Huhtikuun helmet 2011 ** joulukuussa **





Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen * poikalupaus
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen * poikaolo

4.4.
Valjakka * 19 * OYS * ensimmäinen
Almukka * ?? * ?? * ??
lysti * 35 * SEKS * viides * poikalupaus

5.4.
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
Donnanen * 30 * HYS * viides
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen * tyttölupaus
Valkyria * 31 * ?? * kolmas * tyttölupaus

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen * tyttölupaus

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas
Scala * 38 * NKL * kahdeksas * tyttölupaus

9.4.
heituska * 23 * NKL * kolmas * poikalupaus
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs * tyttölupaus
kotilohikäärme * 28 * LS * toinen

10.4.
MAR-I * 26 * KYS * neljäs
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen
mööpeli * 24 * TYKS * toinen * tyttölupaus

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * OYS * kolmas * poikalupaus
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas * tyttöolo
-Kaisla- * 27 * SEKS * esikoinen

12.4
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinenk
anna79 * 30 * TAYS * kuudes * poikalupaus
ViVa * 26 * EKKS * neljäs * tyttölupaus
Huhtimasu * 24 *TYKS * esikoinen * tyttöolo
Pampula2011 * 34 * JORVI * esikoinen

13.4
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
Siffis * 27 * ?? * esikoinen
unea * 26 * SEKS * toinen

14.4
Karoliina83 * 26 * SEKS * vitonen
maarunen * ?? * TYKS * kolmas
zella83 * 27 * K-HKS * toinen

15.4.
Vanya * 34 * KÄT * neljäs
nanna8o * 30 * KOKS * toinen

16.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen
ninapeppi * 30 * ?? * kolmas

17.4.
nippiäinen * 31 * PHKS * esikoinen
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas * tyttölupaus
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen * poikalupaus
Maaemo * 30 * SeKS * toinen
Pomm * 30 * KAKS * kolmas * tyttölupaus
termari * 20 * K-SKS * esikoinen

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen * poikalupaus
merinen * ?? * JS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Hennu81 * KÄT * ?? * toinen * tyttölupaus
Imppu85 * 25 * K-SKS * toinen
kevätäiti * 23 * OYS * toinen

21.4.
Helmi00 * 32 * ?? * ??
Nennin * 31 * KÄT/KOS * toinen
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen

22.4.
Pippuri89 * 21 * KYS * esikoinen * tyttölupaus

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen * tyttölupaus
toukkala * 24 * LPKS * toinen
Chilipapu * 37 * JS * toinen * poikalupaus

24.4.
Minttu82 * 27 * K-SKS * kolmas

25.4.
anniska * 24 * TYKS * toinen

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??
mamsen * 23 * VKS * tyttöolo

28.4.
hilma87 * 23 * PHKS * esikoinen

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs * poikalupaus
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen * poikalupaus
rocket * 27 * NKL * toinen * poikalupaus
UlriikkaEleonoora * ?? * TYKS * esikoinen
Minki * 21 * KYS * esikoinen

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
_Mariah * 19 * ?? * esikoinen * poikaveikkaus
Maikki_76 * 34 * PKKS * neljäs * poikalupaus

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
tammikuinen * 26 * ?? * viides
taikatimjami * 30+ * JS * esikoinen
Upea * ?? * ?? * esikoinen



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:
manhis :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
kiitos uuesta pinosta.
Eilen käytii uusinta rakenne ultrassa niitte lisälyöntien takia nii ei ollu mitää näkyvissä enää. Ja kaikki suonet ja läpät ja kammiot ja reiät oli mitä pitiki olla. Samaa mieltä oli tää toinenki ultraaja et tyttö ois tulossa.
Tässäpä meiän kulta <3
 
Terveisiä Tukholmasta :wave:

Me kotiuduttiin tänää ja tiistaina olisi tarkoitus taas tulla lomailemaan Suomeen. Täytyy sanoa että hitsi on ihana olla kotona, en lähde tiistaina täältä minnekään!!! :D

Maanantaina olis seuraava neuvola, muuta erikoista ei meille sitten kuulukaan :)

HappyFeet ihana että kaikki oli hyvin ja aivan hellyyttävän kuvan olit laittanut! :heart: Noin "isoja" meidän pikkuiset jo on, hurjaa!

Snowballille kiitokset taas uudesta pinosta!

Pikkis ja Salamatkustaja 22+5
 
Täällä on rakenneultrasta kotiuduttu ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Pikkuisella oli painoa 380g:heart: Ja haaroväli oli aika hyvin näkyvillä ja kuten arvelinkin, niin POIKA ois tulollaan...:heart: Esikoisesta kun kuultiin et on tyttö niin isukki oli niin hempeenä ja onnellinen ja nyt kun kuuli että poika niin oli muikee ja onnellinen.:p Eli Snowball jos viitsit mulle päivitellä tonne et poikalupaus.

Nyt on pakko palata viel vähä siivoushommiin. Palaan paremmalla ajalla myöhemmin..

ikionnellinen liinukka83 ja mytty 20+2
 
HappyFeet: Ihana kuva. :heart: Noinko selvästi jo kaikki näkyy, kasvonpiirteet ja muut... :)

Hoksasin joku aika sitte että sehän on pääsiäinen (lauantai) ku meillä on laskettu aika. Toivottavasti ei kuitenkaan aivan siinä pyhinä pikku pääsiäistipu kuoriudu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Snowball uudesta pinosta. :) Ja onnea kovasti kaikille hyvistä ultrakuulumisista sekä tyttö- että poikalupauksista! :heart:
Palailen omiin kuulumisiin myöhemmin, meillä kuopus sairastaa, joten paremmalla aikaa sitten...

Adrianna ja kirppu 21+5 :heart:
 
Hyvää joulukuuta kaikille!! :)

Täällä jännätään huomista neuvolaa ja töissä pitäis käydä näyttäytymässä.. Työthän mulla alkaa hoitovapaan jälkeen nyt 8pv:ä ja töissä ovat vielä onnellisen tietämättömiä järjestämästäni yllätyksestä... Hauska oikeesti odotella niitä reagtoita.. :whistle: Kuvittelevat tietysti että neljän jälkeen mä sinne jo jäisin... Vaan kuinkas kävikään!!!

Tein tempun terävän.. :D

lysti 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Onpas hienot kuvat meitin uudessa ketjussa, kiitos Snowball! :flower:

HappyFeet Ihana vauva!

On hauska lukea näistä poika- ja tyttölupauksista ja vertailla niitä odottajien alkuperäisiin oletuksiin. Sinäkin, Liinukka, olit ajatellut odottavasi poikaa, ja oikeassa olit. :)

Äizikkä tuolla edellisessä ketjussa repeili liitoksistaan kuullesaan odottavansa tyttöä, onnea! En muista, oliko sulla jotakin oloja, muistaakseni ei erityisempiä?

Mitäs vielä? En taas muista mitä piti kommentoida, alkaa olla vähän väsy... Paras painua pehkuihin. |O

Lisää iloisia uutisia odotellessa,

Allie ja Tipu 21+4
 
Eilen kirjoittelin neuvolakuulumisia, mutta nyt vasta tuli mieleen yksi asia joka käytiin myös siellä neuvolassa läpi... Tääläpäin on käytössä synnyttäjien tietokanta nimeltään PikkuHaikara, johon jokainen odottava äiti saa hlökohtaiset tunnukset ja sinne täytellään kaikki esitiedot allergioista neuvolakäynteihin.. Sitä siis illalla täyttelin miehen kanssa, kun miehenkin taustat pitää sinne merkitä.. Omituisinta sen täyttämisessä oli miettiä hätäkaste nimet tytölle ja pojalle! Enhän minä oo ees ajatellu mitään nimiasioita koko raskauden aikana, kun oon sitä mieltä että ihan turha etukäteen päättää, kun sen tietää parhaiten vasta kun vauva on syntynyt..

Onko vastaavaa käytäntöä muuallapäin Suomessa? Minä siis KYSin alueelta..

Tälläistä tähän iltaan, huomenna käydään poksumassa! :)

-Minki ja kanssamatkustaja 18+6-
 
Snowball , iäkseni voi laittaa 24 :)

Täällä mennään rv 21+2, kovasti pikkuinen potkii ja muljaa. Monet illat ollaan pikkuisen kanssa keskusteltu siitä, että kuuluuko nukkua vai leikkiä. Pieni tahtoisi masussa temmeltää ja rummuttaa, kun itse tahtoisi nukkua. Mut ei se haittaa mitään.

Epäilen verenpaineen pudonneen alaspäin ( viime neukussa 105/65), sillä huimaa ihan kiitettävästi. Itselläni on normaalistikin matala verenpaine, saa nähdä kuin alas putoilee raskauden aikana. Minkälaisia verenpaineita teillä on? :)

Niinja mulle voi laittaa "tyttöolon", ultrassa ei kysytty sukupuolta, mutta omin silmin katsottuna tyttö hän olisi. Yhdessä vaiheessa oli haarat "levällään" ja en mielestäni hahmottanut mitään palloja jalkojen välissä :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihana ku välissä tulee semmone vahva tajunta hetkeksi, että "meille tulee vauva!!!" :D Sekoittuu voimakas paketti rakkautta, onnea ja jännitystä. :heart: Sit taas välissä ei tajua ollenkaan.

Mulle muuten vois merkata tuone että tyttöolo. Vahva sellainen, tuntuu että ei se vaan voi olla poika. :D Ens keskiviikkona toivottavasti saadaan varmistus. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää joulukuun alkua kaikille =)

Happyfeet onpas ihana kuva :heart: Ilmeisestikkin 4D kuva?

Minki Sinne synnytyssairaalaan täytyy ilmoittaa sekä tytön että pojan nimi,jos ne joutuu hätäkasteen antamaan.
Miehelle tossa muutama päivä sitten mainitsin että pitäis meilläkin alkaa pojan nimeä miettimään.Tytölle meillä on nimi ja vauvahan on tytöksi lupaultu.Mut ainahan on olemassa sekin "vaara" että vauva ei olekkaan sitä sukupuolta ku on "lupailtu".

Meinaako kuinka moni osallistua synnytysvalmennukseen?Ite olin ensin sitä mieltä ettei me miehen kans osallistuta.Nyt kuitenkin vaihdoin mielipidettäni.Siellä valmennuksessa näkis muitakin tämän seudun odottajia ja vois vaihtaa heidän kans kuulumisia.En kyllä oo varma että onko täällä nettiin siirretty valmennus ja pelkästään synnytyssairaalaan käydään tutustumassa.
Synnytystä en pelkää.Pelkään eniten sitä että joudutaan tekemään sektio.Uskon ja luotan siihen että kestän sen alatie synnytyskivun ja saan tarvittavat kipulääkkeet jos pahalta alkaa tuntua.

Mulle voi merkitä synnytyssairaalaksi HYS

Valkyria ja Masukki 22+3
 
Kiitos kaikille on tosiaan ihana et vauvalla on kaikki hyvin ja kasvaa kovaa vauhtia. Sillon rakenneuä se paino n.330g joka ois ollu vähä ja nyt sitte 460g viikko edellisestä. Ja saatiin paljo noita kuvia, mies vei työpaikalleen pisteensä seinälle yhen :D
Eilen potki kyl niin kovasti et jos mies ois jaksanu nostaa kätensä mahan päälle nii varmasti ois tuntenu potkut. Nyt vaa sano et "en mä niitä kuitenkaan vielä tunne" ja jatko nukkumista. No ehtiihä se tuntee ne :)
Oli jännä sielä ultrassa ku vauva potkas nii tunsi sen ihan selvästi. Vaikka oon tienny et potkuja ne on mitä tunnen nii silti se oli ihan huikeeta ku sen näki ja tunsi yhtäaikaa <3

Näin se meiän odotus vaan pikkuhiljaa kaikilla etenee :) Enää kolme kuukautta mulla töitä ennen lomaa. Huomenna ois muutto eessä kolmioon ja sitte pääsee pistään lastenhuonetta kuntoon ja peseen pikkuvaatteita ja pistään laatikoihinsa :)
 
Moikka pitkästä aikaa =)

Eilen oli rakenneultra,kaikki oli hyvin,painoarvio oli 470g ja sukupuoli jäi täysin arvoitukseksi,kerrankin =)
Liikkeet on tuntunu 17viikosta asti voimakkaina päivittäin.

Mitään vauvatavaroita en oo uskaltanu vielä hankkia,jospa tuossa tammikuussa aloittais =)

Olispa jo huhtikuu =)

Karoliina83 ja 21+2
 
jooh, edelleen repeilen liitoksistani tytöstä.. :heart::heart: mä taas tässä parin päivän aikana oon jo "öh" pussillisen pinkkejä bodeja yms kirppareilta hamstrannu, mitä mies taas kommetoinut; siihenhän on puol vuotta aikaa.... (tyhmä mies se ei käsitä, miten kauan oon odottanu pientä tyttöä) :D on muuten aika hinnoissaan kirppiksilläkin tuotteet, käsittämätöntä miten joku kehtaa tavallisesta bodista pyytää 4 euroa, kun uuden saa 6:llakin (tai allekkin).. :rolleyes: sit se on jännää et kun pojille oon ettiny vaatteita kirppiksiltä, joka pöydällä on ollu ties mitä hörselöitä; eikä pojille mitään.. nyt taas oon löytäny vaan melkolailla vaan perus vaatteita pinkkinä, enkä mitään yyber-super-pinkki-röyhelöitä (tahtoo niitä), ja taas kauheesti pienelle pojalle vaatteita.. :D

ainiin tää äiti rupes remonttirepeks heti aamusta; olin miettiny miks meijän kämpillä on niin älyttömän kylmä, kummakos tuo keittiön patteri oli jääkylmä.. ja siis kun edellinen asukas on vaantäny noi hemmetin termostaatit rikki, että ne vaan pyörii joka suuntaan, eikä voi tietää mitä tapahtuu, kun vääntää vipua, vai tapahtuuko mitään?? joten hetken sitä pohdittuani , ja isännöitsiälle soittoa pohdittuani; väänsin vipua ns väärään suuntaan, ja oho patteri menikin päälle... :D

meillä kans potkitaan ja paljon ja päivittäin, ja oikeastaan heti kun vaan istun alas.. :heart:

 
Happyfeet: Ihana ultrakuva <3 Tuollasta kuvaa odotettiin, mutta saatiin kuva jalkapohjasta ;)

ON: Neuvolassa taas käyty, seuraavaksi sokerirasitukseen Joulun jälkeen, jännää.

Lukuja: 22+2 (17+6)
paino: +4,3 kg (2,8 kg)
turvotus: -/-
verenpaine: 109/65, pulssi 75 (109/69/p.85) -> nään tähtiä suihkussa...
hemppa: 117 (125)
kohdunpohjan korkeus: 20 (18)
sydämen syke: +140 (152)
liikkeet:+/+

Rautamehua pitäs alkaa juomaan 1/2 annosta obsidanin lisäksi.

Talitintti ja vavi 22+3
 
Minki Minäkin tuota PikkuHaikaraa täyttelin sillon alkuaikoina ja jotenkin säikähdin kanssa sitä nimi asiaa.. Tokihan se on ihan hyvä, että se on siellä tiedossa, jos jotain tapahtuu! Eikös siinä kysytä myös, että saako antaa hätäkasteen..?
Hyvä kun muistutit siitä, täytyy käydä päivittämässä sinne tietoja :)

Täällä on niin ihania ultrakuulumisia kaikille, onnea kovasti niistä :heart:
Meillä on ens viikolla rakenneuä, sitä odotellessa :)

Nyt vaan tulin poksumaan, nimittäin puoliväli saavutettu!

Pippuri ja Tiuku 20+0!!!
 
Kävin selkä ja lantiokipua valittamassa neuvolalääkärissä joka siis 2 viikkoo sit ihan tän ja hengitysvaikeuden takia varattiin. Lääkäri totes et no jos sun selkäs on noin nuorena jo noin huonossa kunnossa niin tarttis tehdä jotain. Työterveyslääkäriin sit jos kerran työ rasittaa selkää : / Kumma juttu et oon ihan hyvin reilu pari vuotta tehny tätä hommaa eikä koskaan oo sattunu mihkään ennen ku tulin raskaaks. Voi että mua sapetti. Ei se edes ottanu selvää harrastanko liikuntaa ja kuin paljon yms... :vampire: En sit edes maininnu muista ongelmista,varmaan ois hengitysvaikeuteenki keksiny jonki nasevan neuvon. Viel sit tuli hyvä neuvo et siirto muihin hommiin...no,mä oon laitoshuoltaja sairaalassa et mitäs muita hommia meinasit,niin sanoi et on ite tehny samaa työtä että tietää kyllä millasta se on ja et on erilaisia hommia...:headwall: ja mä taas tiedän että meidän alueella tää on kevyin eikä tätäkään tehä istuen saati maaten... Toi asenne pisti niin vihaks että. Jatketaan siis panadolilla kuten jo pari kuukautta...

NeliApina ja projekti 19+0 poksahti :D
 
Heippa kaikille ja onnellista joulunodotusta!!
Rautaa syödään täälläkin nyt ja pissatulehuksen estolääkitys (antibiootti) vaihdettiin ku edellisestä tuli ihottumaa. Tuo nykyinen maistuu ihan kamalalta : /.
Neliapilan kanssa oon samassa veneessä tuon selän kans. *autsh*. Onneksi joulukuun loppuun vain sopimus kassalla. Otin eilen influenssarokotteenki niin ei ollu helpoin ilta olla töissä. Oon joutunu polvileikkausten takia syömään särkylääkkeitä ihan liikaa, joten panadolistakaan ei oo mitään hyötyä.
Silti! Täällä ollaan niin onnellisia :). Meille tulee vauva!! Tää neiti (vahva tyttöolo, vahvistunee/vaihtunee 1kk päästä) on väliin vähän turhankin virkku. Pitkin päivää potkii ja pyörii eikä helpota äitin selkäkipua yhtään :kiss:

Jollakin oli supistellut ja sitten löytyny pissatulehus. Mulla kans silloin niiden tulehusten aikana enneku antibiootti rupes ehkä kunnolla vaikuttamaan supisteli ihan hirveästi ja kipeästikin parina yönä. En sitten jaksanu huolestua ku ne loppu kuin seinään.

Tykkään talvesta, joulusta, rauhasta, tästä kaikesta ajasta juuri nyt :). Valitettavasti haaveilut jääköön ja pitää jatkaa tenttiin lukemista...

Valjakka 22+4
 
Neuvola kuulumisia:
22+4 (18+1)
paino: -0.316 kg (Kokonais painonputoaminen -9kg))
turvotus: -/-
verenpaine: 123/76 (136/80)
hemppa: 135 (135)
kohdunpohjan korkeus: Mitattiin ekan kerran 23cm
sydämen syke: 140-150
liikkeet:+/+

Ja töissäkin on nyt kerrottu ja uutisen vastaanotto oli hirmuisen lämmin... Tuli oikein hyvä mieli ja toisaalta ihan kivakin palata hetkeksi töihin.. :) Vaikka vähän mietityttää miten tule sielä jaksamaan lopulta...... : / Mutta päivää kerrallaan..
 
Minki tais kysellä hätäkasteesta ja eroista ympäri Suomea. Noita eroja tosiaan on: ite odotin edellisessä raskaudessa sitä kohtaa, että koska kysytään ne nimet hätäkastetta varten. No, ei niitä koskaan kysytty, ei edes synnyttämään mennessä.

Toinen asia, mitä ihmettelin viimeksi, oli ne painoarviot. Itse en sellaista missään vaiheessa saanut, vaikka sitä muutamaan otteen kysyinkin. Vaikka rakenneultran paikka oli nyt sama kun viimeksi eli Jorvi, niin tällä kertaa saatiin se painoarvio. Rakenneultra siis takana, kaikki tutkittavat jutut löytyi, mut sukupuoli jäi vielä arvoitukseksi. Kysyin siis kyllä, mutta kätilö ei saanu varmuutta puoleen tai toiseen. Niin se painoarvio oli siis 350 ja vastaa viikkoja. Ja niin ne viikot, muistin viimeksi väärin eli nyt taitaa tarkalleen olla 20+4.

Kun noi hätäkaste yms. jutut vaihtelee, niin mua kiinnostaisi muiden neuvolakertojen yms määrä.

Ite oon ollut ensin neuvolassa, sitten np ultrassa, jonka jälkeen oli samalla kertaa ensin neuvola ja sen perään lääkäri. Sit oli taas neuvola, nyt rakenneultra ja joulun jälkeen neuvola. Muistelen, et Hesarissa oli juttua, et Hgin puolella noita neuvolakertoja on vähennetty tosi paljon. Mites teillä muilla, ootteko käyneet monesti tarkastuksissa?

Mukavaa joulukuun alkua!
 

Yhteistyössä