Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

Eipä tee mieli ainakaan vähäänaikaan valittaa yhtään mistään raskauteen liittyvästä luettuani heituskan jutun. Erittäin iso hatunnosto täältä suunnasta heituska! Hirvittävän myllyn jouduitte sinä ja koko perhe käymään läpi. Voimia kovasti!
 
Hiljaiseksi veti kyllä heituskan kertoma..... :( Onneksi nyt kuitenkinolosuhteisiin nähden hyvin!!! Toipuminen kumpaisellakin hyvässä vaiheessa.... Todellakin ei tee mieli ihan mistä vain valittaa.....

Vaikka toisaalta tämä vahvisti aikomustani jatkaa saikkua millä olen nyt viikon verran selästäni ollut.. Selkä sinänsä alkaa pelaamaan, mutta oikeesti miksi ihmeessä menen itseäni sinne töihin kiusaamaan kun olosuhteet/ työn luenne ei sielä miksikään muutu.... Nyt vain nautin tästä hetkestä, näistä pienistä liikkeistä ja keskityn siihen että minulla ja sitä kautta vauvalla on kaikki hyvin!!! :heart:
heituskalle edelleen kaikkea hyvää ja etenkin pienelle pojalle!!! Toivottavasti jatko sujuisi paremmin!

lysti 29+6
 
Voi Heituska! Vaikeaa keksiä sanoja! Onneksi nyt on tilanne kuitenkin noinkin hyvä! Kuitenkin onneksi onneakin oli onnettomuudessa! Toivotaan todella ettei enää enempää vastoinkäymisiä osuisi kohdalle. Johan niitä tossa tuli ihan tarpeeksi.
 
Heituska kuten muutkin ovat jo sanoneet, ei tuohon oikein löydy sanoja, joten ehkä ei tarvitsekaan, mutta toivon myös sydämestäni parempaa jatkoa teidän perheellenne ja pienelle taistelijalle! :hug: Minäkin täällä kyyneleet vuodatin teidän puolestanne, mutta onneksi tilanne näyttää kuitenkin olosuhteisiin nähden menevän hyvään suuntaan.

Eipä tässä mitään omista oloista tosiaan tee mieli nyt jauhaa. Aivan mahdottoman onnellinen saa vain olla kun pikkuinen on edelleen vatsassa ja kaikki on kunnossa.

Adrianna ja kirpputyttö 29+2
 
Voi Heituska, kiitos kun jaksoit tulla kertomaan kuulumisia. On täällä odotettukin. Tilanne vaikuttaa nyt kuitenkin olevan olosuhteisiin nähden ok? Rankka alku pienelle miehelle, ja koko perheelle. Nyt vain sisukkaasti eteenpäin. :hug:

Scala ja Taimi Itunen rv 29+4
 
Se olis rv30+0 tänään!!!! Lääkärille aikaa oon koittanut soittaa, mutta tk oli ainakin tänään aivan jumissa.. Pyysivät soittamaan huomenna uudelleen kun kerta vielä saikkupäivä! Ja työterveyteen eivät ottaneet kun en ole ns. akuutti potilas... :-/ Argh.. Ei muuta kuin koittaa soittaa huomenna aikaa uudella onnella tuonne Tk:hin... Ei musta taida oikeesti töihin olla...

lysti 30+0
 
Heituska tuhannesti onnea ja jaksamista pienen miehen kanssa! Täällä on kaikki peukut pystyssä puolestasi, ja pienet (onnenkin)kyyneleet tirautin puolestasi synnytyskertomustasi lukiessani. Ihanaa!

Mä oon pohdiskellut, että mikähän on kun mulla on valunut verta nenästä jo useamman kuukauden ja nenäkin on koko ajan tukossa. Mutta googletettuani asiaa (mikä on typerää, I know) on havaittava, että se tuntuu olevan ilmeisen yleinen vaiva raskaanaollessa. Jälleen yksi juttu, josta ei oo mulle kukaan kertonut!

Horror-oksentelu-shown päättymisen jälkeen melkein mikä tahansa raskausvaiva on ollut mun mielestä siedettävä, asiaankuuluva ja aivan inhimillinen. Niin tääkin. En ole nähnyt niissä suurta valittamisen aihetta, koska suoraan sanoen, sen oksentelun jälkeen kaikki on oikeasti aika pientä. Mutta se mikä mua on näin esikoista odottavana naisena alkanut nyppiä ja lujaa, on "tietojen pimittäminen"... Ainakin siis julkisessa keskustelussa. Täällä palstalla onneksi kuulee kaiken ja hyvä niin: mua ei ainakaan haittaa. Enemmän on ärsyttänyt sellainen "vaaleanpunaisen unelman" maalailu ja äitimyytti. Mulle on tullut vastaan paljon vaivoja (isoja ja pieniä) jotka kaikki ovat olleet paitsi täysiä yllätyksiä niin myös todella yleisiä. Ja minä olen sentään ollut esikoisodottajaksi melko valveutunut nainen. Mikähän tässäkin on, että julkisesti (etenkin Vauva-lehdissä) puhutaan vain tietyistä jutuista?

Tänään kävin Lastentarvikkeessa ostoksilla ja mukaan tarttui hoitoalusta pesukoneen päälle, tuttipullo, tutti ja tuttiketju. Enemmänkin ois tehnyt mieli ostaa, mutta se tuntui turhalta ja vaikealta. Enhän vielä tiedä millainen tarve tuteille tai pulloille tulee. Hyvä, että on 1 kpl valmiina, mutta enempää tuskin tarvitsee.

Innolla jo odotan ja nyt on ainakin meikäläisellä tainneet alkaa nämä "hitaat odotuskuukaudet"... :)

Santtu ja katkarapupoika 28+0
 
Santtu82 Mulla myös nokka kuiva ja vuotaa verta varsinki ku niistää ja tuntui että koko ajan oli tukkonen olo. Kävin joulukuussa lääkärissä korvatulehduksen takia ja lääkäri määräs mulle seesamin öljyä nenään sumutettavaks. Tai saa sitä apteeekista ilman reseptiäkin. Kannattaa jollain voidella sitä kärsän sisustaa sillä mä olisin joutunut siihen kierteeseen että limakalvot nokasta kuivuu sit se joku ilmaputki menee tukkoon ja taas on korva kipeä. näin mulle sanottiin ja on kyl auttanu se öljy, ei vuoda veri enää.
 
mä sain tänään sokeri tulokset, ja yli raja arvojen meni siis ekan ja tokan tunnin arvot.. :( eli nyt siis sokeri seuranta kotona, kahdeksan kertaa päivässä mittaus ennen jokaista ruokaa, ja tunti ruan jälkeen, ja diabetes hoitsulle kättärille lähete.. :( sekava fiilis jotenkin, kun en tosissaan voinu aavistaakkkaan mitä tulossa.. :( mut eteenpäin.. :)

 
Tänään on ollut niin paha olo että mun on pakko saada tää mukula käännettyä ja alemmas. Ei pysy ruoka sisällä, yrjö on kurkussa vieläkin vaikka lopetin syömisen aikoja sitten. Happi pakenee keuhkoista. Päätä särkee, panadol ei auta. Vauva on riehunut koko päivän niin että se SATTUU niin että välillä karjasen vaistomaisesti ja esikoinen säikähtää ja alkaa itkeä. Aamulla pisti alavatsaan niin että olin jo soittaa piipaa-auton, mutta sitä kesti vain pari minuuttia. Sama kohta minkä takia ultrattiinkin jo kerran kun oli niin kipeänä ja ilmeni että ipana vaan potkii siihen koko ajan. Pakko mennä halaamaan pönttöä. Huomenna anelen äippäpolilta että ne pistäis mulle kääntöpiikit pikkuvarpaisiin jos tänään ei käänny kotikonsteilla. Unettomuuskin vaivaa. Se ei ole hyvä seuralainen huonolle rautatilanteelle...
Vielä 10 viikkoa :( ei jaksais millään.

Kiitos ja anteeks!
 
Onnea ja voimia Heituskalle.

En ole oikein jaksanut kirjoitella. Viimeksi neuvolassa oli taas sokerit pissassa koholla, vaikka en syönyt edellisenä päivänä oikeastaan mitään sokeripitoista (yhden palan suklaata ja hörpyn limsasta). Sokerirasituksessa arvot oli kuitenkin joulun välipäivinä kaukana viitearvoista. Neuvolassa sf-mittakaan ei ollut tarpeeksi iso. Neuvolatäti kyllä sanoi, että älä murehdi, tuskin mitään hätää, mutta kyllähän mä olen murehtinut. Verenpaine sen sijaan oli alhainen edelleen (ihme kyllä, koska suvussa korkeata verenpainetta monella) ja painoakin oli tullut sen verran, että neuvolatäti oli kerrankin tyytyväinen.

Tänään kävin sitten paastoverensokerissa. Se oli tosi ok, parempi vielä kuin sokerirasituksessa. Nyt jäänee sitten mysteeriksi, miksi pissatesti näyttää reiluja sokereita. Enivei, neuvolatäti sanoi, ettei enää mietitä sokereita. Vatsakin oli päässyt takas käyrille, vauva lienee ollut jossain hassussa asennossa viimeksi.

Viime aikoina olen nukkunut todella huonosti. Heräilen pahimmillaan puolen tunnin välein. Taidan olla kohta hyvin valmistautunut vauva-aikaan :D Mutta oikeesti ei enää paljon naurata.

Mutta kaiken kaikkiaan täällä menee hyvin. Maha on pompsahtanut esiin oikein kunnolla. Töissä jo virnuillaan, ettei mun kanssa mahdu hissiin jne.

Chilipapu ja Frendi rv 27+2
 
Hihii! Vähän edes apua ellei peräti keksinyt juntata takaraivonsa alaspäin. Kaikki paine siirtyi mun asento-kuumavesivarvaslämmitys-operaation myötä alavatsalle, pois mahalaukku-, keuhko-, sydänosastolta. Helpotti ainakin hetkellisesti! Tosi kiva hengittää ja närästyskin vähän helpotti. Paine ja kipu alhaalla ei haittaa. Antaa venytellä vaan! :D
 
Tänään poksuu rv 30 :heart:

Huomenna meen ultraan.Katellaan mitä mahaan kuuluu ja virtauksia.Saas nyt sit nähä montako kertaa käyn ultrattavana ennen kuin typykkä syntyy.Onhan se hyvä että seuraavat tilannetta ja osaavat puuttua ajoissa jos jotain ongelmia tulee.
Viime päivinä olen aika väsyny ollut ja huumori on mennyt sinne minne aurinko ei koskaan oo paistanutkaan :( Tuntuu etten jaksa mitään tehä ja köllöttelisin mielelläni koko ajan.

Eilen täysin tuntematon nainen tuumas mulle että sulla taitaa olla laskettuaika lähellä.Vastasin et huhtikuussa.Hän tuumas et ai?Oot kyl muhkeen mahan kasvattanut.
Omasta mielestä maha on ihan normikokoa.Ei mikään valtava ja kasvussahan se menee keskikäyrällä.
Eilen tuikki reiteen ihan hitsisti :'( Itkua jo tuhersin ja mietin et nytkö se lähtö tulee.Onneksi lepäämällä meni ohi ja seurailen nyt kyllä tarkkaan ettei enempää kipua jalkaan tule.Mies jo raivos mulle et etkö tajua et sulla voi olla reisivaltimossa tukos.Toivon ettei tule tukosta.En kestä enkä jaksa maata sairaalassa taas tiputuksessa ja vuoteen vankina monta viikkoa.

Liikkeitä seuraan joka päivä tarkkaan.Jos on hiljaisempi elämä mahassa ni hörpin sokerista juomista,liikun vähän aikaa ja meen makuulle.Öisinkin herään kuulostelemaan liikkeitä.

Mulla on kans verta tullut nenästä.Limakalvot on ihan kuivat.Piilarit tuntuu välillä kuivuvan silmiin ja oonkin enempi silmälaseja pitänyt.

kotilohikäärme Mun vauva on tykästynyt köllimään poikittain alhaalla.Välillä käy kokeilemassa kylkiluita mut palaa asemiinsa alas.Odottelen jo tässä malttamattomana et milloin vauva kääntyy raivotarjontaan.
 
Valkyria Kasaa hirvee läjä tyynyjä tai jotakin olkkarin lattialle tai sohvalle. Mee selälles makaamaan niin että pohkeet on sen kasan päällä jalat 90' lantioon nähden ja polvet 90' koukussa. Jalat sillein levälleen haralleen, rennosti. Varmista että telkkari näkyy ja kaukosäädin on lähellä. Pistä pari tyynyä myös selän ja pään alle. Nakita mies/esikoinen/liikuteltava öljypatteri pitämään jotakin lämmintä pikkuvarpaiden ulkosyrjällä ihan siinä kynnen alakulman vieressä. Esim. kuumalla vedellä täytetyt pilttipurkit. Se lämpö on se juju. Kiinalaiset lämmittää semmosilla savuavilla patukoilla ja muistaakseni 80% kääntyy. Kannattaa laitttaa just niin kuumaa ettei nahka kumminkaan pala. Löhöä siinä ainakin tunti.

Meah joskus kokeili kun puolivitsillä sille täällä tuon latelin ja muksu kääntyi ja pysyikin loppuun asti oikein päin. Itsellä käänsi kätilö lämmitetyillä akupunktioneuloilla. 10minuuttia kesti että kääntyi ja pysyi loppuun asti rt:ssa. Nyt en tiedä miten päin tää on, mutta ihanan alhaalla.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Kirjoittelen nyt pitkästä aikaa. Nyt menossa rv 30+1.

Olen kärsinyt pahoinvoinnista alusta alkaen ja jatkuu edelleen. Välillä saattaa olla viikon verran ihan "normaali" olo ja sitten taas lentää. Lähinnä aamut vaikeita ja päivän mittaan hieman helpottaa. On kyllä itku tullut useampaan otteeseen tän oksentelun takia, kun alkaa jo riittämään.. tämän kyllä tiesin jo alusta lähtien, että loppuun asti tästä kärsitään samoin kuin esikoisen odotuksessa. Onneksi alkaa olla synnytys jo niin lähellä, että voin lohduttautua ajatuksella, että kohta tämä on ohi ja ei sen jälkeen koskaan enää!!

PALJON ONNEA JA VOIMIA HEITUSKALLE! Itku kurkussa luin kirjoituksesi. Paljon vastoinkäymisiä teillä.

Vauva on perätilassa ja on yrittänyt kääntyä useampaan otteeseen, mutta tuloksetta. Tunnen kääntymisyritykset kovana kipuna kuin supistuskipuna, joka heijastaa reisiin ja alaselkään. Lääkäri sanoi, että minulla voi olla erikoisen mallinen kohtu, joka voi jotenkin estää kääntymisen. Esikoinen oli hyvissä ajoin raivotarjonnassa, joten tämä on uusi tilanne. Vauva on siis ollut perätilassa jo ainakin rakenneultrasta lähtien. Koskaan ei ole potkinut ylös kylkiluihin niin kuin esikoinen.

Jotenkin tullut selittämätön paha aavistus, että asiat ei tule menemään hyvin tämän synnytyksen kanssa. Voi johtua edellisistä kokemuksista.. en vain osaa luottaa, että kaikki menisi hyvin. Luotto hoitohenkilökuntaan on aika vähissä..Täytyy vain yrittää pitää hermot kurissa ja keskittyä muihin asioihin, mutta tuo tunne on niin voimakas. Kai se on vain normaalia menettämisen pelkoa...? Olen pelkopolilla käynyt jo juttelemassa, mutta kun synnytys lähestyy niin jännitys kasvaa.

Onnittelut Sinnlosille rouvaksi tulemisesta :)

Täällä myös nokka tukossa ja verta täytyy välillä niistellä :(.

Dolores ja empukka 30+1
 
Voi Heituska! Ihanaa että selvisitte! Voimia ja halauksia seuraavien kuukausien varalle! Kaikki varmasti menee hyvin lopulta ja saatte nauttia vauvasta kotona! Minä täällä vollotan teidän puolesta mutta pääasia että kaikki on hyvin vauvalla ja sinulla!

En ole paljon jaksanut kirjoitella mutta lueskelen kyllä kuulumisianne ahkerasti. Nyt juuri saikulla toiseksi viimmeistä päivää. Vajaa viikko sitten alkoi supistelemaan todella kipeästi, kun meni mammille ja lepäsi niin aamulla olo oli taas ihan hyvä mutta jo aamupäivästä alkoi supistamaan ja kipeytymään ja illalla oli jo ihan itku kurkussa. Onneksi sattui olla lääkärineuvola varattuna ja siellä sitten katottiin paikat ja todettiin että vahinkoa ei onneksi ollut vielä syntynyt. Kohdunsuu oli vielä ihan kiinni ja kiinteä. Kolmen viikon päästä kontrolli ja ainakin nyt tuntuu että lepo on auttanut. Toki tuon pojan nostelu aiheuttaa supistelua mutta kipeitä ei ole enää tullut. Ja toki oon vältellyt kaikkea raskasta niin paljon kun mahdollista. Edellisraskaudessakin supparit alkoi 20+ viikoilla ja 34 viikolla jouduin kiireellisesti lähtemään äippäpolille kun kipeät supparit alkoi. Sitten matkalla ne katosivat ja 36 viikon jälkeen ei supistanutkaan ollenkaan. Käynnistettiin 41+6 et silleen... :) Lääkäri arveli että saattaisi mennä samalla tavalla.

Eipä muuten ihmeempiä, paino nousee turhan nopeaa mutta hemppa ja paineet on erinomaiset ja vauva liikkuu vilkkaasti. Väsyttää ja yöt on levottomia mutta eipä oikein suppareiden takia muuta valittamista löydy.

Muhun on iskenyt kauhea lisäainekammo ja mitä enemmän asioista on lukenut sitä sairaammalta maailma tuntuu. Täällä on alkanut ruoka ja kosmetiikkaremontti! Mies on ihan hädissään ja sukulaisetkin pyörittelee silmiää. Mutta mitäpä tuosta. Pääasia on että itse tietää mitä tekee. Liekö hormoonien aloittama "hysteria" vaiko olisi tullut ilmankin? Mene ja tiedä. On kuitenkin parempi olo kun tietää tarjoavansa paremmat oltavat vauvalle ja toki tuo isoveikkakin saa paljon terveellisempää ravintoa! Suosittelen kiinnostuneille sellaisia kirjoja kuin "petos lautasella" ja "aitoa ruokaa"! Netistä löytyy paljon tietoa kosmetiikasta kun kuukkeloi sanoilla "paraben" ja "parabeeni". Aineet ovat kemianteollisuudessa yleisesti käytettyjä säilöntäaineita. Lupaan etten tuputa enempää! :D

Hyviä vointeja kaikille mammoille! Pahoittelen omanapaisuuttani mutta nyt kiireellä pelastamaan leivät uunista!

Maaemo ja Mannankryyni (joka muuten nykyisin tuntuu pojalta, ilman parempaa tietoa asiasta)
 
Rakenneultran kontrollissa käyty jälleen, nyt jo ilmeisesti ihan hyvin löytänyt lääkäri kaikki rakenteet, paitsi sydäntä.. Sitä on tahtonut tuo pieni piilotella, tänäänkin majaili naama selkää kohti. Nyt sitten kontrolliultria kasvun tiimoilta, eli seurataan ettei paino ja vatsanympärys lähde kasvamaan liikaa raskausdiabeteksen takia. Yläkäyrillä menee molemmat mitat tällä hetkellä, painoarvio 1230 g ja vatsanympäryskin yläkäyrällä. Vihdoin ja viimein saatiin tietää myös sukupuoli, me saadaan pieni prinsessa <3

Meillä ainakin vedetään välistä kunnon voltteja! Koko maha heiluu ja välillä tuntuu ikävä paine, kun toinen sielä kääntyy. Viime ultrassa oltiin tiukasti pää alhaalla, nyt taas poikittain. Poikittain tuntuu viihtyvän eniten, pää oikealla ja jalat vasemmalla. En muista että kertaakaan olisin oikealla tuntenut potkuja.

Heituskalle ja pienelle miehenalulle paljon voimia! <3

Pitää palata kirjoittelemaan paremmalla ajalla taas, meinaa laiskuus vaivata ja siihen päälle vielä flunssa!

-Minki ja Rinsessa 26+4-
 
Heippa,

Kirjoittelen tällä kertaa vähän asian vierestä... Mulla on nimittäin tulossa helmikuun lopussa juhla, johon pitäisi pukeutua kokopitkään ja juhlavaan iltapukuun. Tämän mahan kanssa koltun löytäminen on haaste! Tietääkö kukaan Helsingin seudulta hyviä vuokraamoja, joissa tälläisille möhömahoille ois klänninkejä? Tai omistaisiko kukaan palstalainen sellaista?

Olen kokoa 38 enkä kyllä ole lihonutkaan tässä valtavasti, joten huomaan että myös mammavaatteissa koko 38 menee edelleen, hieman mallista riippuen. Vatsani onkin kasvanut lähinnä vain ja ainoastaan "eteenpäin". Oksentelu piti huolen siitä, ettei rasvaa ole paljoa muualle tullut.

Periaatteessa en tahtoisi heti mennä vuokraamoon, sillä vuokramekon hinta on vähintään 100 euroa, useinmiten täällä enemmän. Se on raha, joka menee suoraan viemäriin tavallaan. Eikä näitä hintoja kerrota tietenkään verkkosivuilla ja harvat esittelevät kunnolla mekkojensa kuviakaan... Lisäksi noihin vuokraamoihin on tosi hankala mennä, kun pitää soitella jotain sovitusaikoja ja niiden aukioloajatkin on mitä on. Siis reissu johonkin tiettyyn paikkaan on hyvin potentiaalisesti sitten hukkareissu. Tämän mahan kanssa en jaksaisi pyöriä hukkareissuilla kovinkaan monessa paikassa.

Jos joku tietää siis takuuvarmasti kohtuuhintaisen vuokraamon, josta saa raskausaikana sopivia iltapukuja, niin vinkatkaa! Menen sinne! Tai, jos jolla kulla ois tiedossa paikka, josta voisi vuokrata yksityishenkilöltä mekon?

Olen pohtinut myös sitä, että marssisin jonnekin Haloselle (jossa on ehkä Suomen halvimmat iltapuvut) ja kävisin tsekkaamassa sieltä isojen kokojen iltapuvut sekä esimerkiksi empire-vyötäröiset mallit. Josko niistä joku ois sellainen, että menisi tään masun kanssa. Niiden myyntihinnat on yleensä 100-200 euroa, joka on kuitenkin sama kuin vuokrahinta. Ja sen voisi lisäksi sitten myydä juhlien jälkeen pois tai ehkä hyvässä lykyssä muokata itselleen sopivaksi.

Äsch. Emmätiiä mitä tehdä. Onks kellään kokemusta aiheesta?
 
Heippa!

Pikaisesti tässä kirjoittelen Heituskalle Onnittelut pienestä pojasta:flower:! Ei kyllä täälläkään silmänurkat pysyneet kuivina semmoisen pyörityksen olette kyllä käyneet läpi:hug:... Voimia koko perheelle:heart:!

anna79 ja PikkuKuu tasan 29:heart:
 
Maaemo: Täälä kans vältellään lisäaineita ja kemikaaleja, sen mitä nyt kohtuudella voi. Lisäaineitten suhteen en niin nipo ole, toki riippuu ihan että mikä lisäaine. Syönhän mä suklaata/karkkia (ihan liikaa..) ja limsaaki juon joskus, limsa sokeriversiona toki ja katson sen joka sisältää vähiten aineita. Arominvahventeet, teolliset makeutusaineet ja nitriitti on ne mitä eniten välttelen.

Mulla ei oo nyt mitään valittamista. :D Semmone helppo vaihe tuntuu olevan. Vauvasta en oikeen tiiä miten päin se on, en osaa tunnistaa. Varmaan menee ympäri välillä, ku joskus liikettä tuntuu enempi alhaalla ja joskus ylempänä.

Ruuanlaittoon pitäis lähtä...leipoa vähähiilariset sämpylät hampurilaisia varten. :p

Orion & typy 27+3
 
Huomenta!

Nenän tukkosuudesta ootte jotain kirjotellu, mul on normaalistiki ympärivuotinen krooninen allerginen nuha, jota kukaan lääkäri ei sen tarkemmin oo viittiny tutkia. Ni onpas nyt kivaa kun limakalvot on viel entisestään turvonnu :p Käytän reseptillä Nasonexiä että nenä pysyis ees joskus auki. Ja sit ihan yleisenä vinkkinä nenäkannu on ihan ehdoton! Sitä kun viittis käyttää vaikka kerran päivässä, auttas se pitämään limakalvot hyvinä. Loppuu verentulo ja tukkosuus kyllä aika äkkiä.

Heituskalle voimia ja suukkoja pienelle poikaselle!

Kotilohikäärme olipa jännä kikka :O En oo ennen tommosesta kuullutkaan. Pitääpä koittaa jos Elmo päättääki viel kääntyä ns. väärinpäin. Nyt ollu monta viikkoa jo raivotarjonnassa, onneks.

Santtu82 Oi, sellanen empire-linjainen oiskin vauvamasun kanssa todella nätti :heart:

Dolores
Kokeile tota Kotilohikäärmeen kääntövinkkiä? Jaksuja kipuihin ja pelkoihin. En oikeen tiedä mitä sanoa kun itse koitan olla stressaamatta, tietty välillä pelkään kaikkia kamalia mut ne varmaan kuuluu asiaan.

Valkyria toivottavasti ei mitään vakavampaa siellä reidessä :(

ON: Tänään paukkuis 30+0! Masu kasvanu kivasti ja on jotenki tosi nätti. Oon saanu kauheet siivouspuuskat ja laittanu makkarin, lastenhuoneen ja varaston ihan uusiks :) Pinnasängyn kokosin eilen ja oon kaikki vauvanvaatteet ja tekstiilit pessy, tänään aattelin silitellä niitä. Tuntuu että koko ajan on jotain siivottavaa tai pyykinpesua, leipominenki on tullu kuvioihin. Kai tää on sit pesänrakennusta :) Elmo liikkuu ahkerasti, vähän on liikkeet vähentyny ku tilaa on vähempi. Nyt tuntuu lähinnä kyljen kääntämiset ja polvella tai kyynärpäillä tuuppimiset. Päätään kääntää välillä ni ihan tuol nivusessa tuntuu vihlontaa. Elmo on kova tapaus myös hikkaamaan, tuntuu hassulta tuol perässä ku pyllyssä nytkähtelee hikka :D
 

Yhteistyössä