Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Se ois sitten laskettuaika. Vauva on kuitenkin sitä mieltä ettei hällä oo vielä kiire tänne kylmään maailmaan kohdun lämmöstä. Joten tää äippä jatkaa odottelua. Tänään onkin kyllä niin kiireinen päivä edessä ettei tässä synnärille ehtiskään. Aamusta iltaa menoa ja tekemistä. Tiiä vaikka touhuaminen edesauttais jotain. Todennäköisempää kylläkin on, että olen illalla puolikuollut ja kipeä väsymyksestä ja jalkeilla olosta.
Tänään varmaan syntyy taas lisää palstavauvoja =)
äizikkä on kyllä edelleen huolestuttavan kadoksissa :|
 
hei, kellään muilla tykytyksiä alaselässä kummallakin puolella, ei keskellä? mietin vaan, et voisko nää olla jotain niitä ennakoivia (ei kipeitä ja epäsäännöllisiä) supistuksia?

mullahan molemmista aikasemmin ollut tosi kivuliaat selkäsupistukset, mutta vasta sitten kun on kunnolla supistanut mahaakin.
 
Huh kylläpä taas unimaistu :) Naapuri kämpässä asuu pienen pieni koiranpentu ja kun se siellä huutaa päivät yksinäisyyttään, niin mun sydäntäriipii ja voisin mennä niiden oven läpi hakemaan sen pienokaisen tänne meidän koiran hoivattavaksi <3 Mies jo eilen mua patisteli sairaalakassia pakkailemaan kun oon sitä alottanut aikoja sitten pakkaa mutta oon saanut sinne vasta vauvanvaatteet :D ollaan siis aika huonoja lähtiöitä niin kaikki mitä voi etukäteen valmistella niin kannattaa suorittaa ennen lähtöä :D Viikonloppua odottelen innolla kun miehen sukulaisia tulee niiden kotikonnuilta kyläilemään, saapahan jotain vilskettä näihin tylsiin päiviin :) koirakin niin laiska ettei tee mun kanssa mitään :D Joskohan täällä rupeis jo kohta tapahtumaan olisin hyvin valmis synnyttämään :) Täällä kun on puhuttu tosta kun kaikki kyselee: joko se tulee, koska syntyy, no eikö vieläkään yms. niin multa ei kyllä ole kovin moni kysellyt vaikka esikoista odotellaan. Erikoisinta vaan on se että minun isä jonka kanssa mulla on huonot välit, välillä ollut vuosikin jollei enempikin ettei olla pidetty mitään yhteyttä niin soittelee noin joka toinen päivä kysyäkseen kuinka jaksellaan :O ja äiti samoin soittelee kuinka me jaksellaan. Sisko aikasemmin soitteli mutta nyt vähemmän kun se kävi synnyttämässä esikoisensa tuossa kuukausi sitten :) <3 johan oli taas porinat :D joskohan toi koira tekis jotain mun kanssa :D

masuilija ja nöppönen 37+2
 
Apua! Tuli hirvee paniikki että mitä pitää hoitaa kuntoon ennenkö huomena menee sairaalalle! Vauvan patja, esikoiselle ja lapsenvahdille ruokaa.... Pitäiskö käydä äänestämässä :D jos löytäis sen lapun. Pitäiskö imuroida. No ainakin ne vaatteet mitä haluu mukaan pitää pestä. Ja jos teen tän kaiken niin se vauva on varmaan poikittain ja ne lähettää mut takas kotiin... :(
 
milas Juu maha on ihan kunnioitettavan kokonen. itselläkään kun ei pituutta ole kuin 157 cm, niin toi mahan sf-mitta 38 on ihan mieletön ja tässä mahassa riittää kannettavaa.

kotilohikäärme tsemppiä huomiselle ja toivotaan että se "ipana" pysyy oikeinpäin siellä masussa niin pääset tositoimiin!!:heart:

Kyselemisestä: Mulle sitä jonkin verran tulee, mutta sillon ku oon tuolla kylillä pyörimässä. Kaupassa ihmetellään aina että eikö vieläkään... Äiti kyllä kyselee vointia joka päivä, mutta ei niinkään sitä että joko joko.

Nyt ei pysty keskittyä enempää kirjottamiseen, kun ultra-aika lähenee... Jospa sieltä sisätutkimuksesta sais vähä potkua näihin supistuksiin ja pääsisin itekki viikonlopun aikana synnyttämään...:whistle: oispa mukavata!!

liinukka83 ja Onni 38+2
 
Joku tuolla fb:n puolella sanoi että ÄIZIKÄN profiilissa oli ollut onnitteluja joten kai kaikki on hyvin.Se on ollu hiljaa nyt melkeen kuukauden ja viime viikollako niit onnitteluja sinne oli tullut vasta et en sit tiedä muuta...

Mulle tuli aamuyöllä neljän aikaan oikeen kipee supistus joka ei loppunu ollenkaan...otin panadolin ja sit nukahdin onneks.Melkeen jo aloin miettii et pitäiskö soittaa jonnekkin mut lääke onneks autto.Varmaan se eilinen lääkäri vähän ärsytti :D

NeliApina ja p-p 36+6
 
Pikaisesti kirjoitelen.
Viimeksi kirjoitin tänne kutinasta ja lähdinkin sitten viime la aamuna synnytysvastaanotolle verikokeisiin hepatoosiin liittyen ja samalla tarkastivat raskausmyrkytyksen oireita ja vauvan voinnin. Lopputulos oli alkava raskausmyrkytys ja maksa-arvot järkyttävät. Jäätiin siitä sitten osastolle, ja käskettiin varautua käynnistykseen. La-su yön tarkkailtiin mun verenpaineita ja käyrättiin sydänääniä parin tunnin välein.
Sunnuntai-aamuna otettiin uudet verikokeet ja maksa-arvot nousivat vain lisää, joten 10.00 sain ekan käynnistyspillerin ja johan alkoi tapahtua! Kahden aikaan supistukset olivat säännölliset, viiden jälkeen lähettiin saliin, olin 5cm auki. Salissa alettiin vaihtaa vaatetta ja tarkoituksena oli laittaa epiduraali, mutta ennenkuin lääkäri ehti paikalle, olin täysin auki. Tunnissa siis viidestä sentistä kymmeneen. Sain sitten kohdunsuun puudutuksen (joka oli todella hyvä!) ja alettiin punnertaa. Jouduttiin ottamaan imukuppi avuksi vauvan sydänäänien heikkenemisen vuoksi ja siitähän se rytinä alkoi. Sain puudutukset ja väliliha leikattiin, mutta silti vauhti oli liian kova ja repeämät jatkuivat sulkijalihakseen saakka. Sunnuntaina 3.4 Klo 19.52 syntyi meille tyttövauva, 3240g ja 49 cm. Vauvalla kaikki täydellisesti, minä "perseestä perämoottoriin" asti levällään lähdin leikkaussaliin korjatutettavaksi ja heräämön kautta isän ja tytön luo.:heart:
Eilen päästiin nyytin kanssa kotiin ja on tämä ihanaa verrattuna osastolla oloon, oli aivan kamala paikka. yäk.

Kuulostaa hurjalta, mutta kaikesta huolimatta minusta oli ihana synnyttää ja mieli on hyvä :)
 
Heippa! Meille syntyi pieni täydellinen mustatukkainen tyttö (3464g/49cm/py 34,5cm) 31.3. klo10:48 (rv38+2). Synnytys kun lähti käyntiin niin tapahtuikin vähän turhan nopeasti,yön supisteli epäsäännöllisesti ja ihan siedettäviä olivat. Aamulla 10 aikaan puhkaistiin kalvot ja sit tapahtuikin rytinällä,enkä lopulta ehtinyt saada mitään kivunlievitystä. Synnytys oli siis tosi raju ja sitä kipua ei kyllä pysty kuvittelemaankaan. Mut onneksi kivut loppui synnytykseen,muutama naarmu ja pari tikkiä tuli vaik tyttö syntyi kaikenlisäksi käsi poskella. Lauantaina kotiuduttiin ja tyttö on aivan ihana! Syö,nukkuu ja katselee. Isommat lapsetkin kyselleet että miks ei vauva ikinä itke :D Hyvin on siis tyytyväinen neiti. Viime yönä söikin vaan kaks kertaa ja muuten nukkui. Olen kyl niin rakastunut tähän pieneen,voisin ihastella päivät pitkät <3 tsempit kaikille odottajille ja onnea muille jo vauvan saaneille! :)
 
Kirjottaa tihrustin puhelimella pitkän kirjotuksen joka hävis:( Nooh, uudelleen...

Kiitos Allie tsemppaamisesta! Sitä tarvitaan, kun alkaa olla vitsit vähissä eikä paljon naurata.

Kotilohikäärme Joudun olemaan täällä Jorvissa ainakin perjantain. Nyt ne on huolissaan pissan vähyydestä ja nesteiden kertymisestä. Tarkkailussa ollaan ja jos mitään dramaattista ei tapahdu, niin vasta maanantaina käynnistetään. Täällä on kuulemma myös ruuhkaa. Oon aika varma, että nämä mukulat ei lähde itsestään mihinkään tulemaan:( Mitään muita tuntemuksia ei ole kuin karmeet liitoskivut. Ota Lohis yhteyttä, jos haluat tavata, niin tehdään treffit vaikka kanttiiniin ja laitetaan neilikat rintaan, jotta tunnistamme toisemme:D Katselen kännykästä tätä palstaa aina välillä.

Täällä osastolla on todella mukava ja osaava henkilökunta. Olen todella positiivisesti yllättynyt. Ihan levollinen mieli sen suhteen. Joten kaikki Jorvissa synnytystä suunnittelevat voi mun mielestä olla huoleti:)
 
Väki vaan vähenee. Älkää nyt kaikki jättäkö!! :D

Paljon, paljon onnea ViVa ja termari!!! :flower:

Tsemppiä Kotilohikäärmeelle huomiseen! Laita vaikka lapsenvahti tekemään noita hommia, että pikkuinen ei enää asentoa vaihtelisi.

sydänsydän tsemppiä sinnekin! Kiva, kun jaksat sieltä vielä raportoida kuulumisiasi! :)

Täällä ei oo vieläkään mitään mainittavaa tapahtunut.
 
Kiitos termari ja Viva synnytyskertomuksista, ja onnea vaaveista !:flower:

Hirmuisesti Tsemppiä niille jotka viime metreillä jo ovat osa sairaalassakin! :)

Täällä ollan just kotiuduttu neuvolasta, hurja sf mitta tuli taas 37,5 eli reilusti yli käyriä.. tulis nytt se painoarvio aika jo postissa, alkaa huolestuttaa kyllä miten mä saan ensi kertalaisena jättiläis vauvan punnerrettua ulos... :p
Muutenkin oli veren paine hieman kohollaan 122/85 (viimeks 101/78) ja proteiinit pissassa yks plussa, että seurattava on. Alkais nytt ne kunnon supistukset :) ei kyllä huvita mennä neuvolaan enään...

mamsen + "pikkuinen" rv 37+2
 
Onnittelut termarille ja ViValle! :flower: :flower: :flower:


Mahan kutina on nyt ollu ihan siedettävää, mut sen sijaan kutisee sitte muualta. Kainalon ympäriltä, sisä- ja takareisistä... Kämmenissäki on näppyjä, ja sormissa ja sormien välissä. : /
Pitkään pääsinki valittelematta. Tänää sit olin tuos aikasemmin nii väsyny varsinki noihi kämmeniin, et tankilla käydessä ku ei automaatti hyväksyny toista setelilä, sain semmose itkukohtauksen ettei pitkiin aikoihi. Apteekissa ois vielä pitäny käydä, mut enpä viitsiny lähtee sinne pillittään...
Tällä hetkellä kämmenetki on ihan siedettävät, kun ei oo tarvinu hinkkailla rasvaa ihoon tai muuten joutunu rasitukseen.

Maksa-arvot otettiin tänään, ne on normaalit, onneksi. :)

Meinaatteko käydä ennakkoäänestyksessä vai ihan "oikeana" äänestyspäivänä? Mä ajattelin käydä ennakkoon, tänään oli tarkotus samalla ku kävin kylällä, mut enpä muistanu. Katsoo nyt millon sitte...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea onnea kaikille vauvaantuneille::flower:

Onpa tänne tullut jo ihanasti vauvauutisia:heart:
Ja ihan lukea, kun mammoilla alkaa tapahtumaan!

Omaa napaa: täällä kaikki hyvin, vauva liikkuu edelleen hyvin, sf mitta 34,5 jne. Tällä viikolla olo vaihdellut päivittäin, nyt niitä tukalia päiviäkin on alkanut olla mulla:rolleyes: Ja supistelee päivittäin, mutta ne on ollut vielä aika lieviä. Vauva on kyllä selkeästi jo laskeutunut, sen verta painaa alas. Mutta täällä taidetaan vielä odotella jonkun aikaa....

Orion, mä kävin heti eilen äänestää, niin on alta pois.

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen=)

Nippiäinen 38+4
 
termari ja ViVa Oikein paljon onnea tyttöjen syntymän johdosta :flower: Vauhdikkaasti on molemmat neidit tulleet maailmaan. termari pikaista toipumista sinulle, aika hurjalta kuulostaaa tuo repeäminen.
masuilija se on jännä juttu miten vanhemmat herkistyy kun oma lapsi saa lapsia. Kun esikoista odotin niin mun isä kans jonka kanssa tosi vähän tekemisissä niin oli jotenkin niin liikuttavan innostunut tulevasta vauvasta. Ja nyt seuraavillakin kerroilla on ihan eri tavalla kiinnostunut mun voinnista kuin yleensä. Ja tää tulokas tosiaan on mun vanhemmille jo 16 lapsenlapsi eli ei ihan uutta enää :D
 
Onnea Termari ja ViVa ja muutkin vauvautuneet!

Ihanaa kun niin monella tuntuu olevan synnytys tai laskettu aika lähellä.. Itellä olisi vielä kolme viikkoa siihen laskettuunkin. Tosin nyt viimeisellä lääkärikäynnillä meidän vauva olikin päättänyt yllättää ja heittänyt itsensä perätilaan. Tähän asti jokaisessa neuvolassa ollut rt, ja viimeksi terkkarikin sanoi että niin varmasti pysyykin, vaikkei kiinnittynyt olekaan. Mutta vauva ei sitten ollutkaan samaa mieltä :D Niinpä huomenna mennään koittamaan ulkokäännöstä, jos ei se onnistu niin sektio odottaa. Menin tyhmänä netistä lueskelemaan noista käännöksistä, ja alkoi kieltämättä vähän pelottaa kun kaikenlaisia kauhujuttuja sieltä bongailin. Täytys muistaa vähän suodattaa paremmin noita netistä luettuja "faktoja".. :p

Muuten oli kaikki ok, paino nousee edelleen tasasen vahvasti ja tällä kertaa onneks hb oli noussut myös. Kohdunkaula lyhentynyt kahteen senttiin (ennen kolme), mutta ei muuta muutosta havaittavissa. Turvotus edelleen aivan järjetöntä, mutta nyt sen tavallaan jaksaa paremmin kun tietää että loppu häämöttää =)

Tsemppiä kaikille tähän loppuun, pian on jo vauvat kainalossa :heart:

Hilma 37+0
 
Onnea täältäkin Termarille ja ViValle! Tosin luettuani nuo kertomukset, tuli semmonen olo, että glup :D

Mun oli tarkotus käydä eilen äänestämässä, mutta eipä sit päässytkään. Jää varmaan ennakot väliin ja täytyy mennä sit varsinaisena päivänä.
 
ääh miten tylsä päivä :)
Milas: ei siis enää mitenkään uutta teillä :D toisin kun meillä tää on mun vanhemmille toinen ja ensimmäinen tuli noin kuukausi sitten :) Puolison vanhemmille tää on myös vasta kolmas.

Täytyis jaksaa lähtee kohta ulkoilee ei kyllä innostais, jospa vaan pyyhkis pölyt ja kävis päiväunille :) Mitenhän sitä sais nää päivät kulumaan kun ei jaksais koko aikaa siivoillakkaan?!
 
Onnea vauvat saaneille!

Ja hilma, älä pelkää, ei se nyt niin hirveetä ole. Ei se kyllä kivaakaan ole mutta itse käännös kestää vaan muutaman minuutin. Voi tulla vähän paha olo kun ne nostaa istumaan aika nopsaan kun on ensin makoillut puol tuntia vähäsen pää alempana, mutta äkkiä se menee.

Ja sydänsydän ai ruuhkaa? No perhana jos ne ei sitten käynnistäkään. Mulla on pitkä matkakin vielä... Toivottavasti ne nyt synnyttävät ehtis alta pois. Toisaalta mun käynnistelystä on luvassa aika pitkä kun paikat on ihan epäkypsät. Viimeksi tuli sunnuntailapsi...
 
onnea kaikille vaavan saaneille :heart: ja tsemiä heille joille synnytys on ihan hollilla =)

ja kotilohikäärme sulle kanssa tsemiä, toivottavasti ois ny oikein päi tulossa =)
Kyllä se nyt on oikeinpäin taas ollut kiltisti. Vesi on vähentynyt, vauva ei ole kiinnittynyt mutta sinne suuntaan menossa mihin pitääkin. Ei tuntuis olevan edes käsiä välissä.
Vetäsin sit kunnon makkarin suursiivoukset tässä. Ollakseni jalkeilla jos vaikka maan vetovoima auttais :D
Ihan sama esikoista edeltävänä torstaina. Ei voi olla jättämättä viime tinkaan. Ei. Sitten seuraava huone...

Äänestyslappu on hukassa joten ei kai auta kuin odottaa oikeaa päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23530513:
Kyllä se nyt on oikeinpäin taas ollut kiltisti. Vesi on vähentynyt, vauva ei ole kiinnittynyt mutta sinne suuntaan menossa mihin pitääkin. Ei tuntuis olevan edes käsiä välissä.
Vetäsin sit kunnon makkarin suursiivoukset tässä. Ollakseni jalkeilla jos vaikka maan vetovoima auttais :D
Ihan sama esikoista edeltävänä torstaina. Ei voi olla jättämättä viime tinkaan. Ei. Sitten seuraava huone...

Äänestyslappu on hukassa joten ei kai auta kuin odottaa oikeaa päivää.
hyvähyvä! tolle et on oikeinpäin =) mä oon kans koittanu siivoilla sun muuta, mut ei täs mitää tapadu vielä ainakaan :D sairaalakassikin on pakkaamatta, vauvan vaatteet tosin katoin eilen...
 
Onnittelut talitintille!

Mä kävin eilen neuvolassa. Kaikki ok. Sokeria oli pissassa tällä kertaa vain yhden plussan verran, vaikka olin syönyt sokeripitoista. Painoa oli tullut aika paljon, mihin neuvolatäti oli tyytyväinen. Ipanan pää roikkuu kuulemma todella alhaalla. Oli vähän hankaluuksia sf-mittojen ja sydänäänten kanssa, kun pikkuinen tunki itseään ulos navasta ja käänteli karkuun. Seuraavaa aikaa varatessa sanoin, että tuun, jos en oo jakautunut. Tädin mielestä olen varmasti vielä ensi viikollakin yhtenä kappaleena. Tätsän mielestä vauva on about 3500 g lasketun ajan tienoilla eli samoissa kuin esikoinen.

Pikkuinen kairasi eilen illalla todella kipeästi, paikat oli pitkään hellinä. Mutta pah, ei supistuksia, ei ainakaan, että oisin huomannu.

Mulla on ollut esikoinen tässä pari päivää seurana, kun onnistui kevään ekalla pyörälenkillä saamaan naamaansa sellainen haavan, että piti käydä liimauttauttamassa (lekuri oli pitkään miettinyt tikkaamistakin, koska on syvä haava ja pahan mallinen). Himassa tuo penska pysyy pari päivää rauhallisemmin kuin hoidossa.
Esikoinen ei malttaisi millään oottaa pikkuveljeä. Se on se, joka koko ajan kyselee "jokojokojoko?"

Chili ja Frendi rv 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Lohis Aamulla sanoi lekuri, että ruuhkaa on ja nyt on tää munki huone täynnä, mutta näyttäis siltä, että vieruskaveri ainakin kohta alkais olla valmis siirtyyn salin puolelle:) Olen kateellinen.

Terkuin agentti Jorvista, rv 37+5 ja paikat kii(!!!)
 
termari ja viva onnittelut ihanista nyyteistä!!

Täällä kotiuduttu painoarvioultrasta ja hieman järkyttyneenä... Asukilla painoa 3700g jo nyt... Toivon tosiaan että pääsen käynnistykseen viimeistään laskettuna päivänä jos tämä ei ennen sitä tajua ulos tulla... Mun kropasta ei kyllä yli nelikilonen mahu ulos kun 3.5 kg lapsiki sai sellaset tikkimäärät jo aikaseksi... Siirryn siis sulattelemaan tätä uutista sohvalle...

liinukka83 Onni 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja sydänsydän;23531544:
Lohis Aamulla sanoi lekuri, että ruuhkaa on ja nyt on tää munki huone täynnä, mutta näyttäis siltä, että vieruskaveri ainakin kohta alkais olla valmis siirtyyn salin puolelle:) Olen kateellinen.

Terkuin agentti Jorvista, rv 37+5 ja paikat kii(!!!)
Ok :)
Mä sain olla viikonlopun siellä neljän hengen huoneessa ihan ylhäisessä yksinäisyydessäni...
Ootko siel ylimmässä kerroksessa?
 

Yhteistyössä