** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Viidalla ihania uutisia! :)

Sitten heti omaa napaa...

Maanantaina oli neuvola. Muuten oli kaikki ok, mutta hemoglobiini oli pudonnut jo todella alas, oli vain 104. :/ Täytyi siis hakea apteekista Obsidania. Katrin79, saitko tuon Obsidanin ihan neuvolasta? :eek: Nyt olen pari päivää sitä napsinut, toivottavasti tehoaa. Ohjeeksi sain ottaa sitä kerran päivässä mieluiten jonkin c-vitamiinipitoisen juoman kera (esim. appelsiinimehu), mutta mitään maitotuotteita ei saa yhtäaikaisesti ottaa, tai niiden syömisestä pitää siis olla mieluiten ainakin n. 2 h aikaa. Jos maha menee kuralle tuosta kuurista, neuvolatäti suositteli ottamaan tabletin joka toinen päivä.

Sf-mitta oli 21 (rv:lla 22+0), eli yläkäyrällä mennään. On ihan ok, jos kasvu on tasaista tuolla käyrällä. Minulla on lyhyt selkä, joka voi kuulemma vaikuttaa tuohon yläkäyrällä roikkumiseen.

Painoa ei ollut tullu yhtään kuukauden aikana! Tai no, hyvällä tahdolla laitettiin siihen 100 g lisää, kun parin punnituskerran jälkeen näytti sen verran lisää.

Työantajan kanssa on ollut tänään murheita. Minullahan on siis määräaikainen työsopimus, joka päättyy elokuun puolivälissä 2012. Äitiyslomalle jään maaliskuun puolivälissä, joten en ehdi enää palata mammalomalta takaisin töihin. Työnantaja alkoi väittää, että minulle ei kerry lomapäiviä tuonne elokuulle asti, vaan ainoastaan siihen asti, kun olen todellisuudessa töissä (+ 3 kk:n palkanmaksuvelvollisuus, joka on työehtosopimuksessa määritelty). Hänen mukaansa olisi muuten ollut minulta jo moraalisestikin väärin vaatia moista, sillä kun sopimustani jatkettiin syyskuussa, tiesin (tai ainakin arvelin) olevani raskaana. Jos työnantajan tiedossa olisi ollut tuo raskaus, sopimustani olisi jatkettu vain maaliskuulle. Öh. Siis anteeksi vaan, mutta raskaushan ei ole mikään peruste olla jatkamatta työsuhdetta. Sitä paitsi alkuvaiheessa olisi aivan hyvin voinut käydä vielä jotain (kuten voi nytkin), eikä minulla ollut siinä vaiheessa minkäänlaista tiedonantovelvollisuutta raskaudestani. Miten tämä lomapäivien kertyminen nyt oikeasti menee? Soitin jo liittoonkin, mutta sieltä en saanut apua tuohon. Puhelimeen vastasi vain joku avuton mies, joka ei osannut sanoa asiaan juuri mitään, enkä saanut kenenkään sähköpostiosoitettakaan... ARGH.

minimami & minimies 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Minimami: Neuvolasta sain paketillisen (50 kaps), palvelu pelaa :) Eka kapseli otettu, eikä ainakaan vielä oo maha mennyt sekaisin..

Mulla oli toi sf-mitta myös yläkäyrillä, vähän ylikin (21)ja neuvolatäti totes vaan, että huomenna selviää mennäänkö oikeilla viikoilla.. Oli aikaisempi mitta viikolta 17+2 ja sillon 12, pikkasen on pullahtanut ja kyllähän tuon huomaa.. Vitsi kun se ultra on vasta klo 17. Tulee pitkä päivä. Ja tarkoitus olis käydä ostelemassa muutamat lahjat ennen tuota, aikaa ainakin on..
 
Minimami En osaa tuohon lomapäivien kertymiseen neuvoa antaa, mutta sen neuvon annan että kannattaa pitää omista oikeuksista kiinni (niinkun varmasti teetkin). liitosta pitäisi kyllä mun mielestä saada asiantuntevaa neuvoa noihin asioihin, ottaisin uudelleen yhteyttä sinne ja vaatisin että siellä on neuvomassa sellainen ihminen joka tietää! En tiedä meneekö jo tuossa joku raja jos ääneen työnantaja sanoo ettei työsuhdetta ois jatkettu jos raskaus olisi ollut tiedossa, siis vaikka jatkettiin. Itse soitin myös omaan liittooni ja siellä sain aivan uskomattoman asiantuntevaa palvelua, kysyivät todella tarkasti tilannettani ja työnantajasta, mainitsivat myös että jos raskauden vuoksi ei työsuhdetta jatketa (jos paikka vapaana) niin siitä voi tulla oikeusjuttu ja mutkikkaampi homma työpaikalle. Eli vaadit saada luotettavaa tietoa tuosta asiasta! Ja liitosta kuuluis mun mielestä saada neuvoa just senkin takia et siellä ei olla puolueellisia, eli jos soitat esim. palkkoihin ni en menis niiden sanomisiin luottamaan (tästä omakohtaista kokemusta) Koitahan selvitä työkiemuroiden kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Mulla kans toi hemoglobiini oli 105. Mulla on retaferia ja sain kaverilta obsidania mut en tiä kumpi sit on parempi. Kai noi voi molemmat syödä sit peräkanaa. Ei ole paljoo koskaan tarttenut rautakuureja syödä, viimeks yli kuus vuotta sitten tytön odotusaikana..

Minimani mihin ihme liittoon sä kuulut kun ei oo osanneet neuvoa :O Kyllä mä ainakin pamista oon aina saanut heti tietoa asioista! Soita vaan uudelleen ettei työnantaja pääse sua huijaamaan, toisaalta entisenä yrittäjänä kyl ymmärrän myös sun työnantajaas ja sitä kiukkua, mut ei se sitä lomarahaa maksa vaan kela lopullisesti, eli se hakee sen kelalta sit kun on sulle maksanut sen. Mut mun mielestä sun kyl kuuluu saada sinne elokuulle asti sitä lomarahaa. Eli siitä lomarahasta sen on turha kiukutella.

(.) Olo on kun jyrän alle jäänyt ja olen onnellinen et saan pitää saikkua äitiyslomaan asti :) En ole juurikaan saikkuja pitänyt elämäni aikana mut nyt aion kyl pitää huolen et saan nämä pitää hyvällä omalla tunnolla. Työn antajakin jo sanoi et parempi mun on pois pysyä kun hyvän sijaisenkin löysi tilalle ja se pystyy tekeen siellä kaikkea toisin kun mä tällä hetkellä.

Champion ja Martti 24+6
 
Viida :hug: :heart:

Latenjoulujuhlassa käyty eilen ja loputkin joululahjat ostettu :) Tänään kuusen koristelu ja pitäiskö jaksaa tortut tehdä vihdoin.. Mies aikoi pestä illalla vielä saunan :heart:

Tyttö haluaa koneelle, on jonkin aikaa jo vuoroaan odottanut, joten myöhemmin lisää..

rv 23+4
 
PoKs!25+0

ja mä olen niiin väsynyt- pitäs pari iltavuoroa jaksaa, niin sit olis 4 päivän vapaa |O
pitäs varmaan hemoglobiini käydä mittaamassa, multa kun on otettu se vaan silloin rv 12, kun otettiin muitakin verikokeita. Meillä ei neuvolassa pahemmin mittailla : / Töissä voi onneksi ruokatasuolla käydä työterveyshoitajalla(jos vaan ehtii).
 
Viidalle onnea tyttölupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista=)
Champion:Aww..Onpas tullut monta pentua kerralla:p Ihanaa,koiravauvat on niin ihania että:heart:
Lomapäiviä tosiaan pitäisi kertyä.äitiys ja vanhempainvapaalta, mulle se oli yllätys kun pomo että on tän vuoden lomat käyttämättä vaikka en oo töissä käynytkään:D ja meillä se on joku 1,5 päivää/kk mitä kertyy..
Mä meinasin lähteä kohta pesemään uunia ja saunaa ellen nukahda matkalle:p Alkaa vaatia veronsa 4tunnin yöunet ja aamun tunnin unipätkät..
Meillekin pitäisi tänään vihdoin tulla joulukuusi jos ei tule niin menen lähimetsään kaatamaan puun kun en jaksa tuota "äiti,mä haluun kolittella loulukuuten,äiti hae loulukuuti" sitä on jatkunut viikonlopusta: /
Obsidania söin edellisessä raskaudessa 2kpl/vrk kun ei tahtonut lähteä rauta nousuun eikä se silläkään kunnolla noussut..Nyt ei ole onneksi ollut vielä tarvetta,ne kun pisti närästämään jonkin verran..
Avantasia 21+5
 
Hyvää keskiviikkopäivää mammat :)

Viidalle onnea hyvistä kuulumisista!! :heart: ja pumpulille pidän edelleen varpaatkin ristissä, että kaikki menis parhain päin! :hug:

Tuli tässä mieleen kysyä, oletteko kuunnelluttaneet musiikkia masuasukille? Ja jatkokysymys; olettako huomannu/tuntenu voimakkaampia reaktioita masusta joidenki tiettyjen biisien kohdalla? Eilen mies kuunnellutti neiti sieväselle musiikkia ja ekoihin ei reagoinu oikeestaan mitenkään kun oli outoja, mut sit laitettiin soimaan biisi jota on sille soitettu jo monta viikkoa niin sit alko mahoton potkeminen :heart: Voiko juuri tunnistaa tutun kappaleen vai oliko sattumaa? :)

Tänään haluan vaniljajäätelöä+marjoja+tehosekotin=Nam! :p

L & Neiti Sievänen 23+3
 
Onko teillä mietitty nimiä valmiiksi vauvalle? Meillä on tytölle pari vaihtoehtoa ja pojalle myös pari, mut aika vahvat ykköset löytyy :) Oletko sinä teillä ehdottanut nimet, vai onko miehen ehdottamia? Meillä minä olen keksinyt vaihtoehdot :) Miehellä vaan olen "hyväksyttänyt" nimen, että olisiko se edes mahdollista :) Pariin hyvään vaihtoehtoon olemme päätynyt.. Sittenhän se varmasti selviää kun näkee vauvan ja pitää nimi virallisesti antaa.. :)

Viidalle onnittelut tyttölupauksesta :)
 
Nimistä: Tytölle olisi ollut nimi, mutta poikaahan tässä nyt odotellaan:) Meillä esikoisen ensimmäinen ja kolmas nimi on miehen keksimiä, toinen nimi on mun ideoima. Nyt on pojallekin kiva nimi löytynyt, eiköhän se miehellekin käy. Tosin yks nimi pitäis karsia kun neljää etunimeä ei voi antaa :D Ja järjestyskin saattaa vielä vaihtua. Ja ties vaikka vaihtuis vielä koko nimi, mutta tällä hetkellä ihan hyvällä idealla siis :)

Itse tykkään hieman erikoisimmista, kuitenkin suomalaiseenkin (ja suomenruotsalaiseen) suuhun sopivista nimistä :)
 
Kotiuduttu lääkäristä kera hyvien uutisten, kohdunkaulan tilanne ei ole huonontunut, lepo on auttanut:) Lepoa jatketaan 2vko, mutta nyt saan istua, sitten 2vkn päähän pitäs taas varata lääkäri ja hän arvioi taas tilanteen. Nyt siis saadaan lähteä joulun viettoon mun vanhemmille, ihanaa. Ooon niin helpottunut. Kuitenkin nytkin ollut kipeitä suppareita, niin pelkäsin niiden kyspyttäneen lisää tilannetta, mutta ei onneksi.

Nimistä: kolmannelle pojalle on kieltämättä hankalampi jo keksiä, esitietolomakkeeseen laitettiin kyllä yksi, mutta hieman vielä mietitään sitä, koska esikoisen parhaan kaverin nimi on sama, haittaako teistä? Perhetuttuja ei olla, tosiaan vaan esikoisen paras tarhakaveri ja jaliskaveri.

Onnellinen pomppuli ja hyvin voiva 670 g muru:heart: 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: -minde- ja Aobhinn
Tänään täälläkin poksutaan 25+0! Ja neuvolassa käytiin:

Paino +840g/vko
RR 135/84
Pissa puhdas
Hb 124
Sf 23
Syke +
Liikkeet ++

Oli kiva käynti, pojulla alko villit kemut justiin ennen neuvolaan menoa :) Kovasti potki doppleria alkuun ja meni karkuun minkä kerkes :D Mutta hyvin kuului äänet kuitenkin :) Mulla oli sf-mitta venähtänyt viime neuvolasta 7.5cm!! :D No onhan tuo masukin kasvanut viime kerrasta jo jonkun verran, mutta silti. Painoa on nyt kertynyt yhteensä 6,4kg ja musta se on ihan ok. Viime raskaudessa oli tässä vaiheessa varmaan tullut jo lähemmäs 15kg..
 
Kiva kuulla, että Viida oli saanut niin hyviä uutisia!

Obsidanista mä söin sitä ekassa raskaudessa ja silloin neuvolan täti neuvoi ottamaan sen yöllä :)
siis kun yöllä heräilin muutenkin vessaan ja juomaan niin otin pillerin silloin. Vähän kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta ei mennyt vatsa sekaisin.

Huomenna on mulla neuvola. Luulen että hb on laskenut koska väsymys on niin kovaa, toki flunssakin vie oman veronsa.
Pelottaa se neuvolan vaaka, että mitä se tällä kertaa näyttää painoksi. Koti punnitusten mukaan ei mitään kauheita olis kyllä tullut.
Mulla kyllä paino vaihtelee tosi suuresti 1-2kg ihan päivissä, riippuen onko turvotusta tai ummetusta.

Eilen käytiin reippaalla lenkillä joka tuntui hyvältä, täytyy yrittää saada itsensä tänäänkin ulos.
 
Viidalla ihania uutisia, ja pomppulilla :)

Neuvolassa käyty

rv 23+1
paino -47g/vko
rr 94/64
Kohdunpohjan korkeus 22cm. Taas huitelen yläkäyrillä, niin on ollu joka raskaudessa, ja pienehköt vauvat. Mie vaan oon niin pieni, että maha tulee tuohon eteen.
Syke 140
liikkeet ++

Aivan eri kuuloinen syke kuin tytöillä ollu. Tytöillä oli aina sellanen vieno viuhviuhviuh, tällä oli ihan sellanen kunnon koppotikoppotikoppoti.

Nimi meillä on valmiina.

Kultakurkku ja muru 23+1
 
Ihanaa Joulun aikaa kaikille<3 tsemppiä ja jaksamista niitä tarvitseville ja Viidalle onnittelut ihanista uutisista:flower:

kävin joulukuun puolivälissä rakenne ultrassa ja masuasukki vastasi viikkoja ja poikalupaus saatiin tyttöoloistani huolimatta<3 kaikki vauvalla hyvin ja paino arvio silloin 334g viikot oli 20+4 :)

oli viimeviikolla kipeitä supisteluja joiden vuoksi kävin ylimääräisessä tarkastuksessa, onneksi ei ollut tuhoja saanut aikaan, lääkäri käski ottaa rauhallisesti ja jättää isoimmat siivot tekemättä joten pitäisi tässä himmata vauhtia mutta lepo on hieman mahdotonta noiden pikkutaaperoiden kanssa;) olen sitten ainakun mahdollista koittanut huilata senkin vähän mitä voi..

nimistä: meillä ei vielä valmiina tiettyä nimi vaihtoehtoa tulee olemaan vaikea valinta:) lapset kutsuu tosin nyt masuvauvaa Akseliksi:)

terkuin ilo ja akseli 21+4
 
pitkästä aikaa kirjottelen taas, on ollut kaikkea niin ei koneelle ole ehtinyt.

Viidalle onnea hyvistä uutisista!!

ja sitten omaa napaa hiukan :)
ensinnäkin tänään poksuu 24+0 :)
sit tiistaina käyty neuvolassa:
rv 23+5
paino: 75,5 muutosta +350g/vko
rr: 107/64
pissa: puhdas
hB: 110, mut ei vielä kuulemma tarvita lisärautaa
vauvan syke: 140-150
liikkeet: +
kohdunpohjankorkeus: 18, mut ei tainnu mennä ihan oikein neukkatätillä mittaus :D
ja tais olla neukkatätillä joulumieli jo mukana kun oli muutenkin hiukka hajamielinen :D ja sain kelan laput ja veinkin ne jo kelaan.

sit kävin eilen äitipolilla siinä sisätutkimuksessa, kun on ollut niitä supistuksia ja onneks ei ole kohdunsuu avautunu/pehmentyny eikä lyhentynyt :) mitä pelkäsin että jos supistukset ovat tehneet tuhoja. ja sain sitten saikkua sinne äippälomaan asti :) ihanaa kun ei tarvii stressata nyt töihin paluulla, kun ei musta sinne edes olisi. pikkukaveri paino 680g ja oli perätilassa, lapsivettä oli ihan normaalisti. kolmen viikon päästä olisi sitten taas tarkistus siellä. lääkäri yritti ottaa kasvokuvaa muistoks ja yritti vähän kahtoo että kumpi olisi tulossa, mutta meidän kaveri päätti että minustahan ei kuvia oteta ja vielä vähemmän urkitaan että kumpi olen :D

nimistä: meillä on nimet jo valmiiks tytölle sekä pojalle :)

nyt lähdettävä tekeen viimoset kauppakäynnit ennen joulua :)

Mutta Hyvää Joulua Kaikille!! tämä mamma viettää joulun pois koneelta, kun lähden käymään vanhempieni luona ja sitten siinä samassa vietetään mun synttäreitä :)

Jozzu85+"Justus" 24+0
 
Hyvää joulua kaikille jotka viettävät sen kauana tietokoneesta ja kaksplus palstasta :) :heart:

Tämä matami on joulun hyvin kiinteästi töissä.. No lohduttaudun, ettei ens jouluna tarvi ajatellakaan töitä! :)

Ottakaahan iisisti te joilla supistelee, ei nyt vielä aleta synnyttämään ;) :)

Nimi on tytölle ollu valmiina jo pari vuotta :) pojan nimeäki mietitty mut ei semmosta löytyny mikä ois niinku kerralla napsahtanu, et tää se on!

Just nakkasin kinkun uuniin ja huomasin samalla, et ku jännitti lihaksia (vatsa) niin sattu alamahaan.. Joko se ois riittävä veruke et sais jäähä saikulle ;) hehheh...

Onko teillä muuten jotka jo ootte saikulla supistusten takia niin kaikilla kipeitä supistuksi vai onko myös harjoitussuppareita?

L & Neiti Sievänen 23+4
 

Yhteistyössä