Huhtikuun Helmet 2012

suskalle onnittelut kihlautumisesta :)

Minäkin luen mielelläni muiden juttuja, saa vinkkejä ja on vertaistukea moniin asioihin :)

Nukkuminen: Meillä Aleksi heärili kuukaus sitte vielä 1-2 kertaa yössä syömään, sit oli viikko- kaks että heräsi vaan muutamia kertoja kerran yössä eli nukkui tois hyvin, nyt sit pari kolme yötä menny päin mäntyä :( Heräilee/ itkee raastavasti/ kätisee :( Aina ei edes maito maistu, mut usein kyllä ja viime yönäkin söi 2 kertaa ja heräs muuten vaan ainakin 2 kertaa :( Tuleeko lisää hampaita vai mikä on? Kertokaa mistä ihmeestä tuo takapakki voi johtua ja kun se tuli todella "vahvana" takasin.. Unikoulua kai meilläkin on aloitettava ens kuussa kun mies on isäkuukaudella jos ei tuo tuosta rauhoitu..

Josefia ja poika lauantaina jo 9kk :heart:
 
Josefia, meillä on pojan kanssa (Aleksi muuten tämä meidänkin heppu) aika pitkälle sama juttu tuon nukkumisen kanssa. Sinänsä ihan ok nukuttu ja parhaimmillaan taisi olla sellaisia öitä, että kerran pari herättiin, mutta nyt on toistamiseen vaihe, jossa on aika rikkoinaisia öitä ja tissiäkin on tarjottava tai muuten ei tule mitään. :ashamed: Meillä johtuu hampaiden tulosta aika salettiin, koskapa ylhäällä näyttäisi kuultavan ikenien läpi kaksi uutta tulokasta. Välillä on myös lämpöä.

Edellisessä neuvolassa meitä jo patisteltiin unikouluun ja luopumaan samassa sängyssä nukkumisesta, eikä olla saatu aikaiseksi. Olen miehen kanssa sairastellut viikkotolkulla, niin ei olla jaksettu ajatellakaan asiaa. Tuleekohan tuosta seuraavalla neuvolakäynnillä huutia. Onko se 10 kk -tsekkaus muuten lääkärineuvola vai "normaali" käynti?
 
Laitetaanhan tännekin kuulumisia pitkästä aikaa:) hurahtanut niin tuonne vauvakuumepuolelle ettei ole saanut tänne aikaiseksi tulla:ashamed:
Tytön kanssa ollaan käyty nyt 2 kertaa fyioterapiassa että saisi lähtemään liikkeelle ja nyt onkin jo kovaa yritystä ryömimiseen ja konttailuun=) Seisominen ja istuminen kyllä onnistuu jo hyvin.
Hampaita on vihdoin näkyvissä:wave: alhaalta kaksi tulossa..
Parin viikon päästä 10kk neuvola:O minne tämä aika on mennyt?? Ja meillä se käynti on lähinnä kasvun katsominen kun painoa on tullut vähän suhteessa pituuteen..
Onko täällä äidit menneen töihin vai hoitovapaalla? Mulla alko eilen kesäloma,hyvät kelit ja kaikkea:LOL: ja tosiaan oon kotona toivottavasti siihen saakka että tulisi kolmonen:heart:
 
avantasia: Hitovapaalla ollaan, tuonne syksyyn jos nyt ainakin :)

Me myydään meidän brio singit pois ja käytiin jo ostamassa uudet emmaljunga scooter s- rattaat, aivan ihanat ja kääntyvät etupyörät meillä ollut jo noissa singeissä, joten se oli ehdoton myös uusiinrattaisiin :) Tosi näppärän kokoiset, menee pieneen tilaan. Saatiin viimevuoden kuosilla jalkapeiton kanssa hintaan 330€ :) Tässä linkki meidän uusista menopeleistä jos jota kuta kiinnostaa :) Emmaljunga

Ja se väri on tuo "coffee" meillä, ei siis tuo oranssi.. Tosin meillä tuo runko ja renkaan sisäosa on kromin väriset eli siis niin kuin viime vuoden malleissa on ollut :) Olen niin innoissani noista, että oli pakko linkittää kuva, kun vaan nyt päästäis kokeilee noita, tänään vasta saatiin ne, niin ei ole vielä kerennyt..

Josefia ja poika 9kk+
 
Viimeksi muokattu:
avantasia vanhempainvapaan viimestä päivää nautitaan täällä... huomenna olis työpäivä lusittavana... käyn työterveydessä puolen päivän jälkeen ja pyydän torstain saikkua kun on noita suppareita taas ja alakerrassa jotain muutostaki jo tapahtunu, mut se yks päivä on lusittava et saan palkallisen äippäloman alun. sit perjantaina alkaa täälläki kesä- ja talviloma peräkkäin:wave: että niitä lomakelejä odotellessa:LOL:

meillä tuli kaks hammasta lisää=) nyt on seitsemän palikkaa ikenissä. pojan kanssa kaikki menee hyvin, paitsi että suppareiden takia en voi enää niin paljo kanniskella sitä, mutta näkyy tuo perässä ryömivän joka paikkaan kantamattakin, ja vaikkei ihan joka paikkaan tarviskaan tulla perässä:LOL:

nyt sängystä sit kuuluuki jutustelua ja hikkaa aina välissä:LOL: tarvii varmaan hakea nikotteleva poika juomaan.

kaunista päivän jatkoa kaikille

suska ja kassu (ja paukku 29+2)
 
Heippatirallaa!

Mä oon hoitovapaalla ja aika varmasti asti kun kuopus on kolme. Ei mulla oo mitään työpaikkaa olemassa mihin palata tai mistä sais lomaa että mies pääsis isyyskuukausia viettelemään. ;)

Ainakaan Helsingissä ei ole lainkaan 10kk neuvolaa jos ei mitään häikkää ole. Se 8kk neuvolalääkäri ja sitten 12kk seuraavaksi. Meidän tosin pitäisi käydä pituutta kattomassa 10kk kohdalla koska sitä ei ollut tullut kovin paljoa viimeeksi.

Nyt taas tytöllä kauhee räkis, ei meillä montaa päivää oltukaan terveinä. Sais loppuu jo. Mitään unikoulua turha harkitakaan sairaalle lapselle. Se kyllä on edessä kun nyt koko ajan lipsutaan useammille yösyötöille, mutta tarviihan lapsen saada nestettä kun sairastaa :X:confused: Ikää nyt se 9,5kk...
 
Meillä on käytössä Emmaljungan kaksostenrattaat, missä kääntyvät pienet eturenkaat ja oon tykänny tosi paljon, ne on ketterät ja helppoa mennä kun kaks lasta kyydissä. Ensin epäilytti et miten vaunut menee lumella mut hyvin ovat toimineet, tosin en oo kyllä missään hangessa työntänykkään.

Eipä tääl ihmeempää, poika konttaa ja nousee tukea vasten seisomaan, kova hinku päästä siskon perään..Poika on melkoinen herkkis, oikee mammanpoika :)
 
Meillä vihdoin ekat hampaat, ylös tuli jo toinen kulmahammas vajaa 2 vkoa sitte ja nyt tuntuu toisellakin puolella piikki. Tosi kauan (siis kuukausia) ollut ihan huomattavan runsasta kuolaamista ja kaiken mahdollisen jyystämistä, sekä levottomia öitä 7 kk--> ja nyt kun hampaat tuli, ei mitään oireita ollutkaan :)

Vauhti on kovaa, kontaten edetään ja koko ajan seisotaan, eli ylös-alas-ylös-alas on meidän päivän ohjelma. Yöt on vihdoin rauhottunut, nukahtaminen vaan hankalaa, kun sängyssä pitää seistä niin kauan, että hyvä ettei pystyyn nukahda.
 
Täällä on sairasteltu :( Aleksilla oli 3 päivää kovakuume 39,7 pahimmillaan, nyt ollut ollut pari päivää alle 38. Viime perjantaina käytiin lääkärillä, kovan kuumeen ja kauhean yskän takia, kurkunpääntulehdus todettiin pienellä :( Sit maha oli kauhean löysällä n.4 päivää ja siitä seurasi kauhea vaippaihottuma :( Ihan itkun kanssa kakka ja pissa tuli, nyt on alkanut helpottaa se, paljon ilmakylpyjä, ceridal- öljyä, sinkkivoidetta (pebanthenia) ja lopuksi vielä lääkäri käski laittaa kortisonia kun ei meinannut alkaa rauhoittua, nyt on jo tosi hyvänä se. Kuumetta tänään 37,5 ja yskää on, mutta lima on onneksi alknut irtoamaan eli parempaan päin.. Keskimmäisellä sitten on korvatulehdus ja mulla koskee omaan korvaan, jospa ei korvatulehdus uusisi :( syksyllä se mulla olikin :(

Mutta kaikesta huolimatta, ihan hyvin menee pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, viime nukuttiinkin jo ihan ok :)

Josefia ja Aleksi 9kk++
 
Josefialle ja lapsille jaksamista:hug: meillä ei vielä oo pahemmin sairasteltu mut eiköhän kun pääsee sanomaan niin heti joku tauti tule..
Tänään oli neidin 10kk kasvukontrolli ja mitat oli 8860g ja 73cm..Pituutta tulee ja painoa ei joten 11kk kasvut otetaan myös ja se on samalla 1v neuvola.Ja pitäisi varata hammashoitolaa kun nyt on jo kaksi hampaan tynkää alhaalla mitä näyttää:D
Yöt on ihan kamalan katkonaisia,varmaan tulossa lisää hampaita eikä yhtään lohduttanut kun neuvolasta sanottiin että saattaa mennä useampi kk ikenen pullotuksesta hampaan puhkeamiseen:headwall:
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti. Meillä nyt unikoulua takana kuukauden verran vaihtelevalla menestyksellä. Eilen siirrettiin pinnasänky olohuoneesta meidän makkariin. Viime yö oli sitten aika kamala. Väinö heräili 1-2h välein ja känisti/huusi aina lähes 45min putkeen. Puoli kolmelta otin viereen ja siinä sitten nukkui rauhallisesti. Johtuikohan tuo uudesta nukkumapaikasta vai jostain muusta. Miten te laitatte omat lapsenne nukkumaan?
Hereillä sänkyyn vai hyssytättekö jonkin verran? Jääkö helposti sänkyyn, kuinka kauan kestää ennen kuin nukahtaa, huutaako tai känistääkö? Meillä edelleen hyssytellään sylissä kunnes on melkein unessa ja sitten lasketaan sänkyyn (joskus kyllä ihan nukahtaakin syliin :ashamed: ). Silti tarvitsee nostaa ajoittain useita kertoja takaisin syliin kun känistää. Ollaan kokeiltu laittaa parina iltana hereillä sänkyyn, mutta alta 5min sieltä kuuluu sellainen huuto että on pakko käydä ottamassa syliin. Onko jotain neuvoja antaa?

Miten muiden yösyötöt? Väinö edelleen syö 2-3 kertaa yössä, ei vain suostu rauhoittumaan ilman rintaa. Välillä tuntuu että mulla on vanhemmuus ihan hukassa ja että muiden lapset kasvaa paremmin ja heitä osataan hoitaakin paremmin. Alkaa selkeästi olemaan stressiä ton työhön paluun kanssa.

Ensimmäinen hammas tuli tammikuun puolessa välissä alas ja nyt näyttää että ihan lähipäivinä viereen tulee toinen. Ei kyllä huomattu mitään muutosta pikkuisessa kun eka hammas tuli, aamulla vain ihmettelin kun annoin lasista juotavaa että mihin se nyt kilahti :D

Tampereella ei ainakaan ole säännönmukaisesti 10kk neuvolaa, vain ainoastaan silloin kun haluavat kontrolloida jotain. Kuten meillä tuo paino, kun sitä ei tule tarpeeksi pituuteen nähden. Meillä ei edelleenkään ryömitä/kontata ym. nätisti pyörii ympyrää ja työntää itseään taaksepäin. Kovin kärsimätön tuo Väinö on, kun laittaa mahalleen lattialle niin heti kun ei pääse liikkeelle itse, alkaa huutamaan. Myydäänkö kärsivällisyyttä jossain purkissa? Ajattelin alkuviikosta soittaa uutta fysioterapeutin aikaa, jos sieltä saisi jotain uusia kikkoja lattialla olemiseen.

Me aloitettiin maitotuotteiden maistelu, kun 9kk tuli täyteen (neuvolan luvalla). Niistä ei ole onneksi tullut mitään masuvaivaa tai muutakaan. Ensimmäisellä kerralla lapsi katsoi "mitä tämä on"-ilmeellä, mutta söi kyllä kiltisti. Nyt ollaan maisteltu viiliä, jugurttia, rahkaa, raejuustoa. Kohta kai pitäisi kokeilla ruokaa minkä valmistuksessa on käytetty maitotuotteita.

Meillähän on se tilanne, että avokki on työttömänä ja talous ei anna periksi mun jäädä kotiin. Ensimmäinen työpäivä on 11.3. aluksi teen 30h/vk (eli 78% työaikaa) ja öitä ei nyt ainakaan ensimmäisessä listalla ole. En kyllä millään haluaisi mennä vielä töihin, mutta vaihtoehtoja ei ole.

Ollaan avokin kanssa puhuttu toisesta lapsesta. Päätettiin että mennään naimisiin ensin ja sen jälkeen sitten saa tulla. Saatiin samalla päätetty myös hääpäivä tai siis vuosi. (Olemme menneet kihloihin seurustelun vuosipäivänä ja kun olen saanut miehen muistamaan yhden päivän, niin ei sitä kannata enää vaihtaa). Eli 2014 olis se vuosi, ollaan silloin oltu 15vuotta yhdessä, 7 kihloissa ja Väinökin osaa silloin kävellä alttarille itse.

P.S. mä edelleen haaveilen 3h tai yli unista...
 
Meillä tuo nukahtaminen on iltaisin ollut hankalaa 7 kk eteenpäin, kun alkoi liikkuminen. Silloin alkoi aina huuto, kun isi tai äiti lähti pois huoneesta. Tätä kesti aikansa, ja siellä sitten vaan käytiin aina uudestaan ja oltiin vieressä, kunnes rauhoittui. Nukahtamiseen meni n. tunti. Eli nukahti, kun väsyi vaan tarpeeksi. Tässä välillä nukahtaminen kävi vähän helpommin, mutta nyt taas kun on jonkun aikaa noussut seisomaan, on vaikeutunut. Eli tyttö viedään iltatoimien jälkeen omaan sänkyyn, omaan huoneeseen (nukkunut siellä alle 4 kk ikäisestä) ja sitten alkaa se rumba, mikä kestää vaihtelevasti 15 min tai jopa tunti. Hän konttaa ja nousee ylös ja kun on aikansa seissyt, alkaa huutaa. Ja käymme laskemassa alas makuulle ja rauhoittamassa ja taas poistumme huoneesta. Tätä jatketaan, kunnes tyttö väsähtää niin, ettei enää jaksa nousta ylös vaan nukahtaa. Yö saattaa sitten mennä niin, ettei herää kuin aamulla vasta 7-8 jolloin noustaan. Toisinaan herää yöllä huutamaan kerran tai useammin ja sama rauhoittaminen taas ja pois huoneesta. Sitten jatkaa uniaan.

Tiedän, että meidän tilanne ei ole paha, ja saan välillä kyllä nukkua ihan koko yönkin. Mutta hankalalta tämä on tuntunut, kun siihen 6 kk ati suunnilleen, nukkui 21-05, söi ja jatkoi nukkumista 9-10 asti. Tätä jatkui kuukausia. Silloin myös nukahti itsekseen hiljaa omassa huoneessa, ilman mitään huutamisia.
 
Meillä flunssaa liikenteellä, esikoinen oli 4 päivää kuumeessa ja nyt tarttui poikaankin. Kuumetta ollu koko päivän, lääkkeillä saa hyvin kuumeen alas, mutta päiväunet on menny ihan reisille kun sisällä pitäny olla eikä poika nuku sisällä. Harkitsen vakavasti huomenna nukuttavani pojan ulos jos kuume ei oo kova ja ulkona ei oo kova pakkanen. Tuntui, et pojalla silmät meni jotenkin ihan harmaaksi kun oli tänään niin väsynyt kun ei nukkunut, raukka joutuu olemaan kipeenä vielä väsynyt.

Poika nukahtaa edelleen mun viereen ja tissille...Ei puhettakaan et nukahtais ilman rintaa, itse tai omaan sänkyyn! Ja yöllä kun pyörähtää mahalleen ja havahtuu tietty silloin hereille ni ainoa keino saada takaisin uneen on et saa tissin suuhun (meillä kun ei tuttia oo käytössä). Tässä voi vaan muistella sitä kun tän ikäisenä esikoisen laittoi unille, ni omaan sänkyyn vaan peiteltin ja sinne nukahti hetken kuluttua..Meijän tapauksessa ero johtuu siitä et eka oli pullolapsi ja tavat erilaiset silloin. Neuvoja en osaa antaa, koska ite samassa lirissä. Oon uskotellu itelleni et aikanaan poika oppii ite nukkumaan, saa nähdä millon märkä rätti läsähtää naamalle ja joutuu unikoulua alkaa pitämään.
 
Moi pitkästä aikaa! Meilläkin flunssa päällä. Aiemmin ei tuntunut siltä, että oltais sairasteltu paljon, mutta kun miettii taaksepäin niin melkein kuukauden välein on jotain tautia ollut. Kyllä siis entiseen lapsettomaan elämään verrattuna on ollut flunssaa tosi paljon, kaikki tarttuu aina tytöltä mulle tai multa tytölle ja vähän aina välillä miehellekin. Ulos olen pienestä kuumeesta huolimatta laittanut tytön nukkumaan, koska ne päikkärit on tosi tärkeet varsinkin nyt ja sisällä tyttö nukkuu todella huonosti.

Hampaita on puhjennut kaksi alas. Ensimmäinen tuli viikkoa ennen 9kk päivää ja toinen vajaan viikon päästä. Muutamana päivänä tyttö oli poikkeuksellisen kiukkuinen. Hampaiden puhkeamisen välissä olevalle ajalle osui myös pitkään haaveilemani unikoulu, joka onnistui hampaista huolimatta odotuksieni mukaisesti. Vieläkään ei nukuta säännöllisesti 5h putkeen, mutta pari sellaista yötä on jo ollut ja maitoa tyttö ei tarvitse klo 22.30-5 välillä. Nyt flunssan myötä tyttö on tullut viereeni nukkumaan jo yhden aikoihin, unikoulun jälkeen ennen flunssaa sain nukkua yksikseni kuuteen tai jopa seitsemään saakka. Nukutuksesta tuli meilläkin hankalaa noin 7kk ikäisenä. Pari viikkoa käytin silloin syliin rauhoittamista, mutta sitten lopulta tyttö ei suostunut enää ollenkaan nukkumaan omassa sängyssään, joten sylissä rauhoittelu piti lopettaa kokonaan. Nykyään laitan tytön omaan sänkyynsä iltatoimien jälkeen ja laitan valon pois. Sen jälkeen tyttö lähes aina nousee seisomaan pinnoja vasten ja aina laittaessani hänet takaisin makuulle hän huutaa. Sitä kestää normaalisti 2-40 minuuttia. Kun on ollut hiljaista jonkin aikaa, poistun huoneesta. Joinakin iltoina joudun käymään rauhoittelemassa tai nostamassa tutin suuhun useita kertoja.

9kk neuvolassa mitat oli 69,9cm ja 7725g ja 10kk neuvola on parin viikon päästä. Edelleenkin tytön kasvu on vanhempiensa kasvun kaltaista, joten en ole huolissani ollenkaan.

Imetyksiä on vuorokaudessa enää 4 kertaa. Aloin noin viikko sitten antamaan viiliä ja jugurttia tytölle (vaikka ikää "vasta" 9,5kk eikä neuvolan lupaa kysytty). Alkuun meni kakka vähän normaalia löysemmäksi, taisin aloittaa vähän liian suurilla annoksilla. Myös meillä on haaveissa jo toinen lapsi, vaikka elämä tytön kanssa onkin ollut viime kuukausina aika raskasta. Pillerit loppuu viikon päästä enkä uutta pakettia aio ostaa. Myös imetyksiä pitäisi varmaan vielä vähentää, että saisin kuukautiskierrot takaisin. Onko teillä muilla imettävillä kierto palautunut normaaliksi vielä?
 
Viimeksi muokattu:
Kukkuu!

Siitä onki pitkä aika kun oon kirjoitellu viimeks.

Neiti kasvaa hirmuista vauhtia. 8 kk neuvolassa 77,5 cm ja 9,5 kg :D Pitkä ja hoikka neiti.

Mä oon nyt kesälomalla. Sitten oon pari viikkoa hoitovapaalla ja tadaa... Jään uudelle äitiyslomalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
Moikka :)

Meillä oli maanantaina 10kk neuvola ja pjan uudet mitat 10,5kg ja 76,5cm pitkä, hyvin kasvaa siis :) Saatiin lupa aloittaa hapanmaitotuotteet ja raejuusto on ensimmäinen listalla, hyvin maistuu pojalle :) Seuraavaksi jos maustamatonta viiliä hedelmäsoseen kera..

Mitä teillä vauvat syö nyt kun ovat jo isoksi kasvaneet? Meillä syödään edelleen myös pelkkää kasvissosetta lounaaksi, eli niitä valmispurkkeja (alk. 4-5kk) onko tuo ihan ok, vai joko kannattais syöttää sekä lounaalla että päivällisellä kasvis-lihasosetta? Hyvinhän tuo poika kyllä kasvaa, mutta mietin vaan, onko tuo pelkkä kasvissose enää tarpeeks ravitsevaa??? Päivällisellä annetaan aina liha-kasvissosetta kyllä. Ja syövätkö samoja ruokia kuin te itse? Suolattomana siis :)

Eipä meille muuta, kevättä odotellessa :)

Josefia ja poika 10kk 2pvä :heart:
 
Moikkelis :)

Onnea Jazzi uudesta syystä äitiyslomaan ;) :flower:

venla84: juu, imetän vielä ja kuukautiset on tullu suht säännöllisesti n5 viikon välein, eli mulle normaaliksi. Mutta raskaaksi voi hyvinkin tulla ja olla raskaanakin imettäessään ;)

Meilläkin on pikkuinen sairstellut nyt kovasti. Tosi sitkeässä räkätaudissa ollut nyt nelisen viikkoa ja viime viikon lopulla rantautui tytölle myös ensimmäinen vatsatautikin. Siitä nyt yritetään toipua ja ruokailut on mennyt ihan vinksalleen sen takia. Mikään ei maistu muu kuin rintamaito sentään onneksi, vähän meinasi päästä kuivumaan mutta nyt vihdoin on alkanut maissisose maistumaan pienin erin. Onhan se vatsalaukkukin varmasti kutistunut. Ennen vatsatautia oltiin päästy ruokailussa siihen että n neljä purkillista sosetta meni päivässä, joista yksi (iso) lihasosetta ja muut kasviksia tai puuroa hedelmäsoseella.

10kk mitat n74cm ja 9400g :)
 
Josefia, meille sanottiin jo 8 kk neuvolassa, että täytyisi alkaa antaa 2 liha-kasvisateriaa päivässä. Tosin ei meilläkään sitä ihan pilkuntarkasti noudateta aina, riippuu niin paljon muista aikatauluista, päiväunista ym.

Meillä tytön 10 kk mitata 75,6cm ja 9850g.

On myös hapanmaitotuotteita alettu maistattaa jo 9kk aikoihin, tosin vieläkin aika vähäistä. Nyt pitäisi jo pikkuhiljaa lisätä tavallista maitoa, esim puuroihin ensin. Tähänmennessä olen antanut raejuustoa, viiliä, turkkilaista jugurttia.
 
Oho 2 liha-ateriaa jo 8kk, no me aloiteltiin se nyt 10kk, ei ole neuvolassa mitään puhuneet tuosta.. Tosin mulla on tämä pienin kolmas lapsi, joten kai tuo pitäis tietää?? Mut en minä niitä muista., lahopää kun olen :) Ja ei ole kasvussa onneksi ollut mitään pojalla.

Viiliäkin jo annettiin eilen pojalle, tykkää myös siitä eli hapanmaitotuotteiden kokeilu lähtenyt hyvin käyntiin :)
 
Meillä myös ohjeistivat 8kk neuvolassa aloittamaan toisen liha-aterian hedelmäsoseen tilalle. Meillä Väinö on nyt kokeillut neljä kertaa samaa ruokaa kuin vanhemmat. Ihan kohtalaisen hyvin on maistunut (makaronilaatikko, kanaa ja riisiä, turskakiusaus, jauhelihakastike ja perunamuussi). Maitotuotteita maistellaan silloin tällöin, niistä ei mitään ole tullut. Ihan raakaa maitoakin on kerran maistanut äidin lasista :D Me siis aloitettiin maistelmaan maitotuotteita 9kk iässä.

10kk neuvolassa mitat olivat 75cm ja 9475g. Maaliskuun alussa on ylimääräinen neuvolalääkäri. Katsotaan noiden lonkkien tilanne vielä kertaalleen ja koska fysioterapeutti suositteli varmuuden varaksi ultrausta, niin yritetään saada siihen lähete. Ollaan siis käyty nyt pari kertaa fyssarilla tuon liikkumisen vuoksi (ei ryömi, ei konttaa). Sanoi että viime kerrasta on edistystä tapahtunut. Seuraava aika olisi maaliskuun lopulla.

Meillä alkoi unikoulu vol2. tässä kolmisen viikkoa sitten. Meni nuo yöt tissillä renkkumiseksi ja vieressä pyörimiseksi. Nyt taas yritetään opettaa taaperoa pinnasänkyyn ja nukahtamaan itsekseen. Tissiä saa klo 24 ja 04 sekä herätessä (tämän kyllä ottanut nyt muutamana aamuna 1,5h ennen heräämistään). Neuvolassa kehoittivat hankkiutumaan eroon noista yösyötöistä. Kyllä, mutta miten? Annan Väinön huutaa aamuun asti? Ottaisi mielellään enemmänkin tissiä yöllä jos vain saisi.. Meillä siis ei vieläkään nukuta öitä lävitse, pisin pätkä on ollut 2,5h.

venla84: Mulla alkoi kuukautiset hieman ennen kuin Väinö oli 4kk ja ovat siitä asti olleet lähes säännölliset (2-3pvän heittoja). Ja siis mulla on tällä hetkellä 5 imetyskertaa vuorokaudessa, aikaisemmin paljon enemmän.

Meillä Väinö on alkanut selkeästi huomaamaan muut pikku ihmiset kaupassa, bussissa, pihalla ym. Kiljuu sitten onnessaan niille, ei kuitenkaan halua vielä sen suurempaa tuttavuutta. On myös alkanut testaamaan äänialaansa: kiljuu, karjuu, kähisee, örisee, testaa kaikua rappukäytävässä. Tänään karjui 20min kauppareissun ajan, kyllä ihmisillä oli hauskaa.

CVAD ja Väinö

P.S alle kaksi viikkoa töihin. Kävin tänään hakemassa työvuorolistan...
 
Täälläpä on hiljaista..

Meillä aloitettiin "unikoulu" kolme yötä sitten, 1 syöttö oli vaan yössä, mutta sekin oli saatava pois koska selkeestikään pikku herra ei sitä tarvinnut oikeasti.. Eka yö- heräs klo. 1.40 vaatimaan maitoa, vähän väliä klo. 03 asti huuteli maidon perään ja nousi ylös, piti käydä laittaa selälleen ja lähteä pois.. Sit väsyi huutelemaan maidon perään ja nukahti, heräs aamulla klo. 6.30. Toinen yö meni klo. 21-6 täysin heräämättä :D Ja viime yö eli kolmas yö meni klo. 21-07- 2 kertaa tuttia välissä, muuten ei mitään, jei :) Jospa selvittäis näinkin helpolla tästä :)

Edelleen syötetään vauvasoseita pojalle, ei siis ole maistanut meidän ruokaa, leipää kyllä vähän, mut pitää tässä pikku hiljaa.. Jogurttia ja viiliä tykkää syödä, tavan maitoa sit tässä jonkin ajan päästä..

Josefia ja poika 10,5kk :heart:
 
Josefia Kiva kuulla positiivisista yökoulukokemuksista. Toivottavasti teillä jatketaan nyt samaa rataa :) Meidän unikoulut on vielä tulevaisuudensuunnitelmissa. Viime yönäkin roikuttu rinnalla moneen otteeseen. Ensin luulin että korvissa on edelleen vikaa. Tarkastuksessa kuitenkin löytyi kauniit korvat ;) Sittemmin huomasinkin että tyttö tekeekin taas hampaita :S Tuttiahan tyttö ei syö.

Ruoka-asioissa ollaan täälläkin samoilla linjoilla. 6kk soseita menee, enkä ole vatsataudin jälkeen halunnut vielä muuta tuputtaakaan. Tosiaan leipää ja juustoa napostelee pienissä määrin että eiköhän tuhdimpiin eväisiin vielä joskus päästä :D
 
Meidän tyttö kutistuu :O
11kk kasvukontrollissa oli 72,5cm(73cm) ja 8670g(8860g)..Toivotaan että 1v tarkastuksessa on jo painoa alkanut tulee taas lisää..koko muu perhe ollut kipeinä,muhun ei tartu kun mahataudit yleensä :x
 
Poika jo 10kk ja neuvolassa käytiin, painoa 13,5kg ja pituutta 78,9cm. Päivisin nukkuu vielä 3 päikkärit ja öisin heräillään välillä valvomaan tai tissille useemman kerran. Ajattelin et vois ehkä siinä vuoden ikäisenä lopettaa imetys ja samalla aloittaa unikoulu heräämisten takia, tai silleen hienovaraisesti, ei tietty kaikkee ihan yhessä yössä.

Nyt vois alkaa maistattaa hapanmaitotuotteita, oiskohan vaikka raejuusto mukava sormiruoka, ja sit piimää. Onhan niitä muitakin..

Tsemppiä CVADille töihin! Töivottavasti arki lähtee rullaamaan kun menet töihin.
 
Meillä "unikoulu" tuottanut toivottua tulosta :) Välillä täysin heräämättömiä öitä (21-7 jopa nukkunut putkeen) Välillä tuttia pari kertaa, mut siis ei maitoa öisin yli viikkoon :)

Ja pissat tuli tänään eka kerran pottaan, jo kahdesti tän päivän aikan :D

Nanniin sekoitin myös tänään ekan kerran tavan rasvatonta maitoa joukkoon, eikä siitä mitään masuvaivoja ole tullut, ainakaan vielä.. Tosin olis kai jo tullut kun varmaan 4 tuntia sit otettiin sitä sekoitettua maitoa..

Josefia ja poika ens viikolla jo 11kk (kohta saadaan siirtyä pois täältä vauvapuolelta :O )
 

Yhteistyössä