~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Mulla ei pitänyt kiinalainen kalenteri paikkaansa ainakaan edellisetn kohdalla. Nyt povaa tyttöä:whistle:

Eka lääkäri on tosiaan jäänyt pois ja vasta yli puolen välin on eka kerran. Mä olisin saanut tokan neuvola ajan vasta vkolle 20 mutta pyysin kyllä että saisin käydä kerran sitä ennen kuuntelemassa sydänäänet. Eli mitä enemmän synnytyksiä niin ei siellä enää niin tiheesti rampata näköjään!

Jousikas jolla vkoja 9 tai 10
 
Mä hurahdin täysin noihin digitesteihin...pakko testata kun niistä saa jotakin selvyyttä kuitenkin siihen että hormoonitasot nousee. Äsken tein 3+ testin eli testaaminen saa nyt loppua :LOL:
En osaa sanoa vielä onko poika vai tyttöolo. Minä toivon tyttöä ja mies poikaa,perinteisesti :D Tärkeintä että on terve! Ilmoittelen kun oloja tulee,muutakib kun tätä pahoinvointia :x
 
mymosa: Kuvittelis, että terkan sais vaihdettua. Ei se kuitenkaan kenenkään etu oo, jos henkilökemiat hiertää puolin ja toisin.

bluebaby: On mulla ainaki ollu alavatsalla tommosia kramppeja, nyt on tosin jo helpottanu. Mutta etenki sillon ku olin noilla samoilla viikoilla, oli välillä ihan älyttömän kovat. Varhaisultran täti sano johtuvan mulla voimakkaasti taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta, joka sitten nyt noustessaan ja oietessaan vihloo välistä.

Äitiyspakkauksesta: Vähä samaa mieltä ku mymosa, kovin on haaleaa. Ymmärrän kyllä, ettei voi kaikkia miellyttää, oma maku vaan ois ainakin lasten vaatteissa värikkäämpi edes johonki suuntaan. Noi punaset puolipotkuhousut on ehkä pakkauksen ihanin vaate värinsä puolesta. :D Tosin on siellä ne vihreät taskuvaipat. Ja harmaa ulkohaalari oli muuten tosi sulonen, vaikkei väri niin kolahtanukaan. Ääh, haluais päästä hypistelemään noita kamoja. Tuntuu, että nyt koko ajan joka paikassa myydään kauheasti vauva- ja mammakamaa. :D

(.) Mulla on jotenkin poikaolo. Sellanen 70%. Kiinalaiseen en oikeen luota, kun menee omallaki kohdalla väärin. :D

Ah, oli ihanaa käydä tänään pitkästä aikaa jumpassa. Pilatestyyppistä, mukavan rauhallista. Arastelen vähän suurempaa riuhtomista, pelkään että vatsaan alkaa vihloa. Toissapäivänä mies nauratti kamalasti, alkoi oikeasti vihloa kunnolla vatsaan, ihan vedet tuli silmiin. Koita siinä sitten kikattaa ja huutaa kivusta yhtä aikaa. :D

felina + pikkupulla 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiinalainen ennuste veikkaa tyttöä mutta oma tuntuma sanois että poikaolo. Raskaus on nyt alussa tuntunut samalta kun poikaa odottaessa, tytärtä odottaessa olin vielä ihan "oireeton" näillä viikoilla =D

Äitiyspakkausta en ota koska tarkoituksella olen säästänyt kaikki tyttären pienet, mieleiset unisex vaatteet ja jotain tyttömäisempääkin josta en raski luopua ennen kun tiedän kumpi tulee =) Sen rahan sijoitan siihen että ostan tuplat tai sisarusvaunut näiden emmaljungan citycrossejen tilalle (jotka saa ostaa pois kuleksimasta jos joku kaipaa) =)

Mä ostin toista odottaessani doplerin kun välillä mut valtasi huoli kun oli niin oireeton raskaus.. kun esikoista odottaessa ehti tottua siihen että mulla kuuluu olla jatkuva matkapahoinvointiolo.. nyt en ole vielä suunnitellut doplerin esiin kaivamista kun ei ole ihan oireettomasti tämä raskaus alkanut =D mutta ehkä sekin aika tulee et mä taas kaipaan sitä laitetta tuomaan mielenrauhaa iltasin ennen nukahtamista =)

4D ultrassa kävin esikoista odottaessa ja oli kyllä ihana kokemus, sain ehdottomasti rahoilleni vastinetta =) Mutta en käynyt viimeksi ja tuskin käyn nytkään, se eka raskaus oli muutenkin niin uutta ja ihmeellistä et halus paljon tarkemmin olla perillä ihan kaikesta ja neuvolassakin kävi aina yhtä innoissaan.. kun taas kakkosta odottaessa jo neuvolakäynnit oli vähän sellaisia jotka oli hyvä käydä mutta ei niitä nyt niin innolla enää odotellut..
 
Perjantai ihanaa :)

Joo tuo äitiyspakkaus on tosi pliisu värinsä puolesta kyllä.. Mutta muistelen
että 8 vuotta sitten pienimmät vaatteet olivat 60cm ja niitä oli vähän, suurin
osa 70-80cm, nyt näyttää olevan mukana myös 50cm vaatteita, se on hyvä..
Isokokoisiahan ne on nuo äippäpakkauksen vaatteet, mutta luulisi tuon 50cm
vastaavan nyt sit oikeasti jotain 56-60:confused:

Ja joo, kuopuksen eka kerhopäivä on koittanut :) puol ysiin vien sitten tytön
sinne :) Mammalle muutama tunti omaa aikaa :)
(=kodin ehostusta :) )

rv 8+4 (tasan viikko ekaan neuvolaan :) )
 
Viimeksi muokattu:
Mä taas tykkään kun äitiyspakkauksen värit on noin "pliisuja" En ole mikään räikeiden värien ystävä :)

mymosa: Mäkin voisin kuvitella, että neuvolatädin saa vaihdettua. Kyllä siihen mun mielestä pitäisi olla oikeus kaikilla!

Ainakin meidän kaupunkiin tuli voimaan nyt sekin, että saa vaihtaa koko neuvolaa jos haluaa. Ennen se oli tiukasti ennaltamäärättyä minkä neuvolan piiriin kuuluu. En tiedä tuliko tää "vapautus" voimaan samalla myös muissa kaupungeissa ja kunnissa. Mä en kauheesti tykkää omasta neuvolasta sen sijainnin puolesta, mutta käyn nyt siellä kun henkilökunta on aina ollut hirveän mukavaa vaikka vaihtuvuus onkin ollut suurta!

Onko teillä paljon sellasia repäsykipuja? Eikös ne tule kun kohdunkannattimet löystyy tai jotain? Välillä herää niihin yöllä kun kääntää äkkiseltään kylkeä ja vihlasee maireasti :)

Ceali&Lilleri 9+3 (kohtahan täällä jo ekoilla kymppi tosiaan paukkuu!)
 
Viimeksi muokattu:
Jokaisella on oikeus valita 1.5. alkaen oma terveysasemansa ja sitä myöten siis neuvolakin. Jos on inha terkkari niin voipihan sitä kysyä, et onko muita tarjolla, yleensä terkkareita kun on enempi samalla ta:lla tarjolla.

Sandemar 7+6
 
mymosa
Toivon todella, että saisi vaihtaa. Täällä menee lääkärit ja terveydenhoitajat sen mukaan missä asuu ja vaikka asuttiin tässä niin saatiin pitää vanha terkka, joka jäi eläkkeelle. Kerran kerettiin käydä sen luona, joka tuli tilalle ja oli todella mukava! Sitten vaihtoivat. Täytyy olla nyt kovana siellä, kun ar-ultran jälkeen varaan neuvola-ajan.

Saa nähä miten menee 450km autolla tänään ja miten kauan pystyy ajamaan, lähen viemään lapsia isälleen. Voi joutua muutaman pissatauon pitämään ja kuinka istuminen alkaa painaa mahaa..

Mun on varmasti kohta vaihdettava äitiysvaatteisiin tai tilattava tavan lökäreitä, ei pysty pitämään farkkuja, istuessa painaa ja ahistaa masua. Ja löydettävä jostain imetyspaitoja.
 
mymosa: Asuuko sulla lasten isä 450km päässä, vai onko matka noin pitkä edestakaisin? Toimiiko teillä miten se kuljetus, vietkö sinä ja tuoko isä sitten vai? Kiinnostaa vaan kun meillä vähän sama tilanne :) Meillä asuu lasten isä 180km päässä ja lapset ovat joka toinen viikonloppu isällään, meillä on kuletus silleen, että puoleen väliin vien ja isä vastassa ja sit sunnuntaina haen taas siitä samasta paikasta puolesta välistä mihin isä ne tuo, toimii meillä hyvin, ja yleensä vielä täytyy vaan minun ajaa joka toinen kerta tuo reissu kun ovat täällä paikkakunnalla missä asutaan niin isän puolen mummolassa isänsä kanssa n. joka toinen kerta, eli silloin isä hakee lapset kotoa.

Joo synnytys tuolla tällä hetkellä voisi olla karmaiseva kokemus :O

Sinne se äidin kulta jäi kerhoon, puoli vuotta minun kanssa kotona, niin olihan se jännä jättää, vaikka kestääkin vaan 3 tuntia (onneksi)
 
mymosa, ihan missä vain ei voi hoidossa käydä ja miten vaan, voipi kyl vaihtaa sen paikan niinku pysyvästi omaks. Elis jos tykkäät käydä jossain muualla kun omassa tk:ssa ni vaiha toiseen, mut siellä sit pitää käydä lääkärit ja muut käynnit, sinne siirtyy sun koko terveyden- ja sairaanhoito. Sellainen on meininki.
 
Mulla oli tyttöolo pitkään mut en kyl tiä enää. Oireet aika samanlaiset kun pojan odotusaikana joten voihan tää poikakin olla. Tytön kyl mieluummin ottasin mut eiköhän se poikakin kelpaa loppupeleissä.

(.) tytöllä onkin sit angiina joten tässä kotosalla vietän aikaa sen kanssa. Täytyy ottaa itseltäkin näyte tänään kun mulla on ollut tapana toisinaan kantaa sitä oireettomana ja en millään haluis et taas saadaan kierre tostakin taudista. Mun piti mennä jo nielurisaleikkaukseen yhdessä välissä mut odotin sillon esikoista niin se jäin ja peruin koko homman.

Mä tilitin just äidillekin et tuntuu tosi pahalta et en voi nähdä tällä hetkellä mun veljen vaimoa joka odottaa vauvaa riskirajan paremmalla puolen jo. Niiden raskausuutinen sai mut niin vihaseks ja kateelliseks kun omat ei ole onnistuneet ja nyt en voi sietää niitä kun pelkään omaa keskenmenoa. Äiti kyl sanoi et ymmärtää kun siis itsekin saanut kaksi keskenmenoa elämänsä aikana. Toivon todella et selviän kaksi ja puoli viikkoa ja sit alkais helpottaan etten inhois kaikkia mua pitemmällä raskaana olevia niin paljoa. Ärsyttää nää omat tunteet. Jos tää menee kesken niin en varmaan pysty menemään edes ristiäisiin..

Champpis ja Martta 9+2
 
Mä ostin eilen ekat äitiyshousut. Ei näytä ollenkaan sellasilta, vaan hienot mustat squinny farkut!:) Oli pakko, koska siis järkyttävä turvotus, hiukan arka sektioarpi ja kiret housut ei ollut hyvä yhdistelmä... muuten oliskin viel voinut survoutua, mutta on nyt ihanaa, kun voi hengittää, eikä paina mikään masuun!:)

Pahoinvointi on lisääntynyt täällä...tai tuntuu, että nyt se vasta alkaakin... muistaakseni esikoisesta pahimmillaan oli siinä rv 6 loppupuolelta aina johonkin rv16 saakka... ja joku täällä kirjoittikin, että aamupäivällä alkaa ja jatkuu iltaan. Juuri näin minullakin... Aamut ei ihan niin pahoja, mutta aamupäivällä hiipii ällötys ja jatkuu sit iltaan saakka eikä mitään tee mieli syödä eikä meinaa saada mitään alas!:x No kaiken kestän, kunhan vaan pikkuisella on kaikki hyvin!:) Esikoista odottaessa oli varmaan sellanen pahin vaihe joku kk, kun ei pystynyt tosiaankaan mennä edes kauppaan, kaupungille tms. Duunipäivät sillon jotenkin klaaras, mut hetki kun pääsi kotiin meni illat maatessa ja vkonloput myös!

Jännä nähdä alkaako hajusteet etoa myös tässä raskaudessa. VIimeksi jouduin muutaman kk käyttää vaan hajustamattomia tuotteita, kun laatta meinas lentää esim. suihkussa, puhtaista vaatteista jne. Hajuaisti on ainakin jo todella herkistynyt ja epäilen, että kohta saa taas siirtyä hajustamattomiin...boring!:)

Chamon ja Nasu 5+5
 
mymosa
josefia, siis edestakas on tuo matka ja sillä systeemillä, et mä vien ja isä tuo. Kerran kuussa käyvät pe-su, joista tietty pe ja su menee matkaan, kun koulun ja mun töiden jälkeen vasta lähetään. En tiiä sitten miten loppuraskaudesta, pitää koettaa saada tuon miehen työvuorot niin, että vois lähtee kuskaamaan meitä.
Ja toivon toki, että koulujen lomakausilla saisvat mennä pidemmäksi aikaa, mutta sekin menee aina exän menojen mukaan. Joulut tosin haluan pitää lapset itelläni ja se on lastenkin toive, että haluavat olla äidin kanssa.

Meillä on aika myrskyinen ero ja ollaan tapeltu oikeusaputoimiston kautta tapaamiset ym.. kun exällä oli sellasta yhdessä välissä, että ei halunnut lapsia tavata ja kaikki oli hänen äidistään kii. Sopi ja peru. Nyt on löytänyt uuden naisen ja heti alkoi lapset kiinnostamaan.. sitä ennen ne maksoivat liikaa ja riitelivät liikaa. Mä olen ollut paska äiti, rahanahne (kun vaadin elarit, ylläri sinänsä kun mies itse ei ikinä ole lapsille ostanut mitään isompaa) ja mitähän vielä..
 
mymosa: niin just, tuo olla syvältä jos pitää akaa tappelemaan ja lapsia vielä käyttämään riitakapulana :( En ole itsekään ajatelut tuota loppuraskautta miten tehään, mut sen näkee sit. Ja meillä myös lapset ovat lomajalla pidempään, kesällä 2 viikkoa ja sit on pitänyt hiihtoloman aikaan sen viikon. Syyslomalla ne ei pääse varmaan koskaan koska isällään ei ole siihen aikaan vuodesta lomaa.. Ja joulut lapset on ollu mulla aaton ja isä sit ottanut joko aattoiltana tai sit joulupäivänä..

Pahoinvointi on minulla helpottanut :confused: Ei yökkimistä enää, mut olenkohan vaan oppinut syömään esim. banaanin ennen kuin se on alkanut tai sit se vaan on poissa..

Nyt lähden hakemaan koululaiset ja sit pikkukerholaisen :)
 
vuotovähentynyt taas..:) toivonpilkahdus :)!

äitiyspakkauksesta alunperin olin ihan varma että taas otan..mutta kun lueskelin perusteita miksette ota niiin mietin että pitäisikö niillä rahoilla hankkia juuri vauvalle asuja,koska2010 ääitiyspakkaus on olemassa miulla..hmmmph

tyttöpoikaolosta ei kumpaakaan oloa :D ihan sama tulkoon jompikumpi terveenä niin sen enempää en vielä asiaa mieti :)

kestovaipoista oon tällä esikoisella käyttänyt ja ne on aivan supersöpöjä <3 ja parhaimpia pitämään pepun punertamatta :) mä kanssa aluks luulin että ne olis paksuja ja tönkköjä..mutta eipäs ne ole kun löytää pienelle sopivat vaipat :) meillä on pehmeet taskut käytössä hamppujoustofroteiden kanssa :)

väsymys on kyllä aika jäätävä..puol unessa touhuu pienen kanssa :) onneks hän aina hymyilee ja koskettaa pienillä sormilla poskea ni piristyy kummasti!
 
mymosa
Meillä olivat kesällä kesäkuussa 2vkoa ja elokuussa viikon. Heinäkuussa perui tapaamisen, vaikka mä olin jo kerenny sopimaan menoja, tiesi näistä kun juuri sen takia haluan sopia tapaamiset aiemmin, että voisin joskus itekin lähtee johonkin reissuun..

Kumma kyllä, herra ite kun halusi 3vkoksi ulkomaille, niin minä peruin menoni ja lapset jätti väliin yhden tapaamisen.

Ollaan tuon nykyisen kanssa mietitty, että jos saavat yhteisen lapsen joskus niin miten käy meidän lasten..
Onneksi tuo nykyinen on niin ihana ja ottanut heti lapset elämäänsä. Ja hänen vanhempansa ovat myös, anoppi on ihan lasten lumoissa. Mies jo toisilla treffeillä halusi tavata lapset, kun meinasin perua tapaamisen, kun en saanut lapsia hoitoon. Siitä asti on ollut osa meidän perhettä ihan kokonaan :heart:
 
Mitä mulle tuli nyt vasta uusimmat teidän tekstit ärh!! :D

Apua anoppi on tyksissä..täytyy soittaakkin että onko kunnossa!

riitatilanteet nostaa vihaksi kun ei olla tarpeeksi aikuisia, että annetaan lasten joutua riitojen väliin tai riitakapulaksi!!
 
mymosa
Misteli, no niinpä.. mun omat vanhemmat on eronneet ja ovat todella hyvissä väleissä. Molemmat tapaavat toistensa sukua ja ovatpa tuota äiti ja isän uusi kihlattu istuneet samassa pöydässäkin :)
Tollaset välit on vaan eduksi lapselle, mä olen ylpeä mun vanhemmista, että ovat aina hoitaneet asiat ja mun asiat kunniallisesti ja jos jotain riitaa on ollut, mä en oo ikinä ollut se kapula siinä välissä.
 
  • Tykkää
Reactions: misteli83
Meijän kuopus täyttää tänään 1v :heart:, nopeaa menny vuosi:O
Aamulla taas kuuntelin äänet, ja sieltähän ne kuulu, onneksi neuvolaankaa ei oo enää pitkä aika, nii pääsee ultrallaki kurkkimaan:heart:

rv 9+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Kävin tiistaina varhaisultrassa yksityisellä, alkuun ajattelin että en mene mutta ihan kiva että kävin, tuli vähän rauhallisempi olo. Ultrassa näkyi yksi pieni ihmisen alku ja sydän jo sykki kovasti. Oli kyllä aika ihmeellinen hetki nähdä että jotain siellä on. Esikoinen siis kyseessä. Nyt viikkoja 7 + 5.
Ja tällä hetkellä olen flunssan kourissa, ei kivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Meillä "hiukan" ongelmia tuottanut miehen exä :kieh: Miehen tyttö siis asuu meillä myös ja mehän ei tietenkään osata hoitaa hänen (exän) lastaan, mutten ymmärrä että on pokkaa sanoa mitään kun ei itse voi edes omaa lastaan hoitaa ja pitää kotona.. Pitkä juttu tämä on, kaikkea kitkaa on ollut, sairas se on mieleltään ja niin ärsyttävä tyyppi :| Mutta minkäs teet, meitä on moneksi ja osa jää asemalle :LOL:

Niin ja siis just tuo ex tekee sitä että luulee hankaloittavansa meidän elämää (minun ja miehen) niin todellisuudessa se hankaloittaa oman lapsensa elämää, tajuamatta edes sitä.. Ja lasta on käyttänyt silloin alkuun ja vielä vajaa vuosi sittenkin riitakapulana ja pelinappulana, niin sairasta....!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä