*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

Pikaisesti vain. Adalmis kannattaa käydä myös Kemin lastentarvikkeessa, on huomattavasti edullisempi (ainakin ollut) kuin muualla suomessa olevat lastentarvikkeet.

muoks. Jatkan vielä että Hapidilta kannattaa käydä ainaskin Barnens Hus ja muutahan siellä ei sitten olekaan kuin Jala lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, Barnensissa ja Jalassa käydään. Lastentarvikkeessa ei varmaan käydä kun eihän me mitään varsinaisesti tarvita, mut jotain söpöö on kyl pakko ostaa. Ainakin joku tyttömäinen tutti, jos kerttu ois oikeestikin (eikä vaan mun kuvitelmissa) tyttö :> Haaparannan puolelta ostin esikoisellekin tutit niin oli vähän erilaiset kuin mitä muilla. Siellä oli myös paljon parempi valikoima Diinglisareita kuin mitä Oulussa niin ostin esikoisen unirievun sieltä.

Tosin, saapa nyt nähdä päästääkö mihinkään. Auto oli huollossa alkuviikosta ja ilmeisesti se renkaidenvaihtoon tarvittava pieni osanen on jääny sinne huoltofirmaan eikä se tietty oo auki viikonloppusin. Ja se osanen on joku sellanen mitä ei voi vaan ostaa jostain liikkeestä uutta. Jos ei renkaita saada vaihdettua niin ei voi mihinkään pohjosempaan kyl lähteä :/.
 
Hmm.. oiskohan mulla taaksepäin kallistunut kohtu kun iskias ja häntäluu-kipu vaivaa ajoittain : /

Kävin ostamassa ekoja poikavaatteita. Sen verran varmalta näytti ultrassa ja ultraajakin totes et "joo voit huoletta käydä sinistä ostamassa" Ostin myös Ainun ensipupun vaaleansinisenä. Esikoista odottaessa ostin sen vaaleanpunaisena kun sain kuulla odottavani tyttöä :heart:

Näytteistä
: Meillä ei kyllä neuvolassa tarvitse analysoida pissinäytettään itse. Th tekee sen. Vaikka ei se nyt varmaan paha homma olisikaan :)

Onnea kaikille tyttö-ja poikalupauksista :heart:

Ceali 20+4
 
onnittelut kaikille tyttö- ja poikalupauksista. itelle ultraan vielä reilu viikkoa, jotenki on alkanu ihan pikkasen tytöltä tuntua, mutta ei mitään vahvaa oloa ole kuitenkaan.
meillä th näytteet tarkistaa.
eilen illalla makoilin sängyssä ja pidin kättä vatsa päällä, niin tunsin potkun jo käteen. oli kyllä mahtavaa. mieski yritti, mutta just silloin ei potkinu ja kun laitoin oman käden niin monoa tuli heti. =) istukka on etuseinässä, joten keskellä mahaa ei liikeet tunnu vaan reunoilla. luulen, että vauva ainaki tällä hetkellä on poikittain, koska tunnen 2 paikkaa liikkeet yhtäaikaa, ilmeisesti kädet ja jalat..
issias alkanu vaivaamaan mullaki. edellisissä raskauksissa selän kans tosi paljon ongelmia ja kipuja. tiesin, että sama on odotettavissa nytki, mutta en ihan vielä kipuja odotellu. toivottavasti pystyn töissä täyspäiväsesti olemaan ainaki tammikuun puolelle, silloin ois jouluruuhkasta ja venäläisistä selvitty. olen siis lapin laskettelukeskuksessa töissä..

susa 19+4
 
Heissan!

Issias ym kivusta ollu juttua.. Mulle gyne sanonu pari vuotta takaperin et mun kohtu ois taaksepäin kallistunu. Nyt oon huomannu ettei kärsi kauaa istua kun menee häntäluu pirun kipeeks. Johtuneeko se sitte siitä vai mistä lie. Inhottava joka tapaukses. Selkä ei onneks ole pahemmin vihotellu kun silloin viikko sitte kun olin 3 päivää saikullakin.

Nyt en tietenkään sit muista mitä muuta täälä on juteltu joten jääpä tää juttu sit tähän.. Yövuorossa taas ollaan, mielummin kyl oisin himas koisimas rakkaan kainalos ja elukat jaloissa :heart:

L&P tunnin päästä POKS 19+0! :heart:
 
Huh, kun taas tullut paljon tekstiä! :)

Mä olen tuntenut jo ensimmäiset liikkeet - ja kaikenlisäksi myös nähnyt! :heart: Voiko olla mahdollista, että liikkeet näkyy jo näin aikaisessa vaiheessa?? Ensimmäistä kun odottaa, niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä =)

Eli ekat liikkeet tuntu isänpäiväviikonloppuna (rv 17+2). Olin kyllä tuntenut jo viikkoa aiemmin jotain tosi pientä, mutta vasta viime lauantaina osasin tulkita ne vauvan liikkeiksi :) :heart: Nyt liikkeitä on tuntunut ihan päivittäin - on se niin ihanaa! :heart: Ihmetyksen maha-asukki aiheutti tosiaan perjantai-iltana (rv 18+2), kun makasin sohvalla taas liikkeitä kuunnellen. Mietin mielessäni, että kylläpä liikkeet nyt tuntuu voimakkailta ja nostin paitaa ihan uteliaisuuttani - ja ihan selvästi mahasta joku potkiskeli ulospäin! Jonkin aikaa siinä sohvalla tätä miehen kanssa ihmeteltiin. Ensin näkyi potkut oikealla reunalla, sitten vaihtoi paikkaa suoraan navan alapuolelle. Jäin miettiin, että joko oli kramppeja tai sitten ihan oikeasti liikkeitä. :) Tuntuivat ja näyttivät kyllä ihan erilaisilta, kuin krampit...

Meidän maha-asukki on vitsillä saanut nimekseen Paavo! Ei tosiaan vielä tiedetä vauvan sukupuolta, eikä ole edes mitään aavistuksia asiasta, mutta Paavoksi tuota nyt kutsutaan :D Mies sen yksi päivä heitti ja nyt oon itsekin sitä alkanut käyttää :)

Nyyti ja Paavo 18+3
 
Mie kans yks päivä näin potkut. Joka päivä ne ei näy, mutta joskus kun sopivassa asennossa niin näkyy päälle päin. Mut tuntuu kyllä mahan läpi jo lähes joka ilta/aamu kun makaan selälläni. Ja liikkeet olen tuntenut tosi varhaisesta vaiheesta jo joskus 13+ alkoi tuntua kuplintaa, mutta ihan kunnon liikkeitä on tuntunut hyvin joka päivä 15+.

Meillä vanhin kipeenä, joten olen 2 pv kotona. Tuli pomolta veemäinen viesti kun ilmotin saikusta. :(

Kultakurkku ja muru 18+5
 
Rakenneultrassa käyty. Äitiyskorttiin merkattiin "aikaa vastaava, virkeä sikiö". Luonnehdinta on aika osuva sikälikin, että maarussa on välillä melkoiset jamit. :D Liikkeitä on tuntunut semmoiset kolmisen viikkoa, tällä viikolla myös ulospäin... ja ultrassa näytti vähän siltä, että poikalupaus siellä mellastaa. :heart:

Mallamia & Pikku tonttu 20+5
 
poksumaan tulin, 18 :)

ja sitte, onko normaalia ulkosynnyttimien (eikö ookki hienosti sanottu :D ) turpoaminen raskausaikana?
Mitä varten kaikki vähänki "normaalista" poikeevat asiat pelottaa.... :confused:

kun ei tunnu miltään, pelottaa, kun sattuu johonki, pelottaa, omat ajatukset välillä, pelottaa, tulevaisuus, pelottaa?

neiti80 ja nykeröT
 
mallamia onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Kultakurkku: Ärsyttäviä nuo pomon ihme reaktiot jos saikulle jää, mulla edellisessä työpaikassa sama homma, tuli aina sellainen olo että valehtelen lapseni sairauden ja lepäilen huvikseni vaan kotona, just :kieh:

Keskiviikkona neuvola ja ensi viikolla ultra, ultraan siis 8 päivää.. :)

rv 19+2 (tässä se vaan lähtee kulumaan tämäkin viikko, kohta poksutaan puolen välin :O :) )
 
Onnea mallamia poikalupauksesta! :heart: Meillä onkin samana päivänä poikalupaustemme lasketutajat, hih :)

Niin muuten, Vauvis, multa voi ottaa etusivulta sen poikaolon pois kun se tosiaan ihan lupaus on:)

kultakurkku: Pomot osaa olla välillä niin ärsyttäviä, huoh... :mad:

Täällä on liikkeet alkanut tuntumaan nyt ihan kunnolla etuistukasta huolimatta:) Sivuille ja alas tulee kunnon potkuja. Eilen aamulla heräsin siihen kun masuvauva potki alaspäin ja oli muutenkin vessahätä, hieman epämiellyttävän tuntuista :D Ihana pieni :heart:

Mukavaa alkavaa viikkoa kanssaodottajille ja tsemppiä tän viikon ultraan menijöille, kuulumisia taas odotellaan innolla! :)

Ceali 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin, mutta nuorella terkalla meni KAUAN ennen kuin sai sydänäänet kuuluviin. Jouduin pari kertaa nouseen ylös ja käveleen ja istuun ja käveleen. N. 45 min meni yhteensä siinä haeskellessa. Sitten löytyi vahva syke n. 140. Verenpaine matala 101/61. Ja hemppa laskenu 107. Sielläpä syy huimaukselle.

Enää 2vk 4pv rakenneultraan. Ja vähän ennen joulua saan sitten Kelan paperit seuraavassa neuvolassa.

Kultakurkku ja muru 18+6 Huomenna poksuu :D
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Pikaiset neuvolakuulumiset tältä aamulta. Kaikki oli kunnossa! Otin esikon mukaan ja oli onnessaan, kun pääsi auttamaan äitiä pissanäytteen ottamisessa (naureskeli touhua) ja ylpeänä piti äitiä kädestä, kun minulta mitattiin hemoglobiini :heart:

Viikot: 18+3 (omien laskujen mukaan 17+3)
Pissa: puhdas
Painon muutos: 380 g/vko
Verenpaineet: 125/71 (yllättävän hyvällä tasolla, ottaen huomioon minun valkotakkiverenpainetaipumuksen)
Hemppa: 123 (samalla tasolla kuin viimeksi, eli ilmeisesti satunnainen rautatablettien syönti estänyt hempan putoamisen)
Liikkeet: +
Syke: 140

Mahdoton touhuaminen oli vatsassa ja hetken meni hoitajalla, että sai sykkeen mitattua. Aina kun sai sykkeen kuuluviin, niin kovaa monotusta anturiin ja äkkiä karkuun :heart: Vaikka vauhdikas tapaus näyttää olevan, niin en silti itse tunne vielä selkeitä potkuja, muljahtelua ja "kuplintaa" kylläkin.

Seuraava neuvolakäynti 19.12. ja sitten saan kelan paprut.

Nyt syömään :)
 
  • Tykkää
Reactions: -minde-
ceali mä oon merkannu lupaukset ja olot. Jättäny molemmat tohon etusivulle et näkee mitkä olot menny oikein..paksummalla on se lupaus ja ohuemmalla olot/toiveet. Näin on kaikilla jotka on ilmottanu oman olonsa ja lupauksensa.

Keskiviikkona olis se ultra, ja mä jänään josko saisin sen sukupuolen jo tietää ylihuomena:p * toivoo kivaa lääkäriä, joka sen kattos*

Ultrakuulumisia odotellaan täälläkin, tällä viikolla niitä onki melkee joka päivälle :)

Kelanpaperit saan 5.12. ku on seutaava neuvola, jeij!:D
Ja ens viikolla kuulkaa taas vaihtuu pino!!!:O:wave::heart::xmas::eek::whistle:

vauvis rv 20+5
 
Neukkakuulumiset tältä aamulta:

rv: 19+4
pissa: puhdas
verenpaine: 114/64
painonnousu: n.+100g/vko
kohdunpohjankorkeus: 16
syke: 140
liikkeet: +

Hemppaa ei otettu kun on ollut mulla tähän asti niin hyvä :) n.130 koko raskauden.

torstaina olis se kauan odotettu rakenneultra :) ja sen tekee tosiaan mulle lääkäri kun meillä oli se niskaturvotus arvo 3.1mm.... mutta onneksi ei ole mitään tiedän sen jo, koska kävin tässä reilu neljä viikkoa sitten sairaalassa ultrassa ja siellä jo tarkastettiin kaikki rakenteet :)

mulla noita kipeitä suppareita alkanu olee päivittäin ja se hiukka alkaa rajottaa kohta mun työntekoa. mutta onneks jouluun ei ole kuin vajaa 5viikkoa ja sit olisin 2viikkoa lomalla :) riippuen tietenkin mitä torstaina lääkäri sanoo, jättääkö jo saikulle pariksi viikoksi, kun työ on kuitenkin aika raskasta (liikennemyymälätyöntekijä).


Ja noista työnantajista, mulla kans on niin "ärsyttävä" pomo, että itkuu tulee aina puhelun jälkeen kun soittaa saikusta sille :mad:


seuraava neukkakäynti on 20.12 :) ja sit saa niitä kelan lappuja.

Jozzu85 ja "Justus"
 
Moi!!

Reissusta kotiuduttu ja teki kyllä hyvää käydä tuulettumassa jossain muualla =) Oltiin siis reilu viikko reissun päällä ja nyt kotiarki jatkuu hetken aikaa. Kahden viikon kuluttua päästään nimittäin miehen kanssa ihan kaksistaan Tampereelle kylpylään ja jopa ihan yöksi asti =)

Paljon on tullut tekstiä sillä aikaa kun oon ollut reissussa. Oon kyllä käynyt pari kertaa reissun aikana lukemassa kuulumisia, joten jokseenkin oon perillä kuulumisista. Mutta nyt lähinnä omaa napaa: Parisen kertaa on ollut jo suppareita, eivät kuitenkaan kipeitä onneksi. Ja ilmeisesti nämä harjoittelusupistukset ovat ihan normaaleja jo näillä viikoilla? Esikoista odottaessa kun en tuntenut suppareita kun vasta joskus rv30+. Liikkeet ovat nyt reissun aikana voimistuneet ihan selvästi ja hyvin tuntee jo ajottain ne liikkeet tuosta masun päältä :heart: Illalla ei vaan itse meinaa malttaa alkaa nukkumaan kun pitää kuunnella pikkuisen melskausta.

Pitänee nyt taas säännöllisemmin lukea ja kommentoida tänne kun taas kotosalla oon =)

Rv 19+4 (huih.. pian se puoliväli häämöttää!!!)
 
Täällä todella huonosti nukuttu yö takana! Tuli valtavia "kramppeja" vasemmalle puolelle, lähinnä kyljen seudulle. Jommallakummalla kyljellä kun nukkui oli ihan ok, mutta heti kun kierähti selälleen alkoi sellaiset tuskat että oksat pois. Mistä lie johtunut? Monta kertaa sitten ravasin yöllä vessassakin. Ei kiva. No jos nyt koittais mennä ottamaan päikkärit kun meen yöksi töihin. :heart:17+5:heart:
 
mymosa
Tulin vain poksumaan, kun ei tänne ylen puolelle enää kauheesti kirjottele, kun pyörii tuolla kerhojen puolella. Tosin huhtikuisten kerhon puolikin on ihan kuollut jostain syystä.

17+0
 

Yhteistyössä