Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

ONNEA mmiilia tytöstä ja Ada amelia pojasta!! Whisky peat tytöstä! Ihanaa, lisää vauvoja!!

Moika Meillä kans melkein 5v poika kerhossa 3krt/vko, 3h kerralla. Mä uskaltauduin puntarille :) Mulle tuli 20kg joista nyt 10kg lähteny, käyn kyllä kerran viikossa puntarille etten oo siinä luulossa että kilot tippuu noin vaan ja herkkuja menee. Tavotteena että jouluna ois noi 10kg lähteny, tietty parempi jos aikasemmin. Mulle ei totaali herkkulakko sovi, sorrun liika herkutteluun viimestään parin viikon lakon jälkeen. Mulla on la,su herkkupäiviä, nyt vähän lipsunu toikin kun mies kotona. Elokuussa alkaa taas jäsenyys kuntosalille+jumppiin että sitten viimestään alkaa kilot karista, en ota liika stressiä.

Ylläri Päänsäryt varmasti johtuu osittain just imetysasennoista, mul kyl imetystyyny päivisin mutta yöaikaan makuultaan sängyssä imetän. Tää mamma ei mitään megaisoja tissejä omista, normikoko B nyt kun maitoo niin C. Eilen mies hiero hartioita, täytyykin ottaa joka iltaseks sessioks. Väsymys ja yöheräilyyn tottuminen vie aikansa et mulla ainakin helposti hedari jos väsynyt.

Tsemppii kaikille loppumetreille!!

Taratar Meille tuli 4426g ja kyl se sieltä hyvin tuli, onneks tosin en tiennyt että niin iso tulossa, oisin varmaan ehkä kans vähän panikoinu, tsemppii!

Tänään käytiin ulkoilemassa koko perhe, esikoinen pyörällä, kuopus kävellen/seisomalaudalla, vauva vaunuissa ekaa kertaa, oltii varmaan tunti ja liikaa oli näin eka kerraks kun vauva alko itkeen ja oltii melkein 1km:n päässä, nopeesti sitten kotiin :) Oli kyl tuulinen ja harmaa ilma tänään, ankeeta! Tulis jo kesä niin onnistuu imettäminen vaikka hiekkalaatikon reunalla :)

-Manzana ja neiti 10vrk
 
Hyvää sunnuntaista huomenta. Nyt kaikki kanssasisaret peukut pystyyn. Tänään on vika päivä kun hoitajat on valmiiksi paikan päällä, rv 40+6 ja kipeitä supistuksia tullut kahden tunnin ajan vartin välein. Päästäiskö me viimein synnyttämään tänään??

Yliaikaisuuskontrolliin tuli jo kutsu, se olisi pe 19.4 raskausviikolla 41+5 johon toiv en joudu.

Päänsärystä oli kirjoiteltu. Mulla ainakin viimeksi tuli särkyä just noista niskahartiakivuista mutta lisäksi liian vähästä juomisesta. Muistakaa imettäjät siis juoda kokoajan ja hierojalla käynti ei oo yhtään huono idea alkuun. Vauva pärjää kyllä puoli tuntia, tunnin jonkun muunkin kanssa, vaikka vaikealta tuntuukin lähteä :)
 
onnea taas paljon paljon paljon nyytin saaneille :) :heart:

taratar mullakin on hirveet pelot siitäettä vauva ois iso, tosin viimeeksi sanottiin äitipolilla että sellanen 3500g ois aika lähellä.. mutta silti - ne kun on vaan arvioita :)

mulla on nyt tullu kiloja se n. 6kg. mutta tän räjähdysmäisesti kohonneen turvotuksen myötä on varmaan vähän enemmänkin nyt tän viikon aikana sitten tullu. kotona en oo puntarilla käyny, neuvolassa vaan..

eepekka tsemppiä! jos siis nyt on synnärille lähtö edessä.. ja toivotaan että ois niin saisit käärön kainaloon :)

huh, meillä juhlat juhlittu ja kropassa tuntuu - mutta nyt ei tarviikaa muuta kun ootella vauvan tuloa :)
viime yönä nukuin paljon paremmin kun viitenä viimisenä yönä yhteensä. joko alan tottua tähän kipuun tai sitten oli vaan sattumalta helpompaa. tää kirjottaminen on edelleen tosi hankalaa...

ja tänään taas poksuu 38+0 JEE, niin ne vaan viikot vierii :)

m-m & hippu
 
Heips. Täällä vieläkin :( Eilen oli tosi kiire päivä ja samalta tuntuu tämäkin. Eli vain nopeaa päivitystä, ettette luule mun päässeen jo synnärille :D Yöllä olin kahteenkin otteeseen aivan varma, että lähtö tulee. Tuli suht kipeitä supistuksia peräkkäin, mutta viimeiset tulivat siinä hieman yli klo 6, joten taas on rauha maassa... Eipä taida tuolta tulla vielä muutamaan päivään :( Esikoien kohdalla olisi menneet vedet eilen ja synnytys tapahtunut tänään. Kaikin puolin hankalampi yksilö siis taitaa olla tulossa, mikäli tätä raskautta on uskominen :D

Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille! :flower:

Nyt en ehdi sen enempää juttuja lukemaan, huomenna olisi taas "omapäivä", joten pystyy keskittymäänkin :)

Sipulisankari & Narsku 39+6
 
Paljon onnea ada amelia! :flower: :)

Manzana mulla on ihan sama juttu noiden herkkujen suhteen. En pysty pitämään herkkulakkoa, koska houkutus kasvaa vaan sitä suuremmaksi, mitä tiukempi lakko. Siksi mäkin pyrin pitämään viikonloppuisin karkkipäivää. Nyt tosin raskausaikana varsinkin tässä loppuvaiheessa lipsunut toi. Mulla kans on tavotteena, että jouluun mennessä olis raskauskiloista päästy eroon. Alkuun ajattelin kesällä vaan keskittyä kunnon kohottamiseen vaunulenkein ja sit syksyllä alan tarkemmin katsomaan syömisiä ja liikkumaan vielä
enemmän.

Eepekka ansaitsis jo päästä synnärille. Hyvin lupaavalta vaikuttaa. Nyt vaan suppareihin tehoa vaikka pienellä kävelylenkillä ja sit hus synnyttämään. :)

Sipulisankari vieläkin yhdessä koossa. Mä olin ihan varma, että oot päässyt nyytin hakuun, kun ei sua näkynyt täällä eilen. Meillä nuorin tyttö syntyi rv 39+3, joten siitä on menty jo ohi niin, että humahti. Vanhempi tyttö syntyi niin, kun tänään ja esikoinen meni sen viikon yli. Toivottavasti ei ole mulla nyt näiden huhtivauvojen juttu, että mennään reippaasti yli lasketun.

(.) Ei tää nyt taida syntyä edes 14. päivä. Ei ole tuntemuksia, ei supistuksia, ei mitään. Huomenna on laskettuaika ja neuvola. Mä olin niin varma, että mulla olis silloin jo vauva sylissä. Ei jaksa enää mitään häätöyrityksiä tehdä eikä innostua yksittäisistä supistuksista. Tulee sit, kun tulee.

Natte ja Tinja 39+6
 
Taratar ja mansikka-maija täällä myös suuren vauvan pelossa eletään. Se onkin se suurin syy, miksi jo toivoisin tuon kovasti syntyvän... Esikoisesta herkut eivät maistuneet lainkaan ja silti ulos tuli melkein 3800g painava yksilö. Nyt kroppa ja makunystyrät varsinkin huutavat sokeria, joten pieni pelko persnahassa tuosta koosta :whistle:

Herkkulakot eivät toimi täälläkään. Vuosi sitten laihduttaessani sain kunnollisen ravintosuunnitelman, jota noudattaessani ei tehnyt edes mieli herkkuja! Ja silloin joskus harvoin, jos kuitenkin teki, niin sain syödä, mitä halusin. Tärkein juttu siis oli pitää kehon verensokeri tasaisena :) Tuon saman ravintosuunnitelman aion sitten kesällä kaivaa taas esiin ja syödä sen mukaisesti. Ihan heti en laihduttamaan viitsi alkaa, ettei maidon tulo kärsisi. Syksyllä sitten taas alkaa jäsenyys kuntoilemaan! Ihanaa, niiiiin kaipaan kaikkia ryhmäliikuntatunteja! :D

Natte aivan samoilla linjoilla sun kanssa nyt näistä käynnistysyrityksistä! Aivan lopen kyllästynyt niihin olen! Sain jopa miehen tänään imuroimaan, kun itse en millään jaksanut... ;) Tulee sitten kun on tullakseen, itse olen nyt kaikkeni tehnyt ja kun ei auta, niin ei auta, olkoon. Joka kerta voimakkaiden supistusten alkaessa tosin toivo herää, että joko nyt, mutta ei, niin ehkäpä koitan nuokin sitten vaan sivuuttaa. Mulla on neuvola vasta tiistaina, mutta sielläkään ei ole lääkäriä, joten tuota kohdun suun tilannetta ei tulla tarkastamaan :( Kyllä nyt joku saisi mielestäni rönkkiä noita naisosiani (ekaa kertaa eläissäni sanon näin!!!!), jotta tietäisi itse vähän missä mennään...
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Moika Kysyit noista Carriwellin liiveistä, mä ostin molemmat uusina huuto.netistä ja ainakin mulle kokotaulukko piti paikkansa. Mut saattaa tosiaan olla, että ainakin noi varsinaiset liivit jää pieniksi, ainakin ensiksi kun maito nousee. Noi "pehmoliivit" (Comfort Bra) on tollaset toppimalliset ja joustaa erilailla joka suuntaan.

Paille Suuren suuret onnittelut aprillivauvasta! :heart:

Eepekan soisi olevan tosiaan jo tositoimissa! :)

Käytiin esikoisen kanssa aamupäivällä ekaa kertaa HopLopissa riehumassa muutama tunti, mäkin kiipeilin katonrajassa ja kävin pomppulinnassa hyppimässä, katsotaan miten vaikuttaa :D Nyt lepäilen sohvalla eikä kyllä mitään oloja oo mihinkään suuntaan, pyhpah! Mä niin vaan toivon, että tää syntyis nyt tulevalla viikolla, eikä ainakaan mihinkään käynnistykseen tarttis lähteä. Ja huomenna siis LA.

Turhautunut Nanski ja takiainen 39+6
 
Onnea kaikille vauvautuneille!
Kyllä sitä omaakin jo kovasti odotellaan.. Olen jostain syystä saanut päähäni että lapsonen syntyisi 16.pvä eli viikkoa etuaikaa mutta saas nähdä. Se olisi ainakin otollinen ajankohta siitä syystä että esikoiselle olisi hoitaja valmiina kotona ja vauvelin isäkin pääsisi sitten varmasti synnytykseen mukaan. :)

Kiitos myös hoitoasioiden kommentoijille, täytyy tuota syksyä esikoisen osalta miettiä... Kerhokin voisi olla hyvä vaihtoehto...

Äitituuli sinulla oli ollut samantyyppinen tilanne tuon vesirokon osalta joten kysyn vielä siitä, eli saitteko jotain lisäohjeita kotiin palatessanne synnäriltä? Oliko siinä suurikin vaara että vastasyntynyt saa sitten esikoiselta heti vesirokon? Vesirokko rokote olisi voinut olla fiksukin juttu heti kun kuultiin mutta en tajunnut sitä ajoissa, nyt kun mahdollisesta altistumisesta on jo yli 3vrk niin rokote ei kaiketi enää auta..
Se kyllä itseäkin harmittaa että esikoisen vierailu synnärillä ei varmaankaan nyt onnistu kun pikku veikkaa on kuitenkin niin kovin hänkin odottanut.. :(

päänsärystä oli osa jo vauvautuneista kirjoitelleet, omasta kokemuksesta se johtuu juuri tuosta juomisen vähyydestä (joku toinenkin tätä jo kommentoikin) eli esikoista imettäessäni päänsärky oli aina merkki siutä että heikosti oli tullut juotua ja hoitamalla nesteytyksen kuntoon päänsärkykin poistui. Olen myös joskus jutellut yhden ylilääkärin kanssa siitä että jos on taipuvainen migreeniin tai muuten pääsärkyihin niin juomalla varsinkin aamupäivästä riittävästi voi välttää säryn iskemisen päälle, mutta tiedä häntä...

Omaan napaan ei mitään erityistä, perjantaina tuli jo vähän kivuliaita supistuksia mutta niistä kyllä vielä tiesi ettei tämä tästä vielä ala.. Vähän mietityttää se että miten osaa taas sairaalaan lähteä oikeaan aikaan.. Esikoisen synnytys kesti kokonaisuudessaan ensimmäisestä supistuksesta 6tuntia, joista sairaalassa ennätettiin olla vain 2tuntia. Kuvunlievityksessä ainoastaan ilokaasu, avautumisvaihe oli aina nopea ja kivulias..
Nyt neuvolatätsy on sanonut että täytyy aika herkästi lähteä sairaalaan supistusten alkaessa sillä voi tulla nopeastikin, mutta itsellä on aika korkea kipukynnys ja jotenkin vielä luonteeltani olen sellainen etten ainakaan viitsisi mennä sairaalaan liian ajoissa..
No mutta kai sitä täytyy vaan luottaa siihen että kyllä oma fiilis kertoo koska sairaalaan on todella lähdettävä.. :)

Mukavaa sunnuntaita!

Päksy + pikku veikka rv38+5
 
Joskos vähän synnytyskertomusta..

Eli tiistaina 9.4. heräsin joskus kuuden jälkeen aamulla kipeään supistukseen joita tuli 20 minuutin välein 1,5 tuntia ja loppuivat kuin seinään. Olin ihan varma, että ei se sieltä tänäänkään synny, vaikka toki supistukset olivat kipeämpiä kuin mitkään aiemmat. Olin ihan normaalisti päivän ja joskus kahdelta iltapäivällä supistuksia alkoi tulla epäsäännöllisen säännöllisesti. Väli oli 15-30 minuuttia, kunnes viideltä alkoi olla väli alle 10 minuuttia ja olin todella kipeä. Soitin kätilöopistolle, missä olikin sulku ja meidät ohjattiin Jorviin tai naistenklinikalle. Valittiin Jorvi, kun se on ehkä vähän lähempänä. Kuuden jälkeen mies sanoi, että nyt näytän siltä, että lähdetään, sanoin mitä sanoin. Mun vanhemmat oli meillä jo valmiiksi, joten esikoisen hoidosta ei tarvinnut huolehtia.

Seitsemältä oltiin sairaalassa, missä olin käyrällä ja todettiin, että olen 5cm auki. Helpotus oli suuri, vaikka olo olikin mikä oli, kun kätilö sanoi, että syntyy tällä reissulla :) Olin tositosi kipeä, mielestäni kipeämpi, kuin esikoisesta samassa vaiheessa. Luultavasti siksi, että nyt kaikki kävi nopeammin. Juteltiin kätilön kanssa toiveistani ja päästiin samantien synnytyshuoneeseen, jossa alettiin valmistella epiduraalia. Mielestäni se ei auttanut niin hyvin kuin viimeksi, mutta vei kuitenkin lähes kaiken kivun. Siinä sitten nautin kivuttomasta olostani, kunnes yhdeksän maissa olo alkoi olla tosi tuskaisa. Kätulö ehdotti, että laittaisi kohdunkaulanpuudutteen nyt. Minua jännitti ihan kamalasti, vaikka kätilö sanoi, että ei satu, koska minulla on epiduraali alla. Eikä kyllä sattunut yhtään! Kohdunkaulanpuudutteeseen päädyttiin, koska esikoisen synnytyksestä jäi ponnistusvaiheesta jonkinlaiset traumat. Se kesti tunnin, oli todella kivulias ja päättyi vielä imukuppiin.

Puudutteen jälkeen kätilö teki tutkimuksen ja totesi, että olen täysin auki. Koin myös ponnistustarpeen ekaa kertaa. Esikoisesta sitä ei tullut, luultavasti kun oli jotenkin väärässä tarjonnassa ym. Kätilö sanoi, että kokeillaas josko se sieltä tulisi heti, niin ei tarvitsisi lääkitä enempää(siis vauvan kannalta). Ja niinhän se lähti syntymään. En olisi ikinä uskonut, että synnyttäminen voisi olla noin "helppoa". Kyllähän siinä piti töitä tehdä, mutta oli aivan mahtava tunne, kun tunsin miten vauva liikkui eteenpäin minun ponnistusten voimasta. Tuskaisin hetki taisi olla, kun piti olla ponnistamatta ja odottaa kudosten venymistä. Ponnistusvaihe oli käsittämättömän lyhyt, vain 7 minuuttia! :) Ja yhtäkkiä hän olikin sylissä ja kaikki onnellisesti ohi :heart: Pari tikkiä tarvittiin ja toipuminen on lähtenyt mukavasti käyntiin.

Tunne oli ihan erilainen kuin viimeksi. Silloin repesin pahasti, tehtiin episiotomia ja olin niin tuskaisa, mutta nyt olin tosi voimissani ja tunne silkkaa onnea ja myös ylpeyttä itsestäni, että miten hommasta suoriuduin :)

Vauva pääsi rinnalle ja alkoikin imeä ahnaasti. Synttärikahvien ja suihkun jälkeen siirryin osastolle täydellisen pienen pojan kanssa:heart:

Nyt olen kuitenkin joutunut ainakin väliaikaisesti ottamaan rintakumin käyttöön, kun rinnanpäät on ihan rikki ja vauvakin alkoi pulautella verisiä pukluja:O Soittelin synnärille, eikä sinänsä ole vaarallista, mutta veri laittaa vauvan pulauttamaan maidot pois. Eli nyt käytän rintakumia, kunnes olen saanut rinnat kuntoon. Lisämaitoakin on jouduttu antamaan hiukan välillä lääkärin ohjeesta, kun poika alkoi kellastua. Nyt tuntuu, että keltaisuus alkaa pikkuhiljaa hävitä. Teen kyllä kaikkeni, että imetys lähtisi sujumaan ilman kumia ja lisämaitoa, kunhan/toivottavasti näistä alkuvaikeuksista selvitään. Ainakin vielä tilanne näyttää lupaavammalta kuin esikoisen kanssa, joka myös kellastui(valohoitoon asti), mutta myös kuivui pahasti, kun me ei ymmärretty, ettei saa tarpeeksi ruokaa. Silloin en uskaltanut edes yrittää eroon lisämaidosta ja osittaisimetin häntä 5kk. Mutta hyvähän tuostakin on tullut :)

Synnytyksen kesto ensimmäisistä säännöllisemmistä supistuksista 7,5h, sairaalassa oltiin 2,5 tuntia ja ponnistusvaihe 7minuuttia. Esikoisen kohdalla supistusten alusta 12 tuntia, sairaalassa 8 tuntia ja ponnistusvaihe tunnin.

Olo on nöyrän kiitollinen näistä kahdesta pienestä pojasta :heart:

Hjannah&Pallero kohta 5vrk:heart:
 
Ihana synnytyskertomus Hjannah :heart: Tosi kiva, kun vertasit esikoisen synnytykseen. Jotenkin helpompi hahmottaa, kun itsellänikin toinen tulossa. Kiitos!

Ja kiitos muillekin, näitä on mukava lukea :D vielä kun tässä omaansa saa odotella.

Vauvan koosta kommentoijille, että tällä hetkellä pelko on jo helpottanut. Tietty se askarruttaa, että kuinka iso sieltä tuleekaan. Olen kuitenkin laittanut ajatukset sivuun ja tsempoaan itseäni siihen, että kyllä se sieltä ulos tulee - tavalka tai toisella ;) Kunhan olisi vain terve.

Huomenna ois taas neuvola ja poksupäivä! Tänään olen rehkinyt monta tuntia varastoa siivoten jne, mutten siltikään yhtään supistusta aikaan saanut :headwall:

Mulla ollut nyt viikon tosi huono olo...yöks. Keskellä viikkoa jo helpotti, mutta nyt on palannut. Oksettava olo, eikä ruoka maistu. Esikoisella oli pari päivää pientä ripulia, eikä sillekään ruoka maistu. Oisko sit joku mahapöpö päässyt meihin iskemään?! Mutta kenenkään muuhun tämä ei ole tarttunut, siksikin juuri outoa.

Taratar ja asukki rv 38+6
 
Onnea Eepekka tytöstä!

Piti vielä lisätä, että verenpaineet on noussut. Tänään mittaillut kovasti ja on liian korkeat arvot. Johtusko huono olo sit myös tästä - raskausmyrkytys?? No, onneksi huomenna neuvola.
 
Onnittelut kaillie nyyttinsä saaneille! :heart:

Täällä poksuu rv 40+0 tänään ja oloja ei ole muuta kuin hirveä turvotus ja ahdistus mahan kanssa. Olisin niin valmista kauraa jo. :headwall:

Huomenna neuvola jossa aijon saada uhmaikäsen itkupotku raivarin. Olo on surkea kun ei haarukkakaan pysy kädessä ja ainoat hyvät asennot jossa voi hetken olla aiheuttaa huonoa oloa.

Eihän tässä nyt ole kun se kaksi viikkoa enää maksimissaan, mutta kyllä alkaa jo ottamaan päähän tällainen olo. :'(

Omaa napaa tässä nyt tuli hehkutettua, mutta muuta en jaksa kirjoittaa kun alkaa taas tunto näistä nakeista häviimään.

Tsemppiä kaikille odottajille! Varsinkin jotka ovat jo lasketunajan ylittäneet!

orpk86+Boris 40+0
 
hirmuisesti tullut taas vauveleita :) on se ihanaa!!
Whisky peatille, mmiilialle, ada amelialle, Eepekalle ja Paille suuret onnittelut vauvakääröistä!

Taratar, toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä, vaikka näinä päivinä sitä sitten osataan seurata hyvin ja toimia tilanteen mukaan. Ymmärrän huolesi vauvan koosta, mutta kyllä sitä vaan äitit yltää huimiin suorituksiin vaikka oiskin iso mötikkä tulossa ja hyvä jos huoli helpottanut siitä!

Mulla oli yöllä kipeen oloisia supistuksia, ennen kuin nukahdin, mutta yöllä en kaiketi herännyt kipuun vaan enemminkin niin päin kun heräsin niin huomasi kääntyessäni että kylläpä maha kiristelee. Mutta selkeesti nyt voi sanoa, että ne supistukset ovat semmoista menkka jomottelen oloista, mutta kipuasteikolla niin ala-asteikolla, että tarvii hengitellä tms.
Tänään käyn verikokeissa sektioo varten ja samalla pitää kysäistä neuvolan puolelta, että missäs vaiheessa supistuksia sitten pitäis olla yhteydessä synnärille, jos ei vauveli malttais odottaa sektiopäivää. Hmm.. hieman nurinkurista, kun muut toivoo, että supistuksiasupistuksia, niin minä ajattelen, että eihän se nyt vaan ala supistelee..:eek:
Varmaan pitäis vaan ottaa lungisti, mutta eilen jeesailin miestä tapetoinnissa ja konttailin ja kyykistelin lattianrajassa jne. että liekkö niillä vaikutusta..

Tsemppiä kaikille odottelijoille vielä ja ihania vauvatuoksuja vauvaantuneille :)

Toive 39+1
 
POKS 40+0 POKS!!!! :heart:

Onnea Eepekalle!!! :flower:

Voimia orpk tukalan olon kanssa!!!!

(.) Täällähän sitä vieläkin roikutaan... Enpä sitten ole aiemmin näin pitkälle päässytkään :LOL: Viime yönä heräsin taas siinä klo 2 aikoihin ja tajusin, että tässähän ovan VIHDOIN NE IHKA ENSIMMÄISET OIKEAT SUPISTUKSET!!!!! Tulihan noita sitten noin vartin välein muutama, mutta heti kun nousin sängystä ja aloin hieman miettimään, mitä esikoiselle laittaisin kassiin mukaan, niin tuli enää yksi supistus ja sitten katosivat... :( Aika varma lähdöstä olin, sillä esikon kanssa kipeitä supistuksia tuli vasta tosiaaan sitten, kun oikeasti synnytettiin :D Miten monta kertaa sitä pitääkään itselleen hokea, että tässä ei mene mikään niin kuin esikon kanssa???? :
 
Maanantaita!

Olipahan oikea kuningasyö - tai oikeastaan ilta, yö meni hyvin. Ensin Keskisisko 5 v sai kauhukohtauksen, joita saa viikottain. Ei tunne meitä, kyselee äitiä enkä minä kelpaa ja on siis hereillä-unessa. Sitten pieni mies hilluu, ei saa makuulta imuotetta, mussuttaa mutta on tyytymätön. Imettäessä oikein kuulee miten hänen maha murisee, joten jonkin sortin massuvaiva. Joko voisi antaa relatippoja hm. Ja kun pienen pää koskettaa sänkyä huomaan että Esikoinen kömpii vessaan. Virtsatietulehduksen oireita valittaa enkä raaski komentaa parvelle nukkumaan. Siihen sitten veljen pinnasängyn patjalle nukkumaan makuuhuoneen lattialle.Mutta kahdesta seitsemään nukuttiin kaikki minkä tiedän kyllä olevan noin pienen vauvan äidille luxusta.

Päksy. Vesirokkotietous
on siis 5 vuotta vanhaa, mutta silloin kukaan ei ollut huolissaan vauvan tartunnasta kunhan äiti on sairastanut tuon joskus: vauva on kuulemma vasta-aineiden piirissä. Mutta äideille tuossa synnytysvaiheessa paha tauti eli toivottavasti sinä olet sairastanut. Ja muiden äitien takia ei missään nimessä saanut tulla laitokselle.

Onnea vauvan saaneille!
Olipa kiva Pai että se aprillivauvakin tuli!

Hjannah, rinnat kiusaa täälläkin. Ensin ne oli kuin 90-luvun alun Madonnan törötissitopit yhdistettynä jalkapalloon eikä vauva saanut kiinni. Sitten ne leikkii tyhjiä nahkapusseja, vauva mussuttaa ja valittaa ettei tule mitään. Ja välillä ruvella yms.

Lauantai-iltana oli minulla semmoinen täysin irrationaalinen 'nyt sillä on joku huonosti' kauhukohtaus. Tuijottelin sitten yön vauvaa että pysyykö hengissä ja pysyihän se kun ei alunperinkään ollut mitään hätää. Voi tätä äidin osaa, tämä huolestuminenhan on vasta alussa...

Äitituuli ja hyvin pieni mies 11 päivää
 
Paille onnittelut aprillivauvasta! :flower: :)

Liityn nyt orpk:n, Nanenin ja Sipulisankarin kanssa LA-kerhoon. Rv 40+0 POKS!!! =)

(.) Nyt ei jaksa, kun omaa napaa. Eilen sain jonkun ihme siivousvimman ja riehuin täällä kaikki nurkat puhtaiksi. Siitä kehkeytyi sit jo vähän menkkamaisia tuntemuksia ja suppareita, joista tyhmänä taas innostuin ihan turhaan, kun ne sit tapansa mukaan vaan lopahtivat. Ja en siis siivonnut vauvanhäätötarkoituksessa vaan tuli vaan sellanen olo, että pakko saada siivota. :D

Äsken oli se neuvolakin ja siellä kaikki tosi hyvin, mikä toisaalta tietysti hyvä asia.

Tässä näitä neuvolakuulumisia:

rv 40+0
painon muutos/viikko +117g
turvotus +/-
rr 121/74
pissa puhdas
hb 112 (jotain rautalisää tarviis nyt sit vielä alkaa ottamaan)
sf 36 (sama, kun viimeksi)
tarjonta rt
syke 145
liikkeet +

Eipä tässä muuta. Täytyis nyt jotain ohjelmaa keksiä, kun alkaa tylsistyttämään todenteolla tämä odottelu.

Natte ja Tinja 40+0
 
Tervehdys täältä osastolta!

ONNITTELUT kaikille vauvautuneille! Päivittelen tuota listaa kunhan kotiudutaan tietokoneen ulottuville.. :)
TSEMPIT kärvistelijöille! Huhtikuu jo puolessa välissä, joten kauaa ei mene enää kellään! :)

Meillä ei mikään oo mennyt kuin strömsöössä... Ekan puoli vuorokautta pikkuherra vietti ylipainehoidossa kun ei tahtonut hengitys oikein pelata.. Vuorokauden ikäisenä hän sitten pääsi vierihoitoon ja päästiin vihdoin harjottelemaan tissittelyjä.. Tänään sitten lääkärintarkastuksessa löysivät sydämestä sivuäänen ja kun painokin on laskenut 8,4%, niin eipä sitten vieläkään päästy kotiin... Mieli on aika maassa (hormoonit!), mut pääasiahan tietty on että poika voi hyvin! :) :heart:
 
Meidän äiti voimia alkutaipaleelle! :hug: Mieli on varmasti maassa, hormoneilla tai ilman. Toivotaan kuitenkin, että hankalan alun jälkeen koittaa ruusuisemmat ajat ja pääsette viettämään normaalia ja ihanaa vauva-arkea :)

Täällä onkin tänään todella hiljaista! Joko kaikki ovat synnyttämässä???

(.) Eipä uutta. Hiljainen päivä ja kaiken lisäksi tuo sade ei kauheasti piristä.... :( Höh ja pöh! Yritän piristää ja viihdyttää itseäni kuuntelemalla vanhoja hyviä biisejä you tubesta ja tanssimalla :D Onkin piiiiitkä aika siitä, kun on viimeksi päässyt tanssahtelemaan, joten todennäköisesti näytän aivan villiintyneeltä gorillalta, mutta onneksi kukaan ei ole näkemässä! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin lähettelen täältä virtuaalisia voimía Meidän Äidille! Kurjaa, että alku on vähän hankala, mutta onneksi tosiaan poika voi hyvin. Tsemppiä! :hug:

Repesin tolle Sipulisankarin tanssahtelulle villiintyneenä gorillana. :LOL: Mua niin lohduttaa, että joku muu on samassa tilanteessa mun kanssa ja yrittää piristää itseään keinolla millä hyvänsä. Mä viihdytin äsken itseäni nukkumalla kahden tunnin päikkärit taaperon kanssa. Aamupäivä meni touhutessa, kun huomasin, että oli vauvaa varten vielä sitteri ja hoitolaukku pesemättä. Mitäs sitä sit keksis? :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Onnea Pai80 Pojasta Eepekka tytöstä

Meidän äiti Täältä kans virtuaalivoimahalit!! Hormonit täällä ekat itkupotkuraivarit ja ihan ilman syytä niin mies ihmeissään. Parin viikon yöheräilyt ja hormonit niin tarvitaanko vielä joku kunnon syy?! Mä hikoilen öisin kun pieni possu, sit tulee kylmän hiki ja lakanoita/tyynyliinaa saa vaihtaa usein. Siis ohan se hyvä että mies on isyyslomalla ja auttaa, mutta kyl se välilä risoo kun joutuu korjaa kahen lapsen ja sit vielä miehen jälkiä, tavarat jää sinne tänne. Lähin iltapäivästä kuopuksen kans ulos kun se selkeesti tosi mustis et sais vähän laatuaikaa äidin kans, tullaan sisälle ja alan tekee päivällistä kello jo paljon ja mitä tekee mies, pelaa pleikkaria!! Argh!! Sit vauva herää ja nälkänen, kas kun kysyy voiko hän auttaa?! Siitähän ne itkupotkuraivarit laukes. Mua vaan ärsyttää kun saa olla koko ajan suorimassa ja paikat on siistinä sen 5minuuttia, NIIN turhauttavaa ees siivota. Huuh ja puuh, mitähän tästä vielä tulee. Ehkä sitä täytyy ite oppia elää sotkun keskellä muuten ei ehi kun siivota ja järjestellä. Ärsyttää vaan jos tavaroita ei löydy kun tunnin ettimisen jälkeen.

Jokos se Mindi on synnyttämässä? Ei kai oo multa ohi menny..?!

Kiitettävän moni täällä kyllä hautoo Laskettuun aikaan ja ylikin, tsemppiä ja supistustuulia kaikille niitä toivoville, ei siis Toiveelle :)

Hjannah Tsempit täältä imetyksen suhteen, mulla kans nännit oli tosi kipeinä, oot varmaan laittanutkin bepanthenia/lansinohia? Mä rasvasin lansinohilla tiuhaan ja itseasiassa jo ennen synnytystä, ei menny verille, pikaista paranemista ja hyvä jos rintakumin kanssa syö. Mä otin rintakumin kuopukselle (kun oli 10kk) kun imetys melkein lopussa ja sehän teki rintalakon, mut näin pienet varmaan helpommin ottaa rintakumin kanssa.

Sipulisankari Mäkin ajattelin että oot lähtenyt nyytin hakureissulle, LA:n jälkeen pitää ilmottautua vähintään kerran päivässä :)

Vauvan neuvolakuulumisia
Tänään tytsy siis 12pv, paino tasan 4,5kg (syntymäpaino 4426g) Hyvin maito riittää ja paino lähteny nousuun ja ylitetty nyt sit syntymäpainokin. Pituus tais olla 53,5cm ja pipoo en nyt muista. Mä pyysin ottaa hemoglobiinin kun mullahan oli se tosi alhanen (jopa vaan 101) niin nyt oli sitten 131, että synnytys teki tehtävänsä ja veri uusiutui sen myötä hb nousi.

Natte Mullahan se vasta herkkulakko lipsu loppuraskaudessa! Jotai lohtua kun vauvaa odotellessa kävi aika pitkäks ja synnytykseen lisäenergia-tekosyyllä sitten sai syödä herkkuja joka päivä. Mies "syyttikin" että näin iso vauva tuli kun mä söin niin paljon suklaamunia pääsiäisenä.. ois itte raskaana, mur!

Manzana ja iso neiti 12vrk
 
( . ) Tämän päiväisen neuvolan jälkeen tuli lähete päivystykseen; parin päivän korkeat verenpaineet, päänsärky, turvotus ja huono olo. Kummasti kotona mitatut paineet tippuu heti sairaalaan päästyä - kiristääkö sit kotona vähän enemmän, heh :LOL: Muutenkin oli kaikki ok, paitsi ultrassa selvisi, että lapsivettä niukasti ja siksipä jäinkin yöksi osastolle seurantaan. Aamulla lääkäri sitten päättää, että aletaanko käynnistämään jo heti huomenna vai odotetaanko perjantaihin, jonne oli sovittu käynnistysaika. Myös jotkut veren arvot oli alentuneet, joka saattaa viitata alkavaan myrkytykseen tai sitten oli vain hetkellinen häiriö!?

Jännät paikat - mitenhän tuo ees nukuttaa huomiseen :)

Poksutaan nyt sit samalla **POKS**

Taratar ja asukki rv 39
 
Eepekalle Onnea nyytistä! :heart:

MeidänÄiti Kovasti tsemppiä ja voimia, toivottavasti alun vaikeudet hellittää pian ja pääsette nauttimaan vauva-arjesta!

Taratarille Tsemppiä, toivottavasti pääsisit jo huomenna tositoimiin ja saisit vauvan syliin! :)

Hjannah Ensin kiitos synnytyskertomuksesta! Mustakin oli kiva, että vertailit vähän esikoisen synnytykseen, kun täälläkin toinen tulossa. Toisekseen, mä käytin kans rintakumia esikoisen kanssa, lähinnä siksi, kun tissit oli niin järkyn täydet, että vauva ei saanut niistä otetta. Muutaman viikon käytin ja kun maidontulo pikkuisen tasottui, niin vieroitin siitä ja kieltämättä pari päivää sai lähes itkua vääntää, kun imetys sattui, vaikka vauvalla olikin ihan oikea imuote, ennenkuin rinnat tottui. Lansinohia meni mullakin purkkitolkulla ja selvästi helpotti oloa.

Omaa napaa: Täälläpä ollaan, ei mitään merkkejä vieläkään mistään. Mulla ei oo kertaakaan tullut edes yhtä "oikeaa" supistusta, josta olisi voinut ajatella jotain. Pieniä mahankovettumisia on tullu tänään muutama, vaikka aamupäivällä puuhastelinkin kaikenlaista. Hirveät iltarallit on vauvalla ollut jo yhdeksästä lähtien eli tuskin tulee huomennakaan. Mulla on jotenkin sellanen fiilis, että yli menee ja reilusti : / En vaan haluais sinne käynnistykseen, kun sit on pakko mennä Tyksiin ja mä tahon Kättärille! Kaikki menee ihan pieleen, jos Turkuun joutuu *hiljainen itkupotkuraivari peiton alla* Seuraava neuvola on perjantaina, jolloin kirjottaa lähetteen sinne Tyksiin yliaikakontrolliin, joka pitäis sit kai varata seuraavalle viikolle.

Pyh ja pah lasketut ajat :D

Nanski 40+1
 
Heipsuli vaan taas... :( Neuvolassa tuli käytyä ja nyt on kyllä mieli maassa :'( Kaikki siis ihan hyvin, ei siinä mitään, tässä noita lukuja:

Paino: -440g/vko (jes!!!!)
Turvotus: +
RR: 127/74
Pissa: puhdas
Sf: 35 (+2cm/vko)
Syke: 142

VAROITUS! (Sisältää purkautumista):

Mutta sitten... Sain puhuttua itselleni tuon alapään rönkkimisen. Hyvä homma kyllä, mutta... Kohdun kaulaa jäljellä VIELÄ 1CM!!!!!!!! Siis mitä ihmettä!?!?!? :O Kolme viikkoa sitten oli noin 1,5cm ja mitä kaikkea tässä onkaan tullut touhuttua ja supisteltua ja ja ja ja... Nyt tekisi mieli huutaa ja kovaa :mad: Lisäksi terkka totesi, että eihän tämä täällä kunnolla ole edes vielä laskeutunut! (Pää on ollut kiinnittyneenä jo monta viikkoa tosin). Niin ollaan pylly kyljissä kiinni, että! Oikea pikku kiusanhenki vatsassa siis asustelee. Kakkiainen sanon minä! Eli täällä heilutaan varmasti vielä kaksi viikkoa ja sitten pitää vielä mennä johonkin pirun käynnistykseen, joka vie multa sen odotuksen/yllätyksen ilon koko synnytyksestä! Mä en halua marssia sairaalaan sovittuna aikana, että nyt se sitten aloitetaan ja plaa plaa. Yllätysmomentti on se kaikkein kivoin juttu tässä hommassa! Eli Nanenin kanssa löytyy kyllä suuri yhteisymmärrys siitä, että kun joku asia pilaa koko homman!

Taidanpa tästä lähteä raivoisalle lenkille päästämään vähän höyryjä ja jos vaikka ihan kiusallaan juoksisikin vähän...

Sipulisankari & kiusa-Narsku 40+1
 

Yhteistyössä