*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

pomppuli me ollaan 2b:llä, ei siis törmättykää=) mutta ei me päästä kotiin vielä tänään, huomenissa aikasintaan. toisaalta ihan hyvä ku olis kurja lähtee huomenaamulla kontrolliin tänne ku ei tiiä yhtään miten ton pienen kanssa lähdöt ja muutenki arki lähtee meneen, siinä mielessä ihan hyvillä mielin jään huomiseen asti tänne osastolle noita vastauksia odotteleen, kunhan sitten pääsis kotiin=)
 
Josefia: Täällä myös ollu oksettavaa oloa muutaman päivän! Tarkottaakohan se jotain? Vai vain sitä et oksutauti löytää kohta tiensä meilleki.. Johan siitä tammikuisesta onkin aikaa. Ai miten niin etsimällä etsitään merkkejä mahollisesta synnytyksestä ;)

suskalle ja pomppulille jaksuja valohoidon kanssa, toivottavasti arvot saatais pian kohilleen :)

Hyvää ja munarikasta pääsiäistä mammoille!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Oikein ihanaa ja herkullista pääsiäistä kaikille meille vielä hautoville ja tipunsa jo saaneille äideille perheineen :cool:

Mulla on tullu klo 14 asti supistuksia 4-18min välein. Melko siedettäviä vaan ja kipuki on lähinnä menkkajomotusta. Eli ei varmaan tuu lähtöö, mutta eihän sitä tiedä. Yritän keksiä keinoja, joilla supistukset voimistuis eikä loppuis ;).

Huomenna olis lähtö pääsiäisen viettoon, joten paras olis joku selvyys tulla tähän olotilaan :)
Ummetuksesta en kyllä kärsi, ku maha on niin löysällä, ett HUH!

Voisin menemään taas laittelee tavaroita kasaan huomista varten (melko omanapainen teksti).

Marimi ja poika 40+4
 
Susalle onnittelut pojasta :flower:

Lapset lähti pääsiäisen viettoon ja mä oon nyt yksin kotona, mies töissä.. Tässä olis hyvä sauma käydä synnyttämässä kun ei tarviis anoppia hätyytellä lasten vahdiksi.. :) Pieni vinkki tuolle yksiössään majailevalle ;) Mutta joo, eipä taida syntyä tämä tipu vielä, iskän synttäritkin olis sunnuntaina jos sen kunniaksi nyt edes..

Ohjelmassa pientä siivoilua, lauantaina ravintolaan syömään ja sunnuntaina sit anoppi pyysi sinne syömään, että syömiseksi ja nukkumiseksi menee nämä vapaat :)
 
Huomenta!

Täällä arki rullaa entisellään, ei mitään ihmeempää. Yritän nauttia nukutuista öistä nyt kun niitä vielä on :)

Eilen kävin uudelleen sokerirasituksessa, ens tiistaina saa tulokset. Sitten sellanen juttu tähän samaan vauvan saanti hommaan, että ollaan näillänäkymin ostamassa omakotitaloa, ihanaa mutta just viimesillään tai pienen vauvan kans tulee muutto hommat eteen...No mä makoilen sohvalla ja hoidan siitä käsin lapsia ja muut muuttaa, työnjohtajanhomma sopii mulle.

Hyvää pääsiäistä!
 
Käväisin eilen synnytystapa-arviossa. Pieni painoi arvion mukaan 2,9 kg ja oli oikein hienosti keskikäyrällä. Kohdunsuu oli puoli senttiä auki mutta kaulaa jäljellä se 2,5 cm. Ja mikä parasta. Mahassa on älytty että nuppi kuuluu alaspäin ja siltä se kieltämättä tuntuu. Nuppi moukaroi alakertaa ihan huolella ja kävely sattuu välillä kovastikkin.
 
mymosa
Jazzi, mitkä viikot sulla nyt on? ku meillä arvioitiin eilen 36+3 painoksi 2,5kg ja sitä sitten osasvat jo ulkopuoliset ihmetellä miten pieni, että onko kaikki varmasti hyvin.
omalla keskikäyrällä kuitenkin kasvaa.
 
susa21: Onnea pienokaisen johdosta! :heart:

Täällä kokeiltiin eilen kolmen S:n taktiikkaa, mikä ei kuitenkaan tuottanut tulosta. Yöllä vessassa käydessä paperiin tuli runsaasti kirkasta limaa, mutta tuskinpa tuo on merkki mistään. :) Tänään POKS 37+0, eli täysiaikaisia ollaan! Laitoin pääsiäisvauvan tilaukseen, mutta ei taida toiveet auttaa. :D Oma olo on malttamaton, kun oon ollut ennen äitiyslomaa pitkään saikulla eikä ole pystynyt tekemään oikein mitään - "tää raskaus on kestänyt ikuisuuden" -fiilis. : /

Joka tapauksessa, ihanaa pääsiäistä teille kaikille! :heart:
 
Täällä myös vielä yhtenä kappaleena :)

Susalle onnittelut vauvasta, ekulaisen kuulumisia odotellessa! Kylläpä näitä vauvoja nyt tulee mukavalla tahdilla :heart:

Meillä ei ole kummempia pääsiäissuunnitelmia (tai no mä voisin mieluusti lähteä synnyttämään, hih), hyvää ruokaa ja lepoa siis!

Mukavaa pääsiäistä kaikille, toivotaan että kuoriutuu taas uusia pieniä pääsiäistipuja :heart:

cee 40+3
 
Onnea Susalle vaavelista!! :flower:

Täällä SSS sai sentään ensimmäiset kipeät supparit aikaan vaikkakin nyt ovat jo loppuneet. Ehkäpä nyt varoiksi pakkaan jo sen sairaalakassin ennen kuin lähdemme sukuloimaan ja pääsiäislounaalle. :cool:

Hyvää pääsiäistä vaan kaikille tasapuolisesti!! :wave:
 
Täällähän on jo hirmusesti vauvoja syntynyt! Onnea vaan kaikille tasapuolisesti!
En suinkaan ole kateudesta vihreä...
38+5 ja kovasti jo malttamaton olo, vauveli sais jo tulla ulos.
Joka aamu kun herää niin eka ajatus että yöllä ei taaskaan mitään tapahtunut. Jotenkin olen saanut päähäni että nimenomaan yöllä alkaa tapahtumaan :) Ja sen myötä myös yöunet on olemattomat.
Keskiviikkona oli neuvola, Ke-To yönä oli muutama supistuksen tunne noin tunnin välein, ehkä 4-5 kertaa ja kovat nivuskivut mutta siihen se sitten jäi. Kovasti olen yrittänyt jumppailla ja hillua että jotain tapahtuis mutta nou! Ja mikä ärsyttävintä, ihmiset alkaa jo kyselemään että joko joko...ihan kun en ilmoittais sitten kun aihetta on. Muutenkin jo ärsyttää kun mitään ei tapahdu. Ja mieskin jo kovasti osallistuu häätötoimenpiteisiin, illalla lämmitellyt saunaa ja lähennellyt :) Kait se olis vaan uskottava että se vauva tulee sitten kun on valmis.
Pelottaa vaan sekin jos menee hirveesti yli että heppuli vaan kasvaa ja kasvaa ja kohta sieltä on tulossa joku 4 kilonen mötkylä.
Vkoilla 35+5 painoarvio oli ultrassa 2.1-2.3 kg joten siitä laskettuna ei olis hirmusen iso mutta eihän näitä koskaan tiedä. Ja minulla on kuitenkin tuo RD, mutta silti sirolta on vaikuttanut koko ajan ja keski/alakäyrillä menty kasvun kanssa.
Että sellasta tällä kertaa.
Nyt lähen koirien kanssa metsään tarpomaan jos se jotain auttais.
 
tulin vain lukemaan ja toivottamaan onnea vauvautuneille=)

me päästään ehkä tod.näk. kotiin tänään, se verran oli arvot laskenu pienellä=) mut lääkäri sen tuomion sit antaa kunhan pääsee tänne osastolle asti... huomenna joka tapauksessa pitää tulla kontrolliin...
 
Voi masennus.. Kolmen tunnin päästä taas viikonlopun ajaks mahikset menny päästyä Vammalaan synnyttään :( Mieskin jo soitti ja kyseli et eikö se vauva ny ollenkaan tuu ulos. Mä alan jo olla vihanen tälle vauvalle ku pelkään koko ajan et se tulee viikonloppuna ja joudun taysiin :ashamed: Meillä on pakko järjestyää ristiäiset tän kuun lopussa ja pahimmassa tapauksessa tää vauva on vaan viikon vanha sillon.. Ja mulla ei juurikaan onni potki missään asioissa ja harvoin menee asiat kuten toivon joten nyt kun oon toivonut et olis tullu tällä viikolla ja päässy Vammalaan niin ei voi sit mennä sillai! Vituttaa!!!!!!!!!!! Aika on niin piotkää kun oon yksin tässä lasten kanssa enkä uskalla lähtee mihkään kun pitäs olla aina varmuudeks joku mukana jos tää tulee vauhdilla ulos niin en kerkee järjestää hoitoja lapsille yms. joten pakko vaan hillua kotona :headwall: Huoménna kaveri lupas lähtee Ikeaan mun kans muuten vaan et pääsen vähän ulos täältä..

Chmappis ja Mara 40+2
 
Sama tilanne Cealin kanssa, eli sievästi yhtenä kappaleena. Kyllä tästä joutaisi jo munimaan, olo on henkilökohtaisesti välillä aika kamala. :D

Keltaisen liman sekaista törkyä on ollut havaittavissa pari viikkoa ja supparit, joita on milloin enemmän ja milloin vähemmän, alkavat olla epämiellyttäviä. Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että peräsuoli tulee pihan puolelle? :ashamed:

Tiistaina äippäpolilla arvioitiin painoksi 3,7 - 3,8 kiloa ja se oikeastaan riittäisi, jos minulta kysyttäisiin. Kohdunkaula on huvennut olemattomiin, paikat pehmeinä ja sormelle oltaisiin auki, mutta mutta... niin. :D

Eli syödään hyvin ja huilataan sitten. Leppoisaa pääsiäistä kaikille ja onnea nyyttinsä saaneille! :heart:

Mallamia & Pikku ukko 40+3
 
Synnytyskertomusta tulin raapustamaan.

Poikamme siis syntyi ihanasti aprillipäivänä (salaa toivoin) 1.4. klo 15.54 ja painoa 3780g ja pituutta 52 cm sekä pipo 36cm. Viikkoja oli sinä päivänä 38+0.
Aloitin synnytykseen valmistautumisen kahta viikkoa ennen sillai että kävin kuumissa suikuissa ja saunassa melkein joka ilta. Suihkussa ollessa istuin tuolilla ja heiluttelin samalla lantiota. Seksiä harrastimme myös satunnaisesti. Lämpö teki mulla tehtävänsä joten äitipolilla to 26 päivä oli sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2 cm. Pe pitkä suihku ja sauna. La olo oli kuvottava, miehelle sanoinkin että tuleekohan oksennustauti. Leivoin rauhassa juustokakun ja samalla kellotin suppareita jotka alkoivat puoli5 iltapäivällä ja jatkuen jo kolmatta tuntia. Olivat alle 10 min ja ihan napakoita. Samalla aloitin akupisteiden painelun. Linkki tässä Babyidea - Akupainanta synnytyksess Soitin miehen kotiin, oli esikoisen kanssa kylillä. Ilmotettiin sitten myös anopille että voipi varautua. Synnärille soitin ja siellä sanottiin että tule sitten kun et pysty enää kotona olemaan. Kävin suihkussa ja ne supparit loppu. Jotenkin vain tuntui siltä että haluan silti lähteä sairaalaan edes näytille. Joten anoppi soitettiin esikoisen vahdiksi ja lähettiin kohti sairaalaa.

Autossa sitten supparit palas ja samanlaisina. Matka kesti reilun tunnin joten oli melkein puoliyö kun sinne päästiin. Käyrälle ja se oli hyvä. Supparit näky siinä laimeina. Tutkimus ja kätilö totesi että pehmeä ja sama tilanne kuin tosrtaina. Mutta saa jäädä yöksi jos haluaa mutta muuten voi mennä kotiin. Mietittiin hetki ja tultiin siihen tulokseen että jään. Sain nukahtamislääkkeet ja grammasen panadolin. En saanut kuitenkaan nukuttua yöllä kuin muutaman tunnin. Maatessa en tuntenut mitään. Aamulla käyrä joka oli hyvä. Aamupalalla kävin itse jolloin alkoi tuntua kunnon supparit. Kätilö tutki ja sanoi että reilusti kahdelle auki ja kanava hävinnyt että ei mitään asiaa kotiin. Pikkusen hämmästyin sillä olin valmis lähtemään kotiin. Soitin miehelle että vie esikoinen hoitoon ja tule tänne reippaasti. Odotin sängyssä rauhassa se kaks tuntia että mieheni tuli ja se oli paras päätös ikinä sillä muuten ei olis kerenny :LOL:

Klo 12 lähettiin käytävälle kävelemään. Painon tunne oli valtava ja supparit alkoi heti kovenemaan. 2 Tunnin päästä oli pakko kätilöltä kysyä muuta vaihtoehtoa. Esitin toiveen käyttää ammetta. Lupa tuli ja eikun sinne vaan. Vesi on mulle paras, tuli niin todettua. Ihanasti supparien huippu katkes siellä joten pystyin rentoutua ihan kunnolla. Ja sehän vauhditti asiaa. Tunnin ehdin olla ja sitten en enää pystynyt kun supparit olivat niin tiheät ja kovat. Pois ammeesta ja katsottiin kohdun tilanne. 7 senttiä auki :O ja kiire miettiä mitä helpotusta haluaa. Ilokaasua aloin vedellä heti ja sekin poisti huiput kunhan oikein veti. Päädyttiin kohdunkaaulapuudutteeseen. Ja onneksi sillä muuta ei olis edes kerenny antaa. Lääkäri laittoi ja sanoi että 9 cn auki ja puhkaisi samalla kalvot. Puudute auttoi ilokaasun kanssa vartin siihen 10 senttiin jolloin alako työnnättää. Oltiin sovittu että haluan kokeilla jakkaraa ja siihen sitten siirryttiin.

Sitten alkoi ponnitus joka oli kamalinta mitä tiedän. Kipu oli pahempi kuin esikoiselta. Supparit oli kovia mutta kestoltaan lyhyitä. Ponnistin ja huusin kurkku suorana. Ponnistusta voimistavaa suihketta sain kerran molempiin sieraimiin.Ponnistus vaihe kesti 16 min mutta ihan kauheaa. Kätilö sanoi jo lopussa kun ei meinannut päätä saada punnattua ulos että nyt on pakko kerätä voima millä saadaan vauvan pää ulos. Ja jostain se löyty sillä sain punnattua ja sitten vauva lensi oikein lattialle raivosta huutaen. Ajattelin vaan että luojalle kiitos että se on ulkona ja kaikki hengissä.

Selvisi että synnytys tapahtui vauvan ollessa avosuisena jolloin hän tullessaan vaatii enemmän tilaa ja voimaa. Siksi se kipu oli niin valtava. Reperin vain vähän ja epparia ei tarvinnut tehdä. Se oli hyvä. Ommeltiin ensin ja sitten vasta istukka irtosi n. 45 min synnytyksestä. Ja se oli iso 820g :O
Poika oli heti rinnassa kiinni. Jännitettiin painoa kun mulla oli rd ja arvio pojasta oli torstaina se 3,5 kg. Ja se mulle tehty arvio laski to reilusti edellisestä arviosta jonka teki eri lääkäri. Mutta poika painoi sen 3780 joten aika lähelle oli ylilääkäri sen saanut verrattuna toiseen joka olis ollut puoli kiloa enemmän.

Ajattelin silloin että ei enää ikinä, niin kamala kokemus se oli mutta kun pyysin vielä ennen kotiutusta kätilön kanssa keskustelun siitä synnytyksen kulusta niin ajatus seesteisempi. Ymmärsin että ei ollut minun syy kun en jaksanut ponnistaa (lapsi avosuisena) ja jos en olisi oikeasti pystynyt niin keinot siihenkin olisi ollut. Kuulin myös että valitsemani jakkara oli hyvä valinta kun se osaltaan helpotti ponnistusta. Mutta palkintona saimme suloisen lapsen :heart:

Kotiin tultiin tiistaina ja hyvin on mennyt. Poika nukkuu ja syö. Esikoinenkin toistaiseksi todella hyvin ottanut vauvan vastaan. Ostettiin hänelle oma nukke jota hoivaa samalla ja se tuntuu olevan hyvä valinta.

Pyydän vielä anteeksi niiltä joita etuilin. Toivon että saatte pian omanne syliinne. Voimia loppurutistuksiin kaikille ja enkeleitä tapahtumien suojelijoiksi. =)

Piiper ja "Julle" 6pv
 
Champion Voin niin taas samaistua suhun. :hug: Täällä ei myöskään ikinä mikään mene niinkuin on suuniteltu. : / Ja meillä ei sentään noin tiukoille mee ristiäisten kanssa,mut meilläki on se tilanne et pakko saada pidettyä helatorstaina,muutoin menee SYYSKUUHUN saakka. Ja hiukan jännittää miten moiset kemut menee kun toinen on ihan pieni. Täällä mennään kans yliajalle varmasti niin,että paukkuu. Ja mä oon ihan ypöyksin täällä keskellä ei mitään,jossa ei ole edes puhelimeen kun joskus ja juhannuksena kuuluvuuksia. Mies tekee töitä ihan hulluna et vois olla sit mun ja vauvan kanssa kotona edes pari päivää,mut onneks on sentään tämän maan kamaralla. Iso rutistus sinne ja voimia :hug:

Mallamia Täällä ainaki löytyy jos jonkinmoista tunnon poikasta persauksista! Ja oon aika varma et pihan puolelle tullaan ja hyvin pian. : / Jäätävää. Ja täällä kans tulee jotain keltavalkoraidallista paksua törkyä vähä väliä kun tuolla huussissa saa käyhä vartin välein..

(.) Tää päätti mennä tiistaina polille ja tönöttää siellä niin kauan,että lupaavat käynnistää. Ei tästä vaan tule yhtään mitään. Mitä ne kuvittelee et voin hääräillä täällä kotona ja kypsyttää paikkoja kun selkä on jo niin paskana etten pysty lieden edessä seisomaan minuuttia kauempaa jotta ruokaa sais tehtyä,lonkat pamahtaa seuraavaks enkä oo nukkunu kahteen viikkoon kahta tuntia pidempään yötä kohti,saati sit pystynyt kävelemään viimeiseen VIITEENTOISTA VIIKKOON kuunnolla?! Näillä unilla ja fyysisillä tuskilla ei ole usko kauheen korkealla siitä et jaksaisin/pystyisin synnyttämään tän jättimäisen sokerivauvani :'(
Niiden olis kuulunut antaa mulle viim17.4 yliaikaiskontrolliin aika tän RD:n takia,mut käskivät soittaa neuvolaan vaan ja käydä siellä ja tulla sit vaan synnyttämään. Neuvolasta nostivat kädet pystyyn kun eräpäivä menee kerta huomenna umpeen "soita polille ja kysy aikaa" sanoivat neuvolasta. Polilta ne sanoo mulle "miksei neuvolasta soiteta kuin sä ite soitat". Oon niin väsynyt tähän pompotteluun.

Syysmyrsky&poika 39+6
 
Tsempit kaikille muillekin jotka vielä odottavat poksahdusta:hug:

Olen ainakin ihan kypsä tähän odottelemiseen! Väsyttää ja vituttaa. Autoa en juurikaan pysty ajamaan et mihinkään lähtisin ja mihinkään ei huvita mennä kun ei ole ollenkaan sanottua koska repee hermo jos multa udellaan koska tää syntyy.

Lähikaupassa käynti on yhtä helvettiä kun henkilökuntaa myöden taivastellaan isoa vatsaa ja ihmetellään koska se oikein syntyy. En uskalla edes mennä sinne etten ala huutaa että "Juu kuule on se syntynyt, jäi tommonen reppu tohon, juu kato sitkeessä on raskauskilot, ajatella juu".

Tuntuu ettei mitkään vaatteet enää mene päälle eli ei paljon kiinnosta senkään takia mennä mihinkään, tai aivan sama mutta kaikissa näytän barbapapan, trollin ja muumin risteytykseltä:attn:

Ja sitten vielä, jos kaikilla muilla onkin jotain tietoa alakerran tilanteesta niin ei mulla vaan ole. Tai juu rv36+2 oli 3cm, kiinni ehkä vähän pehmennyt. Sitten mitä tulee vuotoihin...ei ole, ei! Musta tuntuu et sahara on vähän saakelin kostee paikka minuun verrattuna. Joo ei sitkeetä, ei litkua, ei rusehda eikä kikerränkukerra niin minkään väristä. Lähinnä tuntuu et varmaan muuraantunu umpeen koko läpi. Alkaa tuntua siltä et vois lääkäri vetästä samaa reittiä auki kuin esikoisestakin, mitä tässä paikkojaan repimään kunnei tää kroppa mitään synnyttämisestä tajua.

Erittäin ärtynyt Humppaboogie ja valtava mahansa 39+5


(Joo joo, ei olla edes yliajalla ja hermo jo repeilee:ashamed: Pelkään että käy niinkuin tosta esikoisesta)
 
Tulisikohan tänne pääsiäisvauva..?:heart: Viime yöstä lähtien alaselässä tuntunu supistuksia ja ne on jatkunu koko päivän, noin neljä kertaa tunnissa tullu. Kolmen tunnin ajan niitä on tullu 5-10 min. välein ja sen verran kipeää ottaa, et seinään joutuu nojaamaan supistuksen tullessa.. Synnärille soitin ja sieltä sanottiin, että sitten voin sinne hipsiä kun en enää pärjää kotona, et katsellaan!! Toiveet on nyt korkealla!! :)

Melissa ja Hippu 40+6!!! Jo riittäis!
 

Yhteistyössä