***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

HUrjan paljon onnea tiijona:heart:

Ehkäisy: Mäkin ihan tarvin vähän kunnon hormoneja, että pysyn kuosissa. Yhdistelmäpillereillä iho pysynyt tosi hyvänä, mutta kun mennään enemmän keltarauhashormoneilla, niin avot kroppa on sekasin, iho ja lisäksi mulla teki hormonikierukka kystia. Mut alkuun varmaan minipillerit ja sit täs parin päivän pohdinnan jälkeen taidan kokeilla niitä ehkäisyrenkaita.

Meillä isoveikat saa lahjat ns. vauvalta. Esikoinen sai, kun kuopus syntyi ja muistelee sitä vieläkin ilolla. Nyt ajattelin kans tuolle 2 vuotiaalle ostaa oman nuken, jota voi sitten hoitaa. Meillä pidetään muuten synttärit aina ihan henk.koht. juhlina, eli sisarukset ei silloin saa mitään, mutta jotenkin nää sisaruspaketit uuden vauvan syntyessä on musta hauskat.

Mie en pystynyt katsoon sydänääniä kokonaan. Kun näin sen pienen arkun, aloin heti itkeen niin, että oli parempi vaihtaa kanavaa. Todella surullista:'(

Huomenna viimeinen työpäivä=)

Pomppuli ja muru 34+2
 
Tiijonalle oikein paljon onnea pienestä pojasta. <3

Minä en halunnut katsoa tuota sydänääniä jaksoa, sillä tänään on olleet omat tunteet ja muistot pinnassa muutenkin. Helmin syntymästä tuli kuluneeksi tänään 2 vuotta. Helmi oli syntyessään kun pienen pieni nukke.
 
Tiijonalle hirmuisan paljon onnea :heart: Niin se vaan tämäkin porukka alkaa pikkuhiljaa jakaantumaan!

Oon ajatellut, että pitäisi keksiä jonkinnäköinen lahja tuolle todella isolle isosiskolle :D En vaan ole vielä keksinyt, että mikäköhän olisi nyt tällä hetkellä hyvä juttu tuollaiselle 1v7kk tytölle.

Tulevaa ehkäisyäkin pitäisi tosissaan alkaa miettimään. Esikoisen kohdalla kun ekat menkat olivat jo jälkitarkastuksen aikoihin, vaikka täysimetin. Kondomilla mentiin silloin melko pitkään ja sitten kokeilin minipillereitä, mutta ne eivät käyneet mulle. Saas nyt sitten nähdä, että mitäköhän sitä valitsee. Aikoinaan oon käyttänyt ehkäisyrengasta ja tykkäsin siitä, mutta nyt imetyksen takiahan yhdistelmäehkäisyä ei voi käyttää.

Liikelaskentaa ei ole tarvinnut tehdä, on sen verta kova liikkumaan tämä masuasukki.

Hyviä vointeja kaikille mammoille :)

-minde- rv34+3
 
Iltaa pinoon!
Ja onnittelut vauva-uutisista!:flower:
Mulla oli neuvolalääkäri perjantaina ja kaikki muutoin ok; auki 2 sormelle (mikä normaalia kun 3 tulossa) ja kaulaa 2cm jäljellä. SF-mittaa ei lääkäri kuitenkaan saanut mitattua kuin vaivaiset 28-29cm joka on liian vähän näille viikoille ja oli tippunut edellisestä mittauksesta. Joten tuli lähete äitiyspolille varmuuden vuoksi. Enpä ole siellä ikinä käynytkään joten kerta se on ensimmäinenkin..
Sinänsä huvittavaa että on täysin mittaajasta kiinni minkäklaisen mitan siitä vatsan päältä saa, samoin vaikuttaa se missä asennossa vauva on. Vaikka olen tuntenut paineen tunnetta alhaalla niin vauveli ei suinkaan ole laskeutunut vaan hyvin liikkuvainen vielä vaikka onkin pää alaspäin. Mulla on hyvin tilaa tuolla joten mahtuu liikkumaan puolelta toiselle.
Tulevasta ehkäisystä kun tämä raskaus alkoi yllätyksenä ei kumilla pelleily enää tule kysymykseen. Hormonikierukkaan alan kääntyä lukuisista suositteluista johtuen. Vaikka en mitään hormooneja elimistööni haluaisi. E-pillerit eivät sovi.

Lahjat annan synnärillä lapsille. Se on tosi tärkee juttu mun mielestä. Jotain pientä kivaa:heart:
Mulla toiveissa nopea "luomu"
synnytys ilokaasuun ja akupunktioon turvautuen-saas nähdä kuinka sitten loppujen lopuksi käy. Mutta näin kirjattiin haikaranpesän synnytys "suunnitelmaan":D
Vähän alkaa tuleva jänskättää, vaikka mulla onkin L.A ekojen joukossa niin tulen varmasti olemaan jossain keskellä ei ekana mutta ei vikana, oma arvio on pääsiäisviikon alkupuolella:whistle:
36+5
 
Tiijoonalle paljon onnea pienestä pojasta!

Meillä ei taideta mitään ehkäisyä käyttää, kun tämäkin sai alkunsa 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen vihdoin inssillä. Ja toinen saa meidän puolesta tulla pienellä ikäerolla vaikka heti:)

Liikkeitä tuntuu ja paljon:) Välillä tekee tosi kipeetä, kun mukelo oikein venyttää kylkiä vasten.

Kotiintulovaatteita joku pohdiskeli. Meillä on neulehaalari ja windfleece (tietty pöksyt ja body +sukat, tumput ja pipo), mitä voi miettiä mukelon päälle kotiinlähtiessä. La on kuitenkin siellä huhtikuun lopussa, ja voi hyvinkin olla että syntyy toukokuussa, ja keleistä ei pysty sanomaan mitään:)

-Sorel & mukelo 33+0 (viikot ei vaan etene...)
 
Huomenta :)

Näin unta että synnytin rv 41+5 aivan kuten kuopuksenkin, että taitaa olla turha odotella meille vauvaa vielä tälle kuulle, hyvä jos noilla viikoilla huhtikuulle ehtii.. :whistle: N ehkä just ja just.. :)

rv 34+2
 
Kiitoksia onnitteluista! :)

Paljon onnea Tiijonalle pojan syntymästä! :flower:

Meillä on kans tarkotus ostaa esikoiselle joku lahja vauvalta. Annetaan sitten ku tullaan kotiin.

Viime yö oli taas vaikea, kauratyynyä piti lämmitellä eikä panadolkaan tuntunut auttavan. Enkä millään ois jaksanu sitten aamulla herätä, ku esikoinenkin oli ylhäällä 2 tuntia aikasemmin ku normaalisti. No, pitää yrittää jos nukuttais tänään yhessä päikkärit.

Huomenna neuvola. :)

Äittä ja Mussukka 37+0
 
Tiijonalle paljon onnea pienestä pojasta! :heart:

ehkäisystä meillä vähän sama ku bluebaby et ei paljon ehkäisy kiinosta kun raskaaksi tuleminen oli niin vaikeaa. Tosin toisen kohdalla tilanne saattaa olla jo toinen. Joka tapauksessa ollaan päätetty että toinen saa tulla jos on tullakseen joten tuskin käytetään mitään ehkäisyä. Ehkä kortsua nyt alkuajat.

liikkeitä ei paljon tartte laskea. Mahassa käy jatkuva melske. Maha rupee painamaan aika ikävästi kylkiluihin ja autossa istuminen on ajoittain aika epämiellyttävää. Sitte ku toi kaveri potkii vielä jatkuvasti kylkiluita niin odotan jo kovasti että kiinnittyis, niin masu laskis hieman..

Muuten tänne ei ihmeitä.. olo on kaikin puolin hyvä ja nyt kun on jäänyt töistä pois niin supistelutkin on vähentyneet. Mua vaivaa tosin jatkuva aivan järjetön jano. Onko muilla ilmennyt vastaavaa?Ihan sama kuinka paljon juo niin silti janottaa. oon jopa alkanut miettiä että voisko sokerit olla koholla.. Rasituksessa ei mitää ilmennyt mut ajattelin pytää torstaina jos neuvolassa kattoisivat sokerin ihan varmuuden vuoksi.

sydänäänet jakso oli tosi surullinen :'(
 
Tiijona Oikein lämpimät onnittelut teidän perhelle pienestä pojasta :)

Kette:hug:

äittä-83 Onko olo, että lähtötunnelmissa olisit jo? Jännittävää!

Ehkäisy tämän jälkeen tuskin tulee otettua mitään ehkäsyä. Saa tulla kolmas heti perään, jos sikseen tulee. Menkat mulla tuli vasta reilun vuoden synnytyksen jälkeen. Ehkäsylaastaria voisin testata. Yleisesti ottaen hormonaalinen ehkäsy on tehny musta "tunteettoman, tasapaksun akan" ja seksiki loppunu ku seinään (ainaki ehkäsynä toiminu;))

Lahjoista en oo erityisemmin miettiny, mutta eiköhän jotain pientä tuu ostettua tytölle. Itellä ollu myös tapana viedä tulokkaan sisaruksille joku pieni ylläri, kun menty vauvaa katsomaan, joten luultavasti saa sit myöhemminki pikkuylläreitä.

Kotiintulovaatteiks oon päätyny laittaa vanuhaalari, pökät ja paita, body ja sukkikset. Haalarissa on käännettävät hihan- ja lahkeensuut, mutta käsiin varmaan ohuet tumput ja neuletossut jalkaan. Päähän pieni kypärämyssy ja lakki. Tiedä sit, näitä tulee varmaan muokattua sään mukaan.

Tilasin itellenikin kotiutumisvaatteet ;)

Ens vkl pitäis muuttaa sit uuteen kämppään. Tää viikko tulee sielä pyörittyä ja pestyä pyykkiä. Pieniä vauvan vaatteitaki (50-56cm) olis pestävänä 3-4 koneellista. Tosin ne on väreittäin lajiteltu ja seassa on myös lakanapyykkiä.

Uutta patjaahan ne suosittelee ostettavaks pinnasänkyyn, mutta mä aattelin kyllä laittaa esikoisen patjan. Se ku ostettiin "pinnasänkyajan" loppupuolella ja on melkein käyttämätön. Eilen sit pesin päällisen ja huuhtelin patjan.

Pinnasänky saatiin koottua. Jätin yhen seinämän pois, jos vaikka tällä kertaa tulis nostettua pinnikseen vauva syötön jälkeen ;)

Sairaalakassiaki pitäis miettiä/pakata alustavasti, mutta ehtiihän sen.

Mulla on ilkeesti särkeny mahaa aamusin :(. Ja yks yö supisteli niin, ett aamulla oli alamaha ihan hellänä. Noo, täysiä viikkojahan päin tässä mennään, ettei niin väliä :)

Oikein aurinkoista ja reipasta alkavaa viikkoa kaikille!

Marimi ja poikanen 36+1 (to olis taas neuvola)
 
Paljon onnea Tiijonalle! :flower:

Ehkäisynä me käytetään oletettavasti minipillereitä, mikäli tuo imetys lähtee sujumaan.. Viimeksi söin niitä yhden liuskan verran ja siirryin sitten Yasmineihin, kun imetys oli jo loppunut. Ei kuitenkaan oo tarkoitus kovin kauaa niitä pillereitä popsia, kun toiveissa ainakin olis tehdä kolmas lapsi myös pienellä ikäerolla :) Ja nuo pillerit tuppaa viemään multa seksihalut, joten sitten joskus kolmannen lapsen jälkeen haluaisin ottaa kuparikierukan.

(.) Tänään kävin neuvolassa antamassa verinäytteen ja samalla katsottiin onko vauva vielä perätilassa. Noh, kaks neuvolatätiä oli sitä mieltä että ei ole, vaan on kääntynyt pää alaspäin taas. Varmuuden vuoksi mulla on keskiviikkona uus aika, ja silloin katsotaan ultralla kummin päin vauva on. :) Tänään ei voitu kattoa, kun esikoinen huuti ku leijona mukana ollessa.. Tarkoitus oli, että esikoinen nukkuu kun oon siellä, mut piru tottakai se heräs kun astuttiin ovesta sisään. Noh, hyvä puoli on se, että mies pääsee myös keskiviikkona näkemään pikkuisen ultrassa :)
 
Tiijonalle ja perheelle onnittelut pikkuisen johdosta :hug:

Ehkäisyä ei varmaan mitenkään suunnitella sillä ikää on jo paljon ja tämä on toinen joten kolmas saa tulla :heart:

Kotiintulo vaatteiksi olen miettinyt äippäpakkauksesta jotain kevyttä ja sit nalle teddy haalari päälle jos ei ihan kesä silloin ole. Oletan että saan käynnistyksen viikolla 38 kun poika nyt jo kasvaa käyrän yläpuolella insuliinista piittaamatta.
Joku kyseli janosta. Mulla aamusokerit koholla hoidosta huolimatta ja aamusta jo tiedän että sokerit paukkuu yli kun on tolkuton jano. Sinä joka kysyit kannattaa mittauttaa sokeriaan ettei sit synnärillä tule yllätyksenä.

Jotenkin olen omaan olooni niin kyllästynyt että haluan nyytin syliini, ei jaksais oottaa enää. :heart:

Täytyy kyllä tunnustaa että olen tähän asti ilman suurempia kipuja selvinnyt. Nyt öisin kääntyminen on hankalaa ja koko ajan hengitys vaikeaa kun poika on niin ylhäällä.

Somaccia sain luvan lääkäriltä käyttää jo närästykseen kun tuntuu että rennie ja piimä ei enää auta.

Lahja mekin ajateltiin esikoiselle antaa. Ajattelin että tytölle olisi se nukke varmaan kova sana jotta voisi sitä hoitaa. Ikää tytöllä on reilu 2 vuotta. Ei olla hänelle vielä mitään kerrottu uudesta tulokkaasta. En tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia.

Piiper ja poika 34+1
 
Tuttipullot, rintapumppu ja pari tuttia pesty ja keitetty :) Jos sen patjan sais varastosta tässä vielä joku päivä tuuletettua voi olla hajut kun on uusi ja eikös niissä tehtaan jäljillä yleensä ole se outo haju...??

Vauvalle tulee sellainen "vanu"täytteinen puku, jossa se pussimainen alaosa, sit body, puolipotkarit, velourhaalari, hattu, tumput ja töppöset, nämä nyt olen miettinyt laittavani.. Minulla on ongelma omien kotiutusvaatteiden kanssa...
 
Mä olen nähnyt joskus vuosi sitten ton surullisen sydänääniä-jakson, joten tiesin olla katsomatta eilen. En ois kestänyt:(

Omat kotiutumisvaatteet: Mulla oli viimeksi (mamma)legginsit, toppi ja pitkä neuletakki. Varmaan samantyylisellä setillä mennään tälläkin kertaa :)

Adelei: Millasella ikäerolla on kolmas toiveissa:)?

Äittä:llä on kyllä komeat viikot! No perästä tullaan :D

c 35+6
 
Onnea äittälle täysistä viikoista!

Täällä sitä vitetään tosiaan viimosta työpäivää, nyt suklaan ja kaffen kera:)

Kotiutumisvaatteet: mulla on valmiina vasta housut ja body. Sit on pari haalarivaihtoehtoa ja nyt katoin, että popille on tullut ihana norsuhaalari lämpimämmille keleille, sen taidan hakea. Aattelin nyt tällä ekalla äippälomaviikolla valkata vetimet valmiiksi pari eri vaihtista riippuen keleistä). Tuntuu siltä, että lähtö voi tulla seuraavan kk aikana milloin vaan, niin onpa sit kaikki valmista. samoten omat kuteet pitää miettiä.

Edelleen meiltä puuttuu itkuhälytin ja sitteri, sekä sisarusrattaisiin kantopussi, kun haluan siihen oman, (vaikka yksiövaunujen passais kyl ihan hyvin). Ja patja äippäpakkauslaatikkoon, (jonnekkin olen hävittänyt sen), mutta tämä löytynee naapurista tai siskolta. Sit ehkä vielä joku imetyspaita ja lökövaatteita. Jospa nämäkin hankinnat etenisi tällä viikolla.

On vaan tää mammalomailu kiiruista aikaa. Huominen menee kuopuksen palavereissa, ke mennään kaksin esikon kanssa heurekaan (tämä reisu vähän jännittää), to ja pe kaveritreffejä ja vkl lähdetään sukulaisiin. Eli saattaapi siirtyä hankinnat ensi viikkoon:)

Pomppuli ja muru 34+3
 
paljon on tullu tekstiä ku kävin viimeksi perjantaina lukemassa...

Tiijonalle ja perheelle onnittelut terveestä pojasta:flower: olipas ihana kuulla että kaikki oli mennyt hyvin

liikkeet vauva liikkuu paljon mutta liikkeet on munki mielestä enemmän venyttäviä niin kun joku asian ilmaisi. ei ole tarvinnut laskea liikkeitä, joinakin päivinä kun dementia on oikeen paha, alan miettiin että oonkos tuntenu liikkeitä, ja sit tökin ja herättelen niin kauan kunnes vauva ilmoittautuu=) täällä vauva taitaa olla jo sen verran alhaalla ettei ole vaikea juurikaan hengittää, paitsi sillon kun se levittäytyy niin että tuntuu että se tulee ulos jostain kun tila loppuu...

unia ei oikeen tuu nähtyä kun yöt on tosi levottomia ja kipeitä välillä, ja vessassaki saa ravata ihan koko ajan. mut jos oon sattunu pätkän jotain unta näkeen niin seksiä niissä on tai sitten omat isovanhempani, vaikka ovat olleet kuolleina jo vuosia... lähinnä kärsin enemmän unen puutteesta... mieheni on tästä tietoinen ja passitti mut saunaan lauantaina ihan yksin ja ajan kanssa, itse hän jäi paistamaan lättyjä ja kiikutti mulle poikansa kanssa kylmää limsaa saunaan ja huolehti koko illan että on hyvä ja rento olo:heart: kyllä se hyvältä tuntuiki=)

kipuja on joka päivä, en edes muista miltä tuntuu kun ei oo mitään kipua. selkä on todella kipeä ja makuulla paljon kipeämpi, jos oon paljon jalkojen päällä päivällä niin se kostautuu yöllä vielä kipeämmällä selällä. supistuksia on myös paljon, mutta suurin osa suht kivuttomia vaikka ne tunnenkin. viime yönä oli taas silti puoltoista tuntia ihan järkyttävän polttavaa kipua joita edelleen epäilen supistuksiksi... miksihän ne polttavimmat tulee vain öisin, ei oo koskaan vielä tullu päivällä noin polttavia... ei niin ettäkö kaipaisin mutta mietin vaan että johtuuko siitä että elmistö lepää niin tulee jotenki helpommin vai miten... tiä sitä siite...

vauvantarvikkeet on oikeestaan hommattu, paitsi amme, jonka ostan vasta myöhemmin koska kasaan isyyspakkauksen sinne, mut en voi stä mihinkään piilottaa vielä niin ostan sen myöhemmin, täytteet oon pakkaukseen jo ostanu:) rintapumppua ei myöskään oo vielä kun ei tiedä onko miten tarvetta, haetaan jos tarvitaan. ja itkuhälytin on kaupassa vielä, kaikki muu pitäis olla. vaatteitakin pitäisi olla niin että hetki pärjätään, naapurikin toi vielä lainaksi 50-56 kokosia vaatteita.

kotiutumisvaatteet on vauvalle katsottu, haluaisin vielä silti ehtiä neulomaan vauvalle ohuet neuletakin ja housut, jotka saisi laittaa bodyn ja potkuhousujen päälle, ja sit tulis vielä semmonen nallekarhuhaalar siihen päälle. kelit tietenki määrää että onko se lopullinen vaatetus sitte. ja mulla myös omien kotiutumisvaatteiden kans enemmän harmaita hiuksia kun vauvan...

ehkäisyä ei tulla käyttämään koska toinen yhteinen saa tulla heti kun on tullakseen. sitten meillä onkin kaikkiaan jo kolme, kun on tämä miehen jo 3-vuotias, ja ollaan vähän puhuttu että sitten riittää. mutta sen jälkeen olen ajatellut kokeilla sitä kapselia ihon alle, mut mieli saattaa muuttua senki suhteen vielä. katsotaan sitten kun on sen aika.

joku puhu liukkaudestakin. mulle mies osti ekojen liukkaiden aikan piikit kenkiin ja niiden kanssa on ollut mukavampi kävellä. kaatumiset on johtunu lähinnä omasta hölmöydestä esim. potkukelkkailulla... ei ne piikitkään hölmöyttä poista näköjään:D

jano ja nälkä molempia ihan koko ajan, ei oo kummallekkaan mitään rajaa. mulla on aina ollu vesipullo sängyn vieressä, jo ennen raskauttakin, ja oon siitä hörppiny välillä jos on tuntunu siltä. nyt se ei enää riitä, se on joko loppu tai sit se ei tunnu tarpeeks kylmältä jolloin suuntaan keitiiöön ja juon jääkylmää vettä ihan ku en olis vettä koskaan saanukkaan, tämä siis öisin. päivisin juon mielestäni normisti, ulkoilun jälkeen silti tulee kans samanlainen olo ku öisin et on pakko saada jääkylmää vettä. iltaa kohden jano vaan yltyy... mulla on huomenna neuvola ja ajattelin kans kysyä et josko voitais sokera mitata ja jos jostain sais kotiaki mittarin et vois vähä seurata ku on käyny mielessä kans et jos se tosta verensokerista johtuu...
ja sit toi syöminen. oltiin tosiaan raxissa perjantaina ja söin ihan hulluna, mies ja sen poika veteli jo jäätelö masut täynnä niin tämä emäntä vetelee vielä pizzaa:kieh: söin niin kauan kunnes vauva masussa alkoi potkimaan vähän enemmän, luulen että halus ilmottaa että; "alkaa tila loppuun vaikkei äiti sitä näköjään tiedostakaan"... joo, sit söin vielä sitä jäätelöö... toivoisin et olis vähä tukalampi olo niin ei tulis syötyä niin paljo. vaikka oon kyllä aina omannu pohjattoman vatsan, mitä parempi ruoka sitä enemmän mahtuu... ja silti oon aina ollu hoikka (mut oon kyllä aina ennen pystyny liikkuun ja myös liikkunu...) että semmosta.

nyt on miehen poika meillä vieläkin:) tää on harvinaista luksusta että se saa olla näin pitkään meillä, on ollu jo keskiviikosta asti. ainoa huono puoli on että poika alkoi eilen pulkkamäen jälkeen ripuloimaan ja on nyt siis ripulissa. huonoa oloa se ei valita eikä mitään muita oireita oo mihinkään suuntaan, jaksaa leikkiä ja remuta ihan kuin ennenki. itse haluaisiin välttyä ripulilta koska muutama viikko sitten vasta paranin viikon ripuloinnista... tänään pitää taas luopua ja viedään poika äidilleen...

sori, tulipas taas tarinaa:$
 
Ceali, ehkä reilun vuoden ikäerolla, niinkuin esikoinen ja tää kakkonenkin on :) Vaan eipä sitä voi tietää millasta elämä tulee olemaan kahden kanssa, että jaksaako kolmatta tehdä vielä niin pian. Mut kyllä me molemmat ollaan positiivisin mielin ja pyritään aattelemaan niin, että ensimmäiset kuukaudet on niitä "vaikeimpia", kun vauva on niin pikkunen ja pitää opetella rytmittämään elämä uudelleen. Mutta en taas haluaisi kakkosen ja kolmosen väliin suurtakaan ikäeroa.

Liikkeitä en oo laskeskellut, mutta poju liikkuu kyllä niin hyvin ja reippaasti että tuskin tulee laskettuakaan :D Luultavasti seuraavalla neuvolakäynnillä aatana saada sen laskenta-lappusen, muistaakseni joskus näillä paikkeilla sen viimeksi sain.

Ehkäisystä vielä sen verran, että itekin mietin aiemmin sitä ihon alle laitettavaa kapselia. Mä haluan ehdottomasti pitkäkestoisen ehkäisymenetelmän, mutta en haluais hormonaalista. Joten taitaa olla kuparikierukka ainut vaihtoehto.
 
mymosa
Mäkin mietin, jos luottas etten taaskaan ovuloi.. mutta jos sitten vahingossa ovuloisinkin niin raskaaks tullaan kuitenkin. Kun tämä kolmas ei saanut alkuaan ilman clomeja.

Mies ei halua itteensä silpoo enkä sitä voi vaatiakaan, jos joskus meidät hylkää ja löytää uuden.. ite tiiän etten halua enää lapsia tai haluisin, mutta mutta.. :(

Silti pelottaa, jos vauvalle käykin jotain ja ei voida enää yrittää..

Lapsille ei oo mitään lahjoja, kuitenkin on sellanen speciaaliviikko kun oon sairaalassa, joten eiköhän se riitä. Ei vauva mun mielestä oo mikään lahjomisasia..

32+0
 
Onnittelut vauvauutisista!

Äitiysloma on täälläkin alkanut, virallisesti alkoi viime lauantaina. Kelan päätöksiä vielä odottelen.

Lahjasta, ostin esikoiselle vähän herkkuja ja sellaisen lehtiön josta saa raaputtamalla kuvan esiin ja sitten sen väritettyä. Ajattelin, että hyvä hommata jotain sellaista, mikä viihdyttää heti siellä synnärillä jo kun ovat isän kanssa vauvaa katsomassa.
Sen lahjan meinaan antaa ihan itseltäni, että esikoinenkin saa äidin huomiota vauvasta huolimatta.

Ehkäisynä oli raskauksien välissä kondomi ja toimi ihan hyvin meillä. Sitä ennen oli nuvaring, joka oli muuten tosi kätevä, mutta mulle ei pidemmän päälle oikein toi hormoniehkäisy soveltunut, joten mieluusti pysyttelen jossain hormonittomassa vaihtoehdossa.

Liikelaskentaa olen tehnyt pari kertaa, kun vauvalla on aina välillä pari toooosi rauhallista päivää. Yks ilta olin jo valmis lähtemään synnärille tarkistukseen, mutta onneks vauveli alkoi illasta melskata.
Luulen että suurin syy mun hysteerisyyteen on tuo edessä oleva istukka. Esikoisesta kun oli takana niin liikkeet tuntui ihan eri lailla.
 

Yhteistyössä