Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Pääsiäispäivää!

Onnea Viljavainiolle!
=) Ihana kuulla ettei aina mene päiväkausia... Tosin jäi nyt näkemättä miten se 'ilman syytä' käynnistys olisi mennyt...

Eeevp
, paha sanoa. Jotkut kun 'melkein synnyttää' kuukausia. Ei sekään kiva kun sitten lopussa on ihan tööt.

Mulla oli todella lupaavia oireita koko perjantain ja sitten panikoin että en mä vielä haluu! Makasin kuin jokin äyriäinen sohvan pohjalla ja varoin etten vaan provosoi lisää suppareita. Ristiriitaista kun toisaalta tuon vauvan tietty syliin haluan ja toisaalta tuntuu ettei ole valmis...

Sen verran sain kotiväkeen vauhtia että nyt on pinnasänky koottu ja äippäpakkauslaatikko siihen verhoiltu. Tuli aika ylisuloinen! Miestäkin alkoi jo kiinnostamaan että missä se turvakaukalo olikaan... Tajusin, ettei tällä pienellä oo vaatekaappia ollenkaan, jollain laatikkovirityksillä mennään!

Meidän kummilasten perhe on ortodoksinen ja nyt lähdetään sinne syömään kaikkia niitä herkkuja joita en osaa nimeltä tavata, kulisna ja ...

Äitituuli 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Onnea hirmuisesti pojasta Viljavainio!!:heart:

mä tulin pikaisesti poksumaan ja kertomaan että mulla oli eilen Babyshowerit :)
sisko oli järkkäillyt, sain jalkakylvyn + hieronnan kera virksitävän jalkavoiteen. oli kyllä ihanaa!
paikalle oli tullut jopa mun serkku ja täti hiema kauempaakin :) yllärinä siis tulivat nämä kutsut, tosin hieman vähän jotain arvailin ja sitten kun oltiin lähdössä "puistoon" niin mies oli jotenkin niin erikoisen näköinen että arvelin että nyt on jotain meneillään :D

kutsuilla myös arvuuteltiin sukupuolta, syntymäpäivää,painoa ja pituutta ja jotkut jopa laittoi myös nimiarvauksen.. KUKAAN ei veikannut että meille ois tyttö tulossa :D eikä kukaan myöskään veikannut että menisi yli enemmän kun 2 päivää.. :)

nyt on sitten esikoisen synttäri kutsut valmiina odottamassa postitusta. pidetään ne nyt kuitenkin ne huhtikuussa, parin viikon päästä. kun ajattelin vähän että JOS meniskin vaikka pari viikkoa yli tämä odotus niin sitten on pieni vielä niin pieni etten iha hirveetä revohkaa halua yhtäaikaa kylään. (kun ensinhän oli suunnitelmisssa pitää ne synttärit toukouussa) niin nyt pidetään sitten jo etuajassa, ja mikäli nyt kävis niin että oisin sillon synnyttämässä, niin sitten voidaan ihan hyvin pitää toukokuussa esikoisen synttärit kun pieni on jo vähän isompi :)

pääsiäisaterian merkeissä ois tänään tulossa anoppi,äiti, sisko ja siskon mies syömään meille.. kivaa kun saa laittaa ja häärätä, vaan kyllä ottaa voimille.. nooh, illalla ajoissa nukkumaan sitten :)

Äitituuli mä olen miehelle vihjaillut siitä pinnasängystä jotain kertoja, mutta vieläkään sitä ei oo kasattu.. täytyy varmaan lopettaa vihjailu ja sanoa että kasaa se :D siihen sais niin mukavasti sitten nostettua jo turvakaukalon ja vaununkopan.. ja sitten jos lähempänä laittelis sen muuten valmiiks :)

jaahas, jospa sitä sitten lähtis valmistautumaan syöminkeihin... :)

m-m & hippu 36+0 POKS
 
Viljavainio Oi, onnea prinssistä!! Meinasin et laitan niitä akupunktio kohtia sulle, mut ethän sä mitään enää tarvii kun nyytti sylissä. Jos jotai muuta kiinnostaa niin google löytää heti esim"akupunktio-pisteet synnytyksessä"

hjannah Niin sitä on malttamaton, mut toisaalta kun vauva jo valmis niinvois syntyäkin, turhaa kärvistelyä ison mahan kans 42+

Esikoinen synty juurikin näillä lukemilla mitä mulla tänään, kuopus päivää ennen LA:a.

toive En mä siitä supersiististä tiedä.. Tuntuu et vaik kuinka siivoo niin kyl 2v ja 4v +mies! Pitää huolen ettei supersiistiä kauaa ole..

Kesäaikaan siirrytty, huomen huhtikuu ja meidän kuu!!

Manzana81, 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Isot onnittelut Viljavainiolle!!! :flower:

Manzanan tapaus selvästi odottaa kuun vaihtumista :)

Täällä koitetaan hörppiä tuota vadelmanlehtiteetä. On myös tullut siivottua sekä talo, että autotalli... Saunottukin on aika tiheään ja kaikkea muuta "tilannetta edistävää" yritetty. Itsellä on ihan sellainen olo, että tämä tyyppi odottelee vielä hieman runsaan viikon ja sitten tullaan! Joskus 39+ jotain... Tosin esikosta olin varma, että tulee 38+ jotain, mutta laskettuun päiväänhän sekin meni :D Toisaalta tuolloin taisi pieni kärsimättömyys hieman vaikuttaa olotilaan...

Mies alkaa jo olla aika kärsimätön tämän kaverin kanssa... Joka päivä ja ilta kyselee moneen kertaan, että supisteleeko, sattuuko selkään, mikä on olo..... :LOL: Itse yritän nauttia tosiaan näistä päivistä vielä. Ompelukone on saanut laulaa kaikessa rauhassa ja taas on jo valmiiksi katsottuna, mitä alan seuraavaksi tehdä. Tähän mennessä sukulaislapset ovat saaneet kesähattuja, keittiö uudet verhot, esikoinen kesälätsän ja paidan ja seuraavaksi täydennetään tuota varmaan shortseilla... Sitten pitäisi tulokkaalle vielä ommella kesäksi jotain kivaa :) Eli ei täällä aika pitkäksi tule! Leipoakin pitäisi taas jotain....

Ss 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Manzana81
Moro!
Otatteko vielä mukaan? Olen lukenut ja hyvin harvasanaisena kirjoitellut maaliskuisissa, mutta siellä juttu hiljeni, ku porukka siirtyi suljettuun kerhoon, johon ei oteta palstan hiljaisimpia.. :stick: Tätä huhtikuisten pinoa en ole vielä kovin paljoa lukenut edes. :ashamed: Olen yleensä kännykällä netissä ja siksi en aina jaksa lukea tai varsinkaan kirjoitella paljoa, mutta on vertaistuki silti hirveän tärkeää. Mulla raskausaika on jonkinlaista alakulon aikaa ja nyt toista kertaa odottaessa on työt ja esikoinen vieneet ajatuksia niin että ei ole ehtinyt tätä raskautta paljoa ihmetellä..

Jos otatte mukaan, minusta voi päivittää listaan seuraavat tiedot: La 29.3. Mandalay, ikä 29 v., toinen lapsi, OYS ja poikalupaus. :wave:

Aika on käynyt pitkäksi. Laskettu aika on siis ohitettu (esikoinen syntyi rv 39+1) ja mulla oli sovittu käynnistysaikakin nyt, mutta ei onneksi tarvinnut vielä käynnistää (oman uniapnean vuoksi).

Paljon onnea kaikille vauvansa jo syliinsaaneille!! :heart: Se on sitä ihaninta!! Tsemppiä mahakkaille, kyllä se päivä vielä meillekin koittaa. :)

-Mandalay ja pikku-ukko rv 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Mandalay: tervetuloa huhtikuisiin!! =) Olen lukenut myös tuota maaliskuisten pinoa ja kieltämättä myös hieman ihmettelin tuota päätöstä ettei kaikki sitten mahdukaan enää sinne "toiselle puolelle" mukaan, kun kuitenkin samassa veneessä ollaan ja periaatteessa ns. anonyymejä, kirjoitellaan sitten usein tai ei. Mutta täällä palstaillaan vielä ahkerasti ja avoimesti, joten hyvä jos koet meistä edes jonkinlaista vertaistukea saavasi!!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mandalay
Mandalay Tervetuloa, tänne mahtuu kyllä! Mäkin luin maaliskuun pinoa välillä kun oma LA siirty sille puolelle, ollaan aika samoilla viikoilla. Mun LA tuli ja meni kans (27.3)

Toukokuisissa 3syntyny, kävin kurkkaa aikani kuluks, viimesin aika jännitystarina kun ambulanssissa synnyttäny Oulun seudulla.

Kukas avaa huhtikuisten tyttö-tilin? Pojilla kiireempi maailmaan :)

Manzana edelleen 40+4, supistellu juu mutta ei muuta, ja Sipulisankari kyllä, tää tapaus odottaa kuun vaihtumista, tiedä vaikka saan synttärilahjan (8.4)
 

Yhteistyössä