Huhtikuun Hurmurit 2013 *Joulukuussa*

Hei!

Voisin liittyä mukaan keskusteluun jos vielä mahtuu.:) Useamman kerran jo tullut käytyä lueskelemassa, mutta kirjoittaminen sitten kuitenkin jäänyt. Täällä tänään viikkoja kasassa jo hurjat 23+4 ja laskettu aika siis 4.4. Hurjan nopeasti on aika mennyt ja tuntuu että raskaus ei vieläkään ole ihan täysin konkretisoitunut. Jotenkin vain unohtaa koko asian ja suurin syy tähän on 9kk vanha esikoispoika joka järjestää jo kivasti touhua päivään!=) Liikkeiden tuntuminen onneksi muistuttaa että ainiin onhan siellä mahassakin elämää. Esikoisen odotusaikana murehdin ja mietin raskautta koko ajan joten tämä toisenlainen odotus on tuntunut ihan mukavalta kun stressiä ollut paljon vähemmän.

Rakenne ultrassa käytiin marraskuun puolenvälin tienoilla ja kaikki vaikutti hyvältä. Itse olin hiukan poikaa odotellut, mutta eipä siellä sitten vehkeitä löytynyt.:) Varovainen tyttölupaus siis saatiin mutta kovasti ultraaja varoitteli ettei kaikilla vielä ole kivekset siinä vaiheessa laskeutunut joten voi olla poika. Shoppailu himoissani olen kuitenkin vakaasti päättänyt uskoa että tyttö sieltä tulee.:) Ja jonkin verran on tullut jo hankittua tytön vaatteita kun esikoisen vaatteet aika lailla poikamaisia. Tosin paljon on kyllä neutraalejakin vaatteita. Mutta kukapa ei voisi vastustaa pieniä ja niin suloisia vauvanvaatteita. Puolustukseksi täytyy sanoa että olen tehnyt vain ale löytöjä, tämä tieto ei hirveästi lohduta miestä joka koittaa panna kapuloita rattaisiin!=) Muuten onkin ihanaa kun kaikki tarvikeet löytyy valmiina eikä tarvitse ostaa. Ainoastaan sänky asiaa joutua miettimään että myös vauvalle saa oman pedin. Ja tuplarattaiden hankintaa joutuu myös miettimään. Mutta onhan tässä vielä aikaa.

Painonnousu keskusteluun voisin minäkin osallistua. Tähän mennessä tullut 3,8kg. Esikoisen odotuksessa kiloja kertyi huimat 16kg ja toivon todella että nyt jäädään pienempiin lukuihin, sillä nuista kiloista oli jäljellä vielä 4kg kun tämä uusi raskaus alkoi.


Lokkis 20/2/Tays ja 4.4.2013
 
Tervetuloa lokkis! :)

Nitta onneksi selvisit säikähdyksellä! Turvavyönalenninta ei löydy täältäkään. Oon kyllä ollut tietoinen kyseisestä laitteesta, vaan ei oo koskaan tullut hommattua.. Onneksi ei ole tullut tilannetta että sitä ois tarvittu *koputtaa puuta*

Kummeista oli puhetta.. Meillä ei oo asiaa mietitty kummemmin.. Ite oon sitä mieltä ettei tarvitsekaan miettiä, kun lasta ei kirkkoon kasteta. Nimiä ollaan kyllä jonkun verran mietitty ja yksi mieluinen löydettykin! :)

Mitäs muuta... Painon noususta aikasemmissa raskauksissa painoa on tullut n.12-15kg, eli ihan passelisti. Tähän mennessä mulla on painoa tullut nyt 5kg. Ainoa mikä tossa ahdistaa on se että lähtöpaino on tälläkertaa melkein 20kg enemmän kuin edellisillä kerroilla, eli painon ei kyllä tarttis nousta tippaakaan... :stick:

(.) Mä olen nyt yrittänyt tiputtaa kaikki ylimääräiset suolat pois ruokavaliosta ja on siitä kyllä ollut apua! :) Ei turvota enää niin kovin ja verenpaineetkin on pysytellyt ihan hyvissä lukemissa. Kovasti tuo vaan aiheuttaa lisää työtä, kun ei sovi noi lounasruokalan safkat enää, eikä oikeen kaupan leipääkään viitsi syödä... Mut mitäs sitä ei paremman olon eteen tekisi :) Jouluruuat taitaa kyllä tänävuonna jäädä aika minimiin, ainakin ilmoitin jo etten työpaikan joululounaalle osallistu, mut ehkä sit aattona vois vähän herkutella! :popcorn:

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
Meidän Äiti ja pieni 21+1
 
Heipä hei...rakenneultra kuulumisia täältä viimein huutelen. Eli meillä oli ultra viime perjantaina ja kuultiin hyviä uutisia :heart: Vauvalla oli kaikki niinkuin pitikin ja saatiin kuulla, että keväällä meijän perheeseen saadaan poikavauva !

Aika huisia!Painoa pikkusella oli 392 eli hyvin kasvaa. Onko muilla samaa vaivaa, että selällään nukkuminen tuntuu pahalta?

Jos joku viittii niin mun tietoja saisi päivitellä: Muksutar/26/1./Jorvi/Poikalupaus Niin ja siis vielä,että LA on muuttunut jo aikoja sitten,eli: 20.4 2012
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa lokkis! =)

Onnittelut hyvistä ultratuloksista kaikille niitä saaneille! =)

Kummeja ollaan jo vähän pohdittu. Mielessä olisi jo ketä pyydetään, mutta ei olla vielä lyöty lukkoon päätöstä. Toivoisin, että jouluun mennessä olisi kummit jo kysytty.

Nimiä olen pyöritellyyt aika paljon ultran jälkeen, kun sukupuoli varmistui. Pari hyvää vaihtoehtoa on. Senkin haluaisin päättää jo pian, mutta miehen mielestä asialla ei ole kiire. :kieh: Mulla oli yksi tosi hyvä nimi ykkösvaihtoehtona, mutta mies ei hirveesti tykännyt ja tänään kysyin 4-v tyttäreltä ja sekään ei tykännyt (kysyin siksi, kun sillä on sen niminen tarhakaveri). Joudun siis hylkäämään sen. Onneksi kauniita nimiä löytyy muitakin. Kaksi nimeä tulee tällekin lapselle, kun kaksi nimeä meillä on kaikilla muillakin. Muuten ei harrasteta mitään tiettyä kaavaa lasten nimissä. Kunhan nyt tyylillisesti sopivat yhteen. Aika tavallista nimeä haetaan, kun muillakin on ihan tavisnimet. Minkä tyyppisiä nimiä olette muut miettineet?

Mä tykkään myös shoppailla lapsille vaatteita. Tulevalle pienokaiselle en ole raskausaikana ostanut vielä mitään... eikun olenhan mä ostanut jo tuplarattaat... Ennen edes kun tiesin, että suunnitellaan raskautta, ostin kesäalesta ihanat valkoset potkuhousut sillä ajatuksella, että jos en enää itse saa lapsia, annan sen jollekin kaverille. Joulun jälkeen meinaan alesta jotain kivaa hommata muiden lasten lisäksi myös vauvalle. Oikeesti mitään ei tarvittais, koska tyttöjen vauvanvaatteet on kaikki vielä tallessa. Silti kiva ostaa uudelle tulokkaalle jotain ikiomaa ja ihanaa. :heart:

Joulukiire alkaa puskemaan. En ole vieläkään saanut aikaiseksi laittaa joulukoristeita. Lapsetkin jo hoputtavat. Täytyis vaan ensin saada siivotuksi, jotta viitsii alkaa koristella. Muutama lahjakin on vielä ostamatta. Niin juu, ja joulukortit... nekin pitäis saada lähetettyä. Hyvissä ajoin aloin valmistautua, mutta innostus sitten hiipui ja jotenkin tää aika on taas mennyt ihan hirmu nopeesti.

Natte ja Tinja 22+1 (en sit ehtinyt poksumaankaan tälle viikolla)
 
Moikkelis.

Meillä ei pääse tuolla toisella koneella ollenkaan tänne kaksplussalle, en tiä miksi?? No, joka tapauksessa siksi kirjoittelu tänne on mun kohdalla vähäistä, kun tuolla toisella koneella yleensäkkin oon.

Perjantaina meillä oli rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin. Painoa pikkuisella 390+ ja sukupuolta ei kysytty enkä nähnyt, vaikka tiirailin. 4D.näkin katseltiin ja kaks 4D kuvaa saatiin mukaankin kahden "tavallisen" ultrakuvan lisäksi. Ihania kasvokuvia. <3

Kummeista täällä ollut puhetta. Mä oon sen verran taikauskoinen, että kummeja pyydetään vasta, kun vauva on syntynyt. Toki mietittynä on jo osa, joita pyydetään. Nimeä ei oo vielä päätetty, ensviikolla onkin neuvola jonne palautan nyt sairaalan esitietolomakkeen. Täytyy siis hätäkastetta varten siihen saada nimet mietittyä. Tytölle ehkä on jo semmonen, joka käy meille molemille, mutta pojalle ei vielä hajuakaan mikä se vois olla.

Ainiin, tervetuloa lokkis mukaan jutusteluun!

silkkii ja itu 22+0 poksista vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Huoh, enpä oo taas ehtinyt / jaksanut kirjottaa...

Viikkoja tänään 22+0 (kait :LOL: )

Meillä oli rakenneultra viime viikon tiistaina ja poikahan sieltä on tulossa. Alkuraskaus oli kovasti erilainen, niin aattelin et ois tyttö, mutta sit vaan tuli poikaolo. Ja oikeessa olin. Kovasti vilkkaalta vaikutti. Painoarvio 21+0 oli 458g ja vastasi siis viikkoja 21+ jotain. Istukka on etuseinässä, onko kellään kertoa kokemuksia etuseinässä olevasta istukasta ?

Täällä taas sairastetaan flunssaa. Huoh, sitkeetä tautia tuntuis olevan. Edellisessä raskaudessa olin terveempi ku koskaan, ei vaan aina mee näköjään samallalailla. :(

Liikkeitä tuntuu jo reilusti joka päivä. Välillä tyyppi painaa tohon alavatsalle, lonkan / nivusen paikkeille ja tuntuuhan ikävältä. :(

Huomenna neuvola jänskättää ihan hulluna et paljon on tota painoa tullu entisten lisäks. Ei ois niin väliks, mut minkäs teet ???

Pieniä vauvanvaatteita on tullut hommattua vaikka kuinka paljon, niitä on kyllä ennestäänkin ihan riittävästi, mutta pakko saada jotain hienoa tulokkaalle.

Turvavyönalentimen huusin Huutonetistä 12 eurolla. Hyvä kapistus on. Suosittelen.

Jouluvalmistelut on täällä ihan vaiheessa. Reilu 2 v poika pitää illat kovasti kiireisenä ja oma olotila ei oo mitenkään häävi (ei jaksa tehdä oikein mitään...) Mutta jospa se joulu meillekkin tulee.
Mites muut viettävät joulun pyhiä ? Me ollaan aatto kotona, koska ei huvita lähteä juoksemaan mummoloissa ton 2v kanssa. Mieluummin rauhoitetaan aatto kotona ololle ja sitten joulupäivänä ja tapanina kyläillään....

Kummeja on koitettu miettiä mutta ei oo oikein tullut ideoita. Lähipiiri on kovasti suppea, niin vaikee sit keksiä ketä pyytäis :( Esikoisella on neljä kummia (yksi pariskunta ja sitten kaksi "erillistä".)

Nimeä ollaan koitettu miettiä, mutta ei olla mitään järkevää vielä keksitty. Toki ois esikoiselta hylättyjä nimiä :LOL:

Juu jospa kävisin huilimaan, josko huomenna vaik pääsis jo töihin. Onneks meillä saa olla omalla ilmotuksella 3 päivää poissa. Tuntuu vaan että esimies on sitä mieltä et pitäis olla kuumetta et on sairas, mutta varsinkin nyt raskaana ollessa ei mun mielestä tarvi olla kuumetta...
 
Tervetuloa joukkoon lokkis! :)

Ja edelleen ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia :flower:

Noita turvavyönalentimia saa ainakin lastentarvikeliikkeistä.

Pai80 mulla oli istukka etuseinässä esikoisen kohdalla. Ei siinä ollut mitään erikoista, liikkeet vaan alkoivat tuntua vasta joskus 18+ viikoilla ja olivat selvästi "pehmeämpiä" kuin nyt, kun istukka on takana. Eli ei tuolla paikalla niin väliä, kunhan ei ole synnytyskanavan edessä.

Ai niin! Kävin aamulla neuvolassa, tässä taas päivitystä:

RR: 121/65
Hb: 130
Turvotus: -
Liikkeet: ++
Syke: n. 140
Paino: 350g/vko (nyt yhteensä +5kg)
SF: 20,0cm

Eli kaikki tässä valtakunnassa hyvin :) Seuraava neuvola on ens vuoden alussa, josta saan sitten lähetteen sokerirasitukseen, yök :( Äkkiä menee aika! Joulu on kohta ja sitten on enää kaksi kuukautta töitä jäljellä, iik!!!!

Kummeja olen omassa päässäni miettinyt (mekään ei vauvaa tosin kasteta). Yhden tiedän jo varmasti ja toista nyt vielä pähkäilen. Mekin tosin kysytään näiltä ihmisiltä vasta vauvan syntymän jälkeen, joten saa nähdä :)

Nimiä on tullut hieman jo mietittyä. Kuten jo aiemmin joskus sanoin, olisi tytölle nimi ollut valmiina, nyt pojalle on hieman hankalampaa keksiä. Mutta yksi molempia miellyttävä vaihtoehto on jo tosin mielessä :) Toiset nimet oli helppo keksiä, mutta tuo kutsumanimi onkin se vaikein. Ihan perus suomalainen nimi on tulossa, niin on muillakin perheenjäsenillä (ei niitä kaikkein yleisempiä, mutta kuitenkin). Ei olla edes ottamassa mitään samalla kirjaimella alkavaa tai muuten "yhteensointuvaa" nimeä kuin esikoisella.

Tulipa taas pitkää teksitä, pahoittelen :ashamed:

Sipulisankari & Narsku 22+1 (ajatella, että tuo möhkäle vatsassa on jo melkein 30cm pitkä!!!) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista Muksutar, silkkii ja Pai80 :) :flower: Poikalupauksia näyttää kertyvän tähän pinoon aikalailla! :D

Joulunviettoon lähdetään täältä etelästä oman "pikkuperheen" (mies ja nuorin tyttö) sekä mummin ja papan kanssa pohjoiseen, Pyhä-tunturille. Joulujärjestelyt on siis hyvällä omatunnolla saanut jättää ihan minimiin! ;) Joulukorttejakaan en ole viitsinyt väsäillä, ehkä tossa muutaman teen tytön kanssa vielä, tai sitten en... :xmas:

Nimistä suomalaiseen suuhun sopivia nimiä ollaan mietitty, kun toi sukunimikin tulee vauvalla olemaan supisuomalainen nen-loppuinen... Ehkä vähän vierastan niitä kaikista suosituimpia nimiä, mutta eipä se niin tärkeää kunhan sopii suuhun.. :) Tällä hetkellä listan kärjessä: Konsta. Sattuneesta syystä niitä tytön nimiä ei olla enää mietitty.. Pitäis ehkä, varmuuden vuoksi.. :LOL:
 
Heissan!

Painosta. Taidan vetää tässä porukassa nyt pohjat tässä painoasiassa. Painoa on tullut nyt jo huikeat 10 kiloa! Ja turvotuksen piikkiin en kauheasti viitsi laittaa eli kyllä siinä on aika lujasti ehtaa läskiä.
Mulla on ruukannu tulla raskauksissa painoa aina sellaiset 15-20 kiloa. Ylimääräiset on kyllä aina lähteneet aika nopsaan pois syynytyksen jälkeen. Toivottavasti niin käy nytkin.
Tämä hillitön painonnousu tekee vaan tästä raskaana olemisesta extratukalaa.

Kummeista Ehdokkaita kyllä on, mutta heillä tuntuu olevan kaikilla niin reilusti kummilapsia, että se mietityttää.
Meidän kaikilla lapsilla on monta kummia, jotta yksittäiselle kummille ei tulisi liikaa paineita. Toisaalta vuodet aina sitten vasta osoittavat kenen kanssa kummisuhde lähtee luistamaan.

Domi ja poikapupu 23+4
 
Onnea silkkii ja Pai80 hyvistä ultratuloksista! =) Ainiin se esitietolomake. Siihenhän pitäisi laittaa sekä tytön, että pojan hätäkastenimi. Täytyy sit vaan tekasta joku pojan nimi varmuuden vuoksi, kun eihän sitä koskaa tiedä.

Pai80 mulla oli edellisessä raskaudessa ja tässä raskaudessa istukka edessä. Ei siinä muuten mitään erityistä ole kun se, että liikkeitä saattaa vaimentaa. Edellisessä loppuraskaudessa en tuntenut vauvan liikkeitä kunnolla ja niitä jouduin sit stressaamaan ja laskemaan. En tidä onko tolla istukan sijainnilla jotain merkitystä esim. mahdollisen sektion tai ulkokäännöksen yhteydessä.

Mulla muuten myös välillä vauva painaa tonne nivusiin jotenkin oudosti, että siitä tulee sellanen kauhee hermokipu, joka ulottuu alaselkään asti. Kauheen tuntusta, mutta loppuu onneksi heti, kun vauva vaihtaa asentoa.

Jouluaatto vietetään mun vanhempien luona. Mä tykkään viettää joulua isommalla porukalla. Joulupäivät sitten varmaan ollaan vaan keskenämme kotona, kun anoppikin on koko joulun reissussa.

Natte ja Tinja edelleen 22 plus 1 (en löydä plusmerkkiä tästä vanhasta läppäristä :LOL:)
 
Viimeksi muokattu:
Vyönalentimen käyttö raskausaikana

Mies löysi eilen tällaisen linkin tuosta vyönalentimesta. Tiedä sitten, mikä ois järkevintä.Tuskinpa se alennin nyt ihan turhakaan on!

Naistenklinikan remontti jännittää vähäsen. Meillä siis synnärinä juurikin ruuhkaisin kätilöopisto. Mahtaakohan nyt käydä niin, että me huhtikuiset ollaan menossa juuri pahimpaan sähläysaikaan, kun kaikkia käytäntöjä "harjoitellaan". Täytyy toivoa, että ehditään alta pois!

Me lähdetään koko jouluksi sukulaisiin. Olisi kiva välillä vaan rauhoittua oman perheen kesken, mutta meidän sukulaiset asuu satojen kilometrien päässä, niin ettei käväiseminen onnistu. Onneksi miehellä on välipäivät vapaana, niin saadaan olla kotonakin :)

Nimistä ja kummeista
. Esikoisella on tavallinen suomalainen nimi, tosin aika harvinainen sellainen. Varmaan samalla linjalla lähdetään nytkin. Yksi nimi on noussut suosikiksi, mutta saapa nähdä, että näyttääkö tulokas siltä :) Kummeja on vähän mietitty, mutta pyydetään vasta syntymän jälkeen. Esikoisella on kaksi virallista kummia ja kaksi kirkkoon kuulumatonta kummia, jotka toki meidän silmissä on ihan virallisia kummeja :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:flower:

Hjannah&Pallero rv 24+1:heart:
 
Etuseinän istukasta piti vielä sanoa, että mulla oli viime raskaudessa istukka edessä ylhäällä ja nyt takana ylhäällä. Muistan, että viime raskaudessa oli vielä näilläkin viikoilla välillä suht hiljaisia päiviä, joita nyt ei ole onneksi ollut. Onneksi siis ihan mielenterveyden kannalta ;) Mutta eipä se tosiaan muuhun vaikuta kuin tuohon liikkeiden tuntemiseen. Ja loppuraskaudessa viimeksi kun laskin liikkeitä, niin poika liikkui keskimäärin 50-80 kertaa tunnissa, joten silloin ei enää vaikuttanut siihenkään :) Oli siis todella vilkas nuori mies, mitä on kyllä yhäkin :heart:
 
Hyviä ultrauutisia taas tullut, onnea kaikille! Ukkovalta taitaa jyrätä huhtikuisissa :)

Joulunvietosta Me ollaan aatto mun isosiskon perheen luona tääl vantaalla (10min automatka) ja tapaninpäivänä ehkä siskon kyydillä sitten tampereelle mummoa moikkaa kun mies on töissä just tollon ja sit viikonlopun. Ollaan jo monta joulua menty näin tai oltu vaan ihan ilman treen reissua, en jaksa sitä hössötystä ja meidän äitiä vaan just jouluna kun ois kiva rauhoittua, varsinkin aattona. Plus mun harteille sitten jääny siivoukset ym. äidin auttamiset kun veljet vaimoinen+lapsineen tulee, niin ei kiitos.

Nimestä Meillä haastavaa toi nimen keksiminen kun ollaan kaksikielisiä (espanja ja suomi) Esikoisen ja kuopuksen nimet on sattumoisin samoista kirjaimista, joka huomattiin kun jo päätetty nimi eli sitä ei niin helposti tajua, ainakaan kaikki, jotkut luulee että tarkotuksella valittu. Esikoisen nimi aika yleinen, kansainvälinen, kuopuksen nimeen ei varmasti missään törmätä, helppo lausua, mut silti erikoisempi kun aadat, emmat ym.

Dominique Tääl kans kyl ihan kiloo vaille kymppi tullut. Nyt kun oon tsempannu niin viikossa ei oo tullu kun 100g sen n.500g sijaan.. Turvotusta ei myöskään oo, mut ei myöskään läskiä. Tällä viikollakin käyny 2xspinningissä ja pe salille, plus tulee käveltyä viikossa ainakin 12km kun vie esikoista kerhoon (1km) suuntaansa. Tän päivän spinnigis ei ollut sykemittaria ja varmaan kyl huiteli jossain 160, täytyy muistaa ens kerralla, nyt illalla sitten supistellut vähän enemmän eli ehkä parempi vähän löysätä tahtia, jos ei halua ennenaikasesti synnärille :)

Turvavyöalenninta ei löydy myöskään täältä, eipä oo ees tullu mieleen..

Mä laitoin kelan paperit 2vkoa sit, saa nähä koska tulee päätös. Työpaikalle pitäs kans ilmottaa etten tulekaan syksyllä töihin..

Naistenklinikan rempasta ton artikkelin mukaan toukokuussa, poikkeusjärjestelyjä huhtikuussa.. mä meinasin synnyttää jo maaliskuun puolella :) Jos pääsis ruuhkan alta pois.. Esikoinen synty 40+4, toinen 39+6 eli oisko tää sit 39+1?!

Etuistukka mullakin tällä hetkellä, ei kans mielestäni kummempaa kuin noi liikkeet, esikoisesta oli kans ja toisesta oli takana.

Moika haki meiltä pojan vaatteita, mutta ei oo kirjotellut pitkään aikaan, oli hauska saada nimimerkille kasvot :)

Huomena poksutaan :) Manzana81
 
  • Tykkää
Reactions: Dominique
Heipä hei!

Pitkän aikaa on ajatukseni ollut liittyä odottajaryhmään, mutta jotenkin se on aina vaan jäänyt... Nyt kun ollaan miehen kanssa maattu kohta viikko vierekkäin flunssapedillä, on ollut liiankin hyvin aikaa penkoa nettiä ;)

Uni ei tule, enkä malta enää odottaa aamuun saakka, joten voisin esittäytyä. Olen esikoistani odottava, 28-vuotias ja pääkaupunkiseudulta. Tuleva pienokainen on kovasti odotettu ja alkuraskaus on sujunut oikein mallikkaasti :)

LilJen / 28 / 1 / JS


Ja saadaanpa tuosta huhtikuusta yksi aukko paikattua, kun laskettu aika olisi 22.4.

Rakenneultrassa kävin muutama päivä sitten, painoa pienellä 393g ja viikkoja tasan 21, ja kaikki hyvin :) sukupuoli on jätetty yllätykseksi tarkoituksella, eikä ainakaan vielä ole suuria aavistuksia kumpaankaan suuntaan.

Tänään etsin tietoa vauvavakuutuksista, ja jos asiasta ei ole vielä täällä keskustelut niin mielelläni luulisin muiden ajatuksia; oletteko jo hankkineet sellaisen, aikomasi hankkia vaiko vasta sitten syntymän jälkeen?

LilJen + Armin, 21+3
 
täällä jälleen pitkästä aikaa.. miten nää päivä vaan menee ja menee :D

rakenneultrassa käytiin eilen ja rakenteet oli niinkun pitikin. sydämen jotain juttua ei kätilö nähnyt/saanut katsottua tms. niin sitten heti vuodenvaihteen jälkeen uus aika lääkärille. samalla jutellaan sitten siitä miten tämä tuleva synnytys menis.. tai jotain.. töissä on esimies taas varmaan innoissaan kun JÄLLEEN kerran mun pitää lähtee käymään sairaalassa (viime viikolla kävin lanneselän kipujen vuoksi, tällä viikolla ultrassa ja sitten taas :D), ja aina joutuu lähtee töistä aiemmin.. noh, menen silti - sanokoot mitä lystää kun en mä niitä aikoja myöhemmällekään saa!
painoa meidän pienellä oli 310g.
sukupuolta ei kysytty, eikä nyt ihan osattu kattoakkaan niin tarkkaan että ois mitään vihiä saatu :) mulle tuli jotenki poikaolo, en tiiä miksi.. :)

turvavyön alennin on mullakin käyny mielessä, mutta en oo siihen pahemmin perehtyny.. onko se helppo siirtää? meillä siis kun ajellaan millon milläkin autolla ja en molempiin taida tarvita + sit sekin että kun jos ollaan koko perhe autossa niin mä en ole se joka ajaa..

joulu vietetään kotosalla. mun äiti ja sisarukset poika- ja tyttöystävinen tulee meille syömään ja sitten anoppi ja miehen siskot tulee kattomaan pukkihommat. pari viime joulua ollaan oltu KAIKKI tässä meillä, mutta nyt miehen vanhin sisko ei halua viettää joulua isossa porukassa (21v. ikiteini) niin he sitten syövät keskenään..

kummeja mä olen vähän mielessäni pohdiskellut.. esikoisella on 2 kummia,toinen mun puolelta ja toinen miehen puolelta, tavallaan siis 2 eri perhettä. tälle seuraavalle haluaisin kummiksi mun veljen ainakin, mutta koska hän ei kuulu kirkkoon niin ei voi olla ns virallinen kummi. sitten ois meidän kummipojan vanhemmat myös mun toivelistalla. miehelle en sen kummemin ole asiasta vielä puhunu kun ei oikeestaan ole vielä aankohtaista. mutta siis toi 3 on ehdoton maksimi kummien lukumääräksi koska esikoisellakaan ei ole kun 2 kummia. ja sekin vielä että en haluaisi kummeiksi pelkästään tätä ystävä pariskuntaa koska silloin ei toteutuisi tää mun ajatus että "kahdesta eri perheestä".. mutta siis tosiaan mietitään ja kysytään sitten kun vauva on syntynyt.

nimiä ei pahemmin olla myöskään mietitty, ei mietitty esikoisenkaan kohdalla kun mä ajattelin että jos on oikein valmiina nimi ja ei näytäkään sitten siltä niin menee uusiksi :D olin tosiaan jo menossa sektioon kun kätilö sanoi että "hei, ette oo valinnu hätäkaste nimiä" siitä sitten vaan ekat nimet mitä tuli mieleen. ja kasteessa tyttö sitten tämän kyseisen nimen saikin. aika tavallinen, muttei kuitenkaa mikään ihan anni/tiina osastoa. 3-kirjainta joten aika hauska olisi jos tulokkaallekin keksisi yhtä lyhyen nimen, mutta mitään pakkoa en siitä ota, niinkun en alkukirjaimestakaan :) sukunimi on kans ihan perustavallinen - nen loppuinen..

ääh, joulusiivous odottaa, ja olkkarin järjestyksen vaihto (mies sitten ihan innolla lähtikin mukaan tähän mun kodin uudistus prjoktiin :) JEE )


m-m & hippu 20+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Ylläri iltatähti! Sullahan oli tänään se kontrolli(?) Kerrohan sitten heti, mitä sanoivat, täällä jännitän sun puolesta... :)

Mä pääsen tänään jouluostoksille! Vihdoin ja viimein!!! On ollut jotenkin niin kiirettä, että on ollut vaikea saada varattua tuohon mitään päivää, mutta nyt sen sain järjestymään :xmas: Huomenna sitten taas on kauan kaivattu "vanhempien vapaa ilta". Esikoinen menee vanhempieni luo yökylään serkkutyttönsä kanssa (äitini on järjestänyt jotain jouluhässäkkää heille). Menen itse tuonne sitten lauantaina perässä, jotta pääsisin oikeen kunnolla pulkkamäkeen! (Vähän aina näin joulun alla alkaa lapsettaa ja innostus näinkin pienistä asioista on aivan valtava :LOL:) Sunnuntaina mennään katsomaan Mauri Kunnaksen lastennäytelmää, joten kiva loppuviikko tiedossa siis :D

Sipulisankari & Narsku 22+4
 
Sipulisankari on sulla hyvä muisti :) Kiitos myötäelämisestä toivotaan että kaikki hyvin. Olen jo kaupungissa kahvilla aika vasta 12.30 yritän keretä kirjottaan tulokset ennen iltavuoroa viimeistään illalla.Aika jännä että myös meillä huomenna aikuisten aikaa päätettiin viettää viimeinen romanttinen kahdenkeskeniltainen ilta jos kaikki tänään menee hyvin niin juhlistamme myös sitä :) Vähän menoa varjostaa se että pahalta näyttää että meille tulee sauna\suihkuhuoneremppa ennen vauvansyntymää,toisaalta se on ollut odotettavissa pähkäilty ja yritetty säästää vielä mutta nyt näyttäis että pakko alkaa meillä tosi vanha lämminvesivaraaja jonka särkymistä odotettu nyt alkanut vuotaa vaihdamme samalla kaakelit sen alta kun huonokuntoset jo...viime tammikuun asuimme keittiöremontin keskel nyt pahalta näyttää että saunaremontin keskelä mutta sittenpähän ne on laitettu...Minun äiti vaan pelkää minun stressaantumista hajotuksen keskel mutta yritän ottaa rennosti :)
Odotelen anttilan aukeamista etukupongit käyttöön joululahjaostoksilla ja ei kerkeä murehtia tulevaa ultraakaan,vauva on kyl tosi liikkusa ollut muutaman päivän iskäki ihmettelee että miten nuin huvin liikkeet voi tuntua jo päällepäin ..
Ylläri iltatähti 25+0 *poks*
 
Moikka taas...

Mulla ei ole sitä turvavyön alenninta mutta vois kyllä hommata ku tuntuu että huono tuuri vaan jatkuu... Eli eilen paljastu keittiössä vesivahinko :/ mitäköhän ens keskiviikkona???

Itte ja masuasukki voidaan kuiten hyvin, mitä nyt tämä mamma on vähän yli väsyny tällä hetkellä, (16 vuoroa töissä, välissä vain 1 vp ja 1 saikku päivä :/ ) Nyt 4 päivän vapaa ja aijon ottaa vain rennosti, ja eipä tässä tarvi joulu siivoilujakaan tehä ku remppaa pukkaa pääle :/

Ens viikolla ois 3. neuvola käynti niin kirjottelen sitten taas kuulumisia

23+4
 
Tervetuloa uusille, Lokkis ja LilJen ja ihanaa, että ultrakuulumiset on ollut hyviä. Ja ylläri iltatähti kuulumisia odotellaan täälläkin, vaikka sipulisankarilla on kyllä erinomainen muisti :)

Manzana sanoit, että mukava saada nimimerkeille kasvoja, niin itse asun pääkaupunkiseudulla myös, niin varsinkin kun äippälomake alkaa, ja miksei jo nytkin, niin musta saa kahviseuraa enitaim, kun ei tänne vielä ole niin tuttuja kertynyt :)

Vauvavakuutuksesta :eek:len noin karrikoiden ymmärtänyt, että merkitys on siinä, että jos et halua sairaan muksun kanssa odotella tk:ssa tunteja lääkäriä niin vakuutuksen kanssa pääsee yksityiselle ja jos on allergioita jne niin tutkimusten tekeminen on sitten yksityisella nopsempaa jne. Me taidetaan kallistua rahvaan omaisesti julkisen terveydenhuollon puolelle. Kai se hieman on rahakysymyskin, mutta toisaalta, ei tässä niin suuria pettymyksiä ole tullut tk:n toimintaan. Yksityisestä on pariltakin käynniltä jäänyt paskamaku suuhun niin sanotusti..

Ja tuttu vinkkas, että jos meinaa vakuutuksen ottaa niin ennen sokerirasitustestiä.. kun jos siellä ilmenee raskausdiabetes niin eikö sitä sitten voi saada tms? Ja sokerirasituksesta... se on tammikuun puolessa välissä. Mut hyvällä suhtaudun siihen, ja kun olen tälläinen MUUMI, eli nyt tullut +10 kg niin ei se turhakaan setti ole.

Painosta tosiaan... nyt ei enää naurata, mutta eipä ole mullakaa turvotus syynä, tai sitten on hiton painava istukka: 9kg :LOL: ei, kyllä se on tämä tulitikun paksuinen selkäranka ja karkin syönti ja telakoituminen sohvaan. Perskele. Kauppareissulta tarttuipi mukaan tänään maitorahkaa, mehukeittoa, keittoja ja kurkkua.. eeh, olenkohan jo myöhässä.. tavoite on että paino jäis alle 20 kg. Säälittävä muumi...

Supistuksia tulee päivittäin ja th sanoikin nyt, että pitää vähän seurailla, että jos töissä tulee sellainen olo, että masu on jatkuvasti kireenä niin sitten lepoa, että se ei tee hyvää istukan verenkierrolle.. eli pitääpä seurailla tosiaan. Muuten saan lisäillä liikuntaa jne. jo.

"Muumi" ja 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Dominique ja Namida
Hyvää loppuviikkoa kaikille! Kohta onkin taas viikonloppu.:)

Joulu vietetään taas tänä vuonna perinteisisti Pohjanmaalla missä molempien sukulaiset asuu. Aatto ja pyhät ollaan minun kotona, mutta käydään kyllä päiväseltään myös miehen kotona. Sitten välipäivinä mennään pitemmäksi aikaa miehen kotiin. Ollaan yhteensä kolme viikkoa tuolla reissulla kun miehellä vielä isäkuukausi esikoisesta jäljellä.:) Kiva nähdä sukulaisia pitkästä aikaa ja mukavaa kun on aikaa eikä tarvitse kiireellä käydä. Pienen lapsen kanssa ei ole niin herkkua lähteä vain viikonlopuksi käymään ja ajaa tuota 350km suuntaansa. Ja ehditään viellä olla kotosallakin sitten tammikuussa ennen miehen töihin menoa.

Kummeja ollaan mietitty myös täällä ja kaksi varmaa kummia löytyy. Miehen veli avopuolisoineen ainakin on siis varmoja. Ja siihen lisäksi olis kiva vielä valita yks tai kaks kaveria lisäksi. Mutta kysytään vasta vauvan syntymän jälkeen niin onhan tässä vielä aikaa.

Nimi asia sen sijaan on kyllä lähes lukkoon lyöty ja muuttuu vain siinä tapauksessa että vauva ei muistutakkaan yhtään nimeään.:) Mutta tuskin niin käy kun jo nyt omassa mielessä ajattelee pikkuista nimeltä ja varoo lipsauttamasta tätä muiden korville! Nimi oli helppo valita ja oltiin kyllä täysin samoilla linjoilla miehen kanssa. Halutaan molemmat että nimi on perinteinen mutta ei mikään kovin yleinen. Jatketaan siis samalla kaavalla kuin esikoisen kanssa.

Lokkis ja Salama 24+0 *POKS* Enpäs tajunnu ku vasta tässä että taas lähti uus viikko käyntiin.=)
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Ylläri iltatähti: mahtavia uutisia!!! :D :flower: Onnea hyvin onnistuneesta käynnistä ja tietysti poikalupauksesta!!! :heart:

niin ja uusille tervetuloa! :wave:

vakuutuksesta: ollut esikoisen kohdalla ihan ehdoton! Ollut niin pahoja allergioita ja muita sairauksia, että olen todella onnellinen että sellainen otettiin! uskon, että mekin oltais ihan tyytyväisiä tk:een, jos olis pelkkää perusflunssaa tms, mutta jos on jotain vähän enemmän käyntejä/tarkkailua/seurantaa vaativaa, niin kyllä yksityinen ja vakuutus ovat todella tärkeitä! koska sitten jos joku allergia tms todetaan ja ottaisit vakuutuksen vasta sen jälkeen, niin ne ei enää korvaa sitä. eli koskaan ei voi tietää, tuleeko vakuutusta tarvitsemaan, mutta jos sen ottaa, eikä lapsella ala näkymään/kuulumaan mitään erityistä, niin kaipa sen vakuutuksen voi lopettaa? en tiedä... mutta me siis aiotaan kyllä ottaa vakuutus tälle toisellekin.

nimiä ei olla vielä juurikaan mietitty. esitietolomakkeeseen keksittiin mielestämme hyvät nimet, mutta ei ne mun mielestä enää niin hyvät ole. :D kyllähän mieltään saa muuttaa?? ;)

rakenneultrassa kävin tänään. kaikki oli oikein hienosti ja kaiken sai heti ja hyvin näkyviin. oli niin helpottava ja mieltä rauhoittava käynti! =) mies ei ehtinyt siihen mukaan, mutta sain luvan kysyä sukupuolta ja poikaolo ei nyt pitänytkään paikkaansa vaan hentoinen tyttölupaus saatiin sanoilla "ei täältä löydy kyllä mitään poikaan viittaavaa"!!! :heart: ollaan kerrottu muillekin ihan avoimesti sukupuolesta, koska ei maltettu pitää ihanaa uutista itsellämme! eihän se tietysti varmaa ole, ennen kuin vauva on syntynyt. mutta tämä oli itselle kyllä aivan jättisuuri yllätys, koska en osannut yhtään kuvitella tyttölupausta saavamme! se on kuitenkin toissijainen juttu, ja oli ihanaa kuulla, että vauva voi hyvin ja on ultran mukaan terve! =)

pitäisköhän vielä hetki jaksaa tehdä töitä........ :whistle:

21 ja risat :heart:
 

Yhteistyössä