Huhtikuun Hurmurit 2013 *Helmikuussa*

Unohdinkin tuon kummiasian edellisestä viestistä. Kun mulla olisi kyllä pilvin pimein kummiehdokkaita, mutta en itse kuulu kirkkoon. Mietin näitä epävirallisia kummittelujuttuja ja nimiäisiä, mutta en oikein tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa. Mitä siellä nimiäisissä tehdään? Onko jotain seremonioita vai onko se vaan kahvitilaisuus läheisille? Onko täällä jollakin sellaisista kokemusta?

Myymi
 
Mä tulin nyt vaan taas poksumaan, kun on niin väsy, kun viime yö meni pitkästä aikaa lähes kokonaan valvoessa esikoisen kanssa. Hyvää harjoitusta tai muistinvirkistystä ;) Mutta tää päivä on kyllä ollut pitkä! Kommentoin myöhemmin mitä piti. Mutta tervetuloa uudet kuitenkin :)

Hjannah&Palmis rv 32+0:heart: *POKS*
 
Kiva, että mun tänne liittyminen innosti myös muita tulemaan mukaan :cool: Tervetuloa siis mun jälkeen tulleille!

Mä tulin ekaa kertaa poksumaan tänne eli POKS 29+0! Tänään äitipolilla semmoinen tarkistusreissu. Katsottiinkin lähetettä ja kommentoi, ettei nyt oikein ymmärrä, että miksi mut sinne laitettu. Monta pientä asiaa yhdessä johti siihen, että halusivat laittaa tarkistusvisiitille polille.

Kaikki oli kunnossa :) joten ainakin itse sain mielenrauhan. Ollut sellaista paineen tunnetta ja sen takia myös itseäni huolestutti, että onhan varmasti kaikki kuten pitää. Siellä katsottiin sitten painoarviota ja yläkäyrällä mennään.. Käyrällä kuitenkin vielä eli ei huolta siitäkään. Mullahan on sokerit seurannassa ja taitanut kasvattaa tulokasta mukavasti, vaikka arvot olleetkin suurimmaksi osaksi kunnossa - mittauspäivinä ;)

Kyselin myös sukupuolta, mutta sama vastaus kuin kaksi kertaa aiemminkin eli pitää jalat niin supussa kiinni, ettei pääse kunnolla katsomaan. Kovan tiirustamisen jälkeen tuli nyt kolmatta kertaa, että kyllä se tyttö taitaa olla eli jos mulle sit päivittäis tyttölupauksen :heart: vaikka en kyllä usko ennen kuin omin silmin sen näen.

Ikävämpiäkin asioita on tässä raskauden aikana tapahtunut. Paljon, liian paljon, ollut ongelmia avioliitossa viime aikoina ja tänään sitten mies muutti pois :( Kauhistuttaa ja pelottaa tuleva muutto, yksin, uuteen paikkakuntaan ja koko arki muuton jälkeen! Todella surkea fiilis siis täällä :'(

Taratar RV 29+0 *POKS*
 
Hei!
Taratar Voimia ja tsemppiä uuteen elämäntilanteeseen :hug:

]Nimiäisistä
Meän melkein neljävuotiaan kummilapsen nimijuhlat oli oikein lämpöiset Musiikkina oli isän valitsema kappale Yön Ihmisen poika ja Äitin valitsemana meidän vauva oisko se
frööbelin palikoitten levyltä.Äiti piti puheen jossa kertoi miksi pojalle on valittu tämä nimi ja Isä piti puheen kummeille.
Myös juhlavieraat sai puhua.Lopuksi kirjoitettiin kummikirjat joissa luvattiin tukea kummilasta ja olla läsnä hänen elämässään,niiden mallin äiti oli löytäny netistä,kummit sai sellaiset mukaan kanssa kuvalla varusteettuna .
Sitten oli tieten kahvistelua.Oikein mukavat ja mieleenpainuvat juhlat

Me olimme tänään toisen ja viimeisen kerran perhevalmennuksessa ja oli hyvä tietoisku mm. Imettämisestä
Ja vauvanhoidosta.
Omaa napaa nyt on tullut paineen tunnetta alapäähän joskus jopa niin että istuminen menee kirmurteluksi ja lisäksi liitoskivut on edelleen kuvioissa,yöt on aika katkonaisia,olen kyllä ottanut tavaksi kun lapset lähtee kouluun mennä takaisin maate.Vaikka tuo minun mies ei niin kauheasti aina jaksa helliä ja hemmotella kyllä se siltituntuu kantavan
huolta,tänäänkin soitti töistä että ei saa lumitöihin alkaa ettei satu mitään ja muistaa nyt
levätä päivällä kun vielä saa.
En tiä onko se kaikilla miehillä se sama ajatus kuten meilä että ei se vielä kannata vaatteita laittaa ja pestä,kun vauvan syntymään vielä aikaa ja vaikka kuinka selitän että voi tulla aikaisemmin ja haluan
varautua,ei oikein mene jakeluun katotaan vain että mitä se taas hössöttää..Mutta semmoisia ne vain on, mutta onhan ne eri planeetalta :D
Ylläri iltatähti 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas pitkästä aikaa! Jotenkin ollut niin kauhea kiire, etten ole ehtinyt tänne lukemaan tai kirjoittelemaan.

Tervetuloa uusille :wave:

Ja heti omaa napaa... Mulla tosiaan oli se n.lääkäri viime keskiviikokna, joka kirjoitti saikkua aina tuonne äitiysvapaan alkuun asti. En silti ihan pystynyt silloin jäämään vielä pois töistä, tein keskeneräisen projektini vielä loppuun ja nyt sitten retkotan kotona :) Kroppa taisi olla tosiaan vähän kierroksilla, sillä heti eken lepopäivän jälkeen iski hirveä flunssa päälle :( Tässä ne viimeksi pois jääneet neuvolakuulumiset:

Paino: +480g/vko
RR: 138/74 (kohonneet työpaineen ja unen puutteen vuoksi, seurataan)
Hb: 127
Pissa: puhdas
Syke: n. 130
Sf: 25cm

Ja eilen vielä poksahti kauan odotettu epätodellinen viikkonumero 30+0!!! :heart: Möttiäinen tosin vieläkin hyvin alhaalla (siitä myös hieman ka:n alapuolella menevä sf-mitta), joten ovat nämä seuraavat 7 viikkoa yhtä jännitystä, toivottavasti pysyy matkassa vielä ainakin tuon ajan!

TYKSssä synnyttävät oletteko kuulleet, että synnäri voi siirtyä kohta parakkeihin? Mulle tuo lääkäri kertoi viime viikolla tuon "iloisen uutisen"... Tosin A:sta on jo kuulemma lähtenyt aika hyvin osastoja T:hen, joten toivo elää, että synnäri ehtisi siirtää itsensä A:han ennen huhtikuuta, sormet ristissä ja peukut pystyssä!!! :O

Kummeista sen verran, että meidän esikoista ei ole kastettu, eikä kasteta tulevaakaan nyyttiä. "Kummeja" meillä on esikoisella kaksi pariskuntaa ja samaa kaavaa ajateltiin tämän tulevankin kohdalla noudattaa. Kummeiksi heitä kutsutaan, vaikkei kirkollista aspektia tuossa olekaan.
Itse pidän näitä ihmisiä "elämäntapamentoreina", mutta kummi on sen verran helpomi sanoa, että käytetään tuota ilmaisua :D

Nimiäiset olivat mielestäni kaunis tilaisuus, joista vanha uskovainen mumminikin piti (ennakkoasenteestaan huolimatta :)) Ihmetteli tuo etukäteen, että miten oikein sellainen tilaisuus voi onnistua, jossa ei pappia ole, vanha ihana höppänä :heart: Pyydettiin kummeja etukäteen tekemään "kummivalat", jotka lukivat ennen nimen paljastusta. Lisäksi oli leikkimielinen nimen veikkaus -leikki. Nimen ilmoituksen olin vääntänyt runon muotoon ja sitten isä vielä luki pienelle ohjeita elämän varrelle, valmis teksi, jonka jostain netistä löysin... Sitten oli kahvit ym.

Sipulisankari & Narsku 30+1
 
Moikka! tervetuloa kaikille uusille

Varokaa kun kävelette ulkona, hitaasti ja hissukseen älkää pitäkö mitään kiirettä. Helsingin suunnalla on on kaduilla jäätä ja lunta, ei osata hiekottaa. Kaaduin vähän nurin, jotenkin kyljelteen ja osittain vatsalleen. Kätttärille soitto ja käskivät tulla näytille. 2 tuntia käyrissä ja tunti lääkärin odottelua. 28+3 tulokset: RFR: 120/75, Lapsiveden määrä: N, painoarvio 1400g, tarjonta: pt, syke: ktg. Lääkäöri tutki: kohdunsuu: kiinteä, kiinni ja pituus 37mm, istukka oli siisti ja kotiuttivat illalla.

martsu76+toukka 28+4.
 
Onneksi MARTSU76 ei käynyt pahemmin! Kovin varovainen kannattaa kyllä olla tuolla ulkona köpötellessä, varsinkin kun nyt on taas sadellut uutta lunta sen jään päälle! Meillä isäntä höösää ymparillä aina kun ulkona liikutaan, auttaa rappusissa ja pitää kädestä liukkaalla, ihanuus! <3 Vielä se ei ole niitä mummopiikkejä mulle ostanut, onneksi! :D
 
Joo mekin ollaan miehen kanssa mietitty että parasta vaan suosiolla mennä sinne sairaalaan, mutta kuten moni muukin sano, yksityisyus olisi kiva asia. Kuulin että naistenklinikalla olisi osasto 61 auki, jossa on 20 perhehuonetta. Mutta jos ei onnistu niin sitten vaan mahdollisimman lyhyt sairaalassaoloaika! Tietenkin oon satavarma et kaikki menee loistavasti ja olen taas elämäni kunnossa kuten kahdeksan ja puoli vuotta nuorempana, edellisen synnytyksen jälkeen :LOL: :D. Onneksi täällä pääkaupungissa on kaikki lähellä. Kuulin just puolisolta et Kuusamossa lakkautettiin synnytyssairaala. Kiva sitten kun just tollanen syöksyssynnytys, niin lähteä johonkin 500 kilsan päähän. Pitäs olla kiitollinen näistä palveluista jotka vielä toimii tässä maassa.

Verenpaineet on noussu viikonloppuna aika lailla, nyt on 160/100.
Yritetään saada alas albetolilla ....Raskausviikolla 31 mennään.

Tänään lähdetään käymään vekarakirppiksellä ostelemaan jotakin tarvikkeita, jee!

Hyvää Runebergin päivää kaikille! Empiirinen tutkimus on osoittanut että kaupan tortuista paras laatu on Isoäidin Runebergin tortuilla :).
 
Oho, mulla on näköjään opettelemista tämän viestiketjuilun parissa. Tarkoitus oli vastata tuohon omaan edelliseen viestiin johon oli moni kommentoinut. Kiitos kommenteista koskien sairaalassaoloa.

Mutta tosiaan pitääpä olla varovainen jäiden kanssa!
 
Wanda Amanda Mulle aloitettiin noin kuukausi aikaa albetol,olen tyytyväinen että aloitettiin vaikka olinkin ensin lääkitystä vastaan.Olo koheni hurjasti,mulla ainaki nuo verenpaineet teki tökkyräisen olon.Nyt paineet luokkaa 120/80 ja lääkäri sanoi että nuilla pärjää ettei tarvi lääkitystä lisätä.Tsemppiä sinullekin :)
Martsu 76 Onneksi ei käynyt pahemmin
Väsynyt mutta silti niin onnellinen Ylläri Iltatähti 32+5 ( sain tänään pestyä vauvan vaatteita ja pinnasängyn lakanoita on ne niin ihania :) )
 
Heippa taasen.

Oon huomannut, että musta on tullut kovin huono kirjoittamaan omasta navasta tässä viiden vuoden aikana raskauksien välissä :D

Kummit on meilläkin mielessä. Ne ykkösvalinnat ystävistä eivät kuulu kirkkoon, eikä kyllä kakkosvalinnatkaan... Sukulaiset tyrkyttävät miehen 16-vuotiasta hulttio pikkuveljeä tai mun 15-vuotiasta pikkusiskoa, joka asuu parin sadan kilsan pääässä eikä pidä yhteyttä. Saa nähdä millainen show tästäkin tulee, esikoiselle kun valittiin kummeja niin miehen suku tuppasi mukaan päätöksiin. Loppuen lopuksi tytön neljästä kummista vain YKSI on sellainen, joka pitää yhteyttä enemmän kuin jouluna ns.pakosta.

( . ) Maha kasvaa, "poeka" potkii hurjasti. Potkut ovat näkyneet mahan päälle jo pitkään, nyt alkaa ahdistaa oikealle puolelle kylkiluihin pylly/jalat. Usein tunkee ulospäin sellainen kova möykky oikealta heti kylkiluiden alta. Närästys on loputon! Lääkärin ehdottama nestemäinen Gaviscon ei auta yhtään, alkuraskauden sentään pärjäsin ihan Renniellä.
Iloinen yllätys oli se, että viime viikolla löysin kirppikseltä sopivat äitiysfarkut :D Ei tarvitse kulkea verkkareissa enää, jotenkin tuntuu kuin olisi löytänyt oman identiteettinsä uudelleen ;)

Väsymys iski viikonloppuna ihan nurkan takaa. Vaikka lauantainakaan en oikein mitään tehnyt (normaalien pyykinpesun yms lisäksi), niin saunan jälkeen uni tuli totaalisen yllättäen: Kirjoitin tekstiviestiä ystävälle sängyssä ja havahduin siihen kun puhelin tippui kädestäni! :D Sunnuntai menikin nukkuessa ja löhötessä. Jotenkin ollut ihan veto pois...

Ensimmäisen satsin pesin vauvanvaatteita jo laatikkoon, värillisemmät saa vielä hetken odottaa motivaatiota. Äitiyspakkaus tuli ja kestovaipat pistin suosiolla heti kiertoon ystävälleni, jolla on 6kk poika. Pohdin tässä, mitä noille muille "turhille" tekisi. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin äp-toppahaalari hanskoineen ja myssyineen jää ihan käyttämättä. Vanupuku tulee olemaan ehkä pari kertaa maksimissaan päällä (mikä harmittaa suunnattomasti kun on niin ihana se pöllökuvio! <3 ) Villahaalaria ei ollut esikoisen pakkauksessa ja sen kohtalo on vielä auki. Säästääkö JOS mahtuisi vielä syksyllä, vai antaako suosiolla eteenpäin...

Kantoliinan muuten ostin vähän käytettynä, on sellainen malli jota ei tarvitse solmia. Muistaakseni oli My Baby Nest Carrier -merkkinen. Saa nähdä tuleeko käytettyä kuinka paljon.. Mutta tämä oli niitä juttuja, jotka oli "pakko saada kun esikoiselle en saanut" ;)

Nyt on pakko mennä syömään.

Terkuin, A ja "poeka" rv29+2
 
Aijoo, kilpirauhasarvoista kyseli joku. Mulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ensimmäisen raskauden jälkeen (oireet olivat jo teini-iästä saakka olleet olemassa). Alkuraskaudesta kävin kilpirauhaskokeissa (rv12) ja T4V oli 18.6, TSH 2.4. Neuvolalääkäri uhkaili kaikenlaisella, että pitäisi käydä 6 viikon välein verikokeissa. Lääkitystä olen kyllä nostanut, niin kuin ennen raskauttakin, oloni mukaan. Rv27 olivatkin T4V 15.2 ja TSH 1.6. N-lääkärin mielestä TSH tulee olla alle 2, joten luulisi olevan tyytyväinen :kieh:

Sokerirasituksen tuloksetkin sain (taas): 4.7 - 7.2 - 5.6 eli ei mitään vikaa. Olihan tää jo toinen kerta tässä raskaudessa kun kävin toteamassa, että ei edelleenkään ole mitään ;)
 
Hyvä Martsu 76, että selvisit säikähdyksellä! Täällä Turun tienoilla ei myöskään ole tapana harrastaa kunnollista hiekoitusta... Onneksi ei enää tarvitse käydä töissä, matka parkkihallista työpaikalle oli oikea "kuolemanloukku"!

Mullä on myös näkynyt nuo vauvan liikkeet jo pitkään mahan päältä, usein sieltä potkitaan oikein selvästi toista jalkaa ihon läpi :LOL: Ja samoin kuin Toinen raskaus kertoi, meilläkin ahtaudutaan kovasti kokonaan tuonne oikealle :D On se aika huvittavan näköistä, kun maha on kuin mikäkin laskettelurinne oikealta vasemmalle....

Vauvan vaatteista on tullut vaaleat jo pestyä ja silitettyä kaappiin, tummat odottavat vielä, ehkä tänään saisi noita pestyä... Kirpputorille tekisi mieli lähteä, vaikkei mitään oikeasti tarvitsekaan :)

Kävin loppuviikosta ostoksilla kaverini kanssa (olen shoppailuaddikti, joten yksi pieni maha ei mua estä!!!) :p Yritin löytää paitoja, joita voin pitää jo nyt ja mitkä sitten menisivät raskauden jälkeenkin. Taisin olla aika huvittava näky, kun kaverini kanssa keikistelimme koppien ulkopuolella peilaillen itseämme ja yritin kovasti vetää mahaa sisään, jotta saisin kuvan siitä, miltä paita näyttäisi ilman vauvamahaa...:LOL:

Sipulisankari & Narsku 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Tervetuloa uusille, kiva, että tulee lisää porukkaa niin on saadaan täristä yhdessä loppuajan jännityksissä :)

Äitituulikos se nimimerkki toisella sivulla oli, hyvä mutta lyhyt muisti, niin onneksi vaavi tulikin toisiin aatoksiin, katsoi varmaan kalenteria väärin :). Nythän nää palleroiset jo mitä suurimmalla todennäköisyydellä selviäis vaikka tulisivat, se on huojentava ajatus se :)

Taratarille tsemppiä kovasti elämäntilanteessa. Onhan sulla siellä jutustelukaveria kaiken keskellä?! Jos olet muuttamassakin toiselle paikkakunnalle? Minnes otat suuntia? (muoks. kävinkin kuikuilee ekaa viestiä, niin Vantaallehan sinä. meitä onkin tästä pääkaupunki seudulta jonkun verran ja kunhan tässä äippälomaannutaan niin on ollut aikaisemmin suunnitteilla josko treffataan kahvittelujen ym. merkeissä:) Kertoilehan fiiliksiä täällä ja saa avautua ja purkautua mielinmäärin, meitä on täällä varmasti joka elämäntilanteessa olleita ja voi saada hyvää tukea ja tsemppiä täältä :)

Martsu onneksi ei mitään tullut ja onneks he ottavat tuolla sairaalassa kaatumiset vakvasti ja pääsee tarkastukseen. Kyllähän sitä nykyään hipsii kun mummo liukkaalla, ja siltikin jostain pääsee välillä jää yllättää.

Sairaalassa olosta noita muitten kuitten ketjuja kun lueskelee, ja yhdessä kovasti keskustelivat vierailijoista, niin nyt oikeesta ekaa kertaa alkoi ahdistaa se mahdollisuus, että jaetussa huoneessa ei välttämättä saa olla kovinkaan rauhassa jos on paljon huoneasukkeja... muuten sairaalaympäristö ei juurkaan ahista, kun apu on lähellä jos joku hätä on, mutta ärsyynnyn todella helposti sählingistä!! :ashamed: no sopu sijaa antaa ja oon sosiaalinen tapaus, mut sairaalassaolo aika uusine fiiliksineen voi olla semmoista, että hirttää kiinni jos huonekaverina on joku ihan mahoton tapaus :D
Mies yllättäen oli sitä mieltä, että perhehuone olisi kiva..!! ohoh, mieshän aikoo isäks :) se kun on vähän tuommonen junttura tunteineen.

Närästys viime viikolla heräsin yöllä siihen kun pari kertaa nous oksu suuhun..oi miten mielyttävää. Olin syöny aikaa myöhään ja mausteista ja killittänyt vielä limu päälle niin eikai siinä muuta tarvinnut. Nykyään tiedän mitä närästys on, kun ennen ei ole kuulunut sanavarastoon. No toivottavasti hillitsisi syömistä...en oikeesti ole uskaltanu mennä vaa'alle. Se ahistaa niin paljon. Veikkaan että ainakin 15kg on jo mittarissa ellei enemmän :'( no ihan ite olen ruokani syöny ja sohvalla maannut. En nyt ihan jääkaapilla asu, mutta on tää ihan totaalinen elämänmuutos liikkumisen suhteen ollut, ja en todellakaan ole mitoittanut syömisiäni suhteessa liikkumattomuuteen.

Oon aikas itkuherkkä nykyään :rolleyes: käytiin tutustuu synnäriin ja siinä oli aika monta pariskunta ja siinä sitten kärrättiin ihan uunituoretta vauvelia käytävällä vastaan ja se oli vaan niiiiiiin suloinen että minä aloin itkee, vähän nolotti, mutta ehkä ne ymmärti. Ja samana päivänä olin pyyhkiny kyyneliä kun luin vauvalehdestä tarinan kun nainen synnytti vahingossa onnituneesti kotiin.. . mies on vääähän ihmeissään :D

Toive ja 29+3 (lähenee, lähenee...)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Hei vaan,

Martsu, nyt vain kiltisti ne piikit sinne kenkien alle - ei täällä järin tyylikkäitä olla kuitenkaan! Mulla on ollut joulusta asti piikit alla aina täällä lähiössä. Pois otan vain kun autoa ajan tai kivilattialle kerran kuussa kauppakeskukseen keskustaan pääsen.

Neuvola oli eilen: ei mitään muuta uutta kuin että hemoglobiinin olin saanut sillä kamalalla Kreuterblutsaft-juomalla kuntoon. Vieläkin murjotan sille apteekkarille joka sanoi sen olevan hyvää! Terkka sanoi, että hassu olen jos töihin menen mutta saa tuota yrittää. Käynti muuten kesti lähes tunnin, tuolla maaliskuun pinossa niitä käyntiaikoja vertailevat.

Sairaslomista onko teillä viisautta? Olen ollut siis itsenäisyyspäivästä asti ensin loppiaiseen, sitten viikon töissä ja sitten taas lähes kuukauden saikulla. Nyt jos teen tuollaisen symbolisen 4 päivän esiintymisen töissä niin tuleeko taas 10 päivän karenssi ja lasketaanko niihin 60 päivään lauantait tavallisella kunnan työntekijällä? En näet missään nimessä ole työkuntoinen, mutta joudun joka tapauksessa menemään perehdyttämään sijaista, niin kai ne voisi ottaa työpäivinäkin. Mutta jos taas rahaa menetän näin, niin voin sitten käydä saikultakin. Tajuatteko mitään?

Perhehuoneista
jo viimeksi viestissäni haaveilin. Olin näet tuolla synnytystä odottavien huoneessa jo silloin joulukuussa ja aina kun huonekaveria supisti alkoi minuakin supistaa. Ihan järkkyä mitä tuo mieli tekee keholle! Mikähän sitten on vauvan saaneiden versio tuosta: maito alkaa suihkuta kun naapuri imettää?

Jaa, menen taas tuonne kelan sivuille tuijottamaan noita käsittämättömiä sairaslomaohjeita!

Voimia, pysykää pystyssä ja jättäkää lumityöt muille.

Äitituuli rv31 POKS
 
Mä oon tässä tuuletellut, että kuinka minua ei närästä juurikaan, kun esikon raskaudessa TODELLAKIN närästi yötä päivää ja kovaa jostain puolesta välistä siihen, että vauva laskeutui joskus viikolla 37. Nyt on ollut sellaista pientä. No viime yönä heräsin sitten järkkyyn poltteeseen ja oksennus oli täälläkin tulossa. Tästäkö se sitten taas alkaa: / Minäkään en ilman raskauksia tietäisi närästyksestä yhtään mitään.


Taratarille voimia uuteen elämään. Toivottavasti sinulta kuitenkin löytyy tukiverkostoa, ettet jää yksin.

Mä en osaa kyllä auttaa noissa sairasloma-asioissa :(

Hjannah&Pallero 32+2:heart:
 
Kiva että uusia tullut kirjottelemaan, tervetuloa kaikille mukaan poksumaan ja parantamaan maailmaa :) jakamaan ihanat raskauden ilot ja vähemmän iloset asiat :)

Taratar Tsemppiä ja voimia, minne päin Vantaata olet muuttamassa, täällä ainakin kolme isompaa neuvola keskitetty sijainnin mukaan, meillä vaan 300m neuvolaan ja asutaan aikalailla keskellä Vantaata. Saa laittaa yv-viestiä jos kaipaat juttuseuraa, meil 3.tulossa että aika touhukasta elämä on mutta jos lähistölle muutat nin helpompi tavata. NIIN ne jumbotreffit pitää järkätä! Koskas mammoille sopis? Mä oon "suunnittellut" synnyttäväni jo maaliskuun puolella, lopussa kylläkin mutta sopisko treffit maaliskuun alkuun? Jos päivällä niin meille parhaiten aamupäivät ma,ke,pe 9-12 jollon esikoinen kerhossa ja mukana vaan pian 2v täyttävä tyttö, tai jos ihan ilman lapsia niin sitten ilta-aikaan myös sopii jos mies ei oo iltavuorossa. Tai sit viikonloppuna?

Mäkin oon käynyt lukemassa helmi ja maaliskuunpinoja välillä, itelläkin maaliskuun puolelle siirty LA ekan ultran jälkeen mut en sinne sit enää siirtyny kun huhtipinoa olin lukenu. Kiivasta keskustelua synnärillä olosta/vieraista jossain pinossa. Mulla 2 ihan positiivista kokemusta kättärillä olosta, 2-hengen huoneet musta ihan ok, verrattuna naikkarilla jopa 6 samassa huoneessa, huh! Viime kerralla olin melkeinpä koko ajan jopa yksin ikkunapaikalla, joku kävi mut he sai perhehuoneen ja sit kun olinkin lähdössä niin joku tais tulla. Esikoisesta taisin olla 2yötä kun synty illalla 20.18 ja kuopus 2.30 eli olin osastolla 5.00 aikaan ja sit seuraavan yön ja sit pääsin kotiin.

Toiveena Täällä paisutaan kuin pullataikina vaikken ees juuri herkkuja syö ja liikkunut paljon, mutta kaipa ne sit ajastaan lähtee, onpa sit taas tavotetta et pääsee takas samoihin mittoihin.. Juoksemista on kova ikävä jo.

Mulla piti olla neuvola ma:na mutta en päässyt kun esikoinen kuumeessa ja mies aamuvuorossa, huomenna uus yritys. Sitä seuraava onkin jo lääkärineuvola. Paineen tunnetta tääläkin ja maha pinkeenä, tuntuu että kohta vauva tulee navasta ulos!

Täällä vielä vauvan vaatteet varastossa eikä muutenkaan kyl mitään oo valmisteltu, ehkä sit viimestään kun maaliskuun vaihtuu. Viimeks mies kokos pinniksen kun olin synnärillä, nyt tosin kehto alkuun mikä pitäs hakee kaverilta joku päivä. Supistelee ja liitoskipuja ja mitähän vielä.. väsymystä!!

Viime la:na olin kahen siskon kaa treen reissulla ihan päiväseltään 14 aikaan lähettiin ja puolen yön maissa kotiuduin, oli veljen vaimoin 40vee synttärit, aikuisten juhlat, mies jäi kotiin lasten kans. Oli kyllä mukavaa syödä, juoda, jutella rauhassa ja hauskaa ohjelmaakin oli. Toi istuminen vaan ei tuntunut enää paluumatkalla ollenkaan mukavalta, supisteli ja ahdisti, kotona tulikin suolentyhjennys pariinkiin kertaan ja olipa ihanaa mennä makuuasentoon ja nukkumaan.

Tuun huomen kertoo nvlakuulumisia!

Poks, poks, se ois 33!!

Manzana81

 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Voi kiitos kaikille :heart: onpa ihana huomata, kuinka täällä tsempataan eteenpäin! Muutto sen puoleen helpottaa oloani, että pääsen lähelle ystäviäni, kun nykyisessä asuinpaikassani niitä ei ole - työkavereita lukuunottamatta. Sain eilen aivan mahtavan puhelun ystävältäni, joka odottaa kovasti muuttoani ja tarjoutui mukaan synnytykseenkin, jos vain haluan ja tilanne on sellainen :heart: :flower: Että kyllä tämä tästä!

Tänään taas aika mennyt asioita hoidellessa ja selvittäessä, että kuinka päästään jatkamaan mahdollisimman nopeasti ja sujuvasti kaikki lapseeni ja itseeni liittyvät asiat uudella paikkakunnalla. Neuvola on selvitetty ja sinne on taasen otettava puhelinsoitto huomenissa! Siellä joku toinen täti vastaili puhelimeen, kun soittelin ekan kerran ja sanoi, että aikoja voi alkaa varailemaan sitten vasta, kun on kirjat siirretty. Oma neuvolani ei ihan ollutkaan samaa mieltä, koska kuitenkin olen aika tiukassa seurannassa sokereiden ym. suhteen ja ois päästävä heti samantien sinne, kun muutetaan eli soittoa taas, että varatkaahan nyt meille jonkinlainen aika!

Itse synnytin esikoisen sairaalassa, jossa jouduin jaettuun huoneeseen eli meitä oli yhteensä neljä äitiä siinä. Ja voin sanoa, ettei kyllä ollut mikään mieluisa kokemus. Vauvat otettiin yöksi aina vauvalaan, jotta jokainen sai yrittää nukkua öisin.. Eihän siitä muuten olisi mitään tullutkaan! Kyllä se oma rauha olisi vaan niin kiva. Minun vieressä oli äiti, jolla iso perhe ja ne ravasi siellä vähän väliä käymässä. Ja silloin kun eivät olleet siellä, niin oli videopuhelu auki kotiin...jipii :headwall: Tällä hetkellä itselläni ei ole sen enempää toiveita huoneen suhteen, olen vain tyytyväinen jos löydän ajoissa sairaalaan :p

Taratar rv 29+2
 
Heipsis!

Manzana, sä ootkin tässä odotusmaratonissa pitkällä, kun on mennyt jo 33 viikkoa rikki :)

Taratar, oot jaksanut ja ehtinyt hoidella jo monia muuttoon liittyviä asioita hienosti eteen päin :) Ja kiva että ystäviä löytyy uudella paikkakunnalla.

Neuvolassa tuli siis käytyä, tässä mittoja:
Rr: 111/70
Pissa puhdas
Hemoglobiinista sovittiin, että mitataan vasta kahden viikon päästä, kun vasta äskettäin aloitin raudan syönnin.
Paino: -108g
Sf-mitta: 30cm
Vauvan syke: 130
Raivotarjonnassa oli vaavi edelleen, ja kuulemma pää oli jo kiinnittymässä. Siitä siis johtuu se paineen tunne, joka mulla on tuolla alhaalla erityisesti iltaisin. Myös lieviä liitoskipuja tuntuu silloin tällöin. Eikös Yllärillä ainakin ollut samantapaista? Vauvan peppu painaa hieman keuhkoja, joten aika helposti hengästyn tällä hetkellä. Normaaleja raskausoireita siis :D

Painoa pelkäsin kamalasti, kun ollaan herkuteltu noiden esikoisen 1-vuotissynttäreiden merkeissä oikein urakalla viime viikolla. Ja kas ihmettä, paino olikin (vähän) laskenut eikä noussut. Tuo vaaka on kyllä kanssa yksi stressin aiheuttaja :D :snotty: Vaikka ei tietty saisi olla, eikä järkitasolla olekaan :)
Raskausaikana on kyllä aina ihan arvoitus, mihin suuntaan se paino aina milloinkin menee.

Seuraava lääkäri on sitten synnytystapa-arvion yhteydessä.

Naistenklinikan rempasta terkka sanoi, että maaliskuussa asiasta on jonkinlainen tiedotustilaisuus neuvolan henkilökunnalle.
Wanda, mielenkiintoinen tuo kuulemasi tieto mahdollisista perhehuoneista osastolla 61! Minä haluun kanssa semmoisen, jos niitä tosiaan tulee käyttöön :wave:

Vauva liikkuu edelleen paljon, ja tuntuu kääntyilevän kyljeltä toiselle usein, vaikka onkin luultavasti ollut jo pitempään pää alaspäin. Vauveli vastailee potkuilla, kun esikoinen tönii vahingossa vatsaa :heart:

Kaikki 50-62 -senttiset vaatteet olen nyt pessyt. Miten pieniä ne 50-senttiset taas olikaan :heart: Saas nyt sitten nähdä, onko vauva syntyessään mitä kokoa :) Ainoastaan sitä lipastoa kaipailen, johon ne vaatteet saisi :kieh: Lipasto on siis etsinnässä, haastetta tuottaa pieni tila, johon se pitää mahtua.

Tsemppiä kaikille, joilla on kipuja tai muuten haastavia tilanteita!

Helmikuu on tosiaan lyhyt kuukausi :)

Viljavainio ja Pikkumuru 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas uuteen päivään!:wave:


Laskiaispullia olisi tuolla tulossa, tai no, taikina vasta nousemassa... Mutta kuitenkin! :)

Hienoa Taratar, että löytyy tuollaisia ystäviä :) Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän ystäviä löytyy ympäriltä. On kaikkia erilaisia elämäntilanteita, muuttoja ym. jotka karsivat joukkoa ikävästi :(

Huoneista sen verran, että me ei olla ottamassa perhehuonetta. Tietty vähän harmi, mutta mies ajatteli aloittaa isyysloman vasta kun vauvan kanssa kotiudutaan, saadaan sitten niistäkin parista päivästä nauttia rauhassa :) Viimeksikään ei ollut perhehuonetta, mutta muuten siinä kävi aika tuuri... Sain olla kaksi yötä huoneessa yksin ja seuraa sain vasta viimeiseksi yöksi. Tämä olikin sitten aika tuskainen yö, sillä kukaan hoitajista ei ollut toverilleni selittänyt, että sängyn vieressä on kutsunappi, jota voi käyttää.... :O Siinä tämä tuore äiti sitten yritti koko yön yksin selvitä todella itskuisen esikoisvauvansa kanssa, kun ei saanut pientä kunnolla tissille :( En sitten itsekään tohtinut hänelle sanoa, että kutsu nyt jo apua, sillä en tiennyt, ettei tuosta napista ollut hänelle kerrottu : / Noh, onneksi se oli vain yksi yö ja sitten pääsimmekin jo kotiin :)

Mulla ei ole tullut vielä närästystä, mutta jatkuvat suonenvedot ovat kuin kidutusta! :headwall: Magnesiumia vedän täyden 500mg päivässä, joka auttaa hieman, mutta silti noita tulee. Ei ole kiva herätä yöllä, kun pohje kramppaa niin kovasti, että kyyneleet nousevat silmiin kivusta. :mad:

Sain sitten KELAlta päätöksen vanhempainrahasta. Valittaahan tässä siitä päätöksestä sitten pitää :mad: En millään jaksaisi tuhlata energiaani tuollaiseen taisteluun... Ei myöskään tee hyvää verenpaineelleni... Heidän laskujensa mukaan jää 500e vajaaksi, että ois tuo palkka noussut 20%, että näin... Omien laskujeni mukaan saan yli 1000e yli tuon 20%. Ei siinä muuten, mutta kun tuo ero vaikuttaa noin 400e/kk tuleviin korvauksiin! Eli on mulle aika iso juttu... Tänään sitten kelaan hakemaan valituslomake (en saanut päätöksessä mukana eikä kotona ole printteriä, jotta voisin netistä ladattavan kaavakkeen tulostaa :() Hieman on nyt sonnan makua suussa, mutta toivottavasti pullat piristävät päivää! :)

Sipulisankari & Narsku 30+3
 
Sipulisankari Mulle työnantaja sanoi, että olen hakenut äippärahaa viimeisen 6kk tulojen perusteella. En mielestäni sellaista vaihtoehtoa valinnut, mutta ajattelin, että menköön sillä. Työnantajan mukaan tuon vaihtoehdon voi halutessaan valita. Eikö se sitten olekaan niin? Eli mulle ehkä sittenkin lasketaan 2011 tulojen mukaan?

Minkä verran teillä on pieniä 50-56 senttisiä vaatteita? Mulla nyt 2xhousut, 2x puolipotkarit, 1 paita, 6 bodya, 5 potkupukua, oloasu, yöhaalari, fleese takki+ housut, keväthaalari. Lisäksi 3 sukat ja pari pipoa plus ohuet hanskat. Mietin onko vaatetta ihan liian vähän? Vaikea arvioida, kun ei ole aikaisempaa kokemusta.

Tänään oli neuvolakäynti ja pelättyä saarnaa ei painonnoususta tullut. Siitä ei itseasiasa sanottu mitään. Ekasta neuvolasta tullut 8,3kg. Kaikki oli muutenkin ok. Hemoglobiini oli laskenut, mutta oli tarpeeksi hyvä eli 123. Nyt alkaa mulla herkkujen vähennys eli otan käyttöön karkkipäivän. Pyysin miestä tsemppaamaan mua tämän asian suhteen. Olen yrittänyt aiemminkin pitää karkkipäivää huonoin tuloksin. Nyt herkkuja menee suuhun päivittäin. Verensokereita mittailen edelleen 2 päivänä viikossa.

Tatja+pikkuinen 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Taratarille voimia kurjaan tilanteeseen. :hug: Hyvä, että sulla on tukiverkko kunnossa uudella paikkakunnalla. =)

Jumbotreffeistä Manzana kyseli. Mulle sopis maaliskuun alku. Mulla käy illat ja viikonloput ja sit sellasina päivinäkin päiväsaikaan, kun miehellä on arkivapaa. Koko lauman kanssa en viitsi lähteä, kun en sit ehdi teidän juttuja kuulemaan, jos mulla on siinä seurana 6v, 4v ja 1,5v. :whistle:

Sairaalassaolosta ja vierailijoista oli tosiaan kiivasta keskustelua tuolla helmikuisissa. Mielenkiinnolla seurasin sitä taustalta. Mulla kävi viime kerralla sikäli hyvä tuuri, että kun vauva syntyi aamuyöstä, mä sain olla sen ekan päivän yksin siinä huoneessa. Sinä aikana kävi sit meidän lasten lisäksi mun äiti ja miehen äiti katsomassa vauvaa. Illalla tuli sit huonekaveri huoneeseen ja seuraavana iltapäivänä päästiin molemmat jo pois. Mua jotenkin ahdistaa olla vieraan ihmisen kanssa samassa huoneessa ja vielä yöllä. En saa nukutuksi ja tietenkin vauvat heräilee eri aikoihin. Ja sit se hoitopöytäkin meidän huoneen ainoa hoitopöytä tarvikkeineen oli tyhmästi sijoitettu sen huonekaverin viereen siten, että sen verho ei peittänyt sitä kohtaa vaan tuntui, että olisin sinne hänen verhon sisään tunkenut hoitamaan omaa vauvaani. Ei kovinkaan kivaa. Mutta toivottavasti pääsis taas nopeesti pois, kun kotona on paljon kotoisampaa ja en halua lapsistakaan olla pitkään erossa.

Mulle ei vieläkään ole tullut sitä vanhempainrahapäätöstä. Kohta täytyy alkaa soittelemaan sinne. Tylsää Sipulisankari, kun sulle tuli vääränlainen päätös. Ei oo kivaa alkaa valittamaan ja saada ylimääräistä stressiä. Isosta rahastahan tossa on kyse.

Mun kans tekis niin mieli leipoa laskiaispullia. Täytyy huomenna ostaa ainekset kaupasta. Nam! :p

Viljavainio mulla on kans iltaisin sellasta paineen tunnetta tuolla alhaalla. Eilenkin tuntui ihan kauheelta, kun vauva puski itseään alaspäin ja tuntui, että kohta se tulee sieltä ulos itsellään (no, ehkei sentään ilman suppareita tule. :xmas:).

Vauvan vaatteista... Mulla on tossa eteisessä nyt kauhee läjä pahvilaatikoita, jotka mies raahasi varastosta. Täytyy laittaa järjestykseen niistä noita lastenvaatteita ja ottaa vauvan vaatteet pestäviksi. Mietin vaan, että mihinköhän kokoon asti niitä ottaisin. Oliskohan 68 hyvä raja, niin ei heti tarviis olla taas kaivelemassa laatikoita, kun noilla pärjäis muutaman ekan kuukauden.


Natte ja Tinja 30+3
 
tuosta sairaala asiasta tuli mielleeni että meidän sairaalassa syntyneen lapsen isä ja sisarukset saa vierailla vapaasti 9- 19 välillä ja lapsen isovanhemmat 17-19. muita vieraita ei sallita ollenkaan ja isovanhemmatkin täytyy tavata käytävällä/ yleisissä tiloissa ettei mahdolliset huonekaverit häiriinny. mun mielestä ihan järkevää ja koska ei siellä sairaalassa nyt NIIN kauan kuitenkaan kukaan ole että täytyisi kaikki kaverit yms kutsua.
aa, niin ja sitten niillä jotaka on esim. vuodelevossa osastolla niin niillä on eri huone missä ei vauvoja ole ollenkaan ja siellä saa vierailla kuka vaan 9 - 19 välillä, sillä rajoituksella että jos jollain on pahat raskausmyrkystys oireet niin täytyy antaa rauha ja ne joilla on mahdollisuus liikkua niin mieluusti tapaisi vieraat käytävän puolella. itse siis oli "kiinni sängyssä" edellisessä raskaudessa ja olis kyllä ollu aika karua jos ei mulla ois saanu käydä vieraita ollenkaan.. kun en mä sieltä huoneesta pois päässy ku sängyllä ultraan.

vauvan vaatteet on persty, silitetty ja viikkailtu hoitopöydän laatikkoon. tänään tuli äitiyspakkaus ja ne pitää sit vielä pestä. tykkäsin pakkauksen sisällöstä. ei nyt varsinaisesti "mun näköisiä" mutta kivoja kuitenkin ja uskon että tulee käytettyä :)

tatja mä en ole ihan tarkkaan laskenut että paljonko mulla on mitäkin vaatekappaleita, mutta noin suunnilleen mulla on 50cm bodyja x 4, 50cm housuja x 2 ja sitten 56cm bodyt x 7 ja housuja x 4... sitten parit yökkärit ja velourhaalarit ja äitiyspakkaus.. laskin tuossa nyt nuo pitkähihaiset bodyt, lyhythihaisia taitaa olla saman verran mutten usko että niille kamalasti käyttöä tulee.. pesin vaan kuitenkin kun käsiin sattui :)

äitiyspäivärahasta ei oo tullu päätöstä vielä mullekaan... luulin jo että on tullu, mutta sitten katoin tarkemmin niin se olikin joku esikoisen aikainen päätös :D mikähän ihme niissä oikein kestää??

sipulisankari m ulla kävi vähän samoin esikoisen aikaan että ei riittävästi tulot olisi nousseet vaikka omien laskujen mukaan olis ollu.. selvittelin ja valitin asiasta mutta ei se siitä mihinkään muuttunut, kuulemma jotenkin tilinauhasta katottuna se ei täsmännyt sitten johonkin muuhun kun tuli jotain vähennyksiä tms ja lopulta ero ei ees ois ollu kun mutuama satanen.. toivottavasti sulle käy paremmin!

tänään lähdin töistä 4h aiemmin kun ei ollut töitä, omalla työpisteellä koeajoja, samoin kun monella muullakin pisteellä joten joka paikassa ns. hanttihommissa oli niin jumalattomasti porukaa että päätin sitten pyytää loppupäivän vapaata kun lyhennysvapaita on vielä käyttämättä viime vuodelta. nyt saan rauhassa tehdä tätä pesän rakennusta kun tyttö on hoidossa ja mies nukkumassa yövuoron jäljiltä..
vielä olis huominen ja sitten viikonloppu.. ja IKEAN reissu!! jee! suppareita on vaan alkanut ilmantumaan melko usein ja varsinkin öisin.. toivottavasti parin tunnin autossa istuminen /suunta ei tee asiaan pahennusta..

heh, uteliaisuus heräsi ja taidan käydä vilkaisemassa helmikuisten pinoa :D

m-m & hippu 28+4
 

Yhteistyössä