** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Huomenta
nimistä Dapsu on työnimi mutta välillä kutsutaan jo oikeallakin nimellä... moni myös tietää jo kyseisen nimen koska niin moni kaveri on tällä hetkellä raskaana ja haluttiin omia tämä nimi meidän pojalle.. Nimi kun on päätetty jo useampi vuosi sitten..

ceali on meillä täällä Turussa esitietolomakkeessa nimiehdotuksille paikat. Neuvolassa varoiteltiin että jos nimi on salainen, ei sitä kannata lomakkeeseen laittaa koska nimi tulee vauvan sängynpäätyyn synnärillä.

vauvantavaroista vaunut ostettiin jo marraskuussa ja nyt saatiin pinnasänky+ patjat yms. Joululahjaksi saatiin kans vähän vauvakamaa.. Oon vaan todella nirso kaiken suhteen, etenkin kaiken mikä liittyy sisustukseen ja siksi en kauheesti haluais että ihmiset omin päin ostelis vauvalle mitään. Pari tosi rumaa vaatetta on meinaa tullut ja se on kyllä ihan rahan haaskausta koska en aio ikimaailmassa niitä käyttää. Sitten ollaan saatu jotain hempeän vaaleansinisiä leluja jotka ei myöskään ole mun mieleen..
Huonetta varsinaisesti aletaan laittamaan helmikuussa kun miehellä on loma siinä. Tapetit pitäis tilata tammikuussa että ehtivät tulla. Sisustusssuunnitelma on valmis.. Vaatteita viikkailen ja lajittelen väh. kerran viikossa.:) Niitä on niin ihana katsella kun ovat niin pieniä. muutaman ostin lisää alennusmyynneistä mutta 90% vaatteista olen ostanut kirpputoreilta. Todella hyväkuntoisia ja halpoja.

Tämä vuosi on ollut ihan mahdottoman raskas ja saan olla onnellinen että se päättyy näin ihanasti!

Hyvää uuttavuotta !

Tänään olisi kahdet bileet.. saa nähdä miten mamma jaksaa
 
Mä tulin sanomaan teille vielä heipat ja toivon sydämmestäni että teillä muilla päättyy odotus hiukan eri tavalla kuin mulla. Mun oman jaksamisen kannalta koitan pysyä täältä pois...

Mulla rupesi tulehdusarvot nousemaan pari päivää ennen aattoa ja samalla tuli supistukset joita ei sitä ennen ollut ollenkaan. Pari päivää päästiin eteen päin lääkkeillä, mutta enään aatto iltana väistämättömälle ei voinut mitään. Taavi synti varttia vaille puolen yön. Synnytys oli helppo ja mun fysiikka on nyt ihan ok.

Syntyessään Taavi ilmas ääneen vastalauseensa :) Ja sai 5 pistettä, eli joka osa-alueesta yhden. Syntymä paino 765g ja pituutta 30cm. Joulu päivän aikana oli pari kriittistä hetkeä, mutta välillä näytti aina paremmalta. Mutta Taavi oli liian pieni eikä jaksanut.

Joskus seitsemän maissa lääkäri teki päätöksen ettei mitään ole enään tehtävissä. Saatiin Taavi syliimme johon hän sitten nukahti. Tähän asti mä jaksoin suhteellisen järissäni olla, mutta kun lähdettiin keskolasta mä vain itkin. En juonut enkä syönyt. Itkin ja nukuin aina kun sain rauhoittavaa. Osastolla ne meinas jo laittaa mulle tipalla ravintoa kun olin ollut melkein vuorokauden juomatta ja syömättä.

Tilanne "laukesi" ihanan sairaala papin ansiosta. Hän osasi asettaa sanansa niin et sain suuni auki. Muutenkin hän oli aivan ihana. Mä pelkäsin et kun ei kuuluta kirkkoon niin hän pitää meitä jotenkin syntisinä ja saarnaa vain. Kyseinen pappi on soitellut melkein joka päivä ja toteutellut pyyntöjä ja vastaillut kysymyksiin :) Hän lupasi siunata Taavin :) Musta olisi ollut jotenkin todella ahdistavaa et joku joka ei koskaan ole meitä saati Taavia nähnyt siunais taavin ladelle latteuksia.

Jos tässä jotain positiivisia puoli on niin ainakin se että raskaus ehti niin pitkälle että Taavi on kaikkien silmissä ihminen, yksilö. Keskolassakin hän oli Taavi eikä vain poika. Niin ja se että mä saan äitiysloman, eli sen 105 päivää. Ei tartte murehtia töihin menoa. Toisin kuin mies :( Hän joutuu joko meneen töihin tai sitten hyppäämään jatkuvasti lääkärissä hakemassa saikkua.

TAYS:n toiminnasta jäi hyvä maku suuhun. Tuntui että kaikki teki kaikkensa :) Toisin kun sitä edeltävä aika. Kukaan ei ottanut vakavasti vuotoa, kuten en mäkään osannut ottaa kun kukaan ei varottanut. Vaikka monessa paikassa hypättiin. Sairaalassa sisätutkimuksia tehtiin reilun kahden viikon aikana kaksi ennen synytystä. Eli mahdollisimman vähän ettei ärsytetä. Siinä taas kun neuvolassa, terveyskeskuksessa ja ultrissa niin kaikki halus kopeloida..

Luultavasti siis vuoto aiheutti tämän. Haurastutti kalvot, jonka ansiosta vedet meni ja tulehdus pääsi valloilleen. Lohduttaudun itse sillä etten olisi voinut tehdä mitään toisin. Se istukan retale nyt vaan päätti sijoittautua väärään paikkaan.

Miehelle tuossa puhuin, et jos jossain vaiheessa haluamme yrittää uudelleen ja tulen raskaaksi niin olen kaikkea muuta kuin helppo asiakas!!

Meillä esikoinen ottanut asian lapsen suoruudella :heart: Halailee kovasti kun näkee että meillä on paha olla. Hautausmaalle kun yks päivä mentiin katsomaan mihin Taavin muistolaatta tulee niin neiti kysy et haluanko mä uuden Taavin :) Ja samalla reissulla hän järkytti apteekintädin sanomalla: "Äitin mahassa oli vauva mutta se syntyi liian aikaisin ja kuoli". Täti ei järkytykseltään osannut vastata mitään.

Mutta hyvää uutta vuotta kaikille joka tapauksessa!
 
Adelei ihan samaa tuumasin kun tuli elloksen ja h&m kuvastot, ja ihania värejä kaiken lisäks... vähä potuttaa, mutta toisaalta tästä pyöreästä masusta on nin kauan haaveiltu että ei ehkä haittaa vaikka yksi kesä vähän isompana menisikin =)

Me vähän niin ku alustavasti päätettiin nimi toissa iltana, vaikka onki ollu tiedossa jo vähän pitempään. sukupuolen ystävät ja sukulaiset tietää mutta nimeä pantataan kyllä ristiäisin asti. Kupla on kutsumanimi tällä hetkellä.

vauvatavarat ostettiin ja saatiin käytettynä jo hätäisinä ennen kun ensimmäiset kolme kuukautta oli kurottu umpeen... paitsi ensimmäistä turvaistuinta autoon ei vielä oo, se on työn alla. halusin vanhat vaunut, en pidä uusien vaunujen ulkonäöstä vaikka tosi käteviä ovatkin, mutta nämä kuplan vaunut on tosi nätit ja käytännölliset isoine renkaineen. vauvan vaatteita meillä ei edes ole vielä, niitä ajattelin ostaa kirpparilta koska ne on niin vähän käytettyjä ja sen vuoksi hyväkuntoisia ja nättejä.

Kaikille hyvää ja rauhallista vuotta 2012!!!
 
Pumpuli: Hyvä, että olet saanut jonkun jolle purkaa ja avautua ja että siitä on ollut apua. En voi edes kuvitella mitä olette käyneet läpi/käymässä läpi ja tuntuu todella pahalta teidän puolesta. :'( En voi kun toivottaa Parempaa Uutta Vuotta ja kyllä se varmasti ajan kanssa helpottaa.Unohtaa ei tarvi eikä pidä, mutta asian kanssa oppii elämään. :heart: :hug: Onneksi teillä on se pieni ja ilmeisen tomera esikoinen pitämässä teät ruodussa ;) Tsemppiä tulevaan!

----------------------------Omaa Napaa---------------------------------
Heräsin tänä aamuna todella kipeeseen häpyluuhun. Eilinen työpäivä oli rankka ja koko päivän sattui alakertaan, niin mahaan kuin sinne luuhun, helpotti iltaa kohden mut aamulla se oli ihan hirveä :( Kävin juomassa Pamolia ja helpotti niin sain vielä nukuttua. Varoen piti pyyhkiä, et tuleeko verta vai ei, onneksi ei.. Kun tammikuus on nla+lri niin varmaan pyydän saikkua, edes parille viikolle et sais huilia, koska kyllä tuo vanhustenhoito on alkanu käymään fysiikan päälle ja ehdottomasti oma masuasukki tärkeempi ku yksikään työ. Saa sitte nähä kirjottaako...

Hyvää Uutta Vuotta 2012 kaikille huhtimammoille!! :D ...niin se huhtikuu vaan lähenee...

L & Nti Sievänen 24+6 *meillä POKSuu oma "raketti" myös puolen yön jälkeen*
 
Pumpulille haleja! Mukava kun kävit kertomassa tilanteestanne, olet usein mielessä. Toivon teidän perheelle voimia suruunne ja paljon hyvää vuodelle 2012:heart:

Meidän perhe valmistautuu nyt kanssa ottamaan uuden vuoden vastaan herkuin ja raketein. Sen verran ollaan jo tervehdytty, että uskalletaan ehkä kavereitakin nähdä. Aamulla oli niin hellyttävää, kun isoveli halasi pikkuveljeä ja sanoi, että tänään hypätäänkin toiselle vuodelle veliseni:) Toinen vaan kikatti.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!

Pomppuli ja muru 25+1
 
Pumpulille ja koko perheelle voimia ja :hug: Olet myöskin ollut täällä mielessä, kiva kun kävit vähän kertoilemassa kuulumisia :heart: Hyvää uutta vuotta 2012 :heart:

Cealiko kyseli esitietolomakkeesta? Mä muistan että Tampereella esikoisen aikaan se täytettiin myös, mut en oo sata varma oliko sit kuopuksen aikaan, on kai se ollut :confused: Nyt sitten sain sen taas kotiin täytettäväksi ja se pitää palauttaa neuvolaan rv 30 tienoilla ja sieltä laitavat sen synnärille sitten.. Siinä oli myös kohta jos haluaa jutella edellisistä synnytyksistä sairaala henkilökunnan kanssa tai jos on jotain erityis toivoita synnytystä ajatellen, jne..

Vauvanvaatteita just eilen "järjestelin" tai lähinnä inventoin mitä nyt on minkäkin verran, ja tein tilaa kaapista niille valmiiksi :) Pesurumbaa en ole vielä aloittanut..

Hyvää ja rauhallista vuotta 2012 :heart:

Josefia ja poika PoKs rv 25+0
 

Yhteistyössä