***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Annapellu: tänään tais olla vaan tuo auto, kun en keksi muuta:) Taidan leipoa jotain!

Kyllä tää on mullekkin eka kerta kun autot pesen, näin aikuisiällä. Muksuna on pesty kyl paljonkin porukoiden autoja palkan toivossa. Normaalista mies hoitanut, mut nyt vaan tuli himo:LOL: Ja niin hyvin on iskä tyttönsä opettanut, että varmasti teen sen yhtä hyvin kuin mieskin. Oottakaa vaan jos tää muksu ei synny ennen kuin renkaat vaihdetaan, niin olen persus pitkällä vaihtamassa renkaitakin tuolla:)

Täällä odotetaan jo kovasti paikallista duudsonkeikkaa, 7v ei meinaa pysyy paikoillaan!

Kettelläkin jo kunnon suppareita, kohta alkaa kuulkaa tapahtuun meidän pinossa j a kunnolla, ihanaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Annapellu
Samirjan perheelle onnittelut vauvasta:flower:

kyllä alkaa tääläki vihertään pikkuhiljaa... toisaalta alkaa pelottaanki... tai jännittään aina vaan enemmän... taitaa mennä pelko ja jännitys sekasin täälä välillä...

mulla ollu muutamana yönä kovasti menkkamaista kipua, ilmeisesti supistuksia? tulee ja menee... odottelu jatkuu, ei tarvi kyl ihan vielä silti käynnistyäkään kun viikkoja on vasta 35+5, mut sanotaan et ku 37 poksahtaa niin alkaa liikkumminen ja urakominen, samahan se on vaikka yrittäiskin että vauva tulee, uskon kovasti siihen että tulee kun on valmis vaikka äiti kuinka kiukuttelis ja haluais nyytin syliin...

meillä taas tänään näyttö, nyt molemmissa asunnoissa... olis kiva päästä edes toisesta eroon, mielellään mun asunnosta kun sieltä luutavasti vuokralainen lähtee ens kuussa... myymistä ei vuokralainen estä kun se on työkaveri ja sopimus on kirjallinen niin että hän häviää sieltä heti kun kaupat tulee, vastaavasti hän saa hävitä sieltä heti kun mieli tekee... on molempia osapuolia tyydyttävä sopimus ja kattaa kuitenkin asunnon kulut tällä hetkellä... mut olisin halunnut sitä eroon ennen vauvan syntymää ja nyt alkaa vähän epätoivo ja ahdistus koputteleen takaraivossa ja sydämessä... vauvan kannalta huono homma...

mut piristää ajatus että kun nuo miehet, mies ja hänen poikansa, heräilee, itse asiassa pitää varmaan kohta herättää... niin lähdetään näytön ajaksi kauppaan ja roskaruualle :p sit ajattelin leipoa jotain makeaa ja hyvää kun tullaan kaupasta... ja suolastakin, kinuskikissan sivuilla kun oli niin ihana suolanen piirakka (maistoin sitä yksillä kutsuilla viikko sitten...)

pakko kysyä että onko kellään muulla kuolaaminen nukkuessa lisääntyny? oon aina vähän kuolannu nukkuessa mut nyt on joku vaihe et tulee oikeen tulva:$ se on aika ärsyttävää iteki herätä siihen tulvaan... välillä tuntuu ettei tyynystä löydy kuivaa kohtaa ollenkaan:LOL:

meillä arska paistaa toistaseks vielä vaikka räntää lupasivatkin mut pilviä en nää... niinpä tovotan aurnkoista sunnuntaita kaikille:wave:

ja joku oli laavulle lähdössä... kuulostaa tosi ihanalta=)... itekkin haaveillu mut ei tuu mieleen sellasta laavua mihin tää mamma jaksais tarpoa, kaikki tuntuis olevan niin syvällä metsässä, ne siis mitkä itse tiedän...
 
Onnittelut vauvan saaneille :heart:

Itekki ootan kovasti jo nyyttiä vaikka tänään vasta 36+0 Poks! Mutta mulla on jo iso poika, ehkä 3,5 kiloinen jo. Joten sais minun puolesta jo tullakkin.

Oma olo on tukala. Öisin saan hyvin nukuttua mutta päivisin olen ihan poikki. En jaksa esikoisen kanssa edes leikkiä ja se tuottaa mulle pahaa mieltä. Hermostun vain helposti. Onneksi mies tuossa tuumas että vois lomauttaa ittensä isyyslomaan asti. Ei huono vaihtoehto ollenkaan. Onhan mulla tuota ikää jo niin reilusti että ei taho enää jaksaa tämmösiä rasituksia.

Torstaina olis käynti äitipolilla taas koko arviossa ja odotan todella että saan päivän tietoon milloin käynnistetään.

Täällä kans yks öisin kuorsaaja ja kuolaaja ilmottautuu :saint:

Mitään en ole vielä vauvalle laittanut valmiiksi muuta kuin vaatteet pessy. Hoitopöytä on vieläkin kaupassa. :whistle: sairaalakassista puhumattakaan. Supistuksia on harvakseltaan, pari päivässä. Ei laskeutunut joten ei vielä mitään toivoa.

Piiper ja poika 36+0
 
Siellä sun täällä laskeskellaan jo suppareiden välejä. Jänskää!! :p

Siis täällä ei laskeskella kyllä mitään, niitä harjotuksiakaan ei ole ollut, mutta eipä vielä niin väliksikään kun viikkoja ajattelee. =) Yllättävän hyvin jakso tuon kahden päivän siivouksen ja siihen päälle päivän vieraiden kestityksen. Iltasin oli poikki, mutta muuten ei mitään. Tänään rentouduttiinkin komiassa kelissä koko porukalla ja oltiin kolmatta tuntia pilkillä. Iltasella saa nähdä kuinka hyvin naamaa kiristelee tuo auringossa olo. :)

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille! :wave:
 
Haha mä kuolaan kans unissani :LOL: Kiva herätä aina tyyny ja poski märkänä aamuisin ja ääni käheenä kun vissiin vielä kuorsaankin ihan kunnolla :D Mies sanoikin ennen lähtöä et olin kuorsannut ihan kauheasti ja se ei mainannu saada unta mutta ei uskaltanut mua herättää kun nukun muutenkin huonosti, voi raukkaa :whistle:

Vauva väänsi eilen kamalasti mahassa ja sille koetettiin lasten kanssa jutella et vois tulla jo ulos mutta sisällä se tuntuu viihtyvän edelleen. Mieheen en ole saanut mitään yhteyttä moniin päviin :( Olis kiva jutella sen kans ja purkaa mieltä kun täällä on taas tapahtunut kauheasti kaikenlaista. Löysin vihjauksesta ystävän kirjotuksen tuolta lapsettomuuspuolelgta joka koski mua ja jaksoin hetken asiaa niellä ja ymnmärtää mutta mietin vaan et jos teen niin pahan olon toiselle niin onko meidän ystävyydessä järkeä? Mun oli pakko kirjottaa vastine silläkin uhalla et välit menee. Miehen vuoksi toivon et sit miehet voi ainakin keskenään olla edelleen väleissä vaikka tuo mun ystävä mulle nyt suuttuisikin siitä :ashamed:n En mä olis edes laittanut mitään sinne mutta kun mut tunnistettiin muiden taholta siitä tekstistä :(

(.) Onneksi tänään oli ihana sää :) Oltiin lasten kanssa katsomassa muumeja ja duudsoni showta ja käytiin entisiä työkavereita moikkaamassa. Oli niin lämmin ulkona tän odotushikoilun kanssa et pysty melkein t-paidassa seisomaan siellä torilla! Kohta pääsee lenkille vaappumaan jäille ja sit vois vaikka saunaan mennä lasten kanbs jos tää vauvakin jo kohta ilmaantuis meidän viihdytettäväksi. Vaikka helppohan on sanoo kun joka tapuksessa kuukauden sisällä viimestään tämä on varmasti jo saatu pihalle :D Oi sitä ihanaa vauvan tuoksua :heart: ja vaunulenkkejä ja kevättä ja kesäkin tulee ja miehen työn vuoksi saan maksettua kaikki maksut niin et laskin just budjetin äitiysloman jälkeen rahatilanteesta ja pystyn kyl helposti oleen kotona vauvan kanssa :) Ja sitten on vielä kesä ja kesä ja kesä ja sitten tuleekin jo meidän Turkin reissu lokakuussa ja tyttökin menee jo kouluun ja elämä hymyilee :)

Jep olen syönyt juuri paljon suklaata ja ottanut aurinkoa joten joku hetkellinen superonni -fiilis iski päälle :LOL: Kyl se kiukku varmaan palaa parin minsan päästä takas sieltä kun joku tekee väärän eleen täällä :D

Champion ja Mara 37+4
 
Terveisiä laavulta! Aurinko ei sittenkään hylännyt meitä vaan saimme kauniissa ilmassa ja muutamassa plussa asteessa paistella makkaraa, juoda kuumaa kaakaoa ja syödä eväsleipiä =) :cool:
kyllä piristi mieltä ihan mahoton kun pääsi tekemään jotain spesiaalia välillä..

Championille :hug: ystävän vuoksi.. Toivottavasti pysytte ystävinä vaikeinaki hetkinä ja saatte ymmärrystä toinen toiseltanne. Mutta jos ei niin oliko se sitte oikee ystävä ollenkaan?

Täällä on kyl vaikka minkälaisia kipuja liitoskipujen lisäksi mut en ole osannu tunnistaa kyl kipeitä suppareita. Eilen kävelyllä tuli pari sellasta kiputunnetta jotka alko alavatsalta ja siirty alaselkään, mutta kestivät ehkä 5 sekuntia per kappale ja niitä tuli about 3. Sukkapuikot on lisääntyny reippaasti ja öiseen aikaan menkkajomotusta.

Tänään POKS 36+0, nyt sohvalle pitkälleen. Meinaa väsyttää kun herään joka aamu (näemmä) klo 5. Kuolaamista myös täällä ja kuorsaamista!! :LOL:
 
Täällä edelleen! Koko päivän supistanu 10-15 min välein, supistus kestää sellaset 10sek ja sitten helpottaa. Ollaan viime hetken siivoiluja tehty, käyty Terrassa kattomassa tulevaa lattiaa yläkertaan (remppa alkaa huomenna) ja lounastamassa kahdestaan miehen kanssa. Vedin sellasen lehtipihviaterian, että en olis voinut paljon huonommin sulavempaa annosta listalta valitakaan! :D Mutta eikös sen vois ajatella niin, että kun syö tuhdisti, niin se jotenkin painais vauvaa alemmas?? Eikö?? ;) :D Anoppilassakin pyörähdettiin ja anoppi oli ihan hermona että kun tää mamma vaan painaa menemään, että oikoselleen nyt! Ei tulis kuulloonkaan makoilla paikoillaan.... Katsoi parvekkeelta kauhuissaan, kun mä istuin lähtiessämme ratin taakse. :D Mutta kun mä olen se meidän perheen "automies", että tasan ajan siihen saakka kuin vaan suinkin kykenen. :D

Kuola-Irmeli on toinen nimeni, joten hip hip, :wave: täällä myös yksi yökuolaaja! Just pari päivää sitten heräsin poski isosta kuolalammikosta ja oli käännettävä tyyny toisin päin ettei tarvinut jatkaa "märkiä unia"... :LOL:

Jahas, taas supistaa ja kun tää tästä ohi menee, niin alkaa illallisen teko.

Sairaalakassi odottaa jo oven vieressä......
 
Oltiinkin champion samassa tapahtumassa:) Poika oli vähän pettynyt, kun ei jääty venaan Duudsonien nimmareita, mutta kun oli niin paljon porukkaa. Ja että häntä ei valittu lavalle, just äippä oli ihan tyytyväinen!

No nyt mies toi kaupasta itkuhälyttimenkin, eli kaikki vauvelin kamat pitäs nyt olla kasassa, ei muuta kuin nyytti tänne:heart:

Äsken jo pelästyin kun kävin veskis, että nyt se tapahtuu, kun taas tuli verta oikein kunnolla...mutta taas tais joku pukama puhjeta:| Ollukki pari päivää taas kovalla, enkä oo ottanut sitä visiblintä, kun hetken jo toimi massu niin hyvin.

Nyt loppuehtooksi sohvalle herkutteleen, mies tossa jo aloitteli kokkausta.

Pomppuli ja muru 36+2 ja huomenna synnytystapa-arvioon, hui jänskättää.
 
Pomppuli,
autonrenkaiden vaihto on sellanen asia, minkä haluaisin opiskella!! Mä hoidan kaikki litkujen lisäämiset autoihin ja muut perusjutut, mutta rengasta en kyllä osaa vaihtaa! Pitäskö meidän tarttua tässä kevään korvella härkää sarvista ja tosiaan ottaa se ihan asiaksi opiskella? :D Kun todella olen samaa mieltä, että satavarmasti tehdääna asiat ihan yhtä hyvin kuin miehetkin - ellei jopa vähän paremmin. ;) Sitten saatais kuule piirtää iiiiso rasti seinään! ;)
 
Onnea Samirjalle!

Täälläkin kuolataan. :wave: Piti ottaa jo yks vauvanharso, jonka tungen ensin rintamuksen väliin ja toisen pään tyynylle. :D Pitää vaan katsoo aina ettei sitä rintamuksen puolta harsosta laita posken alle, ei meinaan kiinnosta omia tissituoksuja haistella yökausia. :LOL:

Menkkamaista jomottelua on ollut harvakseltaan pari päivää, muttei tässä mitään ole tapahtunut. Kiva olis tietää kohdunsuun tilanne, jospa se ultrakerralla selviäis. Kyllä tässä jo odotellaankin. Anoppikin on ihan varma siitä, että kohta tulee lähtö. Jotenkin ihanaa, että on ees yks täällä joka innolla odottaa. Oma perhe ja suku kun on aika kaukana.

Vaan eipä tässä kummempia. Tsemppiä kaikille!
 
Kuolausta täälläki ja varsinkin jos/ kun päivällä torkahdan tuohon sohvalle, sohvatyynyt vois olla pesun tarpeessa kohta :LOL:

Huominen jänskättää täälläkin.. Tytön 5 v neuvola klo.9.15 heti sen jälkeen 10.15 meidän lääkäri :)
 
En tiedä mitäköhän täällä tapahtuu mut voi luoja ku mua sattuu!!! Alavatta vihloo niinku puukolla viiltäis ja alaselkä polttaa ja jomottaa. Kurkkukipu valvotti tähän asti koko yön. Ja joka kerta kun vaihtaa edes asentoa niin herää kipuihin ja joka ikinen kerta on väännettävä tää lehmän ruho tuolta sängystä vessaan..
Alkaa olla niin valmis olo et tulis sit jo! :(
 
Täälä myös ollut kivulias yö.. Alavatsakipuja on riittäny!

Herätty taas klo 5:03, mutta miehen vuoksi leikitty nukkuvaa jotta sais nukkuu sinne 6:40 saakka :) Nälkä vaivaa mut tuskinpa siihen kuolen... Masukkikin nukkuu vielä, pitkin yötä touhuski.
 
Yritän ihan tosissani olla valittamatta mut silti löydän jatkuvasti itteni itkemästä et koska tää loppuu. Mitään merkkejä ei oo mihinkään suuntaan..ellei nuo alaselän poltot sitten ole niitä kivuliaita supistuksia.
Odotan tässä et tk aukeis että voisin soittaa lähetettä nielunviljelyyn. Eilen alkoi kurkkukipu ja tänään tuntuu jo korvissa asti. Ja tää ei helpota yhtään jo valmiiksi tuskasta oloa. Ei pientä ihmistä oo tehty kantamaan tällasta jumppapallo mahaa! Lisäksi oon niin kiukkunen etten pysty liikkumaan missään ihmistenilmoilla..ärsyynnyn aivan kaikesta. Äidin luona en voi käydä ollenkaan kun pikkuveli on niin raivostuttava teininulikka,suunsoittaja,rahan vonkaaja ja luulee asuvansa jossain perkeleen tilausravintolassa :kieh: seliseli valivali.
 
Huomenta..

Ja jaksamista syysmyrskylle ja Löllöttelijälle :hug:

Esikoinen lähti kouluun ja me kuopuksen kanssa tunnin päästä sinne neuvolaan :) Mieskin tulee sit sinne lääkärille vähän perässä, mä hoidan eka ton 5 vee neuvolahommat.. Odotettu päivä siis saapui vihdoin :)

rv 36+2
 
Mukava viikonloppu takana! :)

Rinnan alla, oikealla puolella, tuntuu ikävää kipua. Vauva ilmeisesti työntää selkäänsä/ peppua siihen suuntaan, mutta tulipa tässä mieleeni, että voiko vauva aiheuttaa sisälläni jotain vahinkoa, kun työntää itseään jatkuvasti tuolla tavalla? Kipu on nimittäin sen verran ikävää ja jatkuvaa... tuntuu samalta kuin lihas olisi revähtänyt liikuntasuorituksesta tms. : / Kokemuksia?
 
Tunnustaudun yö-kuolaajaks! :D Samoin meinaa olla masu kovalla, ni näppäränä naisena söin aika reilun satsin kuivattuja luumuja ja voin kertoa, ettei ollu kyllä kovalla sen jälkeen.

Renkaiden vaihdosta uskoisin monen selviävän. Muistaa vaan kattoo renkaista pyörimissuunnat (niis kyljis on nuolet), niin tietää, mille puolelle laittaa ja yleensä laitetaan taakse ne, mis on kulutuspintaa enemmän. Vanteista riippuen talosta voi löytyä kesärenkaisiin omat pultit, se riippuu ihan siitä, millaset vanteet renkaissa on. Loppu onkin sitte se ite vaihto, auto ylös rengas irti ja uus alle. :) Hallitunkki on jonkun verran luotettavampi, ku se, mikä löytyy auton takakontista. Oon kutakuinki varma, että siitä selviää, kunhan vaan saa pultit auki (siihen kyllä auttaa sit se, mitä pitempi varsi on avaimessa, niin voi vaikka polkasta päälle, jos ei muuten irtoo). Voisin kuvitella, et jollakin voi hommat edetä nii, että kannattaa olla toinen auto, minkä renkaisiin ei oo koskenu, että varmasti pääsee tarpeen tullen synnyttämää. :popcorn:

Mulla meinaa taas liitokset olla kovin kivuliaita ja miestäki on alkanu jo jännittää, että millon tulee lähtö, anto mulle kotitehtäväks sairaalakassin pakkaamisen. :) Muutenkin on mies alkanu ostelee kaikenmoisia pikku tarvikkeita vauvalle ihan omatoimisesti. Se on niin sulosta, ku iso mies on aivan innoissaan, ku tulee kotiin ja näyttää, mitä kaikkea on hankkinu.:kiss: Muutenkin se on ihan omatoimisesti vaihtanu esim oluet alkoholittomiin ja muutenki tuntuu olevan aika tarkka mun liikehdinnöistä, etten vaan kaadu tai tipu mistään.

Semmonen on kans käyny, että mä heräilen jo viiden aikaan ihan virkeenä ja vaihtelevalla menestyksellä saan enää unen päästä kiinni. Jos ei uneta, ni jo vain muuten uneittais tässä 8-10 maissa ja sit meinaa tulla ihan kiukku, jos ei oo mahollisuutta nukkua. :) Muuten ei oo kyllä sen erityisemmin kiukuttanu onneks. Mut avautuminen on eri asia, kyllä mä monesta asiasta sanomista keksin ja osaan pitää jos jonkinmoisia palopuheita, mut en onneks kiukkuseen sävyyn, vaikka ulkopuolinen vois joskus niin luullakin.

Mukavaa tätä viikkoa teille jo jakaantuneille ja meille, ketkä vielä saa masujensa kanssa asua! :flower:
 
tää ei oo todellista LUNTA |Otäälä tulee taas lunta... olin jo niiiin kevätfiiliksissä... joo, uus on vanhan surma mut on tää aika masentavaa kun jo muutaman tunnin tupruttanu tommosta tosi isoa ja tiheää hiutaletta:headwall: missä se kevät|O kiinnostaa paljon lähteä koiran kans tarpoon tonne aamulenkille...

täällä taas ja kans kipeä yö takana... ja niinku jollain muullakin oli niin joka käännös on tuskallinen ja tuntuu että käännökset melkeen aiheuttaa ne supistukset? menkkamaiset kivut siis, ja ku ne on aika kovat kivut... ja vessassa edelleen se 5 kertaa yössä... ai kuinka luxusta jos joku yö sattuukin oleen vaan 2 tai 3 vessareissua...

mutta tää lähtee nyt sit ulkoiluttaan koiraa, lyhyt lenkki tiedossa koska alkaa supisteleen niin herkästi mut pakkohan ton koiran on ulos päästä...
 
Nonnih viimesiä viikkoja viedään mutta saatiinpa vielä ihana OKSENNUSTAUTI joka kaatoi koko perheen kaikki vuorotellen. Kyllä on kivaa :D (nooot...)

Siivousvimma jatkuu ja illalla olen niin kipeä etten meinaa päästä kävelemään. Huomenna saa kuulla neuvolassa onko pehmennyt yhtään mikään missään. Argh. Aiemmissa raskauksissa olen jo näillä viikoilla ollut synnyttämässä tai 2 cm auki.
 
Onnittelut vauvautuneille! :)

Viime viikolla (34+3) oli neuvola; RR 129/76, turvotus++, syke 145, sf 31cm, pissa puhdas ja painoa tullut 1350g/vko!! Painonnousu selittyy kuulemma paljon turvotuksella, mutta onhan toi aikamoinen määrä... Vauva oli rt:ssa, mutta th ei ollut ihan varma kuinka alhaalla nyt on. Ens viikolla lääkärissä selviää...

Supistukset rauhottui jossain vaiheessa, mutta nyt ne on palanneet kovempina ja pidempikestoisina. Vihlontaa ja sukkapuikkokipuja on aika pitkälti päivittäin. Yöt menee valvoskellessa, ja rampatessa veskissä. Mutta vaikka olisin kuinka väsynyt päivisin, en saa nukuttua päikkäreitä, joten univelkaa vaan kertyy. Kiva, kun nyt jo tietää, ettei tilanne tuu helpottumaan kun mukelo syntyy:)

Nyt piti olla kevät! Ja lunta sataa? Toivottavasti sulattaa vanhat lumet nopeasti pois!

-Sorel 35+0
 
syysmyrsky ja löllöttelijä:hug: jaksuja sinne!

Elyna eikai se vauva mitää tuhoja saa aikaan, epämiellyttävää oloa senki edestä:rolleyes: Eilen täälläki vauva tunki vaan menemään, nyt ollu rauhallinen, liekkö eilinen vei voimat :LOL:

Täällä keskiviikkona synnäriarvio, pitää sanoa lääkärille ettei tee mitää ronskia sisätutkimusta ku vauvalle ei oo sänkyä viel ku on vasta tulollaan :LOL:

vauvis ja tyty 37+5
 

Yhteistyössä