Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Terveisiä synnäriltä. Se on tähän aikaan päivästä.........
.......PERÄTILA

Ja lääkäri koittaa mua saada johonkin saatanan magneettituubiin mutta jos tää ei nyt taas ala kääntymään niin saavat ottaa kyljestä ulos. Helvetti. Tästä mä en lipsu. Vaikka olis kuinka pieni painoarvio. Vaihtuu sitten vaikka sairaala.
 
Meille syntyi 30.3 tyttö klo9.26.Pituus 47cm ja paino 2865g :heart:

Klo3 meni lapsivedet ja kotona sitten odottelin supistusten alkamista.Klo4 alkoi säännölliset mutta epämääräiset supistukset.Miehen pakottamana lähettiin siitä sitten synnärille.Ite en ollut vielä niin kipee et oisin lähtenyt.Klo5.15 meidät kirjattiin sisälle sairaalaan.Olin 4-5cm auki ja käyrille piirtyi jotain supistuksia.Ite en kyl tuntenut juuri mitään.Sain passituksen saliin.Siellä sain sitten ilokaasua hengitettäväksi ja lämpötyynyn selkään.Keinutuolissa istuskelin ja odottelin et milloin oikeasti alkaa sattumaan.Vuoro vaihtui klo7 ja siinä vaiheessa olin 6-7cm auki.Kätilö kertoi etten saa epiduraalia enkä spinaalia ennen klo 9.30 ja alkoi luetella mitä vaihtoehtoja on.Jotain sähköä kokeiltiin selkään myös.Kohdunkaulapuudutetta alettiin ehdotella ja ensin meinasin et antaa olla.8cm kohdalla alkoi jo sattua sen verran et myönnyin siihen.Lääkäri kävi sen laittamassa ja seuraavaksi ilmoitettiin et oon 10cm auki joten aletaan ponnistella.
En tuntenut supistuksia joten kätilö joutui kokeilemaan mahaa ja kertomaan milloin ponnistan.Ponnistusvaihe kesti 26min.

Synnytyksen kesto oli siis 5h26min.Vois sanoa et nopee ja helppo
Tänään kotiinnuttiin tuhisijan kans ? Paino on pudonnut 8%,joten pullosta annetaan lisämaitoa.Rintoihin ei ole maito vielä noussut ja vauva ei osaa oikein ottaa oikeaa otetta rinnasta.
Täytyy sanoa et olen niin rakastunut tohon pieneen ihmeeseen ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sydänsydän;23493656:
Kotilohikäärme Ei oo totta! Aikamoinen show sulla siellä vatsassa :D
No älä! Eilen se kääntyi kun tuntu että rintalasta halkeaa.... Nyt sitte toivon että tuntuis uudestaan. Eniten vituttaa toi lääkäri joka ei ota tosissaan mun sanomisia että niitä magneettikuvia ei tarvita kun mä en synnytä sitä pylly edellä. Sit se vaan sanoo toiselle lekurille että voihan ne sitten päivystyksellisesti ottaa. Ihan kuin mulla ei olis korvia päässä.
Alkaa toi Jorvi jurppia niin että kohta vaihtuu sairaala helvetti ku on niin sekopäistä menoa. Aiemminki ku soitin että vauva ei oikein liiku ja sit ku liikkuu, se sattuu helvetisti ja et se on väärässä asennossa niin se akka joka siellä vastas, alko vaan ylimielisellä äänelöä vänkäämään et onhan se pää alaspäin jos jalat on ylhäällä. Ihan kun sillä olis väliä miten ne vartti sitten oli. Ei ne siellä pysy kumminkaan. V-ttu että v-tuttaa tommoset.
 
Tänään olis sitten LA!!! 40+0 **POOOOOKS**

Tsempit lystille ja talitintille!!!

Oma olo taas alku viikon supistelujen jälkeen loistava, kipeitä supistuksia tullut vain ripotellen ja muutenkin olo on energinen ja hyvä. Mies on ollut koko viikon lomalla eli mulla on ollut aikaa levähtää kunnolla ja laittaa kotia kuntoon :) Tänään oli ensimmäinen huono yö pitkään aikaan, olo oli jotenkin levoton ja heräilin tuossa 4 jälkeen enkä saanut enää unta. Toivottavasti tämä ei nyt kostaudu ja olen sitten koko ens viikon ihan kuoleman väsynyt ja mies on taas töissä! Olis just niin huonoa tuuria.

Eilen käytiin poistamassa eskoille autonistuin ja uudet tuplat, finally. Me oltiin ajateltu ostavamme britaxin b-dualit, mutta tuntui että esikoinen tuli jo nyt niistä yli niin skipattiin ajatus ja päädyttiin Easywalkerin vierekkäin istuttaviin. Olen sitten seuraavan vuoden kiva tien tukos, mutta onpahan lapsilla tilaa istua kunnolla!

Adrianna mulle voi vaihtaa iän ja synnäriksi KOS.

Unohdinkin kertoa että päästiin vihdoin tutustumiskäynnille synnärille, eli minun tapauksessa kättärille. Onneksi oltiin näinkin ajoissa, 5 pv ennen laskettua :D No mutta siis henkilökunta vaikutti tosi lämpimältä ja osaavalta, eikä yhtään kiireiseltä ja kireältä, vaikka koko synnäri olikin ollut sen päivän sulussa. Itse synnytyssalit oli sen sijaan aika pommit verraten viime kokemukseen ruotsissa, jossa oli synnytyssalit juuri uusitut. Huoneet ihanine pinkkeine kaakeleineen ei oikein siis uponnut. No onneksi se on toissijainen asia, jota en todennäköisesti edes huomaa siinä synnytyksen ohessa. Osasto oli taas paljon kivempi ja modernimpi, mutta suihkuja ei ollut kuin käytävillä, joka ainakin meitä kummastutti. Miten muuten muissa sairaaloissa?

Nyt keittelemään aamukahveja ja viettämään laskettuapäivää, eipä tainnut tälläkään kertaa mennä laskut ihan oikeaan :D

Pikkis ja Salamatkustaja 40+0
 
Valkyria oikein paljon onnea tyttövauvan johdosta :flower: Synnytys kuulsoti ihanan helpolta :)
Termari mulla kutisee iltaisin päkiöitä ja jalkapohjia muutenkin. Mistä lie johtuu. Ja kuumottaa. Illat on mulla muutenkin sellaisia levottomia ettei tiiä miten päin olis ja oon hirmu ärtynyt.
lysti Onnea maanantain synnytyksen käynnistykseen. Toivottavasti ei mene montaa vuorokautta.
talitintti80 Onnea synnykseen!
anna79 Me mietittiin myös vastaavaa pilaa, mutta siitä olis tullut sellainen hässäkkä ettei kannattanut :D
Vauva oli yön tosi rauhassa ja kun minä seitsemältä heräsin niin vauvakin heräs ja on siitä asti myllännyt mahassa hirveesti. Kairaa taas päällä ja nyt vihloo ihan reisiin asti. Meinaa jalat mennä alta. Mitkähän menot sillä nyt on. Hyvä tietenkin että liikkuu aktiivisesti. Eilisen päivän aikana tuli supistuksia tiuhempaan kuin tähän asti, mutta illaksi rauhoittui ja yöllä ei tullut yhtään. Ei ole kohtu yhtään supistusherkkä eli tuskin ihan äkkiä synnytys käynnistyy. Eli voipi sitten suunnitella Hulluille päiville lähtöä keskiviikkona. Siellä kun kyynärpäätaktiikan ja kilometrin mittaisten kassajonojen keskellä yrittää ettiä pojalle sopivia lenkkareita niin luulis vähän supistavan :D
Mutta jospa nyt alkais vaikka tekemään pullataikinaa.
 
Onnea Valkyria :heart:

Kiitos Adriannalle uudesta pinosta :)

Tänään 40+0 POKS Mutta ei tää kyllä taida täältä tänään syntyä. Tää nyt oli melkein arvattavissakin ja sen takia olenkin koko ajan henkisesti valmistautunut siihen että yli menee ja komeasti. Ei sitten ota niin kovin nuppiin ylimenevät päivät :) Eilen harrastin sitten useampia ässiä; sauna, seksi, siivous, shoppailu, suklaa, sukulaisia kylässä, mutta... Tuli siitä tulokseksi kipeät lonkat ja pirun huonosti nukuttu yö :popcorn: Edelleen supistelee kaiken päivää, mutta ei näillä mihinkään lähdetä. Välillä tulee jokunen napakampi, että joutuu ihan hammastakin puremaan mutta siihen se jää. Todella raivostuttavaa. Alkaisi sitten kunnolla kerralla, eikä tämmöistä "löysässä hirressä riippumista". Sama oli eiskon loppuvaiheessa, joten mikäs tässä jäitä poltellessa...

-snowball ja tyyppi 40+0 :heart:
 
Kiitos tsempityksestä!

Mutta ei tämä vauva halua tulla vielä, tämän päivän lääkäri kotiutti minut ja maanantaina jatkuu. Täytyy nyt vaan luottaa, et ne tietää mitä ne tekee... Aika pökerryksissä olen. Anteeksi omanapaisuuteni, nyt nukkumaan ihan väsy.

Talitintti80+vavi 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Valkyria, onnittelut! :flower:

Tsemppiä kaikille justiinsa synnyttäville! :)

Mä itken kohta tän arpien kutinan kans. Tulee semmosta pientä näppyäki niihi. Ja sit jos vahingossakaan vähän raapasee ni yltyy vaan. Karvansänki alamahalla ja reisillä ei myöskään auta asiaa...vaan ei viitsi ajellakaan kun sitte saisin ajella joka päivä ja ei se nahka siitäkään tykkää. |O Ei oo hyvä vaatteet päällä, eikä myöskään ilman vaatteita jos istuu.
Lisäksi ranteisiinki on tullu ihan muutama näppy, joita myös tekee mieli rapata. Mietinki jo että onko täsä joku yliherkkyys puhjennu...kuten vaikka uus (ekologinen) pyykinpesuaine (jonka hajustakaan en tykkää).

Synnyttään haluaisin viikon päästä... Toisaalta haluaisin heti, mut vielä on asioita laittamatta. Viikon päästä ois hyvä.

Orion & pikkunen 37+0
 
Onnea Valkyria tyttösestä! :heart: Synnytys kuulosti kyllä ihan toivesynnytykseltä =)

Tervetuloa mukaan mamma2006 vielä viime metreille :flower:

Täällä on supistellut myös jo useampia päiviä pienimmästäkin. Ja nyt tänä aamuna niitä on tullutkin jo sen verran, että rupeaa jo vähän itseä kypsyttämään, kun ei näillä kuitenkaan vielä ihan vauvaa synnytetä... :headwall: Jalat alkaa olla jo kuitenkin ihan turtana kun painaa niin alaspäin ja mahakin on mennyt ihan sekaisin... Ja jotenkin on sellanen olo, että tää menee vaan ohi jossain vaihees, eivätpä nuo edellisetkään ole ennen laskettua aikaa ulos tulleet. Nyt huilaamaan, jospa tämä sillä asettuisi. :)

Adrianna ja kirpputyttö 39+0 POKS! POKS!
 
Kiitoksia onnitteluista :flower:

Synnytys oli kyl niin helppo ku vaan voi olla =) Ponnistusvaiheessa kyl karjuin etten mä pysty tähän.Sen verran kerkesin miettiä et joko ponnistan tai en,iteppähän kärsin pidempään jos en ponnista.Sisulla sitten ponnistin vaikka sattui kyl tosi paljon.

Eka yö ollaan nyt oltu kotona.Nukuin 3.5h ja sit tos päivällä tunnin verran.Maito on tänään noussut rintoihin.Aika kireeltä ja kuumottavalta tuntuu.

Tsemppiä odottajille ja heille jotka on synnyttämässä =)

Valkyria ja Typykkä 3vrk
 
valkyria onnittelut =) =)

ja tsemiä heille jotka on vaavaa saamassa :)

kotilohikäärme HUH, aikamoista myllerrystä!!! toivottavasti saisit pikkuisen pian maailmaan!!

itselle ei niin mitään uutta. vaava liikkuu, mut ei oo laskeutunut tms. ei supistele, nyt on vaan tänään ja eilen ollut maha vähän kipee, ko menkat ois. ei muuta. uskon ettei tuu ennen laskettua aikaa.

muoks: niin ja kiitos uudesta pinosta =)
 
ohhoh, hienoo, kuhan ny pysyis :)

ja käynnistäisivät vaan nyt kun kerran on asemissakin hyvin :D
Ei toivookaan. Puolen tunnin päästä se on kuitenkin taas yks jalka kyljessä, toinen toisessa kyljessä ja takoo virtsarakkoa nyrkeillään pää ylöspäin. Tai jotain. Sit taas harrastetaan tarjontatriviaa. Tää menee tutun kaavan mukaan. Tästä kun nousen, tää menee poikittain ja sitt riippuu siitä kummalle kyljelle meen makaamaan että päätyykö rt:hen vai pt:hen.

T. Hermoheikko äiti ja hullu lohikäärmekakara rv39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23499438:
Ei toivookaan. Puolen tunnin päästä se on kuitenkin taas yks jalka kyljessä, toinen toisessa kyljessä ja takoo virtsarakkoa nyrkeillään pää ylöspäin. Tai jotain. Sit taas harrastetaan tarjontatriviaa. Tää menee tutun kaavan mukaan. Tästä kun nousen, tää menee poikittain ja sitt riippuu siitä kummalle kyljelle meen makaamaan että päätyykö rt:hen vai pt:hen.

T. Hermoheikko äiti ja hullu lohikäärmekakara rv39+0
:O no ei muuta ku tsemiä ja jaksamista loppuaikaan :flower:
 
talitintti80 Auts, tuntuu ottavan kovaan että synnytys käynnistyy... :( Millä käynnistystä yritetään?? Pillereillä? Suuhun vaiko kö? Mulla tosiaan koitetaan käynnistää suun kautta maanantaina cytoteceillä, saas nähdä kuinka mun käy!!!! :-/

Mutta suht.rauhallisin mielin täällä.. Tänään oon siivonnut, saunonut ja jos vielä tuon miehen viettelis.. ;)

lysti 39+5
 
Onnea vauvasta Valkyria!:flower:

Täällähän melkein livenä pääsee seuraamaan vauvojen syntymistä. Varsinainen jännitysnäytelmä tuo Kotilohikäärmeen RT, PT, RT, mikä-lie-tila, PT :)

Oliko teillä synnytyksen käynnistyksen saavilla jokin erityinen syy, että saatte sen (en nyt muista, olitteko maininneet)?
 
lysti/sydänsydän Mulla siis taustalla raskausdiabetesdiagnoosi, ilmeisesti lievänä? Ja rv 36 & 38 huomattiin (2 eri lääkäriä), että vauva kasvaa hitaasti (kasvaisi paremmin masun tällä puolella, istukan toiminta?) ja perjantaina 39+3 selvisi, että nimenomaan vatsanympärys jo alakäyrällä. Toinen lääkäreistä päätti käynnistää perjantaina synnytyksen äippäpolin käynnin jälkeen klo 12.15 cytotecilla suuhun. Toinen murunen klo 16.30 ja viimeinen 20.45. Koska suppareita ei tullut, päätti kiertävä lääkäri lauantaina kotiuttaa minut, todeten että vatsan ulkonäön perusteella tavallinen kolmikiloinen vauva, ei mitään syytä käynnistykselle. En tiedä yhtään mikä kohdunkaulantilanne on läkkeiden jälkeen, kun ei kätilökään saanut selvää lääkäristä. Äippäkortissani 2 vrk käynnistä vain verenpaine. Maanantaina uusi aika äippäpolille klo 8. Henkisesti tosi raskasta aikaa, kun en oikein pysy mukana näissä lääkäreiden eri hoitolinjoissa. Tod.näk. maanantaina taas osastolle uuteen käynnistykseen kait? On vaan niin kurja olo vaikka nyt pitäis rentoutua ja kerätä voimia, eikä vatvoa vauvan vointia. Liikelaskentaa teen tietty. Niin ja oon ensisynnyttäjä, joten kaikki asiat tuntuvat niin suurelta, esim. se ettei mies saa olla ei-synnyttäjen osastolla kuin vierailuaikoina. Ajatus sinne uudelleen menosta tuntuu kovalta, kun viimeks olin niin tsemppimielellä. Keräilen siis täällä voimia ja luen teidän muiden kuulumisia :)

Voimahalit kaikille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Luultavimmin koon takia käynnistellään jos tää hyrrä nyt sallis pysähtyä sopivaan asentoon. Ei ole kyllä kovin isoksi kasvanut niin saas nähdä nyt. Esikoinen oli 4 kg ja alle sen pitää jäädä että mahtuis jumittumatta ulos. En jaksa uskoa että tämäkään syntyis ajallaan joten viimeistään varmaan sit viimeistään yliaikaisena taas mennään.

RT <3
 
Viimeksi muokattu:
talitintti80 Sullakin on siellä harmittavaa vatvomista :( Ihan varmasti ketuttaa, kun joutuu aina vaan uudelleen tsemppaamaan.

Kotilohikäärme Ootko nyt edelleen sairaalassa, vai ymmärsinkö väärin? Jospa osuis pian kohdilleen tuo tarjontalotto!

Tajusin tossa eilen, että eihän nää vauvat olekaan vielä ns. täysaikasia, vaan ens viikolla vasta. Jostain syystä olin sitä mieltä, että viikolla 37 on täydet. Noh, päivä kerrallaan. Keskiviikolle on taas odotettavissa ultraa ja sydänkäyrää sekä synnytysosastolle tutustumista. Meni aika myöhäseksi tuo tutustuminen.

Yöt on kyllä viheliäisiä. Vessassa ravataan ja mikään asento ei oo hyvä. Hieman on supistuksia sun muita kolotuksia, mutta muuten ei mitään merkkiä synnytyksestä. Eilen oli kyllä varmastikin voimakkaimmat supistukset, mitä on ollut. Olin jo hieman jännittynyt, mutta lopulta kaikki action loppu aikas piankin.

Turvotus on edelleen infernaalista. Mm. jalkapohjiin sattuu kävely ja sormet on edelleen tunnottomat. Lääkäri oli sitä mieltä, että mun näköhäiriöt varmaan johtuu turvotuksesta. Että näköhermoja painaa nesteet. Aivan mahtavaa.
 

Yhteistyössä