Huhtikuun Hurmurit 2013 *Helmikuussa*

Moikka. En minäkään paljon ole kirjoitellut. Reilun viikon olen nyt ollut s-lomalla, selkä ei kestä enää töissä lasten nostelua eikä paljon muutakaan. Väsy vaivaa, vaikka yön nukkuu, niin aamulla jo ihan tööt. Kohta kai päikyille :) Muutoin olo on ihan ok, olen jo pyykkäillyt pienimmät vaatteet ja petivaatteet valmiiksi, jos käykin niin että saan loppuraskauden kulkea konttaamalla :(

Wp 31+1
 
Vaatteista: Meillä ei ollut viimeksi 50cm vaatteita kuin muutamat body ja housut ja nekin jäi kokonaan käyttämättä, kun poika oli niin iso. 56cm oli sitten enemmän, mutta nopeastihan nekin jää pieneksi. Tuskin hamstraan yhtään enempää noita ihan pieniä vaatteita, kun tuskin tämäkään vauva ihan pieni on. Ellei nyt sitten maaliskuun alussa oleva synnytystapa-arvio kerro jotain muuta. Tosin esikoisen synnytystapa-arviossa lääkäri väitti vauvan kasvavan ihan keskikäyrällä. No 4,4kg vauvaa sieltä tuli :)

Itse kanssa tuossa joku yö pohdin, että miten ihmeessä sitä taas kestää synnytyskivut, kun suonenvetokin sattuu niin paljon. Ehkä se on eri asia :D

Hjannah&Pallero 32+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Tatja KELA ottaa automaattisesti tulot viimeisen verotuskauden mukaan (eli nyt 2011), jollei erikseen hae viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella. Siinä vaan on sellainen "pikkuinen" vaatimus, että tulojen on oltava VAIN 20% suuremmat kuin tuon 2011 tulot... Omasta mielestäni mulla täyttyy tuo 20%, mutta KELAN väärän laskukaavan mukaan (eivät huomio lomarahoja vuoden tuloihin) saavat juuri alle 20%... Taisteluun siis on lähdettävä, vaikka turhaa se onkin, KELA on KELA, jos se jonkun päätöksen tekee, niin yleensä se sitten myös pitää, oli valitus millainen tahansa :kieh: Jos KELABN saama erotus olisi ollut suurempi kuin tuo n. 500, en lähtisi lainkaan valittamaan, mutta noin pienen summan ollessa kyseessä, teen sellaiset laskelmat vastineeksi, että oksat pois! (Mussa on vähän matemaatikon vikaa.... ;))
 
Hei :)
Tulin poksumaan eli poks 33+0 :)
Viljavainio Kyllä mulla on ollut paineen tunnetta ja olenkin miettinyt joko se pää ois laskenu kun tuntuu ihan siltä ja minusta jopa tuntuu että ois maha jo vähän laskenu,voisko jo olla mahdollista ?
Edellisistä en muista missä vaiheessa ois alkanut laskea..Liitoskivut on ajoittain kovat kylkeä kääntäessä ja joskus jopa yskiessä tai aivastaessa tuntuu vihlasuja.Uskon kyllä että kun kerran tehty sektio että siellä on kiinnikkeitä jotka tuovat osansa kipuiluihin.
Väsymyksestä se tuntuu pohjattomalta varsinkin tällä viikolla..No tokihan vauva kasvaa nyt hurjaa vauhtia joten kait aika luonnollistakin että äitin energiat tuntuu olevan vähissä :) Tänään kuitenkin sain jo päivällä tehtyä hyvän lenkin koiran kanssa ja näimme auringon ihanaa,vaikka pakkasta olikin -14 ilma tuntui ihanalta,siitä piristyneenä sain sitten käytyä työpaikalla katsomassa ihania työkavereita ja sekin piristi ja ainakin 2 lupasi kyläillä ensi viikolla :)
vaatteista Bodyja olen ostanut kirpparilta 50 cm ja saanut ystäviltä niitä mulla varmaan yli kymmenen mutta potkareita ei kovin monia mutta 56-60 cm uskosin käyttäväni kun voi sukilla kuiten saada pysymään jaloissa.Minulla oli tallessa vielä 56 cm potkuhousut millä 19v. esikoinen haettiin laitokselta ja 16 v. tytär on haettu.Lisäksi mieheni 9v. pojan villatossut ja Pinnasängyn lakanoita :heart: lapset mielellään katselee niitä :)
Lisäksi löysin ihanan tytön vanhan potkupuvun jossa luki "olen painoni arvosta kultaa" ,ihania ja kun en välttämättä ois uskonut että voisin vielä tämän onnen kokea niin tippalinssissähän täällä pyykätään
Ylläri iltatähti 33+0
 
Moikka!!!

Laitetaanpa alkuu tiistaiset neuvola kuulumiset eli: 31+2, paino -184/vko, 103/74, hb 118, sf 29, s.140, liikkeet ++ ja edelleen PERÄTILA :/ ja seukki käynti 2 viikon päähän... Tiistai aamu toi heti myös suru-uutisen että Pappa on mennyt paremmille maille :´(
Vielä KOLME työvuoroa ja pääsis äippälomalle, tänään ilta, huomena aamu ja sunnuntaina aamu ja se ois sitten siinä, paluu töihin on jo kyllä tämän vuoden puolella mutta nutin kyllä niiiiiiiiin tästä lomasta =)

Mie olin kans pettynyt äippärahan suuruuteen ja mullakin jäi pienestä kiini etten saanut viimisen 6kk tulojen mukaan.... sipulisankari oletko saanut laittaa verotukseen kilometrivähennyksiä? Nehän lasketaan pääomatuloksi ja kela vähentää net laskiessa äippärahan suuruutta.....

Meillä on kaikki ihan hujan hajan.. makkarit on rempassa ja vauvallekki on puolet kamoista vielä ostamatta... muutama 50cm vaate löytyy mutta ne on jo niin äkkiä pieniä etten enempää kyllä ees hanki....

Kummeja olen jo miettinyt, haluaisin pikkusiskon (pääsee ennen juhannusta ripile) ja serkun ja sen miehen ja en tiä ketä ukko haluaa :D

Sama homma nimien kanssa.. mulla on 2 nimeä mielessä mutta en tiä tykkäänkö niistä... ja ukolta en ole vielä ees kysyny asiasta....

Viikonloppuna ois kaksospoikien ristiäiset joista toisesta tulee meidän kummipoika, jätesäkki päällä varmaan mentävä sinne :D


Tässä tärkeimmät =) 31+ 4
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Iltapäivää :)

Yksi huhtikuulainen ilmoittautuu lisää.. Jäin siis alkuviikosta töistä pois,niin nyt on aikaa seurailla toisten samanmoisten kuulumisia ja vointeja. Itselläni 3 raskaus ja tämä on nyt se meidän ns. "iltatähti" ;) meidän perheeseen kuuluu siis minun edellisestä liitosta 5v tyttö ja 7v poika ja miehen edellisestä liitosta 4v tyttö. Sekä pari koiraa,kissa ja hevonen
 
Mä en ymmärrä miten mulla muka lasketaan 6kk työtulojen mukaan. Palkanlaskija oli soittanu kelaan ja hänen mukaansa olen hakenut rahaa 6kk tulojen mukaan. Mun mielestä sitä ei edes mitenkään itse valittu, kun netissä hakemuksen tein. Tulot tuskin on kyllä noussu tota 20 prosenttia.

Ehkä mä sitten pärjään noilla pikkuvaatteilla, kun sitten pian saa siirtyä seuraavaan kokoon. Kaikki vaatteet nyt molemmille sukupuolille sopivia. Muutama sukupuolen mukainen voi tulla hankittua synnytyksen jälkeen. Mulla aarteena vauvalle pikkuinen potkupuku, jota itse olen käyttänyt reilu 36v. sitten. Ihanat kirkkaat retrovärit. Mulla on kuva, jossa olen vaate päällä isän sylissä. Pitää ottaa vauvasta sama kuva pappan ja oman isänsä kanssa :heart:
 
Panpille tervetuloa!! :)

Manzana kyseli jumbotapaamista niin jos maaliskuun alkuun suunnitellaan niin mieluummin iltaisin tai viikonloppuisin ko päivällä olen melko varmasi töissä.

Tärskäytin pyllylle tänään ja soitin sit äippäpolille ääni täristen, ja sieltä sanoivat että tulepas näytille. Ja sydäinkäyrä ja ultrassa kaikki kunnossa. Neidin painoksi tällä hetkellä 1250g, mikä ihan normaalin rajoissa kuulema (siis istukka painaa sit sen 14 kg :LOL: ). Ja just kun Martsu pääsi sanomasta että varoivaisuutta naiset varoivaisuutta.. Perä eellä se pikkuinen masussa vielä on.
Lääkäri joka ultras oli erikoislääkäri ja olisi kirjoittanut viikon saikkua supistusten takia, mutta ei ne ollut nytkään tarkastaessa mitään saanu aikaan. Suhtautui kovin vakavasti siihen, että supistelee niin paljon. Sovittiin sitten, että varaan neuvolalekurilta parin viikon päähän kontrolliajan, että tarkastaa kaulan tilanteen kun kuulema näillä viikoilla supistuksen alkaa helposti aiheuttaa muutoksia. Mutta kun työnkuvakin helpottanut niin paljon viime viikolta alkaen, että sama se olenko kotona vai töissä paperia pyörittämässä, kun ei pitäis enää ressiä sieltäkään suunnalta tulla.
Sit ne otti jonku streptokokkinäytteen yksintein samalla käynnillä... jäi siinä vähän epäselviöksi että miksi.. mutta eivät kuulema automaattisesti sitä seulo.. no pitääpä kysyy neuvolasta asiasta.

Whisky peat kiva kuulla susta, kun just tuossa yks päivä mietin, että missäköhän mahdat olla :)

Nitalle osanotto poismenon vuoksi!

Taratar hyvä kuulla, että sulla on siellä ystävä asemissa :)

Hjannah iiik,iik enpä ole miettinytkään yöllisiä suonenvetokipuja tuolta kannalta.. :) lihaskramppejahan ne molemmat taitaa olla supistuksen kanssa..

Toive ja 29+4
 
Torstai-iltaa mammat masuineen!

Toive Onneks selvisit säikähdyksellä, extra varovaisuutta nyt sitte kaikki! Yhdelle tutulle kävi kuten tainnut kertoakin täällä että kk ennen LA:ta kaatu liukkaalla niin että meni sit nilkka niin pahasti, että kainalosauvoilla meni synnärille. Eniten varmaan kauhistuttas et vauvalle kävis jotain, istukka irtois tai jotain, huih! Itelläkin monta läheltä piti tilannetta kun kahden muksun kaa päivittäin ulkoilee ja pulkkamäessä oltu paljon. Meidän pihassa kiva pieni jääliukumäki missä muksut viihtyy, mä seurailen suosiolla sivussa.

Jumbotreffeistä Meil 2.3 esikoisen 2vee synttärit, eli meille sopis 9-10.3 viikonloppu, pe,la,su? la,su kaikki menee kiinni 18 eli treffit sit tyyliin klo 16? Miehellä niin epäsäännöllistä toi työ kun välillä la töissä ja joskus ylitöissä myös su ja iltavuorojakin on, niin täytyypä laskee mikä vuoro ois tolla viikolla, taitaa olla pe 18 asti töissä eli la,su parempia.

Laskiaispullia täällä herkuteltu jo kaks sellasta! tosin en itse tehnyt vaan nappasin mukaan leipäostoksilla, asutaan ihan Vaasan leipomon vieressä, liikaa kyl houkutuksia siellä!! 1,69e/2pullaa :) Viime vuonna tais laskiaisen jälkeen olla jopa eurolla ja niitähän sit tulee ostettua.

panpi Tervetuloa mukaan, kiva ettei kaikki siellä naamakirjassa oo..

Viljavainio Päivitähän tänne tietoa NKL:n rempasta kun tiiät, mä kysyin samaa tänään neuvolasta että onko ruuhkia ollut, niin ei vielä ainakaan tai ei ollut mitään kuullut.. tosin oon menossa kyl kättärille mut kiva ois tietää kuinka paljon vaikuttaa toi remppa.

Neuvolassa tänään

Rr:132/68
pissa puhdas
hb: 101, laskee kun lehmän häntä vaikka vetäny puolukkaa, pinaattia, paprikaa, rautaa tabuina :( Laitto lähetteen tarkempaan verenkuvaan labraan jossa näkys rautavarastot, mietin että mitähän ne nyt voi sitten tehdä jos huomaa ettei mitään rautavarastoja oo.. ärsyttää ja tietty väsyttää, ei kahesta aiemmasta näin alhanen oo koskaan ollut ja noussut kun syöny rautaa, plaah!!
paino: +650g/vko, en enää ees kehtaa sanoa paljonko on tullut..
syke:140
sf-mitta 27, alakäyrän alapuolella mennään, viimeks keskikäyrällä kk sitten,kysy miten on ollut kahen ekan kans.. mites tätä painoo on tullut ja maha muka "pieni" kuten nvlatäti sano, opiskelija sekä nvlatätsy mittas.
tarjonta:rt epäili nvla-täti ei kyl 100 varma ollu..

Nvlalääkäri sitten 25.2

Väsynyt Manzana81

 
Ostakaas mammat nyt ne nastat kenkiinne :stick: Sellaiset tarralla kiinnitettävät remmit on mulla. En uskalla minnekään lähteä ilman niitä. Onhan niissä aina laittamisen vaiva, mutta loppujen lopuksi auttaa paljon ja suojaa sitten molempia mahdolliselta pyllähtämiseltä. Toive: onneksi kaikki kuitenkin hyvin. Esikoista odottaessa pyllähdin kaksi kertaa, mutta eipä tullut mieleenkään soitella minnekään, kun ei sattunut mihinkään ja silleen.. Ei osannut edes pelätä mitään. 10 vuotta sitten.

Viime yönä heräsin klo 1.30, olin nukkunut n. 3,5 tuntia. Sitten valvoin muutaman tunnin ja heräsin kellon soittoon. No, nyt muut on koulussa ja töissä, joten ehkä kellahdan kohta takaisin peiton alle :)

WP 31+2

 
Viimeksi muokattu:
Nitta niistä matkakuluistahan tuo mun suuri tuloeroni periaatteessa johtuukin... Ennen menin omalla autolla, nyt pääsen seutulipulla erotus on huima! Sekös sitten vielä enemmän harmittaakin, kun muutenkin saa aina kirota tuota liikkumisen kalleutta ja nyt sitten vielä sillä on näinkin kauaskantoisen vaikutukset. Eikö riitä, että oon jo saanut maksaa itseni kipeäksi tuosta bensan ostosta pari vuotta sitten??? Ei, rokotetaan siitä nyt vielä tänäkin vuonna :(

Tajta työnantajan täyttämään kaavakkeeseen ilmoitetaan aina sun viimeisen 6kk palkkatulot, sä et itse sitä saa valita mistään. Sitten Kelan täti vertaa niitä viime kauden verotietoihin ja tekee laskelmiensa mukaan päätöksen, kumpia tuloja käytetään avustusrahoissa. Hyvä, jos olet saanut 6kk mukaan, ainakin se on sitten enemmän (eivät ota niitä, jos tulot ovat tippuneet) :)

Toive onneksi selvisit säikähdyksellä!!! Istukan repeäminen/irtoaminen ois varmaan se kamalin seuraus tuollaisesta pylllähtämisestä, muttei synnytys jalka kipsissäkään kovin houkuttelevalta kuulosta! Whiskyn suosittelemat piikit löytyisi mummini kaapista, pitäisiköhän käydä "varkaissa"... Täällä maalla ei kukaan kuitenkaan ees huomaa, että sellaiset olisi jalassa, päinvastoin, sulautuisi massaan muiden mummojen joukkoon! :LOL:

Mulla ei tämä flunssa ota talttuakseen. En oo pariin yöhön nukkunut sitäkään, mitä yleensä :( Onneksi on tämä sairasloma, niin saa sairastaa ihan vapaasti ja ottaa päikkäreitä :) Nyt taidan kuitenkin mennä suunnittelemaan, mitä tuohon Kelan valitukseen taiteilen, jotta saisin ees vähän nostettua tuota avustuksen määrää :)

Sipulisankari & Narsku 30+4
 
No näinhän tässä pitäis käydä shoppailee piikit :)

Lekurihan siis eilen sanoi, että todella harvoin näissä kaatumisissa vaaville mitään tulee, mutta parempi tarkastaa ja tutkija. Saipahan extrakurkkauksen massuun muutenkin, että siellä kaikki päällisin puolin ok.( Katso vielä mittojakin ja sydäntä ja aivoja.) Luulin itsekin soittaessa, että sanoisivat vaan, että seuraile vauvan liikkeitä.

Manzana ja muut pääkaupunkiseutulaiset, mites tuo olisi sunnuntai 10.3 klo 16 jumbossa, miten moni tuohon pääsis? (Jos itellä töitä juuri tuolloin niin pääsisin ennen 17 kuitenkin paikalle.) Ois ihan hauskaa pitää muumikokoontuminen :D

Manzana, tuli tuosta hempparista mieleen, että mullahan sitä ei ole mitattu kuin tasan kaksi kertaa ja enemmin tuolla alkupuolella... jotenkin luulin että se ois automaattinen mitattava joka käynnillä? Toivottavasti saat raudat vielä kohdilleen..

Toive 29+5
 
Naistenklinikan remontista. Näin eilen tuolla meidän lähipuistossa naisen joka oli hiljan ollut harjoittelussa naistenklinikalla. Henkilökunta ei kuulemma yhtään tiedä, että koska remontti alkaa ja kuka menee minnekkin jne. Ja kova on epäilys, että miten kaikki potilaat saadaan hoidettua. :O

No, kuulopuheita tietenkin, mutta kovin tuntuu epäselvältä hommat. Itse siis menossa kättärille, mutta välillä kyllä hirvittää, että mihin sitä joutuu.

Onneksi Toiveelle ei käynyt kuinkaan. Nyt ne nastat alle! Itse käytän niitä ulkona liukkailla ja sisään mennessä otan pois. Onhan siitä vaivansa, mutta tuo kuitenkin turvallisuuden.

Mulle ainakin tällä tietoa kävis toi 10.3. Ja todennäköisesti pääsisin tulemaan yksin ja mies ois pojan kanssa.


Hjannah&Pallero 32+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Perjantai-iltaa
Panpi tervetuloa mukaan :)
Toive onneksi selvisit säikähdyksellä,eikä käynyt kuinkaan.
Streptokokki-näytteestä minultakin lääkäri otti sen kun oli supistellut ja ymmärsin että sen vuoksi tsekataan kun tulehdukset voi aiheuttaa ennenaikasia supisteluja ja muutoksia kohdunsuulla.

Meille on tulossa taas rauhallinen viikonloppu,esikoinen jäi opiskelupaikkakunnalle,keskimmäinen menee isänsä kanssa mummollaan,nuorimmainen lähtee huomenaamulla kukonlaulun aikaan partioleirille ja on yhden yön siellä.Kututtiin kyllä minun paras ystävä miehineen meille uutta saunaa testaamaan meille vaimoille tuotiin kaupasta muumilimskat :D Bestis lupasi kanssa minun seuraksi nauttia pullolisen muumia :) Onhan se mukavaa vaihtelua olla aikusten kesken :)
Vaatehommat alkaa olla valmiina :) Kaukalo ja vaunut on vielä ystävältä hakea (ostettiin käytettynä) onneksi ne on tuossa lähellä ja Ystävä laittanut valmiiksi jos tulee äkkilähtö.Sain ylipuhuttua mieheni lupaamaan että kokoaa loppukuusta pinnasängyn ja hoitotason,kun pitäs varmaan makkarissa järjestystäkin vähän vaihtaa.Jotenkin kun on tunne että vauva haluaa maailman jo ennen LA:ta.Varmaan menee yli kun olen näin varautunut ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille :)
Ylläri iltatähti 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Pitkästä aikaa moi kaikille!!!

Nitta: tääl meillä on kans viel kaikki ihan kesken ja sekaisin. Mies tekee milloin tekee tota remppaa ja mä oon huono nalkuttaan. Se on luvannut et ei mee tyyliin synnytystä edelliselle päivälle ja mä luotan siihen. Nyt sil on alkanu tuleen jotain duunikeikkoja mikä sit hidastaa jaksamista kotona. Mut lattiat on tehty, enää lastenhuoneen seinät ja eteinen. Eikä meil oo melkein mitään huonekaluja jotka tekis tästä kodin vielä. Puuttuu sänky, yöpöydät, sohvapöytä, TV-taso... Verhoja ei oo ripustettu kun nipsutkin pitää hankkia. Mut pikkuhiljaa noi kaikki kertyy ja tulee valmista, eikä se vauva välitä onko koti täysin valmis kun hän saapuu. Näin mä koitan ajatella...

Duunaan just lettuja, imuroin samalla ja kirjoitan tätä juttua :) Energiaa ja virtaa riittää, ainut mikä tökkii on kroppa kun vatsalla alkaa olla jo kokoa ja kärsin aika pahasta nilkkojen ja käsien turvotuksesta. Jalat kipeytyy aika äkkiä nykyään. Herkut sekä ruoka maistuu, herkut liiankin kanssa. Viihdyn keittiössä kun kokeilen ruokainspiksiä ja leivon kuivakkuja, sämpylöitä tai paistan lettuja. Painoa onkin kertynyt about 10-11kg... :ashamed: Tätä se pesänrakennusvietti kai on?

Käyn hyvinkin usein lukemassa, en tiiä miksen ole saanut kirjoitettua. Koitan parantaa tapani. Haleja ja jaksamisia kaikille :heart:

Namida ja Emppu 32 Poks!!
 
Hei vaan kaikille ja tervetuloa uusille =)

Kävin tänään kattomassa 4pv ikäistä pientä vauvelia ja olihan hän niin pieni ja suloinen. Hui, eihän sitä meinannu uskaltaa ottaa syliinkään kun tuntu että rikki menee.

Mulla on alkanut noi verensokeri nouseen uhkaavasti, toivottavasti ei nyt enää nouse ettei joudu insuliineille. Täytyy vaan yrittää vielä vähän kiristää tuota ruokavaliota.
Turvotuskin ja ah niin ihana närästys on myös hiipineet jokapäiväiseen elämään. Vähän tuntuu joka paikka renkkavan tässä raskaudessa. Onneksi enää vajaa 3kk aikaa synnytykseen parhaassakin tapauksessa .
=D

Äippärahoista on ollut puhetta, mulla meni helpolla kun samojen tulojen mukaan mennään mitkä oli viime mammalomallakin. Ei tarvinyt toimittaa mitään lippulappusia, hakemuksen vaan täytin netissä ja parissa viikossa oli tullut päätöskin.

Nyt leipomaan, huomenna on kuopuksen 1v synttärit =)

House 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Toi oli kyllä niin hyvä :D

Olen kauan ollut kirjoittamatta mutta koitan nyt piristyä

olen ollut sairaalassa 29 viikosta asti josta ensimmäiset 2 viikkoa olin täydellisessä vuodelevossa lapsivedenmenonvuoksi nyt sitte sain viimeviikonloppuna käydä kotosalla mutkan ja palasin kesken "loman" takas sairaalaan nyt olen ollut taas perjantaista asti kotosalla ja huomenna palaan takas sairaalaan ja 34 viikonjälkeen annetaan pojan sitte syntyä siihen asti sitten jarrutellaan eli vielä vajaa 2 viikkoa.
Paino arvio 32 viikolla oli 2200g joten ihan hyvän kokoinen pikkuinen sieltä on tulossa

Siis sen verran vielä tätä sekavaa soppaa sekoittaakseni siis lapsivettä on vielä niin paljo että jätkällä on turvallisempaa mahassa ku mahan ulkopuolella....

SIIS JOS JOKU VIIHTIS laittais tuonne että pojan saan....
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Paipi, hauskaa, meillä on samanikäiset tuo isommat lapset (no sinulla vielä yksi lisääkin), mulla on just 8 v täyttänyt ja ja just 5 v täyttänyt. Kahdeksanvuotias on muuten ihana, ostin hänelle kaikki lahjat mitä synttäreikseen toivoi ja yhteissumma oli 34 e. Koulukaverijuhlat oli perjantaina, eikä kyllä olisi tässä olotilassa suoraan työpäivän päälle kannattanut...

Töissä olin ekaa kertaa kuukauteen to-pe. Sijainen on aloittanut ja häntä koetan saada hommaan kiinni. Viikon on tavoitteeni siellä heilua, en halua että ne supparit taas alkaa, mutta kivempi on jäädä pois kun hommat on vähän hallussa sijaisella.

Vaatteita on ostettu, hyvä tekosyy on kun isot on tyttöjä ja mahassa pitäisi olla poika. Mulla on ihan pieniäkin, vaikka Keskisisko oli 4 kiloinen. On se kiva pukea ne sopiviin jopa ne kaksi viikoa mitkä mahtuvat. Ja 50 senttiset ovat palvelleet hyvin nukenvaatteina, mikä vinkkinä ainakin tyttöjä odottaville. Muuten olen erikoistunut kokoon 62 cm: olemme mökkeilevä perhe ja uskon Pienen olevan tuon kokoinen mökkikaudella. Ei näet vesi juokse siinä paikassa ja kaivoveden väriäkään en varsinaisesti mainitsisi kirkkaaksi. Mutta noita 62 on varmaan kymmenen ja suvulta lainaan tulevat ei ole vielä edes saapuneet. Hamsteri mikä hamsteri...

Äitituuli rv 31+4
 
Moikka kanssamatkaajat :)

Sipulisankari, suonenvetoa on täälläkin, ehkä keskimäärin joka toinen yö kramppaa oikein kunnolla. Ei mikään niin mukava tunne. Oon huomannut, että sukat jalassa nukkuminen auttaa siihen vähän. Ehkä sitä magnesiumiakin voisi kokeilla.

Ylläri, kyllä ainakin meidän terkka antoi ymmärtää, että vauva voi alkaa jo nyt laskeutua ja kiinnittyä. Eiköhän se mahakin silloin voi ”tipahtaa” alemmaksi :snotty: Itsestä ainakin tuntuu vähän siltä. Keski- ja ristiselkäkin on jo aika kovilla tuon mahan kannattamisen kanssa. Neuvolaterkka vinkkasikin, että monille on hyötyä tukivyöstä, varsinkin jos paineen tunnetta alkaa olla enemmän tuolla alhaalla.

Manzana, kerron kyllä täällä heti, kun saadaan neuvolassa tietää siitä naistenklinikan remonttitilanteesta. Kerrottehan kaikki muutkin, jos kuulette siitä jotakin! :) Ja Hjannah, aika kaoottiselta kuulosta tuo, mitä tapaamasi harjoittelija oli remontista ja hoitajien ajatuksista sanonut : / Täytynee toivoa, että ehditään synnyttää ennen varsinaisen remontin alkua :saint: Ja oikeasti, täytyyhän niihin kuvioihin joku tolkku tulla. Kai Suomen synnytyssairaaloissa täytyy sentään jokin taso olla :O

Nitta, osanottoni pappasi poismenon vuoksi :hug:

Panpille tervetulotoivotukset :wave:

Pienimpiä vauvanvaatteita meillä on varmaan enemmän kuin tarvitaankaan. Niitä löytyy niin paljon tosi hyväkuntoisina kirppareilta jopa parillakymmenellä sentillä, että on senkin vuoksi kertynyt jo esikoiselle aika lailla. Meillä on tässä lähellä kolme-neljä kirpputoria, joissa on jatkuvasti aika hyvät valikoimat vauvan- ja lastenvaatteita. Niissä tuleekin pyörittyä aika usein :)

Perjantaina hankittiin Jesper Juniorista kurahousut ja –takki esikoiselle yhteensä alle kolmellatoista eurolla, siis ihan uudet. Minusta tuossa kaupassa pyörii hyvin alennukset ympäri vuoden, nuokin oli miinus 70 prosenttia. Toivottavasti tää ei oo nyt mitään väärää mainostamista, mulla ei ole kyllä mitään henkilökohtaista syytä siihen. Usein on vaan saatu kaikkea tarpeellista halvalla sieltä alesta :) Onkin käytetty esikoisella jo kurahousuja ja hanskoja ulkoiltaessa, kun suojakelit jyllää.

Tatja, nuo omalta vauva-ajaltasi säilyneet potkarit on tosiaan aarre. On varmasti nostalginen hetki kun saa pukea ne kohta omalle vauvalle :heart: Ja mainitsemiasi kuvia ehdottomasti sitten muistojen kokoelmiin :)

Namida, sulla tuntuu olevan ihailtavan rento ote ja asenne elämään kaiken puuhaamisen keskellä :)

Yritetään tosiaan mammat pysyä pystyssä kaatuilematta keinolla millä hyvänsä, ettei masut saisi turhia tärähtelyjä. Kokemuksesta täytyy sanoa, että joskus saa olla varuillaan myös sisätiloissa. Esikoistahan menin synnyttämään käsi paketissa, kun liukastuin kotona kynttilään :snotty: Mies onkin muistanut nyt vitsailla, että ei viitsittäis tehdä siitä perinnettä.

Pikinen, onneksi pieni on malttanut pysytellä vielä masussa, ja sitä lapsivettäkin tosiaan on onneksi riittävästi! Toivotaan, että oleilee yksiössään tyytyväisenä ne toivotut viikot, vaikka se sitten tarkoittaisikin vähän sairaalassa lepäilyä. Mutta sulla ei sitten välttämättä niin kovin kaukana olekaan se hetki, kun saat käärön syliin :) Huih!

Laskiaispullia meillä on syöty kertaalleen viime viikolla, kun pullaa leivoin. Tulevana tiistaina varmaan vielä herkutellaan, kun tarvii vaan pakastimesta ottaa pullat sulamaan ja sitten täyttää ne. Ne on kaakaon kanssa hyviä :p

Äitituuli, älä rehki liikaa! Jos mahdollista, jaa puuhia tasaisesti eri päiville, ettei yhdellä kertaa tarvi pinnistellä itselleen liikaa supistuksia.

Jotkut ovat maininneet turvotuksesta. Itsellä ei ainakaan sormusten ym. perusteella vielä hirmuisesti sitä ole, mutta on silti semmoinen turvonnut olo. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan :xmas:

Univajetta on hieman edelleen, kun välillä valvotuttaa aamuyöllä neljäkin tuntia. Hyvä puoli tässä on kuitenkin se, että oon tosiaan ottanut ajan hyötykäyttöön, ja tehnyt noina aikoina kaikkea semmoista, mitä ei tuon 1-vuotiaaan hereillä ollessa ole niin helppo tehdä :)

Meillä on tarkoitus tehdä tulevalla viikolla keskiviikosta sunnuntaihin asti reissu Etelä-Pohjanmaalle täältä Helsingin läheltä, kun mieskin sai sen hyvin töistä järjestymään. Majaillaan se aika mun vanhemmilla, ja siitä sitten tapaillaan sukulaisia ja tuttuja. Ja isovanhemmat odottaa niin innolla kuin vaan ikinä voi tuon esikoisen tapaamista :heart: Saas nähdä, mitä oma masu tykkää lähes viiden tunnin automatkoista. Ei tosin välttämättä tykkää mitään erikoista. Ja onhan sielläkin synnytyssairaala lähellä, jos semmoinen tarve tulee :D Vaikka toivotaan toki, ettei ihan vielä niihin puuhiin tarvitsisi alkaa :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

Viljavainio ja Pikkumuru 32+6
Huomenna poksuu 33! :)
 
Viimeksi muokattu:
Jee, vihdoin se on täällä: 30 poks :) on se kiva rajapyykki!

Pikinen sähän taidat olla sitten ehkä ensimmäinen joka saa pienen sylkkyyn :) voihan se olla, että viihtyileekin siellä lämpimässä vielä kauemminkin. Toivotaan että kaikki menee parhaalla mahdollisella tavalla!

Tänään joutuu ehkä pari laskiaispullaa maistelemaan :p onneksi on vielä tiistai tulossa :D

Jumbotapaamisesta:
Laitan tässä korostuksella, että ketkä käy lukee niin tää hyppäis enemmän silmille. Ollaan nyt suunniteltu treffejä sunnuntaille 10.3 klo 16.00. Sinne siis kaikki vaappuen mukaan :)
Tulossa
Manzana
Hjannah
Minä
Ja peruuntumisista itse mietin niin, että jos yksikin muu minun lisäks tulee niin mulle se riittää, että sen verran ilmoitellaan, jos ei pääsekää niin voi sitten viimeinen oman harkinnan mukaan jäädä kotiin kahville :D


Toive ja 30 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
POKS POKS 30 VIH-DOIN-KIN!! :heart: hääpäivän kunniaksi! ;)

(.) Olo alkaa oleen jo melko raskas, eikä oikeen kärsivällisyys riittäisi millään odotella sinne huhtikuun lopulle (millon musta onkaan tullut näin malttamaton). Närästys vaivaa joka päivä, koko päivän.. Öisin isäntä tökkii hereille kun kuorsaan niin kovaa! :D Pahin turvotus pysyy poissa kun vaan ahkerasti jaksaa välttää suolaa (aina ei jaksais ja sen kyllä sitten huomaa). Alapäätä kolottaa ja lonkat reistaa.. Ihanku oisin raskaana tjtn. :LOL:

Ollaan askarreltu vauvaa varten ihan urakalla tämä viikonloppu.. Ensisänky on ripustusta vaille valmis, kasa villavaippahousuja odottelee ensipesua ja kehtokin valmistuu isännän taitavissa kätösissä tuota pikaa! :)

Omanapainen Meidän Äiti + pieni :heart:
 
No niin alkaa olla koko ajan enemmän 30 viikon poksuneita, loppusuoralla ollaan, voi sanoa lähellä mutta silti monta tuskasta päivää vielä edessä :) Nautitaan siitä kun vauvat vielä mahassa eikä vaadi vielä mitään, vaikka vaivat tuppaa lisääntyy niin usein vikat kuukaudet on "ei niin nautinnollisia.."

Toiveen ehdottama sunnuntai 10.3 klo 16 kuulostaa hyvältä!! Pääsee yksin paikalle pyörimällä varmaan ainakin jos ei muuten :LOL: Mä siis tuun satavarmasti jos en nyt kipeeksi tule (kop,kop)

Viljavainio Tsemppii automatkoihin, mulla tuntu vko sit kun olin treella päivän reissulla takastullessa jo ihan ahdistavalta ja supisteli enemmän. Tuli siis istuttua harvinaisen paljon saman päivän aikana kun meno/tulomatkat autossa yht melkein 4h ja sit juhlissa pariinkiin otteeseen oli syömisiä ja syömisten välissä ohjelmaa jossa istuttiin sohvalla, välillä oli pakko seistä.

Alhasesta hempasta Joku päivä tulevalla viikolla tosiaan verikokeisiin, ei muuten toi hempan alhanen arvo häiritse mut kylhän se väsyttää ja sit jos synnytyksessä menettää verta niin voihan se joutua vaik verensiirtoon tai sit olo on niin heikko ettei sängystä ylös pääse.. Yritän nyt syödä sen max. annoksen + lisäksi ruoka-aineita mitkä sisältää rautaa. 2vkon päästä lääkärineuvola ja pyydän kyl siel ottaa taas ottaa hempan arvot. Joku tais mainita kun ei oo hb mitattu joka käynnillä, sitä ei kai mitatakaan yleensä joka kerta mut kun mulla rupes laskee niin oon erikseen pyytänyt että se mitataan.

Miehellä oli 4vapaata, 2saikkua+vk:nloppu, pe:na tehtiin Ikean reissu, lasten huoneeseen seinäsäilytyshyllyä, olkkariin tilanjakaja 8 lokerolla niin saa makkarin yhdestä hyllystä tavarat sinne ja käännettiin sänky niin että nyt mahtuu alkuun kehto ja myöhemmin pinnis sängyn viereen, pieni makkari niin toisipäin ei ois kyl mahtunut. Olen siivonnut, järjestellyt, tein tilaa vauvan vaatteille ja vietiin alakerran varastoon kahen isomman pieniä vaatteita ä-laatikollinen ja tuotiin samalla vauvan vaatteita ylös, ne pitäis kattoo läpi ja pestä+saan siskolta lainaan just pieniä 50/56 mitä itellä ei kovin paljoo oo. huh, huh, on siis siivoilua ja järjestelyä riittänyt. Kehto vielä hakematta joku päivä ehkä ens viikolla tai viimestään kuun lopulla.

Istukan toiminnasta Onko kellään ollut istukan vajaatoimintaa, kalkkeutunut tmv? jäi mietityttää toi sf-mitta vaik varmaan kaikki ok vaik olikin mennyt käyrä huimasti alaspäin. Kaverilla reilun 2kk:n ikänen tyttö ja se synty 38+5 ja paino 2,6kg, sillä todettiin kalkkeutunut istukka.

Hyvää alkavaa viikkoa ja tiistaina sit laskiaispullia kahen edestä :)

 
Heipä hei pitkästä aikaa täältäkin ja tervetuloa kaikille uusille :)

Täällä on pitkässä nettihiljaisuudessa elelty rauhallista arkea, lomalennot sujuivat hyvin ja tulehduksetkin taltutettu.
Kiva nähdä, että muillakin on rauhallisempaa aikaa odotuksessa ja katseet alkavat suuntautua synnytyksiin ja vauveleihin :)

Itse kärvistelen tällä hetkellä sairaslomalla. "Tuomio" tuli tänään aamulla neuvolassa, keskiviikkona lääkäriaika, jolloin todennäköisesti kirjoittaa loppu ajan lomaa. Syynä aivan ylitsepääsemätön väsymys ja iltaiset supistukset. Ja supistukset tulevat todella vain iltaisin. Aamuisin tuntuu siltä, että ihan hyvin jaksaa töihin ja vielä päiväkin sujuu hyvin, mutta iltaisin ei tahdo kotimatka enään luonnistua supistelujen takia. Ja töissä on myös vedetty resurssit niin tiukille henkilökunnan lomien takia, etten todennäköisesti olisi siellä selvinnyt kuitenkaan.

Miksi siis tuntuu, että tämä sairasloma tuntuu kuitenkin jotenkin "turhalta"? Onko täällä muita ylikilttejä työntekijöitä tai muuten vain työnarkomaaneja, joille työstä pois jääminen syystä tai toisesta on yleensä vaikeata, sinne pitää mennä, olotilassa kuin olotilassa vaikka koko organisaatio pyörii tosiasiassa aivan hyvin ilman yhden panosta? Itsestä tuntuu niin turhalta ja tyhjältä, kun työt loppuivat aivan kuin "yht äkkiä" eikä edes "hyvästä syystä". Koko raskausaika mennyt niin hyvin, etten ollenkaan kuvitellut että tässä sitä nyt ollaan, kotona "ilman mitään tekemistä". :( Töissä keskeneräisiä asioita, työtoverit "pulassa"... Huoh, kaikesta sitä voikin itselleen tehdä ongelman... lomailu olisi alkanut ajallaan 8.3. joten muutama viikko tässä "menee hukkaan". Eli mitähän sitä alkaisi tehdä ja vertaistukea kiitos :)

Muuten kaikki hankinnat alkavat olla valmiina. Todella paljon saatu sellaistakin tavaraa ja vaatetta mitä emme olisi edes tienneet tarvitsevamme :D ja äitiyspakkaus kivasti täydentää sitten noilla muilla tilpehööreillä kuten kynsisaksilla jne.. miä ei omasta takaa ole eikä välttämättä olisi osannut edes esikoiselle hankkia. Melko hyvin pätenyt periaate, että käytettynä ostetaan kaikki, ei juurikaan uutta, muutamaa uutta vaatetta lukuun ottamatta.

Koti vaan on kaikkea muuta kuin valmis... Valitettavasti ei niiltä osin, että tällä sairaslomallani itse pystyisin siihen vaikuttamaan, vaan kylpyhuoneremonttia vielä pukkaisi... Hiukan alkaa aikataulu jännittää.. Onneksi muillakin täällä keskeneräisiä projekteja, ehkä meilläkin on mahdollisuus selvitä :D

Sokerien seurantalaitteen sain myös kotiin, koska paastoarvot ovat olleet hiukan tasaisesti koholla. Reaktiostani sairaslomaa kohtaan häkeltynyt terveydenhoitaja parka perusteli lomaa noilla mittauksillakin, joita minun olisi todennäköisesti hankala työpäivien aikana suorittaa.. kaipa se asia on niinkin... huoh...

Tapaamisista olisin siis minäkin kiinnostunut ja suorastaan niiden tarpeessa jos tämä lomailu kerran nyt alkoi. Jumbo on minulle paikkana hankala, ehkä tuo kyseinen jää minulta väliin, mutta jos muuten tapaamista suunnitellaan pk-seudulle niin yritän olla mukana.

Muutenkin voi tämä osallistuminen kaikkeen aktivoitua uuden ajan myötä...

Nyt mukavaa päivän jatkoa kaikille odottajille :)

Viu & Eveliina 31+2.
 

Yhteistyössä