*~~ * Huhtikuun Helmet 2012 * Marraskuussa * ~~*

mymosa:hug: Tosiaanki on yksilöllistä miten sokerit heittelee, ja mikä ruoka sopii, ja itekki nyt mittaillu ja tämäkin just sitä et pitää testata mikä sopii itelle ja mikä ei.
Mulla on tässä raskaudessa ollu sokerit paremmat ku edellisessä...ja viime raskaudessa ongelmaa tuotti just paasto ja tunninarvo, rasituksessa yks arvo koholla. Ja tässä raskaudessa paastot on ollu melkeenpä kokoajan alle 5.0, eli paastot tosi hyviä vaikka sit rasituksessa hälytti....pizzaaki kärsi v-loppuna syyä, ja arvot oli alle 7.0 tunnin jälkee ja aamupaastoki oli sit seuraavan aamuna 5.0....et tää on nii yksilöllistä!

Kuulin just vauvauutisia ja mun työkaveri sai tänään ihanan tyttövauvan sektiolla:heart:
 
Poksun. :) 17+0

Rakenneultraan on vielä lähes kuukausi... Ei meinaa millään malttaa odottaa. Mies yritti eilen kuunnella vauvelia kotikonstein talouspaperirullan hylsyn avulla, mutta onnistui kuulemaan vain minun sykkeeni. :/ Hirmu alhaalta saa tuon omankin sykkeen kuulumaan. Luultiin jo aluksi, että olisi vauvan sykkeestä kyse, mutta kun tunnustelin samanaikaisesti itse kaulaltani, oli syke aivan sama... Ilmeisesti tuon paperirullan pitäisi ainakin jossain vaiheessa kuitenkin toimia. Toivottavasti vauvelilla on kaikki hyvin.

Kuunnellaanko neuvolassa joka kerta sydänäänet? Etenkin Tampereen käytäntö kiinnostaa. Entä jätetäänkö jokaisella kerralla pissanäyte? Neuvolasta ei ole annettu tähän mitään ohjeita...
 
minimami... Itsellä kolmas raskaus Tampereella ja aina olen jättänyt pissanäytteen, oli käynti perus tai ylimääräinen. Sydänäänet kuunnellaan aina neuvolan normikäynnillä, mutta esim. tänään kun olin ylimääräisellä lääkärikäynnillä, niin ei kuunneltu sydänääniä, kun kerroin tuntevani hyvin liikkeet, mutta pissanäytteen jätin.
 
17+0 :)

Mä kävin tänään jouluostoksilla, koska vielä jaksan kiertää kaupoissa :) jalat kyllä väsy ihan totaalisetsi, mutta suurin osa on nyt hankittuna, muutamalla aikuiselle pitää hakea ---> elikkä Alko ja Pentik kutsuu
:) Punaviiniä muutama puteli..

neiti80 ja nykeröT
 
Kai nämä on liikkeitä. Semmoista pulputusta vatsassa, etenkin jos enemmän kasassa istuu ja nojaa eteen. Välillä ihan kuin joku töytäisisi rystysellä kevyesti vatsan puolelta. Pakko näitten on olla liikkeitä, ei voi oikein suolen toimintaakaan olla. Jonkinnäköistä pulputusta vatsassa tuntui alussakin, mutta tämä on jotenkin erilaista, isompia kuplia? :D

Hehee, tuttavat ovat alkaneet oma-alotteisesti huomioimaan vatsan ja onnittelemaan sen johdosta. Julkiraskaus, täältä minä tulen...

felina + sintti 19+5
 
Rakenneultrasta terveisiä! Me odotamme pientä poikaa! :heart:

Kaksi villiä poikaa kohta siis meillä ... mikäs sen parempi. :D

Kaikki näytti siltä kuin pitääkin. Vauvakin oli oma aktiivinen itsensä. Liikkeitä sarjoina tosiaan tuntuu monen monta kertaa päivässä, mikä on tietysti kiva, kun tietää sitten että siellä ollaan kunnossa.

Menee sitten muutama aika ihana tyttövaatesetti lahjoiksi... :whistle: Onneksi en vielä päässyt aleihin sentään! Nyt sitten vaaleansinisin silmin tästä eteenpäin tuolla ostoksilla. Esikoiselle kun en halunnut perinteistä vaaleansinistä oikeastaan ollenkaan, vaan vaatevarastomme on kovin värikästä uusretroa.

Väsyttänyt tänään aivan tajuttomasti, mutta ultran jälkeen on kyllä ollut ihan täpinäolo, ja jotenkin liikuttunut myös. Ihanaa, on niin onnellinen olo. :heart:
 
Mun mies jää kans sit heti isyyslomalle tai viimeistään sitte kun tullaan vauvan kaa kotiin. Pitää tätä kuvioo miettii vielä... Mun töistä ei edelleenkään oo tietoa...

Kauhee pulma nimen kanssa. Miten tää voikin olla näin vaikeeta? Joka päivä suunnilleen sitä pähkäillään ja nyt kun sukupuoli selvillä niin vielä ahkerammin. Kyselen teiltäkin sitten ehdotuksia kun ollaan lähempänä h-hetkeä. Tytölle nimi olis ollu varma. Anopilta tuli jotain ehdotuksia, ainut oli hällä et jos on poika niin tulis miehen toinen nimi käytettyä kun kulkee heillä suvussa. Munkin toinen nimi on tytöllä ja miehellä on ihan kiva toinen nimi niin kyllä me se asia oltiin jo päätettykin :) Anoppi yms. eivät vielä tiedä sukupuolta, mutta varmaan ovat pojasta innoissaan kun muut lapsenlapset tyttöjä. Mun puolelta ei oo muita pikkuisia lähisuvussa kuin tää meidän esikoinen ja varmaan kyllä sielläkin ollaan sitten innoissaan pojasta. Ei sillä etteikö nyt tytöstäkin olis innoissaan oltu, mut ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan...

Huomenna sitten lääkärille kattomaan onko kaikki hyvin. Toivottavasti. Kyllä huomaa et vauva vaatii lisää ravintoa kun mulla on ihan tajuton nälkä nykyään koko ajan! Eilenkin vedin 4 täyttä lautasellista ruokaa (en siis putkeen). Mutta nythän sen vauvan paino tosiaan alkaa nousta vauhdilla ja hyvä niin :heart:

Ärsyttävää kun tuntunu jo pitkään et tulee flunssa kun kurkku ollut kipeä varmaan pari viikkoa aamuisin, aivastuttaa sillontällön, nenä on lievästi tukossa mut silti ei tuu mitään kunnon tautia : / Tarttis saada kunnolla nukuttua mutkun ei ehdi (nytkin tosiaan notkun tääl koneella :p )

-Linn ja Salamatkustaja 20+1 :heart:
 
Moikka vaan kaikille! En ole piiiitkään aikaan kerennyt kirjoitella enkä myöskään lukea muiden kuulumisia. Olin lomalla ja reissussa ja sen jälkeen on muuten vaan ollut niin kiirettä, että avasin nyt ekan kerran tämän sivuston melkein 4 viikkoon...

Tänään poksuu 16+0. Masu ei ole oikeastaan kasvanut viime viikkoina ollenkaan. Pieni pömppö tuli jo joitakin viikkoja sitten, mutta siihen se kasvu jäikin. Kaikki vanhat vaatteet menee edelleen päälle farkkuja myöten. Melkein jo huolestuin, että pitäiskö tässä vaiheessa olla jo isompi maha (painoakaan ei ole tullut kuin vajaa kilo), mutta kaverit ainakin vakuutteli, että normaalia on varsinkin ekan raskauden kohdalla. Nyt rupeen lueskeleen teidän muiden kuulumisia. Ajattelin vaan alkuun ilmoitella, että hengissä ollaan. Osalla alkaa varmaan jo rakenneultrakin olla näillämain. Itsellä vielä reilu 4 viikkoa ja tuntuu, että aika menee madellen vaikka kaikkee kivaa tässä ollutkin ohjelmassa viime aikoina.
 
mymosa metuja SAA syödä raskaana ollessakin nyky käytännön mukaan. Vaadi vaan lähetettä ravitsemusterapeutille/sokerihoitajalle. Täällä pääsee käymään myös äippäpolilla just noitten sokereitten takia tosi nopsaan.
Mua ärsyttää tollaset hoitajat jotka vaan naputtaa ja naputtaa,mut kun kysyy neuvoa niin antavat vaan ympäripyöreitä vastauksia. Mä en tykkää mun äitipolin sokerihoitajasta mut lääkärit on tosi ihania ja niiden mukkaan meen noitten inskojen, metujen ja ruoka juttujen kans. siin on hoitajan turha inistä jos lääkäriltä on lupa/ ohjeet eri kun häneltä ja mun sokerit on hyvät.


Pitäs leipoo neitosen 5v synttäreille jotka vietetään viikonloppuna. Me päästään isännän kans kaksistaan reissuun joulukuun alussa. Ollaan pari yötä kylpylässä.
 
Taitaa olla kaikki lupaukset tähän mennessä poikia :) alkaa jo itteensä hirvittää, tuleeko huhtikuusta poikakuukausi, me voitas ainakin haluta se tyttö sinne :D
Mäkin oon "tilannut" tytön,mutta mies omien sanojen mukaan ei toimita kuin poikia:LOL: Raskausoireet on vaan kun yö ja päivä näiden raskauksien kanssa vaikka eihän se mitään tarkoita:p
Avantasia 16+3
 
mymosa
Kette, hyvä tietää! koska söisin mielummin niitä metuja kuin pistäisin inkkua. On tuo sokerinmittauskin aina sellasta taistelua ittensä kanssa. Täytyykin kysyä, jos joudun diabeteslääkärille menemään.
Koska metut auttoi, kun söin niitä ennen raskautta.

Tänään on pysynyt sokerit 5.0. Ennen lounasta oli 5.4 ja jälkeen 5.0, ja sama oli sekä ennen päivällistä ja sen jälkeen.
Ja olen syönyt pienenroilerifileen pekonilla, bataattia ja raejuustoa. Sekä raejuustoa, yhden ison tomaatin sekä 1,5 näkkileipää juustolla, kinkulla ja kurkulla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos kaunis onnitteluista kaikille! Ja onnittelut minulta myös anazulle ja kaikille muillekin poikalupauksen saaneille! :flower:

Meilläkin mies on aika leveähymyinen tänään... tekee kuulemma mulle ihan niin monta villiä poikaa kuin haluan... hmmm. :p Ehkä minä olen vielä joku päivä kolmen villin pojan onnellinen äiti!? :O :heart: Sitten loppuu kyllä jo ikä ja energia, voi kyllä loppua jo tähän toiseenkin, saas nähdä. Esikoinen ei ollut ainakaan mikään kauhean "helppo" vauva/lapsi, että vähän jännittää kuinka tämän toisen kanssa käy. Mutta jotenkin kyllä niin ihanaa, että saadaan veljekset. Toivottavasti kasvaisivat toisilleen läheisiksi ja tärkeiksi tuiksi - ja pysyisivät aina äidin poikina! :xmas:
 
Meille tulee tyttö
Enkö viime viikolla siitä kirjoittanut :eek:

ainakin sen huonon ultran perusteella tyttö olisi tulossa. Menen vielä 1.12. 3d/4d ultraan niin saadaan varmistus, mutta viime viikkoinen ultraaja ei nähnyt killuttimia.
 
Meillä myös alustava tyttölupaus jostain kakka ultrasta mutta käskettiin odottaa vielä varsinaiseen rakenneultraan ennen vauvahuoneen pinkiksi tapetointia :D mutta siis tuolloin ei killukkeita myöskään näkynyt mutta kaveri myöskin näytti siltä että jalat kasvaisi niskasta,joten... itsellä poikaolo mut isäntä varma että tyttö tulee :)Nimet meillä on valmiina kummallekkin!
 

Yhteistyössä