*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

fishbonelle onnittelut!!!:heart: Ja toivotaan et supistelijoilla alkaa tapahtumaan!

Mallamia: Samoissa mennään, huomenna laskettuaika mut mitään ei tapahdu :D

Kaupoilla käyty taas pyörimässä ja tulokkaalle löytyi taas vähän uutta vaatetta, pääsis vaan jo pukemaan ne konkreettisesti ;)

Ja täällä tullut joku 25cm lunta, argh! Nyt piti olla kevät, tollanen lumentulo alkaa olemaan jo huono vitsi :kieh:

c 39+6
 
Pakko päästä purkamaan vähän päätä. :kieh:

Eilen tuli joku täysin ventovieras ihminen arvostelemaan minua iästäni. Että olen hänen mielestään liian nuori äidiksi. Ensiksi kysyisin, miksi vierasihminen ajattelee minun tarvitsevan hänen mielipiteitään? Toiseksi huomasin tämän miehen olevan minua vain kaksi vuotta vanhempi isä.
Herra siinä toitotteli, kuinka lapsen saaminen tekee hallaa opinnoilleni ja töille.. ??? MISTÄ TÄMÄ MIES JOKA ON TÄYSIN VENTOVIERAS VOI TIETÄÄ MISSÄ VAIHEESSA MINULLA OPINNOT VAI OLENKO NE JO KENTIES SUORITTANUT ??? MISTÄ HÄN MYÖS TIETÄÄ MIKÄ ON TYÖTILANTEENI NYT TAI TULEVAISUUDESSA, KUN EI MINUA TUNNE ???
Vittu, että sapettaa !
Tämä mies myös kyseli, miltä minusta tuntuu kun menetän nuoruuteni? MILLÄ TAVALLA MENETÄN NUORUUTENI? Hänen mielestään minun ikäiseni kuuluu juosta joka viikonloppu baareissa, mieluummin kuin olla kotona perheen seurassa. Ja totesi minut keskenkasvuiseksi, kun sanoin, että en kaipaa likaisten kapakoiden melua, kun en muutenkaan ole mikään alkoholin ystävä, en sen mausta pahemmin välitä, enkä halua samanlaista suoraansanottuna lutkan elämää, kuin mikä monilla EX ystävilläni sattuu olemaan, kiitos kuningas alkoholin.
Tämän miehen mielestä on myös kohtuutonta ja väärin, että ikäiseni ihminen on mieluummin kotona siivoilemassa ja laittamassa ruokaa, kuin hengailee ja lorvailee kauppakeskuksien pihalla tupakka huulessa ja lörpöttelee turhanpäiväistä paskaa. ?

Mä olen ihan pienestä asti kokenut olevani paljon kypsempi kehitykseltäni kuin monet ikäisistäni. Raskauden myötä jäljelle jääneet kaverini ovat kaikki joko minua vanhempia tai nuorempia, sillä en tule toimeen ikäisteni varhaisalkoholisoituvien, elämänsä hukkaan heittävien imbesillien kanssa, joilla koko peruskoulu oli lintsausta, koska oli niin kauhea darra, ettei kouluun voinut tulla.

Tiedän, etten saisi pahoittaa mieltäni tällaisella paskalla ja eilen vielä olin ihan hälläväliä fiiliksellä hänen mielipiteestään, minua ei kuitenkaan kiinnosta vieraiden ihmisten mielipiteet. Kuitenkin, uudelleen luettuani hänen jorinansa("omapa on häpeäsi, kun perheleikkiin jo ryhdyt" HÄPEÄNI, en sitä häpeä.. ennemmin se on ylpeyteni. Enkä todellakaan ala leikkimään, kuten herra niin ajattelee) tulin tosi vittuuntuneeksi ja otsaani kasvoi viismetrinen pippeli. Saatana, että ihmiset voivat olla suvaitsemattomia, epäkohteliaita ja kapeakatseisia.

Minulla on kaikki mitä tarvitsen, rakastava perhe, kullanmussukka koira ja kohta oma prinsessa, jolle voin antaa kaiken mitä hän tarvitsee, äidin rakkauden. Työstä ansaitsemalla rahalla hankittu materia, ei minun mittapuillani ylötä korkeammalle kuin oman äidin rakkaus.. tämän tiedän, jo siitä, että minun lapsuudessani on ollut vaikeaa tulla toimeen(YH-äiti jolla 3-vuorotyö ja 4 lasta).

Huvittavaa kyllä, kuten jo sanoinkin, tämä minua kovasti arvostellut mies on itse siskoni ikäinen, täyttää vasta 21v. ja omalla lapsellaan on ikää puolisen vuotta. Jos hän ei koe itse olevansa riittävän kypsä vielä huolehtimaan lapsestaan, ei sen pitäisi sitä tarkoittaa, että minä en olisi koska olen häntä nuorempi ja tällä hetkellä opintoni ovat loistavassa kondiksessa (muutamia hassuja opintoviikkoja suorittamatta, jotka hoidan kunhan pikku tylleröni on riittävän vanha päivähoitoon). Päättelen miehen siis itse jättäneen opintonsa loppuun suorittamatta ja harmittelevan sitä, että ei se vanhemmuus niin helppoa ole, kuin oli kuvitellut.

Anteeksi raju kielenkäyttöni ja päänpurkaamiseni, en yleensä käytä kirosanoja paljolti. Luonteeltani olen myös kovin temperamenttinen ja kerron mielipiteeni helposti kovaankin ääneen, mutta en nyt sentään ala vieraita ihmisiä arvostelemaan heidän valinnoistaan. :mad:

Nyt aamupalaa syömään, sillä alan tutisemaan pikkuhiljaa liian matalien verensokerien johdosta. Vittuuntumistani siivittää varmaan myös se, että viimeyö oli VIHDOIKIN kipuilua, enkä saanut nukutuksi. Onneksi, kuitenkin edes sen verran, ettei silmäni roiku navassa asti väsymyksestä. :LOL: Ja juuri kun olin päässyt sanomasta siitä, että ei ole nyt öisin tarvinnut ravata vessassa.. viimeyönä tuli vessareissuttomien öidenkin edestä juostua pöntöllä ja heräilin 6-8 kertaa yön aikana. Kamalasta janosta johtuen join myös varmaan useammankin litran vettä.

pissed off ekulainen ja pallero 39+5, DUEDATE IN 2 DAYS !

PS. Perkele mä kiroan nyt vuoden kiroilut tämän päivän aikana, niin ei tarvi sitten hermoja menettää tulevaisuudessa ;)
 
Aivan mahtava avautuminen!! ARVOSTAN!! :flower:

Ihmiset osaa kyllä olla aivan älyttömiä. Veikkaisinpa myös, että tuo kaveri on ite melko keskenkasvunen, eikä tuu niitä omia opintojaan pitkiin aikoihin päättämään. Kuulostaa just sellaselta hanttihommailijalta, joka ei oikeen edes arvosta perhe-elämää ja perheellistymisestä huolimatta asettaa omat tarpeensa perheensä edelle. :stick:

Tosta tuli mieleen, ku joku aika sitte mulle kävi bussissa nii, et istuin sellasella paikalla, mikä on tarkotettu raskaana oleville naisille ja liikuntarajotteisille ja sattu sillon vielä olemaan sellanen päivä, et särki ja kolotti joka paikasta, ni joku mummo kehtas tulla sanomaan hyvinki töykeästi, että "nämä paikat on tarkoitettu mummoille". Mulkasin kyllä mummoa hyvinkin tiukkaan ja tuumasin, että anteeks nyt vaan, mutta mummon kuvia en tuossa seinässä näe, mutta oman mahani kylläkin" ja avasin takkia. Meni mummo kyllä hyvinki hiljaseks, ku näki jo sillon melko muhkean mahan ja kiltisti käveli portaat ylös ja meni melkeen takapenkkiin. Sillä mummolla ei kyllä mitään liikuntarajotetta näyttäny olevan, mut sen subjektiivisia kipu tai muita tuntemuksia en tiiä, hyvinvoivalta se ainaki näytti.

Tommosia niitä maailmaan mahtuu, mutta ite oon kyllä oppinu olemaan terveesti itsekäs ja pitämään puoleni, ku tarpeen on.
 
  • Tykkää
Reactions: Lolaa
Onnea kaikille vauvautuneille.

Me päästiin Vilin kans eilen kottiin.
Me tosiaan mentiin tiistaina käynnistykseen ja yritettiin laittaa sitä ballonkia, mutta se sattu sairaan palijon eikä sitä saatu paikalle. Sain sit 2 käynnistys tabua sille päivälle eikä tullut kipeitä suppareita oikeestaan ollenkaan. Samaa menetelmää käytettiin sitten keskiviikkona eikä silloinkaan lähtenyt käyntiin. Torstaina piti pitää väli päivä lääkkeistä ja aamulla kun teki sisätutkimuksen niin sanoi lääkäri et nyt vois kokeilla sitä ballonkia kun on paikat jo pehmenneet ja auki jonkun verran.
Suostuin siihen ja kun lääkäri täytti sitä ballonkia, kuului yhtäkkiä et meniköhän tämä rikki, eiii kuule sulla tuli lapsivesi. Siinä välissä iteltä pääsi itku, ilosta kylläkin.
Sit vaan odotettiin et alkais supparit ja kun niitä ei sen 9 jäläkeen tullut oikeestaan yhtään niin pyysin hoitajalta että eikö pääsis saliin kun et panisivat oksitosiinia suoneen.
Puoli kuuden aikaan mentiin saliin ja seittemältä laittovat tipan päälle.
Pikkusia säännöllisiä suppareita alko tuleen ja Vili meuhkas mahassa niin et lääkärikin oli ihmeissään et mitä tää on. :D 23.40 olin 3 senttiä auki ja alotin ilokaasun, aikasemmin otin lämpötyynyn selän taakse. Istuin siis kiikkutuolissa vielä tuolloin. 00.50 tuumasin et nyt voisin ottaa kohdunkaulan puudutteen ja mennä sänkyyn. Kipua se ei vienyt pois, mut paikat aukes niin että 1.40 olin 9 senttiä auki ja . 13 vaille yks tulee et pakko ponnistaa ja 1.54 poika oli maailmassa ja heti alko karjumaan ja samalla sit potki alapäätä siinä sängyllä joka muuten sattu. :S Pienen repeämän tuli joka vaati pari tikkiä. Istukkaa ei tarttenut palijoa ponnistaa onneksi.
Mut nyt on viimeinen synnytys koettu ja kaikesta jäi positiivinen mieli. Kottiin päästiin tosiaan eilen kun kaikki oli kunnossa sekä Vilillä että äitillä. Nyt opetellaan ison perheen elämää tällä sakilla. ;)
Maitoakin alkanut tulemaan ihan kivasti vaikka lisäruokaa on välissä pakko antaa mut ei siinä määrin mitä isommat on saaneet, et ihan kiva tämäkin kokea.
Vaan nyt nuuskuttamaan poikaa.

Zemppiä teille jotka kuumeisesti odotatte synnytystä.
 
onnea avantasia tytöstä=)

meille syntyi eilen aprillipäivänä poika:heart: viikkoja oli se 37+5

niinhän se sit meni että poika tuli just sinä ainoana päivänä kun olis tarvinu pysyä sisällä vielä:D kaikki muut päivät ennen ja jälkeen oikeestaan olis ollu hyviä :D
mut ei haitannu pojan menoa medän remontit ja muut suunnitelmat:D
lauantai-iltapäivästä asti oli niitä supistuksia, joista huolimatta ajelin kahden asunnon välilä miehen pojan kanssa ja auttelin vähän remontissa toisessa asunnossa. supistuksia tuli iltapäivästä ehkä viidestä asti vaihtelevasti 3-12min välein, mut ei olleet sen kivuliaampia kun pari viikkoa sitten. illalla käytiin sit vielä saunassa ja naureskeltiin nukkumaan mentäessä että kun vielä sunnuntain pysyisi sisällä. tarkoitus kun oli aprillata mun äitiä vähän... se siitä aprillipilasta sitten kun kellotin supistuksia koko illan ja alkuyön, lapsivesi meni sänkyyn (onneksi olin suojannut:D) klo 00.40. soittelin äippäpolille ja sanoivat että aamu 10 mennessä pitää olla taysissa. siinä sitten vähän siivoskeltiin kotia siihen kuntoon että välittäjä voi näytön pitää vaikka ollaankin synnyttämässä:LOL: ja heräteltiin miehen poikaa sen verran että kerrottiin että pappa on aamulla kotona kun poika herää=) isi ja minä lähdetään hakemaan pikkuveljeä=) kun ensikertalainen olen niin halusin lähteä ajoissa sairaalaan. matkalla yksi suppariväli oli 12min, muut oli alle 10min. oltiin sairaalassa ennen kolmea ja supituksetkin voimistui pikkuhiljaa. sain kipupiikin mutta se ei auttanut kun vajaa pari tuntia ja sit päästiinkin saliin. kivunlievityksenä alottelin heti ilokaasulla ja jumppapallolla ja mies hieroi selkää ja antoi mun puristella omaa kättään tunnottomaksi:D kaikkein pahinta koko synnytyksessä oli epiduraalin laitto, mutta antaisin laittaa uudelleenkin koska vei kaiken supistelukivun pois. ilokaasu jaksoi pitää mut mukana myös paineen tunteen ja sen aiheuttamien kipujen aikana. kaikkiaan synnytys kesti 10h 40min. avautuminen sen viimoisen 12min supistuksen jälkeen kesti 10h 17min, ponnistaminen kesti vain 11min ja istukka tuli 12min synnytyksen jälkeen.

painoa rakkaudella oli 2790g ja pituutta 49cm (josta pään palautumisen jälkeen lähtee noin 2-3cm pois...) pisteitä hän sai 9, väri ei miellyttänyt kätilöä...

sellanen tarina. kaikki voi täällä hyvin eikä mulle tarvinut tikkejäkään laittaa, kaikki meni siis hienosti. huomenna päästään luultavasti kotiin.

totta puhuen höpisin miehelle koko lauantain että nyt on vatsa jotenki muuttanut muotoaan ja tuntuu muutenkin jotenkin ihan erilaiselta että jokohansitä mennään kohta ja niin kävi... oon niin onnellinen että ihan tippoja valuu silmäkulmasta tätäkin tekstiä kirjottaessa:heart::heart::heart:... ja arvaatteko montako paluuviestiä tuli kysymyksellä että onko tää aprillipilaa:LOL:

niin, ja lunta sataa taivaan täydeltä:stick: se siitä keväästä sitten...

toivottavasti jotakin selvää saitte jostain kohtaa sepustuksiani:D

tsemppiä kaikille vuoroaan odottaville vielä oikeen paljon!!!
 
onnea avantasia tytöstä=)

meille syntyi eilen aprillipäivänä poika:heart: viikkoja oli se 37+5

niinhän se sit meni että poika tuli just sinä ainoana päivänä kun olis tarvinu pysyä sisällä vielä:D kaikki muut päivät ennen ja jälkeen oikeestaan olis ollu hyviä :D
mut ei haitannu pojan menoa medän remontit ja muut suunnitelmat:D
lauantai-iltapäivästä asti oli niitä supistuksia, joista huolimatta ajelin kahden asunnon välilä miehen pojan kanssa ja auttelin vähän remontissa toisessa asunnossa. supistuksia tuli iltapäivästä ehkä viidestä asti vaihtelevasti 3-12min välein, mut ei olleet sen kivuliaampia kun pari viikkoa sitten. illalla käytiin sit vielä saunassa ja naureskeltiin nukkumaan mentäessä että kun vielä sunnuntain pysyisi sisällä. tarkoitus kun oli aprillata mun äitiä vähän... se siitä aprillipilasta sitten kun kellotin supistuksia koko illan ja alkuyön, lapsivesi meni sänkyyn (onneksi olin suojannut:D) klo 00.40. soittelin äippäpolille ja sanoivat että aamu 10 mennessä pitää olla taysissa. siinä sitten vähän siivoskeltiin kotia siihen kuntoon että välittäjä voi näytön pitää vaikka ollaankin synnyttämässä:LOL: ja heräteltiin miehen poikaa sen verran että kerrottiin että pappa on aamulla kotona kun poika herää=) isi ja minä lähdetään hakemaan pikkuveljeä=) kun ensikertalainen olen niin halusin lähteä ajoissa sairaalaan. matkalla yksi suppariväli oli 12min, muut oli alle 10min. oltiin sairaalassa ennen kolmea ja supituksetkin voimistui pikkuhiljaa. sain kipupiikin mutta se ei auttanut kun vajaa pari tuntia ja sit päästiinkin saliin. kivunlievityksenä alottelin heti ilokaasulla ja jumppapallolla ja mies hieroi selkää ja antoi mun puristella omaa kättään tunnottomaksi:D kaikkein pahinta koko synnytyksessä oli epiduraalin laitto, mutta antaisin laittaa uudelleenkin koska vei kaiken supistelukivun pois. ilokaasu jaksoi pitää mut mukana myös paineen tunteen ja sen aiheuttamien kipujen aikana. kaikkiaan synnytys kesti 10h 40min. avautuminen sen viimoisen 12min supistuksen jälkeen kesti 10h 17min, ponnistaminen kesti vain 11min ja istukka tuli 12min synnytyksen jälkeen.

painoa rakkaudella oli 2790g ja pituutta 49cm (josta pään palautumisen jälkeen lähtee noin 2-3cm pois...) pisteitä hän sai 9, väri ei miellyttänyt kätilöä...

sellanen tarina. kaikki voi täällä hyvin eikä mulle tarvinut tikkejäkään laittaa, kaikki meni siis hienosti. huomenna päästään luultavasti kotiin.

totta puhuen höpisin miehelle koko lauantain että nyt on vatsa jotenki muuttanut muotoaan ja tuntuu muutenkin jotenkin ihan erilaiselta että jokohansitä mennään kohta ja niin kävi... oon niin onnellinen että ihan tippoja valuu silmäkulmasta tätäkin tekstiä kirjottaessa:heart::heart::heart:... ja arvaatteko montako paluuviestiä tuli kysymyksellä että onko tää aprillipilaa:LOL:

niin, ja lunta sataa taivaan täydeltä:stick: se siitä keväästä sitten...

toivottavasti jotakin selvää saitte jostain kohtaa sepustuksiani:D

tsemppiä kaikille vuoroaan odottaville vielä oikeen paljon!!!
 
Onnea kaikille vauvautuneille! Kamalasti teitä on, mitkään sormet enää riitä teitä laskemaan! :) :flower:

Muutama päivä on vielä odottelua, laskettuun aikaan se kaks päivää. Vielä oo mitään merkkejä oikeestaan. Paitsi välillä ilmeisesti ton pikkusen pää painaa ilkeästi lantiota, on kauheen hankala olla. Mutta supistukset tms. on vielä hepreaa. :D

Varmaan iteki jättäydyn porukasta pois lapsen tulon myötä, FB ei oo oikein mun juttuni, sitä on niin vaikea seurata. Tykkään myös käyttää sitä enemmän henkilökohtaisissa jutuissa. Mutta ei sillä, mukavaa teiän seura on ollu. Ja roikun mä täällä ainakin siihen lapsen tuloon asti vielä, sen jälkeen kattoo miten jaksaa. Ja miten tän ketjun porukka nyt pysyy ees kasassa, jos osa tosiaan häviää sinne naamailun pariin.

felina 39+5
 
mymosa
Onnea vauvan saaneille..

Minäkään en huhtikuisiin fb:ssä liity, en tunne "oloani" niin läheiseksi täällä kuin toukokuisissa, joten varmasti jään kelkasta myös pois ellei tuonne tule pinoa sitten huhtikuun vauvoille. Fb:tä on vaan niin helppo käyttää puhelimella, netissä tuskin tulee kolmen lapsen kanssa näinkään paljon roikuttua :LOL:

Torstainan toivottavasti selvii meidän eräpäivä toivottavasti, sitten voi alkaa ressaamaan miten järjestää noiden lasten hoito sairaala-ajaksi.
 
Hei onko kellään muulla Gracon turvakaukaloa? Mies tänään asensi sen jalustan autoon...eikä se mahdu kaukalon kanssa muualle kuin keskelle, mutta saako sitä muka laittaa keskelle? ja miten sen tulisi ollla kiinni? Nyt sitä ei saa mitenkään silleen laitettua että ei heilu ollenkaan...ja mähän vähän sitten raivostuin miehelle, kun sen mielestä se oli ihan hyvin siinä :D ostettiin tuo siis meidän tutuilta vuoden 2009 malli Graco Logigo S...
Meillä tuo sama mutta vissiin vuoden 2008 malli. Täytyykin varmaan mennä sovittelemaan sitä autoon. Ei tullu mieleenkään muuten ettei se ehkä mahdu muualle ku keskelle.
 
Onnea jo vauvansaaneille!

Mä kävin tänään polilla, rv 37+0 =)
Ja ne todennäköisesti keskosena syntyvät ja ainaki varmasti etuajassa maailmaan tulevat naperot painaa tällä hetkellä arviolta 2900g, molemmat, tasatahtiin kasvavat :) ( tää kyllä selittää sen, miksi nukkumaan meno rituaalit on vaikeat ja pitkät ja monesti epäonnistuvat) kohdunkaula on lyhentyny 3cm:stä 2cm:n ja on pehmentynyt, kohdunsuu on auki sormenverran ja siellä on sitten vastassa heti vauva A:n pää :)

2 viikon päästä uusi käynti ja jos siltä tuntuu, niin saa mennä synnyttämään :LOL:
Hirvittää vain, että jos nämä mötköt viihtyy tuon 3 viikkoa vielä masussa, niin nehän on sitte helposti lähemmäs 4kg mötköjä, millä mä ne sitte ulos saan ja kuka kantaa mun masun loppuajasta????!!! :headwall:

neiti80 ja nykeröT 37+0
 
Viimeksi muokattu:
Onneasuska84 pienen "aprillipilan" johdosta!! :flower: Niin ne vauvat yllättää syntymäpäivillään ;)

Kivankokoiset kaksoset olet neiti80 ja nykeröt saanut jo kasvatettua! Mahtaa olla nyt jo aikamoista heitä kantaa :O Tsempit loppurutistukseen!
 
Me tosiaan mentiin tiistaina käynnistykseen ja yritettiin laittaa sitä ballonkia, mutta se sattu sairaan palijon eikä sitä saatu paikalle. Sain sit 2 käynnistys tabua sille päivälle eikä tullut kipeitä suppareita oikeestaan ollenkaan. Samaa menetelmää käytettiin sitten keskiviikkona eikä silloinkaan lähtenyt käyntiin. Torstaina piti pitää väli päivä lääkkeistä ja aamulla kun teki sisätutkimuksen niin sanoi lääkäri et nyt vois kokeilla sitä ballonkia kun on paikat jo pehmenneet ja auki jonkun verran.
Suostuin siihen ja kun lääkäri täytti sitä ballonkia, kuului yhtäkkiä et meniköhän tämä rikki, eiii kuule sulla tuli lapsivesi. Siinä välissä iteltä pääsi itku, ilosta kylläkin.
Huh! Mä vähän mietinkin et kummoselta toi ballonki mahtaa tuntua. Mulla kun on takana sektio niin kuulemma sillä käynnistävät sitten jos aihetta. Niin toivon että tää tyyppi ymmärtää että on kaikkien kannalta parasta tulla suosiolla itse:p

Mua kauhistuttaa ylipäätään käynnistys. Esikoinen käynnistettiin 41+3 ja oltuani koko päivän käynnistettävänä, eli sain Sytotec murun alakertaan ja sitten tipalle. Päädyttiin leikkaukseen illalla kun pojan sydänäänet oli heikot aina supistuksen hetkellä eikä tippaa voinut siis oikein käyttää. 10 pisteen ipanahan sieltä sitten tuli mutta oli se aika rankka päivä. Käynnistettäessä oli lähtötilanne melkein 0 eli olisko ollu kohdunkaula lyhentyneenä 2cm ja kiinni. Leikkuriin mentäessä taisin olla 3cm auki:O Ja tosiaan senkin 3cm eteen kärsin ja pali:LOL:

Leikkaus sinällään ei ollut mitenkään paha, vähän kuin joku olisi käynyt taskulla. Harmitti vain kun se oli iltasella niin mieheni kanssa ei saatu sitten enää nähdä. Kun pääsin heräämöstä, eli varpaat liikkui, hän oli tietysti jo lähtenyt kun osastolle ei oltaisi enää yöllä päästetty. Poikaa hän sai kyllä hyvän tovin ihmetellä:) itsekin toki sain pojan vasta aamulla kunnolla viekkuun kun oli puudutteet haihtunut.

Nyt aion kyllä tehdä kaikkeni (eli enpä asialle juuri mitään mahda) että tää tulis ihan itekseen tuolta;)

HumBuugi 39+1 ja samalla siis se eilen unohtunut poksahdus :)
 
Onnea minunkin puolestani vaavelin viereensä saaneille!! :flower: =)

Ja mukavaa, kun jaksatte tulla noita synnytystarinoita tänne rustaamaan. Pääsee vähän jo fiiliksiin tulevasta. ;)

Ekulainen: Toivottavasti purkautuminen auttoi yhtään! Täytyy sanoa, että kyllä on harvinaisen tökeröjä ihmisiä maailmassa. Mitä ihmettä se toisille kuuluu kuinka kukin elämänsä elää??!! :stick: Myönnän, että pakko oli käydä katsomassa ikäsi ja ihmettelen vielä enemmän, mikä tuota herraa mahtoi vaivata: nuori olet, mutta et nyt niin nuori kuitenkaan. Unohda tuollaiset puheet ja nauti elämästäsi valitsemallasi tiellä!! :hug: Selkeesti tuo mies ei osaa nauttia omastaan. :p

(.) Käytiin sitten poikien kanssa metsäretkellä makkaranpaistossa ja mäkeä laskemassa. Alkoi reissu vaan niin lupaavasti, kun jo pihalla liukastuin oikein mojovasti piikeistä huolimatta ja en kyllä kaatunut, mutta tuntu ihan siltä kuin jotakin olisi revennyt tuolla häpyliitoksen tienoilla. :mad: Retki tehtiin, ei siinä mitään, mutta nyt särkee ja vihloo ja tuntuu tosi ikävältä tuo alakerta!! :$ Toivon, että yö parantaa eikä pahenna, kuten lihaskivuissa monesti käy. Jos meinaan pahentaa niin huomenna en kävele... : /
 
Onnea mahottomasti kaikille vauvautuneille, teitä oli niin monta etten millään muista kaikkia!! :flower: :heart:

Oon kateudesta niin vihree, etenki ku käytiin Hys:ssä kierroksella ja sielä oli niitä ihania pieniä ja sit täällä oli niin moni vauvautunu, että! :D Oma olo siis tosi kärsimätön vaikka viikkoja "vasta" 38+1.

Neiti80 hyvän kokoset vauvat jo masussa! :)

Enkä taas muista enempiä mitä piti kommentoida..
 
Tänään oli synnytystapa-arvio (RV 36+1):

Tyttö painaa noin 2900g.
Kohdunsuu sormelle auki, sentin lyhentynyt ja pehmeä.
Vauvan pää syvällä lantiossa kiinnittyneenä.
= Normaali alatiesynnytys

Eilisen illan ja tänään nyt illasta on koskenut selkään tosi kovasti.. mahdollisesti supistuksia? En tiedä..
Saas nähdä miten pitkään menee että pääsee tositoimiin. (Hyvähän tuon vielä pari viikkoo olis tuolla pysyä, vaikka itelläni melko hankalat oltavat jo...) :)

Eipä tässä nyt muuta.

Niin ja..Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille.
 
Vauvis onnea tytöstä :) Alkoihan niitä vauvoja taas tulemaan :)

Mulla ihme kolotusta ja särkyä illalla ja yöllä heräsin vessaan 5.15, supisteli jonkin verran, unen läpi tunsin, mut sain kuitenkin nukkua.. Menkkamaista jomotusta pelkästään ollut nyt aamun..

Minäkin veikkasin rv 36+ ultrassa vauvan painoa, sanoin et varmaan 3,2kg, mies että ei se ihan niin iso voi olla, niin muutin oman arvion 3kg ja 3,2kg arvioivat sit kuitenkin :) Jotenkin niin isolta tuntunut tuolla :) Saas nähdä sit..

rv 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna on sitten SE päivä. Eli äitipolille mennään ja erittäin suurella todennäköisyydellä käynnistellää. Meillä 38+1 painoarvio oli 3,8 ja vauvan paino noussut viikkoa kohti noin 270g edelliseen käyntiin verrattuna. Nyt mennään siis jossain 4,1-4,2kg tienoilla. Ei ne voi pieneltä ihmiseltä suuremman synnnytystä vaatia? eihän :D oon täällä jo aivan pakki sekasin kun jännitän.

Onnittelut kaikille jotka on etuillut jonossa :D on tää epistä kun toiset käy vaan ampumassa lapsen ulos ja toiset kipuilee viikko tolkulla!
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Täällä tänään 36+4! Parin tunnin päästä neuvolaan tarkistamaan, että kaikki on hyvin. :) Toivon todella, että vauva päättäisi syntyä ennen laskettua aikaa, koska oma olo alkaa olla todella tukala. Öisin ei saa nukuttua, kun mahan takia ei saa hyvää asentoa, alapäähän sattuu kylellään makaaminen yms. Nyt satunnaista sisäreisikipuilua on ollut päivittäin, mutta aina vain oikean jalan sisäreidessä. : /

Väsyttää ja ketuttaa. |O
 

Yhteistyössä