~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~



(nimi, la, ikä, sairaala, mones lapsi)

25.3.2012
olive10

27.3.2012
Jouskari-80 * 30v * Kättäri * kolmas

30.3.2012
heik-ku * 26v * PKKS * toinen

31.3.2012
kekkuvekku * 23 * ? * Ensimmäinen
Tiukuliina89 * 22v * K-hks * kolmas

1.4.2012
Melissa84 * 27v. * K-HKS * ensimmäinen
Äittä-83 * 28 v * Oys * toinen
Linn * 26v * TYKS * toinen
Midia * 35v * ? * toinen
Tiijona * 26v. * Kättäri * ensimmäinen
Tähti77 * ? * KOS * kolmas
Marimi * 25v * K-SKS * toinen

3.4.2012
Ceali * 28v * Kät * toinen / Lilleri poikaolo

4.4.2012
Mansikkasuu * 33v * HYS * kolmas
Lumihiutale 73 * 38 * KYS* ?
mudelude * ? * PHKS * toinen lapsi
jassåå * 26v * TYKS * toinen
Peppi78 * 33v * PHKS * viides ~ Iines
Champion * 29v * vas/tays * kolmas / Martta
Papuli * 36v * TAYS * neljäs
Samirja * 32v * kättäri * ensimmäinen
vauvahaaveita * 27v. * OYS * kolmas / tyttöolo
felina * 25v * OYS * ensimmäinen / poikaolo
NelliKaramelli * 35v * kätilöopisto * ensimmäinen / poikaolo

5.4.2012
sm * 27v * ? * ensimmäinen
Avokado * 30v * K-PKS * kolmas
Milli2 * 32v * EKKS * kolmas
Adalmis * 26v. * OYS * toinen / "Kerttu" tyttöolo

6.4.2012
viiru_ * ? * ? * ensimmäinen

8.4.2012
ninnu. * 23v * ? * toinen
hallaneito * 23v * OYS * ensimmäinen
Josefia * ? * KAKS * kolmas / poikaolo

9.4.2012
Sale81 *30v * K-SKS * kolmas / poikaolo
syysmyrsky * 22v * SatKs * ensimmäinen
Nipsu81 * 29v * TAYS * ensimmäinen / poikaolo
KETTE * 36v * OYS * viides

10.4.2012
kolmas3 * ? * ? * kolmas
saraneito * ? * KOKS * ensimmäinen / tyttöolo
susa81 * 30v * LKS * kolmas

11.4.2012
missLuupää * ? * ? * kolmas

13.4.2012
pomppuli * 29v. * TAYS * kolmas

14.4.2012
huppa * 29v * SeKs * neljäs / Taimi
Sandemar * 33v * P-KKS * kolmas
möllöttäjä * 21v * HYS * ensimmäinen

15.4.2012
killiäinen * 30v * ? * ?
Cerine * 28v * ? * ensimmäinen
fishbone * 26v. * KAKS * ensimmäinen

16.4.2012
piiper75 * 36v * K-PKS * toinen
Anazu * ? * TYKS * esikoinen

17.4.2012
tikru1983 * 28v * ? * kolmonen
Löllöttelijä * 21v * HYS * ensimmäinen
kultakurkku * 30v * LPKS * kolmas / poikatoive
Lolaa * ? * ? * ensimmäinen

18.4.2012
Trio75 * 36v * NKL * kolmas
Pumpuli-81 * 29v * TAYS * toinen

19.4.2012
HappyHippo * 30v * TAYS * toinen
nokikana * 24v * MKS * toinen

20.4.2012
pp-86 * 25v * OYS * toinen
Aobhinn * 25v * TYKS * ensimmäinen

22.4.2012
Tanya 82 * ? * NKL * toinen

23.4.2012
Annamariaplus2 * 26v * SatkS * toinen
misteli83 * 27v. * TYKS * toinen

25.4.2012
fanttomi * 25v * ? * toinen
Olki * 29v * HYS * ensimmäinen
inger * 25v * ? * toinen

27.4.2012
luosto * 38v * satks * neljäs / tyttöolo
masulainen * 20v * ? * ensimmäinen

29.4.2012
Ruohotar * 35v * HYS * toinen / poikaolo
Lelluskiini * 19v * K-HKS * esikoinen

30.4.2012
Mymosa * 28v * MKS * kolmas
bluebaby * 27v * OYS * esikoinen
Ilo81 * 30v * TAYS * neljäs
Lilie * 34v * TAYS * ensimmäinen





ULTRA-AJAT :
bluebaby np-ultra 10.10 klo 10.10
vauvahaaveitarakenneultra 29.11. klo 8.15
Josefiant- ultra 3.10
Anazu nt-ultra 3.10.
Cealirakenneultra 17.11.
jassåårakenneultra 23.11.
Nipsu81rakenneultra 21.11.
LilieNP-ultra 12.10.
Annamariaplus2np-ultra 10.10.
luostonp-ultra 17.10.
saraneitorakenneultra ke 30.11.
ruohotarnp-ultra 4.10.
mymosanp-ultra 13.10.



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
KUS = Karolinska universitetssjukhuset i Solna




MENETYKSEN KOHDANNEET :
* LittleStar
* Bela88
* puppa
* wendy79
* chamon
* Tiinaww
* hoya bella
* M1n1



EDELLISET KESKUSTELUT:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2004895-huhtikuun-2012-helmet-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2006883-ooooo-hutikuun-helmet-2012-elokuussa-ooooo/#post24309778
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ceali
Vauvahaaveita: Kiitos uudesta pinosta :) Ihana tuo teksti tuossa alussa :heart:

Juu kasvukivuiksi minäkin näitä väänteitä ajattelin, mutten ollu varma milloin ne voi alkaa, eli niitäpä ne hyvinkin taitaa olla :)

Olikohan tuolla vanhassa pinossa jotiaan muuta mihin aioin kommentoida :confused: Ainakin taisi jollain alkaa vuoto :( :hug: No se on niin tätä, miks aina pitää osan porukasta olla se joka tippuu pois, epäreilua : / Mutta tarrasukkia kaikkien pikkuisille nyt matkaan..
 
mymosa
Mä jo etsiskelin netistä runoja, joilla ilmoittaa raskaudesta sitten joskus.. eipä löytyny mitään uutta, ne perinteiset.

Ja huomasin tuossa, että kissan hiekkalaatikon siivous alkaa käydä mielenkiintoiseksi :p Ihanaa.. yök.
 
Vauvahaaveita Kiitos uudesta pinosta! Tosi ihana teksti. :heart:

Olin näköjään unohtanut ilmoittaa ikäni.. Nyt on ikää 33 mittarissa ja on vielä silloin kun vauva syntyy. Dementia näköjään vaivaa nyt jo... :LOL:

Varasin ensimmäisen neuvola-ajankin. Se on 13.9. Sen jälkeen pitää itse varata np-ultra.
 
Terveisiä varhaisultrasta!! Siellä pikkuinen heilutteli itseään ja sydän sykki hienosti :heart: kaikki oli niinkuin pitääkin :heart: aivan ihanan helpottunut olo! Nyt raskaus on todella ihan totta!
Neuvolaankin nyt vihdoin sitten soitin ja aika tuli heti huomisaamuksi.
Sukupuolesta: aiemmissa ei ole selvitetty etukäteen, nyt mies haluaisi tietää, joten varmaan kysäistään kun sen aika on. Ja täällä oli puhetta kertomisesta, me aiotaan myös pitää asiaa salassa vielä toistaiseksi. En tosin tiedä kuinka kauaa enää kestää ennenkuin joku kysyy, turvottaa aika lailla :D

Bolakoruista: mä haluan ehdottomasti sellaisen! Vielä kun osaisin päättää sen värin :)

Belalle kovasti voimia :hug: :heart:
Mistelille myös :hug: toivottavasti on ihan harmitonta!
 
mymosa: En minäkään kovin montaa vaihtehtoa löytänyt nuista runoista, mutta, pari tällaista olen laittanut;

"sai alkunsa tähdenlennosta, horsman nukasta hennosta, taivaan sateenkaaresta, isän ja äidin haaveesta. Salaisuus ei pysy kauaa, meillä odotetaan vauvaa" sit perään laskettua aikaa ym. :)

Toinen millä nyt ilmoitin esim. isän vaimolle ja sit myöhemmin kavereille ketä ei vielä tiedä tästä, niin tämän

"kolmannen lapsen, pienen linnun, kannan alla sydämen. Sit on onni täydellinen, kun syliini saan ottaa sen. Tunnen käden pienen hennon, tunnen posken pehmeän. Voisko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän." :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
"sai alkunsa tähdenlennosta, horsman nukasta hennosta, taivaan sateenkaaresta, isän ja äidin haaveesta. Salaisuus ei pysy kauaa, meillä odotetaan vauvaa" sit perään laskettua aikaa ym.
Tuon löysin itekin..

Tää oli kans kiva, mutta kulunut..

Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen. Kasvaa massussa sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat. Huhtikuussa vauva meille tulossa on, onnemme on rajaton

sekä..

Salaisuuden kuuluville vihdoin julki julistamme,
viikkoja on (määrä), kertoa siis rohkenemme.
Kuiskasimme haikaralle, poutapilven enkelille,
pikkuruinen suuri ihme tulla voisi meille.

Isukki on innoissaan, äiti vielä oksentaa,
vaan asukki vatsaa jo kasvattaa.
Vielä on aikaa arvuutella, odotella ja ihmetellä.
Vappua juhlistamme, luultavasti laitoksella
 
Heips kaikille!!

Ihanaa uutta kuunalkua kaikille (hieman varaslähdöllä)!
Hyvähän se on jatkaa tällaisella näin ihanalla sivulla :)

Kun olette jutelleet, että miten kertoa raskaudesta, ni millon siitä kannattaa ees kertoa? Sillee et se on turvallista? Onkohan tää nyt ihan hölmö kysymys... Mutta kun itse oon sanonu jo parhaalle kaverilleni, vaikka tiedän, että kaikki voi myös päättyä minä hetkenä hyvänsä. Tuntuu vaan siltä, että pakko purkaa jollekin, ettei tarvii ite pyörittää päässä :D

Oon vaa vähän uuno ku ekakertalainen ja tuntuu siltä että 6:n yön päästä ku pääsen ekaa kertaa neuvolaa ni on läjäpäin kaikkea juteltavaa ja kysyttävää neukkatädiltä :D

Tänään kun poksuu kuitenkin vasta rv 6..

Terveiset kaikille masunkantajille!!
 
Kiinalainen lupasi poikaa meille :)
Esikoisestakin lupasi pojan, ja poikahan me saatiin.

Jännittää huominen varhaisultra, vaikkei siinä mitään ihmeellistä olekaan, kun ei tarvitse jännittää lyökö sydän vai ei (kiitos dopplerin).
Muuten meidän huushollissa on asiat mallillaan, ja olokin on edelleen ihan täydellinen =)

Voimahali Belalle :hug:

Tanya rv 6+3
 
masulainen Näinhän kaikki väittää, että turvallisin olisi kertoa vasta sen np-ultran jälkeen, eli rv 12 tienoilla :)

Esikoisesta me kerrottiin kaikille vasta rv 11+6 ultrauksen jälkeen, mutta nyt mä aion kertoa ensi sunnuntaina sukulaisille kun kerran synttäreiden merkeissä tavataan :)
 
Oonkin tätä asiaa jo tiedustellut tuolla toisaalla (muistaakseni, tai teiltä??) mutten saanut mitään vastausta. Osaako joku sanoa, että onko np-ultra ja lääkärineuvola mahdollisesti sama asia?

Kun täällä Helsingissä tuli vain aika postissa tuonne np-ultraan, jonka suorittaa kätilö. Ja puhelimessa neukkarin täti sanoi, että varaan seuraavan th-neuvolan viikolle 16. Ja sitten kaikkialla (esim. Tekay ja Vau-kirja) lukee, että pitäis olla lääkärineuvola viikoilla 10-12. Ni en oikein tiedä... jotenki neuvolassa oli semmoinen meininki, että "tässä nää kirjat ja vihkoset, vauvakerhot kokoontuu tuolla läheisessä puistossa, soittele, jos on jotain, moikka".

Neuvoloissa kautta maan tuntuu olevan villin lännen meininki, ei mitään säännönmukaisuutta. Osa huolehtii hyvinkin asiakkaistaan ja osassa on herran haltuun -mentaliteetti.

Ainii, kiitoksia uudesta palstasta :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mä kerron äidille, jos ar-ultra näyttää hyvää. Mies ei halua kertoo omille vanhemmilleen vasta, kun ollaan käyty np-ultrassa ja siinä sitten kerrotaan miehen sisaruksillekin.
Kellekään muulle en ajatellut kertoo näiden lisäks kuin isälle ja parille hyvälle ystävälle.

Äiti kuitenkin on mulle todella tärkeä ja läheinen, niin jos raskaus päättyy suruun niin tiedän saavani tukea ja äiti ymmärtää eikä tarvii alkaa selitellä.

Isälle ei voi kertoo ennenkuin on ihan varmaa.. se meinaa hölöttää sen innoissaan kaikille :LOL:
Esikoisestakin pyyysin pitämään pari viikkoa salassa, mutta kuinkas kävi, viikon päästä ties kaikki työpaikalla :D ja kuopuksen ultrakuvaa esitteli ylpeenä kaikille, hänestä tulee pappa :D

Mites muuten, miten teillä kutsutaan isovanhempia? Mä mietin, että jos miehen vanhemmat ois mummo ja ukki.. kun mun vanhemmat on mummi ja pappa. sitten on iso-mummo ja iso-pappa (mun isovanhemmat).. alkaa mennä sekasi :) ja mun lapsien isän äiti on mummu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Syyskuisista teitä täällä kurkin (ja mymosaa) ja vastaanpa samalla tuohon Samirjan kysymykseen
onko np-ultra ja lääkärineuvola mahdollisesti sama asia?

Kun täällä Helsingissä tuli vain aika postissa tuonne np-ultraan, jonka suorittaa kätilö. Ja puhelimessa neukkarin täti sanoi, että varaan seuraavan th-neuvolan viikolle 16. Ja sitten kaikkialla (esim. Tekay ja Vau-kirja) lukee, että pitäis olla lääkärineuvola viikoilla 10-12.


Np-ultra ja lääkärineuvola eivät ole sama asia. Ultran tekee molemmilla kerroilla kätilö valitsemasi synnytyssairaalan äitiyspoliklinikalla. Itsekin Helsingissä asuvana olen kokenut tämä säästölinjauksen, jolloin neuvolalääkärikäyntejä on vain kaksi, viikolla 26 ja 36.

Itselläni eka neuvola käynti oli rv 8+, seuraava rv 22, lääkäri rv26, th rv 33 ja huomenna on toinen lääkäri rv 36+0. Tuonne väliin sitten sijoittu nuo ultrat. Olen uudellene synnyttäjä niin en saanut tuota rv16 käyntiä. Ekalla ja tokalla kerralla (7v ja 6v sitten) neuvolassa käytiin kerran kuussa, nyt olen siis käynyt vain nuo 4 kertaa ja viikkoja 35+6. Tuon huomisen lääkärin jälkeen suraava käynti on 38+0 ja siitä sitten viikon välein.

Toivottavasti tämä selvensi jotain :)

-Santtu 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Itsestä tuntuu niin älyttömän vaikeelta kertoa äidilleni, koska en kertonu heti.. En tiedä mitä siinä jännitän ku tiedän, että äiti suhtautuu asiaan positiivisesti. Mutta se kalvaa mieltäni ku en kertonu heti.. Se jotenki ois ollu luonnollista sillon kertoa tyylillä ku plussas, koska se todellakin ois ollu tukemassa ois vastaan tullu mitä vaan., Mutta nyt.. Miten voi asian esittää...???
 
mymosa
Masulainen, mä aattelin mennä käymään ja kertoo, että kävin tuossa lääkärissä ja sain se lääkäri kertoi, että jos hyvin menee niin mummi saa ostaa vappuna yhden vappupallon lisää ;)
 
Moi:wave:

Uusi pinomme alkaa hienolla tekstillä!!

Varhaisultrassa käyty ja pieni pavu siellä kasvaa:heart: Sykettä ei vielä osattu katsoa,mutta viittaa siihen,että kaikki ok.Hankala katsoa,kun kohtu kovasti taaksepäin.
Lääkäri lupasi ultrata 13.9. uusiksi,koska kuulemma tulin pikkasen liian aikaisin:D
Ei ota kuin ultrasta sen maksun ensikerralla,joku 40e.

Raskausoireista ei tarvitse olla huolissaan.
Kyllä mieli rauhoittui.Ei ainakaan ole ulkoinen raskaus ja jotain ihmeellistä ,on oikeassa paikassa kehittymässä.

luosto rv 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Kiitoksia vastauksista! Löysinkin lopulta HKIn informaation asiasta ja tosiaan eka lääkäri on muutettu "tarvittaessa"-lääkäriksi:
"Alkuraskaudessa lääkärikäynti on vain tarvittaessa noin 12 raskausviikolla. Uudet sikiöntutkimukset korvaavat aikaisemman ensimmäisen lääkärikäynnin. Lääkärissä käydään raskausviikoilla 24 - 28 ja 35 - 36." Näin siis Helsingissä.

Ihanaa Luosto ja muut joilla on ollut mukava ja rehti ultraaja, joka on pahoitellut, että on käyty liian aikaisin ja tarjonneet ilmaista tai alennettua toista ultraa. Mun ultraajat on laskuttaneet kovimmalla mahdollisella kädellä ja se eka suunnilleen naureskeli, että mitäs tulit liian aikaisin, hölmö. :O
 
mymosa
Vielä tuosta kertomisesta, että omat lapset on varmaan se mikä mietityttää milloin.. koska ne on ainoat jotka ei sitten ymmärrä jos raskaus keskeytyy. Joten mennään ainakin sinne np-ultraan siinäkin. Samalla mietin miten kerron exälle, mutta eiköhän ne lapset sitten kerro ;) ei vaan, joskus tuossa loppupuolella sitten..
 

Yhteistyössä