***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Nukuin pitkästä aikaa päiväunet - ihanata! :p Nyt sitten tuntuukin taas menkkamaista vihlontaa alavatsalla... ota näistä oloista nyt sitten selvää. Pari päivää olo on kyllä ollut sen verran tukala ( :| ), että mun puolesta pienokainen voisi syntyä vaikka heti. :D
 
Onnea Heijut tytöstä!

Terveisiä lääkärineuvolasta 36+2;
painoa tullut +570g/vko (ed.1350g joten onneksi vähän tasaantunut nousu)
Turvotus ++
RR 127/80
Hb 133
Tarjonta edelleen rt
Syke 160
Sf-mitta 29.5cm, viimeksi 31 (eri mittaaja)
Liikkeet ++

Sisätutkimuksessa lekuri totesi, että paikat on pehmentynyt, kaulaa jäljellä 2cm, kohdunsuu on kiinni. Mahan päältä arvioi kokoa ja sanoi pojan olevan nyt reilu 3kg (3,2), ja veikkas vielä syntyväksi parin viikon päästä.
Että sellasta. Ens viikolla th-neuvola, saa nähdä minkälainen arvio sieltä tulee :)

Nyt en muista, mitä kaikkea piti kommentoida, joten tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille!:)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti Heijut & icy! :flower:


Mitään en vielä esittelyn lisäksi ole kirjoittanut, mutta nyt on ihan pakko avautua. Pinna kirisee niin että tekis mieli lähteä yksin jonnekin huutamaan ja käpyjä potkimaan. Sääliksi käy poikaa, kun äiti viunuu kireetä pinnaa koko ajan. Tää väsytys ja v*tutus on megalomaaninen.
Uni ei tule iltaisin ja aamuisin olen alkanut heräillä 6-7 välillä. Mua on siunattu hyväunisella pojalla, eli hän nousee 9-10 aikoihin ja sitten mun onkin taas just silloin ihan hirmuinen uni ja pakko mennä pitkälleen: / Hyvä äiti palkintoja satelee ovista ja ikkunoista...

Eilen mut kellisti kesken päivän muutamaksi tunniksi aivan hirmuinen päänsärky joka sitten paikantui erittäin kireiksi hartioiksi ja lähti parasetamolilla & kevyellä hieronnalla. ONNEKS! Mä niin pelkäsin migreeniä kun ei ole siihen raskauden ajalle lääkitystä ja se menee oksentamiseksi aina.

Painoa oli eilisessä neuvolassa tullut vaatimattomat 1,4kg...viikossa, huh! On turvotustakin kyllä, onneks ei muuta häikkää. Sitä tässä olen ihmetellyt että kun nevolassakin sanottiin tyypin olevan jo lähtövalmiinaan, ei kuulemma liiku pää. Omaankin silmään vatsa on laskenut ja tuntuu melkoisena paineena lantion ja "toosan" seudulla. MITEN IHMEESSÄ tää närästys ei voi jo loppua?:kieh:

NiriNari MinkuManku HumBuugi & ärsyttävän rakas masunsa 38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jatiska
heijut Onnea tyttövauvasta! :heart:

Neuvola käynti takana ja voihan rähmä sanon mä. Sf-mitta oli noussu viimekerrasta melkolailla, rv 32+1 31,5cm ja nyt rv 36+0 36cm. Mun täytyy mennä uudestaan sokerirasitukseen kun haluavat vielä varmistaa ettei oo sokerivauva. Jos kahdenviikonpäästä sf edelleen suuri niin ultrataan äippäpolilla. Onkohan miten yleistä että tässä vaiheessa tulee vielä sokereihin häikkää, kun arvot oli sillon viikoilla 26 normaalin rajoissa..Hyvähän se on että tarkistetaan, mut tahtoohan tällaisesta tulla ylimääräistä stressiä. Vauvan peppu on kyllä todella korkeella ihan kylkiluiden kohdalla.

Hyvää vointia kaikille! Inger 36+0
 
Miten ne neuvolat ja lääkärit muka arvioi milloin vauva vois jo syntyä? Mulla aina loppuajasta neuvola sanonut, et voi syntyä koska vaan, samoin lääkäri yllensä sanonut jotain ihan ympäripyöreetä.. Viimeksikin neuvola tietyst sanoi, kun tuskailin että ylihän tämä menee niin kuin kaks aiempaakin, että eihän sitä voi tietää, voi se tulla hyvinkin pian, joopa joo sanon minä, siis voihan se tulla huomenna tai viimeistään 4 viikon päästä :kieh: Lääkäriltä taas tuli ympäripyöreä vastaus en osaa oikein tästä sanoa, voi mennä useampi viikkokin, joo tietysti voi mennä, tiiänhän minä tuon, silloin paikat oli kai 1,5cm auki, pehmeät, kanavaa sen 3cm.. Aaaaaarrrrggghhhhh. Pakkoko niitten mitään on ARVIOIDA!! Esikoisella muuten oli 36+ painoarvio 3,4kg, syntyi tuosta reilu 4 viikon päästä 3320g, että juu juu.. Tämän tulokkaan painoarvio oli silloin viime viikolla rv 36+ 3,2kg eli syntyessään varmaan 4 viikon päästä 3,3kg.. Voihan se joskus sattua nappiin tuo ARVIO, mutta pyh sanon minä...

Anteeksi valitusteksti, tää on vaan taas niin kypsä tähän raskauteen..

Sukkapuikkokivut löysi taas tiensä tänne :stick:
 
Seuraa valitusta, kannattaa ehkä jättää lukematta :D (ihan vähän vielä kun muut on saunassa..) Niin ja vauvan patja on anoppilassa, samoin rattaat ja kaukalo, kaukalon päällistä en ole puhdistanut, omat sairaalakamat katsomatta ja jos sinne jotain pitää ostaa niin juu en tiedä mitä ja en ole luonnollisesti ostanutkaan.. Minä se ootan 40+0 ja laitan nuo vasta sitten valmiiksi! Onpahan sitten sille lasketulleajalle jokin merkityskin.. Äh, pois minusta tämä ärrinmurrin öykkämöykkä...:kieh: :LOL:
 
Onnea heijut typykästä!! :flower: Aika pitkä synnytys kaiken kaikkiaan, mutta ilmeisen mukavasti meni kuitenkin. :) Hyvä näin.

Josefia: Tervetuloa meidän neuvolalääkärille: Ei anna todellakaan mitään arvioita!! ;) Niin paljon sano, että suppareista ei tarttee enää olla huolissaan, tulkoot jos on tullakseen millon vaan. Kokoa ei arvioinu lainkaan. Katteli vaan, että edelliset ovat olleet aika hyvän kokoisia. Paikka "on aika alhaalla ja tuskin enää liikkuu", kun kysyin, että onko kiinnittynyt. Alakerran tilanteesta ei ole tapahtunut mitään. Paikat kiinteät ja kiinni. Että näin meillä. =)

Neuvolakuulumisia muuten:

Viikot 36 + 1
Paino 72,6 (+700g viikossa)
Ei turvotuksia
RR 131/72
Pissa puhdas
Sf 33
Lapsivedenmäärä normaali
Tarjonta RT
Syke 130
Liikkeet ++

Ihan hyvä mieli jäi tarkastuksesta ja voin nyt rauhassa todellakin keskittyä raskauteen. Tulkoon suppareita, jos tulee. Enää ei haittaa. :p
 
Kiitos kaikki ihanaiset tsempistä! Sitä tarvittiin kyllä. :eek:

Poika syntyi käynnistyksen jälkeisenä vuorokautena, synnytys meni tosi nopsaan, noin neljässä tunnissa oli poika ulkona siitä kun oli säännölliset supparit alkaneet. Aika hurjaa menoa, ei ees puudutusta ehtinyt saada, vaikka sitä kyllä toivoin. Hitsi, että olin kipeä! :O Kolmesta sentistä yhdeksään vissiin tunnissa, joten eipä siinä itkukaan enää auttanut. Ilokaasua sit hönkäilin. Hyvin meni koko homma ja hyvä mieli silti jäi. :)

Tänään vasta ehdin koneelle kun eipä tässä pahemmin ole voimia riittänyt muuhun kuin pikkuiseen tutustelemiseen. :heart:

Tsemppiä kaikille joilla koitos on vielä edessä, kyllä siitä selviää!
 
Heijut ja SysterP ONNITTELUT UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ!! :flower: :heart:

Saunan jälkeen meni paikat niin törkeen kipeeks ettei kunnolla kykene käveleen ku joka askeleella tuntuu et jalat lähtee alta, kauhee kipu tulee alavatsalle-reisiin-toosaan. Huhhuh, eipä ole ennen tämmöstä vielä ollu ja minä ku luulin et tässä ois jo tullu koettua "kaikki" kiputyylit synnytyssupistuksia lukuunottamatta.. Eli yö luultavasti mitä mainioin.

Onnittelut hyvistä neukkukuulumista kaikille siellä asioineille, itellä se ohjelmas huomena. Ja mitähän muuta piti kommentoidakaan... plaah!
 
tsemppiä syysmyrsky ja löllöttelijä!!
Inger : mulla esikoisesta tehtii uus rasitus rv 38 ja siitä jäin kiinni,ja aikasemmin tehty rasitus rv 26 oli ok. Eli se voi tulla millon vaan. Ja mullaki th laitto mut siihen ku painoo tuli yli 1kg viikossa useamman kerran peräkkäin.
 
Takana sikeästi nukuttu yö, lukuunottamatta paria vessareissua jotka piti hoitaa puoliksi kontaten ja puoliks seiniä pitkin kävellen :D En kellotellu ku paikallaan ollessa ei mitään kipuja mut jos millinki erehty jalkaa liikuttaan niin sit sattu ihan kamalasti. Ai oliko tää sitä itteensä.? Epäilin kyllä mut hämäs ku loppuivat paikallaan pysyessä..
Näin loppuyöstä synnytysunia ja keittelin tutteja ja tuttipulloja valmiiksi ;) Mutta olipa ihana nukkua piiiitkästä aikaa hyvin!

Jos koittais ryömiä aamupalalle, kipu helpottanu huomattavasti mut kävely edelleen aika ikävätä..

Mitens muilla yö sujunu? Entäs syysmyrsky?
 
paljon onnea vauvan saaneille!:heart:

Viimeviikon painoarvio oli ultrassa 2.6kg eli jotain 3.5 kiloista odotellaan. paikat pehmenneet mut kiinni olivat vielä sillon ainakaan.

Eilisessä neuvolassa ei ihmeitä. Puntarikin oli rikki niin säästyi siltäki kamaluudelta tälläkertaa :LOL:

Olo on tukala, vauva ei ole laskeutunut ja ei pysty syödä eikä oikein henkikään tunnut kulkevan. makuuasento on kamala ja yöt ihan hirveitä. Lisäksi mulla on ollut jo parin viikona ajan kovia yöllisiä vatsakipuja onko kenelläkään muulla?
Mä itse tulkitsen sen kivistäväksi ruoansulatusvaivaksi/ilmavaivoiksi, mut maha on aivan sairaan kipee koko yön. Sit ku aamulla nousee ylös niin se kipu loppuu.. Mä oon ihan loppu tän kanssa kun en ole nukkunut aikoihin kivun takia kunnolla.. Luulen että vauva painaa vatsalaukun ja suolet jotenki kasaan maatessa et ei kai sille oikein mitään ole tehtävissä... muutaku että SYNTYIS JO!

37+4
 
Huomenta vaan kaikille!!

Paljon onnea Systerille ja pienelle!! :flower:

Jokohan syysmyrskylle tuli lähtö? Tsemppiä, jos näin!! =)

Löllöttelijä: ehkä sitten seuraavista kivuista pääsee tositoimiin, vaikka vielä vaan pelotteli. ;)

Yö meni täällä pitkästä aikaa melko hyvin, kun nuo isommat jätkät suvaitsi pysyä omissa sängyissään eivätkä tunkeneet äitin kupeeseen kiinni. Se se vasta onkin tukahduttavaa, kun on valmiiksi kuuma, asentoja olisi vaihettava tiuhaan ja sitten äijät on litistäny miut väliinsä kuin sämpylän pihvin. Ei kiva!! :$ Nyt tosiaan selvittiin muutamalla vessareissulla ja jokusella kyljenkääntämisellä. :)

Ei muuta kuin kaupunkireissua taas suunnittelemaan vaikkei yhtään huvittaisi. Pitää kuitenkin kuopuksen korvatulehdukseen hakea antibiootit... :(
 
:flower:SysterPOnnea vauvan syntymän johdosta ;) :flower:

Täällä myös kaikenlaisia kummallisia olotiloja mitä ei ole aiemmissa raskauksissa esiintynyt mutta ei mitään sellaista mikä ennakoisi syntymää...Ainakaan mitään ylimääräistä ei valu ja vauva edelleen ihan ylhäällä. Mulla on neuvola vasta ensi viikolla. Ei täällä pääse lopussakaan kuin parin viikon välein, ei tosin tarvetttakaan mitäpä siellä juoksemaan ;)

Kuues ihme :) 38+2
 
Onnea icy ja Heijut!! :heart:

Ja syysmyrkylle ja löllöttelijälle tsemppiä, toivottavasti lähdön hetki koittaisi eikä tarvisi turhaan kärvistellä! :flower:

Mun oma olo senkun paranee, en edes muista olevani raskaana :D Mä en siis varmaan synnytä ennen juhannusta :popcorn: Ei siis mitään oireita edelleenkään, no, odotellaan, eipä tässä ole edes viel laskettuaikakaan ohitettu...:) Kivaa ainakin iloita muiden vauvauutisista :)

Täytyy lähteä kauppaan täydentämään vähän herkkuvarastoja, nams... :p

c 39+2
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana! Ihan luksusta, kun ei tarvinut käydä vessassa kuin kerran eivätkä epämiellyttävät kivutkaan vaivanneet. :)

Tänään sitten synnytystapa-arvioon, hui! ;)

Tsemppiä kaikille! :hug:
 
Huomenta!

Tuntuu niin ihanalta, ku moni on jo saanu vauvansa syliin, koko ajan enempi on semmonen kihelmöivä olo, et kohta meilläki on. LA ois tasan kuukauden päästä. <3 Eilen kävin Haikaranpesässä synnytyskeskustelussa, sinänsä aika perussettiä sielläki rupateltii ja sit siin sivus viel tosi paljo ihan kaikkee muuta, mut jäi tosi hyvä mieli siitä reissusta. :) Sit kävin keskustas vielä tekemässä pieniä hankintoja ja huvikseni pyörähdin Stockalla ja satuin tulemaan samaan hissiin yhen tutun kans, jonka oon viimeks nähny noin 1,5 vuotta sitte ja oli kyllä ilostuttavaa tavata se.

Kävelyitten jälkeen oliki sit eilen kovasti häpyliitoksen kipuja ja varsinki, jos makasin jossai ja siitä yritin päästä ylös, ni vihlas aika ilosesti, samoin kävely vähän tuntuu, mut kyllä se tästä. :) Närästys on onneks taas ainaki tilapäisesti pois.

Tänään sit suuntaillaan kohti Pohojammaata. :)
 
Huomenta :)

Mitenhän lie on syysmyrskyllä? Joko tositoimisissa :)

Mulla oireeton yö, kuten lähes joka yö tähän asti, nukkua saan ainakin toistaiseksi, yhdellä vessareissulla mennään, mut silloinkin herään vaan jos mies lähtee aamuun klo.5 jälkeen.. Joskus herään ihan selkeesti pelkästään siihen hätään..

Tyttöjen lahjat pitäs tänään jossain vaiheessa vielä hakea ja huomenna alkaa leipomishommat :) Kyllä se on kiva lapsille juhlat järjestää, mut kyllä sitä oottaa myös tässä tilassa varsinkin, että olis jo lauantai- iltana ja juhlat onnellisesti ohi :)

rv 37+5
 
Mun mielestä on täysin vastuutonta lääkäriltä/terkalta sanoa mitään arvioita milloin synnytys alkaa. Koska ne ei ole mitään ennustajia ja tulee vaan turhia toiveita ja odotuksia!
Jollain voi olla mestat kiinni ja silti syntyä jo ens yönä ja toinen on auki 2cm monta viikkoa ja supistelee ja on tuskissaan ja silti menee yli lasketun ajan reippaasti.
Olen siis samaa mieltä siitä että eivät sanoisi siellä mitään. :stick:
Täällä hirvee räkätauti itsellä joten toivottavasti ei tapahdukkaan mitään ennen ensi viikkoa!
Ei mitään oloja/tuntemuksia.
40+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä