***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Terveisiä Hyssistä.

Painoarvio 3065g eli himpun yli keskikäyrän prinsessa kasvaa (tulossa äitiinsä jonka syntymäpaino oli 4,4kg)
Tarjonta RT, vielä ylhäällä
Auki sormelle, paikat kypsät, kaulaa tai kanavaa tai jotain normisti jäljellä.
Lapsivettä normisti, virtaukset hyvät ja käyrät oli hyvät :)

Tervetuloa Liss!

Heijutille :hug: ranteen ja kipsin vuoksi, sattupa kyl paskaan aikaan :(

Heidi: Mikä kolari, kävikö pahasti?? :eek: hui!

Iloinen Löllöttelijä & "pieni" prinsessa 36+4 :heart:
 
Meille syntyi poika viime sunnuntaina n klo 13, rv 37 + 6. Mitat 53 cm ja rapiat 3,7 kg. Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla edellisenä iltana klo 20 ja säännölliset supistukset alkoivat klo 22. Niitä tuli heti maks 6 min välein ja kestivät minuutin, eli ihan kunnon settiä. Puoliltaöin lähdettiin sairaalaan ja supistukset jatkuivat pirun kivuliaina läpi yön. Aamukasilta päästiin synnytyssaliin, siellä sit vetelin ilokaasua ja sain epiduraalin, joka oli ehkä mahtavinta mitä tiedän. Ponnistusvaihekin sujui, vaikka meinasikin usko loppua jossain vaiheessa. Kätilö sanoi, että käsittämättömän hienosti meni, kun paikat olivat kuitenkin ensisynnyttäjän ja synnytyskertomukseenkin kirjattiin, että "Kaunis synnytys". Seuraavana päivänä mä jo vaihdoin lakanoita ja pystyin istumaan.. Huojentavaa, koska mä ihan oikeasti pelkäsin, ettei me selvitä siitä tai vähintään tapahtuu jotain ihan kamalaa. Poika on mitä ihanin tapaus: vielä toistaiseksi tosin nukkuu huomattavan paljon, herää vain syömään ja sit taas unimaat kutsuvat. Huomenna punnitukseen neuvolaan, niin nähdään, kuinka paino on noussut.

Tsemppiä kaikille, kenellä synnytysurakka on vielä edessä! Hyvin se menee.
 
Viimeksi muokattu:
Hei tänks Sorel siellähän lukee ihan selvästi se kellonaika. En tajua, miten mulla tuntuu olevan noi aivot nyt ihan sohjoa, mitään en tajua eikä mikään jää mieleen. :D Nyt sit kirjotin tonne kalenteriin ylös ton kellonajan, ettei pääse unohtumaan! Unohdin nimittäin varata ton tutustumiskäyntiajankin ja onneks sit neuvolassa muistivat asian.. et tää tulee olemaan aika myöhänen käynti, mut onneks kuitenkin jonkun ajan sieltä sain.

Mua niin kyllästyttää olla vaan kotona, mut sain siltä terkalta sen lepokäskyn, eli mulle se on ihan sama asia kuin ulkonaliikkumiskielto. Hitsi, just kun mulla on uudet kumpparitkin ja haluisin ne jalassa tallustella. En mä perseelläni istuen tai sohvalla maaten voi mitään tehdä. :( Pitäis imuroidakin, kun tost koirasta lähtee niin paljon karvaa. Eli ääää ihan kauhea tekemisen puute ja sitä ei yhtään helpota se, että mä olen semmoinen ihminen joka ei kauheasti viihdy tietokoneella.

Hitto mä sit varmaan vaan makaan ja pelaan pleikkarilla jotain battlefieldiä (on se niin mukavaa päästä tappamaan äijiä):LOL: Tosin sekään ei kauheesti houkuttele..
Tein jopa sen virheen, et luin noita kommentteja tuolla koirankakka keskustelussa ja hankin itselleni pahan mielen. En ymmärrä miten ihmiset vaan haukkuu toisiaan aivottomiksi ja idiooteiksi vaikka eivät toisiaan tunne. Kirjottelinkin sinne jotain suutuspäissäni (en oo katsonut sattuiko joku sinne mulle nyt ärähtää?) koska alkoi vituttamaan se naurettavuus. Mun koira ei pasko keskelle tietä, ja vaikka paskoiskin niin mä en pysty kyykistyä korjailemaan tän mahan kanssa mitään kasoja. Miksi pitää yleistää se niin, että kaikki koirat paskoisi tielle?
Ja muutenkin, luultavasti suurinosa näistä tyypeistä on varmana tuplana mun ikäisiä.. miten ne jaksaa kitistä? :kieh: EN LUE ENÄÄ YHTÄÄN NOITA MITÄS NYT -JUTTUJA KOSKA EN VOI MUUTA KUIN KOMMENTOIDA JOS TUNTUU, ETTÄ PÄÄ ALKAA HAJOAMAAN.

Nyt vois syödä ja hillitä hermoja. Sit on kyl pakko kehitellä jotain tekemistäkin!

ekulainen & pallero 38+1 :heart:

Hei muuten onks kellään muulla tullut pientä kivun tunnetta aina aivastaessa? Mua nimittäin sattuu ihan kauheesti joka kerta kun aivastan ja se kestää sit kans hetken. Ei oo kivaa :--(
 
Salama83 hurjasti onnea myös sinne!!!:flower:

mä muutun hetki hetkeltä vihreemmäks... mäki haluun jo nyytin syliin...

mulla supistelut jatkunu niin että niitä on tullu sillon tällön tän päivän aikana, ei kuitenkaan niin kipeinä kun viime yönä. kävin kaupassa, tein ruokaa ja vispipuuroa jäähdyttelen (syökää vispipuuroa muuten flora vanillan kans...) :p kannoin vähän puita ja laitoin takkaan valkean. nyt istun sit sohvalla ja pitelen masua kun supistelee... kuumaan suihkuun suunnittelen meneväni pian että olo taas helpottaa... ei oo säännöllisiä mut aika kipeitä...
 
Pläääääh kirjotin pitkän jutun ja puuuufffff bittiavaruuteen kaikki.

Onnea kaikille nyytin syliin saaneille.

Polilla kaikki hyvin. Ens tiistaina pitää olla osastolla klo 8 ja alkavat käynnistää.
Vauvan painoarvio on 3.4 kiloa. Munuaisaltaissa on laajentumaa, mut ei välttämättä ole vaarallista. Monesti äidin hormoonit tekee tätä vauvalle. Ultraavat sitten vauvan synnyttyä ne uudelleen.
Sentin verran olin auki ja paikat pehmeet, mut kaulaa jälellä 3 senttiä. Pää ei kokonaan kiinnittynyt mutta kuitenkin alhaalla. Ootellaan siis rauhassa. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Moro!

Aluksi onnitteluja:

Onnea prinsseistä Mussukka_93 ja Salama83 sekä prinsessasta Sandemar :heart:

Synttärionnittelut Josefia ja Adelei :flower:

Heijut Saas nähä, saatko viikon sisään piene syliin :)

äittä-83 Sullahan oli melko nopea synnytys. Ja ihanteellinen, kun säästyit pahoilta repeemisiltä ym.

Inger Pikkasen olis ihana sauna synnärillä. Paitsi jos sielä kärvistelis kymmenen äitiä yhtaikaa ;).

Liss Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :)

ekulainen Ei itelläkää oo hajuakaa limatulpasta, vaikka toinen raskaus meneillään. Joku mielikuva siitä on tarkkojen kuvausten perusteella, mutta ei omakohtaista tietoa. Harkkasupistuksia mulle on nyt vasta tullu, ekassa ei tullu ku vaan sänkytouhujen puitteissa O:n jälkeen :ashamed: (mahtaa kiinnostaa..) ja nyt toisessa raskaudessa noi "kivuttomat" supistukset ei jää huomaamatta, ku hengitys vaikeutuu niiden ajaks. Mutta toisaalta, mitäs noista. Eiköhän sen huomaa sit ku on oikeesti hyvä huomata :)Itellä ei aivastaessa oo kipua ainakaa viel tullu.

SysterP Tsemppiä käynnistykseen! Jokohan on synnytys ohi? :)

Elyna Jotenki tuntuu, ett aina vuodoista olis hyvä olla yhteyksissä joko neuvolaan tai polille. Ett ne olis aina hyvä tarkastaa, vaikka kyseessä tod.näk. onkin just ennakoivia merkkejä synnytyksestä.

Kette Ihana tuo tapa, viedä vastasyntyneiden osastolle sukkia. Voi ku mammat vaan jättäis ne seuraavienki synnyttäneiden iloks, eikä "unohtais" itelleen kotiin lähtiessä. Ja ite oon karvaasti oppinu aina kopioimaan viestin ennen lähetystä. NIIN monta kertaa on palsta tökänny.

felina Voi ku ite ottaisin mielelläni hieman selkää. Mulla on tuo väli NIIN lyhyt, mille välille kohtu kasvaa, ett sitä riittääki sit joka suuntaan. Ja varmaan vaikka laskeutuis, ni ei helpotusa tulis.

maximillianna No johan on TH. No, tuskin siltä mitään sais, vaikket enää sinne menis. Ja mikä kolari? :O

Löllöttelijä Mukavan kokonen trinsessa on tulossa. Varmasti helpottavaa, ett vaikka syntyis nyt, niin koon puolesta ei ongelmia :)


Itelle ei ihmeempiä. Tässä kirjottaessa n tullu kolme henkeesalpaavaa supistusta (salpautuuko muila hengitys tai vaikeutuuko muutoin harj.supistuksen aikana?). Toivon kyllä, etten kuulu tähän joukkoon, joilla synnytys alkais just sillon ku ei pitäis. Eihän tuolta anoppilasta oo ku reilu 100km synnärille, mutta silti lähtisin synnyttää mielummin kotoo :)
Mut jotenki olo on sellanen, ett lähtö ei oo lähellä.

Hmm, jos rantautuis sohvalle.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille. Päästäänki sillon tunnin lähemmäs juhannusta kevyellä käden liikkeellä ;)

Marimi ja poikanen 38+4
 
Ajoin n. kk sitten kolarin. Pien nopeus, seisoin jarrun päällä ei mtn vakavaa, mutta niin monen section jälkeen jokainen kipu pitää huomioda ja sen takia kävin neuvolan tädin juttusilla. (Tosin en tiennyt johtuiko tuolloin kipu turvavyöstä vai aiemmin kolaamisesta, onnistuin monesti saamaan kolan leikkaushaavaan ja 100kilon massani siihen päälle). Lähinnä mun ego sai kolauksen kolarista. :ashamed:

Neuvolan täti on aika tuore tapaus ammatissaan, joten olettais hänen muistavan kuinka vaikeaa on olla opiskelija ja edes ne peruslyhenteet. :stick:

Muoks. MIten fb ryhmään mukaan? Onko siellä muita kuin huhtikuisia odottajia?
 
Jestas sentään!! Täällähän tapahtumaa pukkaa sellaiseen tahtiin jo ennen meidän kuuta, ettei perässä pysy. :eek: Paljon onnea jakaantuneille ja ikääntyneille!! :flower:( Nimimerkkejä ei enää jaksa muistaa...:ashamed:) Ja ihanaa oli saada se ensimmäinen rinsessakin tähän ketjuun noiden pikkupoikien vastapainoksi. :heart: :)

Kovin nautinnollinen olo ei taas tällä hetkellä ole. Kävin viemässä kuopuksen vanhemmilleni ja molemmat ajomatkat tuo vatta pinkoili tasaiseen tahtiin. Tosin vaan harkkoja, mutta nekin alkaa olemaan aika tuimia jo. Selvästi tuo autoilu ei ole nyt miun heiniä. : / Nyt supparit vähentyneet, ei loppuneet, mutta tuo masuasukki sitten venyttelee itteään alas päin ja saa inhottavaa juimimista aikaseksi, kun tuntuu, että itsekseen jo työntyy ulos tuolta alakerrasta. Sillon kun ei tavottele ulkoilmaa, näpelöi rakkoa ja se taas saa tunteen aikaseksi kuin kusisin housuun justiin enkä kohta (ja vessassa olen juossut ihan omiksi tarpeiksi taas.) :headwall: Ihan kiva koettaa käydä nukkumaan näillä oireilla. Pitäisiköhän hommata vaikka muutama TenaLady iltoja varten, niin olisi edes yksi huoli vähemmän... :LOL:

Jaksamisia kaikille!! Sitä tässä aletaan tarvitsemaan itse kukin, kai. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleeni et geeniperimähän vaikuttaa kyllä siihen minkä kokonen vauvasta kasvaa masuaikana jo, mutta kuinka paljon siihen voi ite vaikuttaa?? Vai voiko ollenkaan? Jos vetää porkkanaa koko odotusajan niin syntyykö lapsi sen pienempänä kuin jos syö normisti? Tai jos vetää roskaruokaa niin tuleeko jumbo?

Tämmöisiä mietteitä täällä, uni loppu puoli tuntia sitte ja ihan kaamee nälkä.. Pitänee lähtee tankille ;)
 
Salama83 ja Sandemar: Onnea pienokaisten johdosta! :heart:

Täällä poksutaan tänään 35+0! ;)

Menkkamaista hyvin lievää kipua alavatsalla ei ole ollut kuin ihan vähän eilen illalla/ viime yönä eikä vuotoa ole ollut - kaikki hyvin siis! Taitaa vaan paikat aloittaa synnytykseen valmistautumisen. :) Ei olisi yhtään ihmeellistä, että meidänkin pienokainen päättäisi syntyä parikin viikkoa ennen LA:ta, kun se on ollut omassa suvussa ennemminkin sääntö kuin poikkeus. ;)
 
Löllöttelijä RD nyt vaikuttaa lapsen kokoon , joten kyl mä luulen et jos vejät koko raskausajan hiilareita ja sokereita nii kyl se vauvan mahanymprykseen ainaki vaikuttaa. RD kärsivillä, ja jos varsinki sokerit ei oo kunnossa vaikuttaa vauvan painoon ja mahanympärykseen.
Ja pelkällä porkkanalla tuskin lapsi kasvaa samaa vauhtia ainakaa ku pitäs.
Näin mä ainaki luulisin, tiiä sitte miten oikee laita on.
 
Vauvis: Joo no porkkanan mussutus oli aika kärjistetty ääripää, mut pointti ehkä se et jos saa isohkon vauvan niin voiko sit tylysti aatella et mutsi on vähä herkutellu raskausaikana vai kuinka paljon se ruoka tulee vaikuttaan lopputulokseen jos suvussa lähes kaikki ollu esim.4kg? Ja olettaen et ei ole RD ja muutenkin on täysaikanen syntyessään..
Kauhee ku mietin et oisko pitäny syyä paaaljon terveellisemmin ja jättää herkut pois et oisko sit tulossa pienempi lapsi -vai vaikuttiko muutamat herkutteluhetket siihen jos iteki tosiaan olin 4,4kg tankkeri ja mies oli nipin napin alle 4kg..? :D
 
kyl mä luulen et se on paljon kiinni myös perimästä ja jotkuhan synnyttää isoja vauvoja ilman et ois mitää rd.tä, tai muuten syö normisti. Vaikee mennä sanomaan :) Kun tuosta tuskin kukaan on tehny mitää tutkimusta ja vaarantanu vauvan terveyttä kokeilemalla:whistle: Oisko 50-50 tilanne :)
 
Sandemar paljon onnea rinsessasta koko perheelle:flower:

onpas taas ihana ilma:) yritin koiran kans lähtee vähän pidemmälle lenkille mut oli niin kamalan liukasta et käännyin aika nopeesti kotia kohti... ehkä meen sit myöhemmin istuskeleen takapihalle ja ottaan naamaan väriä ku voitte vaan kuvitella miltä näytän kaks yötä valvoneena ja kolmantena ajoittain nukkuneena...

viime yönä kpeitä supistuksia tuli aina sillon tällön, kyllä niitä kymmenkunta tuli mut en sen kummemmin kellottanu ku aikaa oli kuitenki välissä hyvinki välillä. pieni pettymys et ei se nyt lähtö tullutkaan, mut toisaalta parempi niin, tiistaina tulee vasta 37 viikkoa niin sit voi alkaa jo enemmän toivoon. mut on kyllä alavatsa niiiin kipee supisteluiden jäljiltä että voi surkeus|O ihan kosketusarka... ja edelleen oon vähä huolissani vauvasta että senki voimat menee ku on supistellu tiistai-iltapäivästä asti... pitääkö olla huolissaan...? en tiiä, mut liikelaskennan tein eilen ja kaikki oli mallikkaasti, illalla vielä ku tuli supistuksia niin poika telmi masussa vähän enemmän kuin muina supistelupäivinä... eli kaikki pitäis olla hyvin... uskon ja luotan siihen että poika tulee ulos kun on siihen valmis:heart: hyvää kannattaa odottaa:heart:
 
Onnea taas vauvaantuneille, ihanaa kun tyttökin on jo rantautunut joukkoomme.

Löllöttelijä: Ite kun meinasin juuri pyörtyä saadessani tiedon, että vauvani on jo 37 viikolla 4kiloa, niin asiaa tivasin oikein kunnolla lääkäriltä. Mullahan vielä paastoarvo oli 5,3 eli juuri tuolla rajalla nuissa RD arvoissa. Kotimittauksissa kaikki arvot ok ja kysyinkin siisi sitä, että onko sit vaan siitä huolimatta vauva kasvanut sokereista. Lääkäri sanoi hyvin nopeesti, että ei. Olin ihan että mitä ja hän totesi, että mitään viitteitä sokerivauvasta ei ole, puhui jostain lapsivedenmäärästä yms. Sitten totes, että mulla ollut jo 22 vuotiaana 4,2 kilonen vauva ja pari vuotta sitten tosiaan 4,4kilonen vauva, ilman radia, että hänen mielestään johtuu geeneistä. Kysykin sitten suvun painoja ja mies ja hänen 4 sisarustaan ovat tosiaan kaikki olleet yli 4 kiloisia, mies 4,6 kiloa. Sanoi, että jo miestäs katsomalla, ette voi pieniä miehiä tehdäkkään:) Mut kyllä mua silti kalvaa, että oisinko voinut syödä terveemin, vaikka sokerit ei oo noussutkaan jne. Mut lääkäri oli asiasta ainakin tomera ja oli kuitenkin tayssin äippäpolin lääkäri. Mutta sehän on selvää, että jos on Radi ja sokerit ei hallinnassa, niin voi tulla iso vauva ja sit on monia kellä radi ruokavaliohoitoisena ja tuleekin tosi pieni vauva. Nooh, en nyt edelleenkään tiedä että mitä aattelen, vähän omaa mieltä kaivelee, mutta mies oikein suuttu, kun aloin asiaa pohtimaan ja sanoi, että ootte te äidit kyl kummia, kun kaikki pitäs saada jotenkin omaksi viaksi, että lääkärihän ihan suoraan sanoi, että ei huolta:LOL: Kai me sit ollaan sellasia, ittee on aina hyvä syyllistää!

Sit soffalle, aika kovat supparit taas täällä, etenkin menkkakivut jää jo tosi häijyinä päälle, mutta edelleen uskon, että paikat vaan valmistautuu. Ehkä tänään koittas vähän imuroida rauhaksiin, poksuu kuitenkin nuo täydet viikot:)

Pomppuli ja muru 37+0:heart: Viikon päästä viimeistään jo sairaalassa, hui.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä