Huhtikuun Hurmurit 2013 *Helmikuussa*

Mindi, joo samanmoisia tuntemuksia, riippuen ehkä tosin siitä, miten tuo mötykkä tuolla mahassa on just silloin ku supistaa.
Toinen juttu...En tiiä onko sitten kiinni lantiopohjanlihaksista, mitä nyt olen yrittänyt jumppailla, mutta pari kertaa, kun on ollut jo vähän pissahätä ja oon kunnolla aivastanut, niin onpa saattanut lirahtaa..:ashamed: ei hyvää päivää..

Kivaa viikonloppua kaikille. (Tasan kk ensimmäiseen äippälomapäivään)

Toive 30+5
 
Toiveena kauniina ja mindi Tämä kyllä liikkuu jo vähän niillä rajoilla mitä sitä tahtoo itsestään netissä paljastaa :LOL: ,mutta nyt sillä verukkeella kertoo jos jotakuta "helpottaa", niin minua on tuo "lirauttaminen" varsinkin juuri aivastaessa ja yskiessä kauhistuttanut jo kauan. Muilla vauvelit painavat selän hermoja jne. mutta minulla painanut koko ajan vain ja ainoastaan tuota yhtä tiettyä kohtaa, huoh :headwall:

Sopii toivoa, että johtuu tyypistä ja vaiva loppuu synnytykseen...

Viu & Eveliina 31+6 hui miten pitkällä jo :O
 
Viimeksi muokattu:
Mä saatan joutua perumaan jumbo tapaamisen osaltani :( Meidän kummityttö äiteineen olisi tulossa meille juuri tuona viikonloppuna. Asuvat kaukana ja on nähty viimeksi lokakuussa. Ja tuo on ainoa viikonloppu ennen vauvan syntymää, mikä heille sopisi. Toki voi olla, että lähtevät sunnuntaina ajoissa, kun maanantai on kuitenkin työpäivä. Ilmoittelen siis lähemmin :)


Hjannah&Pallero rv 33+4:heart:
 
Lauantai aamupäivää!

Mullakin taas kirjoittelu jääny vaikka päivittäin käyn kyllä lukemassa kirjotuksia..:ashamed: Kovin menee nopeasti nämä viikot, eilen pyörähti 33 viikkoa täyteen!

Pesänrakennusvietti on iskeny, uutta maalia käytiin yhteen seinään hakemassa ja verhoja oon ommellu. Hankinnat alkaa olla myös kaikki tehtynä, esikoiselta oli valtaosa tarvikkeista säästössä. Pieniä vaatteita on tullu ostettua kirppiksiltä ja uutenakin, vähempikin olis varmaan riittäny mut onhan ne ihania. :)

Painoa tullu jo 12kg, kuulostaa paljolta ku kaikilla muilla niin paljon vähemmän..:ashamed: Toisaalta esikoisestaki tuli 16 kg ja kaikki sain parissa kuukaudessa tippumaan pois.

Neuvolasta sain viime käynnillä lähetteen äitipolille laskevan sf-mitan vuoksi, eilen pääsin kokoarvioon ja ihan normaalin kokoinen vaavi siellä pötkötteli masussa. Painoa tällä hetkellä arviolta aikalailla tasan 2kg, ja pää alaspäin siellä pötköteltiin:heart: Kontrolli kuitenkin vielä kolmen viikon päästä.

Kelalta en oo vieläkään saanu päätöksiä päivärahoista, vaikka hakemus toimitettu jo 2.1. No jospa ne sais asian käsiteltyä piakkoin..

Omaa napaa taas tällä kertaa, pitää lähtiä esikoisen kanssa touhuamaan.

Nellu ja masuasukki rv 33+1
 
Viu, joo itekin mietin, että kaikkee sitä tuleekin tänne tunnustettua :D

Nellu onneks kaikki masussa hyvin mitasta huolimatta. Ja äläs ollenkaan häpeile painoo, tämä muumi on kerryttänyt ainakin +15kg...
KELAsta tein myös hakemuksen 1.1 ja nyt viikolla soitin, että mikäs tilanne käsittelyssä. Sanoivat että käsittelyssä on, ja odottaa työnantajalta ilmoitusta palkkatuloista. Kysyin vielä hoitaako kela ja työpaikan palkanlaskenta keskenään tietojen vaihdon/kysymisen, kun olen jo kertaalleen ilmoitellut molempiin paikkoihin ja vaadittavat paperit täyttänyt, niin sanoi Kelalta, että hoitavat keskenään, että ei tarvii minun alkaa perään kyselee työpaikalla.
Sanoi, että jos maaliskuun loppuun mennessä ei ole tullut päätöstä niin pitää soittaa uudelleen ja äippäloma tosiaan alkaa maaliskuun puolessa välissä. Sanoi vielä, että ekat rahat tulee sitten huhtikuun puolella jokatapauksessa.


Jumbotapaamisesta sunnuntai 10.3 klo 16.00:
Päivitystä.
Kaikki vaan sinne vaappuen mukaan!
Tulossa:
Manzana
Minä
Natte, ehkä.
Ilmoitelkaa, jos peruuntuu jonkun tulo.


toive 30+6
 
Lauantai-iltaa!!

Menin sitten perjantaina labraan verikokeisiin alhasen hb:n vuoksi ja vain todetakseni ettei neuvolatätsy ollutkaan laittanut lähetettä, meinas päästä pari valittua sanaa.. mur!! Kävin 4.2 normikäynnillä ja th:n mukana opiskelija eli varmaan siksi sitten koko lähetteen laitto jäi, kyl ärsytti!! ja oli sitten jättäny vielä vastaajaan väärän numeron johon yritin labrasta soittaa, puhelinajan ulkopuolella on aika mission impossible ketään saada kiinni.

Jumbotreffeille mukaan kaikki pk-seutulaiset joita listan mukaan ainakin

Moika, Viljavainio, Namida, ada-amelia, bigmama2013, LittleEternal, Äitituuli, Naneni, Wanda, Pai80, Addy, Muksutar, martsu76, kishuli, Mams,

Mihis kaikki mamma kadonneet, facebookin puolella vai?taustalla tai kenties kokonaan jäänyt tänne kirjottelu? jos joku siellä fb:ssa ja täällä lueskelee laita viesti treffeistä et saatas nyt edes jonkinlainen kahvitteluporukka kokoon. Tiedä vaikka moni meistä ois samaan aikaan synnärillä.

nellu Täälläkin painoa tullut paljon ja loppua ei näy varmaane ennen kun vauva syntyy, puuh! ekasta ja tokasta 15-17kg tästä varmaan 20kg kun lähtöpainoa aikasempia alhasempi, ekat 10kg lähteekin melkein samantien, loput 10kg sit täytyy vähän kattoo mitä syö+imetys auttaa eli ei kannata stressata, vai kyl kauhistuttaa aina puntarille nouseminen, kun kymmenluvut paukkuu.

Mites noi isyysraha jutut menee? haetaanko sitä sit vasta kun vauva syntyy, mies yhtä pihalla kuin minä, en muista miten se viimeks meni. Ilmottanut se kyl jo on esimiehelle että pieniin päin vaimo on :)

Kävin perjantaina vielä pumpissa mut se nyt pitänee jättää kun selällään ei kovin mukavaa enää oo. Painoja ei paljon ollut kun tossahan mahassa on iso lisäpaino :)
Kävely aiheuttaa supistuksia, yölläkin supistelee ja usein havahdun siihen, on siis yöunet kyllä katkonaisia ja päivisin ihan puhki olo kun toi hb sitä 100 luokkaa.. Äitini kävi treelta ja toi kuivattua nokkosta, siinä kuulemma paljon rautaa, syön nyt sitä ja rautatabuja. Meille rantautu räkätauti, kuopuksen räkä valuu, esikoinen vähän yskii ja räkää kans, itellä aamulla hedaria ja kurkku karheena. Ollaankin oltu tosi terveinä mut toivon et ohi menee nopsaan. Ens viikolla hiihtolomavko ja esikoisella ei kerhoja, pitänee järjestää jotai ohjelmaa.

Pesin pienet vaatteet, onpahan noita kertynyt, 50cm n.7, 56cm 10 ja 62-68 varmaan 15.. tykkään kietasubodyista varsinkin just 50-56cm koossa. Housut ollut vähän aina ongelma, muistelen ettei sukat pysy ollenkaan jalassa ja puolipotkaritkin usein lähtee jalkateristä pois. Pienet sukkiksen varmaan kätsympiä, pitäskin kattoo oisko niitä jossain. Kehto tulee varmaa parin viikon päästä kun kuopuksen 2v sydet ja kutsun kaverin sinne jolta lainaan kehtoa niin se vois tuoda samalla.

Manzana81, onnistukohan toi mahakuvan lisäys.. otettu 34+0 eli 3pv sit ja eka masu kuva, esikoisesta tuli kuvattua 19vkosta alkaen varmaan kerran viikossa, nyt hyvä kun yhtä kuvaa..

 
Eeevp sulla on niin ihan sopivan kokonen masu :) Itellä kolmas raskaus menossa ja sen kyllä huomaa. Maha on jo niin suuri että kaikki kauhistuu kun sanoo että pitäis vielä 10 viikkoa kasvattaa.

Kertokaa mulle jotain ruokia jotka ei närästä. Oon yrittänyt vaikka mitä mutta ei oikein tunnu löytyvän. Renniet on mun uusia parhaita kavereita.

House
 
wohou!!! 30 viikkoa täynnä täälläkin, meikäläinen melkolaillla peränpitäjänä eli ihan just kohta ollaan kaikki päästy tuon maagisen rajan yli :)

muutaman päivän päästä ois sitten saman viikot kun esikoiselta jouduin sairaalaan loppuajaks.. eli aivan täysin erilainen raskaus on ollut ja kiva kokea tälläinen ns. normaali raskauskin :)

suonenvedot on nyt alkaneet olemaan joka öinen riesa :/ magnesiumia en oo syönyt kun jos se ei sovikaan mulle niin vetää mahan sekasi ja se kun on muutenkin jo ihan riittävän sekasin niin en oo oikein uskaltanu.. varsinkaan kun jos töissä pitäis käydä..
nyt oon kylläkin ollut tän viikon saikulla ja huomenna taas työterveyslääkärille aika, kirjottaa varmaan taas viikon.. äh, kirjottais suoraan 3 viikkoa niin sitten oiskin jo äitipolikäynti ja ne siellä vois sitten kirjottaa loppu ajan..

isyysrahasta tiedän vaan sen että pari kuukautta ennen ne päivät pitää työnanatajalle ilmottaa ja sen ois kai voinu hakea jo samalla paperilla kun äitiyspäiväraha, mutta meillä mies tekee oman hakemuksen.. varmaan tässä jokus lähiaikoina.. se pitää ensin kesäloman tuossa huhtikuun lopusta eteenpäin ja sen jälkeen jää isyyslomalle.

ihan kun tää pino ois ollu vilkkaampi tossa joku aika sitten ja nyt taas hiljentyny..?!

pesää rakennellaan täälläkin ahkerasti, nyt on saatu huoneet vaihdettua että mahtuu molemmat lapset samaan ja saatiin makkarista vauvan kamppeet omalle paikalleen, ah että tulikin raiveeta.. nyt vielä loputkin rojut ja mysykasat pois makkarista niin on taas mukava nukkua kun ei tunnu varastolta. pieni pintaremontti lastehuoneeseen tule kyllä, mutta varmaan vasta tuossa kuukauden päästä.. :)
lisäksi mä oon alkanu käydä läpi kaikkia kaappeja aj hyllyjä että saadaan sieltäkin ylimääräinen ja turha pois.. koskahan tää mun energia vaan lophtaa.. kun vaan kroppa kestäis niin ei tässä muuten mitään.

eeevp sinuna soittaisin suoraan omalle äitipolillesi noista tuntemuksista. tai päivystyksen kautta jos ei muuten saa sinne yhteyttä.. kummalista ettei mitään yhteystietoja mihinkään olen annettu kun mulla ne kaikki annettiin lippusina ja lappusina ekalla käynnnillä.. vaikka kyseessä onkin toinen raskaus.

mulla on jotenkin ikävästi alkanut nipistelemään masua, vähän navan molemmin puolin ja on vähän sellainen kosketus arka.. onkohan se ihan vaan jotain kohdun kasvuun ja ihon venymiseen liittyvää? tuskin se mitään kovin vakavaa on, mutta vähän ilkeelle tuntuu välillä...

juuh, ja nyt kattelemaan kauniita unia :)

m-m & hippu 30+0!!!!! POKSPOKSPOKS!!!
 
Jos jotain pientä raapustais... En kauheesti ole jaksanut tässä koneella istua, kun tuntuu niin epämukavalta tää asento pöytäkoneen ääressä.

Pesänrakennusvietti??? Mikä se on? Valitettavasti ei kuulu mun sanavarastoon. :ashamed: Hyvä, kun pakolliset siivoukset saan tehtyä, mutta mitään ylimääräistä ei vaan jaksa. Sais kyl alkaa jaksamaan, kun olis paljon hommaa ennen vauvan tuloa. Kaapit pitäis siivota, huonejärjestystä vaihtaa jne. No, ehkä se tästä. Edellisen synnytyksen jälkeen mulla tosin alkoi se tarmokas vaihe ja jaksoin vaikka mitä. Ei vaan viitsis kaikkia hommia sinne vauvan syntymään sakka säästää, kun tässä sit taas riittää homaa neljän lapsen kans.

Suonenvedot olivat pitkään poissa, mutta nyt on välillä maatessa yrittänyt sellainen pyrkiä tonne pohkeeseen. Heti olen vastavedolla sen saanut pois, joten ei vielä pahasti vaivaa. Täytyy muistaa juoda riittävästi.

Eeevp ihanan pieni masu sulla :heart:. Mulla oli tästä neljännestä tollanen varmaan rv 7. :D Se on niin yksilöllistä toi mahan kasvu. Toisilla vauva kasvaa selkään päin ja toisilla työntyy tohon eteen. Ja esikoisesta yleensä on pienempi masu. Noista kivuista minäkin mansikka-maijan tavoin neuvoisin soittamaan äitipolille. En odottelis keskiviikon neuvolaa, jos vielä jatkuu. Polilta osaavat antaa neuvoja.

Painoa olen minäkin kerryttänyt jo sen 12 kg. Aluksi otin siitä stressiä, mutta nyt annan tulla sen, mitä tulee ja pudotellaan niitä sit synnytyksen jälkeen. Mulla ei imetys kovin paljon auta painonpudotuksessa, joten olen ajatellut, että kesän elelen rauhassa niin, että syön hyvin ja käyn vaunuttelemassa, mutta syksyllä alan sit systemaattisemmin katsomaan mitä suuhuni laitan, jotta pääsisin raskauskiloista eroon ennen töihin paluuta.

Huomenna poskuukin rv 32 ja iltapäivällä on taas neuvola. Jännitän vähän sitä sf-mittaa, kun oli viimeksi niin iso. Toivottavasti saan sit sen lähetteen kokoarvioon, jos vieläkin huitelee yläkäyrillä. Tuun sit huomenna kertoilemaan neuvolakuulumiset.

Natte ja Tinja 31+6
 
Meidän Äiti, myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta! :flower:

Meidän neljän päivän reissu Pohjanmaalle meni hyvin, oli virkistävä irtautuminen tästä normiarjesta.
Automatkatkin sujui ihan kohtuullisesti, kerran pysähdyttiin sekä meno- että tulomatkalla. Jännästi alkaa kuitenkin masu painaa jonnekin tuonne selkähermoon tai muuhun vastaavaan. Ja kun etupuolella masu painaa keuhkoihin, ei oikein tiedä aina miten päin istuisi tai olisi. Siis ihan yleensäkin, muuallakin kuin autossa :kieh: Ja jos erehtyy syömään liikaa, olo on ihan kamala jonkin aikaa. Manzana, ymmärrän hyvin tukalan olosi teidän Tampereen reissulla! Ja voi ei, mikä sattumusten summa sulla on ollut noissa labrajutuissa.

Missäs asennossa te muut nukutte? Mulla pelittää parhaiten tällä hetkellä vasemmalla kyljellä makoileminen.

Reissun aikana hankittiin myös kaipaamani vaatelipasto. Mies sen eilen kasasi, ja tänään aion järjestellä sinne pienet vaatteet :heart: Voin niitä sitten silitellä aina sopivissa väleissä. Ainakin vauvan kotiutumisvaatteet haluan silittää ajoissa. Esikoisen vauva-aikana silittelin alussa kaikki vaatteet, mutta aika pian jäi tuo silitys sitten pois :ashamed: kun tuntui, ettei oikein ehdi. Mitenkäs te muut, jaksatteko silittää aina vauvojen vaatteet?

Viu, ole ihmeessä hyvällä omallatunnolla sairaslomalla, sinun itsesi ja vauvasi parhaaksi, oikeastaan koko perheen parhaaksi. Voimia tarvitaan paitsi loppuraskauteen ja synnytykseen, myös pienen ympärivuorokautiseen hoitoon sitten, kun vaavi syntyy :heart: Ja tietenkin koko perheen huomioimiseen. Eli ei oo todellakaan yhtään itsekästä tai turhaa kerätä niitä voimia nyt. Susta on tulossa Äiti :) Töissä keretään kaikki olemaan varmasti vielä sitten aikanaan tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
Ja kyllä lomalle aina jotakin tekemistä keksii, jos vaan jaksaa pystyssä olla. Itse oon esimerkiksi pitänyt päiväkirjan tapaista esikoiselle jo odotusajalta asti. Siis kahta versiota; toista itselle talteen ja toista olen kirjoittanut äidin ja isän ”kirjana” lapselle.

WP ja Hjannah, onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista :) Hemoglobiini näyttää olevan monilla laskenut. En tiedä millä sen saisi nousemaan, jos lisärautaa jo menee. Nokkosen taisi Toive ainakin vinkata!

Karen, toivottavasti saatte lääkärikäynnillä jonkin hyvän ratkaisun noihin lääkitysasioihin! On tärkeää, että sinä äitinä voit hyvin.

Mindi, kyllä minä ainakin odotan jo tosi innolla tän mahan poksahtamista! Varsinkin silloin, kun selkähermoa painaa, keuhkoja ahdistaa, ja haluaisi jaksaa olla täysillä esikoisenkin kanssa.
Nautin kyllä raskaudesta tosi kovasti, mutta juurikin niin, että haluaisi olla itse normaalikuntoinen, että voi puuhata normaalisti.
Nyt tuota on hyvä alkaa hyvällä omalla tunnolla toivomaan, kun täysiaikaisuus lähestyy :)

Nimeä meillä maistellaan suussa. Mitään varmaa ei olla lyöty lukkoon.

Pikiselle voimia ja kärsivällisyyttä! Varmasti ottaa päähän sairaalassa olo, mutta jäljellä oleva odotteluaika on kuitenkin tosiaan rajallinen, ja sairaalassa kaikki apu on lähellä!

Amante, kyllä sitä vielä ehtii puuhata kaikkea :) Usein se aikominen ja aloittaminen vie paljon enemmän energiaa kuin niiden itse asioiden tekeminen, ainakin mulla.

Sipulisankari, mulla ainakin on tulossa synnytystapa-arvio sen vuoksi, että esikoinen syntyi sektiolla. Kuulemma semmoisessa tapauksessa arvio tehdään automaattisesti. Neuvolaterkka teki lähetteen, ja aika tuli viime viikon alussa kirjeitse kotiin. Mulla on tuo arvio maaliskuun 8. päivä naistenklinikalla. Saako kysyä, miksi sulle on jäänyt siitä kamalat kokemukset? Mitä siinä tarkalleen ottaen tapahtuu?

Toive, tosi ihana masu sinulla :heart: Vinkiksi, että ihan pieniä sukkahousuja oon löytänyt ainakin henkkamaukalta. Tyhmä kysymys vielä sinulle, että millä tavoin ja missä muodossa tuota mainitsemaasi nokkosta oikein raudanpuutteeseen nautiskellaan ?

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta esikoisen hoitojärjestelyjä on mietitty kovasti ja on yritetty varautua kaikkiin mahdollisiin tapoihin, joilla tämä synnytys saattaa alkaa.

House, hyvä että äippäpolikäynnillä näytti vauvalla olevan kaikki hyvin :) Mekin käytiin hiljattain esikoisen 1v-neuvolassa :heart: Ja ne kolme rokotettakin saatiin, yksi niistä tosin erikseen masuvauvan neuvolakäynnillä. Meillä nousi pieni lämpö, mutta nopeasti meni oireet onneksi ohi.

Eeevp, sun maha on tosi sievä :) Minäkin kyllä kehottaisin soittamaan jo äippäpolille tai neuvolaan, jos sinua noin kovasti supistelee. Hyvä tarkistuttaa tilanne, jos vaikka olisi syytä lomaan ja lepoon. Minä soittaisin jo pienemmistäkin asioista :D

Jumbotreffeistä. Meidän rytmi on semmoinen, että pääsisin oikeastaan vaan arkipäivisin. Viikonloput ja illat on sen verran ohjelmoituja. Tuolloin 10.3. on meillä myös jo jonkin aikaa sitten sovittu meno, jossa mun on pakosta oltava mukana.

Vauvan liikkeet on nyt ehkä jonkin verran vähentyneet. Oisko niin, että vauva ei mahdu enää niin kovasti melskaamaan. Potkii ja muksii kyllä välillä, mutta enimmäkseen ”möyrii” ja "muljailee".

Jaksamisia kaikille loppuodotukseen! :)

Viljavainio ja kolmen viikon päästä täysiaikainen Pikkumuru 34+0, *poks* :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Meilla oli viime viikolla mun vanhemmat kylässä useamman päivän Etelä-Suomesta. Oli kyllä ihanaa. Äiti halus auttaa järjestelyissä ja laitoimme yhdessä meidän kotia kuntoon vauvan tuloa varten. Kesäisen (!) muuton jälljiltä oli vieläkin tavaroita, jotka eivät olleet löytäneet paikoilleen... Nyt kuitenkin koti näyttää siistiltä ja viihtyisältä. Voi pikkuinen tulla!

Silittämisestä, en taatusti aio silitellä vauvanvaatteita. En silittele aikuistenkaan vaatteita enkä koe siitä mitenkään huonoa omaatuntoa. Vauvanpyykkiä tulee kuitenkin niin paljon, että ei sitä muuta ehtisi kuin silittämään, jos sille tielle lähtisi.

Väsy ei ota hellittääkseen täällä päässä. Nukun kohtuullisesti, mutta pätkissä. Onneksi voi päivällä ottaa lisäunet tarvittaessa. Nukun jommalla kummalla kyljellä, eihän tässä oikein vaihtoehtojakaan ole.

Pitäis lähteä uloa, täällä on aivan upea aurinkoinen ilma.

Voimia kaikille!

Karen 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Tekniikan riemuvoitto: tajusin että mulla voi olla pino auki iPadillä samalla kun kirjoitan pöytäkoneella: humanistikin heräilee!
Eli:
Manzana, jää valitettavasti Jumbotreffit väliin. Muuten pitäisi ottaa 5v ja 8v mukaan eikä kukaan kyllä halua kuulla viimeisiä päivityksiä ekaluokkalaisen maailmasta.

Masukuvat, voi jestas että teillä on pieniä! Olin eilen venemessuilla avecina. Mulla oli villatakki ja musta tyköistuva mekko. Tietty tuli kuuma, niinkun vissiin kaikille meille mahakkaille, ja sitten piti mennä sen mekon kanssa vain. Ei siellä kukaan mitään veneitä katsonut kun tuijottivat vain miten tämä laiva lipui vähemmän arvokkaasti ohi.

Eeevp
, liityn kanssasisariin ja sanoisin että heti äitiyspolille. Mä olen ollut paljon vähisempien vaivojen takia sairaslomalla yhteensä kuukausitolkulla, sisällä osastollakin liian aikaisten supistusten takia.

Viljavainio
oli reissannut. Minulle riitti ajelut tuonne 30 km päähän umpimetsään, missä oli kavereitteni 40 v synttärit metsästysmaja tyyppisellä teemalla. Sinne kun kolisteli lumikuoppaista tietä 2 kertaa ees ja taas - kuskina tietenkin kun muut nauttivat nesteytystä - niin tiesi ajelleensa. Muuten täällä kyllä taputtelen itseäni päähän: messut ja kutsut samana viikonloppuna, superaktiivista nykyjaksamisellani!

Sairaalavaatteita meinasin kyllä käyttää, siinä sitä eritettä lentää joka suuntaan. Joulukuussa Naistenklinikalla minulla oli oma villatakki ja sandaalit, tiedä sitten tarvitaanko villatakkia enää huhtikuussa :confused: Ne kaapujen väritähän menee koon mukaan ainakin HUSissa, joten jos oman koon väri on ihan karmea itselle niin mulla on aiemmissa synnytytksissä ollut oma huivi kassissa. Saa sitten hyvän värin ainakin kasvoja vasten valokuviin - tosi tärkeää, eikö? Mutta ne verkkopikkarit jätin viimeksi tahallaan jalkaan, oli sen verta mukavat vrt. omat siinä tilassa.

Karen, väsy täälläkin. Tosin nukun yöni edelleen yhdessä pätkässä, mutta noin klo 1-6. Sitten ei uni tule ja nukahtelen milloin minkäkin TV:n ohjelman ääreen. Ja kuulemma kuorsaan, höh!

Hyvää hiihtolomaa etelän ihmisille, hyvää tavallista viikkoa muille,

Äitituuli 32+5
 
Moi! :heart:

Jumbotreffit: Mä olisin muuten tosi kiinnostunut tulemaan, mut paikka on ihan liian hankala. Meillä kun ei ole autoa ja kärsin äärimmäisen kipeistä ja turvonneista jaloista! Juuri ja juuri käyn kahvilla keskustassa, se kun on dösällä päättäriltä päättärille niin matkat on iisit. Eilen kävin uimassa ja vaikka se tekee ihanaa, tänään on jo herätessä ollut niin kipeät jalat, että raahasin itseni suoraan kylpyyn kun sain silmiä auki. Ja nyt olen taas vällyjen välissä kirjoittamassa... Sanotaan vaikka et katsotaan, mut epäilen et fysiikka riittää.

Nimistä: Täälläkös joku kysyi, että onko päätetty ja uskaltaako paljastaa? Ihan siks kysyn, kun uteliaisuudesta seuraan muutaman muunkin kuun keskusteluja täällä Kaksplussalla. No, etunimi on ollut kutakuinkin päätettynä jo alkuraskaudesta. Se on sama kuin meidän työnimi josta on siis tuo lempinimi Emppu. Sen verran siis paljastan tässä... Kyseisestä nimestä on kuitenkin erilaisia versioita, muutaman/ parin kirjaimen erolla, jolloin lausuminenkin muuttuu hiukan. On auki että mikä on sit se ihan lopullinen versio. Mulle on myös tärkeää et ne kaikki kolme nimeä jotka halutaan tälle antaa olisivat kauniita ja keskenään yhteen sointuvia. Eikä haittaa, että niillä olis edes jollain joku kiva merkitys. Ite oisin ihan hirveesti halunnu toiseksi nimeksi nimen, jonka bongasin aikoinaan Silmarillionista. Mut valitettavasti mies ei diggaa siitä sit yhtään. No nyt sit silmään osui Hesarin kastepalstalta nätti nimi jolla on kreikkalainen alkuperä ja mieskin siitä piti, joten se on nyt vahvin ehdokas toiseksi nimeksi. Kolmas nimi on sellainen josta olen pitänyt jo vuosia, ihan yks näteimpiä nimiä musta ikinä, mut ihan hiukan liian eksoottinen etunimeksi, minusta. Jeps, tuossahan oli jo pitkät selitykset... :)

Pesänrakennusvietti on ihan hirmuinen, mut tää helvetin fysiikka estää suurimman osan siitä mitä olis muuten intoa tehdä. Eli kun oon duunannu safkan, käyny kaupassa ja siistiny huoneet inhimillisiksi olla (eli en ees niin siistiksi kuin yleensä siivoaisin), olenkin jo niin klesana, että taas saa jäädä laatikoiden purkamiset tms... Sit on viel toi sosiaalinen elämä, uiminen ym kodin ulkopuolinen puuha. Raha-asiat alkaa vasta nyt saada taas uudelleen hiukan järjestystä, ja siks on suurin osa hankinnoista vielä tekemättä. Haluaisin ihan tosi kovasti sellaisen kolmelaatikkoisen, valkoisen lipaston vauvan vaatteille ja tarvikkeille. Ihan hölmöä kun lastenhuoneessa on kuitenkin kaapit jo valmiiksi mutta... No, vaatteet pitäs siis pestä ja viikata nekin paikoilleen, tai ees yhteen paikkaan jonnekin, mut aina kun meen kauppaan, unohdan ostaa sitä jotain hellävaraisempaa pesuainetta - meil on siis ennestään vaan joku Omo Color tuolla ja se ei kuulemma käy. Mutta aikaa on vielä, vaik ei nyt mitenkään liikaa. Pakko on silti omaa kroppaa kuunnella, vaik myönnän et syö naista nää jalat. Alle aika yksikön tuntuu kuin olis jalkaterät ihan tulessa. Muutenkin siedän huonosti tätä mun uutta olemustani, olo on kömpelö ja valtava.

Masusta ja kiloista: Vaik oon ensisynnyttäjä, on tää mun vatsani hurahtanut aika kiitettävään kokoon nyt loppuraskaudesta. Oon ihan kypsä pukeen vaatteita, etenkin sukkia päälle ja tähän puhisemiseen. Kauppamatkallakin puuskutan kuin paraskin mummeli tuolla lumessa. Aamulla on kädet niiiiiiiiiiiiiiiin turvoksissa etteivät mene nyrkkiin. Kiloja on tullut jo about 12, eilen siis kävin puntarilla uimahallin pukukopissa ja totesin että taas tullut noin kilo viikossa. Mut niin herkut kuin ruokakin maistuu ja olo on pohjaton!!

Mitäs muuta? Taustalla olen ihan melkein päivittäin lukemassa. Olen kyllä tuolla Fb-ryhmässäkin, mut viimeaikoina ollut sielläkin niiden hiljaisempien joukossa. Hirveesti tykkään seurata muiden juttuja, mut osallistuminen on kausiluontoista.

Olishan varmaan tuota asiaa vielä, mut saa nyt riittää tältä erää.

Jaksuja kaikille!! :heart:

Namida ja Emppu 33+3
 
Neuvolassa käyty:
Verenpaine 125/80
Paino +620/vk ELIKKÄS SEHÄN TEKEE SITTEN JO +17kg. Kyllä, minä olen syönyt mutta en liikkunut..:ashamed:
Sf 29
vauvan syke 120 ja liikkeet normit.
Epäili th, että edelleen persaus eellä vauveli.

(Kyselin jo varuiks perätilasynnytyksestäkin ja th sanoi, että vielähän tuo kerkee kääntyä helposti, mutta että ei lähtökohtaisesti ole estettä synnyttää perätilassa olevaa. Äiskän pitää olla ehkä paremmin orjentoitunut synnytykseen ja pystyttävä tekemään hyvin yhteistyötä kätilön kanssa.)

Viljavainion kommentti masusta ja nokkosista oli varmaan tarkoitettu Manzanalle :D (...voi kun tuo oliskin mun masu, mut ei, ei.. Täällä on semmoinen muumimastodonttimanaatti että..)

Nukkuma-asennosta.. jatkan vakkariasennolla, hieman tyynyillä tuettuna polven/jalan alla, eli semmoinen aitajuoksijan asento. Aika mahallaan välillä olen siinä ja sit tuntuu että joku alkaa mahassa vaatii tilaa mykyttämällä :) Ja mikä hassua niin ennen en koskaan ole nukkunut selälläni niin nyt aika usein herään että olen selälläni..eipä tuo ole tuntunut pahalle tai mitään huonoja oloja tullut, vaikka sanotaankin että selällään masukki vois jotain suonia painaa vai mitä ne olikaan.

Toive ja 31+1

Niin piti tulla vielä sanomaan, että eeeen todellakaan silitä, hyi, yäk ja ai kauhee :D mies vissiin edellisessä elämässä tottunut siihen, että kaikki silitetään ja farkut ennen kaikkee jne jne, sitten se marisee mulle ryppysistä farkuista...herra vaan ottaa raudan käteen ja silittelee, jos tahtoo....ei ole silittänyt sekään :) silitykseen menee juhlavaatteet ja muutama spesiaali paita, jota ei ilkee pitää kun on niin rypistyvää..
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan kaikille,

oon käyny lueskelemassa juttuja, mutta aina sitä muka tulee jotain ettei ehdi sitten kirjotella kuulumisia tai kommentteja. :ashamed:

Viikonloppuna iski kevätsiivousvimma, tuli pestyä ä-pakkauksen kamat ja pestyä kolme keittiön kaappia...tänään jatkuu. :)

Mä oon nukkunu kaikissa asennoissa paitsi mahallaan, parhaiten vasemmalla kyljellä. Oikealle kyljelle kun kääntyy, niin möhkis alkaa kyllä möyrimään ja menee hetki ennen ku saa uudestaan unen päästä kiinni.. La-su yönä heräsin viiden aikaan ku möhkis alko möyrimään ja käänsinkin sit kylkeä oikealle. Möyriminen vaan paheni! :D Ja sit mulle tuli nälkä..miettikää, maha kurnii nälästä ja toinen vielä mukeltaa mahassa.. :LOL: No tiukasti päätin itekseni, että nyt vaan pysyy silmät kiinni ja en nouse enkä herää, kyllä tuo lapsikin rauhottuu, ja niin vaan sitä tuli nukuttua lopen kaheksaan asti. :)

Äitituuli sun venemessujuttu sai mut nauramaan ääneen! :D Ihanan virkistävää kuulla noita humoristisia tilanteita raskauteen liittyen! Vaikka kaikki kokemuksethan on tietty arvokkaita ja tarpeellista kuulla, niin tuo oli päivän piristys. :) Pieniä oli munki mielestä noi masukuvat, mieheltä oon saanu kuulla jo jonkin aikaa tynnyrin kasvattamisesta ja pomolta tehtaan pyörittämisestä.. ;) Ja siis ihan hyvässä hengessä, en oo loukkaantunu. =)

Jahas, back to work..keskiviikkona taas poksuu! :)

MizzyMazzu ja Möhkis 31+5 :heart:
 
Pitkästä aikaa!

Jäin juuri sairaslomalle unettomuuden ja särkyjen vuoksi, hassua miten samat vaivat on kuin ekassa raskaudesta. Työnarkomaaneista oli juttua, itselläkin on kauhea fiilis kun joutui jäämään pois ja pitkitin sitä viimeiseen asti. Harmittaa kun tuntuu että muut jää pulaan vaikka sota ei yhtä naista kaipaa ja ehdin jo tosi hyvin perehdyttämään seuraajani. Tänään en jaksanutkaan muuta kun levätä..

Kovasti on erikokoisia mahoja, oma tuntuu niin suurelta vaikka on ihan normimitoissa mutta niin kai se aina menee. Yhdellä tutulla raskaus näkyi vasta ihan vikoilla viikoilla :) Kiloja mulle tuli viimeksi yhteensä noin 12kg, samalta vaikuttaa nyt. Viimeksi imetys vei melko nopeasti synnytyksestä jääneet kilot joten en ole kovin huolissani. Olen syönyt mitä mieli on tehnyt, onneksi melko vähän on epäterveellisiä mielitekoja ollut, mitä nyt pulla ja suklaa on maistunut normaalia enemmän. Mulla ei ole ollut viitteitä raskausajan diabetekseen ja tulee esikoisen ruokailujen myötä itsekin syötyä melko terveellisesti. Sympatiat vaan kaikille jotka joutuu ruokavalion kanssa taistelemaan kun muutenkin olot raskaana on joskus tukalat!
Nukkumisasennosta, vaikea on löytää. Selällään ollessa usein huimaa, kyljellään nukkumisesta tulee olkapäät kipeäksi ja mahallaan ei tietysti pysty. Nukahdan illalla nopeasti mutta aamuyöt menee valvoessa, varmaan jotain lapsen tuloon valmistavaa unettomuutta yhdistettynä selkäkipuihin ja asennon hakemiseen. Tänään tuli plussana lonkkakivut!
pesänrakennusvimmaa on ollut melko vähän verrattuna esikoisen odotukseen. Varmaan osittain siitäkin johtuen etten ole kovinkaan paljoa töiden ja opintojen jälkeen jaksanut, esikoinen kun vie myös oman aikansa. Sisustusta ollaan kyllä vähän uusittu mutta se ei juurikaan lapsen tuloon liity. Vaatteet olen viimein kaivanut varastosta, hankkinut pari uutta ja pessyt ne. Silittää en jaksa, viimeksi silitin ne ekaa käyttöä varten mutten enää syntymän jälkeen. Pakkaseen kannattaisi varmaan taas vähän leipoa vauvaa katsomaan tuleville mutta ehkä sitten lähempänä. Sängyt ja hoitopöydät otetaan esiin varmaan melko viime tipassa kun vievät muuten turhaa tilaa. Mitäs kaikkea sitä pitäisikään hankkia?! Perusjutut on ekan jäljiltä mutta "käyttötavarat" täytyy tietysti taas ostaa eli siis vaippoja, lisää liivinsuojia, uudet maidon kerääjät (viimeksi mies etsi niitä abc:ltä kun maidon tulo yllätti ja oli pyät, jolloin kaupat kiinni..), pumpulipuikkoja, vanua, vauvaöljyä, sinkkivoidetta?, kosteuspyyhkeitä yms. Mitä kaikkea vauvan kanssa tarvittiinkaan? Kuka muistaa? Viimeksi pärjättiin aika vähällä ja esim talkki jäi kokonaan käyttämättä. Perusjuttuja saa kuitenkin nopeasti ruokakaupasta joten kauheasti en ala hamstraamaan.
 
Viljavainio Kiitti vinkistä noista sukkiksista, täytyy tsekkaa h&m tarjonta. Esikois poika oli jo 6kk 9,5kg, sopi monet housut, mut kuopus tyttö ollut paljo pienempi 1veenä 7,9kg niin melkeinpä sukkikset vaan pysyny vyötäröltä jalassa. Niin ja sekotit siis mut ja toiveen Kiitos masukommentista vaik ihan valasolo onkin jo. Tosi yksilöllistä kyl toi masun kasvu ja näin jo kolmannesta se näkyny jo plussauksen jälkeen :) kun esikoiseta vasta puolenvälin jälkeen. Nokkosesta niin äitini keräs viime kesänä ja kuivattanu+murskannu ihan sellaseks kuivatun yrtin näköseks, laitan aamupuuron joukkoon/jugurtin sekaan 1tl. Luulis löytyvän luontaistuotekaupasta?

Silitysei oo munkaan juttu, juhlavaatteet kyllä mut enpä juuri muuta.

Nukkuma-asento tyynyt/peitto mytyssä jalkojen välissä/mahan alla, usein puolittain masun päällä kuten toive ja sit tuntuukin mönkimistä kun toinen ahtaalla?! Selälläänkin saaan puolittain olla, asento vaihtuu sen sata krt yössä.. Vasen kylki paras ettei paina virtsarakkoa, näin lukenu jostain.

Toive Tääl tullaan painossa sun perässä eli et oo ainoo. Edellisessä raskaudessa oli just 34-35 vkolla tullut 2,2kg viikossa, no huh,huh!!

Uus labrayritys to:na, tietää reissua kohta 2v, 4v kans.. No samal käyn viel kuntosalilla kun labra samas rakennuksessa ja vien lapset parkkiin. Viikon päästä lääkärinvla jollon 35+5, mikähän tilanne alakerrassa kun tuntuu välillä häpyluu kipuilua, liikkeitä eniten navan kohdalla. Tänäänkin ruokaostoksilla vihlo ja supisteli, auts! Hidasta vaappuvaa menoa alkaa olla..

Joo, mut eipä muuta, ipadilla naputtelen kun mies vaihteeks kattoo jalkapalloo...
Väsymystä täälläkin, huoh! Katkonaisia öitä ja nälkä koko ajan! Kuopuksella nuhaa ja yskää.

Hyvää alkanutta viikkoa mammat masuineen!

Manzana81, se ois 34+5
 
Sori Toive ja Manzana, kun sekotin teidät! Oon kyllä raskausaikana huomannut muutakin hajamielisyyttä :snotty: Ruokakaupassa sanoin miehelle ihmettelevään ja vähän käskeväänkin sävyyn, että mikset sä nyt ota sitä ostoskoria. Mies katto hölmönä, kun kuitenkin jo ostoskärryjä työnnettiin ja tilaa meidän muutamille ostoksille oli niissä kärryissä ihan yllin kyllin :D

Kiitti Manzana myös nokkosselvennyksestä :)

Ja juu, masun koko kyllä vaihtelee kovasti, ei siihen ainakaan kovin paljoa voi itse vaikuttaa. Mulla se on kanssa aika reilua mallia :)

Öitä kaikille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia heti tähän alkuun.

Alotetaan näillä lukemilla:

rv 32+0
painon muutos/viikko +200g
turvotus -
rr 122/73
pissa puhdas
sf 32
tarjonta rt
syke 145-160
liikkeet +

Eli sf-mitta oli edelleen hurjassa nousussa ja meni jo hikuan yli yläkäyrän. Apua! Mun kolmessa aikasemmassa raskaudessa, kun se on ollut keskikäyrällä tai sen alapuolella. Sain sit lähetteen äitipolille kokoarvioon. Saa nähdä millä viikolla se sit tehdään, kun en ole aikasemmin joutunut kokoarvioon. Sain myös lähetteen sokerirasitustesteihin. En ole ikinä ennen sellaseenkaan joutunut. Nyt meen oikeastaan omasta halusta ja neuvolantätikin oli sitä mieltä, että polilla saattavat toivoa, että olisin käynyt. Melkein kaikkihan siihen joutuvat, mutta mä en kuulu mihinkään riskiryhmään. Nyt ton ison sf-mitan takia halusin mennä. Vauvan syke oli oudon korkea. Neuvolantäti sitä vähän ihmetteli, kun vauva oli ihan liikkumatta ja syke oli silti sen 160 pitkään. Kävi sit siellä 145, joten ei kai siinä sit ollut mitään epänormaalia. Terkka toivoi, että olisin jo tällä viikolla mennyt sokerirasitukseen, mutta eihän siellä ollut aikoja, kun vasta ensi viikon perjantaille.

Onko teillä muilla tehty kokoarvioultraa millä viikolla? Veikkaisin, että ison sf-mitan kanssa ei ole niin kiire ja menee johonkin viikolle 36. Onko kellään parempaa tietoa?

Toive, jos haluut kysellä jotain perätilasynnytyksestä, voin koittaa vastailla, kun olen itse synnyttänyt perätilavauvan alateitse ja positiivisen synnytyskokemuksen vuoksi mielelläni jaan tietoa muille. Vielähän sulla toki ehtii vauva kääntyä rt.

Meillä silitetään kaikki vaatteet, joten myös vauvan vaatteet tullaan silittämään. Meillä mies hoitaa pyykkihuollon ja siitä syystä myös silityksen. Itse en silittäis, jos olisin pyykkivastuussa, mutta ihanaa, että toinen vaan jaksaa silittää vaikka meitä alkaa olemaan jo aika monta. Tuleehan niistä kivemman näkösiä ja menee kaappiin nätimpiin pinoihin. =)

Nukkuma-asento on mulla kyljellään ja tyyny jalkojen välissä. Välillä olen melkein selälläni. Parempi asento on oikealla kyljellä jostain kumman syystä, mutta sit mun oikea olkapää alkaa särkemään, kun siinä on joku vika ollut aina. Vaihtelen sit kylkiä pitkin yötä ihan tuskassa, kun välillä mikään ei ole hyvä asento.

Sukkahousuja pitäis munkin käydä metsästämässä vauvalle, kun vauvanvaatteita läpikäydessäni huomasin, että ihan pieniä sukkahousuja ei ole. Ne on kyl tosi käteviä. Oon Lindexiltä löytänyt ihan pikkukokoja.

Ostin viime viikolla jo kaikkea pientä tilpehööriä vauvaa varten, kuten tutteja, tuttipullon, pestäviä liivinsuojia ja pieniä vaippoja. Meillä on pieni lipasto-ongelma, kun saadaan miehen siskolta lipasto vauvan vaatteille, mutta saadaan se vasta toukokuun lopussa. En nyt sit tiedä, mihin tungen vauvan vaatteet siksi aikaa.

Energistä hiitolomaviikkoa vaan kaikille! Ihanaa, kun ei tarvitse herätä viemään eskarilaista eskariin vaan saa nukkua ja tehdä aamutoimet rauhassa lasten kanssa. :)

Natte ja Tinja 32+1 (en ihan ehtinytkään poksumaan, kun vuorokausi jo vaihtui)
 
Heips, enpäs oo tänne kirjoitellut taaskaan pitkään aikaan, vaikka kovasti lueskelenkin teidän kirjoituksia!! Tänne kuuluu oikein hyvää, poika myllää kovasti joka päivä ja laskettuaika alkaa lähestyä aika nopeeta vauhtia :) Viime viikon maanantaina meillä oli neuvola ja siellä terkkari sanoi, että poju on jo niin laskeutunut, ettei olisi ihme vaikka tuo tuolta tulisi jo ennen laskettuaikaa... Noh, parempi niin, mutta pysyis tuolla nyt vielä ainakin pari viikkoa!! Kipeitäkin supistuksia mulla on ollut jonkin verran, mutta ei nyt mitään hälyyttävää. Raivotarjonnassa meillä ollaankin oltu jo ainakin 6 viikkoa, mutta saattaahan tää nyt vielä kääntyä toistepäinkin :D
 
pitkästä aikaa... en oo helmikuun pinoon kirjottanu vielä ollenkaan... on ollu kaikenlaista mut lukemassa oon yrittäny käydä...

paljon haleja ja jaksamista syystä tai toisesta sitä tarvitseville!!!:hug:

sitten yritän kommentoida kaikkea mitä muistan... tästä tulee pitkä kirjotus varmaan...
sairaalassa olosta on ollu jotain juttua. Itse olin esikoisen kanssa sairaalassa su-pe keltaisuuden vuoksi, ja vähä omasta tahdostaki kun en halunnu alkaa juokseen joka aamu pienen vauvan kans taysissa verikokeessa. koin helpommaksi nauttia valmissta aterioista sairaalassa ja poika oli valohoidossa ja veritipat tultiin puristeleen potilashuoneeseen. ja kun ensimmäinen lapsi oli mulle niin koin etä oli vaan hyvä olla siellä. nyt uuden tulokkaan kanssa haluaisin tietysti nopeasti kotiin mut jos jotain on niin sairaalassa pysytään, ei siellä niin paha oo olla, kahden hengen huoneita kun on. mutta ollaan kaikki niin erilaisia kaikessa että kukin tyylillään, kaikki ei tykkää kaikesta=)
synnytystapa-arvio:confused: mulle ei oo siitä koskaan mitään puhuttukaan vaikka esikoisestaki oli sf-mitta koko ajan tosi iso. kai siihen sit muutakin tarvii... olisin halunnu sen esikoisesta, mut nyt jotenki on tosi luottavainen olo kaiken suhteen...
nimi on kai melkeen valmiiks mietitty, vähän tarvii pientä hiomsta, mutta lähellä ollaan. en viitsi täällä sitä kertoa kun tiedän että tuttuja on näillä sivuilla lukemassa ja tietävät ihan nimimerkinkin...
kummeja ollaan kovasti pähkäilty ajoittain ainaki, mut ei olla päätetty, kun esikoisesllekin oli tosi vaikea valita toinen kummi... saas nähdä että löydetäänkö uudelle tulokkaalle kummeja lainkaan... jos löytyy niin kummiehdokkaat saa luultavasti kummikirjeen runomuodossa niin kun esikoisenkin kummitäti sai:heart:
sairaalakassi olis tarkotus laittaa valmiiksi asti pikkuhiljaa kun ei tiedä koska meinaa tulla ulkoilemaan tuolta yksiöstä, odottelen viimestään samoilla viikoilla kun esikoinenkin tuli, eli esikko tuli 37+5, ja nyt on menossa jo 33+2...
hankinnoista pinnasänky olis varmaan jo haettava... ei olla vaan ehditty vielä... esikoinen saa pitää oman pinniksen, ei sitä voi vielä siirtää pois kun täyttää huhtikuun eka päivä vasta vuoden... tietysti kotikin olis tosi kiva vaihtaa ennen synnytystä mut jää nähtäväks ehtiikö... muuten kai kaikki tarpeellinen on esikoisen jäljiltä... toivottavasti...
täällä on kans supparit+pissahätä yhdistelmä välillä ihan jokapäivästä ja erittäin ärsyttävää...
meillä ei silitetä mitään muuta kun juhlavaatteet sillon jos ollaan juhliin menossa. olis se toki kiva kun joku silittäis niin sais siistimmän näköset kaappien sisuksista ja tietty pehmeemmät... mut ei musta oo siihen, eikä miehestä varsinkaan.
pesänrakennus olis ihanaa ja tekis mieli laittaa kaikkea ja ostaa ja tehdä yms yms mutta ku haluaisin vaihtaa uuteen kotiin... ei kiinnostais tähän kotiin enää... nyt jännityksellä odotetaan saadaanko tarjous tällä viikolla... toivo on taas korkeella mut katotaan nyt. uus koti olis jo kiikarissa ja teoriassa jo meidän... ei vaan oo haluttu kahden asunnon loukkuun niin ei oo tajousta tehty... myyjä ihanasti odottelee meitä ja on vetäny talon pois yleisestä myynnistä... ja sen talon oon jo mielessäni sisustanu ja sinne on jo mielessä laajennuksiaki tehty ja kaikkee muuta kivaa ulkosaunoineen kylpytynnyreineen:LOL: enää tarvis siis myydä ja ostaa, yksinkertasta eikö vaan:stick:
nukkumisasento on joko kyljellä tai kyljellä, veihtelee kumpi asento parempi:D mut oli kylki kumpi tahansa niin imetystyyny on jalkojen välissä ja tukee mahaa ja on kainalossa, ihana tyyny:heart: ja aitajuoksijan asennossa minäkin nautin katkonaisista unistani...
isyysrahastakin oli jotain puhetta. mielestäni sen voi hakea koska tahansa kunhan vaan tietää ilmoittaa kelalle ne päivämäärät mistä mihin sen loman nauttii, kun sillä ajalla ei voi olla sit palkkatuloja.
saraslommistaki oli muuten puhetta jossai vaiheessa. itse olin esikoisesta pitkään sairaslomalla, tammikuun alusta maaliskuun alkuun kun alkoi äitiysloma. lääkäri kirjoitti lomaa pätkissä sen takia ettei kelan kanssa tulis mitään ongelmia, eivät kuulemma katso hyvällä pitkiä lomia jos ei oo tarkastuksia välissä... olin tyytyväinen siihen selitykseen. aluksi oli sillon huono omatunto saikun takia, kun oon sellanen työmyyrä, mutta sitten sain iskettyä päähäni että se on mun ja vauvan kannalta parempi. eli sis tsempit niiille jotka riutuu omantunnnon tuskissa vaikke oikeesti tarvis:hug:
Eeevp ihana masu, mistä noita saa, mulla näkyi esikoisestakin samalla lailla, mut viikkoja oli sen verran että sain just ja just plussattua... olin siis näillä viikoilla esikoisesta, ja nytki, ihan sotanorsun kokonen, en olis kumpaakaan raskautta saanu peitettyä edes viikolle 12...

omaa napaa vielä vähän tähän loppuun. lääkärineuvolassa oon käyny kahdesti sinä aikana kun en oo ehtiny kirjotella tänne, eli kolmeen viikkoon... kaikki ollu hyvin, olivat siis kontrollikäyntejä. paino on noussu tasaseen tahtiin ja vauvalla ollu kaikki hyvin, hb ollu hyvä samoin paineet joskin vähä alhaiset. pissa ollu puhdas. en muista lukuja enkä jaksa nousta niitä hakemaan... meillä on riehunu flunssa jo puoltoista viikkoa, miehellä ja miehen pojalla meni jo ohi mut mulla ja esikoisella vielä jyllää, molemmilla nenä vuotaa, siinä pojan oireet sit oliki... mulla on lisäks painetta poskionteloissa, mut ei tulehdusta, kurkku on kipee ja punen ja ärtyny, yskin keuhkot pihalle ja keskivartalo on kun jyrän alle jääny ku sattuu yskiminen. tulehdusarvot tullu jo vähä alas, happisaturaatio ei mikään paras mut ei ihan tarvinu jäädä saurantaankaan ku aamulla kävin lekurissa... että sellasta, ihan hiljaiselolla mennään nyt niin että parannuttais molemmat kunnolla...

nyt onki pojan välipala-aika, yritän taas vaihtaa aktiivisemman vaihteen päälle tän palstan suhteen=)

jaksamista mammat, ei oo enää pitkä matka maaliin:cool:

suska ja paukku 33+2
 
Silitan kaikki vaatteet paitsi en tietenkaan alusvaatteita ja sukkia. Olen aina silittanyt ja tulen siis silittamaan myos tulevan vauvan vaatteet.

Vauva potkii valilla turhankin terhakkaasti ja se tekee ihan kipeeta. Luulisi jo tilan olevan ahdas ja liikkeiden vahenevan mutta ei...potkii ja potkii.

Vauvan vaatteita voisin ostaa vaikka kuinka. Mulla on ennestaan kaksi tyttoa ja tamakin on tytto ja olen ihan hullu ostaa lasten vaatteita. Mieskin jo paivitteli mekkorivia kun laitoin mekot henkareihin kaappiin (ostettiin uusi vaatekaappi). Mulla onkin tosi iso "ongelma" mita vaatteita otan mukaan kun tulemme kaymaan kesalla Suomessa. Suomessa kun voi olla tosi kylma tai sitten lammin. Niin ja taalla missa asun on todella kuuma kesaisin ja pitkahihaisilla paidoilla ja housuilla ei tee mitaan moneen kuukauteen. Joudun siis ostamaan vaan ja ainoastaan Suomen matkaa varten "lampimia" vaatteita. Ja miten osaan arvioida miten nopeesti vauva kasvaa kuukaudessa, minka ajan vietamma Suomessa.
Onko kukaan toinen vaatehullu joka ostelee paljon vaatteita?

Vaivaako muita suonikohjut? Mulla meinaa paasta itku kun jalat ovat jo ihan mustana suonikohjuista. Tukisukista ei ole mitaan hyotya. Taytyy rupee laakarille valittaa valtavia kipuja jne etta leikkaisivat sitten suonikohjut pois. Nehan eivat niita leikkaa ellei vaivaa...kuulemma kosmeettinen haitta vain. Toisen lapsen syntyman jalkeen niita alkoi tulla.

mindi16 31+4
 

Yhteistyössä