Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

Heippa taas kaikille.

orion- : Joo ihan samaa on mulla. Ainut et ei oo väliä onko alusta kova vai pehmeä. Ihan järkky kipu. Onneks se oireilee vaan just selällään maatessa ja siitä ylös noustessa, muuten ei oo mittää.

Jee. Sokerirasitus oli eilen ja tulokset sain tänään, ja loistavat arvot. Kylhän mä sen oikeestaa tiesin, mut silti se on ihanaa ku tulokset varmistu. Hemppa oli laskenu ja oli nyt 118 aikasemmin 145. Eli rautakuuri.

Nyt alkaa olee aika kypsä töissä käymiseen. Voisin jo jäädä kokonaan kotiin ja pitäs viel melkeen 2kk jaksaa :( Tekis mieli vaan hakea saikkua, mut ei oo mittää oireita ja oon aika huono esittämään/keksimään mittää. On vaan työmotivaatio ihan nollassa. Onneksi viikot vähenee.

mööpeli & maha-asukki 27+5
 
Nanna80: mullakin on ollut tällä viikolla paljon harjotussupistuksia ja kaikenmaailman pistoja ja viiltoja. Huomenna vaihtuu 26. viikko. Eivät ole mitenkään säännöllisiä ja lepuutuksella menevät ohi, mutta silti hieman mietityttää. Onneksi maanantaina on neuvola.

Tikkipää: todella törkeää, miten pitävät sua määräikaisena! Kannattaisi oikeesti tehdä jotain! Kuulutko mihinkään liittoon? Sieltä ainakin auttaisivat lakiasioiden kanssa. Ystäväni oli kans tuollaisilla "määräaikaisilla" soppareilla. Hänet hakattiin ja ryöstettiin ja siitä johtuen hän oli pitkään saikulla aivovaurion vuoksi. Lopulta hänet irtisanottiin vedoten työsuhteen määräaikaisuuteen. Ystäväni nosti kanteen ko. firmaa vastaan. Lopulta osapuolet sopivat ja ystäväni sai vuoden palkan korvauksena laittomasta irtisanomisesta.

Ihanaa, kun eilen sai vihdoin aloittaa vauvoille ostelun. Menin ihan sekaisin ekassa vaatekaupassa:)
 
Nii eikö se ollu joku juttu että kun on riittävän monta tai riittävän pitkään noita määräaikaisia sopimuksia, ni se katsotaan sit kuitenki vakituista vastaavaksi joissain.
No, en tiedä.

Mua nii harmittaa ku ei voi harrastaa ku suht pikaisia yhdyntöjä enimmäkseen. Mä oon kuiva ku sahara! :'( Eipä mulla älyttömästi halujakaan kyllä ole, ku on vauva niin mielessä. Mut silti...toisaalta yhdyntä tuntuu tosi hyvältä, mut sit kuitenki hankaa nii ikävästi, suuaukolta ja myös sisempää. Kookosöljyä laitetaan, joskus se auttaa mut ei aina. Pitäis varmaan kokeilla rasvata useammin.

Jotai närästyslääkettä pitäis ostaa. Tähän asti oon käyttäny vaan ruokasoodaa, mut nyt on ollu jo muutamana perättäisenä iltana närästystä ja tietääkseni ruokasoodaa ei ihan jatkuvasti kannattais käyttää. Eikä se kyllä aina toimikaan ku vaan sen aikaa kunnes taas syö jotain.

Orion & rakas ihana typy 26+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästä aikaa.

On ollut tässä kaikenlaista viime aikoina niin olen kyllä käynyt lukemassa mutta ei ole tullut kommentoitua.

Muuten on kaikki ihan ok, mutta todettiin sitten rd tällä viikolla. :( paastoarvo ok, 1h arvo koholla, 2h arvo ok. Elikkä aletaan mittailemaan ja yritetään pitää arvot kohdillaan ruokavaliolla ja liikunnalla. Ottaa päähän että tämmöinen sattui kohdalle vaan hyvä että huomattiin ettei tule isompia ongelmia..... Eipä tässä auta kuin sopeutua tilanteeseen.

Masukki on kova mykeltämään ja öisinkin kun käännän kylkeä niin muksauttaa ilmoittaakseen että hänkin on hereillä. Neuvolassa kaikki on ollut ok ja normaaleja arvoja. ei sokeria tai proteiineja pissassa, hb tipahtanut aika paljon 145:stä -> 119 mutta olossa en ole huomannut eroa. verenpaine 118/75. Muksun syke n.130

Pomm ja ? 26+5
 
Ihanaa alkavaa huomenta!

Ihana istua ihan rauhassa ja katsella kun aamu nousee, jotenkin tästä nuattii suuresti.

Närästys
Kysyin neuvolasta että oisko siihen jotain muuta syötävää kuin rennie, mutta sanoi vaan että se turvallisimmaksi tutkittu mutta jos menee oikeen pahaksi niin lääkäri vois itten kirjoittaa jotain reseptillä, mietinkin eilen just että pakko varman pyytää jotain muuta tiistaina lääkärissä kun ei rennie oikeen auta, saan syödä niitä liki joka päivä ja monta!
Eilen joa ruokaa tehdessä, haju, sai jo närästämään.

Seksi
En ole ikinä olut mikään kova "seksin ystävä", pikapaonoja meillä on aina suosittu koska lopulta se jo sattuu tai olen jo sitten niin kuiva ettei se miehestä tunnu hyvälle.
Joskus toki on ollut semmosiakin päiviä ettei muuta tekiskään kuion roikkuis miehessä vaatimassa lisäää...Ja mies on mielissään :)
Mutta nyt raskauden aikana, ei kertaakaan.
Luulen sen johtuvan suurimmin siitä että pelkään vauvan menettämistä niin paljon, etten halua riskeerata.
Mies ei onneksi välitä, hakee netistä sitten itselle ja käsille välillä töitä jos niin tukalaksi olo menee.

Vauvalle puhuminen

Tätä olen miettinyt nyt paljon viimesen viikon aikana.
Päivät kun ollaan kahdestaan ja koirat tietty, niin aika hiljasta on, että mitä sille rupeis puhumaan.
Lauluja mietin jo alkuraskaudessa mutta en jotenkaan saa niihin otetta vaikka niitä osaan pitkän pinon.
Miehelle eilen puhuin asiasta ja se sanoi että kuunnelkaa musiikkia, mutta ite olen enemmän radio-ihminen, kuuntelen mieluummun puhetta kuin jatkuvaa musiikin räimettä.
Ennen oli toisinpäin, mutta vanhaksi tullessa ei sitä enää jaksa jatkuvasti kuunnella.

Miten te muut mammat voitte?

Itsellä olo on ihan hyvä, mitä nyt noita supistuksia syytää mun mielestä vieläkin liikaa ja mitään ei sen johdosta uskalla kauheasti tehdä.
Ajattelinkin ensvkolla pyytää lisää saikkua ettei tarvi töissä sitten miettiä.
Ruokakin tuntuis nyt maistuvan liikaa, pitää ruveta syynäämään syömisiä ettei tää karkaa ihan käsistä.
 
Huomenta!

Milas Niin samat tunnelmat. Päivät kuluu tosi nopeaa ja viikot vaihtuu. Meilläkin jää tämä erittäin todennäköisesti viimeiseksi lapseksi. Ihana nauttia vain raskaana olosta. Vauva on lähellä mutta ei kuitenkaan vielä siinä, että voi puuhastella ihan mitä itse haluaa. Muistan sen ensimmäisen raskauden malttamattomuuden, voi kun syntyisi jo, että pääsisi hoitamaan. Nyt kun on jo useampi raskaus takana, niin on tullut malttia. Kyllä se synnyttämisen aikakin vielä koittaa.

Minulla on ollut niin helpot seitsemän synnytystä, että mitään pelkoja ei ole. On kokemusta täysin luomusynnytyksestä kuin myös sellaisesta, missä kaikki mahdolliset lievitykset on ollut käytössä. Eli avoimin mielin lähden taas siihen hommaan.

Mieleenpainuvin on ollu meidän nelosen syntymä. Sairaalassa kylläkin, mutta ilman kätilöä. Hän ei uskonut, kun tunnin salissa olon jälkeen sanoin, että vauva syntyy nyt. Hän sanoi lähtevänsä kahville, ja sillä aikaa vauva sitten syntyi isän käsille. Luojan lykky, ettei ollut mitään napanuorajuttuja. Synnytyksen kokonaiskesto 1h 22min.

Nyt on käynyt mielessä polikliininen synnytys, eli silloin kotiudutaan 6-12h tunnin kuluessa. Sairaalassa olo ei ole minulle lepoa, joten mielummin sitten kotiin. Viime vuosina ainakin Naistenklinikalla on ollut niin täyttä, että samassa huoneessa on neljä äitiä vauvoineen, joten ei siellä yölläkään välttämättä pysty nukkumaan.

Täytyy nyt odottaa ensi viikon sokerirasitus, jos se on ok ja synnytys menee hyvin, niin sitten ei varmastikaan ole tuolle nopealle kotiutumiselle mitään estettä. Jos sokereissa on häikkää, niin haluavat ainakin vuorokauden seurata vauvaa sairaalassa.

Kirppareilla on tullut kierrettyä ihan kiitettävästi. Mukaan on tarttunut vaaleanpunaisia vaatteita, niin monen vuoden jälkeen, kun niitä voi taas ostella. Mies on sitä mieltä, että aikamoinen urakka on sitten niitä väsätä huutikseen. Jos ja kun sukupuoli synnytyksessä vaihtuu. Hän ei oikein luota kätilön rakenneultrassa tekemään arvioon.

Täällä on taas pakkaspäivä, vähäksi aikaa olisi tarkoitus lähteä laskemaan pulkkamäkeä. Harvinainen valoilmiökin näyttää taivaalla möllöttävän. Kevättä kohden mennää, äidit!

Scala ja Taimi Itunen rv 28+2
 
Viimeksi muokattu:
Orion Oletteko kokeilleet liukkaria?Siitä vois olla apua =) Pakkauksessa tuli yks putkilo ja onhan niitä myytävänä ihan päivittäistavara kaupoissa.

Meillä seksin harrastaminen on nyt jäänyt vähemmälle.Ei oikein ole ollut aikaa ja talo täynnä porukkaa ni eihän siinä mitään voi harrastaa.Sanoin jo miehelle että loppu kohden yhdynnät tulee harventumaan ku alkaa supistella ja oma olo olemaan iso ni eipä siinä oikeen tee mieli.
Alku- ja keskiraskaus olikin vilkkaampaa peiton heilutusta....

Tikkipää Mä juttelen vauvalle ja samalla silittelen mahaa :heart: Kuuntelen musiikkia ja lauleskelen siinä samalla.Joskus hyräilen vauvalle tuiki,tuiki tähtöstä.Lapset myös juttelee vauvalle.Mies ei ole oikein innostunut asiasta.Tyytyy silittelemään mahaa ja siitäkös vauva villiintyy :heart:

Autossa alkaa aina supistella.Oon saanut esimakua kipeistäkin supistuksista.Taitaa nyt olla niin että mun pidemmät autoilut on autoiltu.
Nyt sit on alkanut olemaan nälkä vähän väliä.Kerralla ei voi paljoa syödä ni sit saa mutustaa melkein koko ajan jotain.Närästystä on ollut ja joutuu vähän kattelemaan mitä suuhunsa laittaa.

Kohtu yltää istuessa jo ylös kylkiin asti.Vauvan pyllyä oon saanut välillä silitellä.Muutamat kipakat potkut on tuntunut kylkiluissa.Luulen et vauva välillä työntää päätänsä tonne alakerran suuntaan ku tuntuu niiiiiiiiiiiin inhottavalle.Liitoskipua on myös ilmaantunut.Sanoinki miehelle et nyt tää sit alkaa et joka päivä marmatan ku sattuu sinne ja sattuu tonne,ei voi nukkua jne.
 
Valkyria: Onhan me joskus liukastettaki käytetty, mut kookosöljy on ollu parempi (ei ala tuntumaan tahmealta), ja on ainaki luonnollinen ja turvallinen. Pitää seuraavalla kerralla laittaa reilummin...tai nuolla paremmin. ;)

Mä kans juttelen vauvalle jonkin verran. Lähinnä päivällä kun oon yksin kotona. Laulu ei oikeen tuu, tuntuu typerältä jotenki. :D
Miehen puheet vauvalle on tyyliä "hellou vaavi". :D Ois kyllä mukava jos mieski juttelis enempi vaaville, mutta eipä sitä pakottaa voi, eipä tuo muutenkaan mikään puhelias tyyppi ole. Silittelee sit masua.

Näin viime yönä jotai unta, et tunsin vauvan tosi selvästi mahan läpi. Otin pienestä jalkaterästä kiinni ja tunnustelin varpaita jne. :heart:
 
Aurinkoista huomenta mammat!!

Seksistä Minä oon ollu aina aika seksuaalinen ihminen ja nautin seksistä hirmuisesti. Seksi elämä onkin ollu vilkasta, toki esikoisen syntymän jälkeen seksi tokikin väheni huomattavasti. Ennen puputeltiin harvase päivä, mutta lapsen ja työn ja oman talon ohella seksi on vähentynyt, tuntuu ettei vain kerta kaikkiaan jaksa niin usein kun mieli tekisi. Nyt raskausaikana seksi on jäänyt muutamaan kertaan ja ihan nyt viime aikoina sitä ei ole ollut laisinkaan. Syy siihen on se että mä olen niin hellänä joka paikasta lisäksi issias ja selkä ovat niin kipeänä että sopivaa asentoakaan ei tunnu löytyvän. Miehen tarpeet olen sitten hoidellut muutoin...:D Ja meillä onkin jo totuteltu ajatukseen että seksiä on seuraavan kerran sitten vauvan synnyttyä, eikä sillonkaan toki heti vaan sitten kun se ajatus hyvältä tuntuu.:)

Mites teillä muilla jotka oletta jo aiemmin synnyttäneet, on seksi sujunu sitten synnytksen jälkeen? Mä itse esikoiselta repsin niin totaalisesti sinne sun tänne ja eppariki tehtiin, että seksiin meni synnytyksen jälkeenki aikaa 3 kuukautta. Ja pakko myöntää että eka kerta pelotti ihan hirveesti. Ja niille jotka siitä kuivuudesta kärsi, niin mulle ainaki liukkari oli pelastus pari ekaa kuukautta synnytyksen jälkeen.

Omaanapaa... Edelleen selkä vihottelee ja issias. Supistuksiakin tulee ja menee mutta onneksi toistaseksi oon pystyny viel olemaan töissä. Vaikkakin motivaatio alkaa täälläkin olemaan jo aika vähäistä ton työnteon suhteen. Mutta oonki sanonu et jos tämän kuun pystyn vielä olemaan töissä niin oon enemmän ku tyytyväinen. Ja toistaseksi ainaki näyttää siltä et kykenen. Loppukuusta on sit lääkäri, katotaan mitä se sanoo tilanteesta.

Nyt pakko palata töihin, paremmalla aikaa ens kerralla.

liinukka83 ja Onni 26+4
 
Aurinkoista pakkaspäivää!

Rattaista kyselin aiemmin ja ny mekin sitten vähän yllättäen ne jo ostetiin. TAi siis tilattiin. Meille olis tulossa Britax Dual ja oliko se Pikkis, joka oli samaan päätynyt. Vähän seurailin tuplarattaiden hintoja ja löysin musta sen verran hyvän tarjouksen (alle 400 €), että päätin ostaa ihan uutena.

Santulle halauksia! Inhottavaa tuollainen epätietoisuus, mutta hyvä että tutkitaan. Toivottavasti asia selkenee, ootkin hyvin saanu muilta kommentteja. Ja Sinnlos halauksia sullekin, toivottavasti asiat selvenee. Niin ja hirmusti onnea rouvalle!

Vauvan haalareita oli ainakin syksyllä hyvin kirppareille tarjolla. Meillä on aiemmasta pakkauksesta vanupuku ja mä toivon, että sillä selvittäis. Esikoisen rattaissa on pehmeä koppa ja lisäksi meillä on lämpöpussi, joten niitä ajattelin hyödyntää. Tosin ne pari ekaa viikkoa menee sisällä, joten on ehkä jo toukokuu ennen ku me lähdetään ulos.



Vauvan asennosta en osaa sanoa yhtään: välillä tuntuu liikeitä samaan aikaan sekä vasemmalla alhaalla että oikealla ylhäällä ja välillä näyttäis siltä, että tekee vielä kuperkeikkoja, siis olisko se peffa joka navan kohdalla välillä tuntuu. No, onneksi on vielä aikaa, kiva vaan että liikkeet tuntuu ja näkyy :)

Supistuksia en oo huomannu, ainakaan kipeitä. Ja hyvä näin. Viimeksi ekat supistukset tuli vasta synnytyksen alkaessa ja mulle kävis ihan hyvin sama tahti...

Nukkumisessa oon siirtyny kyljelleen, enää ei tosiaan voi nukkua mahallaan, edes osittain. Vielä en tarvii tyynyä polvien väliin, mut huomaan, et monesti tulee kasattua peittoa jalkojen väliin, jotenkin helpottaa oloa.

Selkäkivut on täälläkin tuttuja! Notkoa on selässä jo valmiiksi sen verran, etten tykkää selälläni jalat suorana normaalistikaan makoilla. Mut nyt alaselässä tuntuu kipuilua, vaikka jalat olis koukussakin. Oon menossa työfyssarilta kysymään, että mikäs auttaisi. Täytyy myöntää, et liikunta on jääny liian vähälle, mut tekisin siis mielellään jotain liikkeitä kunhan tiedän, et mitä tehdä. Nyt mietityttää sekin, et jos selkää varoo, niin voi muut paikat kipeytyä.

Tikkipään työasiat on aika ikäviä, siis noi määräaikaisuuksien ketjuttamiset, mut taitaa olla alalla aika yleisiä. Koeta pitää siitä kiinni, että se soppari pitää, sillä eihän sitä oo mitään syytä muuttaa parin päivän vuoksi, siis vaikka äitiysloma alkaisikin vähän aiemmin.

Suonenveto on myös tuttu ja inha juttu! Pari kertaa on pohkeesta vetäny suonta ja ku viikolla pitkästä aikaa jumppasin, kramppasi toinen ojentaja kädestä eikä meinannu milllään helpottaa. Pitää muistaa juoda tarpeeksi ja se magnesium ei varmaan haittaisi.

Kestovaipoista kyselisin eli voisko joku vinkata, että mitä kestoja on äitiyspakkauksessa? Yritin kuvasta kattella, mut en oikein saanu merkistä selvää.

Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja!
 
liinukka mulla myös esikoisesta tehtiin eppari, tosin aika pieni, joka parani suht hyvin. Seksiä tais silloin ekan kerran olla n.5vk synnytyksestä. Tokasta ja kolmannesta epparia ei oo mulla tehty, eikä oo tullu juuri edes mitään repeämiäkään (molemmista laitettiin yksi tikki), vaikka siis kakkonen ja kolmonen on ollut isompia kuin eka. Varmaankin antaa paikat vähä paremmin periksi... ;) Ja näiden synnytysten jälkeen olen pystynyt heti sairaalassa jo istumaan ja kävelemään aivan normaalisti. Kolmosesta kävin kolme päivää synnytyksen jälkeen kaupassa hakemassa jouluruuat, niin että suurin piirtein juoksin siellä ruuhkassa hyllyjen välissä. :LOL: Eli seksin harrastamiseen ei sen puolesta juuri ole ollut estettä. Sen verran ollaan odotettu, että jälkivuoto on loppunut, johon mulla on mennyt joku 3-4viikkoa. :ashamed: Eli mulla ainakin vaikka ekasta tehtiin eppari, seuraavista ei ole enää tarvinnut ja olen kyllä palautunut ihan supernopeeta. :D

Scala sulta olisin halunnut kysyä, kun sulla noita synnytyksiä jo tuon verran takana ja ovat ilmeisesti menneet aikas vauhdikkaasti, niin ovatko ne aina kerta kerran jälkeen olleet vaan nopeampia? Itsellä on myös ihan hyvät synnytyskokemukset, mutta nopeus vähän jännittää. Kakkonen meillä nimittäin syntyi n.15min siitä kun päästiin sairaalaan. Synnytys ei kokonaisuudessaankaan kestänyt kuin reilut puolitoista tuntia ja meillä kun on melkein tunnin ajomatka sairaalaan. Kolmosen synnytys mulla kesti kyllä jopa melkein kolme tuntia, koska hän oli ns.avotarjonnassa. Kätilökin sanoi, että tässä tapauksessa se oli hyvä, kun mahtui hyvin kuitenkin syntymään, niin hidasti sen verran synnytystä, että ei ollut ihan niin kiire kuin edellisellä kerralla. Mutta tosiaan, kuinka sulla on noiden synnytysten kanssa sitten ollut, kun mua kans ehkä eniten pelottaa kaikki napanuorajutut, jos ei ehditäkään sairaalaan asti.

Adrianna ja kirpputyttö 28+0 :heart:
 
Täällä kans jutellaan vauvalle. Ihan höperöksi tunnen välillä ihteni ku oon yksin kotona ja silti lauleskelen ja juttelen. Noh, lauloin jo ennen raskautta aina.
Mies kans millon milläkin nimillä "haukkuu" ja juttelee mukavia :D. Ja soittelee kitaralla lastenlauluja.

Selkä on edelleen rikki ja eilinen oli ihan kauhea. Oikea jalka niin kipeä, ei siirtää voinut kun tuntu niin viheliäinen kipu reiden ulkosyrjässä ja sääressä.
Mies yritti selvitellä että mikä hermo pinteessä,, jotain se kait sai selvillekin, mutten mie niistä "lääketieteellisistä jutuista" mittään ymmärrä.
Se vaan tuntu auttavan, että istu lähes makuuasennossa pehmeällä sohvalla, eikä liikkunut mihinkään. Tänään onneksi tuntuu olevan parempi päivä.
Toissayönä heräsin kipeisiin supistuksiin : /.. Toivottavasti niitä ei rupea kovin usein tulemaan. Oli kanava lyhentynyt jo jonkuverran..

Kirppareita oon kierrellyt ja tehny loistavia löytöjä! Jokin lämmin välikausipuku pienelle olis etsinnässä, mutta voi olla että pitää tehdä ite ku ei
sopivaa tunnu löytyvän. En halua hukuttaa uutta tulokasta. Haluaisin ruskean/beessin, että menee pojallekin jos tulevaisuudessa tarttee. Meille siis ultran (28+1) mukaan tyttö!!
Kyllä äitin tuntemukset pitivät kutinsa, neiti me saadaan :heart:.

Valjakka ja pikkuneiti 28+5
 
merinen äitiyspakkauksessa on imse vimse vaippoja ja sitten se AOI-vaippa on Kushies.
Seksistä aika vähiin on jäänyt täällä kun ei vaan tee millään mieli. Ne harvat kerrat on sitten liukkarin avulla menty niin on ollut loppujen lopuksi kivaa. Synnytyksten jälkeen mulla on mennyt kolme kuukautta ennen kuin olen uskaltanut kokeilla yhdyntöjä. Ja reilusti liukkaria silloinkin.
vauvalle puhuminen en oo erikseen jutellu vauvalle. ääntä on ympärillä niin paljon muutenkin, ettei erikseen tarvii jututtaa tai laulaa. Vauva onkin kova reagoimaan ympäristön ääniin. työkaverillani on tosi hurja ja voimakas nauruääni niin vauva alkaa aina mahdottomasti möykkäämään kun sen kuulee :D
mööpeli tuttu tunne. Työmotivaatio on heikko :headwall:
Tänään tarttui alerekistä mukaan pari potkaria tulokkaalle. tosi vähän kyllä uutena ostan kun kirppariltakin löytyy, mutta kun oli hyvä ale...
 
Siitä onkin pitkä aika kun olen tänne kirjoitellut.. Lueskellut kyllä olen, mutta hieman enemmän tullut siellä Fb:n puolella käytyä.

Täällä ei vieläkään järin vaivoja, tosin kävelylenkkien jälkeen toinen nilkka/pohje särkee aika pitkään. Olen yrittänyt käydä lenkeillä, harmi jos jalkavaivojen vuoksi jää.. Toivon mukaan jalassa ei mitään tukosta voi olla, luulisin tosin että jalka olisi kipeämpi ja turvonnut jos siitä olisi kyse.

Viikot ne vaan kuluu, mulla olisi vielä huimat 8 viikkoa töitä. Ei vaan työmotivaatio ole enää ihan kohdallaan, mielellään jäisi jo pois vauvan tuloa hössöttämään :) Ollaan vihdoin saatu alettua ostelu, Brio Happy malliston yhdistelmät ostettiin hyvästä alesta, ja Brion turvakaukalo. Joitain vaatteitakin jo on ja pian pitäisi tehdä retki pinnasänky ym. ostoksille.

Täällä on vähän samanlaista tuon seksin suhteen kuin mitä muutama on kuvaillut. Pikaisia lähinnä otetaan, mua ei juuri huvittaisi ja syy siihen on juuri tämä toivoton kuivuus. Ei juuri siis itse aktista kyllä nauti, miehen vuoksi siihen lähinnä tulee ryhdyttyä. Mies onneksi ymmärtää eikä kyllä mitenkään valita siitä, että kerrat on harventuneet huimasti.

Meillähän on poika tulossa, en ole sitäkään täällä vielä rakenneultran jälkeen ilmoitellut.

Hetami 27+1
 
Viimeksi muokattu:
hmm, mitenhän mä muistaisin kaikkea mitä mun piti kommentoida?? yritetään, jotenkin on alkanu raskaus vaikuttaa dementian tavoin (onko muilla näkyny samaa?).. :ashamed: siis esimerkkinä tänään kaupassa olin kuopuksen kanssa (työnsin siinä edessä rattaissani siis, hän nukku), jooh siinä kesken ostosten teon aloin miettimään että varmaan muuten kuopuksellla jo kamala nälkä kotona, mut kyllähän isäntä antaa ruokaa varmasti nou hätä (siis kyseinen lapsi oli minun mukana kaupassa, mun silmien edessä!).. siis vähän pätkii ajattelu... :ashamed:

no siis mä en ole missään mun raskaudessa (tämä nyt kolmas) rasvannu välilihaa, tai mitään ja mulla ei ole ikinä tarvinnu tikata mitään alakerrassa.. kysyin kätilöltä onko siitä oikeasti hyötyä, se vaan sano että; ei osaa sanoa asiasta mitään mielipidettä; vaan sano vaan että joidenkin naisten paikat joustaa helpommin, kun toisten.. :rolleyes:

mitäs muuta? ai niin mulla alkaa äitiysloma 18.2.. :D tosin eipä se mitään oikein muuta, kun olen jo kotona.. :)

niin siis seksistä.. mä taas oon sen verran seksuaalinen ihminen että synnytysten jälkeen seksiä on ollu öö ekan jälkeen meni kolme viikkoa ja tokan jälkeen viikko meni ennen kun seksiä harrastin ekan kerran.. :rolleyes: ja siis odotus aikoina mulla taas hormonit hyrrää vielä entistä pahemmin ja äitillä pupu olo.. :ashamed: ja siis me kans käytetään liukkaria apuna, mikä toimii hyvin kun paikat on "kuivahkot".. :) ja siis aikalailla himot mulla on yllä ihan melkeinpä loppuun asti, vaikkakin aika urheilua onkin.. :)

vauvalle puhuminen no tuota myönnettäköön etten hirveämmin mahalle puhu, enkä ole aikasemminkaan puhunut.. :ashamed: vauvalle sitten syntymän jälkeen, ja siis on kyllä muksut oman emonsa "räpätyksen" tunnistanu heti (mies kommentoi asiaa vaan; muksut vaan aattelee että; toi on se ketä ei ole ollu 9 kuukauteen hiljaa ollenkaan).. :D no siis musiikkia kuunnellaan kun äiti haluaa, ja tuntuu siitä tykkäävän.. :) mutta kyllä me siis yhessä tyttöä paijaillaan päivittäin, ja pohditaan keneltä tulokas tulee näyttämään?

mä kuun lopulla tilaan meille tuplat, ja sitä tässä oottelen (kun oon niitä ihaillu ihan alusta asti).. :)

tänään viikko taas täynnä.. hyviä vointeja, äizikkä lopettelee!! :wave:

 
Adrianna Kyselit noista synnytyksen kestoista.

Kyllä minulla ne on nopeutuneet...periaatteessa. Kolme ensimmäistä synnytystä on alkanut itsekseen muutama päivä la:n jälkeen, kestot 16h, 7h ja 4,5h. Neljäs ja viides synnytys käynnistettiin yliaikaisina rv 42 ja 41+6, jolloin paikat alapäässä oli jo aika kypsät. Näissä siis nopeaa toimintaa, 1h 22min ja 1h 35min. Mutta se ei haitannut kun oltiin jo valmiiksi sairaalassa.

Kuudes sitten käynnistettiin kohtukuoleman vuoksi aika epäkypsästä tilanteesta, jolloin kesto n. 4h. Seitsemäs käynnistettiin varmuuden vuoksi viikko ennen la:ta, tilanne ei niin kypsä. Synnytyksen kesto 2h 46min.

Sinulla voi todellakin olla jännät paikat tuossa sairaalaan ehtimisessä. Varsinkin kun tuota matkaa on noin paljon. En usko, että synnytyksen kesto sinullakaan kovin paljon pitenee, jos taipumusta on nopeisiin synnytyksiin.

Minun kohtalo on nämä käynnistykset, milloin milläkin syyllä. En pääse kokemaan sitä jännitystä, että joko nyt alkavat supistukset vai ei sittenkään. Nyt on jo useamman kerran katsottu kalenterista päivä milloin lähdetään kotoa sairaalakassin kanssa synnyttämään.

vauvalle puhumisesta En ole viime vuosina sitä juurikaan harrastanut. Tuntuu, että sitä on muutenkin koko ajan äänessä, niin annettakoon vauvallekin välillä rauha ja hiljaisuus. Hyvin on äitinsä äänen oppineet tuntemaan kun isommille tulee puhuttua niin paljon.

Viime raskaudessa lapset halusivat testata sitä, oppiiko vauva tunnistamaan jonkin usein kuulemansa äänen. Kävivät joka päivä soittamassa soittorasiaa ja sitä samaa pimputusta mun mahan päällä. Täytyy myöntää, että kyllä tuo meidän kuopus sitten synnyttyään siihen pimputukseen aina havahtui.

Scala ja Taimi Itunen rv 28+3
 
Äizikkä se dementia johtuu siitä että aivot kutistuu n. 5% raskausaikana. Ne kyllä pitäis palautua n.4kk imettämisen lopettamisen jälkeen =)
Siis toivoa vielä on...

Hirvee olo. Mä meinaan nukahtaa pystyyn. Neuvola on onneks tiistaina. Veikkaan hb:ta syylliseksi kun silmien takana jomottaa.
Paino on tähän mennessä noussut vasta kuutisen kiloa. Viime raskaudessa se oli 15! Sen kunniaksi aattelin paketillisen jätskiä vetästä kunhan saan ton pikkupojan nukkumaan :)
 
äizikkä mulla on myös iskenyt tää "raskausajan dementia" mutta eiköhän se muisti joskus taas palaudu ennalleen :D
Tänään ostettiin käytettynä täysin uudenveroiset emmaljungat. Oon hitsin onnellinen, että löytyi niin mielettömän hyväkuntoiset puolet edullisemmin kuin liikkeesstä uutena. viime viikolla meni yhdet käytetyt uuden veroiset nenän edestä kun toinen ostaja oli nopeempi. Mulla kun kriteerinä oli, että pitää olla joko orat tai emmaljungat, metallisella tavarakorilla ja niin uudet, että varmasti osat kestää meidän käytön niin nyt ne löytyi :) Lapsetkin on harjoitelleet jo vaunujen työntämistä. Eskarilainen kyllä olisi hirmuisesti itse halunnut pikku pesään köllimään. Haluaisi kuulema olla vielä vauva...On aika mustis vauvan tulosta, eikä kuulema tykkää siitä yhtään. Ei aijo edes jutella tai hymyillä vauvalle kun se syntyy. On se vaikeeta luopua kuopuksen roolista.
issias taas vaivaa. olen seinäboordia rapannut seinästä että pääsen maalaamaan. Ei selkä tykkää. Mutta nyt lapsille iltapalaa.
 
Näihin puheen aiheisiin lyhyet vastaukset: en juttele vauvalle erikseen,ei tee mieli seksiä,välilihaa en rasvaile mut mahaa kyllä tai oikeestaan nuorimmainen hoitaa sen =) ja mitäs vielä olikaan? Niin se dementia...mitä enemmän kakaroita sitä useempi reikä päässä,ei pysy mikään mielessä :LOL:

Neuvolassa olin tänään eikä siellä mitään ihmeitä.Hb 107 ja nyt pitäis sitä rautaa mennä ostaa. Kohdunpohja 24cm.
Mä ilmottauduin mammajoogaan,se alkaa 1.2 :LOL: Tuleepahan ainaki tehtyy jotain vaikken mä mitään hengitysharjotuksia halua synnytystä varten. Toivottavasti kaikki ei oo jotain luomusynnyttäjiä siellä.Tai samapa se.

NeliApina ja palli-petteri 25+3
 
Seksi.. mitä se on? Pitäs ehkä vähän yrittää miehen takia, mut ei vaan jaksa. No ehkä sit taas joskus.

Närästys on onneks vielä täs raskaudessa pysyny ihan muutamissa kerroissa ja sais pois pysyäkkin. Viimeks vimpat 3kk närästi melkeen 24/7.

Mites muut tuntee liikkeitä? Joulun aikaan oli vattassa hirvee myllerrys. Tais olla suklaalla jotain tekemistä asian kanssa. Mut nyt alkaa jo vähän huolestuttaa, ku tunnen vaan sillon tällön jonku pienen liikkeen. Ja en ees mittää selkeitä potkuja. Taitaa kyllä vauva olla pää ylöspäin vielä ku liikkeet mitkä tuntuu ni tuntuu tuolla ihan alhaalla ja lähinnä sellasia töytäisyjä. Miltä viikoilta pitäs tehä sitä liikelaskentaa ja miten se menikään? Toivottavasti vaan kaikki olis hyvin. Vaik yritän vähän tökkiä mahaa ni ei silti mittää :(

mööpeli & maha-asukki 28+1
 
Täällä myös hiljainen mahakansalainen.. :-/ Ja juurikin joulun aikaan täälläkin laitettiin sisuksia uuteen uskoon, nyt taas hätinä kerran päivässä myllätään.... Vaan voi olla etten vain päivän mittaan muita liikkeitä pongaa?? Ja enempi tämä pikkarainen on sellainen "kyljen kääntäjä" kuin potkija.. :)

Uskon että mööpeli sieläkin on kaikki hyvin, niin minä ainakin haluan uskoa!

lysti *29+0* eli pian alkaa viikot kolmosella, viimeistä kymppiä viedään.. :D
 
Meillä tyttö on edelleenkin vilkas liikuskelija. Eilisen illankin touhusi niin, että meinasi äidilläkin välillä olla hieman tukalat oltavat. :D Eilen kävin siis amulla lääkärissä, joka tarkisti kohdunsuun tilanteen, mikä olikin ihan hyvä eli kiinni, n.3cm jäljellä ja pehmentynyt. Mutta sitä kyllä odotinkin, koska mua ei juurikaan ole vielä supistellut. Joskus harvakseltaan, mutta ei mitään kipeää. Samalla sitten ultrattiin tyttöä ja hyvin oli kasvanut vastasi viikkoja ja painoarvio olisi siinä reilun kilon paikkeilla. Tyttö kuitenkin viihtyi edelleen perätilassa. Meillä kaikki kolme poikaa ovat olleet jo tässä vaiheessa pää alaspäin ja pysyneetkin niin loppuun asti. Mutta onhan typyllä vielä aikaa kääntyä. Lääkäri sanoikin, että meen käymään vielä kuukautta ennen laskettua aikaa ja katsotaan sitten mikä on tilanne. Nyt täytyy vaan tosissaan itsekin olle miettimättä tuota vauvan asentoa. Ja varmaan kun on kova liikuskelemaankin niin voi tehdä vielä voltin jos toisenkin tuolla vatsassa. :)

Adrianna ja kirpputyttö 28+3 :heart:
 

Yhteistyössä