Huhtikuun Hurmurit 2013 *Joulukuussa*

Moikka :)
Taas on tuo kirjoittelu hieman jäänyt :/ mutta tänään oli kauan odotettu rakenneultra ja viikkoja siis 19+5 :) kaikki rakenteet oli kunnossa ja tyttöolo vahvistui tyttölupaukseen <3 kolmas prinsessa tulee meidän perheeseen :) painoa pienellä oli 313 g :)
Oli kyllä helpottavaa nähdä vauva ja kuulla että kaikki on loistavasti :) vaikka vauva onkin kova möyryämään mahassa välillä sitä kuitenkin on epäluuloinen ... nyt jos yrittäs uudelleen tuota
nukkumista :) ihanaa joulunodotusta kaikille <3

Jansku-89 ja prinsessa 19+5 tai siis nyt jo 19+6;)
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Huomenta :)

Ihanaa, tänään alkaa neljän päivän loma! Ja seiiten enää kaksi viikkoa töitä ja taas on kahden viikon loma! Ihanaa =)

Eilen saatiin miehen kanssa hyvät naurut, kun illalla seurattiin tuota menoa mahassa. Näkyy jo niin hyvin ulospäin nuo liikkeet ja möyrimiset, että alienia alkaa taas vatsa muistuttamaan :D Nyt on alkanut myös kääntyily, eikä potkut enää tule niin terävästi vain suoraan alaspäin (onneksi!). Nyt tuntuu jo enemmän tuolla oikeassa sivussa, joten toivottavasti ei sitten olla siellä viikoilla 30+ väärinpäin enää!

Tuo painoarvio näkyy meillä ainakin siinä kuvaliuskassa, mikä ultrasta saatiin.

Sipulisankari & Narsku 21+2
 
Mekään ei saatu painoarviota ollenkaan. Kysyin asiaa kätilöltä ja sanoi, etteivät tee niitä, kun kaikki on suht samankokoisia siinä vaiheessa. Sanoi myös, että lääkärit yleensä vain tekee. No ultra oli rv 19+4 ja pieni vastasi 20+3. Laskettua aikaa ei muutettu.

Hjannah&Pallero rv 23+2:heart:
 
Heipähei!

Täällä rakenneultra oli eilen, mutta lasten sairastuminen kuumeeseen on vähän hidastanut päivityksiä. :)

Meillä kaikki rakenteet ok ja mitat oli samat kuin mitä näillä viikoilla pitikin olla.

Lupauksia sukupuolesta ei saatu vaikka jonkun aikaa koitettiin asiaa tutkia. Sen verran tiukasti oli nilkat ristissä ja polvet yhdessä. Kaiken kukkuraksi oli vetänyt vielä napanuoran jalkovälistä että ei vain pientä vilaustakaan näkyisi. Aikamme härnättyä näytti ainoastaan jalkapohjaa kameralle ja komeasti kaikki 5 varvastahan sieltä löytyi. <3
Saas nähdä näyttääkö tuo tuolla synnytystapa-arviossakaan sitten mitään vai jääkö asian selviäminen vasta syntymiseen asti. :) Eipä tuolla nyt kuitenkaan niin suuri merkitys ole, kunhan on terve, se on pääasia.

Lunta tupruttaa ja ilma on erittäin raikas, kiitos hyvien pakkasien. Sen vuoksi näin sairastelevien lapsien lisäksi aloitin eilen tehosiivouksen ja kyllä illalla ja tänään sitten on väsyttänyt! Kauhea energiapiikki jostain tuli ja kämppä puunattu lattiasta kattoon asti. Eli eikös vois sanoa että joulusiivoukset on tehty. :)

Tänään oliskin illalla työpaikan pikkujoulut. Jättäisin kyllä melkein väliin ne mutta pakko se on esimiehenä paikalle raahautua kun on varaukset sun muut ite järjestäny. Jospa hyvä seura ja ruoka piristäis. Onneksi huominen vapaa. :)

orpk86+Boris 21+2
 
Rakenneultra ohi ja rakenteet oli niin kuin pitikin :heart: olin ihan tuskissani siinä pedillä, posket helotti punaisena ja ihan järkyttävä olo, kun koko ajan vaan odotin, että sanoo jotain, että tää ei nyt täsmää tai jotain muuta. Mut ehei, kaikki on niin hyvin kuin nähtävissä on :) kova jumppa pikkusella oli päällä ja sitten sille iski hikka.. siellä se nikotteli ja täti yritti ultrailla. Viikot täsmäs ja tyttölupaus saatiin :) mies miettii, että voiks nyt tytön viedä kalalle sit jne :D kätilö sanoi vaan, että tässä näkyy nyt tää jalkoväli, eikä täällä ole mitään pojalle kuuluvaa..

Onnea kaikille muillekin hyvistä ultrista!

Ja nyt viimein taika- tai jossain uskoisuudessani uskaltaudun itseni listalle laittamaan eli
Toiveena kauniina/31/1./HYS tyttölupaus

Toive ja 20+3
 
Iltaa

Hillitön väsymys on ollut ja vähän pieniä vihlaisuja. Maanantaina on ultra ja sen jälkeen varaamaan neuvolaan aikoja, sellaista täällä. Multitabs raskaus käytössä, mutta syön kun vaan muistan. Paremmalla ajalla kun jakssaa niin käyn lukasemassa.

Ekan ultran mukaan la olisi 26.4, mutta kun on päivän heitto niin olkoot tossa missä nyt on.
 
Moikka!

Täällä tunnemylläkkää käyty läpi. Pari päivää sitten tuli sellainen kunnon itkukohtaus ja lohduton olo, jota en oikein osaa selittää. Onneksi se meni ohi seuraavana päivänä ja nyt on olo taas ok. Tänään tulee ystäviä käymään ja olemme heitä ajatelleet lapsen kummeiksi. Ehkäpä pyydämme heitä jo tänään.

Onnea, Toiveena, ja muut hyvistä ultrakuulumisista. Eikö olekin mahtavaa, kun kaikki rakenteet sun muut löytyy sieltä mistä pitää ja kunnossa?

Mä toivon näitten pakkastenkin jo loppuvan täältä "pohjoisesta". En oikein jaksa innostua -18 asteen lämpötiloista...
 
ihana joulukuu on vihdoin alkanut ja saa alkaa oikein luvan kanssa fiilistellä joulua :)

rakenneultra olis sitten ensiviikolla, nopsaan on kyllä sitte kuitenkii aika menny, vastahan siihen oli se 3 viikkoa :)

kiva on lukea että on tullut paljon hyviä ultra kuulumisia, toivottavasti sitten minäkin saan niitä tänne kirjottaa :)


mulla on ihan järkky päänsärky ollu koko viikon, alkoi viikonloppuna ja hellittää vaan hetkeksi särkylääkkeellä. eilen kävin työterveyslääkärillä niin mittas verenpaineet yms ja tutki onko turvotuksia ja kyseli että miksi etn ole tarkemmassa seurannassa neuvolassa edellisen raskausmyrkytyksen takia.. olin ihan huulipyöreenä että "en tiiä" ja että kun ei tää särky nyt varmaan mitään myrkytykseen viittaavaa, vaan enemmänkin just työperäistä kun mun uudella työpisteellä tulee tehtyä toistotyötä aina samalta puolelta..sain sitten lähetteen fyssarille johonkin hierontaa/niska-hartia hoitoon, firman piikkiin :)

ikäerosta on varmasti aika jännittävää se että lapsilla on hyvin pieni ikäero, mutta oman jännityksensä tuo myös se että lapsille tulle se 4v ikäero..
muuttuu kaikki taas niin täysin ja tuntuu ettei edes muista oikein mitään vauva juttuja :D mutta voisin kuvitella että saattaa ehkä olla hieman rankempaa niillä joilla on kaksi vaippaikäistä kuin niillä joilla on jo isompia "apuna" :)

viimeiset joululahjat käydään tytön kanssa ostamassa huomenna kun mulla on töistä vapaata ja mies on töissä, saadaan hypistellä iihan rauhassa.. tosin tytölle tulee varmaan ostettua vielä jotain ihan salassakin :)

sitten pitäis alottaa jouluaskartelut, meinasin nimittäin tehdä kummeilleni ja joillekin läheisille kaverille neulahuovuttamalla magneetit ja vähän joulukarkkia, tikkarit ainakin teen ite ja riisisuklaata.. yksi kummeista asuu porvoossa ja tulee viikonpäästä täällä käymään niin sillon pitäis ainakin hänen paketti olla valmiina .) ihanaa kun pääsee oikein kunnolla näpertämään :) joulukortitkin jouduin tilaamaan valmiina kun huono olo ei antanu periksi sen vertaa että olisin askarrellut mitään.

jotainhan mulla vielä oli muutakin, mutta nyt en yhtään enää muista.. höh.

mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille :)

m-m & hippu 19+4
 
Tulin ultrakuulumisia päivittämään. Eli eilen käytiin ja kaikki oli kunnossa. Tyttöolon voi päivittää poikalupaukseksi :) Sen verran selkeästi esitteli vehkeitään ettei voinut erehtyä :D Saatiin ihania 4d kuvia mukaan pojusta. Hyvin kasvaa ja vastaa viikkojaan, on kuitenkin vähän normaalia isompi, kätilö kysyi mitä meidän tyttö painoi syntyessään ja arvioi siihen että tämä olisi lähempänä 4kg syntyessään. Tein itsekseni päätöksen taas ryhdistäytyä noiden herkkujen kanssa, ettei sokeri ainakaan kasvattaisi toista. Tosi helppoa näin joulun alla :D
Mekään ei muuten saatu muuta painoarviota kuin tämä.

Palailen, kun saan luettua tarkemmin teidän kirjoittelut.

Alley ja poju

 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!!!

Jouduin sitten eilen perääna ajon "uhriksi" työmatkalla, kaikki ok, olin n. tunnin tk:ssa tarkkailussa ja eilisen tietenkin saikulla... tänään taas töissä ja viimeinki tämä 13 vuoron putki on ohi ja saan nauttia 2 päivän vapaasta =)

Ihana lukea teän kaikkien ultra kuulumisia!!!! <3

Masuasukki 22+4
 
Mullakin on kirjoittelut ja lukemiset viime aikoina vähän jääneet, olen ollut aika väsynyt ja toisaalta ihan hirveitä energiapiikkejä tulee välillä ja sitten puunaan ja järjestelen puoli huushollia aina uuteen uskoon :D

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja lupauksista! :heart:

Toiveelle virallisesti tervetuloa :D

bigmama Mä olen samaa mieltä kuin muut, mee heti toiselle lääkärille tai jos se neuvolakäynti tulee pian, niin siellä sanot tuosta uupumuksesta ja huonosti nukkumisesta, täytyyhän sun saikkua saada, että saat levättyä! Kyllä ne työt odottaa tai joku muu ne tekee, tärkeintä oot nyt sinä ja vauva, molemmat kärsitte, jos stressi jatkuu. Tsemppiä!

Joulu on tullut meillekin, tänään sain jouluverhot keittiön ikkunaan ja tonttuja ja muita koristeita laitettiin esikoisen kanssa jo aikaisemmin. Meillä vaan ei kauheasti mitään ole, kun ei olla ikinä joulua kotona vietetty, niin ei ole tullut hankittuakaan. Mutta se, että on lunta maassa, niin tekee mulle jo sellaisen oikean talven ja joulun fiiliksen :) Itseasiassa tuon enempää ei tarvitsis koko talvena tullakaan, niin ei tarvis tehdä lumitöitä :D Me ei kyllä edes vielä tiedetä, että missä vietetään joulu, kun anoppi joutuu isoon leikkaukseen ens viikolla ja hänen parantumisestaan riippuu se, että tuleeko hän ja miehen sisko meille vai ollaanko sitten anoppilassa ja käydään myös mun äidin luona.

Painonnoususta sen verran, että mulla on taas paino noussut vasta reilun 3kg ja oon vähän huolissani, että pitäiskö olla jo enemmän? Tosin kyllähän sitä ehtii kertyä vielä. Esikoisesta tuli muistaakseni yhteensä 13kg, joista 5kg jäi sairaalaan ja loput lähti ihan imettämällä pois n. 8kk:ssa. Yritän syödä mahdollisimman terveellisesti, mutta kyllä niitä herkkujakin menee :p

Liikkeitä tuntuu jo koko päivän vähän väliä ja toissailtana mieskin näki ekaa kertaa, kun mahassa möyrittiin :) Ihanaa, kun ei tarvitse olla sillä lailla enää huolissaan siitä, että onko siellä ketään vai ei. Tosin myöhemmin varmaan tulee sitten se paniikki, että liikkuuko se tarpeeksi ja alan hysteerisenä laskemaan liikkeitä, vaikka ei tarvitsis :D

Yritän vähän aktivoitua nyt, kunhan joulu- ja muut kiireet saa pois alta :) Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille, meillä ainakin syödään vähän herkkuja ja otetaan ehkä lasi kuohuvaa illalla, kun katsotaan Linnan juhlia (eli arvostellaan ja kauhistellaan sitä, minkä näköisinä ihmiset kehtaa tulla kameroiden eteen :D)

Nanski + pikkujäbä 21+3
 
Naneni, mulle on myös tullut painoa "vasta" se kolmisen kiloa (tai oli 22+3 neuvolassa). En ole huolissani asiasta. Esikoisesta oli tässä vaiheessa tullut jo 6kg(Yhteensä koko raskaudessa 13kg). Silloin painoa tuli puolen välin tietämillä "kertarysäyksellä". Nyt on tullut tasaisemmin ja selkeästi koko ajan vähän nousee. Uskon kuitenkin, että suht samanlaisiin lukemiin päätyy. Olen yrittänyt syödä terveellisesti ja monipuolisesti, toki välillä herkutellutkin. Missään nimessä nälkää en pode ;) Uskon, että nämä pienet ottaa tarvitsemansa :)

Hyvää itsenäisyyspäivää teille kaikille! :) Mun sisko tulee pian meille pariksi päiväksi. Hän jaksaa riehua pojan kanssa vaikka kuinka ja paljon, niin saan minä ottaa hetken rauhallisemmin. Nyt joulutorttujen tekoon :p Ekat tähän joulunaikaan!

Hjannah&Pallero 23+3:heart:
 
Painonnoususta Mulla ei oo noussu paino yhtään, tosin en sellaista odotakkaan, tämä kun on neljäs raskaus ja parhaimmillaan paino noussut raskausaikana 1,5kg.

Liikkeitä tuntuu oikeastaan vaan alamahalla, aamuöisin herään siihen kun kaveri potkii mun oikeaa kylkeä, mutta ei mulloin tunnu kun alamahalla.

Ikäerosta ollut puhetta, meillä tulee ikäeroa 11,9 ja 5vuotta, taitaa ainakin noista isommista olla jopa apuakin vauvan hoitamisessa, kovasti ainakin vauvaa odottavat.

Tällainen pikapostaus tällä kertaa, lähettävä ostoksille =)

Kaukaa hyvän näkönen 21+5
 
Onnittelut kaikille hienoja ultratuloksia ja tyttö- ja poikalupauksia saaneille! =)

Hyvä, että Nitta selvisit säikähdyksellä peräänajosta. Tuli muuten siitä mieleen, että onko teillä kellään sellasta turvavyönalenninta näin raskausaikana? Mulla ei ole. :ashamed:

Mä oon vähän kade teille joilla paino nousee maltillisesti. Mulla Manzanan tavoin tullut jo se 10 kg. :ashamed: Eikä tosiaan imetys karista niitä kiloja vaan täysi työ on niitä sulatella. Esikoisen kohdalla vielä kilot putos imettäessä korkojen kera, mutta tyttöjen raskauksissa ei mitään toivoa. Täytyy vähentää herkuttelua (helppoa tosiaan näin joulun alla) ja lisätä kasvisten ja hedelmien syöntiä. En tosiaan jaksais alkaa mitään 20 kg pudottamaan synnytyksen jälkeen. Ei sillä painonnousulla nyt muuten mitään väliä ole, mutta ahdistaahan se ylimääräinen tossa vyötäröllä.

Ihanasti on tytön potkut ja liikeet alkaneet topakoitumaan. Olen jopa ulospäin tuntenut pari töytäisyä. Mies ei vielä ole ehtinyt tuntemaan, kun niitä potkuja tulee sen verran vähänlaisesti vielä tohon eteen. Neuvolassa muuten tyttö potkutteli dopleriin ja mä tunsin ihan vaan pari liikettä, vaikka niitä oli useita. Eli varmasti liikkuu tuolla paljon enemmän, mitä mä huomaan. Täytyis muistaa tää sit loppuraskaudessa, kun alan taas panikoimaan liikkeiden vähyyttä.

Natte ja Tinja 21+4
 
Täällä kans liikkeitä kivasti, heti aamulla ilmottelee
hereillä olostaan potkimalla.

Mä en kyl voi ymmärtää miten jollekin voi tulla koko
raskausaikana vaan +1,5kg, ylipainoo täytyy olla ja
reilusti. Kun miettii et veren määrä lisääntyy, istukka
ja sikiö painaa, lapsivesi ym. 10-12kg normaali painon
nousu.

Mulla lähti ekan jälkeen kans tosi nopsaan, 4kk:ssa
olikin ylläri et toisen jälkeen 10kg lähtin nopsaan
mut loput sit sai tosissaan pudottaa.

Jouluna kuitenkin täytyy saada herkutella, kuhan
ei montaa vkoa putkeen :)

Ihana talvi, kiva ulkoilukeli -2c, mistähän sitä löytäs
ne mammaulkoiluhousut?! Tosi kalliita josssin netti-
kaupas. Kirppiksel saa olla tuuria et löytys.

-Manzana81, 24+3
 
Karen, onko teillä kummit molempien tuttuja vai vaan toisen puolelta vai miten? Onhan se aina kunnia kun kummiksi pyydetään :)

Nitta onneksi ei käynyt mitään, säikäyttää kovasti tuollainen! Tarkkailiko ne vauvaa miten sitten tk:ssa sen ajan kun olit siellä, ihan vaan mielenkiinnosta kysyn?

Painosta no sitähän on tullut!! Viime neuvolassa +7kg jo.. ja kun neitokaisella oli keskiviikkona painoa 347g niin mitäs se muu, reilu 6 kg on?? :LOL:

Liikkeitä tuntuu jo päivittäin ja varsinkin iltaisin tuo tuolla mykyttelee.. :)

Katoin äsken erilaiset äidit kotisynnytys-jakson..jep jep.. kauhulla katselin ja jotenkin ne tuntu pöhköille, itselle tuli sellainen olo että tosi riskipeliä, että jos jotain oliskin sattunut, mikä ei ole ollenkaan tavatonta, niin eihän niillä olisi ollut mitään mahdollisuutta pelastaa vauvelia. Mut kukin tekee omat valintansa.
 
Toive, meidän lapsen kummit on miehen hyvä ystävä vaimoineen, jotka molemmat ovat meidän molemipien ystäviä nykyään. Komas kummi on mun ystävä, joka tulee hyvin toimeen myös mieheni kanssa ja neljäs on miehen veli, jonka kanssa mä en ehkä itse niin paljon ole tekemisissä, mutta joka on tervetullut aikuinen lapsemme elämään. Ihana saada tällaista tukiverkkoa lapsen elämään jo nyt.

Miten olet voinut, Toive? Vieläkö väsyttää?
 
iltaa! =)

taas tullut hyviä rakenneultra-kuulumisia, paljon onnea kaikille niistä!!! :) itsellä siihen vielä muutama päivä -> jännitys on siis huipussaan!!!

täällä ei olla kummi-asiaa mietitty vielä ollenkaan! :O pitäisköhän??

Nitta: onneksi ei käynyt pahemmin!!! mahdoit pelästyä ihan kunnolla!

paljon on tullut tänne poikalupauksia niille joilla oli tyttöoloja...onkohan vielä kellään käynyt toisinpäin, eli poikaolosta tyttölupaukseksi? mulla oli alkuun jonkinlainen poikaolo, mutta nyt ei oo mitään oloa. ens viikolla (ehkä) selviää pitikö alun olot paikkaansa. haluan vain saada jo tietää, onko pikkuisella kaikki hyvin!!!!!! :|

nyt alkaa olla jo joululahjat hankittuina, huh! vähän pohdinnassa vielä, mitä viedä lapsen hoitopaikkaan lahjaksi. ikuinen ongelma. |O

väsymys riivaa edelleenkin. ei jaksa tehdä mitään ja mikään ei kiinnosta. ihan alkaa pelottaa, että onko tämä pysyvä olotila! saattaa osittain kyllä johtua tästä pimeästä vuodenajastakin...

no mutta minäpä yritän taas vähän aktivoitua tämän kirjoittelun suhteen. ollut tällä palstalla nyt vähän hiljaista, kaikilla joulukiireitä! ;) :xmas:

-puolenvälin tienoilla mennään- :heart:
 
Huomenet! Ja onnea taas uusista hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Käytiin vähän perheen kanssa lomailemassa viikonloppuna, esikoinenkin pääsi ekaa kertaa lentokoneseen, oli aika hienoa! =) Ikäeroa meille tulee noin 4,5v ja jotenkin jännittää, miten jaksan hoitaa sekä vauvan, että tuon pojanviikarin :confused: Mietityttää, että ottaako tuo muuten niin kovin kiltti lapsi itseensä pahastikin ja miten näkyy ulospäin se, ettei äiti aina ehdi keskittyä vain häneen...

Turvavyönalennin löytyy täältä. En osaa edes enää autossa istua ilman sitä. Yksi kaveri sai kerran keskenmenon rajussa kolarissa juuri turvavyön vuoksi, niin sitten tuli jo esikon kohdalla sellainen hankittua. Onneksi ei ole tarvinnut (ainakaan vielä) todeta, auttaako tuo vai ei!

Mulla on huomenna taas neuvola saa nähdä, mitä sitä painoa on tuon lomankin jäljiltä kertynyt! Viimeksi tuli kaiken kaikkiaan vain 7kg ja nyt on tullut jo jotain 5kg, mutta tosin viimeksi elopainoakin oli jo alkujaan 15kg enemmän kuin nyt... Noh, sittenhän tuon näkee!

Suklaa maistuu! Vähän harmittaa, ettei tässä enää ole mitään ultria ennen synnytystä :( Näkisi vähän, miten nämä joulukonvehdit (joista parhaani mukaan yritän kieltäytyä, huonolla menestyksellä) vaikuttaisivat tuohon vauvan painoon. Kyllähän sen tietää, mutta jos omin silmin näkisi ison lapsen tulevan, jotenkin heräisi todellisuuteen tai jotain... Kovasti koitan kuitenkin taistella noita herkkuja vastaan! Viimeksi ei ollut tätä joulun ajan ongelmaa, onneksi!

Sipulisankari & Narsku POKS! 22+0
 
Hmm, enpä ole kuulukaa ku nyt tuommoisesta turvavyöalentemista.. saakohan niitä ihan tavan kaupoista, vai jostain erikoisliikkeestä?


Karen
, kiitos kysymästä, vireystila on nyt hieman parempi. Luulen, että aika paljon on johtunut ihan ressistä raskauden "onnistumisen" suhteen ja nyt kun rakenneultra on ohi ja jotenkin päässyt niskanpäälle (ainakin enemmän) töiden kanssa, että lähes piutpaut välitän jos hommat ei ihan aikataululleen valmistu, niin se on voi voi nyt tässä tapauksessa. Teen sen minkä jaksan, ilman että hikoilen, kun todennäköisesti teen tällein "alentuneella työteholla" saman minkä laiskin tyyppi porukassa muutenkin..ehkä.

Hyvää viikkoa kaikille pallomahoille:)

Toive ja neiti 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Karen10
Onnea ultrakuulumisista :flower: Kyllä ne hyvät uutiset aina vähän rauhoittavat omaa mieltä.
Poikia näyttää putkahtavan runsaasti :D

Nitta, onneksi ei tosiaan käynyt sitten pahasti!
Nuo säikäyttävät kyllä. Kaatumisiakin koittaa nyt jäiseen aikaan välttää.

Itse liukastuin esikoisen raskausaikana viime metreillä kynttilään, ihan kotona sisällä.
Rannehan siinä murtui, ja synnyttämässä oltiin käsi paketissa :headwall:
Jos yrittäisi tuon välttää tässä raskaudessa, kun on sitten kaksi pientä hoidettavana :D

Liikkeitä
tuntuu päivittäin nyt mukavasti, niin eri puolilla vatsaa, etten oikein hahmota, miten päin vauva siellä majailee.

Puntariin en ole uskaltautunut nyt vähään aikaan. Viime yönäkin sorruin joulukonvehteihin, kun heräilin pitkin yötä. Mies oli edellisenä yönä avannut konvehtirasian, jonka tuhoamista minä sitten jatkoin viime yönä :kieh:

Viikonloppuna urakoitiin joulukortit. Tykkään tehdä ne itse aina kun mahdollista.
Nyt vain tuntui olevan aika jotenkin niin vähissä, että silmät ristissä niitä viimeisiä vääntelin. Mutta nyt ovat valmiina, kohta lähdetään pudottamaan ne laatikkoon :)

Väsymystä on ollut ilmassa.

Ensi viikolla olisi toinen sokerirasitus ja myös neuvolalääkäri. Niitä odotellessa :)

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille! :)

Viljavainio ja Pikkumuru 24+0 * poks*
 
Viimeksi muokattu:
Turvavyönalennin on nyt ollut mielessä hankkia vielä ennen joulureissua. Viimeksi jäi hankkimatta. En tosin muista miksi.

Liikkeitä täälläkin tuntuu paljon.:) Paljolti tuolla ihan alhaalla, että epäilen pienen tuolla yhä istuskelevan. Toivottavasti kuitenkin kääntyy jossain vaiheessa omin voimin!

Mulla on jo ensi viikolla keskiraskauden lääkäri, kun joulunaikaan aikoja ei oikein ollut. Samaten sokerirasitus on ensi viikolla. Viime raskaudessa arvot oli tosi hyvät ja nyt ainoana "riskitekijänä" tuo 4,4kiloisena syntynyt esikoinen. Jotenkin kuitenkin jännittää tosi paljon, vaikka onhan se sitten hoidettavissa, jos sellainen löytyy. Itse epäilen kyllä pojan isokokoisuuden syyksi yliaikaisuuden lisäksi geenejä, kun olen itse ollut syntyessäni 4,2kg, kun viimeksi mulle tuli painoakin ihan kohtuudella ja herkuttelukin oli vähäistä. No, sittenhän tuon näkee.

Hjannah&Pallero rv 24+0 :heart:*POKS*
 

Yhteistyössä