Huhtikuun Helmet 2012

Heippa tännekin puolelle!

Hei jos joku haluaa vielä liittyä tuonne meidän fb-ryhmään jutustelemaan, niin ilmotelkaa :wave:

Meillä menee vauvan kanssa mukavasti :) Nukkuu ja syö hyvin, on yhtä helppohoitoinen tapaus kun tuo esikoinenkin vauvana :) Esikoistyttö (2,5v) on ottanut vauvan hyvin vastaan, joskin vähän mustasukkanen on välillään isästään, isintyttö kun niin vahvasti on :D

Aika menee kyllä niin nopeesti! Näin tänään pari viikkoisia vauvoja yhdessä mammatapaamisessa ja voi että ne näytti pieniltä meidän jässikkään verrattuna. Miten nää kasvaa näin nopeesti! :)

-Ceali & Lilleri 2kk
Mä voisin mielelläni tulla mukaan jutustelemaan :) Mitä kautta ryhmään pääsisin?
 
Moikka :)

Meillä nyt poika 3,5kk, 3kk neuvolassa mitat 6875g ja 62,5cm, hienosti kasvaa, pelkällä nan-maidolla mennään. Velliä iltaisin 150ml, mut sehän on "maustettua" korviketta :)

Aleksi käätyi selältä mahalleen himpun alle 3kk ikäisenä, päätä pitää mahallaan ollessa käsistä kohottaessa, jämerä poika on :) Nyrkkiä imee kovasti ja kuolaa, kuolalaput jo pakollisia, muuten paita aivan märkä :D Hampaita odotellessa, kuopuksella ekat tuli alle 4kk ja esikoisella 6kk..

3kk rokotteista tuli kuume yhdeksi illaksi ja kiukkua pari päivää, kuumetta oli 38,6.. Muuten ei on ollut terveenä..

Hyvää kesän jatkoa vaan kakille :)

Josefia ja Aleksi 3,5kk :heart:
 
Heippa! Meillä neiti täyttää jo maanantaina 4kk, iik!
3kk neuvolassa mitat olivat 5740g/59cm/39cm eli menee typykkä nyt alku hässäköiden, painon jojoilun jälkeen ihan äitinsä käyrissä :D, tämä siis on ilmielävä todiste siitä, että rintamaidon kanssa alkuvaiheen kasvu olisi nopeampaa on täyttä bullshittia.
Mun tyttönihän siis saa korviketta, koska multa ei maitoa tule(pumppailin jopa rinnat verille, neuvolasta käskettiin jo siirtyä kokonaan korvikkeisiin mutta halusin vielä yrittää ja sit tulikin ihan järkyttävät haavat!) ja itse olin 7-kk asti rintamaidolla +3kk alkaen soseita sain.

Mutta joo, typykkä oppi 3kk-päivänään kääntymään selältä vatsalleen, 6.7.
29.7. Saatiin vihdoin ja viimein pidettyä kaikkien muuttohässäköiden jälkeen nimijuhlat ja kultaseni sai nimekseen Luna Lotta Daniela.
5.8. On Lunan enolla luvassa häät
16.8. On 4kk neuvola ja
1.9. Olisi kullanmuruseni ensimmäisen serkun laskettuaika, syntyis jo aiemmin!!!!

On meillä tässä siis huseeraamista ja sitä on ollutkin jo tätä ennen ihan hirveästi (16.6. Muutettiin omaan kotiin), joten en ole ehtinyt tulla kirjoittelemaan. Pyrin nyt kuitenkin tulla käymään ja päivittää kuulumisia, jos ne siis ketään kiinnostaa.

PS kello on paljon, olen väsynyt, siksi pahoittelen tekstini sotkuisuutta ja epäloogista lauseenjärjestelyä ja typeriä sanavalintojani... Ehkä onkin siis aika painua pehkuihin. Öbaut ysin pintaan kuitenkin toi nahkavekkari aloittaa päiväni höpöttelyllä ja aurinkoisella naurullaan<3
 
Neuvolakuulumisia voisin myös tänne päivitellä. 23.7. oli neuvola ja Väinön mitat olivat 6685g/62cm/41cm. Kaksi piikkiä sai ja rotaviruksen suuhun. Pari päivää oli huutavainen ja sai Panadolia. Vatsakipuja ei suuremmin tullut.

Ja tiedoksi muille Panadol mikstuura paketissa ei ole mukana ruiskua
, vaan se pitäisi apteekista antaa kun ostat tuotteen. Mulle ei annettu ja huutavan lapsen kanssa mitan metsästäminen on aika extremeä.
 
Mulla on ollut jo ihan pienestä lapsesta asti tiedossa, että mitä mulla lapset saa nimekseen sitten kun niitä tulee. Lunallehan oli aluksi tiedossa ihan toinen nimi, Minea jonka serkkuni "varasti" omalle tytöllensä. Eli siis vaikka uskoakseni tiesi miten aion lapseni nimetä niin olivat sitten tammikuussa kastaneet lapsensa samaksi. Tosi kiva kun loppuraskauden vaiheilla sen kuulin ja olin kuin perseeseen ammuttu karhu pari viikkoa. Onneksi oli toinen nimi takataskussa(ko. Nimi oli mulla lapsena useammallakin nukella ja nallella nimenä :D) ja ihan on nimensä näköinen pimu! Jälkeenpäin ajatellen se Minea on turhan ruotsalainen nimi mun makuuni eikä se enää niin kiva olekaan omasta mielestäni, hyvä näin.

Tosin kun toinen serkkuni kuuli nimen, sain kuulla hänen itse ajatelleen sitä omalle lapselleen sitten kun sellainen tulee. Tokaisin vain äkäisesti, ehkä hieman herneen nenään vetäisten "perkele mä olen jo kerran joutunut uudelleen nimeä miettimään ja toista kertaa en ala muiden halujen mukaan menemään" Ei serkkuni sitä pahalla kuitenkaan ollut tarkoittanut, vaan oli tyytyväinen, että sukuun se nimi saatiin. :D mulla vaan silloin hyrräsi ne hormonit ihan hulluina.
Ja sitä päiviteltiin, kuinka suvussa meillä on niin samanlainen nimi-maku, että ajatellaan kuin samoilla aivoilla jokainen.
 
Hassua, meidänkin toinen nimivaihtoehto oli Minea! :D Kaipa nuo nimet on vaan niin saman tyyliset... Meidän suvussa kukaan ei vaan oikein lämmennyt nimelle Luna :s Koirapuistossakin yks vanhempi rouva sanoi "voi ei!" kun kerroin tytön nimen :D Mut nätti nimi silti mun mielestä <3 Mä näin alkuraskaudesta unta, jossa lapsi sanoi olevansa Luna ja tykästyin ajatukseen...
 
Kaikki rokotteet mitä tähän asti on tullut, on annettu. Piikeistä tuli pikku kitinää, mutta tutti suuhun ja hyssutteli niin johan rauhoittui äkkiä. Mitään reaktioita rokotteista ei tullut, neiti oli normaali aurinkoinen itsensä koko loppu päivän. Ainoa mitä oli niin, valvottiin hieman pidempään ja sen huomasi seuraavana aamuna kun aamu herätys normaalin yhdeksän sijaan olikin yhdeltätoista.

Mä olisin varmaan loukkaantunut sille rouvalle, kun mun luonteeni kuitenkin on mitä on. Mulla naama muuttuu jo punaiseksi jos joku sanoo "tiedän samannimisen koiran", mun lapsi on ihminen ei koira. :-D Meillä kaikki ovat tykäilleet neidin nimestä, tytsy muutenkin on alkanut jo tunnistamaan nimensä! :)
 
Täällä kävi myös Minea nimi mielessä:p ehkä sitten jos vielä joskus tulisi tyttö:D
Vauvakuume saa mut kohta hulluks tai siis raskauskuume:headwall:
Täällä Emilia on alkanut nyt oikein kunnolla nauramaan ja ihmettelemään käsiään:) Kääntymistä ei ole edes yrittänyt vaikka aika monet 4kk:t sen jo osaa tai oikeastihan tuo olisi sen 3kk mutta tuskin sillä niin suurta merkitystä on..
Viime yönä nukuttiiin 22-08 kun annoin riisivelliä iltapalaksi,mukava oli nukkua niinkin pitkään:)
 
Huoh! Meillä on nyt menty kaksi yötä alle kahden tunnin syöttöväleillä + nukkuu tosi levottamasti. Eilen puri joka syötöllä tissiä, ajoittain mulla oli ihan oikeasti vaikeuksia olla huutamatta. Puree hullun lailla käsiään ja alkanut kuolaamaan.

Hampaat here we go...
 
Nätti nimi tuo Luna , samin Minea :)

Aleksi oppi tänään kääntymään toieltakin kyljeltä mahalleen :) Seuraavaksi kai ootellaan, että hokaa kuinka siitä käännytään takasin :)

Kaikki rokotteet annettu pojalle..

Itseäni hemmottelin ja tilasin ruskean nahkatakin ja ruskeat saappaat :) Sain ne jo postissa ja on aivan ihanat :) Niin paljon tullut vauvan vaatteita ja muille lapsille vaatteita viime aikoina ostettua, että ajattelin välillä satsata vähän itseeni :)

Kuka on aloittanut soseet? Milloin aloititte ja millä? Me ei olla aloitettu vielä, ensi viikolla tulee 4kk täyteen ja ajattelin jo jotain kokeilla :) Poika syö 2 kertaa yössä ja tankkailee päivälläkin aikalailla, ajattelin jos maissisosetta vaikka alkuun..
 
Täällä on soseita maisteltu..Päärynää,perunaa ja mangoa on kokeiltu eikä mikään niistä oo näyttänyt olevan mikään elämys:kieh:
täytyy tännekin laittaa: Pullava,pullava,pulla pullava pulla pullava :D Jos sais sen omasta päästä tartutettua muihin..|O
 
Meillä käännyttiin tänääm ekan kerran selältä vatsalleen, yli huomenna poika 3kk :) Nyt kääntyilläänkin koko ajan vatsalleen. Pikkasen aikaisemmin poika lähti kääntymään kun esikoinen kääntyi vasta vähän yli 7kk iässä vatsalleen!

Rokotteet otetaan rokotusohjelman mukaisesti ja taitaa 3kk neuvolassa tullakin piikkiä.
Soseet aloitan ehdottomasti 4kk iässä, iso poika on ja paljon edelleen tissillä ni saa vähän enemmän vatsantäytettä sitten, jos vaan suutaan availee. Muistaakseni bataattia? esikoinen sai ensimmäisenä joten varmaan sillä aloitellaan.

Ylihuomenna 3kk neuvola ja silloin poitsu onkin tasan 3kk, siinä se kesä on mennyt :)
 
Miten olette aloittaneet vellin kokeilun? Ihan aamuisin/iltaisin pienillä määrillä vai heti koko satsi? Ja minkälaista velliä olette antaneet? (riisi/maissi/peruna tms) Ovatko pienokaiset oireilleet jotenkin vellin aloittamista? Meillä täällä esikoisen kanssa edessä velliin siirtyminen, mutta en oikein tiedä millä vellillä aloittaa ja miten... Vinkatkaahan joku hyvä ja maistuva velliresepti! :D
 
jahas,tällä menolla mä jään tänne yksinään höpöttää kun kaikki on facebookissa :kieh:
mut velleistä; riisivelliä on annettu,maissista alko vääntää mahaa..Juo sitä noin 100- 150ml mutta nyt siltikin herää klo 5.00 syömään:headwall: ja siis käytetään niitä valion tuuteja.
Minkä kokoisia vaatteita teidäb vauvat käyttää? täällä on 56-62 käytössä,suurinosa 62 isoja mut osa niistä pienehköjä..outoa:O
 
hei kakki ja ihanaa kun vielä löysin teidät :heart: luulin että kaikki on fb:n puolella, ite en sinne kuulu...

meillä poika on jo vähän reilu 4kk (syntyi aprillipäivänä) kasvanut on ihan hirveesti :heart: syntyessään oli 49cm ja nyt 64cm...

ja meidän poika saa pikkusisaruksenkin :wave: vaikka onnki vielä alussa, viikkoja 5+6, mutta teille voi sen kertoa koska olitte niiiiiiin hyviä tyyppejä jo viime raskaudenkin aikaan. uuden tulokkaan laskettu aika on 7.4.2013 :D ollaan sit koko perhe melkeen huhtikuisia, ainoastaan miehen poika on syyskuinen =)

meidän poika on nukkunut vähintään 9h yöunia siitä yöstä lähtien kun täytti 3kk ja sitä ennenkin heräs vaan kerran yössä syömään=) kun tämä on ensimmäiseni niin luulin että nautin täysillä, mut en tienny että tästä voi nauttia ihan näin paljon.

kauheesti kaikille kaikkea hyvää!!! yritän aina joskua tänne jotain kirjotella.
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
täällä muute vaatteet on kokoa 62-68-70... riippuu kenen valmistajan vaatteita on ja jos on käytettyjä ja kuivurissa kuivattuja niin sit on vähän kutistuneet.

riisivelliä on poika saanut parikuisesta asti kun maito ei yksinkertaisesti riittänyt, rinnalla ei ollu juurikaan ollenkaan koska maitoa ei tullut juurikaan ja pojalla lisäksi kielijänne hiukan kireä niin yhteistyö imetyksen osalta jäi lyhyeksi ja huonoksi. meillä on syöty tuota valion onni-sarjaa, tällä viikolla alotin pojalle peruna- ja porkkanasosemaistit=)
 
Me voidaan sitten Avantasia harrastaa vuoropuhelua täällä, kun en ole itsekään Faceen liittymässä.

Onnea suska84, teillepä nopeasti pikkuinen on tulossa. Me ollaan vasta alustavasti puhuttu tuon miehen kanssa seuraavasta. Suunnitelmissa olisi mennä ensin naimisiin maaliskuussa 2014 ja sitten alkaa yrittämään seuraavaa. On se suloista kun on niin pieni ikäero.

Teenköhän mä jotain väärin ton Väinön kanssa? Edelleen herää 1-2h välein öisin syömään ja päivisin noin tunnin välein tankkaa tissiä. Rehellisesti sanottuna osa tissittelyistä on muusta kuin ruokatarpeesta johtuvia, mutta silti. Mitään vellejä en ole vielä antanut, olisiko pitänyt? Neuvolasta ei ole sanottu mitään muuta kuin että hyvin kasvaa tissimaidollakin. Alustavasti ollaan suunniteltu että aloitetaan ruokien maistelut 5kk iässä jollei nyt neuvola seuraavassa tarkistuksessa toisin ohjeista.

Alkaa kyllä jo rehellisesti sanottuna väsyttämään toi heräily öisin. Pitkään olen kateellisena lukenut täältä miten muiden vauvat nukkuu niin ja niin monta tuntia putkeen.:kieh:

Vaatteista: meillä on käytössä 62-74cm vaatteet, 62cm alkaa pääosin olemaan jo fit-mallisia. (3kk neuvolassa mitat 6680g/62cm)

CVAD ja Väinö 3.5kk

P.S Anteeksi että meni hieman valituksen puolelle, mutta "äiti on vähän väsynyt".
 
avantasia kyllä melkeen heti tärppäs, tais yhdet menkat tulla kyllä mut kuitenkin. se vaan mietityttää et kun tää meidn pikkumies on 1.4 syntyny ja toisen LA olis 7.4 niin kun ei vaan syntyis samana päivänä että saisivat molemmat oman päivän=)

näkisitte millä halulla toi meidän jätkä vetää tota aurinkoinen pilttiä:LOL:voi jo sanoo ei ihan himoonsa:LOL:
 
en tainnu kertoa että kun tältä miehen pojalta, täyttää ens kuussa 4v, kysyttiin että olisko kiva jos tulis toinenki vauva, niin hän tuumas että ei olis, jompi kumpi vauva pitäis myydä kauppaan:LOL: meillä tuo isoveli on hiukan mustis kun joutuu nykyään jakamaan huomion, vaikkakin tykkää kovasti hoitaa ja pitää sylissä pikkuveljeään.
 

Yhteistyössä