Huhtikuun helmet 2011 ** joulukuussa **

Minkälaisia pitkiä kalsareita käytätte (jos käytätte)? Entä alushousut, suositteko mahan päälle tulevia vai alle jääviä?

Mä ajattelin tehä ite muutamat alushousut jotka jäis alle, mietin että voisko myös kalsarin vyötärö jäädä mahan alle vai painaisko masua yhdessä alushousujen reunan kans... Jos jäis alle, saattas hipsterimallin kalsarit toimia sellasenaan, sit taas jos menis päälle ni pitäis varmaan tehä ite ku en viitsi 20€ maksaa mammalegginsseistä. Sitäki mietin että tulisko kuuma jos kalsaritkin menis mahan päälle, sitte vielä päällyshousut ja 1-2 paitaa.
 
Mulla on ihan tavallisia kalsareita, hiukan vaan isompia että lahkeita joutuu hiukan kääntämään, jotenkin kivempi että nouseee mahan päälle, ei ota niin paljon kylmää kun ollaan töissä lastena kanssa ulkona, ja koirien kanssa myös.

Pikkuhousuja ostin sloggeja semmosia jumalattoman isoja, mahan päälle ylettyviä ja samanmoisa bambukankaisia mutta molemmat hiertää oikeaan nivuseen, en tiedä mistä se johtuu mutta aina kokeilen jotta josko se ei nyt hiertäis ja sitten taas ilta oltava kotona ilman pikkuhousja kun nivunen on melkein veresnahalla, ei kiva :(

Pidän sitten muutamia ihan ikivanhoja todella matalia pikkareita, eihän ne enää mahan päälle yllä niinkuin ennen vaan luiskahtavat heti mahan alle : /
Ei hirveesti viittis niihinkään äitiyspikkareihin laittaa rahaa kun maksaavat liki toistakymppiä jos ne ei olekkaan hyvät niin harmittaa, ne bambusetkin maksoi jo kympin/kpl, nieleskelin niitä ostaessani...Joten mennään näillä "vanhoilla hyvillä" kun ne ei kuitenkaan tunnu pahalta päällä.

Vaunutkin sain nyt ostettua, vaikka manasin yhdistelmät niin semmoiset meille nyt tulee.
Käydään itse ne hakemassa naapurikunnasta niin saan nähdä ne vielä ennen ostopäätöstä.
Brio combit vm.07, kovalla kopalla.

Nyt pitäs valmistautua töihin, ei millään tekis taas mieli mennä, ois kiva jäädä vaan kotiin lusmuamaan vaikka tiedän että puoleen päivään mennessä olen jo ihan kypsä kotona olemiseen.

Mahakas 19+4
 
Jippii, lapsi sairaana taas vaihteeksi. Räkä lentää, kauhee köhä ja lämpöä pitelee. Koululainen aivasteli lupaavasti kouluun lähtiessä :headwall: Eskarilaisella olis joulujuhlat tällä viikolla, harmi jos ei niihin pääse, kun kovasti niitä odottaa. No, mulla tuli nyt sitten pari kotipäivää pitkän viikonlopun jatkeeksi. Viime yö meni valvoessa, kun tyttö köhi ja pyöri vieressä.
Vauvalla oli taas kovat jumpat yöllä ja nytkin =) Mies ei vieläkään ole saanut pyydystettyä liikkeitä kädellään. Ei viiti öisin toista herätellä tunnustelemaan mykellystä. Mutta koko ajan liikkeet vahvistuu niin kyllä hänkin ne jossain vaiheessa kiinni saa. Mua vaan jänskättää, kun tää otus tuntuu viihtyvän ihan vaan pää ylöspäin. Kaikki potkut tuntuu edelleen alhaalla. Mitä jos se ei muistakaan kääntyä pää alaspäin ennen huhtikuuta. No, onhan siihen vielä aikaa...en vaan millään haluais sektiota.
 
Ja vielä kalsariasiaa. Minä käytän sellaisia jotka jää mahan alle. Tuntuu jostain syystä mukavammilta. Olen lainannut miehen kalsareita niin ei purista eikä kiristä. Alushousut mulla on melkein kaikki hipstereitä niin ei tarvii nyt erikseen ostella mammahousuja.
Kävin tuossa vauvan kamppeita läpi kun oli aikaa ja jäin nyt sittenkin miettimään äitiyspakkausasiaa. 60cm vaatteita on nyt kyllä jo ihan riittävästi, valita asti. Samoin makuupusseja on kolme, lakanoita paljon. Ja koska kesää kohti mennään kun vauva syntyy ei talvivaatteillakaan ole tarvetta. Kevytvanupuja oli kuitenkin kaksi joilla pärjää kylmät ilmat keväällä...Pitänee vielä pohtia, käyttäskö rahan kuitenkin vaunujen hankintaan. Ihan hyvä, että sain siskon tytöltä jo nyt ajoissa nuo vaatelaatikot niin ei tullut kelan lappuja laitettua ennen kuin oli perkannut vaatekasat läpi.
 
Itsellä jostain Prismasta ostetut ihan peruskalsarit, vielä tulevat mahan päälle.. Ja kohtahan on taas kevät niin kalsarit saa jättää pois :D Pikkareitakin on kahta lajia vielä, mahan päälle yltäviä ja sitten niitä hipsterimallisia, jotka jää mahan alle..

Ensi viikolla pukkais rakenneultraa, ihana päästä piiitkästä aikaa kurkkaamaan miltä sielä näyttää! :) Jospa sen sukupuolenkin suostuis pikkukaveri paljastamaan! 15. päivä olis sitten lähtö Hki-Sto risteilylle! :) Pääsee vähän irti arjesta, ja viettämään privaatit pikkujoulut miehen kanssa :)

Kohta tääläkin jo häämöttää puoliväli! :) Sitä odotellessa....

- Minki ja kanssamatkustaja 19+3 -
 
Hei!

Ehdin jo Naamakirjassa hehkutella, että rakenneultra oli aamulla. Pikkuisella oli kaikki oikein mainiosti, ja haarojen välit oli sopivasti levällään, niin saatiin sukupuolikin selville. Bertta-tyttö meille tulossa:heart: Oih, kyyneleet vain valui poskia pitkin. Mamman pikkuinen.

Lähdetään loppu viikosta sinne etelään, joten palaan tänne seuraavan kerran vasta reilun viikon päästä. Toivottavasti en tipu kärryiltä jutuista. Ihania masukuvia olitta laittaneet. Voikaa hyvin!

ps. Ukon kalsarit on parhaita! :LOL:

Hennu ja Bertta 20+6
 
Täälä mennään vielä ilman kalsareita. En oo koskaa osannu niitä pitää mut kattoo nyt jos tulee kovia pakkasia mitä päälle pistää. Pikkarit on ihan normikäytössä venähtäneitä antiikkipikkareita, mut vielä pysyy jalassa eikä kiristä.

Kävin neuvolassaki vikaa kertaa tuola hervannan pisteessä ku muutettii viikonloppuna (joo täälä on ihan hirvee kaaos!) nii muuttuu neuvolaki. 2kg tullu painoo alusta ja olin ihan varma et ainaki viiskiloo ois tullu. Onneks ei ollu niin paljo :D
sf-mitta meni ihan keskikäyrillä 19cm mitalla. hb laskenu 153:sta 129:n verenpaine 126/78.
Nyt saiski sit hakee jo äitiysrahoja ja avustuksia ja muita. Ei oteta pakkausta ku oon tosiaan ehtiny jo ostaa kaikkee valmiiksi tuon yrityksen ja tän raskauden aikanaki.

Täälä ois niin paljo tekemistä ettei jaksa tehä mitää! No kohta pitää lähtee töihi..

HF 22+6
 
Äkkiä kuulumiset=)!

Oltiin viimeviikolla rakenneultrassa... Vauvalla kaikki hyvin:heart:
Mies kysyi ultraajalta sukupuolen sillain, etten itse saanut kuulla sitä...
Sunnuntaina sain aamiaisen vuoteeseen, kun oli syntymäpäiväni ja sain lahjaksi Nomination koruuni sinisen kiven:heart:... Eli meille voi merkitä poikalupauksen:)!

Ajatelkaa, viides poika:heart:!

anna79 ja PikkuKuu 22+0:heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Kalsareista on ollut puhetta.Ite käytän sellasia jotka jää mahan alle.Jotenkin ahistaa jos menee mahan päälle.

Ylihuomenna on neuvola.Saan kelan lippulaput sillä reissulla ja meinaan hoitaa asian samantien pois päiväjärjestyksestä.Sen verran olen viisastunut tosta kelan toiminnasta et pyydän kyl apua täyttämiseen ja kaikista lapuista kopiot mitä sinne jätän.
Joku aika sitten hain peruspäivärahaa ja kas kummaa mun työtodistus oli mennyt hukka piiloon :stick: Soittelin kelaan ja kyselin miten hakemus etenee ja kukaan ei viitsinyt sanoa että yks lappu uupuu :mad: 1.5kk:ta oottelin päätöstä...Sit alkoi jo hermot olla niin riekaleina etten jaksanu raivota ku selvis et todistus on heidän toimesta joutunut hukkaan.Melkein itkua jo väänsin ku vein sitä lappua uudestaan ja sanoin et saisko pikapäätöksen.Kyllä toi asia kiristi jo miehen ja munkin väliä.Miehen palkalla jouduttiin elämään ja kaikki laskut hoitamaan.

Mahassa käy välillä sellainen jytke et maha ihan heiluu :heart: Kovasti vauva tuntuu vielä pyörivän yksiössään ku potkuja satelee alas ja sit tohon navalle.
Nyt on tullut sellainen "vaiva" etten pysty syömään paljoa kerralla.Koko ajan sit joutuu mutustelemaan jotain.Puntarilla en oo nyt moneen päivään käynyt ni en osaa sanoa että paljonko painoa on tullut lisää.
Eilen sain todeta etten niin vaan pujahda enään autoon kuskin paikalle.Seurauksena oli se että lantio kolahti rattiin todella kipeetä :/ Muutenkin tuntuu et olen kömpelömpi ku ennen.
Maitoa alkoi tihkuta eilen rinnoista.Muutama päivä sitten niitä alkoi pakottamaan siihen malliin et odotettavissa oli tämäkin asia.

Valkyria & Masukki 23 POKS :heart:
 
anna79 Vai viidettä poikaa sinne pukkais!!! :heart: Ei ollenkaan pahan näköinen sarja varmasti!!! :) Mulla yksityisellä lääkäri 20pv:ä ja aijon vielä kysäistä onko tämä meidän vauveli edelleen poika! Eli meille ei näillä näkymin viidettä tyttöä tule.. Mutta isäntää hymyilyttää pelkkä hatara lupauskin pojasta!!! Ja voin kyllä uskoa kuinka hienoa se hänelle olisi... :) Ei sen puoleen itselläkin mukavasti ajatus kutkuttaa että täällä todella olisi poika!!! Aivan uusi jännä maailmansa.. :xmas:
 
Mä jo aamulla kirjottelin kamalan romaanin tänne ja se PRKL hävis taivaantuuliin, katotaan jos nyt onnistus paremmin!!

Kalsari asiaa eli mä käytän ihan normi piksareita, hipsters mallisia ja stringejä. Mua kans ahistaa jos ne menee masun päälle, joten en etes harkitse mitään mammapikkareita. Kalsarit on toistaseks ollu samat ku ennenki, jää masualle, tosin en käytä kalsareita ku pakon eestä, nekin ahistaa.:ashamed: Housuinakin mulla on tällaset tavalliset kollegehousut joissa on leveä vyötärökaistale ja sen saa hyvin tonne masunalle eikä purista. Sit on lisäksi 2 mammahousut, mutta niitä en hirveesti pidä kun ahistaa jostain syystä jos joku resorin reuna painaa mahaa.

Omaanapaa: Täällä on päällä inha räkätauti.:stick: Tuntuu että joka reijästä valuu vaan räkää. Tätä myöten voimat on sit ihan hiipunu ja tuntuu ettei jaksais mitään muuta ku nukkua vaan. Huomenna onneksi alkaa parin päivän vapaat niin saa hiukka huilia, tai no jos sitä nyt voi huilimiseksi sanoa kun talossa on se kaks ja puolvuotias durasel pupu.:whistle: Meillä masukki kans kovin liikkuu jo huomattavasti enemmän, mutta ne liikkeet on sellasta muljuntaa kun mulla oli tosiaan se istukka tossa edessä. Esikolta liikkeet oli hirmu teräviä kun istukka oli takana. Ja tämä Onni asukas on mitenpäin sattuu, välillä poikittain ja välillä toisinpäin poikittain.:LOL: Ultraajaakin sillon viikko sitten meinasi pikkuisen meno huvittaa. Niin hän majailee viel kasvot selkäänpäin niin senkin takia liikkeet on niin hassun tuntusia kun ne tuntuu tuolla sisäelimissä.

Mutta nyt täytyy viel hetkeksi palata töiden pariin...

liinukka83 ja Onni 21+0 POKS POKS
 
Moikka tännekin!

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin! Siis sydän sykki ja rakenteet oli kohdillaan. Olin jo pelännyt pahempaa kun 3 päivän hiivalääkityskuurin aikana ja jälkeen tuli melko paljonkin veristä vuotoa..mutta se on nyt loppunut ja onneksi masussa kaikki ok. Paitsi, ultraaja mainitsi että sikiön päässä oli joku 3x3mm kokoinen kysta tms., on kuulemma melkeinpä aina ihan normaalia ja häviää itsekseen, mutta silti tällaista hysteerikkoa huolettaa! Onko kellään muulla kokemuksia tällaisista?
Kovasti kyllä vakuutteli että mitään syytä huoleen ei ole, joku rutiinitarkastus on äitipolilla tammikuussa että onko se jo hävinnyt siihen mennessä..tympeä vain kun väkisinkin se nyt pyörii mielessä :(

Ja anteeksi nyt nämä pelkät omat kuulumiset, tulen myöhemmin lukemaan enempi kuulumisia kun nyt en kerinnyt kuin pikasesti päivittää vain.
 
Niin ja sen verran vielä että oli hieman pienempi sikiö kuin mitä viikkojen mukaan, painoarvio 330 g. Mutta toivottavasti nyt kaikki on masussa hyvin!! Ultraaja kovasti vakuutti kaiken olevan hyvällä mallilla.
 
sinnlos voi sua :hug: niin kauan ei oo mitään hätää, jos kätilö ei ole huolissaan.. :heart: se vaan et raskaus hormonit saa sut hysteeriseks, kuuluu äidiks tuloon.. :) ja siis paino on todennäkösesti vaan yksilöllinen heitto, siis harvoin lapset on "standardi-mitoissa".. ihan nimimerkillä pienten poikien äiti (pojat ollu 2660g ja 2500g) syntyessään, mutta siis ihan terveitä normaaleita; pieniä vaan.. :D ja siis jos kätilö on sitä mieltä että ei hätää, ota ihan rauhallisesti.. :) ja siis voithan kysellä omalta äidiltä+muilta synnyttäneiltä lähisukulaisilta, onko aikasemmin löytyny vastaavaa? (oon ite meinaan tajunnu paljon enemmän omasta ja lasten perimästä, kun olen alkanut kyselemään asioita lähisukulaisilta..)

"kalsari kysely" no siis oon ihan alusta alkaen käyttäny niitä kaapista löytyneitä tosi vanhoja ja virttyneitä alkkareita, tai ollut kotona täysin ilman; kun on niin ikävältä tuntunut lantiolla, ihan mikä vaan painava.. ja siis malli on ollu ihan yhdentekevä, kunhan vaan on jääny mahan alle.. :) ja siis välikalsarit on tälläset villasekotteet mitkä joskus mun äiti osti mulle ekaan odotukseen, näää venyy joka ikiseen suuntaan eikä purista; eli just täydelliset! :D

tää onkin jo ihan uutta mulla odotuksessa; kuinka moni on alkanu jo tuntee sellasia potkuja, mitkä sattuu?? siis että ihan mahaa nippaa, ja mamman on pakko asento oikasta (eilen vaan tajusin, muutaman terävän pistoksen jälkeen; hetkinen vauvahan siellä riehuu).. :) meillä siis tulossa aikasen sisukas pikku neiti, kun nyt jo meinaa mahan läpi hyökätä... :D

 
äizikkä Riippuu mihin suuntaan vauva potkii. Jos ihan tonne alas niin tuntuu tosi keljulta. Mulla edessä oleva istukka vaimentaa vielä napakoita potkuja, mutta vatsan sivulle osuvat potkut pistää vaihtaan asentoa. Eli aika napakoita potkuja nää pikkuvintiötkin jo saa aikaan =)
Onnea hyvistä ultrakuulumisista niillä jotka käyneet. sinnlos samaa kuin äizikkä jo sanoikin, jos sulle ei ole annettu aihetta selkeään huoleen niin yritä olla stressaamatta. Ammattilaiseen kannattaa luottaa näissä asioissa vaikka tiedän kyllä että kun se huoli iskee pintaan niin siitä on vaikea päästä eroon.
 
Ilmoittaudun nyt tänne mukaan kun tuo Vau.fi keskustelupalsta mei niin hankalaksi.... No ensin voisin vaikka kertoa tuohon kalsari kysymykseen vinkin: Hiukan isomman koon kalsarit ja nurinpäin päälle, siis etupuoli taakse. Näin masu mahtuu mukavasti sisälle pöksyihin =)
Sitten esikoista odotellaan parhaillaan on viikkoja tasan 23 :heart: Rakenneultra oli jo edellisviikolla ja silloin kaikki hyvin ja tuntuu olevan edelleen :)
 
Viimeksi muokattu:
Sinnlos Meillä on ollut toisella kaksosella kysta aivoissa. En nyt muista todettiinko se jo ultrassa raskausaikana vai vasta syntymän jälkeen. Tais olla syntymän jälkeen kun rutiinisti tehtiin aivojen ultra kun syntyivät rv 34+4. Ei sitä ole sen jälkeen edes tutkittu. Se vaan sillon todettiin ja sanottiin et ovat vaarattomia. Ei ole aiheuttaneet mitään.
 
Sinnlos: Varmasti huolettaa, mutta varmastikin ihan turhaan, kun kerran ultraajakaan ei huolestunu asiasta. :hug:


Rakenneultrassa käyty. Vauvalla kaikki ok, istukan paikka hyvä (takaseinä) ja muutenki kaikki niinku pitääki. Hieman epävarma tyttölupaus saatiin. :heart: Ihan oikeassa mun vahvat tyttöolot on tainnu olla. :) Ens lääkärikerralla lupas tarkistaa vielä.
 
Pitkästä aikaa,heissan kaikille!

Kalsareista ensin. Mä sijoitan niin kalsarit kuin sukkahousutkin mahan alle, mahan päällä ahistaa. Sain esikoista odottaessani vuonna miekka ja kivi tutulta kahdet äitiyssukkahousut, mutta ne ei olleet kertaakaan päällä. Kiva tää talviaika, kun pitäis laittaa toppahousut ulkohommiin ja ne kiristää. Aiemmin ne jalassa pysty seisomaan, ei istumaan ja nyt ei sitten enää seisomaankaan. Täytyy tästä suunnata taas ostamaan vaikka yhdet paksut farkut tms.

äitzikkä, jep, pikkuinen potkii jo välillä sellainen paikkaan, että ottaa oikein kipeetä. Mutta ihan iloinen näistä kunnolla tuntuvista potkuista olen.

Omaa napaa: meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki ok ja vastas viikkoja. Kätilöltä kysyttiin, että jos satut mitenkään näkemään sukupuolen, niin kerro. Kätilö tokas heti, että ilmiselvä poikahan tämän. Lopuksi kätilö näytti vielä meillekin oikein lähikuvan pikkuisen jalkovälistä, ei jäänyt arvailujen varaan :LOL: Toinen poika siis tulossa. Mä olen iloinen, tuntuu jotenkin helpolta ajatukselta, kun on jo yhdestä pienestä pojasta kokemusta. Me ollaan miehen kanssa peräti yksimielisiä yhdestä pojalle sopivasta nimiyhdistelmästä, katsoo nyt, muuttuuko mieli. Esikoinen toivoo tietysti kovasti poikaa (mutta on sitä mieltä, että siskokin käy =)), joten hän tulee varmasti tosi iloiseksi. Ipana suunnitteli jo valmentavansa pikkuveljestä huippujalkapalloilijan, kun pikkuinen jo äidin masussakin harjoittelee =)

Chilipapu ja Frendi rv 20+4
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave:, en oo ehtiny täällä käymään, fb:n puolella on jotain tullu kirjoteltua.
Eka omanapavalitus. Jouduin käymään NKL:n päivystyksessä viime viikolla kun mulla oli ollu ku kipeitä supistuksia koko päivän, eikä helpottanu levossakaan. Crp lievästi koholla, antibioottikuurille jouduin :headwall: Nyt sitten oon jumissa kotona. Esikoisen nostelu provosoi heti supistelemaan jo ihan kotioloissa, ja meillä ei oo hissiä, niin en hirveen mielellään lähe tosta ovesta ulos ku heti on maha tulessa, varsinkin ku portaita kävelee ja kantaa poikaa tavaroita :(
Tekis niin hyvää päästä ulkoilemaan, ihana lumista täällä stadissakin. Ja ne migreenit :headwall: Eipä tässä muuta, näillä mennään..

Kalsarikysely: Hipsterit, ehdottomasti. Ja jos legginsejä käyttää niin ei mammamalleja, nekin mahan alle, muuten ahdistaa.
On muuten maha alkanut kasvaa, vaikka ei tuota ihan vielä välttämättä vauvamahaksi arvaa johtuen pienestä eristekerroksesta. Ja joo, mulla on pitkä selkä, maha mahtuu kasvaa ylöspäin. Esikostakin oli aikamoisen pieni maha (no joo, oli vauvakin..)

Liikkeitäkin tuntuu jo ihan kiitettävästi, istukka takaseinässä ja vauva on tähän asti potkinu istukkaan, ni sen takia ei oo aikasemmin niin hyvin tuntunu.
Perjantaina kävin kontrollilabroissa NKL:lla ja uudestaan lääkäri katto päivystyksessä. Olin ollu esikon kanssa liikkeellä koko päivän ja makasin sit polilla 3h kun ei taas meinannu supistukset asettua. Pääsin lääkärille just ku mies tuli töistä mun ja pojan "seuraksi". Nky sukupuoli ultrassa niin selvästi et meille taitaa tulla toinen poika :heart:
Onneksi kohdusuulla ei ole tapahtunut mitään, mutta ei oo kiva kun jatkuvasti sattuu kun tekee yhtään mitään enempää ku laittaa ruokaa tms. "kevyttä" kotihommaa..
Rakenneultra maanantaina, toivottavasti kaikki on hyvin. Perjantaina tyyppi vipelsi ainakin reippaasti ja miehekkäästi rapsutteli päätä ja peppua :)
rocket ja kakkonen 19+5 :heart:
 
Eipä muuta kuin että tänään oikeen hypähdin kun vauva potkas/nyrkkeili tossa navan vieressä =)
Ennen on vaan tuntunu tuolla ihan alhaalla, liekkö noussut seisomaan siellä?
Huomenna tasan 20vkoa, uskomatonta, en voi vieläkään uskoa tätä!!
 
Mä käytän ihan normi kalsareita jotka jää mahan alle, mutta se tuntuu tosi inhottavalle välillä kun on jotku hipsterit jalassa ja kalsarit niin ne painaa ja jää punaset rannut joita polttaa :S Ajattelin että vois ottaa ukolta kanss kalsarit kuhan tää maha tästä ees kasvais lisää...

Vieläkään en tiiä kyllä että onko se potkinu oikeesti tuo kaveri tuolla masussa :/ Ahistaa ku ei oo kotona sitä sydänääni kuuntelulaitetta että onko se vielä edes hengissä sielllä :s Taas näitä mun omia pelkoja :s Onneks ens tiistaina ultra :)

_Mariah 19+4
 

Yhteistyössä