*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Poks 40+0!

Ei tosin tunnu yhtään siltä, että vauvaa kiinnostais tää laskettuaika :D Tänään neuvola, toivotaan et vikan kerran. Antaa viel ajan viikolle 41+0, viime raskaudessa se aika jäi kuitenkin käyttämättä :heart:

Syysmyrskylle tsemppiä! Toivottavasti laittavat homman käyntiin!

Veikkuksista: Mä olen veikannut, että vauva ois syntyessään 50cm/3,6kg, saas nähdä nyt sit:)
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Hohhoi, täällä vaan edelleen yhdessä osassa |O Alkaa jo kyllästyttää :p

Paljon onnea vauvautuneille :heart:

ekulainen: Huh millanen tyyppi sulla on tullu vastaan o__O Ei oo tainnu ihan kaikki lamput olla päällä sillä. Mut se on aina niin helppo muiden elämää kritisoida vaikka ei oma elämäkään ois kunnossa.

(.) Neuvolassa valitin kun alapaineet on ollu tosi korkeella iltasin, mutta eipä se sanonut siihen mitään. Aamupaineet kuulemma merkkaa enemmän ja ne ei oo ollu runsaasti koholla. Olo vaan alkaa olla aika turpea. Viidessä päivässä oli tullu runsas kilo lisää painoa :D Niin, että voishan toi jo syntyä. Täti laittoi kuitenkin konsultaation äitipolille ja se voi sitten muuttua lähetteeksi jos niin katsovat. Tarkoittaisi siis sitä, että ens viikolla ois äitipoli käynti neuvolakäynnin sijaan.

Odottelua siis vain...

Adalmis ja kerttujooseppi 39+5
 
Paljon onnea taas kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Esikoinen kun tuli niin ajallaan (laskettuna alkoivat supistukset, ja syntyi 40+2 aamulla) niin tuntuu nyt jotenkin ihan siltä, että tämä toinen ei tulekaan enää sitten ollenkaan... Että luovutan! Sinne jäi... Valitin pojallekin eilen (3-vuotias), että miksi se veikka ei nyt halua syntyä, niin vastasi minulle, että voi äiti, kun se veikka on vielä liian pieni, ei se osaa puhuakaan! :O Siihen astiko tässä pitää odottaa...

Midia 40+3
 
38+0 poks

Onnea vauvautuneille :heart: :heart:

Cealille, Midialle ja Jouskarille jaksamista loppumetreille. Toivottavasti en näe samanlaisia viikkolukemia kuin teillä on :saint:

Tänään kuopuksen 5v. päivä. Olis ihana jos pikkuvelikin päättäis jo syntyä. Mut ei mitään merkkiä siihen suuntaan.

Ekulainen: aivan törkeä tyyppi, jätä omaan arvoonsa!

Kultakurkku ja Eemi 38+0 huomenna neuvola.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna olis LA, mut ei oo mitään tuntemuksia, et lähtis lähiaikoina syntymään :D Mulla on hyvin vahva tunne et menee 42+ viikoille taas(toivotaan että olen väärässä). Sunnuntai-maananatai välinen yö on ilmeisesti vakiintunut ns.supistusten yöksi- toistuu viikottain :LOL: ja sit muuten ei ookkaan mitään oireita ja vauva bilettää masussa ihan kympillä monta tuntia putkeen.

Mies ja esikoinen rupee olemaan ihan mahdottoman malttamattomia- samoin miehen työkaverit, sukulaiset sen sijaan on ollut ihmeen rauhallisia asian suhteen :O

jassåå+pyöriäinen 39+6
 
onnea niillekin vauvautuneille joita en ole vielä onnitellut :flower:

lueskelin noita teidän painoarvio juttuja ja jäi kertomatta eilen että sillon sunnuntaiaamuna kätilö arvioi vauvan kooksi 3400-3500g, ja olikin sen 2790g,eli niille jotka sitä painoa pelkää niin saattaa "laihtua" vimesten minuuttien aikana ;) eli ei niitä arviota niin vakavasti sit kannata ottaa vaikka itsekin olisin sellasen halunnut.

me ei pojan kanssa tänään vielä kotiudutakaan, päästäisiin kyllä mutta on pojalla hiukan keltasuutta niin pitäisi huomenna tulla kontrolliin, on kaikkien kannalta (paitsi hoitajien:kieh:;) ) helpompaa että jäädään sairaalaan vielä yön ylitse.
tuossa se poika nukkuu ikkunalaudalla ja paistattelee auringon valossa jos ne arvot siitä vähän paranis =)
lisämaitoa minäkin joudun pojalle antamaan, onneksi tajusin sitä pyytää kun olis muuten ollut taas huutamista koko viime yö. nyt kun saa lisämaitoa niin nukkuilee tyytyväisenä =) jännä juttu koska meikäläsellä on semmoset meijerit roikkumassa että oksat pois... mut ei oo tainnu maito vaan vielä nousta kunnolla...

sellasia kuulumisia=)
tsemppä kaikille sitä tarvitseville!!!
 
Pitkästä aikaa ilmoittelen taas ittestäni.. :) Jääny tänne kirjoittelu ihan kokonaan, lueskellu kyllä olen teijän juttuja, varsinkin nyt loppumetreillä..

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart: Kovasti on vauvoja jo syntyny ja varsinkin pikkuisia poikia. :)

Täällä kärvistellään jo 40+3 viikoilla.. Midian kanssa näköjään ihan samoissa päivisä mennään.. :) Kauan odotettu laskettu aikakin tuli ja.. meni!! Olin ihan varma et syntyy 1-2 viikkoa ennen la:ta, mut menipä ihan pieleen omat aavistelut. :D Merkkejä ei ole lähestyvästä synnytyksestä, olo yllättävän hyvä.. mutta mieli alkaa olla malttamaton!!

Mutta jaksamista kaikille!! :)
 
Eilen tosiaan käytiin sielä HYS:n tutustumiskierroksella, kätilö oli ihan mukavan oloinen ja siellä näky käytävillä niitä ihania pieniä vauvoja :heart: mutta se sairaalan haju! Sai mun niskakarvat nouseen ja kauheen ahistuksen, en haluu sinne! Luultavasti nosti kipeitä muistoja 7 vuoden takaa se haju ja kaikki ne piuhat mitä synnytyssalin seinälläki roikku vaikkei nyt ollut mitään hengityskoneen piuhoja ym, kuten sillon aikoinaan.. Hyi! :$

Mä alan epäillä todella paljon mun intuitioa. Musta tuntuu, et oon eläny täs muutaman päivän ajan raskausajan parasta aikaa!! Ei juuri tunnu enää liitoskipuja, tai ainakaan ihan jatkuvasti vaan saattaa olla suht kivutonta jopa pari tuntia per päivä ja niihin kipuihin on jo aika turta kun niitä ollu se 3-4kk, tuntuu ettei mulla ole mahaa ollenkaan eikä tietookaan mistään synnyttämään lähtemisestä.. :stick: eihän sen näin pitäny mennä?! Vai pitikö.. :p

Onnittelut 40+0 poksuville ja siitä ylöspäin, kuten Jouskari :) Joskos ois oikeutetusti sinun vuoro jo ;)

suska: Toivottavasti pääsette jo huomenna kotiin =) Ja kiva kuulla, et painoarvio voi heitellä tuohonki suuntaan kun tuntuu, et enemmän on näitä; ultrassa arvioitu esim. 3,5kg ja sit sieltä tulluki 4,2kg :eek: Iiks.! :D

Ekulainen: Oot kyl onnistunu löytään melkosen urpon jostain.. Hohhoi!! Kyllä ois itelläki sappi alkanu kiehuun moisen ääliön kans! Kuten jo sanottua niin jätä moinen omaan arvoonsa, hän ei ilmeisesti ole tyytyväinen elämäänsä ja tehtyihin valintoihin..

No ei kai mulla taas muuta ollu, Tsemppiä meille kaikille!! =) Ei ole enää montaa viikkoa...

38+2
 
Moro!

Aluksi onnittelut taasen jakautuneille. On tää ihanaa aikaa :heart:

Miehen työmaa siinä jamassa, ett saakin vaikka syntyä jo tällä viikolla (kuunteliskohan tuo pikkunen?). Eilen tuli supistuksia, mutta lähes kivuttomasti. Tänään sit ollu alamaha ihan mahdottoman kipee. Sattuu kävellessä, istuessa ei. Tiedä sit.
Mitään vuotoja ym.ei oo havaittavissa, eli tämä synnytys taitaa lähtee kertarysäyksellä käyntiin ilman ennakkovarotuksia. Tai sit käynnistyksellä.
Huomenna olis taas neuvola (vaikka sanoin kyllä, etten sinne enää olis enää tulossa vaan aattelin synnyttää ennen sitä ;)).

Ja ellei tämä nyt päätä syntyä tällä viikolla, niin pääsiäiseks olis taas reissua tiedossa reilun 100km päähän. Turha sitä synnytystä näköjään on kotona odottaa ;)

Ja ai että ku ulkona on kirpee, raikas, talvinen sää. Ainut vaan, ett on huhtikuu ja pitäis alkaa kauhistelee niitä koirankakkoja (ikuisuusaihe kaikkialla, tosin ei itselle) tien pientareilla ja teillä eikä tarpoo haarus tulessa lumikinoksessa. No näillä mennään, jos ny juhannuksena olis lumetonta.

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Marimi mahoineen 40+2 (max.12 päivää)
 
36+0, ja täällä huhtikuisten puolella mä olenkin sitten peränpitäjänä :D

Tänään oli synnytystapa-arvio, mutta eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Painoarvioksi saatiin 2822g, joten keskikäyrällä näyttäisi edelleen menevän. Varmaan sen takia ei sitten itseasiassa edes puhuttu synnytyksestä mitään, kun vauva myös on ollut RT:ssä jo iät ja ajat... Paikatkin oli vaan vähän pehmenneet, mutta kiinni vielä ja 3cm jäljellä. Vähän olisi voinut olla jo auki ;)

Ja tosiaan onnea kaikille synnyttäneille! :flower: :flower: :flower:
 
Mä oon ihan unohtanu valittaa pukamista! Toi yks mulla ollu jo tammikuusta eikä ole ollu kipee tms, mut nyt son saanu kaverin joka ON KIPEE. Pitikin kysymäni, että onko mahollista et synnytyksen jälkeen ne "katoais" ku laps ei enää paina tuola vai tuleeko koko peräsuoli ulos viimeistään ponnistusvaihees? :D :kieh: Entä onko ne mahollista hirttää pois? Onko kellään kokemuksia? Ihana aihe... :D On tää raskausaika vaan niin hehkeetä ja ihanaa :LOL:
 
Syysmyrskylle tsemppiä..

Mun "oireet": Olen kauhean kipeä, vihloo ja kolottaa, oksettaa ja väsyttää : / Istun taikka makaan niin liikkeelle lähtö helvetin tuskaista :( Olen kiukkuinen kuin mikäkin, johtunee väsymyksestä.. Ei jaksais mitään, ei..

Vali vali vali :kieh:

Niin ja menkkojen mukaan olis rv 39+2, että kyllä mää sanon, että sais alkaa tulla jo |O Jos tämä yli poksuu ja käynnistykseen asti, niin todellakin olisi tuolla 6 päivän heitolla lasketussa ajassa merkitystä :kieh:
 
Joo päätin, etten kuuntele enää ollenkaan tollasta kakkaa. Mulle riittää se, että kaikki läheiset hyväksyvät sen, että tulen äidiksi tässä iässä(miksi ei hyväksyisi, kun kuitenkin ihan aikuinen ihminen olen?) ja thats it. Ne joita se niin otti päähän ovat jo kadonneet mun näköpiiristäni onneksi. :)

Huomenna laskettuaika ja viimeyönä oli tiputellut kellertävää limaa, kenties vihdoin se mysteerinen limatulppa, mistä ei mulla hajua tähän asti ole ollutkaan. Ja taaskaan ei tullut sitten nukutuksi kunnolla. |O Ja kyllä väsyttääkin. Ajattelin tässä lähteä vielä itiksessä käymässä ostamassa vikat tarpeelliset vauvaa nähden, syömässä ja vähän kävelemässä, jos se yhtään nopeuttaisi tätä prinsessaa.. edes hitusen.

Otin masustakin kuvan nyt ihan vaan sen vuoksi, jos tänään(tosi epätodennäköistä) tuliskin lähtö. Katotaan osaanko sen tänne laittaa. Kuvasin tossa myös paripäivää sitten pikkusen zumba-tuokiota videolle, kun niin hulluna heilu maha. Tuntu ihan, että ois toinen tulossa vatsan läpi, jos yhtään kovempaa alkaa liikkumaan. :LOL:

Aijaa.com - 9923159
 
Pukamat. Miellyttävä aihe tosiaankin. :rolleyes: Esikoisen jälkeen mulle lupailtiin lopputarkastuksessa, että kyllä ne siitä häviävät. Vaan eivätpä hävinneet!! :mad: Ja joka raskaus on tuonut niitä lisää eli kai ne nyt ovat sitten loppu elämän. Onneksi eivät kylläkään ole kipeitä, inhottavia vaan. :|

Eilisen liukastelun jälkeen liikkuminen ollut aika tuskaista tänään, mutta eiköhän se siitä. Onpahan pakko ottaa aika rauhallisesti. Ja tänään ei sitten menty mettäretkelle. =)

Söpö masu muuten ekulaisella!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumiset vielä piti tulla päivittään sillä terkka totesi vauvan pään kiinnittyneen ja laskeutuneen ja tätä ihmettähän ei keskimmäisen kanssa tapahtunut lainkaan. Eli lähtökuopissa on. Ei tarvitse sen lapsivesi-asian kanssa ainakaan miettiä jos vedet menee. Paineet oli erinomaisen matalat ja painoa ei ole enää tullut. Pissassakaan ei mtn. Ja SF-mitta sama 33. Painoarvio kun pyysin n.3,6kg vatsan päältä tunnustellen.
Tää oli vika käynti äitiysneuvolassa ja loppuviikosta sitten soittoa kättärille ja sinne näytille jos mitään ei ala tapahtua ennen sitä.
Mutta jotenkin tuli sellainen fiilis että JOS nyt kuitenkin saisi sen vauvan vielä tämän viikon aikana syliinsä :heart: Olo on muutenkin tosi hyvä ja pirteä. Ei turvotusta tmv. Voihan tämä "oireettomuuskin" jotain oireilla...vai??? :saint:

41+0 edelleen..:D
 
:flower:ONNEA :heart: vauvahaaveita Tyttärestä:flower:

Neuvolassa käytynä taas. Paineet vähän koholla ja paino runsaasti koholla :/ Ei mitään synnytystäenteilevää oloa kuitenkaan. Onhan tässä aikaa ;) Ensi viikon torstaina seuraava aika toiselle th: lle kun oma lomailee.

Kuudes ihme :) 39
 
AHISTUS!! Nyt seuraa sellanen anoppi avautuminen et paremmasta väliä. :ashamed:
Vituttaa suoraansanoen kun se ei voi kuunnella MITÄÄN mitä sanon sille. Sellasta saakelin yksinpuhelua aina ja se ei kunnioita mitään mun päätöksiäni yhtään mistään. Ja jos se vielä kerranki juoksee mun ylitseni asioissa jotka koskee meidän pientä perhettä niin avaudun sit monen vuoden edestä.
Me siis annettiin meidän koira pois. Yritettiin sitä totuttaa siskon lapseen,mutta se juoksi sen ylitte ja istu päälle ja käyttäyty niinko mikäkin huomionkipee aivoton pikku puudeli. Pitkän keskustelun jälkeen minä sitten aika omavaltaisesti päätin etten halua tuoda itselleni stressiä siitä miten sylivauvan kanssa toimisi tuollainen 55kiloa painava koira. Mies oli sitä mieltä et voitais koittaa jos se ei vaikka tuurilla tallois pientä lasta kuoliaaksi omassa huomionkipeydessään. Koira siis lähti. Me sovittiin kotona että asiasta ei puhuta koska se tuottaa mielipahaa molemmille. Anoppi sen sijaan soittaa joka jumalan päivä ja kyselee koirasta. Monet kerrat sanoin et sillä on nyt parempi perhe jossa se saa riittävästi aktiviteettia ja huomiota. Harvasen ilta soittaa ja ruikuttaa että maksaisi vaikka 5tonnia jos peruttais tämä kodinvaihto ja annettais koira hänelle. Hän joka ei ole koskaan ollut koiraihminen/meidän koirasta kiinnostunut/sitä suostunut edes hoitamaan.
Sitten ristiäiset. Hänen miestään ei ole kutsuttu ristiäisiin,miehen toiveesta. Ei voi sietää sitä loista joka makaa vaan anoppilassa sohvan nurkassa,juo viskiä ja vittuilee muille. Menikö tämä jakeluun? Ei tietenkään mennyt. Itse sanoin et olisi toivottavaa että selvittäisiin yhdet ristäiset ilman riitaa,tai sitten ei tarvitse tulla ollenkaan. Sitten äidin kanssa puhuttiin että ristiäisiin tehdään ruoka kun tulee ihmisiä pitkänkin matkan takaa. Sanoin anopille mitä aiotaan tehdä niin tämä oli tehnyt pitopalveluun tilauksen jossa ei ollut mitään niistä ruuista edes mistä puhe oli ollut. Soitin sitten pitopalveluun,peruin koko homman ja tilasin pelkän kiusausruuan näiden kaikkien muiden tilalle. Ei mulla ole sellasia pitoja varaa maksaa!! :eek: olis voinut edes kysyä ensin. Sitten sokerina pohjalla että oli arvostellut sitä että haluan käyttää kestovaippoja. Jos tässä asiassa menee tekemään ominpäin niin mä syötän oikeesti ne kerttisvaipat sille. Mitään mun päätöksiäni ei kunnioiteta miehen äidin puolesta ja kaikkea arvostellaan! Jos mä haluan mukamas pelastaa maailman tällä tavalla niin antais mun tehdä sen. Oon niin väsynyt taas koko anoppiin. Johan tässä oltiin melkein puoli vuotta puhumatta ja sit ku jutellaan taas niin tää sonta alkaa heti alusta.
 
mymosa
Syysmyrskylle tsempit anopin kanssa.. kuulostaa ihan mun ex-anopille. Toki vähän ryhdistäytyi, kun laitoin miehen sanomaan ja tein selväksi, että mies saa pitää oman äitinsä kurissa enkä mä aijo enää olla missään tekemisissä. Mies sitten hoiti myös lasten mummula vierailut.

Ei tuollasta jaksa kukaan selväjärkisenä. Anoppi on kiva silloin, kun ei puutu liiaksi asioihin.
Mä olen itse saanut kuulla monesti muilta tahoilta siitä, kun luovuin koirastani. Kuinka ois pitänyt yrittää. Toki olen sitä mieltä nyt, että annoin liian helpolla periksi, mutta sitä ei silloin ajatellut, kun mielessä painoi ero, muutto ja kuopuksen odottaminen yksin.

Ja ristiäisistä/nimiäisistä päättää vain ja ainoastaan vauvan vanhemmat. Meille ei tällä kertaa tule kuin molempien vanhemmat sekä sisarrukset. vaikka aijemmin ollut muitakin, mutta tää on meidän päätös ja loput saa luvan sen hyväksyä.
 

Yhteistyössä