Huhtikuun Helmet 2012

Nyt on sitten korkattu pino tänne vauvapuolelle. Keskustelu todennäköisesti on melko maltillista näin alkuun kun kaikilla on vielä pienet vauvat. Toivottavasti kuitenkin saamme jotain keskustelua aikaiseksi myös tällä puolella :D
 
Kiitos CVAD uudesta pinosta. Toivottavasti saadaan keskustelua aikaan :)

Täällä on ollu vähän kiukkupäivä neidillä -näin äitienpäivän kunniaksi ;) ollaan otettu syöttöpunnituksia ja eipä sitä maitoa paljon tule; 20-30grammaa nousee paino kun tunnin tissittelee.. Sukuvika ja onhan se tyhjää parempi kumminkin. Pääasia et neiti saa ravintoa ja kasvaa :) Eli en ole maani myyny kun ei se maito kunnolla ole noussut -olihan se jo tiedossa..

Pulautellaanko muilla välillä tosi reilustiki? Välillä huolettaa kun maidot tulee myös nenän kautta kun niin paineella oksentaa/pulauttaa :| että onko normaalia.. Kumminki pissaa ja kakkaa tulee. Ehkä sitä esikon kans huolestuu vähän joka asiasta :p
 
Tänne on rantautunut tytölle pienen pieni flunssan poikanen, mutta silti tyttö on jaksanut olla yhtä hymyä :) Mulla rupesi maidon tulo loppumaan kun olin imettänyt 2 viikkoa, ja oli pakko antaa korviketta silloin.. tyttö oli vaan tississä kiinni ihan koko ajan ja itki nälkää.

Meillä ei olla pulautettu kun 1 kerran ja sekin tapahtui silloin, kun mies vaihtoi vaipan suoraan ruokailun jälkeen.. Ei mikään ihmekkään, kyllä se itselläkin tulisi jos juuri ruokailun jälkeen alettais pyörittelee ja veivailee :D
Teidän varmasti kannataisi seurata tilannetta ja ottaa neuvolassa puheeksi tuo.. Ettei olisi vaan refluksia jos pulauttelee useinkin?

Mitenkäs teillä vietettiin äitienpäivää?
 
Äitienpäivänä meillä nautittiin aamiaiseksi kakkukahvit, ja äitini luona käydessä syötiin lisää kakkua. Ja tämänpäiväinen varpajaiskahvittelija toi tuomisinaan vaippoja - ja lisää kakkua. :D

Meillä pulautellaan tuon tuosta, lähes joka syötön jälkeen ainakin pikkuisen. Näyttääkö vain, vai tuleeko korvike ulos herkemmin kuin rintamaito...? Muuten "omat eväät" riittävät, mutta yötä vasten pojalla on niin kova tankkaaminen, että korviketta on annettava semmoiset 40-60 milliä lisäksi. Yöt on tähän saakka menty yleensä kahdella syötöllä.

Mallamia & Elvis 5 viikkoa ja 2 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos CVAD pinosta:flower:

Meillä juhlittiin jo ristiäisiä ja poika sai kasteessa nimekseen Nuutti:heart: Pikkasen meinas laittaa ranttaliksi, mutta rauhoittui sitten, kun otin hänet syliin. Nyt olo ihan poikki, kun ristiäisten järjestämisen lisäksi mies oli viime viikolla reisussa ja olin noiden kolmen murun kanssa ihan keskenäni, oli siinä tohinaa:)

Meillä ollut tuota tukkoisuutta jo reilu viikon iästä. Välillä pahempi, välillä parempi. viime yönä oli taas tosi tukossa, en oikein uskaltanut alkuyöstä itse edes nukkua, kun kuuntelin toisen työlästä hengitystä. Varsinaista flunssaa ei silti ole. Refluksia lääkäri vähän epäili, mutta katsotaan mitä neuvolalääkäri meinaa viikon päästä. Nyt siis käyty Mehiläisessä pari kertaa katsomassa korvat ja äitienpäivän kunniaksi hakemassa silmätulehdukseen helpotusta.

Kovasti usein meillä syödään, maitoa tulee kyllä hyvin, mutta näin iltaisin saa jo imeä pidempään, että heruu ja välillä meinaa mennä pienellä hermot. Paino noussut huimasti, 2viikossa oli tullut kilo lisää, että vaikka välillä tuntuu, että riittääkö maito, niin ainakin hyvin kasvaa. 5 viikkoisena meillä oltiin 61cm pitkiä ja 5842 g, eli aikamoisen kokonen jo poju on:)

Mut nyt vielä kerran syöttään ja sit nukkuun. Yölläkin syödään aika usein, mutta suht hyvin olen silti jaksanut.

Pomppuli ja muru 6 vko
 
Meillä pikkuisella oli hieman ennen kolmen viikon ikää ns. tiheän imemisen kausi. Oli rinnalla lähes koko ajan ja kerran jouduin antamaan vastiketta kun huusi selkä kaarella. Soittelin asiasta silloin itku silmässä imetystukipuhelimeen (041 528 5582, ilmainen) ja sain hyviä neuvoja ja rauhoittelua. Imetys sujuu lapsentahtisesti eli joka inahdukseen meillä tarjotaan rintaa, öisin mennään 2-3h syöttöväleillä

Kahden viikon ikäisenä alkoivat vatsakivut/kipristelyt ja otettiin käyttöön Cuplaton. Eteenkin unissaan ähistää kovasti ja pieree. En osaa sanoa onko Cuplatonista ollut apua, eilen ensimmäisen kerran huusi vatsaansa useampaan otteeseen. En kuitenkaan sanoisi sen vielä olevan koliikkia. Olen alkanut välttämään joitain ruoka-aineita kokeeksi ja aloittanut itselleni maitohappobakteerit.

Torstaina olisi tarkoitus mennä ensimmäisen kerran pidemmälle automatkalle, kun mennään maalle katsomaan mummua ja pappaa. Saavat pienen tauon äitini rintasyövän ajattelusta, kun pääsevät touhuamaan pikkuisen kanssa.
 
CVAD kiitos pinosta! Toivottavasti matkanne onnistuu :) Onko kyse pitkästäkin matkasta? Oletteko ihan yökyläreissulle menossa? Mä en pysty suunnittelemaan pidempää autoilumatkaa vaikka halu olisi kova koska olen meidän perheen ainoa autokuski enkä uskalla tällä höttöpäällä paljoa noin kalliin lastin kanssa ajella ettei tuu vahinkoa.

Äitienpäivää vieteltiin meidän perheessä vatsataudin kourissa. Jäi aamupalat sänkyyn saamatta ja kuohuvaiset ja mansikat nauttimatta.

Pikkuinen on edelleen aivan ihana vaikka onkin aikamoinen kiukkuakka. Syö tosi usein öin ja päivin. Ehkä yksi-kaksi pidempää nukkumaväliä mahtuu vuorokauteen. Luulen että nää kaikki mun ja meidän sairastamiset vaikuttaa vauvaankin ja rauhottuu kun päästään normaalin elämänrytmin makuun. Ainakin hartaasti toivon niin.

Ja lauantaina pitäisi päästä ristiäisiä viettämään. Onneksi ovat kirkolla eikä kotona niin ei tartte kotona siivoilla sen kummemmin. Osan tarjoiluistakin olen tilannut muualta niin täytyy vaan voileipäkakku väsätä. Nimikin ollaan saatu jo valmiiksi ;)

Huomenna neuvolaan niin päästään taas näkemään miten tuo sumopainijan alku on kasvanut ;)
 
Hei jes, tätä olikin jo odotettu, ei vain itse saanut aikaiseksi, kiitos ketjun aloittajalle :)

Lalle: meilläkin on jo 1,5 kk neidillä ollut flunssa, vaikka ei onneksi kovin paha, sellaista röhinää ja röhkettä ja vähän itkuisempaa ja unisempaa meininkiä. Meillä tyttö on oikea puklunaattori (muunnos terminaattorista...), sillä puklua tulee melkein joka aterian jälkeen enemmän tai vähemmän, usein mahtavan röyhtäyksen saattelemana. Mutta nuo vanhemmat lapset oli samanlaisia ja ainakin päälisin puolin terveitä on heistäkin tullut :)

Nukkuuko muiden pienet jo yönsä? meillä valvotaan ilta klo 24-01 asti ja sitten nukutaan aamu puoli kuuteen. Yösyötöt loppuivat ensimmäisiin viikkoihin. Meillä on nimijuhlat kotona niin pakko johonkin väliin siivota, onneksi on vielä aikaa laittaa tämä romuläjä kuntoon (koti), ei ole oikein ehtinyt siivoamaan kun on ollut niin kauniita päiviä, ollaan lasten kanssa vaan vaunuteltu ja oltu ulkona.

Onko muilla naperot kakkailleet miten sattuu? meillä kakkasi kellon tarkasti 2 krt päivässä aluksi, mutta sitten piti melkein 2 viikon tauon josta jo huolestuttiin, sitten kokeiltiin luumusosetta (neuvolasta neuvottiin) ja mallasuutetta ja nyt isompi tuloste tulee ulos sentään kerran viikossa... mutta kaipa se vielä näin pienillä on vielä vähän vaihtelevaa.
 
CVAD meilläkin muuten alkoi 2 vkon iässä vatsavaivat ja pari yötäkin meni tosi huonosti. Vaihdettiin d-vitamiini jekovittiin niin vatsavaivat alkoivat helpottaa. Joka tuutista väitetään että d vitamiinin käyttö ei vaikuta vatsaan mutta ainakin meillä mahavaivat alkoivat heti kun d vitamiini aloitettiin. jekovit sopii paremmin vatsalle kun on vesiliukoinen, vaikka lisäksi välttelen kaasua muodostavia ruokia, on tuntunut auttavan ja ollaan jo pitkään nukuttu pitkään ja makeasti. Meillä on tosin ollut iltahuutoa ennen nukkumaanmenoa, mutta olen antanut lisämaitoa (omaani tosin) pullosta vielä lisäksi kun vauva on tankannut molemmat maitoeväät. Vauvalle järjestely on sopinut hyvin ja on nukkunut tuppaus-syötön jälkeen pitkät unet.
 
Korkkaampa minäkin malta osaltani uuden pinon :)

Meillä 2 syöttöä yleensä yössä, n. 3-4 tunnin välein syö.

Kakkaa on lähes joka vapassa, massu toimii siis sen suhteen ainakin, isäänsä tullut ;) :LOL:

Kastejuhla 26.5 eli reilun viikn pääsä, nimi on jo valmiina :) Juhla on seurakuntatalolla, just siks, että ei tarvii erikseen buunailla ja hommata astioita, liinoja ym. sieltä täältä, seurakuntatalolla kun on kaikki, vähemmän stressaavaa minulle :)

Me tehtiin 2 viikon iässä pidempi reissu, junalla mentiin aamupäivällä, 2 tuntia ja autolla tultiin iltapäivällä/ illalla, 2 tuntia, molempiin suuntiin matka meni oikein hienosti, pika vain nukkui :)

Josefia ja Aleksi, huomenna jo 4 vko :O :heart:
 
Meillä on käytössä rela tipat pienellä eikä niistä ole onneksi tullut mitään tytölle :)
Flunssakin tuntui menevän ohi ihan parissa päivässä eikä tyttö ole enää rohissutkaan..

Tänään olikin sitten 2kk neuvola.. Tyttö sai rota rokoitteen, toivottavasti ei tule mitään mahanpuruja toiselle.. :( Mutta hienosti oli kasvanu ja kehittynyt tyttö 2 viikon aikana.. :)

Meillä mennään yöunille n.9 aikaan ja ensimmäinen syöttö on 2 - 3 välillä ja seuraava on sitte 6-7 aikaan, jolloin olen itse jo noussut.. huonoimpina öinä saa nousta 2 tai jopa peräti 3 kertaa mutta ei välttämättä tyttö tahdo kuin tutin :)

Meillä on kastejuhla sunnuntaina täällä kotona.. kauhea homma kun pitää siivota, pestä ikkunoita ja touhuta paljon muutakin.. Mutta toisaalta pienet ristiäiset kun on niin turha ottaa mitään isoa seurakuntataloa :)

Tyttöö kakkaa yleensä joka toinen päivä ja silloin saattaa vääntääkkin useammat satsit :D

Lalle ja tytöntylleröinen 2kk :)
 
Hah, löysinpäs tieni tänne pinoon! :)

Meillä ei älyttömästi pulautella, mutta vähän kuitenkin. Ei tuu siis isoja määriä kerralla, mut ei joka syötön jälkeenkään tule puklua. Imetin vajaat 2 viikkoa, mutta pojan imuote oli väärä niin mun maito ei riittänyt kun ei poika väärällä otteella saanut rinnasta tarpeeksi. Pumppasin vajaan viikon ja annoin pullosta, mutta nyt ollaan jo hetki menty täysin Nannilla.

Poika nukkuu tosi paljon, ainakin jos esikoiseen vertaa. Esikoinen oli hereillä paljon päivällä, mutta tää enimmäkseen nukkuu. Hyvä vaan, niin on aikaa olla esikoisen kanssa :) Ja yötkin menee hyvin, aletaan nukkumaan n. 22 kieppeillä ja syödään kolmen aikaan, seuraavan kerran herätään noin 7 pintaan joko pojan tai esikoisen toimesta :) Saa sentään nukkua tarpeeksi.

1kk neuvolassakin käytiin tällä viikolla, mitat oli 58cm & 5270g (synt. 54cm & 4240g). Kaikki oli muutenkin hyvin. Neuvolatäti kyseli, saanko mä päivisin lastenhoitoapua kun mies on töissä. Enpä saa kun kaikki muutkin tutut on töissä päivisin :D Mutta en oo tarvinnutkaan, tuntui vaan oleva aika huolissaan mun jaksamisesta, vaikka ei mulla vielä ole ollut mitään erityisiä vaikeuksia kotona ollessa. Pari kertaa olis tarvinnut toiset kädet kun molemmat on sattuneet huutamaan yhtä aikaa. En tiedä näytinkö sitten niin väsyneeltä vai mistä moinen huoli johtui.

D-vitamiinit on käytössä, mutta me ostettiin suoraan rela-tipat. Esikoiselle ei käynyt Jekovit eikä mikään muukaan, niin ei jaksettu nyt alkaa edes kokeilemaan. Muutenkin pojalla on ilmavaivoja, ja on Cuplaton myös käytössä.

Nyt olis armoton laihdutus päällä siskon polttareita ja häitä varten. Polttarit on jo kolmen viikon päästä, ja painoa pudotettavana "vaan" 12kg!! Luotan nutrilett-kuuriin, sillä ne viimeiset kilot viimeksikin lähti..

Adelei & poju 1kk 3vrk
 
Hui, Adelei, siellä jo iloisesti laihdutellaan :D Mulla ois paljon kyllä sitä sarkaa olemasas mutta maltillisesti pitää vielä ottaa. 5-6kg raskauden tuomia ilokiloja ja siihen päälle vielä 10kg saa lähteä. Kovasti Tsemppiä siihen puuhaan!

Olen ymmärtänyt että ainakin rintaruokitulla vauvalla normaalia on kakata kymmenen kerta päivässä tai
kerran kymmenessä päivässä ;) Jos ei sen kummempaa haittaa lapselle ole niin en tekisi mitään. Ns kuumeen mittaaminen pyllystähän saa monelta vauvalta kakkausrefleksin aikaan. Meidän tyttö kuuluu vielä noihin koko ajan kakkijiin :D

Kuudes ihme ja tyttö JO 5vkoa :)
 
Jos nyt kirjottaisi kun vauva nukkuu :)

Meillä mennään tällähetkellä täysimetyksellä, mullahan kesti maidonnousu sen 5pv ja vauva sai joitakin päiviä lisämaitoa, mutta kun käytiin sairaalassa painokontrollissa ni sain jättää sen jälkeen lisämaidon pois. Perjantaina oli neuvolakäynti ja poitsun paino oli noussu yli syntymäpainon eli oma maito riittää ainakin toistaiseksi :) Ihan kiva juttu. Vielä kyllä mietityttää jos poika nukkuu pari tuntia et saako tarpeeks maitoo mut tyytyväinen kai tuo on jos kerta nukkuu :)

Ristiäiset on heinäkuun alussa, nimeä ei oo päätetty vaikka vaihtoehtoja on joitakin.

Paino mulla on nyt sama kun ennen raskautta eli n. 16kg on tippunut 10pv:ssä!!! Eli pikkasen vissiin olin turvoksissa..

Esikoinen on vauvan ottanu hyvin vastaan, mut on hirveesti isänsä perään nyt kun mun aika menee paljolti vauvan kans. Eiköhän se siitä tasaannu kuhan vauva kasvaa ja päivät rytmittyy. Kohtahan mä jäänkin lasten kans kotiin kun mies lähtee töihin.

Aurinkoita päivää!! Ingeri ja isohärkäpoika
 
Ristiäiset on meillä 3.6. Nimeä ei olla vielä keksitty, ei oikeen ole edes ideoita.. Miks pojalle on niin vaikee keksiä nimi?

Sillon kun itekin imetin, niin paino tippu aika paljon. 1kg/pv suunnilleen. Mulle tuli nuita kiloja niin paljon, että on vielä ihan liikaa jäljellä :( Mutta tän Nutrilett-kuurin aikana kahden ekan päivän aikana putos 2kg, enää en oo uskaltanut käydä puntarilla :D Käyn tästä lähin vaan kerran viikossa. Onpahan toivottavasti niitä tuloksiakin. Kyllä pikkusen tekis välillä mieli syödä edes jotain tavallista ruokaa, mutta aion kyllä kituuttaa näillä ainakin 2 viikkoa, ja sen jälkeen alkaa lisätä tavallista ruokaa ruokavalioon.
 
Taidanpa minäkin liittyä tänne kun ei tuo meidän 3v ole oikein hyvää juttuseuraa:D
Meidän tyttökin jo 7vko:O kokoa rakkauspakkauksella oli 6vko painokontrollissa 3830g ja 51cm (syntyessä 2610g ja 45cm) Neuvolatätikin sano että on tyttö ollut ainakin ruoka-aikana kotona..:)
Ristiäiset olisi 27.5 ja samalla vietetään pojan 3v synttäreitä..
Täällä vauva on aika pitkälti korvikkeella kasvanut saa kuitenkin vähän rintamaitoa mutta eipä niillä määrillä kehuskella voi.
Yöunet tuntuu tytöllä alkavan klo 23 ja heräilee viimeistään 4:n maissa syömään sitten 6-7 ja sitten herätään 9 maissa tai riippuu paljon esikoisesta..Oon jo odotellut milloin saisi nukkua koko yön putkeen mutta parempi tämäkin on kun tunnin välein herätä.
Onkos täällä kenellekään palannut menkat? mä itse oon niitä jo odotellut kun esikoisestakin alko todella nopeasti mut onneks on ollutt jälkitarkastus niin ei tarvii jännittää tuleeko menkat just silloin:p
Painoa on jäänyt 4kiloa vaikka enemmänkin olis saanut jäädä..nyt siis 44kg/160cm Synnytyksen yhteydessä ollut mahatauti poisti hyvin kiloja ja itsestään on lähtenyt pari kiloa..
Mulle pukkaa myös uutta vauvakuumetta mutta tuskinpa isäntä riemastuis ajatuksesta:LOL:
Mukavaa alkavaa kesää kaikille! Avantasia & Emilia 7vko
 
Helou!

Meiltä myös löytyy melkoinen pulauttelija, välillä menee kyl ruokailun jälkeen ettei pulauteta ollenkaan (harvoin siis näin), mut yleensä tulee enemmän ja vähemmän -kuulemma normaalia kunhan paino nousee ja vaippoja kuluu..

Täälläkin kasvatetaan korvikelasta 98%:sti, äidinmaitoa saa myös mut tosi niukasti sitä multa tulee ja jos neidillä kova nälkä niin ei malta tissillä kauaa olla kun menee hermot eli pieni aperatiivi (?) korviketta jotta nälkä ei niin suuri ja sit jaksaa imeä tissistäki paremmin.. :)

Tytsy on kyl tosi kiltti ja rauhallinen (toivottavasti kestää forever ;) ) enkä ole huomannu d-tipoistakaan olleen haittaa, nyt menee 4 tippaa.

Tänään oon ollu ihan sika väsyny vaikkei mitään erityistä olekaan ollu joten nukun vierashuonees korvatulpat korvissa ens yön ja mies hoitaa :) onneks yöllä nukutaan 3-4h edelleen ja sit syödään (tällä hetkellä 100ml) ja taas nukutaan se 3-4h ja syönti jne. ettei tosiaan tarvi juuri valvoskella. :)

Onkos muita kestovaippojen käyttäjiä? Me ollaan nyt pari viikkoo käytetty (paitsi öisin ja reissuun lähtiessä kertis -ei ole ollu "yövaippoja" ku vasta eilen posti toi parit kappaleet ja nyt eka yö kokeilussa riittääkö imu) ja ollaan kyl oltu tyytyväisiä kestoihin. Toki pyykkikone pyörii useemmin mut pyörii muutenki ku neiti pulauttelee vaatteille jne.. Toivottavasti noissa yövaipois riittää imu niin vois kokonaan siirtyä kestoihin.

Me ei pidetä erityisesti nimiäisiä ja nimikin on jo ilmotettu kaikille. Kun kela kortti saapuu niin vois jonku kakun leipassa ja kutsua isovanhemmat kahville (muut sukulaiset asuu 800km päässä).

Tulipas tarinaa, josko alkais nukkumaan ja nukkuis PITKÄSTÄ AIKAA H-Y-V-I-N! :) Kun ei raskauden loppuaikanaakaan ollu hääppösiä nuo yöt..

L ja Nti S 3 viikkoa ja 2 päivää :heart:
 
Hei!:wave: Voisin minäkin tänne kirjoitella kuulumisia vaikka vauva onkin pitänyt melko kiireisenä :)

Sektiosta: Olen toipunut hyvin ja nopeasti. Pikkusen saa ottaa vielä varovasti,mutta lenkillä voin käydä jo lähes normaalisti. Tiettyjä liikkeitä saa vähän varoa.

Vauva: On pääasiassa kiltti ja rauhallinen. Syö yöllä n.2kertaa ja päivällä 2-3tunnin välein. Ollaan jouduttu painotarkkailuun kun pikkusen paino ei oikein meinaa nousta. Perjantaina taas neuvolassa pitää käydä. Vauva on kuitenkin virkeä ja hyvävointinen joten tuskin mitään vakavaa...syö kuitenkin hyvin.

Maitoa: Tulee hyvin ja imetys sujuu ihan mukavasti.

Oma paino: Sektiosta on nyt vajaa 2vkoa. Paino on pudonnut n.11-12kg. Yhteensä painoa tuli mulle n.15kg eli ei enää paljoa jälkellä. Taitaa tuo imetys ja kiire tehdä tehtävänsä :D Vatsa on vielä turvoksissa leikkauksesta,huomaa kun se on sellainen kova pallo eikä sellainen löllykkä niinku synnytyksen jälkeen yleensä on. Jospa se siitä laskeutuu...

Ristiäiset Meillä on 4vkon päästä jolloin samalla myös meidän häät. Onhan se jo aikakin kun yhdessä oltu 8.vuotta ja kihloissakin vuodesta -07.

Bluebaby ja Prinsessa n.2vkoa.
 
Menkat on ilmeisesti nyt aluillaan :kieh: Jälkivuoto kesti about 3½ viikkoa sit viikko väliä ja nyt näyttäis, et menkat tekee tuloaan.. Jälkitarkastus mulla joskus kesäkuun puolivälissä..

Lauantaina tuli pienelle 1kk täyteen ja torstaina on neuvolakäynti edessä, saa nähdä kuin on kasvanut, ainakin tuntuu, et pituutta on tullut hurjasti lisää..

Meillä mennään osittaisimetyksellä, saa 2-3 kertaa päivässä pullosta, muuten imetän..

Alkaisi vauva jo heräillä, pääsis Lauantain ristiäisiin tilaamaan kakun sekä kirkkoherranvirastossa pitää mutka käydä, postissakin olis paketti..

Josefia ja poika reilun 1kk :heart:
 
Josefia, mulla kesti jälkivuoto lähes kuukauden, oli niukkaa tiputtelua kaiket päivät. Oli muutaman päivän paussi ja tänään tulee taas :mad: Mut ei nää tunnu menkoilta, kun ei oo mitään alavatsakipuja tms. Ja mulla olis keskiviikkona jälkitarkastus, onko vuodosta sillon jotain haittaa??
 
jälkitarkastuksessa ei vissiin mielellään saisi olla runsasta vuotoa kun haittaa näkyvyyttä mutta siltikin oon kuullut että tekevät tarkastuksen vaikka oliskin vuotoa.
onnea bluebaby jo valmiiksi naimisiin menosta:) Mäkin olisin jo ihan valmis menemään naimisiin mutta tuskinpa mies kosii, sanoo vaan että "voithan säkin mua kosia" Se vaan kuulostaa jotenkin niin epätoivoselta: /:D
Torstaina tytöllä lääkärineuvola..saas nähdä onko taas tullut puol kiloa painoa:p Ja tytön päässä on ollut syntymästä asti pieni pahkura,rasvapatiksi terkka sitä epäili mutta kysytään vielä lääkäriltä..Toivottavasti ei oo mikään ihmeellinen:|
 
Meillä tuli sit vauvalle flunssa : / Eilen alkoi pikku hiljaa ja aamuyöstä jo oli aivan räkäinen, raukka :( Onneksi on nenäfriida, paras keksintö ikinä ja suolatipoista myös ollut suuri apu.

Mummolassa oli ekan kerran hoidossa tänään 1½ tuntia, että sain asioita hoidettua, ei tarvinnu pientä räkänokkaa mukana kulettaa.. Hyvinhän siellä oli mennyt ja mummi oli onnessaan :)

Poika ylihuomenna jo 5 vkoa :)
 

Yhteistyössä