Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Onnittelut vauvoja saaneille :flower::heart:.

Nukkumattia kaivattais täällä. Puoli neljän aikaan heräsin, eikä unta vaan oo sen jälkeen näkyny...
Alkaa pikkuhiljaa tämä oottaminen kypsyttää, kun vähäisestäkin liikkumista (lue: yks pieni kauppareissu) on päivä ihan pilalla kipujen kans. Muuten kaikki ok.. Kunnon suppareita ei kehkeydy yhtään mistään edelleenkään. Ei auta ässät, eikä mitkään muutkaan. Maha vaan kovettuu vähän väliä.

Kotilohikäärmeelle tsemppiä! Kuulostaa melkoiselta tuo touhu :D.

Vajakka ja tyttönen 40+0!!! (eipä sitä uskottu että näin pitkään menee.. jos yhtään äitini synnytyksistä osviittaa, niin hällä kakkonen syntyi 42+4 kolmen käynnistyspäivän jälkeen -hienoa.)
 
Nyt tulee vaan pikaisesti omaa napaa (ällövaroitus!): Eilen illalla tuli lisää kirkkaita, isoja limakönttejä ja supisteli ihan mukavan tuntuisesti tunnin verran. Otin sitten panadolin ja kävin pötkölleen ja siihenhän ne laantuivat vaihteen vuoksi... Nyt aamulla äsken tuli semmoinen puolikkaan kananmunan kokoinen vanhan veren värinen (punaisen ruskea) iso limaköntsä ja pienet suppailut jatkuu edelleen. 10 aikaan on neuvola, täytyy kysellä siellä tarkemmin,mutta jotain miun mielestä nyt kyllä tapahtuu tuolla alakerrassa... hmm...

-snowball ja tyyppi 40+2
 
Lumpparilla kuulostaa kyllä tosi lupaavalta tuo meininki!
Mulla taas laantuu tyypillisesti kun nousen ylös. Viimeks synnärilläkin nukuin istualtaan yhden käynnisely-yön kun makuultaan sattui niin. Samoin synnytyksessä kontallaan tai makuulla tapahtui mutta kun menin jakkaralle, loppu supparit, sydänäänet ja katastrofi oli valmis.

Nyt kyllä vähän tuntuu istuallaankin. Mutta liian vähän...
Kylkiluut on taas tulilinjalla mutta ei niin pahasta kohtaa kuin voisi.
 
Sydämelliset onnittelut kaikille vauvaantuneille!!! :heart: Ja tsemppiä niille joilla tuntuu synnytys olevan jo ihan lähellä:popcorn:

Olen ollut enempi lukemislinjalla viimeaikoina ,mutta on ollut mukavaa lukea ja saada näin vertaistukea toisilta mahakkailta.Eli kiitos siitä kaikille ahkerille kirjoittajille!!:flower:

Kävin sairaalassa kaksi viikkoa sitten korkean sf-mitan takia.Viikkoja oli tuolloin 34+1.Vauvelin painoarvioksi saatiin jo tuolloin 2700g!!! Ääääk,hirvittää jotta kuinka suureksi nyytti ehtii kasvaa jos menee la.han asti.Kaikki kolme edellistä ovat olleet yliaikaisia ja 3.2-3.5kg perusvauvoja.Taitaa tämä tulokas olla ihan omaa kokoluokkaansa...?!Lääkäri ei kyllä ollut sen kummemmin huolissaan koosta vaan sanoi että tervetuloa synnyttämään silloin kun sille tuntuu.Eli ei enää kielletty tekemästä mitään. :)

Supisteluja on ollut ihan kiitettävästi päivittäin jonkun verran ja toivon jotta olisivat tehneet jotakin.Maha on kipeä ja aran tuntuinen oikeastaan jatkuvasti.Tuntuu että vauva painaa niin kovasti jotta aiheuttaa kipuilun.Yöt menee heräillessä,kun asento on aina huono ja sen vaihtaminen sattuu ja tietysti joka kerta on vessareissukin tehtävä.Voih,kuinka ootan että nukkuminen on kivutonta ja helppoa.;)

Kylläpä on kurja ilma,vettä tulee ihan kaatamalla.Taidampa ottaa ikkunoden sisäpintojen pesun tämänpäivän ohelmaan kun tuo ulkoilukaan ei nyt houkuta.Ja tietysti toivon jotta saisi siinä sivussa aikaiseksi tehokkaita suppareita....=)

Maikki ja pikkumyy 36+2
 
Kotilohikäärmeelle iso hali ja toivottavasti pikkuinen asettuisi aloilleen ja syntyisi pian että olo helpottaa!!!:heart:Voin vaan kuvitella mille tuntuu kun vauva heittää voltteja päivittäin,kun itsestä jo potkut ja töytäisyt ovat välillä kipeitä ja ilkeän tuntuisia.Ne on varmasti pientä siun tuntemuksien rinnalla!
 
Kotilohikäärme :hug: ei ole todellista...

(.) neuvolassa käyty, ja lupaavalta alkoi kuulostamaan. Vauvan pää on niin alhaalla ja kiinni kun voi olla ja siinä ollessani miulle tuli semmoinen supistus mitä tässä nyt on ollut niin terkkari/kätilö oli sitä mieltä että alkaa jo potkua olemaan niissä. Ei kuulemma kannata kauheasti kotona aikailla kun yhtään alkaa tuntumaan siltä, sillä tätä on nyt jatkunut jo niin monta päivää. Veikkasi, että korkeintaan pari päivää, mutta mene ja tiedä... Viimeinen neuvola-aika varattiin kuitenkin perjantaille ja sitten siirrynkin äitipolin aisakkaaksi jos ei tämä tyyppi täältä masusta ymmärrä saapua. Odotellaan...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Valkyrialle!

Mulla sitten kostautu huonot yöunet ja huonot nukkumisasennot. Perjantaina mulla oli pään, niskan ja selän lihakset niin samperin jumissa ja vielä yöt menneet valvomisessa. Mulla oli ihan törkeä päänsärky, oksensin myöskin. Mies hieroi mun päätä ja hartioita, mutta se enää ehtinyt auttaa. Nukuin kaikkinensa 14 tuntia. :O Yöllä taisin käydä vain kerran hoippuen vessassa. Aamulla kasilta heräsinkin sitten törkeään nälkään. Viikonloppu meni huterassa olossa, sain hyvin nukuttua la-su ja sitten taas normaalia vähintään parin tunnin välein heräämistä viime yö. Onneksi pieni masussa voi liikkeistä päätellen hyvin. Poskiontelon tulehdus on taas vaivannut. Migreeni ja todella kipeä poskiontelon tulehdus on muuten tosi "mukava" yhdistelmä.

Mulla on muutenkin pahoinvointi lisääntynyt nyt lopulla. Koska verenpaineet ok ja virtsa samoin, neuvola on vaan ollut, että aha, so what.

Chilipapu ja Frendi rv 37+2
 
maikki-76 mulla oli 35+4 painoarvio 2900 g... ja aikasemmat olleet 2960 (39+2) ja 3100 (40+6) et kyllä tää pikkuinen isompi on ku aikasemmin, mut toivottavasti ei mee kauheesti yli, ettei nyt ihan kauheen isoksi kasvais... jänskättää.

kotilohikäärme hirmuisesti tsemiä :hug:
 
Viimeksi muokattu:
On tää kivaa kun vesikin närästää :x Yritin tuossa päikkäreitä ottaa ja just kun olin nukahtanut niin tuntui, että nousee tavarat kurkkuun ja sitten yskitti. Rennietä menee kuin leipää.
snowball tiiä vaikka jo tänään tulis lähtö, tsemppiä =)
Pysytellään vaan täällä odotuspuolella tää huhtikuu ja sitten kun alkaa vauvat olemaan maailmassa niin kehitellään vauvapuolelle pino.
Pitkiä on nää päivät pikkuista odotellessa. Ja vetokin on jotenkin taas pois. Nyt en oo jaksanut tohottaa kun jalat ja selkä ei enää tykkää pystyssä olemisesta. No, pakastin alkaakin olla täys vararavintoa ja komerot järjestyksessä :) Ikkunanpesu kyllä vähän polttelis täälläkin ;)
 
Närästys on täälläkin valvottanut, ihan kauheeta.. rennietä menee vaikka kuinka mut seki auttaa 2 minuuttia ja taas närästää...
Myös pahoinvointia on selvästi tullut, outoa mullakun ei sitä aikasemmin oo ollu ollenkaan...
Ilman muuta sitten uus pino , mutt jos nytt kuitenkin toistaiseks vielä täällä :) mun säkällä mä oon täällä vielä toukokuussa...

tsemppiä tsemppiä naiset! :)
 
Ja takas himaan...
Olis alkanut käynnistää jos olisin ehdottomasti vaatinut. Suositteli kuitenkin et ootettais perjantaita että paikat kypsyis edes yhtään, jos kestän yhtään enää. Jos en kestä, niin voin mennä aiemminkin. Ja toivomus oli et vauva pysyis paikallaan. Sitä kun ei taas tiedä miten se tällä kertaa jumppaa. Vettä on ihan yli äyräiden, afi 33! Se selittää miks on paha olo. Sydän menee vähän epätahtiin välillä, mutta ei näytä menoa haittaavan. Tässä kohtaa se radi tulee sit ilmi näköjään....

Nyt mä yritän pysyä pois täältä ku tulee vaan valitusta solkenaan...

Moro! Yrittäkäähän supistella tehokkaasti...
 
Tervehdys mammat!

Ja onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä heille ketkä ovat pääsemässä tositoimiin! :heart:

Minäkin olen ollut lukulinjoilla kun ei tämä sairastaminen lopu ollenkaan ja on ihan veto poissa.

Helmikuun alusta maaliskuun puoleenväliin poskiontelotulehduksen, antibioottien ja huuhteluiden kanssa painittiin. Sitten oli pari vähän parempaa viikkoa ja nyt kaksi viikkoa flunssassa ja aamulla sain taas antibiootit. Kauhea myrkyttää vauvaansa vaikka väittävätkin ettei olisi vaarallista mutta kun... Vaikea uskoa etteivät mitenkään vaikkuttaisi. Pahalta tuntuu! On kyllä voimat niin lopussa tämän sairastamisen kanssa ettei tiedä miten jaksaa punnata koko pakettia ulos. Valitivaliti.

Äitipolilla kävin sen aikaisemman toimenpidesynnytyksen takia ja muuten oli ihan turha käynti mutta ultrassa näkyi että istukka oli lähtenyt kalkkeutumaan. Huoh. Nyt sitten tarkasti tarkkaillaan liikkeitä että ei muutu vaisuksi vaavi. Yliaikakontrolli tulee heti lasketunajan jälkeen ja katsotaan että uskaltaako antaa mennä yli paljon. Siis kaikki alun supparit sun muut arvailut että syntyisi ajoissa on ihan unholaan jääneet. Menee niin samalla kaavalla kuin viimeksi - puolesta välistä suppareita 30+ viikoilla oikein kovia ja sitten kun lapsi alkaa olemaan "valmis" niin keho ei jaksakaan enää supistella. Poika syntyi siis viimeksi käynnistettynä 41+6. HUOH ja HÖH. No viimeksi ei kyllä ollut mitään rappeumaa istukassa. Liekö johtuisi tästä sairastamisesta ja kaikista lääkekuureista...? :(

[/B]Kotilohikäärmeelle[/B] extratsemit! Kuulostaa tosi raskaalta teidän rumba. Toivottavasti vauva voi hyvin! :hug:

Voimia meille kaikille viimeisiin viikkoihin ja loppurutistukseen. Pian meilläkin on ihanat, vaaleanpunaiset, ruttuiset paketit kainaloissa! :heart:
 
Snowball todella lupaavia merkkejä jo!! Onnea matkaan, kun se alkaa...

kotilohikäärme kai sitä valittaa saa, kun kerran siihen on hemmetin hyvä syy.

Täällä ei paljon kerrottavaa. Pian enää viikko laskettuun, mutta epäilenpä, että yli mennään. : / Aika matelee ja kypsyttää tämä "jospa nyt jospa NYT"-elämä. Olen jo niin väsynytkin, että koko synnytysrumba tuntuu aivan utopistiselta jaksaa.

Tsemppiä kanssasiskot!!!
 
Maanantai!!!!


Voihan hermot ja kiukku :headwall: Esikoinen saanu tänään kyllä hermot tappiinsa. Ei auta tietty asiaa tuo keli yhtään, vettä tulee kun esterin persiestä...huoh....ANTEEKS!!!! valivalivvali...mut tällästä tää näköjään on....syntyis jo niin pääsis ite normi tilaan....

Supistuksia tullu muutama hassu tänään...liekö raivoomisella jotain tekemistä asian kanssa....muutempa ei ihmeitä...öklötysoloa ja väsymystä...huomenna se lekuri ja toivon todella et jotain on kohdunsuulla tapahtunu.....ja siten ois huomenna paaaljon iloisempi päivä!!!!

Tsemppiä käynnistyksen kanssa tappeleville..toivotaan et alkaa tapahtumaan!!!

mamma ja pikkukairaaja 36 + 3
 
Heipparallaa naiset!

Tänään oli se kokoarvio ultra äitiyspolilla.

Mieskin oli mukana ja sille naureskelin ennen toimenpidettä että katos tuolla on miespuolinen lääkäri, sattuukohan se meidän kohdalle?? :LOL: sain virnistys-mulkauksen takaisin :D

Kohta tämä mieslääkäri tuli kyselemään meitä :) Erikoistuva lääkäri luki rintapielessä.... nimestä päätellen kreikkalainen.... mutta suomenkieli sujui hyvin ja ymmärsin hyvin kaiken mitä hän selitti. Olen kuullut että tässä sairaalassa on ollu kreikkalaisia kätilöopiskelijoita, ja näkyy olevan lääkäreinäkin.

Mutta mutta.... päivän saldo:
pissa puhdas
verenpaineet ok
kokoarvio tällä hetkellä 2900g (ei niin iso kuin pelkäsin olevan, tosin virhemarginaali on olemassa)
istukka ok
napanuoran virtaukset ok
lapsivesi ok
pää on kuulemma hyvin alhaalla
kohdunkaula 2,5cm eli jotain on tapahtunut, en vain ole huomannut muuta kuin vatsan kovettumisen ja marakatin riehumiset.... kipuja ei ole ollut (paitsi ne kun pikku kaveri yrittää tulla navan kautta pihalle??)

Lääkäri sanoi että on sitten täysiaikainen että voi syntyä milloin vain, kysyin että mites olis huominen??? :D tuumasi että ei voi luvata mitään.

Eiköhän se tässä pikku hiljaa.... olo on kuitenkin ohan jees, nukuttua saan ihan ok, vaikkakin pätkissä, kävely sujuu edelleen (isompien kanssa kävin kävelylläkin tänään) närästää iltaisin (Rennietä about 2/pv), pissalla yöllä 4krt, sormet olleet viikonlopun hiukka turvoksissa ja yölläkin tuntuu turvotus sormia koukistaessa, sokerit hallinnassa, painoa on kyllä tullu kotipuntarin mukaan ainakin kilo viime neuvolassa käynnistä :(

Pomm ja Marakatti 38+0 *POKS*
 
Hjello!

Kävin aamulla neuvolassa. Kaikki on kehossa ennallaan, ja hyvä niin siinä mielessä että ei ainakaan ole raskausmyrkytystä tai muuta ikävää. Mahan SF-mitta ei ollut kasvanut, joka neuvolatätin mukaan viittaa siihen, että maha on laskeutunut. Painokaan ei ollut noussut viime viikosta lainkaan, hyvä sekin. Mutta tätin mukaan vauvan pää ei ollut kiinnittynyt vaan oli vielä liikkuvaa sorttia.

Se masensi, joten varmistin vielä kerran, että eihän se välttämättä kiinnitykään ennen synnytystä? Sanoi, että ei. Sanoi, että usein se saattaa tapahtua vasta juuri ennen ponnistusvaihetta. Lohdutti vähän. Vaikka oishan se lohdullinen merkki synnytyksen varmasta lähestymisestä, jos se ipanan nuppi ois ruuvautunut kiinni jo.

Vaikka tiedän, ettei niitä selviä synnytyksen merkkejä välttämättä tule, niin silti niitä tahtoisi ja pettyy kun niitä ei ole. Jotenkin ne ois varma lupaus siitä, että synnytys lähestyy ja on kohta täällä. Vaikka lähestyyhän se joka tapauksessa, merkkejä tai ei.

Eilen illalla supisteli useamman tunnin ajan ihan kipakasti, ja olin jo innoissani. Mutta oli sen verran epäsäännöllistä ja lyhyitä ne supistukset, että tiesin ettei siitä mitään iloa ole. Eikä ollutkaan. Sit ne vaan loppui. Argh. Tänään neuvolan täti totesi vielä lähtiessä, että katsotaan nyt nähdäänkö enää ensi viikolla vai ollaanko jo synnyttämässä. Se oli kivaa kuulla, mutta samalla masensi sekin jo valmiiksi: kuitenkin lyllerrän yhdessä koossa sinne vielä ensi viikolla.

Että odotus jatkuu...
Santtu ja katkarapupoika 38+1
 
Santtu älä murehdi siitä kiinnittymisestä.. Täällä on vauva ollu kiinni jo ainakin rv 36 lähtien, mutta synnytyksen lähenemisestä ei oo edelleenkään mitään merkkejä (paitsi 2vk sisään ajoittuva käynnistys, jos siihen menee :/ ). Nyt on menossa 40+1.
-Valjakka
 
Lämpimät Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :flower:
Teillä ne on on närästykset ja kolotukset päättyneet, vaihdossa saitte pikkusen tuhisevan patukan, kelpais kyllä mullekki :)

Täällä meinaa usko jo loppua, syntyykö tämä jäbä ollenkaan. Hauska kun kaikki sanoivat että etuajassa syntyy niinkö muutkin lapset niin kohta paukkuu jo viikko 39 !! Ei minusta kovin etuajassa sillon ole syntynyt..

Sama niinkö monella muullaki, kaikki keinot on käytetty ja vähän lisääki mutta EI!! Hän ei halua tulla ulos. Kovasti supistelee päivin ja öisin vähän enempi ja voimakkaammin mutta siinäpä se sitten on.

Nyt on tullu uutena oireena sormiin turvotus ja nivelsärky, liittyvät varmaan toisiinsa. Närästys on onneksi pysynyt kohtuudessa, pärjään aina puolikkaalla renniellä.
Alapää on jotenki turrana, jos istahtaa kovalle niin se tuntuu.

Minua on alkanu nyt jännittää koska tiedän että ensi viikolla se viimeistään syntyy pakostakin, vaikka sitä kauheasti toivon niin silti se jännittää..miten synnytys alkaa ja sujuu, kestänkö kipua, pysyykö mies tajuissaan(ensimmäinen hänelle) kerkeänkö pakata vessasta kaiken tarpeellisen.
Saanko tarpeeksi puudutuksia aaargh miks pitää miettiä tämmösiä.

Kotilohikäärme olis varmaan kaikille helpoin että saisit sen naperon nyt ulos tavalla tai toisella, tuntuu että turvallisempaa olis täällä mahan ulkopuolella, tässä tapauksessa.
Jaksuja sulle kovasti.

Eipä tässä taaskaan kummempia, odotellaan vain ja jännätään joutuuko vielä perjantaina neuvolaan vai olisko jotain kivempaa luvassa.

ElliLei 38+5
 
Heippa vieläköhän tänne ehtii mukaan :) tuntuu että kaikki teistä lähtee kohta synnyttämään, meillä laskettu aika on vasta 27.4 joten vielä täällä hetki kotona ollaan :) kohdunsuu tosin sormille jo kivasti auki :) luin tuosta että teillä on ollu närästystä, mikä teillä on siihen auttanu kun ei mulla auta rennie edes 2minuutiksi :( eikä piimät jogurtit viilit yms muut maitotuotteet auta mitään :/ Mulla on hemoglobiini aika alhaalla joten sen takia nukun varmaan koko aika, viime viikko tosin meni yöt valvoessa että nyt kyllä uni maistuu :)

masuilija ja nöppönen 36+5 :)
 
Täällä kärvistellään taas kunnon etovan olon kanssa...:$ Rupeaa tämä tällanen olo jo tökkimään vaikkei tämä jokapäiväistä olekkaan. Koko päivä vaan menee piloille kun saa kärvistellä tällasessa olossa ja sitte kaupanpäälle tulee huono omatunto kun tuntuu että esikoinen jää ihan liian vähälle huomiolle sitten.:ashamed: Eilen koko päivän nappaili ihan mukavia supistuksia ja yölläkin ne tovin valvotti, mutta siihempä se sitten taas tyssäsi.:stick: Mie oon sitä mieltä että jos supistelee lupaavasti niin pitäs sitä jo sitte johonki päästä, ja jos ei kerta pääse ni ei tarttis supistellakkaan.;):LOL: Oliskipa se niin yksinkertasta...:D Huomenna olis neuvola ja torstaina pääsee kurkkaamaan painoarvioon että mitä se asukki mahtaa painaa.:)

Mutta nyt täytyy lähtä väkisin yrittään syödä jotain...:x

liinukka83 ja Onni 38+0 POKSPOKS
 
Heips kaikki! :)

ElliLei mulla myös ollut jo ainakin 3 viikkoa nivelkipua ja turvotusta. Ei kivaa tuo. Ja samoin on täällä jo kaikki kotikonstit käytetty. Mua ei huvita enää nekään.

masuilija vielä ehtii hyvinkin. Mä oon ainakin jo alkanut epäillä, että mulla menee ainakin juhannukseen tää raskaus. ;) Pikkasen malttamattomana. |O

Tämä lähtee nyt vyörymään neuvolaan. Siellä sitten taas kuulen lähtiessäin ne samat sanat taaaaas: "Nähdään ensi viikolla, ellet ole sitten jo synnyttämässä". Ja kyllähän me nähdään, kun tää kaveri on kai päättänyt mennä suoraan kohdusta kouluun. :D
Olen miettinyt, että kai tällä mamman väsyttämisellä ja kypsyttämiselläkin on joku tarkotus. Ei ainakaan pian enää jaksa miettiä ja pelätä synnytystä.
 
Ellilei : täälläkin jännitetään niinku viimestä päivää, et miten se toiminta sitt menee.. :) mutt ei kai sitä auta mietiskellä menee niinku menee, ainahan ne ulos on tullu tavalla tai toisella (apua..) että sitä nytt vaan odotellessa. :p

(.) rauhaton yö takana, vauva on jumpannu niin että ei millään oo pystynyt nukkumaan... Närästys ei onneks niin vaivannu kun ei vaan syö mitään rasvasta tai suolasta (tai ylipäätensä yhtään mitään) viiden jälkeen.

tänään ollaankin virallisesti täysaikaisia!! :)

rv 37+0 POKS!!
 
Niin monella sentään supistelee, mutta mulla ei :mad: Kun ei merkkiäkään siitä, että vauva haluis ulos. Ylihuomenna la, mutta kyllä mä täällä yhtenä kappaleena varmasti olen vielä ensi viikolla hyvinkin. Likkaa kun vein eskariin ja meinas jo hermot mennä kun jokainen vastaan tuleva aikuinen kyseli, joko on mennyt yli ajan, joko tuntuu enteitä synnytyksestä... No ei oo ei tunnu.. Tämä se oli aikaisemmillakin kerroilla se stressaavin vaihe, kun puhelin piippaa kysymyksiä "joko?". Kyllä mä ihan varmasti ilmoitan kun vauva suvaitsee syntyä.
ElliLei Niin olikos sulla käynnistyspäivä päätetty vain miten se olikaan?
masuilija mä en oo löytänyt näräsykseen muuta helpotusta kuin synnytys sitten kun sen aika on ;) että ideat on vähissä.
 
Hellurei.

Näin viime yönä unta, että synnytin viisi vauvaa, joista yksi oli niin iso, että lähti jo isänsä kanssa heti kävelemäään vaipan vaihtoon:D Totuus on kuitenkin toinen, eli täällä sitä venaillaan, ilman merkittäviä supistuksia. Jotain pientä aina välillä ilmaantuu, mutta ei mitään järkevää lopulta kuitenkaan.

Vauvat möyrii aika railakkaasti ja viime yönä en saanut unta, kun molemmilla oli hikka. Tietysti epätahtiin. Nyt on taas alempikin kääntänyt jalat vatsan puolelle ja potkut tuntuu kivasti. Onneksi ei satu kuitenkaan.

Huomenna olis taas ultra ja sydänkäyrän otto. Sitten illalla on vielä synnytysosastolle tutustuminen. Harmittaa, että se jäi näin myöhäseksi, koska nyt todellakin kävely on yhtä tuskaa. Ei meinaa edes vessaan päästä.

Aah, täällä on niin ihanaa valittaa :)

Närästyksestä: Sitä on ollut riittävästi koko raskauden ajan ja Renniet on ollut ihan turhia välillä. Olen kuitenkin huomannut, että kun juon tarpeeksi, niin närästys pysyy hyvin pois. Lisäksi kun syö kohtuu paljon proteiinia ja vähän makeaa niin ei tule niin helposti enää. Esim. suklaa alkaa mulla närästämään heti. Masuilija. mulla viili vaan pahensi närästystä.

Snowball on ihan varmasti kohta saanut vauvansa. Sen verran on merkit ilmassa. Jee jee!

Valjakka sulla taas näyttää aika hiljaselta. Luulis nyt, että vähän alkais edes tapahtumaan, kun on lasketutkin menneet. Peukut laitan pystyyn, jotta jotakin tapahtuis!

Nyt naurattaa, kun aika moni meistä oli jossain vaiheessa ihan varma, ettei mene täysille viikoille. Itsekin olen ollut koko raskauden ajan huolissani, että miten etuajassa syntyvät. Nyt sitä kuitenkin kärvistellään täällä ja tehdään kaikkemme, että hommat etenis:)

Olen samaa mieltä liinukan kanssa noista lupaavista supisteluista :)

ElliLei nivelten särky liittyy siihen turvotukseen. Mulla on nyt ollu about kuukauden kädet niin turvoksissa, että ei voi laittaa nyrkkiin ilman, että sattuu. Varsinkin aamuisin on kipeät.

Kotilohikäärme Jos näet Jorvissa semmosen Johannes Virolaisen näköseksi turvonneen jätti-mahaisen kaksosten odottajan/ kaksoset synnyttäneen, niin tuu moikkaamaan :)
 

Yhteistyössä