** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

mymosa
Eli mulla alkais kelan laskurin mukaan 24.3 äippäloma..

Mulla on kuitenkin kuun loppuun asti vielä töitä, toivottavasti saisin tehdä sinne asti ja aloittaa loman sitten.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pumpulille paljon voimia! Liian moni huhtikuinen on joutunut kokemaan menetyksen..

Joulu oli ja meni, eipä jäänyt ihmeempiä fiiliksiä. Esikoinen sai lahjoja ihan tarpeeksi, onneksi ei liikaa kuitenkaan. Ja kaikki on ollut tosi mieluisia :) Ite ootin tosi paljon joululaatikoiden syömistä ym. mutta jouduin pettymään joka paikassa! Kenelläkään ei ollut ruuat onnistunut, olis varmaan sittenkin pitänyt tehdä itse kotona.. No ens jouluna oon viisaampi!!

Poju on aika villi masussa. En malttais odottaa huhtikuuhun asti, olis kiva jo saada pikkuinen herra meidän perheeseen <3 Meillä liikkeet tuntuu pitkin päivää, ei oo tiettyä aikaa jolloin poju olis villimpi. Useita kertoja päivässä on jumppatunti :)

Adelei & poju 26+0 :heart:
 
mymosa
Mä en tajua tuosta rahahakemuksesta en sitten yhtään mitään. Miten siihen merkataan kaikki tulot ym, kun osan 6kk olet opiskellut, ollut työttömänä ja töissä.. huoh..
 
mymosa: Kannattaa soitella sinne Kelan lapsiperheiden asiakaspalveluun :) Ite ainakin joka kerta saanut sieltä asiallista palvelua ja asiat on selvinny. Tänään just selvitin, että onko mulla oikeutta kotihoidontukeen sitten äitiysloman aikana. Eipä oo kun on muka niin hurjat tulot miehellä :p.

Mulla alkaa 1.3 äitiysloma. Töihin meen nyt 9.1 alkaen kun mies pitää isäkuukautensa. Vähän kyllä jänskättää :) Nytkin olin eilen ja viime viikolla pari päivää töissä. Mukavaa vaihtelua ja jaksoin tosi hyvin kun ei ollut fyysistä hommaa. Miehen isäkuukausi loppuu 25.2 niin oon siinä sitten hurjat kolme päivää hoitovapaalla ennen äitiyslomaa :>.

Kyllähän aika on menny ihan hurjaa vauhtia :eek: Tuntuu, että just teki testin ja nyt ollaan jo reilusti yli puolen välin.

Ainiin, varasin meille lennot Helsinkiin Blue1:lta ja siellä ei tarvinnukaan olla raskaustodistusta jos on yli 4vko laskettuun aikaan :eek: Ilmeisesti lentoyhtiöillä on sit eri toimintatavat tässä asiassa.
 
mymosa
Niin eikös kotihoidontukeen vaikuta miehen tulotkin?

Me kun ollaan alettu vihdoin katella sitä yhteistä kattoa pään päälle.. En vieläkään tajua miksi tällasissä asioissa pitää vaikuttaa miehen tulot, ärsyttää.
 
En ole taas pitkään aikaa kirjottanut, lukenut kylläkin.
Pumpulille voimahali ja paljon jaksamista surun keskellä.

Omaa napaa, töissä on motskut ihan nollassa. Ärsyttää tällä hetkellä se että annoin palkkakonttorille jo yli kaks viikkoa sitten äippärahahakemuksen ja raskaustodistuksen, niitten piti sieltä sitten laittaa se eteenpäin ja kait laittaa mukaan jotain palkkalaskelmia tms. mutta paperit ei vieläkään ole kelassa. Raivostuttaa. Täytyy alkaa kyselemään että kenen pöydällä ne siellä vielä lojuu vai mihin ovat laittaneet.
Inhottaa kun omalta osalta olet homman hoitanut jo aikapäivää sitten niin sitten se hakemus jää jonkun muun takia jumekseen.
Huomenna olis neuvolalääkäri, toivottavasti kaikki hyvin, joulumässäilyjen jälkeen varmaan paino räjähtänyt käsiin...
eipä muuta.
 
Kelalla käyty tänään ja antoi lapun jossa nuo rahakaudet on, äitiyslomani alkaa 8.3.. Saman päivän näkyy antavan kelanlaskuri. Mies pitää myös sen isäkuukauden tammikuussa 2013 eli heti kun mulla äitiysloma loppuu, jään työttömäksi siksi aikaa, että mies saa pitää isäkuukautensa ( ei vielä tiedetä pitääkö enemmän kuin sen 13 päivää vai miten, riippuu miten talous antaa myöten..) Ja sit jään sen jälkeen suoraan hoitovapaalle.. Jos nyt olen oikein tuon ymmärtänyt, niin noin tehdään se.. Pitää sit vielä kesällä/ syksyllä kysellä kelalta..
 
Minä kans jo mietin tuota kodinhoidon tukea...miten se menee. kun siihen laskuriin syötin miehen peruspalkan bruton ja sitten siinä kysytään omia tuloja. Mitä siihen laitetaan? jos jää siis hoitovapaalle niin eihän mulla ole tuloja? siis muuta kuin se kodinhoidontuki? eli jätänkö sen kohdan nollaksi? :D Siihenhän vaikuttaa nuo miehen tulot niin olisin sitä valmiiksi laskenut.
 
Viimeksi muokattu:
Äh.. tähän asti oon jaksanu töissä ihan hyvin. Välillä työvuoron loppupäässä alkaa alavatsassa tuntumaan. Mut nyt oon sit työvuoron jälkeen kotona ihan kipee. Lonkat, nivuset ja vissiin onkohan toi nyt sit häpyliitos mikä tuntuu. Auts. Neuvola antoi ohjeeksi soittaa fysioterapiaan jos niillä olis lainata tukivyötä. En tahtois vielä jäädä kotiin mutta ei kai se kohta auta muu. Oon siis päiväkodissa töissä pienten ryhmässä.

Jazzi + aarre 23+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuo 539 ja risat täysi mitä sitä voi saada? mulla tuli tuollainen summa ja miehen tulot 2019e/kk brutto. Siihen sisälty joku hoitolisä tms... muok...joo eli 594e on täys mitä voi saada.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tuli mieleeni, että meinaatteko hommata isälle oman "isyyspakkauksen" tai hommasitteko esikkoa odottaessanne?? Oliko mieluinen? Itse olen sellaista suunnitellut ja luulen sen olevan kyllä enemmän kuin mieluinen :) Olen jo katsellut hieman tavaroita valmiiksi, enää mietin missä vaiheessa sen sitten antaisi tulevalle isille...

Äippäloma alkaa täällä 9.3 mutta luultavasti saikulle jään sitä ennen, alkanu selkä oireileen sekä alavatsa kipeytyy kun töissä kykkii,kumartelee ja nostelee.. :/ Kävelyllä ollessaki alkaa pistämään todella ikävästi ja toisinaan tosi kipeästi vasemmalle puolelle, häpyluun ja lantion välimaastoon.. Mistähän se johtuu?
 
voi ei kohta pitäis lähtee sokerirasitukseen.. MUL ON KAUHEE NÄLKÄ!

isyyspakkauksesta olen sellaista alkanut kokoamaan, ajattelin antaa sitten kun äitiyspakkaus tulee.

Liikkeet on tuntunut jotenkin erilaisilta pari päivää.. kuulostaako normaalilta? ne ei tunnut lainkaan tässä ihan mahan pinnassa vaan niinku syvemmällä. Ja niitä on selvästi vähemmän. Vaihteleeko muilla liikkeet? Vähän huolettaa, doppelrilla kuuntelin eilen ja sen puolesta kaikki hyvin.

24+4
 
Mitä te siihen isyyspakkaukseen keräätte? Joskus aiemmin katselin tuolta: Isyyspakkaus - Mussukat.fi noita tekstillisiä bodyja ja pipoja, mutta mitähän muuta siihen vois koota? :)

Nyt oon seurannut FST 5:lta viikonloppuisin uusintana tulevaa Sydänääniä-sarjaa. Tuli muistaakseni alkuvuodesta ihan ekan kerran ylen kanavilta ja nyt uusintana tuolta FST:ltä. Pikku vinkkinä, jos joku muukin innostuu noita uusintoja katsomaan, nyt kun asia on ajankohtainen =) Vähän kyllä näin kipukammoisena ensisynnyttäjänä kauhistuttaa ne synnytyskohtaukset, mutta sitten olen taas onnenkyyneleet silmissä, kun näytetään uutta onnellista perhettä ja pientä vauvaa :heart:

Liikkeiden ajoittumisesta en oo huomannut vielä erikoista rytmiä. Usein jos herään yöllä, niin potkuja tuntuu. Samoin illalla kun sohvalla löhöilen ja ennen nukkumaan menoa. Töissäkin tuntuu välillä, mutta usein on niin kiire, ettei ehdi rauhoittua ja jäädä kuuntelemaan :)
Niin, piti vielä lisätä noista liikkeiden tuntemisista. Täällä ainakin on tuntunut osa potkuista syvemmällä ja osa tulee ihan tuohon mahan pintaan, niin että voi nähdäkin. Sen kummempaa lukua en ole liikkeiden määristä pitänyt, mutta kyllä ne alusta asti on tuntunut tasaisesti aina iltaisin ja nyt siis jo päivisinkin, kun liikkeet alkaa olla jo niin vahvoja.

Nyyti + Paavo 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Pumpulille iso voimahali :hug:

Pahoittelut siitä että en ole tänne paljoakaan kirjoitellut, fb:n puolella tulee enempi oltua, mutta josko nyt yrittäisin ryhdistäytyä tälläkin saralla :)

Lasketunajan voisi muuttaa mulle yhdellä päivällä, eli 21.4, ja toista poikaa odotellaan täällä.. eli poikalupauksen voi samalla laittaa :)

Odotus sujuu mallikkaasti ainakin vielä verenpaineiden (120/65), ja proteiinittömyyden mukaan. Esikoista odottaessa ne astui kuvioihin rv 34 alkaen.
Painoa on tullut tähän mennessä +6kg.
Esikoista hoidan nyt kokopäiväisesti kotona, ja hyvin oon pärjännyt pojan kanssa mahan kasvaessa valtavaa kyytiä :)

Edit: Sokerirasitusta mulle ei tehdä tälläkään odotuskerralla, vetoavat painoindeksiin vaikka ikää onkin karvanalle 30v.. olisi ollut mielenkiintoista käydä sellaisella edes yhden kerran elämänsä aikana.

Tanya 23+5
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Isyyspakkaus, meidän tuleva isi sai sen joululahjaksi. Keräsin sinne tuolta mussukoilta ruokalapun, tutin, kylpyankan, t-paidan sekä sitten dvd:n, konjakkipullon ja sikareita. Tykkäsi kovasti lahjasta. Tein vielä mukaan sisällysluettelon jossa oli mitä mihinkin tarvii :D
 
eilen oli sokerirasitus. paastoarvo 4,1 muista ei vielä tietoa. kauhea nälkä oli aamulla, onneksi se on nyt kuitenki tehty. ei ollu niin pahaa ja makeaa se juoma ku muistin. kauhea väsymys siitä vaan tuli ku piti odotella.
äitiyspakkaus on tullu postiin! pitää tänään lasten kans se hakea niin pääsee penkomaan. sattu sopivasti vapaapäivä. hakemuksen tein muistaakseni 10.päivä, raskaustodistuksen vein 12.päivä joten mulle ainaki tuli pakkaus ihan tosi nopeaa. äitiysrahahakemusta en oo vielä tehny, äitiysloma alkaa kai 3.3

susa 25+2
 
Tämä tuplavaunujen ostaminen onkin aika hankalaa. Asumme aika maalla, joten haluaisin, että kaikki pyörät olisi isoja. Haluaisin myös että, kuomut olisi erikseen, että vauvan kuomun voisi laskea ja isomman kuomu voisi olla ylhäällä. Mulla on jo valmiiksi Emmaljungan pehmeä koppa, joten sitäkin voisin hyödyntää pienemmälle. Tykkään juosta vaikka päivittäin, joten vaunuilla olisi luultavasti paljonkin käyttöä.. Osaatteko neuvoa?
 
Isyyspakkaus en hommaa kun tuo mies on tollanen juntti ettei se oikein osais sellasia arvostaa. Sille riittää toi äitiyspakkaus ja se et mä sekoilen niiden vaatteiden kanssa :D

Alavatsa/häpýluukivut
mitä täällä on valiteltu niin liittyy kohdun kannakkeisiin ja häpyluukipu lantion avautumisen. Itse oon kärsinyt noista jo rv 16 asti ja niiden vuoks oon sairaslomalla kun iltaisin meinaa itku tulla työpävien jälkeen kun häpyluuta särkee niin kovaa. Ei pysty edes suoraan käveleen :( Kotona on parempi ja rauhallisia kävelylenkkejä pystyy tekeen, jos menee liian nopeesti tai liian pitkän niin häpyluu kyllä ilmottaa asiasta heti..

Liikkeistä
siis mä tunnen vieläkin tosi huonosti niitä! Ehkä kerran viikossa on sellainen päivä et tuntee hiukan paremmin mut on sit päiviä et ihan muutama hassu vaisu liike tuntuu. En osaa ihan hirveen kauhuissani olla koska esikoista odottaessa oli istukka myös edessä ja muistan etten oikeasti tuntenut sillon liikkeitä tämänkään vertaa koko odotuksen aikana. Kakkosesta istukka oli takana ja likka velloi mahassa ihan reippaastikkin. Kyllä mä silti ottaisin mieluummin paljon tuntuvia liikkeitä niin olis helpompi jotenkin olla ja tiedostaa vauvan olemassa oloa.

Olki me lenkkeiltiin aikanaan momta tuntia päivittäin tuplien kanssa säästä viis ja meillä oli kolmipyöräset. On jotenkin paljon ketterämmät kun nelipyöräset. Meillä oli ihan carenan sellainen halpamalli ja kun ne kului kolmessa vuodessa loppuun niin jatkettiin hetki vielä brion nelipyörisillä jotka ei olleet niin hyvät lenkkeillessä neljän pyörän vuoksi. Meillä carenoissa pidettiin emmaljungan pehmeetä koppaa kanssa ja sen sai vyötettyä kii hyvin niihin mielikuvitusta käyttäen vaikka ei varsinaisesti niihin kuulu sellaista laittaa. Ja aika isoks ne meni tosiaan kun oli sen verran leveet eikä se yksiosainen kuomukaan mua koskaan vaivannut. Niissä siis ainakin oli isot ilmakumipyörät mut tietty jos halutette kalliimpaa laatua niin sit en osaa auttaa, noi carenat maksoi noin 200e aikanaan uusina..

Champion ja Martti 26+1
 
Täällä kans noita alapääkipuja , varsinki illalla. Kyljen kääntäminenki tekee kipeää. Samoten lonkat ja lantio kipeytyy...
Ei oo muissa raskauksissa ollu kipuja...liekkö tekee se et on uudelleensynnyttäjä, ja ulkosuu pikkusen irvisti jo rv 21+
Ens viikolla sit lääkäri, et kuulee mitä tuolla on tapahtunu...
 
Sokerirasituksessa käyty, paasto arvo 4,3, muut tulokset saa sit huomenna jo neuvolasta jos haluaa jo ne jo kysellä sieltä..

Isyyspakkauksen annoin isänpäivänä, sellaisen ihan pienen, pari tuttia siinä oli tekstillä "isin kulta" ja "äänen vaimennin" sit oli pipo "my dad rocks" Ja mitähän muuta en muista, mut ehkä 7-8 eri tuotetta sinne laitoin, oli mielissään :)

Missä tuon kothoidontuen voi laskea, en löydä vaikka yritin etsiä kelan sivuilta :( Ja siis jos jää suoraan äippälomalta sille niin laitetaanko omat tulot 0€? Vaikuttaako siihen perheen koko?

Liikkeet tuntuu vahvasti illalla, mut päivällä esim. pitkän istumisen jälkeen alkaa tökkiä ilmeisesti lisää tilaa itselleen tuonne, että silloin on oikaistava vähän :)

Josefia ja poika rv 24+5 :heart:
 

Yhteistyössä