*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Neiti80 ja nykeröt: Mä olen käynyt polilla 3 tai 2 viikon välein; riippunut aina vähän lääkäristä (joka kerta eri lääkäri). Nyt väliä oli 2vkoa, ja tarttuivat heti tuohon kasvun pysähtymiseen. Tästä eteenpäin käyn nyt sitten joka viikko. Hyvät viikothan meillä molemmilla on :) Turhaan meidät on peloteltu kaksosraskauden suhteen; mäkään en ikinä uskonut näkeväni huhtikuuta vielä tän mahan kanssa :)
 
Moikka tytsyt!

Mä voisin myös vähän soluttautua tänne teidän puolelle tässä loppuvaiheessa, eli LA mulla on 1.5., mutta yritän ainakin itselleni uskotella, että vielä huhtikuun puolella voisi vauva tulla ulos ;) . Teilläkin näyttäisi jo aika hyvin noita vauvoja syntyneen, eli taitaa ne sentään joskus tulla etuajassakin! Sitäpaitsi teillä on täällä vähän aktiivisempaa muutenkin kuin tuolla meidän toukokuisissa, kun nekin taitaa aika paljon FB:n puolella jutella ja se menee mulle jo liian henk.kohtaiseksi :) .

Eli nämä muut tekniset tiedot siis: ikää 27 v., esikoinen tulossa, synnytyspaikkana Kätilöopisto/Haikaranpesä ja tyttölupaus!

Tänään tosiaan tasan kuukausi laskettuun aikaan, ja nyt alkaa kyllä jo jännittää. Esikoista kun odotan, on kaikkia merkkejä tosi vaikea lukea ja esimerkiksi (harkka)supistusten kanssa pitää edelleen miettiä, että "onkohan tämä nyt sitä?" Silti on jotenkin sellainen olo, että ei tässä nyt enää kovin kauaa voi enää mennä, ennen kuin se tulee ulos! Mutta sitten mä kuitenkin tuun vetelemään tän mahan kanssa vielä toukokuun puolessa välissä, aivan varmasti!

Salama83, toi supistuslaskuri kuulostaa kyllä hyvältä, itekin oon miettinyt samaa! Mikä puhelin sulla on, tai siis mietin vaan kun itellä on Samsung, että löytyisiköhän Androidille kans sellainen...

Ja hyvää aprillipäivää, toivottavasti ketään ei ole ainakaan pahasti jekutettu!

Loikkari-Magpie & Bébé 35+5
 
Vauvis: Toivottavasti nyt pääset pian tosi toimiin :)

magpie: Tervetuloa :)

mulla pelkkiä "kivuttomia" supistuksia, aina liikkuessa maha vaan pingottuu ja on epämukavan tuntoinen eli ei toivoa ainakaan sen suhteen, että synnyttämään pääsisi noilla ainakaan.. Torstaina lääkärille ja neuvolaan, saa tietää edes kohdun tämän hetkisen tilanteen :)
 
Heipsan!

Aluksi onnittelut synnyttäneille Kette ja Lumihiutale 73 :heart: Tulkaahan kertomaan kuulumisia vielä tähän pinoon jos suinki jaksatte :)

Ja kuinkas susa12 ja pomppuli jakselevat. Onkohan vauvat jo syntyneet? Saatto olla muitaki, tämä koskee kaikkia käynnistykseen menneitä tai tositoimiin lähteneitä :)

Oikein lämmin kiitos, vauvahaaveita, sinulle koko tästä pitkästä ajasta ja monen monesta pinosta, joita oot meille väsännyt ja pitäny ajantasalla pinoja. Niin ja tsemppiä koitokseen, joka lukemasta päätellen taitaa olla hyvinki lähellä :)

Niin ja meille ja teille ja heille ja ihan kaikille pinolaisille :heart::nen kiitos vertaistuesta ja aktiivisuudesta. On ollu ihana niin kirjottaa, kuin lukea erilaisia kokemuksia ja jakaa päivittäin vaihtuvia tunnetiloja. Ihan on oma tunnelma tällasessa pinossa.

FB:n puolelle en ole valitettavasti siirtymässä, joten homma tyssänee omalta osalta tähän, ellei joku sit tee tuonne vauva-puolelle omaa pinoa. Saas nähä. Toisaalta kahden lapsen kans varmasti on kiirettä, joten ehtiskö sitä ees tätä vähää kirjotella..

Itellä olis tänää se maaginen 40+0. En olis ikinä uskonu pääseväni tänne saakka. Ihanaa :)
Nyt vaan sit valmistaudun jo viimeistään, että kaks viikkoa max.jäljellä. Tosin olo vaan paranee päivä päivältä, ettei tässä nyt kiire oo.
Mitään merkkejä ei oo mihinkää, vaikka eilinen päivä tuli käveltyä ja ajeltua autolla koko pitkä päivä.

Mutta näihin aurinkoisiin tunnelmiin lopettelen, joten oikein ihanaa sunnuntai-ilaa kaikille.

Tsemppiä huonosti nukkuville ja ne jotka saa hyvin nukuttua, niin yritetään nauttia siitäkin.

Marimi ja poika 40+0
 
Poks 38+0
Niin se vaan huhtikuu tulla tupsahti, alkuun kyllä tuntu ihan vaan kaukaiselta ajatukselta että loppuun asti päästään. Olo alkaa olemaan jo ihan kypsä. Yläselkä on tosi kipeä, samoten rintalasta/kylkiluitten kohta. Aamulla on vielä ihan siedettävä olo mutta päivän mittaan kipuilu taas alkaa, ja ei auta vaikka miten jumppailee ja venyttelee. Muuten ei mitään merkkejä loppurutistuksesta. Ahistaa ajatella jos tämä vielä monta viikkoa kestää. Kaikki on jo valmiina vauvaa vaeten, myös mamma on jo ihan kypsä!
 
Magpielle tervetuloa!! :)

Vauvikselle kovin jo valmistauduin toivottelemaan jaksamista koitokseen, kun niin kuulosti lähtökuopissa olevan, mutta ei sitten vielä. :x No, tuskimpa tuossa ihan hirmuisen kauaa enää menee. Alkaa merkit olla jo niin vahvoja. =)

Tuonne FBn puolelle en tule minäkään siirtymään eli mukavaa jatkoa vaan sille puolelle menijöille. :wave: Jotenkin ei tunnu omalta paikalta ja epäilen myös suuresti jaksanko enää vaavelin kanssa täällä pyöriä. No aika näyttää. Mutta ottakaamme niin kauan kaikki tästä mahtavasta porukasta irti, kun vaan täällä ollaan. Kiva on ollut kirjotella näin täysipäiselle porukalle ja teidän tarinoita ja tuntoja lueskella!! Vähän toinen meininki kuin vaikkapa tuolla "mitä nyt" -puolella... :rolleyes:
 
Jei kiitos pinon tekijälle ja onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Nyt on myös kesäverhot ja kesäpöytäliina sekä kesäsohvatyynyt laitettu. Miehen laitoin laatoittamaan pesunhuoneen lattiaa. Järjestelin myös keittiön viime yönä herättyäni klo 4.

Jotain keltaista töhnää on valunut tänään ja hommelit on 2 cm auki. Ehkä tässä vielä viikon sisään synnytetään :D joka ilta olen rampannut saunassa mutta eipä näytä sss-käynnistysmenetelmä ainakaan vielä tuottavan tulosta :LOL:

Olisi ollut hauska saada vauva syliin aprillipäivänä, olisi kaikki luulleet aprillipilaksi.
Mutta ei siinä mitään, jälleen saunaan.

alkanut olla jo ihan hyviä suppareitakin!
 
Reippaalla kävelyllä käyty ja aikaiseksi on saatu ainakin tuulettunut ja parempi mieli. Pakko lähteä ulos vaikka olo vielä aika tukkoinen onkin :snotty:

Nyt on kärsitty migreeni ja flunssa ja kaiken päälle vielä mojova huuliherpes että on varmasti kaikki mausteet ja höysteet. Hieman tiukille taitaa tätä mammaa vetää tää loppu. Mutta nyt ei voi olla enää kuin päivistä kiinni joten odottavin ja nöyrin mielin mennään.

40+5
 
Alavatsalla/ hanurissa olevan menkkamaisen lievän kivun lisäksi parina päivänä on ilmennyt satunnaisesti pistävää kipua toisessa sisäreidessä. Kivun aikana ei tee mieli liikkua, kun tuntuu ettei jalat kanna, mutta tää kipu menee myös nopeasti ohitse. :| Rinnan alla tuntuu "repivää" kipua eikä mikään asento tunnu hyvältä - blaah!

Aamupäivän kävelylenkki piristi hetken, koska koko loppupäivä onkin sitten ollut yhtä tuskaa. Vähän ärsyttää, kun kärsii vaan tällaisesta pienestä jomottelusta eikä kunnon suppareista, millä voisi pusertaa tämän palleron maailmaan. : /

Oho, tulipas valitusvirsi. :LOL:
 
Ilmoittelen pikaiseen, että meille syntyi sektiolla 31.3 suloinen poikavauva. (viikkoja oli kasassa 37+1). Pituutta 50cm ja painoa 3490g. Pari päivää ennen yrittivät kääntää pientä pois perätilasta, mutta ei onnistunut. Sen sijaan käännösyritys ilmeisesti joudutti synnytyksen alkamisen. Onneksi pikkunen oli jo valmis tapaus maailmaan ilahduttamaan vanhempien elämää.:)

Fishbone & Ukko Armas 1vrk
 
Uuu, Fishbonelle onnea pojusta! :flower:

Voi voi, mä täällä valvon ja käyn ylikierroksilla. Kauhea jännitys purkautui, kun saatiin tänään pyydettyä ystäviä kummeiksi ja ilmeisesti oikein innoissaan ottivat "tehtävän" vastaan! En edes tiedä miksi sitä niin jännitin... Vaikka onhan se tietysti iso asia :) . Mutta nyt on tosi hyvä olo, kun näyttivät ihan oikeasti iloisilta asiasta!

Jee jee, ja vauvakin se vaan tuolla vielä möyrii. Yleensä ei ollakaan enää tähän aikaan hereillä, vaikka normaalisti oon ihan yökyöpeli. Ehkä meen katsomaan, josko lämmin suihku vähän rauhoittaisi, meitä molempia ;)

Öitä!
 
  • Tykkää
Reactions: fishbone
fishbone: Paljon onnea pikkuisesta! :heart:

Viime yö oli helvetillinen - en varmaan nukkunut yhtään! Mikään asento ei todellakaan tuntunut hyvältä eikä kropassa ollut varmaan yhtään paikkaa mihin ei olisi sattunut. Etenkin tuossa rinnan alla tuntuva "repivä" kipu oli uskomaton. Tuntuu samalta kuin vatsaani vedettäisiin alaspäin niin että se hetkenä minä hyvänsä repeää tuosta rinnan alta. :(

Mä niin toivon, että h-hetki tulisi reilusti ennen laskettua aikaa! Alkaa vaan ärsyttää, kun on tällaista pikku vaivaa eikä kunnon synnytyssupistuksia. :D

Nyt aamukahvia ja mustikka-avokaadosmoothieta nassuun, jospa se olokin tästä helpottuisi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: fishbone
Lolaa meillä on tuo Cracon Logico S turvaistuin ja ainakin meidän ohjekirjassa on ajoneuvot joihin turvaistuimen saa tai ei saa laittaa esim keskelle takapenkkejä. Meidän Ford mondeossa ei saa laittaa kun sivuille. Onko sulla käyttöohjeita? Siis onko teillä se alusta joka laitetaan vöillä kiinni ja sit tulee se tukijalka vielä jalkatilaan? Me ei olla vielä asennettu istuinta, mut muistaakseni alusta oli kyllä todella tukevasti kiinni ja tietty turvakaukalo vähän "heiluu" kun on on paikallaan, tai ei kai sitä heilumiseksi voi sanoa, mut jos nytkyttää ni pikkasen liikkuu.
Meillä ei ole käyttöohjetta tohon, kun ostettiin toi tutuilta. Ois vaan pitäny ostaa ihan uusi kaukalo...Mut pitää kyllä kysyä että onko niillä jäljellä sitä ohjetta. Mut jos ei saa laittaa keskelle niin sit on pakko ostaa uus kaukalo... niin ja meillä on siis siihen just tollanen jalusta....
 
fishbonelle Onnea pienestä pojasta :) :flower:

Täällä viikko alkanut pääkipuisena ja univelkaisena. Oli niin täyn nä ohjelmaa viikonloppu ettei tahdo enää tässä vaiheessa jaksaa huonoilla yöunilla. |O Ei mitään erikoisia oloja muutenkaan. Ei tää ennen LA: ta synny eikä tarttekkaan. Sellanen olo ollut nyt muutamaan kertaan kyllä että olisi vähän jopa laskeutunut. Ehkä toiveajattelua kun jännittää niin kauheasti tuo synnytys ja varsinkin jos ne vedet menee. Onneksi huomenna neuvola niin saa th todeta asian :)

Talviterveisin kuudes ihme :) 38+6 :confused:
 
Huoh, mua alkaa jo välillä tympiä tää synnytyksen odottelu.. :D Nyt on parin viikon ajan tullut tosi paljon kirkasta/keltaista/valkoista limaa, ja iltaisin on aina harjoitussupistuksia jotka jomottaa myös alaselkää ja alavatsaa, mutta mitään ei silti koskaan tapahdu.. :kieh: Mä aiemmin olin jo niin varma, että tää syntyy jo joskus 38 viikolla. No nyt oon varma, että tää ei synny ennen kuin on mennyt yli reippaasti ja joudun käynnistykseen :LOL: Keskiviikkona siis LA ja samana päivänä neuvola. Mua vaan alkaa jo pelottaa, että tää kaveri on jo kohta tosi iso, ja synnytys menee sitten perseelleen sen takia.. :ashamed:

Onko teistä kukaan ottanut raskausmahasta oikeen "virallista" posekuvaa? Mua on alkanu himottaa sellanen tosi hieno mustavalko-kuva, mutta en mä minnekään kehtaa semmosta mennä ottamaan :LOL: Mut jos mies ottais, ja joku fiksu tyyppi muokkais.. Jää varmaankin haaveeksi kuitenkin :)

Adelei & poju 39+5
 
Adelei kyllä sitä kummemmistakin asioista kuvia otatetaan että anna palaa vaan :) Siitähän jäisi mukava muisto!
Mä olin varma edellisellä kerralla että vauva syntyy jo pari viikkoa etuaikaisena ihan plop plop vaan :kieh: Tulikin sitten rv 42+1, lähti spontaanisti tulemaan juuri ennen käynnistysaikaa :p Eli tällä kertaa olen pitänyt "moiset mölyt" mahassa ja oottelen ihan rauhassa vaan.....
 
Huomentapäivää ja iloista huhtikuuta!! :) Isot onnittelut teille vauvautuneille ja lähtökuopissa oleville! <3 Perässä tullaan..

Selvisin kunnialla pitkästä automatkasta ja aattelinpa uskaltautua samalle matkalle pääsiäiseks uudestaan. Tuli jotenki semmonen levollinen olo, et jos kaveri ny haluaa johonki muualle syntyä, ku kättärille, ni sittenpä syntyy. :) En jotenki kuitenkaa oo vielä ymmärtäny, et aika on käyny niin vähiin ja tää tän aamun lumikerros pihalla jotenki teki taas koko asiasta etäisemmän tuntusen, ku ehti jo tottua, et on ihan kevät. Mut luulenpa, et yllätyksiä on vielä luvassa. Jostain syystä koko ajan on tuntunu, et tää kaveri tulee ihan yllättäen ennen laskettua aikaa, mut on myös mahollista, et se intuitio on täysin väärä. :D Isännän isäpuoli oli kyllä ollu melkeen kauhuissaan, et "miten ne uskaltaa lähtee noin kauas, ku aika on jo niin lähellä", mut eipä mua ainakaa huvita kotiinkaa jumittua ja ku omat sukulaiset ja kaverit on tuolla kaukana, ni ihan mielellään niillekin käy näin isossa kunnossa näyttäytymässä.

Meikä vois kans tonne Facen ryhmään mielellään tulla, jos te kaikki meinaatte tän täällä vauvauduttuanne hylätä..

Limatulpasta kyselin kätilöltä tossa viime viikolla ja se meinas, et sen lähteminen ei oikeestaan kerro kellekään yhtään mitää. Joillaki se saattaa olla merkki siit, et kohta lähetää, mut suurimmalle osalle ei, ku sitä limaa tulee vielä synnytyksessäki. Joku isä on joskus tärkeenä tuonu limatulpan synnytysosastolle lasipurkissa ja paperille kirjotetun listan suppareista, ku se on kokenu sen tärkeeks itelleen. :)

Joku kyseli kantorepuista ja siit, millon voi alkaa käyttämää. Se riippuu jonku verran mallista, mut esimerkiks Manducaa voi käyttää vastasyntyneestä asti. Manducassa on myös tosi paljo säätövaraa molemmille, kantajalle ja vauvalle ja siitä kyllä saa ergonomisen molempia aatellen. Meillä isäntä on huomattavasti mua isompi monissa repuissa sillä loppuu säätövara kesken, mut Manducassa riittää. :) Eli siitä vaan vapputorille reppuilemaan! :)
 
Onneksi olkoon fishbone ja poitsu!! :flower:

Se tuli sitten talvi taas. Onneksi ei minneen tarvitse lähteä tuossa kelissä.

Tuota vatsakuvaa olen minäkin suunnitellut ihan vaan mukavan muiston takia, kun tämä nyt se viimonen olisi. Tahtosin vaan mahdollisimman isosta masusta sen kuvan eli siksi en ole vielä mitään asian eteen tehnyt. Kunhan en nyt sitten odota liian kauan... :headwall: Meillä isäntä harrastanu sen verran noita kuvauksia, että taidan luottaa sen käden jälkeen enkä mennä minneen viralliseen paikkaan. =)

Ekat tuhrut liiveissä bongattu ja tuota keltaista, paksuhkoa limaa tulee täälläkin. Ei kai kuitenkaan ole valkovuotoa, kun se on ollut jo ihan lirua tovin aikaa...? Muuten ei mitään ihmeitä eli jatketaan odottelua. :)
 
Noin, ja viimeyö tuli valvottua kokonaan, ikun tuli kivuliaita supistuksia 20min välein :kieh: ja aamu kuudelta ne loppui kuin seinään-pöh! Jomottelua/kipuilua on alavatsalla ja alaselässä, mut ei muuta.

Turvotusta on vaikka muille jakaa: kengät ei mee jalkaan, ja hyvä kun aamulla sai silmät auki, sormet ei taivu ja jotenkin tosi kömpelö olo. Mut tää turvotushan kuuluu asiaan :D onneksi ei oo mitään helteitä!

Tänään oli neuvola:

Paino huimat 67kg- josta terkka kyllä sanoi, että selkeetä turvotusta :D
paineet 124/70
vauvan syke 147

jassåå+pyöriäinen 39+5
 

Yhteistyössä