Huhtikuun Hurmurit 2013 *Helmikuussa*

Onpa mennyt viikko nopeaan! Nyt siis POKS POKS 31!! =)

Pikinen voimia sinne sairasvuoteelle! :flower: Ei varmasti ole helppoa vain maata montaa viikkoa... Mutta hienoa kuulla, että lapsivettä pienelle vielä riittää, onhan vielä kovin aikaista tulla ulos mahasta :)

Viuwolf täällä toinen toivoton työnarkomaani :wave: Kovat oli tunnontuskat jäädä sairaslomalle viikko sitten :( Enhän mä edes ole mitenkään sairas!?!?!? Noh, iski sitten tämä järjetön flunssa heti eknsimmäisenä "lomapäivänä", joten ihan sairastamiseen on ensimmäinen viikko kyllä kulunut... Enhän millään pystynyt kyllä enää töissä olla supistusten ja nukkumattomuuden vuoksi, se myönnettäköön, mutta silti vaivaa ne hommat, joden vuoksi pari työkaveria ihan oikeasti jäi todella pahaan pulaan :( (Meillä on vähän pulaa käsipareista tällä hetkellä...). Nyt pitää kuitenkin koittaa ajatella vauvan parasta ja jättää se työkeskeinen elämä taas taas joksikin aikaa, onhan tämä kotona olo toisaalta ihan mukavaakin pitkän ajan jälkeen :)

Tapaamisista sen verran, etten tällä hetkellä ole niin voimissani, että kauheasti jaksaisin lähteä kotoa mihinkään :( Jotenkin aivan uupunut olo. Joten pitää miettiä osaltani noita sitten myöhemmin, jos joskus saan voimia taas takaisin ja jaksaa tutustua uusiin ihmisiin :)

Sipulisankari & Narsku 31+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
Neuvolakuulumisia rv 31+5.

Pissa puhdas, verenpaine 127/80. Painoa tullut kaikkiaan 5.7kg, kahden viikon takaisesta pudonnut -800g. Sf-mitta 30. Hb 131, parempi kuin 10 viikkoa sitten. Vauvan syke 130 ja pää alaspäin siellä oltiin. Seuraava käynti rv 35. Että valtakunnassa kaikki mallikkaasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pahan ilman lintu
Perjantaina oli laakari. Ekassa raskaus diabetes testissa oli arvot menneet vahan yli joten joudun nyt sitten uudelleen testeihin. Eli mitataan arvot 3 krt, tunnin-kahden ja kolmen tunnin paasta. Potuttaa niin vietavasti. Painoa on tullut nyt yhteensa 7.1 kg. Vauvan sydanaanet olivat hyvat. Parin viikon paasta uudelleen laakari ja neljan viikon paasta ultra. Ma oon niin tays tata raskautta. En jaksaisi enaa yhtaan lyllertaa taman mahan kanssa. Onko muilla jo kyllastymista tahan raskausaikaan?

mindi16 30+3
 
Kyllästymistä???

Jo viime viikolla märisin lääkärille että haluan tän pois mahasta ja kotiin itsekästä joo sairaala elämä vaan ottaa päästä.

Torstaina sitte tulee 4 viikkoa sairaalassa oloa täyteen ja vielä viikko eli 9 päivää pitäis olla jollaoin sitte päätetään käynnistyspäivä jonka taidan pyytää jo seuraavalle päivälle.

Poika on nyt 2200g vähän reilu ja 34 viikolla jos sinne asti mennään on siite käynnistys mutta se miten sen käynnistyksen kiertäisin ku se on ihan kamalaa hommaa? En tiedä
 
Kyllästymistä täälläkin. Ehkä ei olis jos pääsis liikkeelle niin ettei ois sittennkovin kivulias sen jälkeen... kuutisen viikkoa ja sitten pitäis olla liki luvattu käynnistys... neuvola on tällä viikolla, ja nyt varmaan varataan lääläriaika, aion pyytää lähetteen jo tyksiin jo rv 37 niin pääsen puhumaan käynnistyspeloista, pohtimaan käynnistystapaa ja ennen kaikkea kivunlievitysmenetelmistä, kun pelkään ettei mulle saa enää epiduraalia laitettua... no, torstaina näkee miten th reagoi...
 
Neuvolakuulumisia aamulta:

Paino:-180g/vk
Pissa: puhdas
Verenpaine 100/63
Turvotus:-
Hemoglobiini:108, laskenut raudasta huolimatta. Käski ottaa tupla-annoksen.
Sf-mitta:31cm. Pompannut keskikäyrältä keskikäyrän ja yläkäyrän puoliväliin.(esikoinen meni käyrien yläpuolella)
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: RT
Syke: 150-160:heart:
Liikkeet:++

Vähän oli huolissaan painon ja hemoglobiinin laskusta tai lähinnä mun jaksamisesta. Oon kyllä ollut aika väsynyt, mikä selittynee tuolla hemoglobiinilla.
Painonlaskusta en oo huolissani, vaihtelee kuitenkin syömisien, vaatteiden ym takia. Ja syön kuitenkin ihan normaalisti. Seuraavaksi sitten kättärille synnytystapa-arvioon maaliskuun alussa! Hui, kun ollaan jo pitkällä!


Hjannah&Pallero rv 33+2:heart:
 
Pahan ilman lintu Kstsoin lähteneet viestini ja eipä siellä viestiä näkynyt eli mä oon kämmänny jotain. Huhuu muita TYKSILÄISIÄ huhuilen vielä myös mukaan. Uutta tapaamista aletaan suunnitella.

Tatja+ pikkuinen potkuttelija 29+3
Saitko mun yksärin? Mä en tiedä onko nyt vika sivustossa vai käyttäjässä mut en tiedä lähtikö viesti sulle, piti ainakin... :D
 
Heipsan taas pitkästä aikaa! :wave:

Niin sitä vaan pitää itseään aktiivisena palstailijana, kun lukemassa käy useita kertoja päivässä, mutta kirjoittaminen vaan aina jää... :ashamed:

Neuvolassa käyty täälläkin, painoa on tullut nyt yhteensä 9kg, a-p-u-a! :O ei tarttis tulla enää yhtään! Hemoglobiini oli laskenu 122 --> 114, raudan käski aloittaa. Turvotusta on!!! Sf-mitta oli 27, ihan keskikäyrällä. :) Kaikki periaatteessa siis ok. Pää alaspäin on, ja tuskin enää kääntyy. Meinas että on aika alhaalla, ja sen takia sf-mittakin ehkä normaalia pienempi, niinkus mulle. Parin viikon päästä taas ultraan kokoarvioon rd:n takia. Saa nähdä kuinka aikasin tätä aletaan savustaa pihalle! :kieh:

Vielä on oikeestaan kaikki tekemättä!!! Vaatteet pesemättä, pinnasänky laittamatta ym..jotenkin ajattelen, että onhan tässä vielä aikaa! Nimeä ei olla päätetty, kummeja ei olla kysytty, ollaankohan niitä edes päätetty...? Sairaalakassista puhumattakaan!!! Pitäiskö tässä niinkos alkaa tekemään edes jotain?! :LOL: Nimen pähkäily on niin hankalaa........ kertoilkaa jos ootte päättäneet nimiä, jos joku siis haluaa/uskaltaa niitä täällä julkistaa. ;)

Kuten Hjannah tuossa sanoi, niin aika hurjaa miten pitkällä kaikki jo ollaan! Melko lailla kaikki ylittäneet 30 viikon rajankin, huh! Vielä saisivat vauvaset pysytellä masuissaan, vaikka hyvät viikot on vaikka kuoriutuiskin. =) Mä en malta odottaa kevättä, oon niin kevät-ihminen! :heart: Enkä malttais odottaa vauvan saapumista, jotta pääsis näkemään miltä hän näyttää ja tutustumaan tuohon uuteen ihanaan persoonaan! :heart: :D Mutta pitää vielä nauttia raskaudestakin, tämä kun jää viimeiseksi *haikeutta ilmassa*...

...ja lopuksi vielä isot TSEMPIT kaikille, joita raskaus koettelee! :hug:

unohtui vkl:na poksua...nyt siis 30+3 :heart:
 
Pikiselle tsemppiä! Hui, kun kohta oikeasti alkaa jo näitä huhtikuisia syntymään. Toivottavasti kuitenkin suurin osa pysyttelis masun suojissa sinne huhtikuulle saakka.

Kyllästynyt olen minäkin tavallaan tähän raskauteen. En osaa nauttia tästä ajatuksella, että on viimeinen raskaus. Ja oonhan mä tässä jo raskaana ehtinyt olemaankin, kun on jo neljäs. Oon vaan niin malttamaton, että en jaksa odottaa, että saan vauvan tänne mahan ulkopuolelle. Ja odotan sitä, että pääsen liikkumaan normaalisti ja kaikki ei ole niin tuskaista.

Me tehtiin viime viikolla se suurin vauvahankinta, eli ostettiin uusi auto. Tai käytetty auto, mutta uusi meille. Nyt mahtuu koko porukka samaan kyytiin. Muuten kaikki vauvajutut ja valmistelut on vielä ihan vaiheessa. Vaatteet pitäis pestä ja silittää. Niille pitäis joku tilakin löytyä. Muutama hankintakin on vielä tekemättä, mutta onhan tässä vielä huhtikuulle aikaa.

Nimeä ei mekään olla vielä päätetty. Mulla olis oma suosikki, mutta mies vielä miettii asiaa ja hänellä on tämän lapsen nimeen se viimeinen päätäntävalta. Toivottavasti mies on järkevä ja tekee niin, kun minä sanon. :LOL:
En viitsi nimeä tässä paljastaa, kun kuitenkin joku tuttu täältä lukee ja meillä on perinteenä ollut, että paljastetaan vasta kastetilaisuudessa. Toisaalta olen miettinyt nimen paljastamista etukäteen tällä kertaa, kun lapsille olis kiva, jos saisivat melko pian alkaa käyttämään vauvan oikeaa nimeä eivätkä tottuis johonkin lempinimeen. Täytyy miettiä.

Jumbotreffeille olisin minäkin siis halukas tulemaan, jos vaan vointi sallii ja mies on vapaalla. Ilmottelen lähempänä onnistuuko.

Mä olen ollut jotenkin taas tosi väsynyt ja voimaton. Mitään ei jaksais. Voisin vaan nukkua. Tulispa jo kevät ja piristys.

Natte ja Tinja 31+2
 
Moikka!

Voimia kaikille, jotka joutuvat olemaan vuodelevossa! Varmaan tympeää. Itsellä alkaa raskaus tuntua jo aika vaivalloiselta. Nukkuminen hankalaa asentojen etsinnän takia, ja tunnen itseni aika kömpelöksi muutenkin.

Kävin ylimääräisessä ultrassa viime perjantaina äitiyspolilla. Painoarvio pikkuisella oli 1800 g, eli ihan normaali viikkoihin (silloin 32+3) nähden. Pyysin lääkäriä selvittämään, voiko mun mielialalääkityksellä imettämään. Yksi lääke on sellainen, että ei suositella, koska sitä voi erittyä äidinmaitoon. Yhyyy!!! Varasin psykiatrille ajan, että voidaan miettiä, voisko lääkitystä muuttaa. Haluaisin niin kovasti imettää ja tarjota lapselleni kaikki ne vasta-aineet, joita äidinmaidosta on saatavilla. Nyt pitää vain oottaa se pari viikkoa, että pääsen sinne lääkäriin. Jännittää toki lääkemuutokset ja se, miten mieli niihin reagoi. En halua tietenkään riskeerata, että itse alkaisin voida tosi huonosti - enhän minä silloin jaksaisi lapsesta huolehtia. Mutta saattaahan olla, että pienillä muutoksilla lääkityksessä voisin sekä imettää että voida hyvin. Toivossa on hyvä elää.

Karen 33+1, eilen poksui
 
pikiselle Kovasti kärsivällisyyttä ja voimia "sairas"vuoteelle, yritä muutama päivä vielä jaksaa, ennenkuin pienelle heltiää lupa tulla maailmaan :) Tsemppiä, vaikka varmasti jo tympii ja kyllästyttää!

Karen Toivottavasti löytäisit hoitohenkilökunnan kanssa ratkaisun lääkkeiden ja imetyksen yhteisaikaan, on se imetys kuitenkin äidillekin yleensä tosi iso juttu :)

).( Väsyttää, väsyttää, kyllästyttää, v******a, ärsyttää... Tosi positiivisia fiiliksiä siis edelleen :( Onko kellään muulla ollut sellaisia puukontuikkauksia ihan alamahassa, siis kohdunkaulalla (luulisin)? Vähän väliä supistaa ja vuoroin sitten tuikkii, tuntuu siis ihan siltä, kuin joku löisi puukolla ihan häpyluun yläpuolelle ja tuntuu tosi ilkeältä. Samoin supparit on aika napakoita välillä, onneks ei sentään mitenkään säännöllisiä (paitsi että päivittäin) tai oikeasti kipeitä.

Neuvola on taas huomenna, toivottavasti edes hemppa olis noussut, etten saa taas saarnaa siitä. Mä syön kyllä ihan hyvin ja otan rautaa+C-vitaa, mutta kun ei se noussut esikoista odottaessakaan, vaikka mitä teki, vasta synnytyksen jälkeen nousi kohisten. Jo viime kerralla th sanoi, että vauva on niin lähtökuopissa kuin näillä viikoilla olla voi eli tuntemukset kohdunkaulalla varmasti osittain johtuu siitä, kun pää painaa. Mun pitäisi siis tosiaan kans vaan maata, mutta se on mahdotonta, jos joku ei koko ajan mun hommia tee ja valitettavasti sellaista ihmistä ei meillä kotona ole, kun pitäisi sitä rahaa elämiseenkin jostain saada eli miehen on "pikkupakko" vääntää duunia. Mä jäin sitten tänään virallisesti äitiyslomalle ja ens kuussa alkaa sit edes vähän isommat rahatkin juoksemaan.

Kaikki hankinnat (isompaa kämppää ja autoa lukuunottamatta :D) on hankittu ja kaikki alkaa olla valmista. Pari säkkiä pieniä vaatteita pitää vielä tuulettaa ja laittaa laatikkoon ja hoitotaso lipaston päälle pitää kaivaa vintiltä ja pinnis pitää koota (kunhan saadaan esikon sänky siirrettyä oikeaan paikkaansa), mutta muuten kaikki vaan odottelee käyttäjää :)

Nyt punkkaan, niin jos huomenna taas jaksais...

Nanski + bebe 31+3
 
Natte, minkä auton ostitte? Täällä se vielä työn alla, ja meinattiin et kunhan kesällä on auto johon kaikki mahtuu, riittää. Siihen saakka mennään sit vaikka kahdella mut lomareissuun yhdellä autolla sitten. :)

Nukkumaan tarttis mennä, mut eipä nukuta... no, aamulla nukuttaa kun pitää herätä. :kieh: joku fiksu on varannut neuvolan klo 8 aamulla niin pitää liikkeellekin päästä ajoissa ettei riitä,et saa esikoisen kouluun...

Muoks.

Kummeja ollaan mietitty ja lähes varmaksi päätetty, mut ei kysytty.

Nimi on hakusessa kun ei oikein löydy kumpaakin miellyttävää yhdistelmää... No varmaksi päätettäiskin vasta kun näkee kaverin. :)

Hankinnat on lähes tehty. Tosin listalla ei montaa asiaa ollutkaan.. vaunukoppaan on uusi patja hommaamatta enää. Vaatteet ja vaunut sekä manduca odottaa pesua. Nyt voi niitäkin aloitella kun sain kuopuksen vaatteet siirrettyä lastenhuoneeseen kun vihdoin päästiin käymään ikeassa hakemassa säilytysjärjestelmä poitsun vaatteille... kuutisen viikkoa aikaa, et eiköhän tässä ehditä... :)

Pahis ja Hakkarainen 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, nimi meillä on jo päätetty, ja nimellä me pienokaista kutsumme, vaikka hän vielä tuolla masumaailmassa onkin. Se, kuten sukupuolikin, on vielä vain mun ja miehen ja neuvolan tiedossa.

Karen 33+2
 
Huomenta. Väsyttää, väsyttää, väsyttää :( Pesänrakennusvietti on tällä hetkellä varmaan korkeimmillaan, mutta väsymyksen vuoksi ei oikein jaksa tehdä mitään :( Ristiriitainen olo :confused:

Kyllästymistä ei täällä kuitenkaan ole. Vielä pystyy mahan kanssa hyvin toimimaan, vaikka puuskutus helposti tuleekin :D Vie tuo esikoinen niin paljon aikaa ja huomiota, että olen oikeastaan ihan onnellinen, että tämä toinen on vielä mahassa! Esikon kohdalla aloin jo tässä vaiheessa odottaa niin kovasti synnytystä, etten osannut yhtään nauttia loppuraskaudesta. Nyt olen ainakin ajatellut, että yritän suhtautua asiaan toisin ja nauttia tästä loppuun asti!

Mitenkä hei muuten teille on puhuttu synnytystapa-arviosta?? Mulle siitä ei ole nyt mainittu mitään, mutta jotenkin rivien välistä olen terkalta lukenut, että sinne pitäisi taas mennä? Esikon kanssa tietty kävi, mutta kun synnytyksessä ei ollut mitään ihmeellista, niin pitääkö toisellakin kerralla siellä käydä? Musta se oli koko rakauden KAMALIN kokemus, enkä millään haluaisi... :(

Nimi on ainakin tällä hetkellä päätettynä. Itse vaan pelkään, että onkohan tuosta pikkuhiljaa tulossa jokin muotinimi tms., etten sitten haluakaan sitä :( Tällä hetkellä ei ainakaan kovin yleinen, vaikka tavallinen onkin. Eli ei, en paljasta sitä täällä ainakaan ennen syntymää =)

Kummitkin on päätetty, mutta pyydetään heitä vasta syntymän jälkeen.

Sairaalakassia en todellakaan ole vielä pakannut, on kaikkia pieniä hankintoja (liivinsuojat, imetysliivit, vaipat...) vielä tekemättäkin. Sen verran kuitenkin edistin asiaa, että tulokkaan vaatteita lajiitellessani kaappiin noukin sieltä joukosta "kotiutumisvaatteet " erikseen hyllyn etureunaan :)

Viikon päästä olisi taas neuvola. Herkut maistuvat edelleen, joten saa nähdä, mitä paino sitten sanoo... Monella näyttää tässä vaiheessa hieman pudonneen, voin kuitenkin luvata, etten itse tule kuulumaan tuohon joukkoon! :D

Sipulisankari & Narsku 31+3
 
Hei,

Viuwolf, täällä yksi työnarkomaani ilmoittautuu! Tiedän saavani sairaslomaa heti kun lääkärin eteen asetun, mutta toisaalta tiedän aika hyvin miten noita suppareita voi välttääkin. Olen siis ollut täissä sijaista perehdyttämässä aika lailla vain omaa innostustani ja tänäänkin olen etätöissä (huomaatte miten tehokkaasti tosin!) enkä saikulla.

Hankinnoista
tai oikeastaan palautuksista rakkaimman sain takaisin viikonloppuna: 50-luvun ensisängyn, valkoinen metallinen pinnasänky, samanlainen kuin synnytyssairaaloissa on se läpinäkyvä. Se on ollut kymmenissä paikoissa lainassa tässä viime vuosina ja viimeisin ihana lainaaja oli tehnyt siihen siniruutuiset reunasuojat. Meillä taisi olla pinkkiä Marimekkoa, joten kun masussa pitäisi poika olla, niin taitaa nuo uudet jäädä käyttöön.

Hjannah,
nyt olen kade! Kättärille ja synnytystapa-arvio?!? Minä olen menossa Kättärille eikä tuollaista ole luvattu lainkaan! Ihan omalla kalliilla rahalla olen yksityisellä kahden aikaisemman vauvani kanssa käynyt kokoa arvioituttamassa, viimeinen kunnan ultra ollut silloin ja nyt rv 20!

(.)
Eilen oli ensimmäinen oikein kunnon kremppailta sitten joulukuun. Yhtä aikaa ummetusta ja vatsa löysällä - vain raskaana voi päästä tuohon! Kyllä ketutti se joku perhosparvimainos telkkarisa. Sitten veti suonta ja Keskisiskolla 5 v oli läheisyysriippuvaisuuskohtaus. Raukka oli koko illan juossut Esikoisen kavereiden perässä ja olisi pitänyt olla ymmärtäväinen kun toinen oli ihan tattis, mutta ei nyt vain oikein irronnut. Huono äiti syndrooma on nyt vallalla!

t. Äitituuli 32+1
 
Viu työnarkomania ja liiallinen tunnollisuus vaivaa täälläkin. Ihan samoja ajatuksia kuin sulla! Lekuri tosiaa tarjotteli saikkua viime viikolla tiuhojen supistusten vuoksi, mutta tällä hetkellä tilanne on se, että työolot ei eroo kotihommista kuinkaan, niin sanoin sitten että voin olla töissäkin. Kontrollia parin viikon päähän onko availlu. Toki sitten jos yhtää on mitään alakertaan tehnyt niin hennon jäädä saikulle HETI, mutta jotenkin ei vaan osaa jäädä, ja se vähän harmittaakin. Tää aika on kuitenkin elämässä sellaista, että odottavan äiskän pitäis ajatella vain vauvaa ja itseään ja lupakin minun mielestä on herkemmin jäädä saikulle kuin tavallisesti, ymmärtävät töissä tai eivät.

Hankinnat pikku sälää uupuu vielä, kuten liivisuojat, vaipat ja sitten isoimmista se turvakaukalo. Nyt alkaa jo vähän "paniikki" olla sen hankkimisesta, kun ei tiiä milloin pieni tuolta pulpahtaa niin en haluu viimesille viikoille jättää. Sairaalakassia en sentäs vielä ole pakannut, mutta kotiutumisvaatteet on valmiina:)

Kyllästymistä ei vielä näy. Ainoastaan siksi toivoisi, että syntyisi, että ei mitään pahaa kerkeis enää masussa tapahtuu ja tiiän jo nyt että olen ihan loppuraskaudesta paniikissa liikelaskentojen kanssa jos vauvan tila muuttuu ahtaaksi ja ei samalla tavalla myllerrä kuin nyt ja niitä liikkumisia pitää laskemalla laskee niin oi ja voi tän mamman hermojen kanssa!! Muuten tuntuu edelleen vaan hellyttävälle ajatus, että pikkuinen on masussa ja kun ei perusolossa ja liikkumisessa ole närästystä ja pientä kankeutta lukuunottamatta huomauttamista niin ihan sööttiä tää on :D

Toki sympatiat on vuodelevossa ja muuten hankalasta olosta ja vaivoista kärsivien puolella. Itseäkin kiristelis jos ois nyt huono olla. Mut huhtikuu ei ole kaukana!! :) Pikiselle extratsempit sinne!!

Ja toivottavasti Karen saat kultaisen keskitien suunniteltua lekurin kanssa :)

Päivittelen jumbolistaa, huomauttakaan jos joku vinossa:

Jumbotapaamisesta sunnuntai 10.3 klo 16.00:
Laitan tässä korostuksella, että ketkä käy lukee niin tää hyppäis enemmän silmille. Kaikki vaan sinne vaappuen mukaan!
Tulossa:
Manzana
Hjannah
Minä
Natte, ehkä.
Ilmoitelkaa, jos peruuntuu jonkun tulo.


Toive ja 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: Karen10
Äitituuli: Mulla on omassa terveyshistoriassa tosi iso juttu, minkä takia tuonne synnytystapa-arvioon olen menossa. Tosin esikoisen raskaudessa on tutkittu ja konsultoitu kaikki mahdolliset ylilääkärit ym, että ihan en ymmärrä miksi taas lähetetään. Ilmeisesti neuvolassa ovat vähän hysteerisiä mun kans ;) Olivat kyllä kätilöopistollakin ja vielä synnytyshuoneestakin konsultoivat jotain ylilääkäriä. Mutta en valita, musta on kyllä hienoa mennä. :)

Tsemppiä vuodelepoon pikiselle!

Hjannah&Pallero rv 33+3:heart:
 
Täällä on käyty neuvolassa, poijan 1v mitoiksi saatiin, 78cm ja 10 kg, hienosti osasi asiat mitä pitääkin. Kolme rokotusta sai ja nyt sitten kiukkunen ku ampiainen. Meni vielä päikkäreille hyvin mutta heräs hetken päästä huutamaan. Särkylääkettä ja taas uni maistui. Toivottavasti menee kivut äkkiä ohi.

Itellä on ollut omituisia polttavia kipuja alamahassa, mies oli jo yks ilta tilaamassa ambulanssia kun tuntu ettei hellitä ollenkaan. Terkka laitto nyt sit lähetteen polille että katotaan tarkemmin mitä vois olla. Paineet on myös koholla joten niiden vuoksi myös,vaikkakaan ei vielä missään hälyttävissä luvuissa ole. Muuten kaikki ok. Ei osannut sanoa kummin päin pikku kaveri masussa on, sydänäänistä päätellen jo raivotarjonnassa mutta ei ollut varma. Ei kuulemma ole vielä tässä vaiheessa niin väliäkään miten päin siellä viihtyy. sf mitta hyppäsi yläkäyrille ja vettä runsaasti.

Kyllästymistä on täälläkin ilmassa, alkaa olemaan jo kömpelö ja väsyy helposti.Vois saada jo oman kropan takas. Oon päätttänyt :LOL: että tää syntyy viikkolla 37 . Ihan niinku mie voisin siihen vaikuttaa.

Jaksamisia petipotilaille, ei käy kateeksi.

Me ei olla vielä hommattu mitään, juniorin kaikki tavarat on säästetty. auto pitää vielä jossain vaiheessa vaihtaa isompaan, mutta kokeiltiin että kaikki mahdutaan nykyiseenkin jos ei tule vastaan sopivaa ennen ku vauva syntyy. Rattaat pitää hommata ja kaikki pikku sälä (tutit, kuplattomat, vaipat ym) mutta nehän ehtii.

Millä viikoilla muut rd tuomion saaneet menee koko arvioon? Vähän toi koko alko jännittään kun hypättiin yläkäyrille sf mitassa. ei ole vielä sanottu mitään koska se on, kuulemma sit loppuraskaudessa. Joo sen verran voi kai päätellä järjelläkin..


House 30 tasan
 
Pahis, me ostettiin Toyota Verso 7 paikkaisena. Ihan innoissani oon tosta autosta. Ulkoa päin ei näytä niinkään tila-autolta, mutta sisällä on riittävästi tilaa meidän porukalle. Me ei tehdä autolla niin pitkiä matkoja, että isoa matkalaukkuarsenaalia tarvittais ja koiria meillä ei ole. Hyvin mahtuu tavarat vaikka olis koko perhe kyydissä. Tuplarattaat ei tosin silloin mahdu, mutta aika harvoin mennään koko porukalla mihinkään niin, että tuplia tarvittais. Sit vaan taaperolle rattaat ja vauva Manducaan. Paljon autolla pitkiä matkoja reissaavalle yli 5 hengen perheelle suosittelisin muuta autoa. Tää auto meil olisi kannattanut olla jo kolmenkin lapsen kanssa, kun takapenkillä on paljon enempi tilaa istuimille, kun meidän farkussa. :)

Meille on taas joku flunssa rantautunut tai sit se on vaan sitä edellistä jälkitaudeilla höystettynä. Taaperolla on korvatulehdus ja itse olen ihan tukossa. Taaperon korvatulehdus havaittiin ihan vahingossa, kun menin Mehiläiseen näyttämään taaperon jalassa ja mahassa olevia patteja. Korvatulehdukseen saatiin antibiootit ja patteja varten tuli lähete Jorviin lastenlääkärille.

Natte ja Tinja 31+4
 
Kun supistaa niin tuntuu etta pissat tulisi kohta housuun vaikka olisi 10 min aikaisemmin kaynnyt vessassa. Tuntuuko muista samanlaiselle kun supistaa? Pelottaa etta lirahtaa viela housuun joku kerta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

mindi16 31+0
 
Äippäpolilla kävin tänään ja mitään erikoista ei löytynyt, ottivat liudan testejä ja niistä ilmottelevat ensi viikolla jos on jotain ilmotettavaa. Painoarvioksi saatiin 1700g eli ihan viikkoja vastaava heppu siellä masussa oli =) Jos kivut yltyy entisestään niin sit uudestaan, mutta nyt saa elää ihan normisti. Kohdunkaula oli kuulemma pitkä kuin moottoritie :LOL:

House 30+1
 

Yhteistyössä