***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

No hyvä, etten ole ainoa "tärisijä", antaa täristä sitten vaan :D

Tänään pääsee hierojallekin, josko tuohon pakarakipuun saisi vähän helpotusta. Varasin vielä yhden fysioterapiankin äitiyslomalle niin saa viimeiset työjumit selästä pois.. Ihana ajatus, että saa taukoa istumatyöstä ainakin vajaaksi pariksi vuodeksi! =) Välillä oikein hirvittää, että miten tässä voi tehdä toimistotyötä 70v asti kun on jo kolmekymppisenä ihan romu selkä/hartiaosastolta. Jos vauvan nostelulla saisi ne Madonnan käsivarret ja vahvan selän :p

Ehkäisystä, ensimmäisen jälkeen ei ole suunnitelmissa mitään kovin "pysyvää" ratkaisua eli kondomilla mennään. Outoa sinänsä ajatella, että kohta alkaa taas se normaali naisen elämä kun raskaana olo on ollut kivaa väliäikaisvapaata menkkakivuista sun muista ;) Justhan ne viimeiset menkat vasta meni ja jännitettiin miten käy... :heart:

Hyviä puuhia kaikille tahoillaan!

Vappuvaavi ja tulokas 32+5
 
Neuvolalääkärissä käyty, kaikki ok! Kerroinkin tarkemmin tuosta lääkäristä suljetun fb-ryhmän puolella, hyvin persoonallinen tapaus;) Ei ole tapahtunut mitään kummempia muutoksia, joten en usko että alkaa ihan heti syntymään. Ens viikolla ei tarvi mennä neuvolaan, mutta sitten onkin joka viikko th-ajat loppuun asti.

Vauvan sukupuolesta: Ei ole ollut kummempia toiveita kummassakaan odotuksessa. Esikoinen on tyttö ja nyt tulossa poika, ihan mukavaa varmaan päästä kokemaan kummankin vanhemmuus, mutta mikä tahansa "yhdistelmä" olisi kyllä käynyt :) Esikoisesta oli vahva tyttöolo alusta asti, tästä ei tullut ihan niin vahvaa tunnetta, mutta pieni kutina oli että saattaisi poika olla jonka ultra sitten vahvistikin. Miehen suvussa on tyttöjä ja poikia aika tasaisesti, minun suvussa taas poikia on syntynyt enemmän kuin tyttöjä.

vappuvaavi: Ihanan rentouttavaa hierontaa!:) Itse mietin josko vielä jonkun hemmotteluhoidon varaisin, vaikkapa jalkahoito!

c ja lilleri 36+1
 
Eilen oli neuvolakäynti (rv34+5) ja siellä kaikki ok. Eilen alkoi myös vihdoin ja viimein virallinen äippäloma,vaikka eipä tuo loman aloittaminen näy tässä arjessa mitenkään kun kotihoidotuella oon ollut. Rahapussissa vaan näkyy onneksi positiivisesti sitten kun maksupäivä koittaa.

Oon nukkunut nyt itseasiassa yllättävän hyvin. Kerran tarvitsee ainoastaan käydä yön aikana wc:ssä ja asennon vaihtelut sujuvat vielä hyvin. Esikoista odottaessakin nukuin ihan ok. Jossain vaiheessa vaan heräilin jo kukonlaulun aikaan kun uni ei enää tullut.

Nuista yhdistelmäpillereistä: Mun ymmärtääkseni ne saa aloittaa vasta sitten kun imetys on kokonaan lopetettu. Näin ainakin minulle on kerrottu.

Nimet puhuttaa myös kovasti täällä. Tytöille löytyis kyllä vaikka kuin paljon kivoja nimiä,mutta pojalle ei tahdo löytyä oikein mitään.. No.. onhan tässä vielä onneksi aikaa miettiä sitä nimeä. Tytölle olis siis jo etunimi tiedossa ja pojan toinen nimi. Merkittiin ne sitten siihen sairaalan esitietolomakkeeseen kun eihän niihin tarvitse laittaa kun yhdet nimet.

Mutta tässäpä jotain kuulumisia näin pikaisesti. Mukavaa viikonjatkoa, voikaa hyvin :)

-minde- rv34+6
 
pakko vielä siitä ripulista sanoa sen verran että asia mua huolestuttaa sen takia että olis suunnitelmissa että poika olisi meillä aika paljon ja vähän pidempiä jaksoja kun vauva syntyy, että kokisi vauvasta huolimatta olevansa tärkeä ja rakastettu, ja saisi olla mukana vauvan hoidossa. toivon sen takia ettei mitään eroahdistusta pojalle tulisi... sellasta, mutta nähtäväksi jää ja toivotaan parasta=)

vauvan sukupuolesta vähän toivoin tyttöä koska miehen puolella kaikki on poikia, minun puolella ei pieniä lapsia vielä edes ole, kupla on ensimmäinen. vaikka sieltä nyt poika tuleekin niin ei se pettymys silti ole, poika on niiin tervetullut ja varmasti rakastettu:heart: kunhan vaan aika kuluis nopeemmin ja pääsis jo turvallisesti syntymään... niin ja saa kupla vielä serkunkin kesäkuussa kun isoveljeni saa myös pojan, ei siis ole kauaa ainokainen pieni minun puolella sukua=)

nimi vauvalle on pääetetty jo mustaakseni vuoden alusta. voin vaan todeta että jos ultrassa ovatkin erehtyneet niin ollaan lirissä kun kaikki on ostettu pojalle eikä tytölle oikeen varmaa nimeäkään ole, vaikkakin esitietolomakkeeseen se tuli laitettua varmuuden vuoks...

täällä alkais äippäloma lauantaina, ei se tietenkään paljoa muuta kun sairaslomalla ollu jo alkuvuodesta asti, kukkarossa taitaa jonkun verran näkyä kun pääsee taas vähäks aikaa kelan raholta palkkatuloille:D

piti vielä kertoa että olin tosiaan eilen sielä ideaparkissa ja voi luoja kun olin yöllä kipeä... niin paljon särkyä ja supistelua vaikken loppupeleissä edes paljoa kävellyt... mutta löysin kivat vaatteet ystäväni 30 juhliin jotka olis viikon päästä 17.3. siitä onkin sitten enää tasan kuukausi meidän laskettuun aikaan:cool:
nyt on vaan todettava etten enää pysty liikkumaan pitkiä aikoja tai matkoja yhteen menoon vaikka kuinka haluaisin...
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia

Viikot 36+0
RR 130/81
Pissa aavistuksen plussalla
Paino +350g/vko (koko aikana tullut + 14,3kg)
Hb 122
Sf 32
Vauvan syke 144-150
Vauvan liikkeet ++
Tarjonta RT

Kaveri siis oleilee taas pää alaspäin, onneksi! Ei tarvinnut lähetettä synnytyssairaalaan kääntämistä varten :) Kunhan nyt pysyis näin, mutta uskoisin pysyvän kun on laskeutunutkin jonkun verran, masu näyttää ihan roikkuvalta kaljamahalta.. :D

Enää neljä viikkoa laskettuun, huhhuh!! :heart:
 
Annapellu: Minä kans ihmettelin miten moni puhuu sterilisaatiosta. No, itsellä tosin ihan eri elämäntilanne, sillä luulisin että joskus vielä se kolmas tehdään. Mutta sen jälkeenkään en varmaan uskaltaisi sterilisaatiota edes miettiä.

Onnittelut Jouskarille täysille viikoille pääsemisestä! :)

Eilisiä neuvolakuulumisia:

Viikot 37+1
Pissa puhdas
Paino +1000 g/vko!!! (Tosin kävin eri puntarilla ja terkkari sanoi että turvotusta näyttää olevan paljon)
Hb 121
Sf 33 cm
Syke 130-140
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Tänään kävin sitten vielä uudemman reissun neuvolassa, kun alkoi häiritä onko tuo vuoto lapsivettä vai valkovuotoa. Jälkimmäistä oli, niin kuin vähän ajattelinkin. Mutta sainpahan mielenrauhan. Niin ja samalla terkkari katsoi kohdunsuun tilanteen ja sanoi että pää tuntuu tosi alhaalla, mutta kohdunsuuta on vielä hyvin jäljellä. Tosin saattaa kuulemma nopeastikin sitten lyhentyä.

Olo on tosi väsyny, kun yöllä ei saa nukuttua. Pienikin asennon vaihtaminen sattuu niin kovasti. Että kovasti täällä odotellaan että pääsis synnyttämään!

Äittä ja Mussukka 37+2
 
Lääkärineuvolassa ja ultrassa käyty, kaikki ok. Pitäisi mahtua hyvin syntymään. Ja raskausdiabeteksesta huolimatta on kasvanut mallikkaasti, ennemminki on käyrien alapuolella kuin yläpuolella. Kivi vierähti kyllä sydämeltä, pelotti että jos sieltä olisi joku kuusikiloinen ollut tulossa. Mutta nyt kaikki hyvin, ei tarvitse stressata mistään! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kuudes Ihme :)
lääkärineuvolassa käyty tänään:
viikot 35+1
paino viime viikosta -700g, yhteensä tullu n.11kg
hb: 121
pissa: -
rr: 121/64
sf: 33
syke 165
rt
kohdunsuu pehmeä, kiinni ja kaulaa 2cm. ens viikon tiistaina on synnytystapa-arvio ja eiköhän se sektiopäiväkin jo selviä.. ja toivottavasti kokoarvioki saatais.
puheeksi otetaan meilläki sterilisaatio. 2 sektiota takana, viimeksi leikkaava lääkäri sano, että yhden lapsen kohtu vielä kestää, joka on siis nyt.. jos yhtään näyttää siltä, ettei enempää lapsia saa tehä niin sterilisaatio tehdään sektion yhteydessä. lapsia sitten 3 ja ikää 30. kauhean loputtomaltahan se tuntuu, mutta jos meille ei enää anneta lupaa tehdä lapsia, niin eihän siinä sitte mitään..

susa 35+1
 
Heippa taasen..
Äitiysloma alkoi "mukavasti", esikoinen on 39 asteen kuumeessa ja viime yö menikin siinä rumbassa. Nyt olen itse ihan naatti.

Huomenna neuvola ja saa taas päivitystä tilanteeseen. Odotan ihan innolla.

Vauveli on liikuskellut vähän tuntuvammin, mikä on erittäin hyvä mun mielenrauhani suhteen. Supistuksia tulee tosi herkästi, heti kun vähän liikkuu. Eilen illalla oli aika tiukkoja supistuksia taasen ja alaselkää särki.

Mites te joille on tulossa toinen tai enempi niin kuinka kauan menkat on pysyneet poissa synnytyksen jälkeen?
Mulla pysyi poissa reilun vuoden. Oli kyllä mahtavaa kun pysyivät poissa. Toivottavasti nyt olis sama juttu.

Synnytys pyörii jatkuvasti mielessä ja päivät tuntuu kuluvan hitaasti. Oon lukenut kaikkea mahdollista ja sairaalakassikin on valmiina odottamassa lähtöä ja esikoiselle on sovittu hoitajaa joka on hälytysvalmiudessa yölläkin.
Mä olen vähän malttamaton luonne :)
 
menkat mulla alko molemmista muistaakseni 8kk synnytyksestä. täysimetystä 5,5 kk.
mulla alko äitiysloma lauantaina, kunto on kyllä niin hyvä, että töitä ois voinu vielä jatkaa. oikein itekki ihmeissään, että miten jaksoin olla loppuun asti. edellisissä raskauksissa oli issias riesana. kuitenki tunturikeskuksessa urheiluliikkeessä olen, joten seisomatyö ja hiihtolomilla aika kova meno. nyt vasta olen vauvan vaatteet pessy, mitään muuta ei olekkaan vielä laitettu valmiiksi. ajattelin koko talon suursiivota ennen synnytystä, niin ei heti tarvi olla kaappeja kuuraamassa.

susa 35+1
 
mymosa
Nimi on ollut valmiina ja tänään tein kutsukortteihin tekstimalleja. Pitäis keksii joku kiva tapa tuoda nimi julki.. muutenkin kuin tervetuloa poikamme se ja se ja se sen nimijuhlaan sillon ja tällön..
 
Liikkeet on tänään olleet vaavelilla jostain syystä aika vaisuja. Onneksi kuitenkin sen verran niitä pitkin päivää tullut, ettei ole tarvinnut ihmetellä etteikö se liiku lainkaan. Niin inhottavalta kun se kunnon möyrinä tuntuukin, niin on siitä se hyöty kyllä, ettei tarvi olla huolissaan vaavin kunnosta. :rolleyes:

Menkat ovat valitettavasti alkaneet liiankin nopeasti. :mad: Esikoisen kanssa oli vähän muitakin ongelmia eli mistään täysimetyksestä ei voitu puhua ja menkat alko melko nopeasti jälkitarkastuksen jälkeen. Kuopuksen kanssa oli täysimetys sinne 4kk asti, mutta ei se menkkoja poissa pitänyt. Ehkä hieman kauemmin pysy poissa kuin esikon kanssa, muttei paljon. Kadehdin teitä, joilla oikeasti tuo hankaluus kestää poissa likemmäs vuoden päivät!!! :wave:

Kai se tavallaan on "hurjaa", miten moni tuota sterilisaatiota harkitsee. Meillä kuitenkaan mitkään hormonaaliset eivät sovi (liki kaikkea kokeiltu) ja kuparikierukkaa en lähde edes harkitsemaan, kun se todennäköisesti lisää vuotoa. Olisin taas kuin Niagara ja siihen en todellakaan lähde enää. Hormonikierukka jo antoi esimakua siitä hommasta. Miehille ei oikein ole tarjolla kummempia ehkäisyjä ja kumin kanssa on nyt leikitty kuopuksen ja vaavin väli eikä sekään oikein nappaa. Siinä kun on se vahingonkin mahdollisuus aika iso. Täytyy sanoa, että mahdollisuudet alkavat käydä aika vähiin ellei sitten pidättäydy koko hommasta... Eikä sekään innosta! ;) Tenavia on kohta se kolme ja ikä alkaa kääntyä lähemmäs 40 kuin 30. Toki harkinnan asteella tuo vasta on, mutta vakavan sellaisen. :rolleyes:

Tultiin juuri koko perheen voimin ulkoilemasta ja kodalta makkaran paistosta. Kiva reissu oli pitkästä aikaa!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Joku kyseli ylävatsakivuista, mulla on ollu raskauden puolesta välistä asti ylävatsakipuja aina välillä, joskus öisinkin ja silloin ei kyllä nukuttua saa. Yleensä kipu menee ehkä 5-10 minuutissa ohi ja on sellasta epämäärästä, mutta kuitenkin todella häiritsevää kipua. Yhden kerran kipu ylävätsalla kesti puoli päivää. Esikoista odottaessa oli ihan samanlaista kipua ja jo silloin puhuin neuvolassa siitä ja myös silloin, niinkun nytkin epäilivät et johtuu siitä kun kaikki menee kasaan tuolla vatsassa vauvan painaessa sinne. Mutta kuitenkin viime lääkärikäynnillä sanoi, et jos kipu jatkuu ja on häiritsevää tutkitaan tarkemmin.


Menkat alkoi ekan synnytyksen jälkeen muistaakseni n. 3kk kuluttua, takana oli 6 viikkoa osittainimetystä.

Mulla on seuraava neuvola käynti sit viimeinen lääkärineuvola, välistä jää yks terkkakäynti kun kysyi haluanko tulla välissä mut mitäpä mä siellä kun kummempia ei oo ja verenpainettakin voin seurata kotona. Lääkärillä sit tutkaillaan vauvan kokoa ja mietitään onko tarvetta kattoa viel ultralla vauvan kokoa.

Inger 33+0 :heart:
 
Eilen käyty neuvolassa ja siellä vissiin kaikki ihan hyvin. Tai no paineet vähän koholla ja leukkarit + joten käskivät vielä äippäpolilla pe ottaa pissanäytteen. Hirveän väkevä pissa oli vaikka olin hyvin juonukin koko päivän ennen neuvolaan menoa. Mutta perjantaina varmaan sitten ollaan taas viisaampia. Nyt ei tehty mitään kokoarvioita tms. kun pe ultrataan. Raivotarjonnassa on kuitenkin edelleen, eli eiköhän alakautta synny :)

Hullunlailla oon täälä pyykänny vauvan vaatteita, niitä on aikamoinen kasa. Tänään oli vuorossa villavaatteet.

Sukupuolitoiveista ollut juttua. Kyllä myönnän aina tyttöä toivoneeni ja esikoinen onkin tyttö. Tästä toisesta vähän enemmän toivoin poikaa. Mutta pääasia kunhan terveenä syntyis, enkä ikinä olis ennen näitä toiveita ääneen sanonut. Ei sillä sukupuolella kuitenkaan oikeesti väliä ole.

Täälä ei olla nimistä nyt kauheesti keskusteltu, mutta kai siinä samassa vielä pysytään. Ainakin kuvittelen tulevan pojan näyttävän siltä mitä on nimeksi ajateltu. Tytöltä (2v 2kk) kysyin just tänään mikä olis kiva nimi vauvalle niin vastas Eveliina (yhestä kirjasta joka lainattiin kirjastosta just ja kertoo siitä kun perheeseen syntyy vauva). Sitten kun äiti sen hylkäs koska tulokas on poika niin toinen ehdotus oli Kiira (entinen päiväkotikaverin nimi). Sit kun äiti senkin hylkäs samasta syystä niin totes vaan nimeks että Vauva :D Kovasti pientä nyt mietityttää vauva tulo ja tänään kun viikkasin vauvan vaatteita kaappiin niin esikoinen tuli meidn makkariin ja kiipesi sängylle, kävi pötkölleen ja totes että "odottelen tässä että vauva syntyy". Voi pientä :heart:

Lahjaksi esikoiselle ostettiin semmoinen isompi nukke. Nukeista meidän tyttö eniten tykkääkin ja hoitaa niitä jatkuvasti. Tällä on tukkakin että sitä saa sitten kammattua jne. Lisäks ostin sille kylpytarvikkeita ja ulkoilupuvun kun oli hyvässä alessa. En vaan tiedä antaisko lahjan synnärillä jo vaiko vasta kotona. Synnärillä saa kuitenkin herkkuja kuten riisikakkuja (tykkää niistä älyttömästi).

Tärinää on munkin masussa usein. Tuntuu aika jännältä. Esikoisesta oli kanssa, mut ei näin usein.

Mulla tuntuu vauvan liikkeet välillä tosi ilkeiltä kun kävelen, silleen et pakko oikein pysähtyä ja pitää masusta ja vähän kallistua eteenpäin. Onko jollain samanlaista?

En taas muista pitikö jotain muuta kommentoida... Ainakin ihanan keväisiä ilmoja ollu jo!
 
Huomenta vaan kaikille!! Sainkin nukkua pitkään, kun isännällä vapaapäivä ja hoiti tuon esikon kouluautolle. =)

Tuo käveleminen tuntuu useinkin sellaiselta, että mieluusti otan mahasta kiinni ja "kannattelen" sitä. Etenkin liikkeelle lähtiessä. Tenavan ei tarvitse edes pyöriä silloin. Muutenkin liikkeelle lähtö on kuin hidastetusta filmistä ja joka askel on tarkkaan harkittu, asento nimenomaan tuo vahva etukumara. Sitten kun siitä vauhtiin pääsee, niin ei sitten tunnu juurikaan miltään. :whistle:

Saas nähdä, mitä sitä tälle päivälle keksisi toimintaa.
 
Ihanaa naistenpäivää kaikille! :heart:

Liikkeistä: Täällä vauvan liikkeet tuntuvat päivä päivältä entistä vahvemmilta - välillä sitä oikein säikähtää kovaa potkua/ nyrkin heiluttelua. :)

Sukupuolitoiveesta sekä nimistä: En ole missään vaiheessa toivonut enempää tyttöä tai poikaa - 90%:n tyttölupaus annettiin rakenneultrassa. ;) Nimet on mietitty molemmille sukupuolille, mutta ei ole vielä lyöty lukkoon muuta kuin ensimmäiset nimet. :)

Vauvantarvikkeet alkavat olla ostettuina, vaatteet pestyinä yms. Tänään käyn vielä ostamassa talkkia sun muuta pientä tilpehööriä.

Elyna & Masse 32+5 :heart:
 
Tuo käveleminen tuntuu useinkin sellaiselta, että mieluusti otan mahasta kiinni ja "kannattelen" sitä. Etenkin liikkeelle lähtiessä. Tenavan ei tarvitse edes pyöriä silloin. Muutenkin liikkeelle lähtö on kuin hidastetusta filmistä ja joka askel on tarkkaan harkittu, asento nimenomaan tuo vahva etukumara. Sitten kun siitä vauhtiin pääsee, niin ei sitten tunnu juurikaan miltään. :whistle:
Tää kuulostaa niin tutulta! :p
 
  • Tykkää
Reactions: neiti80 ja nykeröt
:flower: Hyvää Naistenpäivää :) :flower:

Tuota vatsankannattelua jodun minäkin tekemään. Varsinkin jos huonosta asennosta yrittää suoristautua kävelemään, joskus oikein sattuu.
Eilen lääkäri. Muuten kaikki hyvin mutta totesi että taitaa vauva asustella poikittain ja laittoi lähetteen arvioon. Ihan hyvä muuten mutta aiheuttaa taas lastenhoito-ongelmia...
Sf-mitta mukailee edelleen raskausviikkoja eli 35cm oli nyt. Mittasin mielenkiinnosta vyötärönympärysmitankin ja oli 120cm sekin :snotty:
Mä en ole laittanut vielä oikein mitään valmiiksi vauvalle, kai se jonnekin väliin tänne sujahtaa. Huonejärjestyksiä pitäis vielä vaihtaa ja joku paikka vauvan tavaroille keksiä :ashamed:


Kuudes ihme :) 35+2
 
Täälläkin tykätään kannatella vatsaa kävellessä. Oon melkein miettiny, olisko kantoliinasta apua jo nytte, vois vauvan asemasta kantaa tota vatsaa. :LOL:

Vauvan tavaroille säilytyspaikkaa oon koittanu kauheesti miettiä. Joo, on noita kaappeja, mutta kun kaikki on niin täynnä. (Oon ikuinen hamsteri. :ashamed: ) Makkariin ei kuitenkaan mahdu minkäänlaista hoitopöytää, niin turha kaikkia tavaroita varmaan sinne survoa kaappeihin. Oon just miettiny, että jos hoitopöytä tulis eteiseen ja laittais eteisen kaappiin vauvan kamoja pienissä koreissa. Kuulostaa ehkä hieman karulta, mutta pienessä kämpässä siellä on eniten tilaa. :confused:

felina 36+
 
Heipsan ja oikein aurinkoista naistenpäivää :hug:

Neuvolassa käyty aamulla. Kaikki oli ok, paitsi Hb 119, joten rautakuuri määrätty. Plääh! Mä ku aattelin selvitä ilman, mutta terkka perusteli, että synnytyksessä kuitenkin aina on vuotoa, ni on hyvä, ett vuotava veri on sit vahvaa..
Painoa oli tulli 980g/vk :ashamed:. Sanoinki, ett oon ihan vaan syöny tuon määrän, ku turvotusta ei oo. Nyt tullu JO 14kg. Huoh!
Pää tuntu hyvin alhaalla, joskaan ei kiinnittyny. Arvioi, ettei lähtis enää kääntymään (on siis RT).
Seuraava aika onki noitten verikokeitten takia jo viikon päästä, jolloinka terkka tekee painoarvion mahan päältä.

Jeps, tästä vois alkaa suunnittelee ulos lähtöä, ku tuon neuvolan takia aamu lähteny jo aikasin käyntiin. Ihanaa ku on jo torstai. Pitkän sitkee viikko ollu..

Leppoisaa päivää kaikille!

Marimi ja poika 36+4
 
Mua jotenki ärsyttää semmoset jotka jo voivottelee tyyliin rv 36 et sais jo syntyä,miksei se jo synny yms...Eihän vauva oo edes vielä valmis sillon!! Ja se että ku 40+0 paukkuu nii sit ollaan jo ihan hermona vaikkei oo yliaikanenka vasta ku rv 42! Ite mieluummin synnytän LA tietämillä tai jopa yliki, ku ennen. Vauvaki valmiimpi ja pienempi mahollisuus saada mitää komplikaatioita (hengitysapua tms. ). Ärsyttää vaan :D

vauvis ja tyttö 36+1 *joka saa olla mahassa viel ainaki sen 4 viikkoa ihan huoletta*
 
Jatiska Kuparikierukan sivuvaikutuksena on vuotojen väheneminen (noin viidenneksellä käyttäjistä jopa täydellinen puuttuminen). Sitä käytetään nykyään myös hoitona endometrioosiin.

Vauvahaaveita Niin samoilla linjoilla. Pikkasen erilaiset jutut tuolla missä odottajat odottavat neljännestä eteenpäin..
Valitettavasti raskauteen kuuluu löystymistä, supisteluja yms, mutta monikohan ei tiennyt ennen kuin leikkiin ryhtyi? Se joka leikin aloittaa se leikin kestäköön.
 
Hyvää naistenpäivää täältäkin :flower:

Ja mulla on eka äippälomapäivä :) Tosin kotonahan olen muutenkin ollut.. :)

Inger: Tarkoitatko tukivyötä?? Sellaisesta olen ainakin kuullut, en itse käyttänyt.

Vauvantavarat on löytänyt paikkansa, mutta on meillä täyttä, huh..

Sukupuolesta: Mulla on tyttö ja poika, miehellä tyttö, toisaalta "toivoin" poikaa koska just kun miehellä ei vielä ole, mut itselle ihan sama ja oli se miehellekin ihan sama, sit appi sanoi, että poikahan sieltähän nyt pitäis saada, heillä on 2 lastenlasta ja tyttöjä, niin toisaalta sit toivoinkin, että tulispa vaan tyttö, koska appi piti saarnaa miten me vielä lasta edes halutaan (on siis eka yhteinen) Niin ihan sen kiusaks olisin tyttöä sit toivonut :kieh: :whistle: Mut siis poikaa luvattu ja ihan se ja sama kumpi olis tullut, nyt toivon ettei enää vaihdu koska aika poikavoittoisia nuo vaatteet tuolla kaapissa :whistle:

rv 34+5
 
hyvää naistenpäivää:)
ylävatsakipua on täälläkin ollut varsinkin istuessa ja yläselkä myös tuntuu puutuneelta: /
Vatsanympäryksen mittasin minäkin kun muutkin niin tekevät;86cm oli ja onhan tuohon tullut se melkein 30cm lisää vaikkei tuo niin isolta kuulostakaan:p
Puolitin sitten kuitenkin mielialalääkitystä vaikka alkuun en meinannut..Ihme kyllä ei mitään vieroitusoireita tai muutenkaan outoa ellei ajottaista pahoinvointia lasketa..Luulen tosin sen johtuvan kun HB oli sen 95 ja nyt tupla-annos rautaa menossa..
Ehkäisystä en vielä tiedä mutta mies tuskin kolmatta lasta haluaa vaikka mulle kyllä kelpaisi:D
Kivunlievityksistä tietäville kysymys..Selkään pistettäviä kun en halua niin löytyyköhän niistä "pehmeistä" keinoista apua kipuun?
Avantasia 32+6..Näinköhän ne viikot on:whistle:
 

Yhteistyössä