Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

MizzyMazzu Mä taas pelkään, että yliaikaiskontrollista vaan lähettävät kotiin, kun ei oo mitään lupausta et johtais käynnistykseen tai ees sen yrittämiseen. Täällä ajan saa kontrolliin, jos on mennyt 12 päivää yli.

Hanne_ ja Hippu 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Heipat kaikille!!

En oo ehtiny päivitellä jakautumistani=)

Eli meille syntyi Pikkuinen poika 19.4. 3005g ja 49cm 38+4

Kaikki meni hyvin ja tapahtui tosi vauhdikkaasti.Jos osaan itseni anoa tohon johkin kerhoon sisään ni vois synnytystä siellä paremmin kertoilla.Nyt ollaan jo melki viikko kotosalla opeteltu arkea ja ihana on pikkuinen:heart:

Ja onnea:flower: HURJASTI kaikille muillekin vauvautuneille!! Ja TSEMPIT kaikille jotka vielä oottelevat sitä H-hetkeä!!

Mansikka-maija aika lähipäiviin meitinkin synnytykset meni,ei tarvinnu kummankaan kärvistellä loppuun asti tai yliajan.ONNEA sulle!

Kirjotellaan taasen kun ehditään=)

Alexmama ja poitsu 7 pvää
 
Pikainen tervehdys sairaalahotellista!

Vieressä tuhisee ihana typy, joka syntyi eilen (tarkasti eräpäivänä) hienosti menneen synnytyksen päätteeksi :) Aika lailla 6 tuntia viimeisestä viestistäni oli tyttö saapunut maailmaan. Laitan tarkempaa kertomusta sitten kotoa koneen ääreltä, puhelimella ei jaksa nakutella.

Kaikki on hienosti molemmilla ja sen verran hyvä imu on päällä että eiköhän maitokin pian nouse kohisten. :)

Kovasti tsemppiä vielä viimeisillekin hautojille! Ja isot onnittelut muillekin vauvautuneille :)

Pihlaja79 ja Typy 1 vrk <3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pihlaja79!!! Arvasinkin, että sulla oli tositoimet meneillään... :flower:
Ja onnea myös Alexmama!! :flower:

Tämän aamun soitto polille tiesi sitten seuraavaa, eli jos mitään ei tapahdu aiemmin, niin maanantaina aamulla synnärille osastolle, jossa mut ja vauva tutkitaan. Eipä olla tulossa kotiin sieltä enää ennen synnytystä, näin veikkaisin... Ainakin puhelimessa kätilö oli hyvin positiivinen ja kannustava, ja anto näin mun ymmärtää. :)
Viimeisiä päiviä raskaana siis vietetään! Saas nähä käykö tässä niin, että vaavi päättääkin tulla ittekseen kuitenkin ilman ajanvarausta.. ;) Sopis kyllä mulle enemmän ku paremmin. Ois ihan kiva olla vappuna jo kotona.. ;)

MizzyMazzu ja Möhkis 41+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Onnea Alexmama ja Pihlaja79!! :flower:

Ja isot tsempit loppukuun hautojille! :)

Meillä kärvistellään vähän masuvaivojen kanssa.. D-tipat aloitettiin varovasti yhdellä tipalla eilen, merkkinä jekovit. Sormet ja varpaat pystyssä että nämä sopii.. :)

Meidän Äiti ja Juniori 2vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
No niin! Vihdoinkin.... :D Ei ole tuossa puhelimessa nettiliittymää ostettuna, joten en sitä käytä... Eli tänne tuli:

Poika 22.4. klo 19.23! Pituus 51cm ja paino 4160g. :heart:

On hän kyllä niiiin niiin pieni, vaikka yli neli kiloinen onkin :) En osastolla tosin viitsinyt niin kauheasti muiden vauvoja katsella, ettei tuo oma pakkaus vaikuttasi edes isolta :)

Synnytyskertomusta en varmaan nyt ehdi laittaa, pääpiirteittäin kaikki meni hyvin. Aamulla ei synnytys ollut vielä kunnolla käynnissä, mutta parin tunnin kävely kaupungilla paransi asiaa :) Noin klo 19 olin vasta 5cm auki, jolloin puhkaistiin kalvot ja siitä sitten 10 min avautumisvaiheen ja 12min ponnistusvaiheen jälkeen tuo ihanuus olikin jo ulkona :heart: Nopeaa toimintaa siis, kunhan siihen asti vain päästiin :) Epiduraalin sain klo 17, mutta muita kivunlievityksiä ei käytetty. Pienen pieni repeämä limakalvolle, joka tikattiin, mutta lähestulkoon "vammoitta" selvisin.

Vuorokauden ikäisenä hoitaja laittoi pojan lääkärille tarkastettavaksi tiheän hengityksen vuoksi ja tämä laittoikin ressukan sitten teholle, jossa aloitettiin antibiootit, infektioepäily siis. Seuraavan yön poika sitten vietti tuolla teholla, lypsin hänelle sinne maitoa (syötöt olivat 4h välein) pullosta annettavaksi. Seuraavan aamun lääkärikierrolla päättivät antaa pojan takaisin vierihoitoon, mutta antibiootteja käytiin sitten aika ajoin hakemassa. Tulokset veriviljelystä tulivat seuraavana iltapäivänä ja ne olivat puhtaat, joten antibiootit lopetettiin ja pääsimme eilen kotiutumaan :) Kaikki on mennyt aivan loistavasti tuota pientä onneksi aiheetonta epäilyä lukuun ottamatta. Ruokahalua pojalla riittää ja rakastaa läheisyyttä yli kaiken (tämä tietysti hieman hankaloittaa noita yöunia....)

Yritän laittaa pyynnön tuohon suljettuun sakkiin... Tulehan Toive tänne ilmoittamaan, jollet ole multa sitä saanut, niin yritän uudelleen! :)

Sipulisankari & Narsku 4,5vrk
 
Onnea vauvoista Pinkkikissa, Alexmama, Pihlaja ja Sipulisankari.

Ja ihanaa, että sipulisankarin pienellä kaikki ok :) :heart: varmaan säikäytti teholle joutuminen.

Pinkkikissa mun mielestä jokainen tekee ja kokee imetyksen ihan niinkuin itsestä tuntuu. Pullosta omaa mjölkkiä olen ajatellut antaa ihan senkin takia välillä, että sitten voi välistä irtaantua vaikka kampaajalle tms. ja mies saa pienen ruokittua tai jos tulee jotain akuuttia vaikka kipeeksi tai jotain muuta, niin vauva osais syödä pullostakin. Näin olen sumpilinut mutta saas nähdä.
Mäkään en ole julki-imettäjä... nimenomaan naisten edessä ei mitään ongelmaa, mutta en oikein osaa vielä suhtautua miesten edessä imettämiseen, vaikka tissit ei valtoimenaan reuhotakkaan. Siis jos on ihan täysin vieras mies, en haluu, että näkee vilaustakaan mun tissin mistään osasta ja sitten jos on joku meidän tuttava mies, niin ehkä kysyisin että sopiiko että imetän nähden, että en haluu saattaa ketään kiusalliseen tilanteeseen jos joku kokee imetyksen sellaisena kun ei tiedä minne saa katsoa.. saiko kukaan mitään tolkkua :)

Kerhopyynnöt hyväksytty, ja sipulisankarikin sieltä löytyi ja lisää vaan tulemaan, jotka siellä haluavat kirjoitella. tulkaa tänne huutelee, jos jonkun hyväksyntä ei mee läpi tms.

Toive ja pörriäinen/pötikkä/ neiti/rakkaalla lapsella miljoona nimeä 9vrk

MEIDÄN ÄITI siis olikos niin, että itessään ne D-tipat saattaa aiheuttaa masuvaivoja joillekin? Th niistä sanoi, että pitää alkaa antaa 2 vk iässä ja sit just puhu, että jos on masuvaivaa niin Relatipat tms. oiskohan pitänyt ostaa niitä sit saman tien. Mies toi vaan käskystä apteekista tippoja ja nuo on merkkiä Multitabs D-tippoja...
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän ne D-tipat vissiin aika yleisesti tekee vatsavaivoja, ainakin alkuun.. Mä en viitsinyt ostaa mitään relatippoja vielä, katson ensin onko tarvetta. Tää meidän pikkuherra känisee useemman tunnin päivässä tai yössä vatsavaivojen kanssa. Usein rauhottuu vasta kun saa röyhtästyä, jos saa.. Pierrä paukuttelee myös melko miehekkäästi! :D Mut nää vaivathan alkoi jo ennen ku vitamiinit aloteltiin, eli ei tietoa mistä moinen johtuu.. Ehkä tuttelista tai jostain mitä mä oon syöny..
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Oikein paljon onnea Sipulisankari! Mä ehdin jo huolestua, kun ei susta kuulunut mitään moneen päivään. Hyvä, että kaikki kuitenkin teillä hyvin. :)

Mä olen myös pyrkinyt antamaan omaa maitoa pullosta vähintään kerran päivässä vauvalle, jotta tottuu pulloon. Taapero ei vauvana meillä suostunut juomaan ollenkaan pullosta ja olin monta kuukautta täysin kiinni vauvassa. Nyt olen jo kauppareissun, pojan kaverisynttäreiden ja naapurin lastenvaatekutsujen ajaksi jättänyt vauvan miehen hoivaan ja hyvin ovat pärjänneet, kun pullomaito on maistunut. Jossain vaiheessa ihan mukava vaikka käydä lenkillä ihan itsekseen tai jossain jumpassa. Ja noi isommatkin lapset tarvitsee laatuaikaa äidin kanssa.
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :flower:
Meitä vimosia huhtikuun hautojia taitaa olla aika vähän enää... mutta täällä siis yksi, LA oli tiistaina mutta ei vielä merkkiäkään.. :(

Kuten varmaan kaikkia varsinkin "yliajalla" olevia niin täälläkin alkaa jo olla turhautuminen käsillä, miten se yksi tietty laskennallinen päivä voikin vaikuttaa omaan mieleen niin että jokainen päivä sen jälkeen tuntuu ihan mahdottomalta odottaa...:stick: sitä ei kyllä auta kaikkien joka päiväiset kyselyt että joko nyt, joko nyt...

No ei auta, täytyy vaan odotella ja lohduttautua edes sillä ajatuksella että parin vkon päästä masukaverin täytyy olla jo luopunut omasta pikku yksiöstään.. :)

Hautova Päksy + pikku veikka rv 40+4
 
Toive se reikä kohdussa oli kai jotenkin siinä vanhan sektioarven kohdalla/lähellä, lääkäri sanoi että ei paljon tarvinnut veistä käyttää kohtuun mennessä, pienellä painalluksella oli auennut, eli mun apikudos ei kai ole kovin kestävää sitten. Onneksi meidän poika ei ollu mikää yli 4 kiloinen, muutenhan tuo kohtu ois voinu revetä vaikkammiten pahasti..
Ja miten tuo kerho juttu toimii? Miten siis laitetaan jotain pyyntöä.. mä en oo kuullutkaan ja kiinnostaisi kyllä :)

Me päästiin eilen kotiin, itsellä on olo vielä hieman kipeä, lähinnä olkapäät on yöllä niin julmetun kielet etten meinaa saada nukuttua, sängyssä imettämisen riemua (kun ei ihan ollut homma hallussa ja asunnot oli mitä oli) ja mulla vielä yli liikkuvat nivelet.
Maito alkoi eilen nousta ihan toden teolla, eikä mulla ole puppua vielä, torin kautta olin ostamassa Mutta en saa enää sitä myYjää kiinni niin kai se on sit ostettava uutena.

Pinkkikissa se olin minä joka siitä imetyksessä purnasin :D ja joo, en tykkää vieläkään. Mulla myös on tissiä melko runsaasti, ja nyt kun ne on ihan pinkeenä niin tosiaan tuntuu että poika tukehtuu.. Hyvää asentoa en taida löytääkään ja siksikin on se pumppu saatava heti huomenna kun kaupat aukee :)
Ja nyt oon kyllä siis imetelly kun olollaan omalla porukalla kotona, mutta kun tulee vieraita niin tissit pysyy visusti piilossa, enkä voi kuvitellakaan imettäväni jossain julkisella paikalla, oon jotenkin kauheen rajottunu mutta en vaan mahda sille mitään...

Alexmama ei sitten tosiaan jäätykään pinon viimeisiksi jakautujiksi :) ja onnea sinulle vauvasta!!

Sipulisankari Onnea Onnea!!!

Olikohan vielä joku muukin, Pihlaja Onneaaa!

Martsulle tsemppiä loppuodotteluun, toivotaan että ne v- käyrät vähän helpottaisi.

Päksy toivotaan että pääsisit pikapuoliin tosi toimiin :)

MÄ en muista esikoisen sektion jälkeen olleeni näin kipee, siis masun alueelta, jokainen ylös nouseminen on hankalaa kun jotenkin tuntuu että tuolla alhaalla joku painaa tms. Tosin sillon ei ollut käynnistystä alla joten johtuuko siitä.. Kävely on hidasta ja varon joka askelta. Esikoiselta kylläkin lähtökohdat oli niin erilaiset kun ei ollut vauva vierihoidossa ja sain ihan rauhassa toipua kun vauva vietti ekan viikot sairaalassa. Lisäksi tää hormoonimyrsky saa pienenkin kivun tuntumaan kuolemalta ja itkeä tihrustan miehelle.. Se sano vaan että ota lääkettä ja käskee mun vaan olla, hoitaa kodin ja esikoisen ja yöllä syötti vauva kun mä en olkapää säryiltäni voinu liikkua sängystä, sitten kun pumpun saan niin otan kylä yhtenä yönä lihas relaxantin ja kokeilen että onko mitään apua.. Kun sit voi lypsää "lääkemaidon" pois :)
Tiistaina tulee terkkari käymään ja napsii nuo hakaset pois, sit ei enää kiristele niin paljon.

Pieni haikeus on päällänsä, tämä nyt mitä luultavimmin oli mun viimeinen raskaus ja päätös siitä tehtiin heti sektion jälkeen.. Osiin eri tavalla varmaan nauttinut raskaudesta jos olisin sen sillon varmaksi tiennyt. MÄ en enää uskalla ottaa riskiä,että mun kohtu ei kestä kasassa, lisäksi tuo napanuora kaulan ympärillä tiukasti- juttu on aika pelottava ajatus.. Nyt sitten vaan nuuskuttelen vauvaa että saan varmasti vauvan tuoksua muistiin :D

Tänään tulee anoppi kattomaan pikku jätkää, saa nähdä millin se vierasrumba alkaa sitte ihan kunnolla :) onneks on pullaa pakkasessa :)
Onko teillä muilla käynyt paljon vieraita??

Missä vaiheessa vauvan voi viedä ulos? Ja minkä aikaa voi olla kerrallaan?

Jaahas, jos sitä tästä sohvalta hetkeksi nousis ettei ala kasvamaan tähän kiinni ;)

m-m & hippu (pitäis keksiä joku vähän miehekkäämpi nimi :D ) 5 vrk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Kiitos vastauksesta meidän äiti!

mansikka-maija! Kerhoon pääseet kun likkaat tuosta "KESKUSTELU" "RASKAUS" "SYNNYTYS" laatikoiden alla lukevasta "kerhot" kohdasta ja sitten etsit sieltä kerhoista, voi mennä toiselle tai kolmannelle sivullekin, "huhtikuun hurmurit 2013" ja klikkaat sen perässä näkyvää LIITY kohtaa. Sillä pitäis lähtee mulle pyyntö ja se näkyy mulla, ja sitten mä hyväksyn sut sinne. Toivottavasti tää selventi :)

Hei HAUTOJAT, tsemppiä ja nyt ois vielä pari päivää huhtikuuta jäljellä! Ei se vappu-vauvakaan huono olisi :)
 
Jeps! Kotiahan sieltä joutu palaamaan. Voi harmitus! :'(

Kaikki oli vauvalla ja mulla niin hienosti ja paikat täysin kiinni, (ja tais olla vähän ruuhkaakin), niin ei muuta kuin kotiin odottelemaan. Painoarvio meni muuten jo yli neljän kilon!! Huh!! :p

Seuraava aika annettiin 1.5. klo 9 - tulee siis ihan mielettömän hurjat vappuaaton bileet!! :kieh:

No täytyy olla onnellinen, että kaikki on hyvin...

MizzyMazzu ja Möhkis 41+5
 
Onnea vauvan saaneet ja tsemppiä hautojat! Erityistsemit MizzuMazzulle, tylsää tuollainen odotuttaminen!

Pinkkikissa, Mansikka-Maija ja muut imetyksestä kirjoittaneet. Minä rakastanrakastanrakastan imettämistä: sujuessaan se on niin hienoa yhteispeliä! Olen neitini imettänyt noin yksivuotiaaksi ja lopettanut molempien kanssa joulunaikaan jotta en ihan surkeaksi tulisisi - rakastan myös joulua. Mutta toki kaikki rintatulehdukset, haljenneet nänninpäät yms. ovat tuttua kauraa. Olen myös paantunut julki-imettäjä, viimeksi lauantaina Jumbon Fazerilla. Ennätykseni on Keskisiskon kanssa Berliinin Reistagin lasikupolin pohjalla: vain parituhatta silmäparia katsoi, mutta tuo vauva oli aika kiihkeä eikä suostunut pulloiluun.:LOL:

Imetysrakkaudestani huolimatta minua todella ärsyttää tämä suomalainen imetysmafia. Synnyssairaalassa pitäisi imettää ihan riippumatta mitkä ovat äidin voimavarat ja kotona selvitä vaikka vauva rääkyy nälkää. Oma kokenut neuvolaterkkani ei meinannut saada millään sanottua että hänen mielestään vauvani tarvitsee 2 vko vanhana lisämaitoa.Hänen hartiansa tipahtivat noin 20 cm alaspin kun sanoin että on Esikoistakin lisäimetetty eikä tuossa ole minulle mitään ongelmaa. Pelkäsiköhän raukka lakitupaa... Tänään sitten hoki monta kertaa että hänen mielestään vauvani on edelleen täysimetetty kun saa vain 60 ml lisämaitoa päivässä, tuntui olevan hänelle tärkeää.

Neuvola tosiaan oli: paino 3800 ja pituus 54, painoa lähes puoli kiloa 10 päivässä:D! Hormoninäpyt on ihan hirveät, onneksi eivät ole ristiäiset lähellä. Ja perinteiset pissat vedettiin hoitopöydälle.

Meillä on Pikkuveljellä flunssa, mikä paradoksaalisesti selittää tuota painonnousua: on kurja olla joten pitää tankata läheisyyttä. Yöt on ihan kauheat kun lima rohisee ympäriinsä ja ennen syöttöä pitää tunkea keittosuolaa (ostakaa valmiiksi!!!!!). Neuvolatäti sanoi vain että jos hengityskatkoja pitää mennä lääkärin. Mistä tuosta villisianpennusta tietää mikä röhinä on mitäkin?!?!? :(

Nyt uinuu vauveli neuvolanjälkeisiä uniaan kärryssä eteisessä, rivitalon hyviä puolia!

Äitituuli ja Pikkuveli reilut 2 vko
 
mizzymazzu höh, nyt vaan tekemään kaikkea mikä alkais vauhdittaa vauvan ulostuloa :D mullahan siis myös oli paikat melko epäkypsät kun käynnistystä aloteltiin ja ei muuten ois mitään tehtykään, mutta raskausmyrkytys alkoi ottaa valtaa kropassa.. eli muuten oisin varmaan minäkin vielä pallona :)

ja tatjallekin tsemppiä odotteluun :)

toive mä nopeesti yritin käydä kurkkaa mut en löytäny liity nappulaa nopealla silmäyksellä.. paremmalla ajalla kokeilen uudemmat kerra.. kerho kuitenkin löytyi :D

mun äiti on kyllä kans yks imetysfriikki.. huh.. sille kun sanoin että ennemmin lypsän vähän väliä kun imetän vähän väliä niin huokaili vaan että kun se vauva niin nopeesti tottuu sit pulloon.. ööö - niinhän se on tarkotuskin :D haha.. esikoisen kohdalla ei imetys ollut mahdollista niin sillon ei jotenkin kukaan puuttunut asiaan ollenkaan.. mutta nyt kun varsinaisesti ei ole mitään estettä niin johan on alkanu kiinnostaa.. :)

ja tosiaan, oikeassa taitaa meidän äiti olla.. munkin paistossapa hyvinkin.. itselläni ainakin on ne hommat edessä kunhan terkkari ensi käy vapauttamassa mut näistä hakasista :) ah, en melkein malta oottaa.. viimeeksi mulla oli tikit ja ne ei kiristäny yhtään näin paljon, mutta se lääkäri oli vähän sitä mieltä että näin saadaan vähän nätimpi arpi..

jep jep.. oikein mukavaa vappua vaan kaikille - niin se vaan meidänkin kuu vaihtuu seuraavaan, vähän jotenkin haikea olo siitäkin :D

m-m & pikku-jätkä 1vko (APUA, siis jo viikon vanha...)
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Tuntuu, että on niin nakit simmuilla väsymyksestä että ei saa aikaiseksi kirjoitellakaan mitään.. voi tuo vauva on ihana, mut hiiiiirmu kova yöllä, just yöllä syömään ja äiskä ei osaa nukkuu päivällä.. haukotus!!! :)


KERHOSTA, mansikka-maija sanoit että et löytänyt liity-kohtaa millä laittaa mulle pyyntöä liittyä kerhoon. MItes se muilla on näkynyt, eli mitä kautta olette laittaneet pyynnön? Neuvokkee mansikka-maijaa ja mua :)

Mizzymazzulle pitkää pinnaa ja muillekin hautojille, ketä oli! Muutamahan taitaa vielä haikaraa odotella!?

Minen munkkeja paista, mutta syön kyllä ja kaupankin munkit menee menee :)

Hyvää vappua kaikille :)
 

Yhteistyössä