***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Tää on kyl ollut paha viikko.. Ensin otan yhteen ystävän kanssa kun en ole osannut olla oikeanlainen ystävä ja nyt tänään sit mun poika meni möläyttään isojen korviensa vuoks mun veljen vaimolle et olin arvostellut niiden ratkaisua siitä et laittoivat vanhemman lapsensa hoitoon ja äiti on vauvan kanssa kotona. Ja siitä veljen vaimo pahotti todella mielensä ja vaikka oonkin sitä mieltä niin en olis silti halunnut et ne saa tietää mun mielipiteestä :( Mä en kyl puhu enää kenellekkään mitään kun aina sanon kaiken väärin. Onneks mies soitti tänään et sai purkaa sille pahaa mieltä ja sit vielä hillui nettilinjoilla mun kanssa. Mua itkettää niin paljon et miten voin olla niin tyhmä et onnistun loukkaamaan näin paljon ihmisiä! Tiedän et mulla on kärkkäät mielipiteet ja tiedän etten ajattele asioita loppuun asti mut pelkään nyt et menee välit tän veljen vaimon kanssa ellei jopa veljen kanssa kun en tiä voiko ne antaa tota mun arvotelua anteeks. Ja loppupeleissä oon todennut et ne varmaan teki ihan oikean ratkaisun ja sen sanoin niillekkin et se oli niille oikea ratkasu et mitä ne mun sanomisista välittää. Mut se loukkas sen vuoks ettei se ratkasu ollut niille helppol :( Luulen et aikaa tää tilanne tarttee vaikka pyysin jo anteeksi. Pahinta on se et pelkään ettei se mun tystäväkään anna mulle anteeks vaikka kaikki oli muka ok ehkä sit lopulta. Mä oon kyl taitava.. :headwall:

Vauva voi hyvin ja painoarvio oli 3,6kg ja edelleen oli selkeä poika :) Nyt kun sais oman mielen vielä kohoamaan niin kyl tää tästä. Miestä on niin raastava ikävä ettei mitään järkee..

Champpis ja Mara 38+2
 
Tänään poksuu 38+0 :heart:

Eilen illalla saunan jälkeen supisteli muutaman kerran kipeästi ja ajattelin lähdön olevan käsillä. Menin sänkyyn, että ehtisin levätä hetken jos pitää lähteä. Olen sitten nukahtanut ja tässä sitä vielä ollaan yhdessä kasassa :D
Tänään pitäis lähteä kaverin tytön 1- v syntymäpäiville, jospa siellä hulinan keskellä alkais tapahtumaan lisää, toivossa on hyvä elää :p
Muistakaas mammat kääntää sit ens yönä kelloja kesään päin :) ihanaa, yksi askel lähempänä kesä, lämmin ilma, ranta, jäätelö, uiminen, mansikat, grillaus ja kaikki mukava :heart:

Sale ja pupu 38+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pomppuli
ihana kuulla vauvakuulumisia vaikka vähä kade oonki=) mut ihan terveellä tavalla kateellinen=) mut tota mahalla nukkumista odotan jo teki tosi paljon, oon aina ollu mahalla nukkuja...

mun supistelut lähes hävinneet, enää tulee ajoittain niitä menkkamaisia... no, ei tonne siään oo tiettävästi koskaan yksikään asukki jäänyt joten eiköhän me kaikki mammat aikanaan saada nyytit rinnalle, kun on oikee aika kullakin:heart:

mutta masentavasti tulee taas lunta... eilen ku oli niin hieno ilma ja istuin eilen takapihalla viltin alla 2,5 tuntia neuloen vauvalle housuja... nyt olis kasassa kietaisuneule, housut ja tilkkupeitto. nyt ols hakusessa joku ihana makuupussi tai vastaava lämmikkeeksi vauvalle näin kevääksi, viileisiin kesäiltoihin ja syksyksi... eli jos joku tietää jonkun kivan neuleohjeen tähän niin ottaisin kiitollisena vastaan:D

Champion :hug: jaksamista sinulle. itse olen juurikin samoilla linjoilla kanssasi siitä että miksi toinen hoitoon jos toinen jää kokonaan kotiin, mutta onhan se ihan lapsi- ja perhekohtainen juttu, kaikkia ei voi asettaa tässäkään samalle viivalle. mutta luulen että leppyvät ajan kanssa. miksi toisaalta ottaa hernettä nenään jos on sinut päätöksensä kanssa...
mitä ystäviin tulee niin olen samassa veneessä, en ole kans osannut ilmeisesti olla juuri sellainen ystävä nyt raskausaikana kun minun olisi haluttu olevan. mutta mun mielestä kun elämässä tapahtuu isoja muutoksia tai asioita, sillon näkee ketkä oikeesti on ystäviä. itse olen yrittänyt olla kaikessa tukena ja korvana ystävilleni, vaikka joskus tuntuu että itselläkin on paljon ajateltavaa, mutta mielestäni ystävät on sitä varten että heille voi olla oma itsensä ja puhua kun on tarvis.

tästä tuli mieleeni että saattaa meilläkin veljen kanssa tulla jotain kismaa kunhan kuulee kuka on meidän vauvan sylikummi... sylikummi kun on hyvä ystäväni, joka sattuu olemaan veljeni ex noin 10 vuoden takaa... tiedän että siitä tulee sanomista... ja vauvan toinen kummi tulee olemaan mieheni hyvä ystävä joka on mieheni siskon mies... mutta he ovat olleet hyviä ystäviä jo ennen kun tämä sisko ja mehensä alkoivat olemaan yhdessä... mieheni siskosta ei siis tule kummia... siitäkin tulee sanomista... mutta emme halunneet sisaruksia kummeiksi, he ovat muutenkin tätejä ja setiä...

mahdollisimman sekavasti näköjkään kirjoitin että menee varmasti kaikilta ohi...
 
Huomenta kaikki! :)

Champion: Halaukset sinulle! :hug:

Vauva on liikkunut viime yöstä lähtien todella aktiivisesti, eli ei edelleenkään syytä huoleen, ei sattui vaan olemaan rauhallisempi päivä. Myöskään vuotoa (= paria tippaa) ei ole ollut sitten toissapäiväisen. :)

Oi, olisi niin ihanaa päästä nukkumaan vatsallaan! Onneksi ei ole enää pitkä aika - loppusuoralla ollaan kaikki. ;)
 
Nyt ols hakusessa joku ihana makuupussi tai vastaava lämmikkeeksi vauvalle näin kevääksi, viileisiin kesäiltoihin ja syksyksi... eli jos joku tietää jonkun kivan neuleohjeen tähän niin ottaisin kiitollisena vastaan:D
Jos tuo lontoon kieli taipuu jotenkin, niin tässä on muutamia ohjeita
Virkattuna:
Free Crochet Baby Cocoon Patterns

Ja neulottuna:
Crochet Pattern Central - Free Baby Buntings, Cocoons, & Sleep Sacks Crochet Pattern Link Directory
 
Haleja ja jaksamista sulle, Champion!! :hug: Kyllä se varmaan ajallaan siitä sutviutuu taas.

Täällä ihana rauha maassa. Lapset tahto taas yökylään isovanhemmilleen ja masuasukkikin on ollut illan/yön aika rauhallinen eli ei todellakaan ole häirinnyt unta. =) Sen verran on kuitenkin liikkunut, etten osaa vielä tuosta rauhallisuudesta olla huolissani.

Illalla totesin, että hassussti tuo maha katoaa ihan kokonaan, kun ei supistele lainkaan, vauva on ihan paikallaan eikä vatsa muutenkaan tunnu ikävältä. Sitä ei sitten lopulta tunne enää ollenkaan. On kuin normaalivartaloinen olo. Paitsi, jos koettaa kääntyä vahingossa mahalleen nukkumaan... :eek:

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
mymosa
Onnea, jos uusia vauvan saajia oli jo tullut.

Eilen tuli vaihettua kuopuksen huoneessa järjestystä, että saadaan esikoinen mahtumaan takas sinne.. nyt sitten sattuu alaselkään ja häpyluun seudulle. No homma ei oo vielä ohi, raskaimmat mies siirtää veljensä kanssa, mutta jotain vois itekin tehdä.

Championille tsemppaukset ystävän kanssa.. Toivottavasti veli perheineenkin leppyy ajan myötä. Itse kyllä vetäisin samalain herneet nenääni, koska olettaisin, että asiasta voisi tulla puhumaan ja kysymään ihan suoraankin eikä kauhistella selän takana.
Mun niskakarvat saa niin pystyyn nää ajatustavat, että miten paska äiti sitä onkaan kun laittaa toinen hoitoon ja ite kotona.. Varsinkaan jos ei tiedä perimmäistä syytä asiaan. Ja ihan siksi, että itse kuulun niihin, joilla on ollut esikoinen hoidossa, kun olen ollut kuopuksen kanssa kotona. Ja jos joku asiasta kysymättä kehtaa tulla moralisoimaan, niin en anna sellaiselle ihmiselle mitään arvoa.
Nytkin olen äitiyslomalla ja kyllä kuopus on hoidossa edelleen parina päivänä viikossa, sekä tulee olemaan pari viikkoa vielä, kun tulen sairaalasta vauvan kanssa kotiin. Sitten jää kotiin, kun otan sen 63e mielummin, kun yritän jaksaa raahata hoitoon.
 
Mymosa veljen perhe ajattelee ihan samoin ja kun oon ite niin mustavalkonen ihminen et kun mulla on mielipide niin siitä en hevillä suostu muuttamaan. Mut nyt kyl suostun koska en oo tajunnut miten rankka asia se hoitopäätös on niille ollut siksi se loukkas niitä niin paljon :( En oo tajunnut iten väsynyt ja masentunut tää vaimo on ollut. Onneksi suostuu jutteleen mun kans asiasta kun en mitään muuta halua niin paljoo kun saada asian sovittua ja saada ne tajuamaan et ymmärrän niiden ratkasun.. Toisaalta ehkä tästä seuraa jotain hyvääkin kun nyt on tullut seliteltyä muitakin asioita puolin jos toisin niin saadaan väärinkäsityksiä ratkottua lopullisesti. Mutta toivon et ymmärtää sitä et mä oon välillä aika piikikäs ajatusteni kanssa enkä oikein aina voi itelleni mitään :(

(.) Päätettiin pitää lasten kanssa kiva päivä tänään, en tosin vielä tiedä mitä tehdään :D Lapset meinas et pitäs mennä shoppaileen mut kun sanoin ettei nyt ole rahaa shoppailla niin ne meinas et mennään sillai shoppaileen et haaveillaan mitä voitas ostaa sit joskus :D Kohta pääsee koirat lenkittään josko tuo ulkoilma hiukan parantas mielen laatua ja sais tätä harmitusta ja häpeää katoomaan ettei itkettäs koko aikaa..

Champpis ja Mara 38+3
 
Champion Eiköhän ne asiat lutviudu nyt kun säkin tiedät mikä asian laita oikeesti on. Oon ite tosi samanlainen kun säkin,et mielipiteitä löytyy ja niitä tulee sitten ääneen ilmastua juurikin kun pitäis olla hiljaa..mut mä työstän tätä kokoaika,oppi ikä kaikki tai jotain :) Ja ihania noi lapset!!! Me käytiin kans aina mamman kans näyteikkuna ostoksilla :)


(.) Mä en pysty lukeen tätä palstaa koska oon niin kipeä ja vittuuntunu tähän odottamiseen et tuun suorastaan kiukkuseks kun tuntuu et kaikki vaan saa ja ite on täällä ihan rullatuoli kamaa eikä toivooka et lapsi syntyis IKINÄ!! Pitäis saada jotain tekemistä ja muuta ajateltavaa ku se et jokaiseen lihakseen ja niveleen särkee kun liikahtaa.. Toi isäntä vois ilahduttaa tulevan lapsensa maitomeijeriä sen verran et kävis ulkoiluttaa hiukan ihmistenilmoilla.


38+0 |O
 
Supistusten kanssa valvottu viime yö. Tai 01 heräsin ja jouduin ottaan särkylääkettä käden takia ja supistuusten kanssa valvoin 04-07:30 tuli välillä 4-12min. Pitkään oli 5min mutta kesto vain n.30sek, joten ei niillä vielä mihinkään lähdetty vaikka kipeää tekikin.
Nukuin aamusta kun suppari hiipui pois ja nyt niitä tulee vain yksi silloin tällöin. Että tämmöistä odottelua täällä.

Itkuherkkyyttä ilmassa. En tiedä johtuuko jännityksestä, hormoneista vai mistä, mutta eilen itketti ihan kaikki tosi herkästi.
Onneks esikoinen oli mummulassa, ettei sen tarvinnut ihmetellä mikä äitiä vaivaa.
 
CVAD kiitos neuleohjeista, lontoo kyllä sujuu hienosti, mutta kun tuo neuleohjeiden ymmärtäminen ei oo helppoa suomeksikaan niin taidan jättää noi väliin... joudun aina välillä soitteleen veljen vaimolle ja kyseleen et mitä mun pitää tehdä kun ohjeessa lukee näin:ashamed: onneks sillä tuntuis olevan pitkä pinna:D

vauvis nyt tiedossa varmaan jänniä hetkiä=)

itellä en oo huomannu ainakaan tuota limatulpan irtoamista vaikka maanantaista asti on tullu värikästä vuotoa, välillä oikeen ruskehtavaa ja välillä vaan vaaleenpunasta... että tässä odotellessa...
 
Onnittelut jo vauvan saaneille :heart:

Täällä elämä tunnista toiseen kyllä pyörii nyt oman mahan ympärillä. Itkuherkkyyttä, valvomisia öisin menkkakipujen ja supistusten kanssa mutta ilman sen kummempia tuloksia. Eilen tosin kävin kävelemässä, kuumassa suihkussa ja saunassa josta seuras yö valvominen. Mutta jos nuin paljon saa aikaan niin teen sen vaikka joka ilta. RD tilassa kun olen niin to kävin äitipolilla jossa pojan kooksi arvioitiin nyt viikolla 36+5 niin 3,6 kg. Mie olin niin järkyttynyt!!! Alko pelottamaan että repiän ihan kokonaan. Vaikka se ei sitä tarkota mutta siitä pelosta en vain pääse yli. Apua!
En to uusi käynti ja sitä serv. viikolla käynnistys kun 38 tulee täyteen. Tuli ihan niin paniikki että ntkö jo vaikka sitä joka hetki kuitenkin toivoo... *oon seko* Ei näissä mun mielenliikkeissä kukaan pysy mukana, en ees ite. HUH!

Maha painaa alas häpyyn ja peräsuoleen. Spparin aikana tuntuu että ei saa henkee vedettyä. Syödä tekis mieli koko ajan mutta sokerit estää ja pojan myllerrys nostaa kyyneleet silmiin kun välillä niin sattuu. Ja jos joku kyselee että milloin niin räjähdän, en kestä yhtään. Mies mökillä viikonlopun. Ja emäntä kiukkuinen. Anteeksi vuodatus.

Piiper ja poika 36+6
 
Lohduksi niille joille on luvattu isoa vauvaa, niin täällä ultraaja ainakin sanoi, että ultra voi helposti heittää 10%
että voi se masuasukki olla vähän pienempikin mitä uhataan, meillähän nelikiloiseksi uhattu olikin vain sen 3,4
Kuulemma koon arviointia vaikeuttaa sekin jos vauva on pitkä.
 
Vauvis; Onnittelut tulpan pois menon johdosta!! :p joskohan lähtö lähenis..

Championille :hug: Asioilla on tapana järjestyä ja kaikella tarkotuksensa -toisinaan menee hetki ennen kuin itse tajuaa ja hoksaa miksi näin pitikin tapahtua..

Syysmyrsky: Ymmärrän ärtymyksesi. Täällä myös kipeä pallomaha, mut oon hampaat irvessä käyny kävelyllä ja itkun kans ollu sen jälkeen, mutta uskon ton kävelyn ja siitä aiheutuvien erinäisten kiputilojen vaikuttavan alapään tilanteeseen ja siihen, et ei välttis menis yli Lan hirveesti.. Tai näin mä haluan uskoa ja sen vuoksi hyvällä mielellä kipuilen ;) Jos jollain täyttä faktatietoa siitä kuinka turhaa tää mun reippailu on eikä auta asiaa yhtään niin SSHHHHH!!! Anna mun elää haavemaassani, se tekee tästä odotuksesta hieman helpompaa :D
Toki en nyt tarkottanu et sun pitäs liikauttaa varvastakaan syysmyrsky, vaan pointti oli et täältäkin löytyy 24/7 kipuileva eukko! :wawe:

Tänne ei ihmeitä.. :)
 
Onkos Vauvis jo lähtökuopissa?:)

Me käytiin eilen tutustumassa NKL:n synnäriin ja lapsivuodeosastoon ja täytyy kyllä sanoa, että jäi hyvä fiilis. Kätilöt olivat mukavia, asiansa osaavia ja kertoivat asioista sopivan suorasti:) Täytyy sanoa, että vähän helpotti jännitystä, kun nyt tietää minne on menossa...

Tein äsken taas pari pellillistä korvapuusteja pakkaseen, ja nyt huomaa seisseensä keittiössä... Jonkun verran menkkakipuja tuntuu ja alaselkä ihan pirun kipee:( Mies saa hieroa, josko se auttais;)

Mä kans kaipaan ihan mielettömästi sitä, että vois nukkua mahallaan.

Viikonlopun jatkoja kaikille!
-Sorel&mukelo 35+5
 
Onnea vauvan saaneille...täälläkin 38 viikko menossa eikä vauvaa kuulu. perhe vaan sairastaa, nyt on yrjötaudin korvannut mehevä flunssa. Että ehkä hyvä että vaavi antaa vielä odottaa :p

Ei ole näkynyt limatulppaa (muuta kuin flunssaan liittyen XD) eikä supistuksillakaan voi kauheasti kehua. Nukkuminen on lähes mahdotonta ja kauheasti olis haluja tehdä asioita kuten siivota mutku ei vaan taivu eikä jaksa. Pyykkiä laittaessakin puhisen kuin pienen pieni veturi aamulla kerran.

Tsemppiä kaikille isomahaisille, viimeisiä viikkoja viedään!
 
Hurjasti onnea jo vauvautuneille!

Neiti80 ja Nykeröt: kyllä sinä kahdesta vauvasta selviät, jos minäkin ;)
Täytyy vain olla nöyrä ja pyytää apua läheisiltä tai neuvolasta. Mulle ainakin tuo avun pyytäminen on välillä vaikeaa, mutta luulen, että vauvojen (oli niitä yksi tai kaksi) kanssa siihen on opittava :D

(.) Mulla on kohta 35 vkoa täynnä… nyt on iskenyt aika järkyttävä turvotus jalkoihin, ja melkoinen väsymys. Taidan maanantaina olla yhteydessä neuvolaan, sillä nämä oireet tulivat aika nopsaan. Toivotaan, ettei ole raskausmyrkytyksen alkua, vaikka olenkin kyllä muutoin voinut oikein ok. Suppareita tulee silloin tällöin, mutta ei tunnu siltä, että vaikuttaisi vielä enempiä tuonne alakertaan.

Massu on aikamoisen iso :D Mukavaa viikonlopun jatkoa!

p.s. Vauvahaaveita: onkohan sulla jo tositoimet menossa?
 
Mulla on tällänen projekti vielä hitusen kesken
höh ei näkynyt ainakaan itelle kuva. :/ koklataan linkillä http://i1.aijaa.com/b/00900/9852277.jpg
Toinen laita on vielä neulomatta ja mää teen tosta samasta langasta toisen puolen tuohon vaikka ei ohjeessa olekkaan sitä tehty. Jos tekis samalla tyylillä kun noi reunat.

Oon tänään tekassut litran pullataikinan ja vääntänyt pulliksi ne ja kaks pellillistä mustikkapiirakkaa tekasin pakasteeseen. Ei tartte heti rueta leipoon kun vauvan kans kotiutuu eikä tartte kaikkia tarjottavia ostaa kaupasta.
Muutamaan otteeseen on tänään supistellut mutta ei pahemmin. Kyllä se sit taitaa olla niin et vasta aikasintaan tiistaina vauva syntyy, mut eipä sillä on tässä viel vähän hommia tehtävänä ennen synnytystä. ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: felina
Hurrrrrrrrrrrrjan paljon ONNEA taas vauvan saaneille :heart: (vaikka vähän katkera olenkin ;) )


Pakko tulla tänne purkamaan. Ärsyttää niin ku itteä sattuu joka paikkaan, vauva ei silti ilmoita tulostaan (mitä nyt muutamalla yksittäisellä ei mitenkään kovin kipeällä supparilla) ja mies on siellä tontilla vaan kaiket päivät :kieh: Oon niin kipee, etten saa esim. lapsen leluja lattialta kun alaselkään ja nivusiin sattuu... Ärsytti viel appiukon kommentti kun sanoin ettei ole aina niin helppoa 2-vuotiaan kanssa tässä tilassa kahestaan niin selitti et kyllä se siitä, et silloin kuin mun mieskin syntyi niin heidän esikoisen kaverit tulivat hakemaan muttei se malttanut mihinkään lähteä niin joutuivat sitä sit patistamaan ulos leikkimään. Joo-o, heidän esikoinen oli silloin melkein 5 ja meidän on himpun verran päälle 2 niin on se VÄHÄN eri tilanne. Plus et heillä oli jo talo rakennettu silloin, meillä on vielä aika kiitettävästi kesken. Tänään sit kun nähtiin niin appiukko sanoi et koita pysyä viel yhdes koos, niin totesin et mielellään en tämän olon kanssa. Se ajattelee vaan enemmän sitä rakentamista, joo on sekin tietty tosi tärkeä, mut tää lapsi on kuitenkin mulle miljoona kertaa tärkeempi. Sori valitus, mut pakko johonkin purkaa :ashamed: Ja toivottavasti joku saa selvää mitä kiukuspäissäni koitin selittää.

Esikoiselle on nyt kevääksi ostettu kaikki tarvittavat kengät ja kesäksikin paremmat sandaalit. Samoin vaatetusasiat pitis olla kunnossa, kuten vaavillakin. Nyt vaan odotetaan kovasti pientä syntyväksi :heart: Eilen oli onneks ihana päivä: oltiin kaverin ja tyttöjen (hänen tyttö samanikäinen kuin meidän) kanssa kylpylässä uimassa ja sen jälkeen mentiin syömään ja shoppailemaan loppupäiväksi. Illalla olin kyl ihan poikki, jalat turvoksissa ja selkä sökönä mut kivaa oli :D Esikoinen sai mm. ihanat Adidaksen Nasu-kengät.

-Linn ja pikkujellona 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Minä myöskin unettomana liityn joukkoon:wave:

Täältä siis mukaan 26v. toisen odottaja (esikoinen 05/08), sukupuoli ei ole tiedossa ja viikkoja kasassa 38 eli la 8.4

Synnyttelemään mennään Satks ja toivottavasti ajoissa ja omalla painollaan, esikoisesta kun on takana käynnistys ja sektio.

Pieniä suppareita on ollut, limatulpasta ei tietoakaan. Aika tukalat on jo oltavat ja kaikenlaista "kremppaa" löytyy:|

Nyt koitan mennä kiskasemaan filminpätkästä kiinni, herätys kun on kumminkin aikainen, hormoonit hyrräilee mut hereille tod.näk. viiden-seitsemän aikaan.

HumBuugi joka poksahtelee heti 38=)
 

Yhteistyössä