***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

icy
Korkkaampa miekin uuden pinon =) Aivan mahtavaa, ensi kuussa niitä vauvoja sitten alkaa viimeistään sadella :heart:

Tänään tuli käytyä neuvolassa, kaikki oli ok. Sf mitta on vaan ihan huikee, 35cm :O Taitaa tulla aikamoinen jötikkä... Tarkempaa painoarviota saadaan vasta 14.3. lääkärineuvolassa.

Vointeja kaikille! :)

icy rv34+4
 
Moi vaan pitkästä aikaa!

Enpäs ole hetkeen taas kirjoitellut tänne, mutta lukenut kyllä olen säännöllisesti tätä palstaa. Enemmän tullut pyörittyä tuolla fb:n puolella.

Täällä vointi edelleen suht hyvä. Masu alkaa vaan pikkuhiljaa olemaan tiellä kun tuon 1,5vuotiaan perässä lyllertää. Oonkin ajatellut, että oli se kyllä helppoa olla vaan kun odotti tuota tyttöä eikä tarvinnut toisen perässä juoksennella. Tytön kanniskelu varsinkin loppupäivästä on alkanut aiheuttamaan kipuja selässä ja välillä jopa hieman supisteleekin.

Joku kyseli pidemmistä automatkoista ja me käytiin just viikonloppuna minun vanhempien luona, jonne suuntaansa matka kestää noin nelisen tuntia. Ihan hyvin matkat meni, loppumatkasta vaan alkoi sellainen inhottava kipu tulla tuohon ylämahaan. Päätin nyt sitten, että saanee olla viimeinen pitempi matka tälle raskautta.

Viime neuvolakäynti oli rv32+4 ja silloin kaikki oli ok. Sf mitta pompsahti yläkäyrälle lukemalla 31,5cm. Samalla tapaa tuo käyrä hilautui myös tyttöä odottaessa yläkäyrälle ja pelkäsin silloin jättiläisen syntyvän. Rv42+1 syntyi sitten 3825g painava tyttönen, eli ihan oli normaalipainoinen. Mulle sanottiin, että kun olen pienikokoinen niin maha kasvaa eteen, kun ylöspäin ei ole tilaa. En osaa siis nyttenkään pelätä, että vauva olisi kovin kookas. Pelkopolikäynnillä lääkäri ultrasi ja silloin sanoi, että jos vauva jatkaa kasvua samaan tahtiin niin olisi suurinpiirtein samankokoinen kuin tyttökin ollut. Lääkäri kokeili myös vauvaa käsin ja sanoi, ettei se vaikuta suurelta. Pelkopolikäynnillähän sitten sovittiin seuraava käynti rv39+0 ja aletaan seuraamaan miten paikat kypsyy. Eli jos tuolloin paikat tarpeeksi kypsyneet niin todennäköisesti synnytys käynnistetään puhkaisemalla kalvot. Mulla siis takana käynnistetty hyvin nopeasti etenevä synnytys joka päätyi imukuppiyritysten kautta kiireelliseen sektioon.

Nyt vasta oon tajunnut, että tuohon rv39 ei oo enään kuin viis viikkoa!! :O Toki toiveena olis, että vauva syntyis synttäripäivälle rv38. Luulenpa tuon kuitenkin olevan turha toive, kun tyttö meni yliaikaiseksi. Mut saas nähdä miten menee. Kohtahan täällä tosissaan alkaa ensimmäiset vauvat syntymään, vastahan me kaikki plussattiin :)

Mutta tässä nyt pikaisesti jotain kuulumisia. Hyviä vointeja kaikille mammoille :)

-minde- rv33+6
 
Huomenta! :)

Eilen keskolassa tarjottiin Sisua kotiin :) mutta nenämahaletkun kanssa. Mietittiin asia miehen kanssa ja huomenna Sisu vois tulla kotiin. Lasten kotisairaala kävis sitten katsomassa tietyin väliajoin, että kaikki on hyvin ja ottaa tarvittaessa painon jne. juttuja. Onhan se suuri helpotus, kun ei tarvitsisi ajella 90km joka päivä ja olla vaik muutama tunti oman pojan kanssa. Kokeillaan huomenna ottaa poika tänne maanantaihin asti ja sit raportoidaan, et miten on menny ja palautetaanko :D. Uskon vakaasti, että tälle tielle Sisi jää huomenna.
 
Uusi kuukausi/pino taas alkanut, apua!

GCS15 Oi kun ihanaa kun saatte pikkuisen kotiin! Hyvin kaikki varmasti sujuu.

Tänään olisi neuvola, saa alkaa sielläkin ravaamaan useemmin kun tulee enemmän viikkoja. Mulla myös alkanut tuntumaan tuon 1veen kantelu alavatsalla, silleen jännästi painontunne/särkyä, mut ei kuitenkaan supista. Lapsi tykkäis siitä et tanssitan sylissä mut siihen ei kohta taida enää pystyä. Alkaa tulee näitä loppuraskauden vaivoja enemmän. Myös tuolla häntäluun tienoilla aina kivistää jompaan kumpaan kankkuun :/

Hyvää vointia kaikille!
 
Neuvolakuulumisia:

*Hemoglobiini 122 (rauta oli ilmeisesti auttanu kun viimeksi oli 115)
*Painoa oli tullu 300g/vko
*Paineet 109/64
*valkosolut jälleen kerran plussalla >:/ huomenna siis lisänäyte labraan, jossa kuitenkin taas todetaan, että puhdas on joo, huooooh
*Sf-mitta: 33,5 (vain puoli senttiä parissa viikossa lisää, vatsa siis selkeesti laskeutunut)
*Syke: 143
*Liikkeet: ++
*Asento: RT (en kyllä hurraa vielä, varmasti kääntyilee miten päin huvittaa vielä muutaman viikon)

Viikon päästä jälleen aika ja sit katotaan asento tarkemmin. Sit saa lähetteen äitiyspolille, jos ei oo oikeessa asennossa. Ja näin kyllä aavistelen käyvän kun esikoinenkin kääntyi vasta niin myöhään.

Adalmis ja kerttujooseppi 35+0 :heart:
 
GCS15: Voi kun saatte pojan jo kotiin :) :heart: Eiköhän kaikki mene hyvin ja saatte pitää pojan :)

Mulla on tämä flunssa, yskä on kova, eilen ja tänään on lirahtanut hallitsemattomasti housuihin nestettä : / Siis eilen olin sata varma, että pissaahan se on, mut tuo perätila mylttääminen ja kohdun suun kavelu sai tänään pelkäämään josko se olisikin lapsivettä jota tulee,(kauhukuvat nousivat pintaan jos on saanut kalvot rikki :O ) sitä tuli tänään yskiessä paljon, kastui myös päällyshousut ja haisi makealle mut väristä en tiedä kun pikkuhousun suojaa ei ollut.. Jospa se olis kuitenkin vaan virtsaa, mistähän senkin tietää.. Tosi noloa uudelleen synnyttäjänä panikoida tällaisesta, pitäis kai erottaa lapsivesi pissasta :ashamed: Kuopuksen aikaan kun vedet meni niin ei ollut epäilystäkään, koska sitä tuli paljon enemmän kuin nyt ja sekin oli vain "holahtelua" eli ei mennyt kaikki kerrallaan vaan pikku hiljaa, mut sillon viikkoja oli jo 41+4, joten senkin takia olin varma, että jotain outoa tässä on kun nukkuessa tuli ja synnärillä huomattiin et se oli hiukan vihertävää.. En tiiä, ehkä turhaa "viime" metrien panikointia, synnytysuniakin näin viime yönä ekaa kertaa ehkä tää johtaa siitä tää panikointi :)

Sekavin miettein jatkan aamua..

rv 33+5
 
GCS15 Ihana kuulla, että Sisu pääsee kotiin :). Oikein ihania hetkiä teille! Yritä malttaa pikkuisesta huolimatta kertoa kuulumisia aina välillä :)

annapellu mulla kans tuo vasen puoli kipuilee. Ihmettelin, jo ett miks, mutt voisko vauva sit painaa sille puolelle enemmän? En tiiä, mutta tympee kipu on. Mulla on välillä koko vasen puoli kipee ihan selästä reiteen asti ja kaikki siltä väliltä.

Josefia Kyllä mäki näin toissynnyttäjä panikoisin ja miettisin noita holahduksia. Tosin, ekassa kalvot puhkastiin, ettei edes ole kokemusta lapsivedestä. Mutta jos makeelle hais, ni vois pian olla lapsvettä.

Mulla on tasan kuukausi laskettuun aikaan :O. Kääk tätä vauhtia. No toisaalta, onhan tätä odotettuki ;)
Ja tänään vihdoin saadaan avaimet.
Yöllä ku heräsin vessaan, ni mun alamaha oli ihan tyhjä. Vauva oli jotenki tuossa navan seutuvilla ahtautuneena..vai olinko vaan niin unenpöpperöissäni, ett se vaan tuntu siltä. Toivottavasti ny ei enää kääntyis. Pitää odotella taas hikkaa, ni saa varmistuksen miten päin masussa oleillaa.

Jospa lähtis nauttimaan lämpimästä säästä. Ulkona ollaan ihan plussa puolella.
Oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille ja ennen kaikkea maaliskuuta. Toivotaan, että pitää paikkansa sanonta "maaliskuu jo maata näyttää" ja etenki "huhtikuu humauttaa". Niin se kevät vaan tulee, ennemmin tai myöhemmin :)

Marimi ja poikanen 35+4
 
GCS15 Ihania uutisia!!:kiss::heart:

Onko muilla vauvat jotenki hiljasempia mahassa nyt loppuraskaudessa? Tuntuu että saa aina olla tökkimässä toista että liikkuis hiukan :)

Nyt alkoi mulla ainaki kevät, koska maaliskuu on ollu aina se ns. ensimmäinen kevään kuukausi:heart::cool:

vauvis ja tyttönen 35+1
 
Kaverille, miehelle ja Äitiyspolille soitettu, menen sinne käymään niin katsotaan onko ihan pissaa vai sitä itteään.. Toivottavasti nyt olis kuitenkin väärä hälytys vielä näillä viikoilla.. Kaverille sitin siks ku hällä reilu vuosi ed. raskaudesta ja oli sama tilanne silloin ku mulla nyt eli holahteli, mut se oli silloin pissaa ja sit synnytyksessä oli kuitenkin huomattu lapsiveden vähyys, että on sitte jossain vaiheessa holahdellut sitäkin vettä..
 
Ihania uutisia GCS15 , ensimmäinen vauva kotiutuu meidän pinoon:heart:

Toivottavasti pissit vaan Josefia housuun, mutta hyvä on kyllä tsekata. Mulla kans tulee yskiessä pöksyyn, mutta jotenkin tunnen, että on pissaa. Mitään en oo kyllä haistanut yli kahteen viikkoon. Nyt oon ollut ihan paniikissa, että lirahtaa täällä töissä pöksyyn. Ois varmaan kannattanut laittaa suoja.

Mulla tullut tonne alamahaan vasemmalle puolelle tosi kova kipu. Mutta luulen, että kaveri vaan painaa sinne jotenkin pahasti. Ajoittain helpottaa, mut sit tulee taas kovana. Aiheuttaa myös suppareita (kipeitä), mutta varsinaisesti tuo kipu ei ole supparikipua.

Ja sama juttu, raskasta alkaa olla tuon kuopuksen nostelu. Meillä jäbä jo siis sen 2,5v, mut kun ei kävele/kiipee, niin joka paikkaan tarvii auttaa. Onneksi jo konttaa, tai silleen pupuhyppelee, niin pääsee sentään jo ite vähän maailmaa tutkiin. Ulkona ei kyl liiku ollenkaan. Pitäis nyt saada haettua se invalupa, niin pääsis vähän lähemmäksi kauppoja yms. vaikka ei nyt niin tarvi kyllä noissa käydä, ellei mies oo reissussa. Ja rattaat yleensä aina mukana, mut niidenkin nostelut autoon ja pois on jo kunnon jumppaa.

Eilen luin miehelle sitä vauvakirjaa alkavasta 35 viikosta, mikä saatiin neuvolasta. Ja siinä kerrottiin, et ois hyvä jo vältellä reissuja yms. Oli raukka ihan tuskissaan, kun hänen on vielä työreisuja tehtävä. Vähän vaan härnäsin, mut ei mulla oikeesti mitään niitä vastaan ole. Tiedän, et ne on tehtävä, enkä aijo kotona ruikuttaa.

Jahas, kohta pääsee lounaalle. Taidan poiketa hakeen samalla kuopukselle keväthaalarin. Pari rentoa päivää vielä töissä ja sit äippis. Ihanaa jäädä nyt kun ehti hetken ees oleen töissä.

Pomppuli ja muru 33+6
 
Ihanaa et Sisu pääsee kottiin <3

Mun pittää hehkuttaa. Minä tykkään käydä kirppiksellä ja eilen löysin tosta meijän pikku kirppikseltä emmaljungan hoitolaukun eurolla. Ei mittään kulumisen eikä haalistumisen merkkejä. XD EKA kertaa mulla on ihan virallinen hoitolaukku vauvalla. ;) löysin myös reimatecin baby mallisen toppahaalarin kolmella eurolla, ompahan ens talaveksi haalari valamiina. lindexin velour asun bongasin kans eurolla samaten lindexin siilipaidan samaan hintaa. Eli tosi tyytyväinen oon löydöksiini.

Meille saapui sitten kamala flunssa esikoiselle. Tuli eilen kesken päin ja kuumetta 39.3 ja tänään oli vielä 38.8. Oikeen limanen yskä päällä. Toivottavasti mä säästyn tuolta. Isännällä oli pari viikkoa sitten enkä siltä saanut onneksi tautia.
Jos lähtis hetkeksi pihalle pienimmän kans kun ei sadakkaan.
 
GCS15: Mahtavia uutisia! Ja tosiaan, käyhän välillä kertomassa meille sitten aina kuulumisia:)

Tiijonaa minäkin huhuilen taas :wave:

Todellakin, maaliskuu on kevät! Nyt vois olla joku +10 ja lumet sulaa veke, kiitos :D

Josefia: Toivotaan, että ei olis "sitä itteään", hyvä kun pääset kuitenkin tarkistuttamaan tilanteen :)

Minäkin tuolla fb:ssä nyt kirjottelen enemmän suljetussa ryhmässä , kun tiedän että täällä julkisella puolella pari tyyppiä käy stalkkaamassa mun juttuja :headwall:

cee 35+2
 
Kiva kun en oo ainoa, joka kokee kauppareissut ja pikkusen nostelun haasteelliseksi. Mahan kanssa ei oo enää ihan helppoa nostella vauvaa, joka ei vielä kävele ja rattaiden ja ruoka kassien yhdistelmä ei ihan toimi. Meillä kun miehellä menee kaikki aika työhön ja rakentamiseen, niin ei mulla ole juuri vaihtoehtoja :(

Tänään mennään tutustumaan sairaalaan :) Koetin lukea noista kivun lievityksistä yms. mutta millään ei jää päähän asiat niin hyvin, että osaisin varmasti synnytyksessä sitten kertoa kuin apteekin hyllyltä, että mitä tahtoisin. Ensimmäistäni kun synnytän, niin ei vielä oikein tiedä mitä tahtoo muutenkaan.
 
Hei!
Saiskos joltain ohjeita miten tonne fb:n puolelle pääsee liittymään.

Kävin eilen neuvolassa ja oli eri mittaaja, joten kohdun koko ei ollut kasvanut. Tuli uusi aika tiistaille, että saadaan sama mittaaja ja saan lääkäriltä sen B-todistuksen. Vauva tuntuu kuulemma käteenkin pieneltä, joten hyvä ois tutkia tuo kohdun kasvu. Supisti heti kun neuvolatäti koski mahaan ja tyttö pyöri koko ajan pois käsikopeloinnin ja sydänkuuntelun tieltä. :heart:

Pikkasen rupesin kasaan sairaalakassia, kun sain sittenkin ostettua h&m:ltä imetysrintsikat varalle, vaikka meinasin kyllä aikaisemmin et en taida ostaa ollenkaan.

Flunssa jyllää ja pientä lämpöä pitelee.

Perhevalmennukset alkais parin viikon päästä :popcorn:
 
Inhottava keli: sataa vettä ja on synkkää- silti tarveis lähteä ulkoilemaan.

Esikoinen on tänään käynyt oikein kunnolla hermoille ja mies oli syönyt mun jäätelöt :kieh: enkä jaksanut lähteä kauppaan uutta ostamaan.

välillä supistelee kipeästikkin, ja on vähän joutunut rauhoittamaan tahtia- maanantaina viimeistään näkee, onko tilanne kohdunsuulla edistynyt.

Ja mulla on vasta 3. äitiyslomapäivä, ja nyt jo rupeaa kypsttämään, vaikka on keksinyt puuhaa jos jonkinlaista. No onneksi sitten riittää tekemistä kun vauva syntyy- kun tuo esikoinen on niin omatoiminen ettei joudu missään asioissa häntä enää auttamaan.

Jassåå ja pyöriäinen 35+1
 
Heippatirallaa :)

Uuden pinon aika, hui kauheeta ku aika menee nyt jotenki vauhdilla :)

Josefialle tsempit, mä ainaki oon erehtyny lorahtelun suhteen, valkovuotoaki voi tulla iha lorahtamalla ja sen haju joskus erehdyttävästi semmone outo, ja jos joukossa vielä pissaaki nii.. Toivotaan että ei sulla vedet hulahtele ;)

Ja voi miten ihanaa Sisu pääsee kotiin :) mun serkku synnytti rv 28 muutama vuosi sitten ja häntä kutsuttiin kans Sisuksi, jä myös toiseksi nimeksi. iHANAA!!

Täällä ilmottautuu kans yks jolle tuon reilu 1.5veen nostelu ottaa koville, paineen tunnetta alavatsalla ei kuiteska supistelua.. Nyt olen siitä kankkukivusta selvinny ette usko kuinka helpottavaa! Mä oon päässy kaupoille jne, pienestä revin ilot :D tietty kauppareissut muuten ottaa jo koville ei jaksa iha normaaliin tapaan shoppailla mut riittävästi!
Aamukammassa olis kaks piikkiä, alkaa äippäloma! Muuten ei vaikuta mutta ihanaa kun alkaa taas rahapolitiikka pyöriin.. On vähän eroa tähän kodinhoidontukeen..

Masukuski tais kysellä sinne fb liittymistä? Vauvahaaveita on lisäilly sinne porukkaa että viestiä vaiks sille ;) muutkin halukkaat toki mukaan siellä on porukka jotenki aktiivisempaa ja jutellaan iha arkipäiväsistäki jutuista :)


Minski+pirpana rv 34+2 <3
 
lapsivesitesti oli negatiivinen, eli kaikki hyvin sen suhteen :) Sain 2 tikkua mukaan kotiin joilla mittailla sit tarvittaessa jos tuollaista holahtelua tulee, saapahan mielen rauhan ja ei siellä käyrillä makoileminen herkkua ole, väsyttävää puuhaa kun vaan ootellaan.. Sydänkäyrä tasainen ja hyvä, 1 napakampi supistuskin piirtyi siihen, mutta aika kivuttomasti meni ohi.. Mitään muita tutkimuksia ei tehty, eli 2½ viikkoa odotellaan kokoarvioo ja muita..
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Uuden pinon korkkaus!!!:flower: Lääkäri käynti huomenna, saas nähdä onko laskeutunut, ihan kuin hengitys ois helpottanut ja samalla häpyluu vas. puolelta kipeytynyt ja paineen tunne lisääntynyt+virtsaamistarve.
Mulla edelliset syntyneet 41+5 ja 41+3 eli jotenkin vaikea ajatella että tämä syntyis yhtään sen aikaisemmin..
Mä olen ollut jotenkin hirmu väsynyt ja mennyt aikaisin nukkumaan ja vedellyt päiväunia. Mutta aamusta sitten pirteenä jo 6.00 aikaan ja täydessä työntouhussa.
Nyt sain vihdoin aikaiseksi ostettua sitterin, puuhamaton, autonistuimen, rintapumpun ym. vauvanvaatteet on vielä anopilla kun oli ostanut jostain säkillisen kokoa 56-62cm.
Sit pitäs varmaan viel ostaa ne vaipat. Ni eiköhän niillä alkuun pääse. Olen luottavainen imetyksen aloituksesta joten korvikkeet jätän kauppaan. Niitä saa sit myöhemminki jos on tarvetta.
Vkonlopuks ois tarkoitus ajella keski-Suomeen mökille, mua ei ainakaan noi ajomatkat haittaa.
Muuten sit oon sopinu paljon tapaamisia kavereiden kanssa ja kahvitteluja niin kuluu aikakin nopeammin ja ehtii taas näkemään ihmisiä kun ei ole juuri viimeiseen 1/2 vuoteen ketään kiireiltään juuri nähnytkään..

36+2

 
Viimeksi muokattu:
korkkaan uuden pinon:cool:

ja unohdin saman tien mitä piti kommentoida:headwall: tää dementia alkaa jo ottaan koppaan...

me leivottiin miehen kolmevuotian poitsun kans aamupäivällä sitruunamuffinsseja, poika sanoi mukkinssi yritettyään monta kertaa ensin muffinssia ja totes sit ääneen et en mä edes osaa sanoa sitä :LOL: sanoin et hyvinhän tuo meni =) limsakin on limsva=) on se sulonen poika:heart:

mies päätti olla huomisenki kotona, on sit meidän kans kolme päivää:heart: tekee hyvää meille kaikille et saadaan olla yhdessä, ja varsinki et mies saa pojan kans isä-poika-aikaa, ajateltiin raxiin mennä huomenna ja eilisillasta asti kuola jo valunu mulla:whistle:

täälä ihan nätti päivä ja toivon todella et lumet sulaa nopeesti, tulis yhtä lämmintä ku viime vuonna pääsiäisenä...
 
Mukavia nuo Sisun uutiset!! Siitä se aito vauva-arki sitten pikku hiljaa alkaa. :hug:

Ja hyvä homma Josefia, ettei mitään ongelia ollut. Myöntää täytyy, että välillä joutuu miettimään, että mitä sinne housuun nyt tuli.. :ashamed:

Käytiin tuossa aamusella ultrassa toteamassa, että istukka ei ole etinen ja alatiesynnytykselle ei ole näillä näkymin estettä. Vaavikin kasvaa juuri sopivasti viikkoihin nähden - on viittä vaille 2kg painava - ja sopivasti pää alas päin, tosin ei kiinnittyneenä vielä. Kyllä olo huojeni kummasti! :)

Neuvolalääkäri sanoi tuossa kuukausi takaperin, että alkaisi olla kohdunsuu jo hieman auki ja kanavakin lyhentynyt 3cm mittaiseksi. Se on hieman pelottanut noiden suppareiden kanssa. Nyt ultraava lekuri sitten sanoi, että tiiviisti on kiinni ja käytävää vielä 4cm jäljellä, mikä on kuulemma todella hyvin tässä vaiheessa. Ei vissiin tarvitse ihan niin huolissaan olla niistä supistuksista sitten kuitenkaan. :)

Kaikkea se raskaus teettää: kävin joutessani kirpparilla (missä normaalisti en juurikaan käy) ja mitäs sieltä tarttui matkaan ihan heräteostona: rottinkinen vauvan sänky, sellainen pieni. Tuon saa niin hyvin sinne kattoon roikkumaan, kuten olen suunnitellut ja nyt voin sen varsinaisen pärekorin sitten hylätä. On tuo söpömpi. =)
 
Ja siitä avaavasta nenäsuihkeestä piti vielä kommentoida että itse olen joutunut sitä käyttämään tässäkin raskaudessa pariin otteeseen flunssan yhteydessä. Mulla menee nenä niin tukkoon etten saa henkeä ollenkaan enkä osaa hengittää suun kautta. Huuhtelukannut ja höyrytykset ei paljon auta siinä vaiheessa kun limakalvot on täysin turvonneet yhteen nenässä. Selvittelin asiaa useamman lääkärin ja apteekkarin kanssa ja kaikissa valmisteissa (nasolin, vicks, otrivin, ratiofarm) on sama vaikuttava aine, mutta riippuen lääkefirmasta sitä saa tuoteselosteen mukaan joko käyttää tai sitten useimmiten se on kiellettyä raskauden ja imetyksen aikana niin kuin kaikki muutkin lääkkeet lähes tulkoon. Kuitenkin on kyse erittäin vähäisistä määristä ja vain hetkellisestä käytöstä ( ei enemmän kuin 10pvän ajan). Joten mä olen huoletta käyttänyt. Koska katson sen olevan tärkeämpää että saan kunnolla henkeä ja esim. nukuttua kunnon yöunet!
Nenän limakalvothan turpoavat raskauden aikana etenkin loppuvaiheessa ja aiheuttavat nenäntukkoisuutta osalle raskaana olevista saatika sitten että tulee vielä flunssa siihen päälle!
Mutta jokainen tekee oman päätöksensä näissä asioissa toki! =)
 
Ihan ensin on kommentoitava noita keskusteluja päihteistä yms.
Minusta on kovin kummallista, että ihmisiä ollaan suunnilleen kivittämässä, jos itse ei tee jotain (käytä päihteitä) ja jos itse juo imetys aikana, niin sen sitten sallii muillekin ilman kivitystä.

Jokainen raskaana oleva on varmasti joutunut miettimään päihteitä (tai lääkkeitä) käyttäessään sen vaikutusta ja seurauksia, myös sikiöön.

Sillä en puolustele, että käyttäisin vaan sillä, kuinka pahaa mieltä toiset voi kirjoituksillaan toisille aiheuttaa, vaikkei sitä tarkoittaisikaan. Ja sehän on tutkittua, että muutamasta tupakasta ei sikiölle ole niin suurta vaaraa kuin siitä stressistä jota äiti potee, jos lopettaa. Toiset saavat stressin jo vähentämisestä, mutta silti yrittävät.

On tietenkin eri asia ääripää, joka juo vain yhden kaljan kymmenesti päivässä, polttaa vain yhden jointin kuudesti päivässä tai polttaa vain yhden tupakan kymmenen kertaa päivässä.

Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

Automatkoista ei ole haittaa sikiöille, joten miksi sitä pitäisi välttää muuten kuin oman mukavuuden takia, jos kokee autossa istumisen epämiellyttävänä. Itse reissasin 5tunnin matkan suuntaansa viime viikonloppuna yksin isojen lasten kanssa yötä myöten ja nautin. ;)

Mä oon koko raskauden ollut tukkoinen öisin, nyt flunssassa olo on entistä tukkoisempi. Haikeudella katson miehen vetävän ilmastointi lääkettä huiviinsa. :S

-Heidi & neiti Jay 32+2-
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Musta ainakin tuntuu että vauva on paljon rauhallisempi nyt loppuajasta. Toivon että johtuu vain siitä ettei sillä ole tilaa samalla tavalla enää möyriä.

Kivoja uutisia täällä taas, toivotaan että jatkuu samaan malliin. Nyt on sen verran väsy ettei näköjään pää toimi eikä tekstiä tule, joten moikka!
 
Liikkeistä pakko kommentoida et täällä on viikossa about 2 hiljaista päivää ja loppuina 5 päivänä kauhee meno.. Ennemmin väittäisin liikkeiden lisääntyneen viime aikoina..

Pari päivää ollu kävely tosi hankalaa, jatkuva kipu alapäässä josta vihloo alavatsaan ns.sisä kautta.. Onko sit laskeutunu vähän alemmas et painaa mut askeltakaan ei ole voinu ottaa ilman jonkinlaista epämiellyttävää tunnetta/kipua. huoh..
 

Yhteistyössä