores Haze Onnea tädille :flower: On kyllä ollut sulla kurjat kätilökokemukset :( Toivottavasti samanlainen työhönsä kyllästynyt kätilö ei satu nyt kohdalle.
MAR-I Mitä uutta Kys-reissulta?
Kotilohikäärme Mulla on ajoittain noita sukkapuikkotuntemuksia. Mutta ei vielä paljoa.
Valkyria Pikaista paranemista. Jospa et ihan flunssan keskeltä jotuisi synnyttämään.
Orion- Minä järjestelin myös tuossa aamusella pestyjä vauvanvaatteita kaappiin. Yllättävän paljon oli kertynyt 60cm vaatteita. Potkareita oli varsinkin yli tarpeen...Mutta 50cm oli vain kolme bodya ja kahdet potkarit. En uskalla niitä pieniä kokoja enempää hankkia, kun meillä vauvat on ollut isoja syntyessään ja kasvaneet kolmena eka kuukautena ihan hirveesti. Esikko oli tosiaan 54cm ja kakkonen 51cm. Kuuskymmppiset vaatteet oli esikolle melkein heti pieniä, kakkoselle vähän väljiä, mutta ei se niihin hukkunut. Saas nähdä onko tämä tulokas sitten yhtä iso vai pienempi. Mutta useimmiten visiin tulee niitä pienempiä vauvoja. Kaikilla mun sisaruksilla on vauvat ollut sellaisia alta nelikiloisia ja monet alle 50cm syntyessään. Mistä lie johtuu, että meillä on isompia :p Hyvällä ruualla vissiin ovat tuolla masussa....
 
Heippa kaikille:wave:!

Siitä on taas aikaa kun on viimeks ehtinyt käymään kirjottelemassa, mutta aina kun aikaa liikenee, pyrin käymään katsomaan ainakin teidän kuulumiset. Fb:n puolella en ole käynyt, koska en ole siellä muutenkaan.

Dolores Haze kerro uudestaan peloistas neuvolassa. Kyllä niiden pitää ottaa sun pelot tosissaan, se on niitten työtä! Itse oon käyny pelkopolilla juttelemassa, mutta mulle tarjottiin mahdollisuutta päästä juttelemaan myös psykologille...

Edelleen pitäis tässä vielä neljä viikkoo, ottaa hissuksiin, että supistelut pysyis kurissa... Oonkin kalenteriin laittanut merkinnän kun pääsen tekemään huusholliin suursiivouksen, sen verran toi miehen tapa siivota on vähän eri luokkaa miten itte tekis:D. Silti ei voi valittaa, kun toinen kumminkin melkein kaikki hommat täällä kotona joutuu tekeen...

Mulla on ollu monta viikkoo vaikee hengittää ja viime viikolla neuvolassa löytyi siihen syy. Vauveli on poikittain masussa, neuvolan täti sanoi että voi olla vaikee hengittää kun painaa keuhkoja. Siitä johtuu myös mun mahan valtava koko. Täti sanoi, että jos vauva ois rt:ssä, niin mun maha olis huomattavasti pienempi. Myöskin nälän tunteen puuttuminen johtuu vauvan poikittain olosta, ei oo kuulemma masussa yhtä paljon ruoalle tilaa kun normaalisti... Nyt pelottaa, että synnytys lähtee käyntiin ennenkuin vauveli ehtii kääntymään:(

Tässäpä nämä minun kuulumiset tällä kertaa, paljon jaksamista teille kaikille:)!

anna79 ja PikkuKuu 33+0:heart:
 
huh, pääsin viel kotiin... pojalla oli painoa jo pikkasen vajaa 2400g. ensi maanantaina pitää mennä labraan antamaan pitkä sokeri ja paastoarvo lääkäri epäili rd:n puhjenneen ku vauva kasvanut niin paljon mut oma mittari ainakin antoi ihan normi lukemat, no onpahan nekin sit tarkistettu. kahden viikon päästä viimestään sitten osastolle seurantaan. lihasseinämä on käynyt tosi ohueksi. riskiraja on 3-4mm mulla mitta oli 2-2.4mm joten heti jos alkaa useammin supistella niin saliin tai tietty jos tulee kipuja alavatsalle. kävin ostaa eilen tukivyön josko se helpottas painetta ja seinämän venymistä alamahalla. vauvakin oli kääntynyt harmikseni oikein päin ja hänen pää venyttää nyt sitten pahemmin sitä lihasta...sekavasti selitetty:headwall:

onhan tämä koko ajan sellasta pelon kans elämistä ku pelottaa et repee koko kohtu...mut hissuksiin elellään ja vielä edes viikko etiäpäin niin poikakin olis vahvempi syntymään.

mar-i ja poitsu 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Siis alumiinia närästyslääkkeessä?!?! Onpas kiva, että sitä on suositellu mulle lekurit ja neuvola! Voi helev...! Pitääpä heittää se pois ja siirtyä Rennieen. Onneksi nyt on ollut närästys vähemmällä enkä oo kauheesti lipittäny gavisconia.

Mulla oli niitä "sukkapuikkoja" noin kuukausi sitten aina välillä. Jorvistä sanottiin sillon, että ne on liitoskipuja?! No, onneksi niitä ei ole nyt ollut pitkiin. Nyt on kuitenkin kivuttomat supistukset hieman lisääntyneet, mutta se kai kuuluu asiaan. Olen myös kaatunut kolmena päivänä putkeen kotipihalla. On niin liukasta ja näköjään meidän taloyhtiössä pihistellään hiekotuksen kanssa. Kaatumiset on onneksi olleet aikalailla semmosia tupsahduksia polvilleen, eikä mitenkään hirveen pahoja. Eilen tuli kyllä hieman mietoja supistuksia viimesimmän jälkeen. Pitää painostaa noita hiekottamaan kunnolla.

Turvotus alkaa olla jo kauheeta. Sormet on ihan nakit ja niveliin sattuu. Jopa ranteisiin sattuu. Kai sitä nestettä on joka paikassa. Varsinki yöllä, kun herää, niin tuntee kyllä turvonneensa. Ei paljon huvita muuta kuin maata. Luulin tosiaan pystyväni tekemään töitä hyvinkin tämän kuun loppuun, mutta eihän tästä mitään tule, kun ei pysty istumaan ja selälläänkin makuu läppärin kanssa on ihan hanurista.

Tänään ensimmäiseen perhevalmennukseen!


Toivottavasti kaikkien vauvat pysyy vielä hetken matkassa!
 
Heipä Hei kaikki!

Tässä ElliLei. Joku joka on ollut keskenmenon jälkeen kuumeilevissa viime kesänä ja syksynä, saattaa pian muistaa minut, tai sitten ei, mutta ei se mitään.
Ajattelin myös tulla tänne välillä kirjottelemaan kun kuitenki aktiivisesti luen teidän juttuja.

Eli kolmas lapsi tulossa ja poikalupaus annettu, viikkoja kasassa 32+5
Kaks edellistä lasta syntyneet -95 ja -97 joten melkein ensisynnyttäjä olen :D en tiedä onko se hyvä vai huono..
Huomaan ainakin sen että paljon raskaampaa on nyt ollut kun nuo aiemmat raskaudet, jolloin menin vissin nuoruuden voimalla eteenpäin. Ei ollut paljon vaivoja eikä väsymystä mutta nyt sitten on kaikki vaivat ja kolotukset mitä vain voi kuvitella.
Onneksi en ole kuitenkaan kärsimysteni kanssa yksin, täällähän meitä on monta mammaa samassa jamassa =)

Tosiaanki liikkuminen on ollu tosi vaikeaa melko alusta asti, supistelujen vuoksi. Kaikkia testejä on tehty mutta ei siihen syytä ole löytyny, joten olen pysytellyt sisätiloissa melkein koko raskauden ja se on ollu kamalaa kun on tottunut olemaan liikkeessä..
Iskias, lonkkasäryt ja kaameat liitoskivut ovat tehneet jo pelkän olemisenki karmeaksi, nukkumisesta puhumattakaan, se ei ole onnistunut aikoihin, sitten päivät haukotellaan..
Joillain muillakin oli tuo yövalvominen riesana, mulla kans, kolmekkin tuntia saattaa mennä valvoen..siis ihan raivostuttavaa!

Melkein kaikki on täälläkin vauvaa varten valmiina, ehkä nyt on oikea aika, vaatteet pesty ja silitetty, voi että se onki ollut mukavaa ostella uusia vaatteita ja tarvikkeita kun jostain syystä ei ollut enää mitään tallessa edellisiltä lapsilta,heh. Toki vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo on käytettynä ostettu mutta olivat niin hyväkuntoisia ettei tarvinu paljon miettiä ostaako ne vai ihan uudet.

Mukava kun tuo paino ei ole päässyt nousemaan kovin vaikka maha onkin joidenki mielestä aivan valtava, esikoiselta nousi 16kg mutta nyt tähän menneessä ei ole noussut kuin 8kg olen siihen tyytyväinen.
Kotilohikäärme aika sietämättömältä kuulostaa tuo sinun närästys, toivottavasti saat parempaa lääkettä, olet varmaan jo kokeillu kaikki kikat mitä voi, eli syödä tosi vähän kerralla ja välttää rasvaa ja suolaa, mulla auttaa ainaki vielä se + rennietä lisäksi ja ilta seittemän jälkeen en syö mitään. Se on tympeää kun muu perhe alkaa iltapalalle niin itse menen toiseen huoneeseen. Joo, uskon todellaki että kaikkesi olet asian eteen tehny :)

Nyt tulee jo niin paljon tekstiä että jatkan kommentointia toisella kertaa.
Jos kävis vaikka seisomassa pihalla ja nauttimassa ihanasta auringon paisteesta.
 
Kas, ollaan vielä viime metreillä saatu uusi odottaja seuraksemme. Tervetuloa ElliLei :wave: Sulla onkin jo pieni tovi vierähtänyt edellisistä odotuksista. Mites isot sisarukset ovat odotukseen suhtautuneet?
MAR-I Kuulostaa kyllä aika pelottavalta että voi kohtu revetä. Miten sinä uskallat olla yhtään rennosti. Mua varmaan jokainen nippasu pelottais ihan hirveesti.
sydänsydän Minun oman tulkinnan mukaan noi sukkapuikkotuikkaisut ei ole liitoskipuja. Liitoskivut tuntuu ihan eri tavalla eri kohassa. Nuo sukkapuikot tuntuu tuolla kohdunsuulla ja myös neuvolasta on sanottu, että ne merkitsee kohdunsuun valmistautumista synnytykseen, pehmenemistä. Toivottavasti hiekottavat pihat paremmin siellä teidän kotipihalla. Kevät tulossa ja vielä liukkaammat kelit. Onneksi et ole pahemmin itseäsi loukannut.
 
Tervetuloa mukaan ElliLei :flower:

Dolores onnittelut tädille :)

MAR-I kuulostaa kyllä tosi pelottavalta tuo kohdun repeäminen. Koitahan nyt ottaa oikein rauhallisesti ja toivottavasti mitään pahempaa ei pääsisi sattumaan. Onko teillä sairaalaan pitkä matka, että pääsettekö sinne nopeastikin jos jotain sellaisia tuntemuksia ilmenee?

Mullakin on supparit lisääntynyt parin viime päivän aikana ihan selkeästi. Lisäksi kuopus on ollut taas sairaana, joten väsymyskin painaa normaalia enemmän. Muuten eipä tässä omassa olossa edelleenkään sen ihmeempiä.

Adrianna ja kirpputyttö 33+3 :heart:
 
Tervetuloa ElliLei :wave:

Sydänsydän Ei muuta kuin juomaan enemmän vettä ja yrittää seurata ettei ruuassa olisi kauheasti suolaa. Ananas ja mansikka poistaa nestettä myös. Jos pystyt syömään niitä?

Inhottavaa se kun on sormet turvoksissa :( Minullakin meinasi sormet olla nakkina, mutta tuon rd-ruokavalion jälkeen olen huomannut että turvotuskin on vähentynyt.

nyt menee kilotolkulla kesäkurpitsaa, tomaattia, salaattia ja rahkaa.... ja olo tuntuu "kevyeltä" siis ei ainakaan turvota.

Ilmeisesti rd:n takia janottaa myös öisin ja silloin menee reilu 1/2 litraa vettä, mutta pissalla en kyllä ole sen enempää käynyt, minä kait hikoilen sen sitten :)

kukahan meistä saa vauvansa seuraavana maailmaan???

Välillä kun päivän touhuilee niin illalla tuntuu että onpas maanvetovoima taas ottanut kiinni masusta :) ja peilistä katsottuna maha törröttää suoraan eteenpäin ja tuntuu toosi painavalta. Aamulla taas maha on aika pieni pallero (tjaa, taitaa omakuva olla vääristynyt kun aikaisemmissa raskauksissa muut herratelivat isoa vatsaani ja omasta mielestä se ei ollut edes iso... jälkeen päin kuvia katsottua :O Vau mikä valas!!! :D )

Painoa on nyt tullut n. 8kg kun aikaisemmilla kerroilla parikymmentä. Nyt kyllä oli tuota lähtöpainoakin vähän enemmän...

Pomm ja Marakatti 32+1
 
Tervetuloa suoraan loppusuoralle ElliLei!
Närästykseen oon kokeillut vaikka mitä. Ranimexit auttoi aamun, saas nähdä miten yö menee... Pitäis vielä paastotakin. Perunajauhovesi on myös yllättävän hyvä. Eikä ole edes ummettanut vielä. Syödä tai ei syödä jotakin on suht sama. Kunhan ei syö jätskiä illalla
 
Pomm ja Milas täällä kans yks "kuumakalle".. Ennen aina vilukissu ja öisin peitto piti olla niin tiukasti ympärillä. Nyt en saata nukkua peitto päällä. Ja jonkunäkönen paita/toppi pitää olla ku muuten on kaikki lakanat maitoläiskiä täynnä :/. Maito on tihkunu jo rv:lta 20..

MUUTTO!! ei hyvänen aika. Käytiin tänään kahtoon yhtä asuntoa, joka on melkein kaks kertaa isompi kuin tämä 45m^2. Oltiin jo haudattu muuttohaaveet ens syksyksi, mutta ei se nyt auta kerran koukkuun jäätiin. Yks huono puoli, ettei siinä oo hissiä ja asunto on luhtitalon toisessa kerroksessa. Siinä kuitenki portaissa oli semmoset liuskat vaunuille, niin eiköhän tuota luulis selviävän. Muuttopäivä on viimeistään 1.4 ja L.A 4.4.. hehheh. Taitaa tämä rouva päästä tälläkertaa muuttotouhuissa aika helpolla :D.
Mutta on se ihana päästä tästä luukusta pois.. Saa tilaa ympärille ja tavaratki mahtuu.

Mulla on nyt muutamana iltana peräkkäin ollu melkosesti supistuksia.. Alaselässä pääosin tuntuu. Menis nyt äkkiä viikko nii kuulis lääkärineuvolassa, et mitä ne on tehny vai onko tehny mitään. Sais vähän osviittaa, että syntyykö vauveli tähän vai uuteen kotiin.

rv 34+1
 
ElliLei: Tervetuloa!


Mulla on tuntunu olevan närästyksen kannalta pahimmat vilja (varsinki ruis), liha ja tuoremehut, ja suklaa myös varsinki valkosuklaa.
Sen sijaan voin aivan hyvin syödä vaikka erittäin "terveellisen" iltapalan; lautasellisen reilusti suolattuja ranskalaisia ja vetasta sen kokiksen kera ja yö menee ilman närästystä. :D Jotenki on tuntunu, että kokis auttais närästykseen. :D
 
ElliLei, tervetuloa minunkin puolestani!

Täällä ei kummempia, viime lauantaina käytiin synnärillä ku liikkeet tuntu tosi vaimeilta ja vähäisiltä, kaikki oli kuitenki hyvin ja harmitti ku tuli niin pelästyttyä. Toisaalta toi on ainoo asia kyllä miksi mielellään menee ns. turhaan tutkittavaks. Sydänkäyrä oli kuulemma ku oppikirjasta ja liikkeetki lopulta sit ++. Alko maanjäristyksen lähes heti ku saatiin sydänkäyrälaite mahalle, ilmeisesti vauvat ei pidä siitä vaan alottaa heti mesoomisen :) Nyt oon vaan totutellu siihen että pienel rupee olemaan kokoa jo (painoarvioks sanottiin 2,2kg) ettei siel mahdu enää niin paljoa riehumaan. Liikelaskentaa teen joka päivä, mut usein siihen ei tarvi ku minuutin aktiivisempana aikana, että se 10 täyttyy. Ootan malttamattomana että nää viikot menis ja sais pienen murusen syliin :)

Napis ja Elmo 34+0 Poks!
 
mulla on neuvola tänään.. :) mä oikeastaan voin vaan hyvin, epäilen syyksi että toi diabetes dietti toimii hyvin; ja sokerit pysyy tasoissa.. :) närästystäkään mulla ei ole näkyny, veikkaisin että sekin johtuu sittä että kaikki mun syömät rasvat+sokerit on säännöteltyjä, ja ravitsemus suosituksen mukaisia.. :) no limua odotan saavani vasta vauvan syntymän jälkeen, mutta oikeastaan eihän sekään mitään hyvää tee, joten taidan rajata sitä vastaisuudessakin; ja siis muutenkin pelottaa ihan miten kauan toi diabetes on mulla kummitellu, koska nyt oikealla dietillä voin paremmin kun useisiin vuosiin.. :)

ja siis yks syy siihen etten täällä kauheemmin kirjottele, kun täällä aika harva ymmärtää daskausdiabeteksen+ruokavalion hallintaa (ja siihen liittyviä hankaluuksia), toisin kun tuolla RD-odottajissa.. :stick: se siis on sitä että mä joka päivä pohdin kuinka paljon syön, ja mitä; että olo pysyy hyvänä, enkä sokeri koomassa melkeinpä ole puolta päivää.. :/ ja se myös vaatii sitä että on itselleen tosi häijy, eikä anna itselle lupaa koskea mihinkään hyvään mitä tekisi mieli (mulla tosissaan riittää kaksi palaa suklaatakin nukuttamaan mut moneks tunniks).. :headwall:

mutta tosissaan nyt siis odottelen tän päivästä neuvolaa, ja täytyypä kysellä tota hb arvoa (kun olen unohtanut raudan oton täysin, vaikkakin viimeksi jo asiasta puhuttiin).. :ashamed::ashamed: tosin voin sen varran hyvin, että veikkaisin, että asrvo on kyllä ihan hyissä lukemissa.. :) päivittelen sitten myöhemmin kuinka isoksi ollaan kasvettu kuukaudessa, rantapalloa kasvattelen ihan selkeästi.. :D

 
Valjakka jospa ehtisitte muuttaa ennen kuin vauva syntyy =)
NapaKissa Onneksi oli turha säikähdys. parempihan se on käydä tarksituttamassa jos yhtään epäilyttää.
äizikkä kyllä täälläkin ymmärretään rd-dieetin vaativuutta,vaikka tietenkään sitä vertaistukea ei täällä moni pysty antamaan. Vain ne jotka elää sitä samaa tilannetta. Mutta älä suotta sen takia ihan jättäydy taustalle :) Käyhän kertomassa neuvolakuulumiset sitten.
Mulla on ihmeen pitkään pysynyt hemppa hyvänä. Aikaisemmissa raskauksissa piti rautaa alkaa popsimaan jo varhain. Nyt ei mitään huolta siitä. Ens neuvolassa ehkä taas tarkistetaan, mutta reilu kuukausi sitten oli vielä yli 120. Ja koska ei ole tarvinnut rautaa alkaa napsimaan niin ei ole kyllä tullut ummetustakaan =)
Oletteko muuten seuranneet sitä Sydänääniä sarjaa? Entäs sitten sitä amerikkalaista Vauvan tarina-sarjaa? Minä olen molempia katsonut. Sydänääniä on kyllä aika ihanan itkettävä, vaikka nyt parissa viime jaksossa ärsyttikin se että juttu pyöri eniten sen miehen ajatusten ympärillä. Tuli vähän sellainen artistin markkinointifiilis. Mutta se Vauvan tarina taas on, no, amerikkalainen. yritetään saada dramaatiikkaa ja jännitystä jälkinäyttelemisellä, mutta välillä on ihan hyviäkin tarinoita.
 
Laittelempa neuvola kuulumiset heti alkuun:

viikot: 32+1
paino: tähän mennessä tullu yht:10 kg
turvotus: +/-
RR: 110/50
pissa: puhdas
SF: Hurjat 35 cm :O

Ja huomenna suunnataan sitten sinne ultraan ihmettelemään tätä aivan valtavaa vatsaa. Syitähän voi olla monia. Toivon vaan hartaasti että kaikki ois kuitenkin hyvin!!:heart: Pelottaa ja jännittää silti melko lailla, että mitä sieltä vastaan tulee... Samalla kurkataan kohdunsuun tilanne suppareitten takia joita on ollut aikalailla. Mun maha on jo nyt laskeutunut että saapa nähdä mille viikoille tämän kanssa päästään...

mar-i Voimia sinne ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja että vauva vielä tovin pysyisi matkassa!!

Valjakka Onnea uuteen kotiin!!:flower::heart:

Turvotus Täällä sitä esiintyy vain jaloissa, muutoin olen siltä ikävältä vaivalta vielä säästynyt.
yöhikoilu Mä kärsin kans siitä. Makkari on ku jääkaappi ja silti yöllä herää siihen kun paita on nihkee ja hikee pukkaa. Mä olen siis kans normaalisti hirmunen vilukissa. Mies raukka hautautuu 2 peiton alle iltasin kun sitä palelee...:D
sukkapuikot Munki käsittääkseni ne tuntemukset kertoo paikkojen valmistautumisesta ei liitoskivuista. Ja niitäkin tuntemuksia täältä löytyy, ne on kyllä aika inhottavia...

Nyt ei jotenki saa ajatusta tän kummemmin kasaan. Jännittää ja stressaa se huominen ultra vissiin sen verran...Palailen huomenna sitten ultrakuulumisien kanssa... Kaiken lisäksi tyttö sairastu kuumeeseen ja mies on reissuhommissa, onneksi sain lapsenvahdin järjestettyä huomiselle.

liinukka83 ja Onni 32+1
 
Eilisiä neuvolakuulumisia!

Rv 30+4 (28+3)
Paino +327g/vko
RR 120/80 (138/92)
Pissa puhdas
Sf huikeat 37, kuten viimeksi
Syke 133
Liikkeet ++

Ennekuin kukaan sen enempää ehtii kauhistella tuota sf-mittaa, niin sanottakoon sen verran, että mulla siihen vaikuttaa merkittävä ylipaino, ja se että mahasta löytyy ylimääräistä nahkaa.. Omilla käyrillä kasvetaan siis sen kanssa :D

Omaan oloon ei sen kummempaa muutosta, liitoskivuista kärsitään edelleen enemmän ja vähemmän.. Peitto täytyy olla jalkojen välissä jotta saa unta, ja sitten särkee lonkkaa kun ei pääse pyörimään sängyssä.. No, näillä mennään!

Onneksi saa vähän ajatuksia silti pois omista kivuista ja oloista, suunnittelemalla miehen yllätyssynttäreitä ja tarjottavia!

Hormonit tuntuu vaikuttavan täälä jo ainakin aivotoimintaan... :D Mieheltä välillä kyselen, että mitäs mä äsken sanoin sulle, ja kesken lauseen saattaa kadota koko ajatus, jos yhtään hairahtuu mieli muualle.. Siksipä tämäkin pätkä on yhtä siansaksaa, ainakin omaan silmään..

Ihania talvipäiviä mammat, voikaamme edelleenkin hyvin! :)

-Minki ja Rinsessa 30+5-
 
Neuvola kuulumisia täältäkin:
Rv34+2
Eli paino: +35 (mutta 8 kiloa vielä miinuksella lähdöstä katsottuna)
rr 130/82
pissa puhdas
hb 124
kohdunpohjankorkeus 34
ja pääalas päin kaveri sielä oli..

Käsikopelolla neuvolan täti arvioi vauvelia jo 3 kiloiseksi!!!! Eli ei mikään keijukainen tälläkään kertaa.... :-/ Laskettuna arvioi vauvan painavan vähintään 4kiloa!
Mutta kokoarvioon tulee kyllä lähete, synnytyspelko merkinnällä, jos se vähän vauhdittais käynnistys päätöstä.... JA kovin ylhäällä vauveli vielä keikkui... Ei oo hällä vielä kiire minnekkään- vaikka toisaalta niin meidän kolmonenkin keikkui ylhäällä vielä synnytys salissakin!! :D Eliii täällä ei taida ainakaan olla vielä kiire minnekkään!!! :D
 
Moi!

Olipas tänne sadellut kirjoituksia sitten viime lukeman. Porukka on aktivoitunut loppusuoralla. :) Itse en ole jaksanut kirjoitella, kun ei mitään erikoista sanottavaa oikein ole.

MAR-I Synnytätköhän sinä meistä seuraavaksi? Jännittävää! Kunpa nyt ei silti ihan vielä tulisi, saisi vauva vielä kasvaa hetken. Millaisia tuntemuksia teillä muilla on? Esimerkiksi Pikkiksellä ja Snowballilla on lasketut ajat ihan huhtikuun alussa - onko mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä?

Äizikkä Sullahan oli muistaakseni myös lapset tulleet pari viikkoa ennen laskettua, vai muistanko väärin? Mitenhän tällä kertaa menee, ali vai yli? :)

Tehdäänpäs vähän gallupia siitä, että millä raskausviikoilla vauvelit ovat tulleet maailman, kun synnytykset ovat käynnistyneet ihan itsestään. Mulla seuraavasti:

Esikoinen (poika) 38+5
Kuopus (poika) 38+2

Oletan siis, että seuraavakin lapsi syntyy raskausviikolla 38, jolloin hän voi jo olla maailmassa maaliskuun lopulla. Virallinen laskettu aika mulla on siis 11.4.

Valjakka Ehkäpä muutto saa synnytyksen käynnistymään! :D Onnea uuteen kotiin!

Lysti Sinullapa reippaan kokoinen vauveli tulossa. :) Tosin aika arvauksia nuo kokoarviot, oli ne sitten käsikopelolla tai ultralla tehtyjä. Ilmeisesti sun vauvat kuitenkin ovat olleet isoja? Mulla oli ensimmäinen yli neljä kiloa, ja toistakin veikkailtiin samankokoiseksi jöllikäksi. Toisin kävi. Kuopus oli oikein siro tapaus, painoi vain 3380. Saapa nähdä miten nyt käy.

Kotilohikäärme Närästys on ihan karmea vaiva! Mäkin kärsin siitä vielä n. kuukausi sitten, mutta lääkäri kirjoitti mulle reseptin Somac Control -nimiseen närästyslääkkeeseen, ja johan loppui närästys kuin seinään. Olin niin kypsänä pahanmakuisiin Rennieihin. Nämä Somacit ovat nieltäviä tabletteja, ja niiden vaikutus kestää päiviä, ainakin mulla.

Rasittaako muita kuin minua tämä ainainen talvi ja paukkupakkanen? Mä olen välillä ihan masentunut, kun ei päästä päivisin ulos kuopuksen kanssa. Seinät kaatuu päälle. Sitten se pukeminen, jos kuitenkin päätetään lähteä ulos uhmaamaan pakkasta... Jo pelkästään oman itsensä ahtaminen tiukkaan toppatakkiin ja -housuihin on taiteenlaji. Sitten pitäisi vielä saada kiukutteleva 1,5-vuotias puettua miljoonaan eri vaatekertaan. Nostan hattua teille, joilla puettavia on vielä useampi. Mä odotan niin paljon kevättä ja kesää!! Niin, ja vauvaa ja vatsattomuutta...

Omasta raskaudesta vielä sen verran, että supistaa aivan älyttömästi ja sisäreisiä vihloo. Siinä mun tuntemukset. Nukkuminen on yhtä tyhjän kanssa, mutta se nyt lienee tuttua meille kaikille tässä vaiheessa. Käyn pissalla 5-10 kertaa yössä. Valittavana on oikeastaan enää yksi makuuasento, oikea kylki. Henkeä tuppaa ahdistamaan kaikissa muissa asennoissa. Jotain positiivista sitten? No, liikkuminen onnistuu edelleen hyvin. Käyn jumpassa ja salilla vähintään kolme kertaa viikossa. Siellä en edes muista raskauttani, vaikka asiasta minulle aina huomautellaankin: "Mitä sinä vielä täällä teet?" jne. Hyväntahtoista jutustelua tietysti, mutta välillä ärsyttää... Olisi kiva olla taas tavis. :)

Hyviä vointeja kaikille valasemoille!

Allie81 ja Tipu 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Allie mä symppaan ihan täysin tota pakkasvihaa! Mulla kanssa vähän yli 1,5-v hirvee venkoilija, normaalitkin vaatteet kun pukee päälle, pitää kampata joskus parikinkymmentä kertaa kun ei pysy sylissä. Eikä se oilein mahdu syliin kun syli on täynnä mahaa. Tänään menin maha edellä sen sängyn kanssa seinää päin kun ipana tattui kintuilla sängynreunaan ja en viittinyt pudottakaan... No en mennyt kovaa ja vauva liikkuu, tosin aamusta asti hiukan vähemmän kun se taisi hämmentyä sokerirasituksesta.
 
Dolores Haze, mua välillä kanssa pelottaa, että jotain pahaa sattuu vauvalle ja vähän sama oli esikoisenkin kanssa. vannotin miestä, et jos jotain pahaa käy, niin haluan ilmon lehteen. No, nyt on sama soppari sovittu vaikka kaikki onkin ihan hyvin. Jostain syystä Maarit Hurmerinnan laulu "Lainaa vain" on tosi koskettava. Siis onhan se lapsi joka tapauksessa vain lainaa, kasvaa sitten aikoinaan isoksi omaksi lapsekseen, mutta mä pelkään, että toi laina-aika jää ihan liian lyhyeksi...

Valjakka, se teidän kaveriporukka kuulostaa ihanalle! Mulla ei oo tällä hetkellä yhtään kaveria raskaana, ainakaan tietääkseni eli ei oo sillä lailla voinu jakaa raskautta jonkun toisen kanssa.

Pomm ja muut kuumuudesta "kärsivät", mä en kuulu joukkoon :) Mulla on siis iltaisin sellainen sähköpeite sänkyä lämmittämässä ja välillä nukahdan sen alle ja otan sit yöllä joskus sen pois päältä, ku onkin turkasen kuuma. Ja näillä pakkasilla ulkona ei oo koskaan tarpeeksi päällä!

anna79, ihanaa, et on joku muukin, jolla ei oo nälkä ja sille on joku syy! Oon siis ihmetelly jo pidemmän aikaa, että miksi mulla ei oo ollenkaan nälkä. No, vauva on mahassa poikittain, ilmeisesti vieläkin, joten sen takia mullakaan ei taida olla nälkä. Ens ma on neuvola, katotaan, mitä mieltä siellä ollaan asennosta.

Mulla sukkapuikkoja on tainnu olla muutamana päivänä, siis kävely on vähän hankalaa. Mut turvotusta en onneksi oo vielä huomannu.

ElliLeille tervetuloa!

valjakka, meillä on sama suunnitelma eli muutto huhtikuussa! Huh, vähän hirvittää, mut eiköhän se siitä, kait se on pakko... Meidän täytyy perustaa tänne joku oma "hyvät muuttovinkit" ketju ;) Niin ja mä en sitten halua synnyttää yhtään aiemmin ku on laskettu aika!!

Milas, oon seurannu kumpaakin sarjaa ja erityisesti sen suomalaisen version kotisynnytys oli musta tosi vaikuttava. Muuten oon ollu vähän pettyny sarjaan, jotenkin odotin enemmän. Ja se jenkkiversio on, hmm, no jenkkiversio...

Allie81, oot kyllä kadehdittavan ahkera liikkuja! Siis vau! Noita suppareita mietin, et sulla ei sit liikkuessa tule niitä lainkaan? vai koska niitä tulee? Ja noi vessakäynnit on kyllä tosi yksilöllisiä, mä en käy edelleenkään öisin vessassa, voi mennä helposti se 10 tuntia. Välillä mietityttää, että juonkohan tarpeeksi. En siis hirveästi juo muuten ku ruokailujen yhteydessä. Mites paljon te muutte juotte? Niin ja siis ne pakkasvihoittelut on meilläkin tuttuja, en tykkää itekään pukea kymmentä kerrosta vaatteita päälle varsinkaan, ku ei ne enää mee kunnolla kiinni tms.

Hyviä vointeja kaikille, erityisesti närästyksestä tai suppareista kärsiville!! Tuntuu, et ite oon päässy helpolla, ku ei oikeastaan kumpiakaan ole ollu.
 

Yhteistyössä