Huhtikuun Helmet 2012

Ingeri, raejuustoa on annettu sekä maustamatonta viiliä ja maustamatonta jogurttia (näihin olen sekoittanut hedelmäsosetta sekaan) on tykännyt kovasti, piimää ei olla annettu, mutta varmasti todella hyvä vaihtoehto sekin :)
 
Kovinpa on huhtikuisten jutut hyytyneet, kaikilla taitaa olla kiireitä.

Itse olen nyt ollut töissä kohta kolme viikkoa. Ensimmäinen työvuoro taisi olla äidille kovempi paikka kuin miehille kotona. Väinö on pärjännyt isin kanssa kotona ihan hyvin, ainoa mikä on tullut niin herkästi parahtaa itkuun kun kuulee rappukäytävästä ääntä (raukka parka luulee äidin tulevan). Töissä on onneksi ollut rauhallista, vähän liiankin joten ollaan jouduttu lähtemään toisille osastoille paikkaamaan henkilökuntavajetta.

Yöt on ongelmallisia edelleen, nukkuu siis max 1,5h putkeen. Väinö riekkuu rinnalla enemmän kuin haluan myöntää, ei enää nukahda siihen vaan vaatii myös hyssyttelyä. Mulla ei ole nyt voimia ja energiaa muuttaa tuota asiaa. Katsotaan sitten elokuussa kun mulla on lomaa, jos vain jaksan sinne asti. Viime yön parahdin puoli kahdentoista aikaan itkemään kun tuntui ettei Väinö rauhoitu jatkamaan uniaan vaan känistää kaikesta huolimatta. Itkin sitten puolisen tuntia olohuoneessa ja isänsä huolehti lapsesta.

En oikein uskalla jäädä Väinön kanssa kahdestaan öisin, kun mun päälimmäinen tunne on viha häntä kohtaan. Teen kaikkeni että taaperolla olisi kaikki hyvin ja siitä huolimatta se ei suostu jatkamaan uniaan. Joskus tuntuu että hän on pieni demoni joka on lähetetty piinaamaan mua öisin. En ole mitenkään vahingoittamassa Väinöä, joten ihan rauhassa vaan. Turhauttaa ja väsyttää vain.

Edelleen ei ryömitä eikä kontata. Seisoo mielellään tukea vasten ja tykkää että kävelytetään paikasta toiseen. Pyykinpesukoneen edessä voisi seisoa vaikka kuinka kauan (ja säädellä nappuloita :D ) Huomenna olisi jälleen fysioterapeutin aika ja lastenkirugi tarkistaa napsuvat lonkat 4.4.

Päivällisellä syö pääsääntöisesti samaa ruokaa kuin mekin, lounasta otetaan purkista. Tänäänkin syötiin makkarakastiketta ja keitettyjä perunoita. En ole enää ollut kovin tarkka tuon suolan suhteen. En siis lisää ruokaan suolaa, mutta jos jossain makkarassa tai juustossa on hieman suolaa niin ei se haittaa.
 
Heip!

Linjoilla ollaan, mutta eipä meidän arkeen sen kummempia joten ei tuu niin usein kirjoitettua.

CVAD kuulostaa rankalle tuo Väinön heräily, kumpa voisin joten auttaa. Hyvä kun pystyt puhumaan noista negatiivisista tunteistakin, hyvä päästä purkamaan tunteita jonnekin, ystävälle, miehelle tai tänne. Kuulostaa kyllä ehkä vähän sille että Väinö olisi unikoulun tarpeessa, mutta niinkuin sanoit niin sen aika on sitten kun sinä olet siihen valmis. Tuut tänne vaan kirjoittaa ajatuksiasi jos se helpottaa. Onko muuten mietitty allergioita tai jotain refluksia syyksi tuohon levottomuuteen öisin? Mietin vaan et voisko ne aiheuttaa tuota..

Poitsu on nyt syöny hapanmaitotuotteista viiliä ja piimää pääsääntöisesti ja tykkää kovasti. Nuhaa on ollu nyt jonkn aikaa, vielä ei oo muuta tullu, esikoisella oli korvatulehdus. Öisin edelleen syö tissiä, välillä muutaman kerran, joskus levottomana yönä useamman kerran. Omaa "puhetta" tulee kivasti ja yrittää matkia äänteitä perässä, kuten "mummo" no se onkin helppo sana. Kovasti työntää suuhunsa kaikkea mitä löytää, eilen oli saanu sormenpään kokoisen muovipalan irti jääkaapista ja se pyöri suussa :/ saa olla tosi varovainen tän kaverin kanssa, esikoinen ei mun mielestä laittanu yhtä hanakasti tavaroita suuhun.

Ihanaa kun koko ajan aurinko lämmittää enemmän ja päivät pitenee :)
Voimia kaikille!
 
Meidän Emilia täytti tänään 1v :) kamala miten nopeasti se vuosi menikin..:O
Ens viikolla mittoja tänne..
Jatketaanko taaperopuolella juttua vai mitenkä ootte ajatelleet?
Tyttö syö jo aika pitkälti ihan samaa mitä mekin:) Oon antanut ihan maustettuja jogurtteja koska muukin perhe niitä syö niin saa syödä mitä jaksaa ja joku muu sitten loput..
Täälläkään ei ryömitä tai kontata mutta tukea vasten seistään ja tuen kanssa kavellään, taitaa mennä liikkumaan opettelu puheen opetteluks enemmin :p
Ja yöt on täälläkin mitä sattuu,siirrettiin viikko sitten tyttö omaan huoneeseen mutta aikalailla 1-3krt yössä siellä pitää ravata ja sen yhden kerran kun olisi nukkunu hyvin niin esikoinen näki pahoja unia:kieh:
 
Paljon onnea Emilialle :)

Meillä 1 vuotta tulee täyteen sit 19. päivä :) Neuvola kuulumisia 18. päivä :)

ei juuri muuta täällä, poika vaan taas kuumeessa, illalla oli yli 39, tänään ollut yli 38 aamulla ja supon voimalla laski 37.5.. Yskäkin on, kunhan ei se kurkunpääntulehdus uusisi mikä oli tuossa pari kuukautta sitten :(

Josefia ja poika
 
1v mitat olisi tällaiset: 9070g ja 74cm :)
Eilen käytiin sokerimittauksessa ja joutu pistää neljä kertaa ennenkuin löysivät suonen :/ ja tänään sai kolme rokotusta..Ei ole helppoa olla pikkutyttö :p
Josefian pojalle paranemisia:)
 
Pojan kuumeilun syy selvisi, korvatulehdus. Viikon lääkekuuri annettu ja näyttäis olevan taas normaalissa tilassa.

Meillä kävellään kovasti pitkin sohvan ja seinän reunaa sekä taaperokärryllä menee itse, ilman tukea ei askelia olla vielä kuitenkaan otettu. Mutta kaikki aikanaan :)

Josefia ja poika kohta jo 1 v :)
 
Meillä vietettiin synttäreitä 7.4. :)

Neuvolassa lukemat 8995 g ja 75,5 cm. Painon suhteen mennään nyt hiukka miinuksen puolella, mutta on tuo Aleksin liikkuminenkin nyt ihan toista luokkaa, kun poika on lähtenyt nousemaan milloin mitäkin vasten. Konttaaminen näyttää jäävän Aleksilla kokonaan välistä ihan kuin minullakin aikoinaan. Saa nähdä, joko kesällä vähän kävellään. Poika kun on kovempi puhumaan kuin liikkumaan.

Mutta mutta - hampaiden pesusta ei tule enää mitään tolkkua. Ei ole ollut erityisen mieluista puuhaa Aleksille yleensäkään, mutta antoi aiemmin sentään pikkuisen yrittää. Nyt ei puhettakaan. Hammashoitolaan tuli kutsu tiistaiksi, saataneenko sieltä sitten vinkkiä tai mitään.

Viime yönä seitsemän tuntia yhtäjaksoista unta!
 
Mallamia: meillä saman nimiset pojat :) onnea teidän aleksille syntymäpäivän johdosta :)

Meillä aleksi otti nyt ne kuuluisat ensiaskeleensa toissapäivänä :) pari askelta kun siirtyi seinän vierustasta sohvan reunalle :) ei ole sen jälkeen ottanut,välillä ottaa askelia kun yhdestä kädestä vaan kiinni pitää, mut yleens heti heittäytyy polvilleen jos ei molemmista käsistä pidä kiinni.

Josefia ja Aleksi
 
meinaa yksin puheluksi mennä täällä, mutta näkyy joskus joku muukin käyvän lukemassa täällä :) 1 vuotta tuli täyteen perjantaina 19.4 ja tänään saatiin neuvolasta uudet mitat 10860g ja 78.7cm. Vilkas poika kuulema, hyvin ehtiväinen :)
 
Meidän neiti astelee omin avuin jo vähän. Päivää ennen 1v päivää ensimmäiset askeleet ja siitä sitten päivittäin on askelmäärät ja matkat lisääntyneet. Mitat neuvolasta saatiin 77cm 10280g. Vilkasta on meilläkin, perässä saa juosta.
 
Mitäs tänne kuuluu?

Meillä poitsu täyttää muutaman päivän päästä 1v! Apua! Mummonsa sanoi että poika näyttää vanhemmalta kuin 1vee, ja just mun mielestä taas näyttää vielä niin vauvamaiselta :) kai johtuu siitä ettei haluis luopuu vauva-ajasta (siis siinä mielessä kun ovat niin ihania), mutta toisaalta taas ihanaa kun kasvavat. Keskiviikkona ois 1v valokuvaus, otatetaan molemmista 1v potretit, jatkossa varmaan kuvataan ite.

Poika on ottanu nyt muutama päivä sitten ensimmäiset askeleet ilman tukea, aikamoista haparointia on ja ei vielä kauheen mielellään lähde kävelemään, eikä kyllä oo kiirekkään!

Lähetään kohta koko perhe ekalle reissulle :) hauska nähdä mitä siitäkin tulee.

Mun puolesta voidaan alkaa kirjottaa tonne taapero puolelle. Aika rauhallistahan täällä on mutta jos joskus aina joku käy kuulumisia kirjottamassa ni on kiva lukea mitä muille kuuluu :) Mekun oltiin näitä huhtikuun mattimyöhäisiä, kun ukko päätti olla mahassa sen 2vk yli lasketunajan :)

Lämmintä kesän odotusta!
 

Yhteistyössä