Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**

Sydämmelliset onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart:

Täällä sydän syrjällään odotellaan edelleen edes suppareita. Mitään ei kuulu, ei näy.

Nappula liikkuu nyt jo niin vähän että meinasin tänään saada slaakin kun ei suostunu liikkumaan. En uskalla polille mennä kun on noista lääkäreistä niin huonoja kokemuksia, nauraisvat mut ulos sieltä vielä. Onneks sitten limun juonti sai kaverin vähän kääntyilemään mutta potkinu ei ole sittenkään.

Mulla on hormoonit ihan ihme tilassa, itkee ihan ihme asioille esim. musa video jossa vanha mies seisoi haudan äärellä. Itkin ihan solkenaan en edes muista mikä biisi oli kyseessä. Toisaalta taas vaari kuoli viime yönä mutta tätä en pysty käsittelemään ollenkaan. Samoin ku vauvan liikkumattomuutta. En kertakaikkiaan pysty edes kuvittelemaan että vois olla jotain vialla ja jos lähen sinne polille ni se pakkottais asiaa käsittelemään. Tiedän kyllä että olen ihan köpsä...

Kävin ostamassa vaaville patjan ja pari muuta tarviketta. Listalla olis vielä vaikka mitä mutta niitä ei löytyny tähän hätään. Pitänee tehdä uusi shoppailu reissu huomenissa. Saahan nää päivät kulumaan näinkin =)

Netsuli ja Papunen 37+6
 
Onnittelut vauvoista!! <3 Oon niin kateellinen... :)
Täällä porskutellaan yhä vain yhtenä kappaleena. Tänäänki käyty shoppaileen eikä niitä supistuksia näy vieläkään.
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki muuten ihan ok, alapaine vaan oli ihan järkyttävästi koholla -josta terkkari meinas että on varma merkki synnytyksen lähenemisestä. No joo, kyllähän se väkisin lähenee kun viikon päästä jo aletaan käynnistämään, jos ei ennen tuu pois.

Nauttikaahan pikkunyyteistä, niitä saaneet<3 ja mahoista, joilla vielä viikkoja/päiviä jäljellä. Näistä ylimenevistä päivistä ei osaa enää niin nauttia ku tuntuvat olevan yli tuplasti pitempiäkin kuin ennen laskettua :p.

Valjakka ja mukavuudenhaluinen tyttö 40+3
 
Hei pitkästä aikaa!

OnnEa ihan kaikille vauvan saaneille ihan tasapuolisesti! Ihanaa. :heart:

Itse vielä ihan isona ollaan.. Ei lähdön merkkejä.. Unissa vaan oon pari kertaa saanut vauvan. Palstailut on kyllä jäänyt, jotenki ei oo saanu mitään kirjoitettua, usein oon tän avannut ja meinannut, mutta njääh, sitten pää tyhjänä vaan tapittaa ruutua ja sulkee sen.
Mutta tosiaan, onnitella halusin ja pikaisesti meneviä päiviä loppumetreille toivotella! Ja nautinnollista aikaa niille jotka vielä (onko täälä sellasia?) haluaa mahan kanssa porskutella! =)

-Unea & Möntti 39+1-
 
Lystille onnea vauvasta! Nyt näyttäis vauva-uutisia kuuluvan lähes päivittäin. Täytyy kyllä sanoa, että söpöjä otuksia ovat, kun muutaman olen nähnyt täällä osastolla ollessani. Yksikin pieni mustatukkainen tyttö oli niin valloittava, että... Kai mulla on pikkuhiljaa pää pehmenemässä noihin vauvoihin:)

Netsuli Erikoista käytöstä olis kyllä lääkäreiltä, jos sinut ulos nauraisivat, kun lapsestasi olet huolissaan. Kyllä täällä ainakin aina suhtautuvat ihan vakavasti, jos huolen ilmaisee. Olen ainakin itse kokenut, että näin. Suosittelen kyllä tarkastukseen menoa, sillä parempihan se on, että turhaankin käy. Toivotaan kuitenkin, että vauvasi virkistyy, jotta ei tarvitse edes olla huolissaan.

Eipä ole vieläkään tullut yhen yhtä kunnon supistusta. Edelleen ainoat tuntemukset on nuo liitoskivut ja turvotuskivut. Taitaa olla viikonloppuloma kotona edessä ja maanantaille käynnistys. Arvotkin on ollut ihan jees ja hallinnassa eilisestä asti.

Kotilohikäärme Joo, olen täällä yläkerrassa. Näyttää siltä, että ruuhka on hieman hellittänyt, jos ei tänään mitään sumaa tule. Voi olla, että tosiaan kotiuttavat mut viikonlopuksi ja palailen maanantaina, jollei spontaanisti käynnisty. Uskon kuitenkin, että lähinnä unissani spontaanisti käynnistyy. Toivotaan, että sun ei tarvitse kärvistellä kauaa.

Jaahas, jos menis hammaspesulle ja aamupalalle.
 
Onnea vauvan saaneille!! :flower::kiss:

La lähestyy mutta marakatti ei näytä merkkejä halusta tulla ulos..... Paitsi tuon navan kautta???!!!

Mietinkin tuossa että onko kaikki nämä Radi-vauvat kovia mylttäämään??? Päivän saattaa olla hissukseen, mutta auta armias, kun satun heittäytymään sohvalle/sängylle niin myllerrys alkaa. Eilen illalla Zumbaa kesti klo 20-24!!! Uhkailin jo että nyt jos ei lopu tuo riehuminen niin selkään saat kunhan synnyt :D (uhkailusta ei apua... auttaisiko lahjominen????)

Pikkuinen kairaa alas samalla kun ketkuttaa peppua puolelta toiselle ja kun tuota tilaakaan ei kauheasti ole niin kyllä tekee inhaa : /

Levottomat jalat vaivaa iltaisin.... ja olo muutenkin jotenkin levoton. Päivällä ei huomaa mitään.

Äh, nyt ei ajatus luista. Mukava kuulla että moni on jo pienen nyytin saanut... Me vain täällä odotetaan ja odotetaan ja odotetaan :) Alkaa tapahtumaan sitten kun sen aika on... kai :)

Palataan astialle!

Pomm ja Marakatti 38+4
 
lysti Oikein paljon onnea pojasta :flower:
Tahtoo kans synnyttään. Aamulla heräsin siihen kun jotakin lorahti. Kirkasta oli, mutta en kyllä saanut selvää oliko vettä vai valkkaria. Epäilen jälkimmäistä kun sen jälkeen ei ole mitään tapahtunut. Tänään on neuvola. painoa on varmasti tullut taas. Sen verran on sormet nakkina että turvotusta löytyy. Voi kumpa tää pikkuinen syntyis viikonlopun aikana.
sydänsydän hyvä että arvot pysyneet aisoissa.

Milas rv 40+1
 
Pomm mä luulen että ainakin radi-vauvojen ongelma tää on. Äidillä liikaa vettä ja mun tapauksessa vauvakaan ei ole mikään iso. Esikoinen oli ihan samanlainen mutta silloin en jäänyt rasituksessa kiinni kun menin sinne ajoissa. Veikkaan että molemmilla kerroilla radi puhkes vasta rv 30 jälkeen. Tälläkään kertaa en varmaan olis jäänyt mutta kun vetkuttelin sinne menemistä...
Toisaalta tää pikkulohikäärme aloitti kungfutreeninsä jo joskus rv 13, et kyllä mä niitä isänsä geenejäkin syyttäisin =)
 
Kotilohikäärme Kokoarvioultrassa lääkäri mittaili lapsiveden määrää, omaan silmään vettä oli aikas vähän, mutta lääkäri sanoi että normaalirajoissa. Lekuri sai melkein etsimällä katella missä sitä vettä oikein on....

Minä ja mies ollaan aikas rauhallisia luonteeltaan, joten olen sitä mieltä että tämä pikku asukas on saanut geeninsä anopin puolelta :D siinä on täti joka ei ole hetkeäkään aloillaan, kokoajan touhuamassa jotain....viuh, vauh vaan kun menee ja touhottaa :D

Non ni... ja täällä taas pillitetään kun katon samalla tuota Vauva tulossa ohjelmaa........ :)
 
Asiasta kolmanteenkymmenenteen....

Minä en sitten ymmärrä noita amerikkalaisia... Miksi pitää roudata koko suku sairaalaan odottamaan ja seuraamaan synnytystä???

Minä olen sanonut jo lähisukulaisille että saavat tulla katsomaan sitten vasta kotiin... Tahdon olla ihan rauhassa sairaalassa sen pari-kolme päivää peikkotukkaisena :) ja viimeksi ainakin oli naama verenpurkaumilla kun tuli ponnisteltua aika lailla. Sitä on kuitenkin vähän pää pökkyrällä, kohtukin vielä supistelee, istumisesta ei välttämättä tule mitään ja hormoonit menee vuoristorataa.
 
Hirmu paljon onnea vauvan saaneille :flower::flower::flower:
niitä oli jo aika monta, itekki kaipaisin jo kovasti joukkoon.

Tämä käy jo hermon päälle kun niin toivoin saavani vauvan vähän etuajassa ja nyt näyttää siltä että yliajalle menee, toivotaan kuitenki että syntyis ennen ens torstaita..mutta mikälie jättiläinen sieltä tulee, repii minut kappaleiksi..
Tänään taas neuvola viiminen , päätän minä!

Liitoskipuja ON, turvotusta ON, maha sekasin ON, närästystä ON, maha putoaa-tunne ON, kaamea väsy ja kyllästyminen ja itkunpuuskia ON...
Niskatkin on kipeät kun on niin korkea tyyny..voi sitä autuutta ko tämä on ohi, että mie nautin :cool:

Mulla on nyt ihan selvästi huono päivä, mutta jaksan, koska hyvää kannattaa vähän odottaakin.

Onnea nyt kuitenki vielä pikkutuhisijan saaneet huomenna varmaan saa taas onnitella joitain onnellisia, katotaan jos itekkin kohta olis sillä puolen :)

Mukavaa päivää kaikille t. ElliLei 39+1
 
Noniin ja kotiin takas. Toi on niin ärsyttävää ettei voi sattua sama lääkäri. Tää oli nyt sitten ihan eri linjoilla... Aina vaan lykkääntyy eteenpäin. No edes kohdunsuu oli kypsynyt vähän. Ja pää jokseenkin alaspäin. Hermot riekaleina...
 
Täällä yksi kateellinen huutelee!!! :)
Oikein Paljon Onnea jo vauvan saaneille, kaikille tasapuolisesti :heart:

Päivittäin olen käynyt lukemassa teidän viestejä ja moni asia on kolahtanut kyllä niin kohdilleen: hermot menee, ei jaksa enää odottaa, miksi kaikki koko ajan kyselee JOKO JOKO?, ei jaksa siivota, ei supistele muuten ollenkaan jne. Kävin nyt viimeisessä lääkärissä ja mulla on paikat vielä täysin epäkypsät eikä mua tosiaan supistele ollenkaan! Eli tää kaveri ei ole ulostautumassa ainakaan etuajassa, en jaksa uskoa. Sanoivat jo että ottavat sitten sisään 40+10, sattuu juuri sopivasti tonne pääsiäiselle sitten se ajankohta. Mutta toisaalta kun alkaa olee jo ihan riekaleina tän oottamisen kanssa niin lohduttaa, että tietää sen että 3vk:n päästä tää on jo otettu ulos jos ei itse meinaa tulla :) Sen enempää tätä kaikkea raskauden ihanuutta ei tarvitse kestää.

Sitten alkaakin huima treenikausi!!! Saa nuo meidän Emmaljungat kyllä kyytiä kylänraitilla. Tällä mammalla puntari näyttää sellaisia lukemia, että ei luulisi olevan kovin vaikea saada lukemaa alaspäin. En voi uskoa, että todella painan niin paljon!!!! Tämäkin asia on sellainen mikä stressaa aivan valtavasti....

Multa on otettu nyt raskausmyrkytys kokeet ja odottelen tuloksia niistä. Saa nähdä onko sekin tullut tähän vielä kaiken huipuksi? :(

Mutta ei muuta kun kaikille yhdessä kooossa oleville oikein paljon tsemppiä loppuun!!!! Kaikki ollaan varmaan aika pitkälle samoilla viiliksillä täällä.... ;)

Siffis ja Pimpula 39+2
 
Lystille onnittelut! :flower:

Kummasti sitä ajatukset muuttuu kun tulee jotain inhottavaa vastaan... Mä niin toivon, että synnytys käynnistyy luonnollisesti, muutenki haluan aivan luomusynnytyksen, mutta nyt alkaa tuntua että ihan sama, kunhan vain sais tän vauvan ulos ja raskaus loppuu. Ja ihan vaan tämän raskausihottuman takia (ja vauvan painonki takia ois hyvä syntyä jo). Muuten jaksaisin aivan helposti vaikka kuukauden (ei oo edes selkäsärkyjä).
Tää on vaan pahentunu koko ajan. Jalkapohjissaki taitaa olla jo ku astuminen sattuu. Ja kämmenissä ja sormissa näkyy näppylöitä, ihan ku ois pieniä vesikellojaki joissaki. Kipeää.

Kaikenmaailman kotikonsteja vaan kokeilemaan, ei kait täsä muukaan auta...Tuskinpa tällaisen takia sinne käynnistykseenkään pääsee kun muuten kaikki hyvin.
Kokeilen myös voisko ruokavalio vaikuttaa inhottumaan, jätin nyt viljat, sokerin ja suklaan kokonaan pois.

Huomena ois sit rv 38+0.
 
Orion Mullakin on ihan samat tunnelmat. Eli, aivan sama, miten tulevat, kunhan tulevat.

Täällä on näköjään raskaanaolevien bumerangi. Mutkin laitettiin kotiin ja eilinen lääkäri tosiaan sanoi, että maanantaina käynnistetään kun taas tän päivän lekuri sano, että ei luultavasti käynnistetä maanantaina. Sain ihan kauhean itkukohtauksen ja tuli kyllä niin masentunut olo, ettei toista. Mulla ottaa nyt tosi lujille tämä loppu. Masentaa todella paljon ja pelottaa, etten jaksa synnyttää normaalisti, kun olen niin heikossa kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Maanantaina pitää kuitenkin mennä näytille lääkäriin, mutta takeita mistään ei ole.

Lohis Oliko sulla semmonen tumma, polkkatukkainen lääkäri tänään, joka ei suostunu käynnistään?
 
Viimeksi muokattu:
Sydänsydän mun mielestä se oli blondi. Ja on ne saanu todistaa sitten ainakin kaks (exhaustiotapauksen) hillitöntä itkukohtausta. Mulle ne soittaa maanantaina. Selitykset kuulosti kyllä just siltä että selitellään diipadaapalla sitä että sinne ei vaikka mahdu tai jotakin. Yhdeksi syyksi sanoi mm. Sen että kuukautisista laskettu LA olisi vasta viikon päästä. Kaikki ultrat (joita on helvetisti) on ihan samassa linjassa nyt käytetyn LA:n kanssa. Ja kätilö oli sitä mieltä että jos pelkään (perätila)sektiota niin mun pitäis pelätä käynnistyskomplikaatiosektiotakin. Mä pelkään vaan sitä että tää täält kiepsahtaa tai että se jumittuu niin pahasti synnytyksessä että ekana saadaan luita korjailla. Kuulemma ei mitenkään voi kasvaa niin isoksi kuin esikoinen 4000g 41+6, vaikka painoarvio oli nyt n. 3600 (voi heittää 10%). Mä näytän kai aika epämatemaattiselta ihmiseltä... :(

No kohdunsuu oli sentään kypsynyt. Edes.

Muoks. Oliko sillä lekurilla kandi mukana??? Mä olin jotenkin niin sekasin että en oo ihan varma tukan väristä, semmonen polkkapitunen se fleda kai oli... Pitää kysyä mieheltä kun se herää.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta kotiuduttu eikä mitään uutta taivaan alla. Terkka sanoi samaa kun lekuri että turhaan oottelen pariin viikkoon kaveria ulos ellei ihmeitä tapahdu. Nyt sitten perkuleellinen siivous käynnissä, kaupasta haettu kassi tolkulla tavaraa et sai raahata jotain painavaa, koiran lenkit piteni just ja kun ukko kotiutuu töistään ni kyllä on luvassa menoa ja meininkiä, perskeles!
Tää saa luvan tulla ennen pääsiäistä ulos halus tai ei =)

Just ku olin valitellu ettei vaavi liiku ni eilis illasta lähtien on sit ollu sellaset zembalot ettei paremmasta väliä :heart: =)
Terkka käski mennä polille jos vielä heittäytyy hiljaseks vaikka normaalia mulla oliskin. Ilmeisesti astma lääke saattais aiheuttaa vaaville väsymystä???

Netsuli ja Papunen 38
 
Lystille isot onnittelut!!! =)

Ei mitenkään yllättävää, mutta täällä ei tapahdu mitään vieläkään. Netsulin kanssa samoilla linjoilla, että ennen pääsiäistä alan kyllä punnertamaan tätä ulos (vaikka ilman supistuksia, jos ei muu auta). :LOL:
 
Tulin onnittelemaan kaikkia vauvan saaneita!!!!

Tää on niiiiiin kateellinen. Kaikki "ässät" (ja muutkin kirjaimet) käytössä..ei edistystä. Murr..Täytyy hakea tänään irtokarkkeja..saa edes lohtua jostain. :popcorn:

Hennu ja Bertta 38+2
 
Eilisen isohkon painoarvion vuoksi tämä sai lähetteen synnärille josta sit pitäs tulla käynnistysaika viimestään LA päivälle, jos asukas ei tajua ulkoistua ennen sitä. Toivon että se aika ois jo vaikka ens viikonlopulle...:p Ainahan sitä toivoa saa toki...:whistle: Noh ainaki tiiän sen että yliajalle tätä maha-asukkia ei päästetä ja se lohduttaa jo kummasti. Kovin kuitenkin hirvittää jos oikeesti on syntyissään yli nelikiloinen, itse kun olen niin pieni...

Siinäpä pikakuulumiset, nyt takas luutun varteen...

liinukka83 ja Onni 38+3
 
Neuvolassa käyty. Verenpaine hyvä edelleen, hb 128, sf mitta 33 (viime viikosta 1,5cm mutta mittaaja oli kyllä nyt eri). Sydänäänissä hyvät vaihtelut. turvotusta on joten painoakin oli tullut kolmesataa grammaa. Terkka murjo kyllä mahaa niin kipeesti kokeilleessaan vauvan asentoa, että tosissaan sattui. Äitipolille aika 11 päivän päästä, jos ei ennen sitä synny. Tavallinen neuvola-aika ensi viikolle. Eli ei mitään uutta taivaan alla. Samaa odottelua vaan.
Siffis täällä on painoa tullut myös tosi paljon, 18kg. Mutta saman verran tuli edellisiltäkin ja nopeampaa lähti kuin tuli. Mutta kyllä täälläkin vaunulenkkejä on tiedossa kunhan pikkuinen tuolta tulee ulos.
Vai on sekä sydänsydän että kotilohis kotona taas. Nyt tsemppiä viimeisille päiville. Kyllä ne vauvat sieltä varmasti pian syntyy, vaikka hermot onkin varmasti riekaleina jo odottamisesta, soutamisesta ja huopaamisesta.
Kyllä nyt pitäis jo päästä sekstailemaan, jos se vauva sillä syntyis. Viimeksi se tehos parissa tunnissa. Mun äitini vaan on meillä yökunnissa niin ei viiti alkaa ähräämään :D
Muutamia supistuksia on tänään tullut, mutta kivuliaiksi ei voi sanoa. Enemmän semmoista harkkameininkiä vieläkin. Maha on kyllä alhaalla. Istuminen painaa alamahaa.
 
Täällä vieläkin yhdessä kasassa! Tällä vkolla on alkanut aivan kauheat selkäkivut ja tänää itku meinaa kokoajan tulla kun neitiä pitää nostaa. Kävely vaan pahentaa kipua. Mikäköhän auttaisi? Tänää neuvolasta soittelivat että sinne ens torstaille (41+4) menee ya-kontrolli vaikka vauva onkin iso ja avo-/kasvotarjonnassa. Kuulosti todella lohduttavalta, että se voi sitten synnytyksen aikana kääntyä raivotarjontaan ja jos ei ja näyttää ettei mahdu niin sitten leikataan. Kiva kokea kaikki se tuska ja saada hätäsektio kaupan päälle. Ei kait auta kun toivoa parasta että vauva mahtuu tulemaan väärässä asennossa tai ymmärtää kääntyä!

Harmittaa kotilohikäärmeen ja sydänsydämen puolesta kotiuttaminen! No mutta ei enää kauaa!

Ja onnea vauvautuneille!!! :flower: :flower:

Pikkis ja Salamatkustaja 40+5 (35min ja poksuu viimeisen kerran, toivottavasti)

PS. Pakko hekuttaa, tänää saatiin ne perhe- ja raskausvalokuvat ja ai että oli ihania!
 
Nopsasti tulin ilmoittamaan, että keskiviikkona 6.4. rv 40+4, klo 12.32 Meille syntyi poika :heart: Miehekkäät mitat olivat 53 cm, 4430g, py 37cm. Eilen päästiin jo kotiin, kun vointi oli molemmilla hyvä. Synnytys meni sitten loppujen lopuksi nopeasti ja helposti(voiko se nyt helposti kuitenkaan mennä??) kunhan viimein lähti kunnolla käyntiin usean "yrityksen" jälkeen. Tarinaa kirjoittelen myöhemmin, nyt jatkamaan hommia.

Niin ja talitintille vielä terveisiä, toivottavasti ensimmäinen kotiyö on mennyt hienosti :)

Onnea muillekin jakautuneille :heart:
 
snowball: Onnea vielä kerran tälläkin palstalla :) Kotiutuminen on sujunut hienosti. Nyt jo ihan naurattaa oma "hormonimyrsky" sairaalassa ;) Tuli ihan puun takaa normaalisti hyvin ei-tunteikkaalle ihmiselle. Täällä syödään ja nukutaan hyvin. Ensimmäisiä vieraita otetaan jo vastaan eli kummi tulee kylään. Hyvää jatkoa koko teidän perheelle :heart:

Onnea myös muille vauvautuneille :flower:

Talitintti80 ja vavi 5 vrk
 

Yhteistyössä