***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Kiitos vauvakuulumisista ja synnytyskertomuksista! :) Kiva kuulla et kaikki hyvin.

Neuvolassa käyty ja mieli maassa; oon liikkunu enemmän, syöny vähemmän ja painoa tullu viikossa 2,5kg!! Osa on kyl puhtaasti turvotusta, mut ei sitä niiiin paljon kumminkaan ole et kaikki sillä selittyis. Voi helvetin helvetti sanon minä!
Verenpaineesta alapaine hieman koholla, seurataan
Pissa puhas
Tarjonta rt terkan mielestä edelleen, mut ei laskeutunu tai mitään muutakaan.
Syke 140-150, liikkeet plussaa..

Kylläpä vituttaa ja väsyttää. Kiitos ja anteeksi.

Ps. paranemisia sairastuneille, onnittelut hyvistä neukkukuulumisista -nimiä en taas muista ja niin pois päin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ceali, joo onhan alatie riskittömämpi ja monella toipuminen siitä on nopeampaa kuin sektiosta, mutta kyllä toi 23h synnytys oli vaan sen verran helvetillinen kokemus, että sen rinnalla sektio oli ihan iisipiisi. Kuten joskus kirjoitin aikaisemminkin, että mä oon verrannut keisarinleikkausta hammaslääkärikäyntiin. :)

Onko täällä muuten muita mammoja, joilla olis tai on juurikin ollut synnärinä PHKS
? On meinaan ihan pikkasen parempi meininki kuin v.2008, jolloin esikoisemme syntyi... Nythän täällä melkein viihtyy! ;)
 
mymosa
mä ähkisin vauvan maailmaan sata kertaa mielummin alakautta kuin sektiolla. Toipuisi nopeammin, saisi vauvan nopeammin rinnalle, pääsisi kotiin nopeammin, ei tarvitsisi varoa kuukautta..
Odotan jo kauhulla miten kipeä sitä onkaan kolmannen sektion jälkeen, eka nyt meni aika helposti vielä..

Onnea kaikille vauvan saaneille.. kunpa omakin jo tulis ulos..
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna
Nyt selvisi mullekin mikä se ballongi on..:D oon miettinyt sitä mutta en oo kehdannut kysyä:p
Neuvola kuulumisia
Rv 34+4
Paino 52,3kg +887/vko
RR 112/73 heti korkeemmat kun oli muksu painamassa sitä nappulaa ja piti vahtia ettei ala säätämään:kieh:
Turvotus +\-
Pissat ok
Hemoglobiini 91 ja edelleen alaspäin mennyt..Pitää varmaan mennä ostaa dosentti että muistaa ne 2 tablettia ottaa:snotty:
Sf-mitta 32cm
Sikiön syke 140 ja RT ja hyvin liikkuvainen..Välillä tuntuukin että sitä yritetään kaivautua kylkiluiden välistä ulos:O
Taas onnea vauvoista:flower: :)
Onko kenelläkään kokemusta tens-laitteesta??Mä oon sitä miettinyt että vuokraisi..Vaikka tuskin sitä aikoihin pääsee synnyttämään:whistle:
Avantasia 34+4
 
Samirja ja Tiijona Kiva kuulla teidän kuulumisia:kiss:

Mulla takana alatiesynnytys ja leikkaus...vaikken siitä kivusta tykkää yhtää, enkä pysy yhtää iinä kontrollissa nii kyl mä alakautta haluan synnyttää (yrittää), kuitenki niin paljon vähemmän komplikaatioita, ja saa vauvan heti syliin:heart:

Huomenissa poksumma jälleen :D
37+6
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna
Saas nähä mitä huomenna näyttää verenpaineet. Viime kerralla ku oli melkosen koholla, mutta johtu siitä, ett oli se opiskelija siinä. Ja on kyl varmaan nytki ja ottaa verikokeet, mikä nostaa. Noo, pitää viikonloppuna mitata anoppilassa "rauhalliset" arvot.

Vaikka en oo mitenkää erityisemmin häätämässä tätä kaveria pois mahasta (niin ku sitä vois ite auttaa tms.)mutta silti, ei ainakaa oo näistä kuuluisista "ässistä" mun kohdalla apua. Oon tänään siivonnu, saunonu ja tässä on nyt lähes päivittäin tullu harrasettua myös sitä parasta, niin tuntemukset on: nollat! Saapahan huoletta tehä ja touhuta.

Mutta kyllä mä silti odottelen, ett pääsee tästä mahasta eroon ja saa sulloo sen löysän nahkapussin takkiin. Nyt ku meinaa NIIN ahistaa kaikki vaatteet ja takit ku mitkää ei mee helpolla päälle. Ja varmaan on taas SF mittaki kasvanu viikossa 2 cm (viimeks tais olla 36).
Ens viikolla alan henkisesti valmistautumaan lähtöön ;)

Ja psst.maha: voisit jo laskeutua vaikka. Tuntuuko se muuten miltään, ett tapahtuuko laskeutuminen kivun kans?

Dodiin, jos taas menis hetkeks pois ;)
 
Voiko tuohon sanoa edes, että onni onnettomuudessa Heiju, että sait ne kädet sinne väliin?! :$ Kiva alotella mahdollisesti vaavelin hoitohommat kipsi kädessä. Hirmuisesti jaksamista siulle ja pikaista paranemista!! :hug:

Marimi: Miulla tuo laskeutuminen ei ainakaan sattunu. Ei sitä oikeen muuten huomaakaan, kuin siitä että on tyhjä paikka tuossa rintojen alla. En muista edes, että edellisissä olisi ollut näin selkeää eroa "ylävatan" ja laskeutuneen välillä. Tai sitten en todella vaan muista. :eek:

Makuja on monia, mutta itsekin suosin kyllä tuota perinteistä synnytystapaa eli alakautta. Eipä silti, sektiota ei ole koskaan tehty, mutta en sitä kokemusta kyllä kaipaakaan. Voisin olla eri mieltä, jos jompi kumpi poika olisi ollut hirvittävän hankala saada ulos, mutta eipä noissa niitä normaaleja hankaluuksia kummempia ollut. Toivottavasti tämä viimeinen tulee samalla kaavalla ulos!! ;)

Nyt ihan viime aikoina on alkanut kropan ulkomittojen tuntemus heittää. Tulee törmäiltyä milloin vattan ja milloin takamuksen kanssa, kun kuvittelen mahtuvani tuosta väliköstä ja enhän siitä sitten mahdukaan. :headwall: Alkaa tosiaan olla olo kuin vieraassa kropassa. Vaan toisaalta koetan "nauttia" tästä sen minkä voin, niin kauan kuin voin, kun kokemus on jäämässä viimeiseksi. On se kuitenkin niin huimaa nähdä kehonsa muuttuvan tuon pienen olennon vaatimuksesta ja toisaalta tuntea se epeli sisällään. :heart:;)
 
heijut: Auts : / Onneksi nyt vauva säästyi kolhuilta, mut eipä se kiva ole käsi kipsissäkään köpötellä loppu raskautta :(

Mua on supistellu säännöllisen epäsäännöllisesti reilun tunnin verran, välit ollu 4-12 minuuttia ja kestotaan 10-20sekunttia.. Ei ole sekuntikelloa niin ihan tarkkaan en tiedä, mut suunnilleen noin.. Istuin tänään parturissa sen 2½ tuntia ja keilasin tunnin, että niinkö nuo repi paikkoja että tässä nyt ollaan.. Tosin vauva on ihan hyvän kokoinen ja minä TÄYSIN kypsä tähän raskauteen ja olin ennen nuita supisteluja niiiiiiiiin kipeä että itku pääsi, siis vihloi ja kolotti joka kohtaa.. En kylläkään usko todellakaan että nämä on NIITÄ OIKEITA, ovat vaan vähän kipeitä.. Mes on illassa jten en voi sillekkään puhista tätä oloa.. :(
 
Paljon onnea vauvan jo saaneille :heart: :flower: Alkaa täällä pinossa näköjään muutenkin tapahtua, monella suppareita.

Täällä ei tapahdu kyllä valitettavasti mitään : / Alan olla jo tosi malttamaton!! Joka aamu on pienoinen pettymys kun ei olekaan yöllä alkanut tapahtua. Mutta kyllä se vauva sitten syntyy kun hän on valmis, maksimissaan menee enää reilu 3 viikkoa.

Tänään pakkasin poitsullekin vaatteet sairaalakassiin. Paksumman haalarin pakkasin mukaan, mutta mies saa sitten tuotua ohuempaa jos on tarvis.

Joku kyseli vauvan liikkeistä flunssan aikana: Mulla vauva liikkui silloin normaalia enemmän ja kovemmin, mutta taudista jo kk aikaa, joten silloin ollut enemmän tilaa möyriä. Hah, kannattaa valittaa kun heti tuli kipeä supistus :LOL: Ihanaa, lisää vaan, näitä on odotettukin!!

Heijut: Tsemppiä sinne! Onneks ei kuitenkaan käyny vauvalle mitään, vaikka ei oo varmaan kivaa olla käsi kipsissä VARSINKAAN viime metreillä...

Niin neuvolassa tosiaan kaikki ok, seuraava aika 3.4 jollei sitä ennen oo tullu lähtö. Paineetkin taas hyvät, lääkirineuvolassa vaan näköjään aina vähän koholla. Pelästytti vaan kun aamulla vauva oli aika vaisu ja ei heti kuulunu nlassa sydänäänet. Ja sit kun alkoi kuulua niin kuului tosi vaimeana. Terkkari meinas että on nyt niin syvällä että siks kuuluu vaimeemmin. On kyllä sittemmin potkiskellut ihan hyvin joten murulla kaiketi asiat hyvin.

-Linn ja pikkujellona 38+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heijut Onneksi sait käden väliin, vaikkei se kyl kiva murtuneella ranteellakaa oo:hug:
Josefia Mulla alko kuopuksesta tommosilla supisteluilla synnytys käyntii...aamuyöstä tuli verta pyyhkiessä, joten tiesin mitä tuleman pitää ku esikoisesta tuli kans. Kokopäivän epäsäännöllisen säännöllisiä supistuksia. Ennen puota yötä samanapäivänä olin sit synnärin ovella. Ja tosiaan väli suppareissa heitteli 5min-20min. Ja kesti muutamista sekunneista kymmeniin :)
 
Onnea taas vauvoista.
Pojilla näyttää olevan kiire tässä ketjussa. :D
Sain tänään laitettua vauvan vaatteet niille varatuille paikoille ja kopan valammiiksi petattua. Peiton osatkin on valmiina, mutta kokoaminen ja reunat vielä puuttuu eli ne on huomenna vuorossa. Isäntä tuossa tuumas että no nythän me voidaan yöllä lähteä. EEEEEIIII kun ei kerta tänään synny niin oottakoon ens viikkoon. ;)
Huomenna jos kauhistuttas taas porukkaa ja hyppäis pyörän päälle ja polokasis kirpparilla käymään.
Äsken kyllä tuli taas melekeen pissat housuun suppari, mut sen jälkeen ei taas mittään.
Leipoakkin pitäs, mut jos sit viikonloppuna kun on apu käsiä tuossa. Jos pari mustikkapiirakkaa tekis pakasteeseen ja vaikka lusikka leipiä tekasis. Meil on vaan tosi aikataulutettu loppuviikko tiedossa. koululaisilla on harraste päivää, yökoulua, jumppakerhoa, leirille pakkausta ja lähtö sekä tuloa, itellä vielä torstaina äitipoli aika.
 
Olipa kiva lukea jo vauvaantunieden uutisia:heart:

Heijut, hui sentään, ei oo mukava kyl kipsi kädessä alkaa vauvaa hoitaan, tsemppä!

Mä luovutan täältä nämä kaikki oireeni niitä haluaville.
Minä haluan käynnistetyn synnytyksen enkä itse käynnistyvää!!!! On tääkin outoa. Kahesta ekasta kun hakemalla hakenut oireita. Tänään aattelin, että jos mun tarvii vielä kerrankin nousta lattialta ylös tai nostaa jotain lattialta ni tää syntyy. Mies siis reisus, mut tulee onneksi yöksi kotiin. Eli täällä toivotaan oireetonta 1,5vko:)
 
Heijut :hug: tsemppiä! onneksi sait ne kädet väliin niin vauvalla kaikki hyvin

täällä on kellotettu supistuksia ilta puolikasista läpi yön... samanlaisia supistuksia kun Josefialla. paitsi että jatkuu vieläki... nytkin supistaa... välillä on ollut melkeen puolen tunnin tauko, kolmesti ehkä, niin oon saanu sen verran nukuttua. oon suihkutellu lämpimässä suihkussa ja ottanu panadolia ja soittanu äippäpolille. polilla sanottiin et voi mennä jos haluaa mut vielä voi olla kotonaki ihan rauhassa, no mähän oon mielummin kotona. mut kai jonku pitäis mun paikatki kattoo vaikkei tästä synnyttämään lähdettäiskään ihan heti... vauva liikuskellu paljon supistusten aikana ja ilmeisesti levänny sillon ku mäki ku oli pidemmät tauot. kotona oon siis vielä juuri niiden taukojen takia, ajattelin et kotia ne sieltä kuitenki ohjaa... miehen ohjasin kuitenkin töihin ja sanoin et soittelen jos tulee lähtö=) raukka kuitenki valvoi oan yöstä hieroen mun selkää... mut ku yrittäjä on niin tiesin hänen haluavan töihin, ja voihan olla ettei ihan heti kuitenkaan lähetä. mut jännitys on itellä ihan mieletön... nyt varsinki ku luki vauviksen jutun että tämmösillä lähti synnyttään... mulla viikkoja 36+1.... mut neuvolaki olis klo12.30, mut katotaan millä sinne meen, en luultavasti ainakaan kävele... autolla ajais sen kolme minuuttia, ehtis supstusten välissä... no, katotaan, soitan kohta neuvolaan ja kysyn mitä tän mamman tuli tehdä... ku nyt olis vaan terveydenhoitaja eikä se oo koskaan noita paikkoja kattonu multa... et kattooko nytkään...
 
Täällä ollaan, supistukset loppu puolen yön aikaan, tai joskus sen jälkeen nukahdin, 5.30 heräsin yhteen!! supistukseen ja nyt ei mitään.. Eli kuten ajattelin ei nämä ole niitä oikeita.. Hyvä jos kohtua kypsyttää, mut ei näitä jaksa kyllä viikko tolkulla, turhauttavaa..

rv 36+4
 
avantasia sulla on hirmu sievä maha. Ihana :)

Heijut Hui kauhistus! Nyt on kyllä vaaralliset kelit. Kuitenkin, jos jotain piti sattua, ni paras näin. Ei vauvalle tullu mitään, mutta kipsin kans elo kyl varmasti vaatii totuttelua. Tsemppiä!

Josefia vaikka nyt loppuiki supistukset, ni varmasti eteenpäin vei hommaa. Tai sit on vaan tyyntä myrskyn edellä ja keho antaa sun hieman levätä ennen oikeaa koitosta :)

suska84 Mites sielä? Joko on polille menty näytille? Oikein mahdottomat tsempit!

Näin se vaan menee, että enää 10 päivää meidän kuun alkuun ja hyvällä tohinalla jo vauvat ulostautuvat. Ihanaa :)

Itellä tuli eilen oikein kokonaista kolme napakampaa supistusta. Tai no napakampaa ja napakampaa. Maha kovettu ja alamahassa oli juilintaa ja menkkakipua. Yöllä näin unta, ett tuli kunnon supistuksia ja olin 5cm auki. Kaikki läheiset vaan meni nukkumaan ja mua harmitti, ettei kukaan oo "valmiina". Tiedä sit onko maha kovetellu yöllä vai mitä.

Tänään oli taas neuvola. Kaikki edelleen ok. Vauvan pää tuntu napakasti alhaalla. Painoa oli tullu yli kilo/vk, mutta ei nuo mitään "valita". Sanovat vaan aina "hyvä" :). Ihan kiva, ku oma stressi kyllä riittää tähän aiheeseen. SF mitta oli 37. Meneeköhän 40 rikki?
Seuraava aika viikon päästä perjantaina. Sillon on enää kaks päivää laskettuun aikaan.

Josko sitä lähtis leikkipuistoon tässä välissä.

Ihanaa viikon puoltaväliä kaikille :)

Marimi ja poika 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Tänne alkaa olla jännä tulla lueskelemaan kuulumisia, kun koskaan ei tiedä ketkä alkavat olla lähtökuopissa. =) Tsemppiä Suskalle täältäkin!! Ja Josefialle kanssa vaikkei lähtö nyt vielä tullutkaan. :hug:
 
Hui täällähän on ollut taas jännää,tsemppejä teille joilla supistelee!

Lisää vauvojakin oli tullut:Onnea vauvan saaneille! :heart:

Limatulpasta: Lähteekö se kaikilla niin että sen huomaa? Minä täällä yritän kyttäillä edes jotain oireita....:LOL: pieniä lähes kivuttomia suppareita ollut vajaan viikon ja sitten niitä sukkapuikkokipuja vähän enemmänkin. Nyt makuullakin välillä.

Lapsivesien menosta: Meneekö ne lapsivedet sen takia kun se vauva tuolla riehuu ja saa itse aikaiseksi sen että ne vedet tulee? Olipa tyhmä kysymys :ashamed: Mutta kysyn kun en tiedä :D

Eilen siivosin vaatehuoneen ja siitä ei seurannut muuta kun selkä ja lonkkakipu...Mutta sainpahan puhtaan vaatehuoneen. Olikin asunnon imuroinnin kans yli 2h urakka.

Viikon päästä äippäpoli,sitä odotellessa. Vauva on masussa niin aktiivinen että kylki on kyllä kipeä. Mutta eipä se auta kun odotella että jotain tapahtuu,eihän mulla kyllä ole viikkojakaan,mutta toivossa on hyvä elää....:p Tahtois jo tästä mahasta eroon.

Bluebaby ja vauveli 34+3
 

Yhteistyössä