Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

HUHTIKUUN HURMURIT * SYYSKUUSSA *



Sai alkunsa tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!



Laskettu aika
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



27.3.2013

Manzana81 / 31 / 3. / KOS



28.3.2013

Ylläri iltatähti / 42 / 3. / ?



29.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / kys



1.4.2013

Sanna-77 / 35 / 4. / PHKS
Viljavainio / 36 / 2. / NKL
Hjannah / 29 / 2. / KOS



2.4.2013

Karen10 / 34 / 1. / OYS



4.4.2013

Neiti Pehmis / 27 / 1. / Tays



5.4.2013

Scrat / ? / 1. / ?
Dominique / 35 / 4. / Tays
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS
Namida / 32 / 1. / ?
MurustenMami / 28 / 3. / K- HKS



6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / KOS
bigmama2013 / 27 / 5. / KOS



7.4.2013

Suska84 / 28 / 2. / TAYS
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SeKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS
Nitta + masuasukki / ? / 2. / L-PKS
NaksuP / ? / 2. / ?



8.4.2013

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS



10.4.2013

Whisky Peat / 36 / 3. / Tays
Leenuliinukka / ? / ? / Tays
Leenuliinukka / 37 / 3. / Tays
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS



11.4.2013

Naneni / 28 / 2. / KOS tai TYKS



12.4.2013

Jonna_91 / 21 / 1. / K-SKS
Myymamma / ? / 1. / Tyks



13.4.2013

teron / 21 / 1. / ?
viuwolf / 26 / 1. / HYS
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS



14.4.2013

Suski90 / 21 / 3. / Oys
mmiilia / 24 / 3. / VKS



15.4.2013

Kaukaa hyvän näkönen / 28 / 4. / K-SKS
outi.ln / 29 / 3. / LS
Natte/ 29 / 4. / LS



16.4.2013

Pai80 / 32 / 2. / JS



17.4.2013

silkkii / 34 / 5. / SeKS



18.4.2013

alley / 29 / 2. / LS
tuplis2 / 37 / 3. / PHKS
Angelika85 / 27 / 1. / SeKS



20.4.2013

orpk86 / 26 / 3. / K- PKS
Hanne_ / 30 / 1. / ?



21.4.2013

Meidän Äiti / 30 / 4. / LS



23.4.2013

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Alexa / 39 / 3. / KOS
Ariet / 30 / 3. / ?
Mansikka-Maija / 28 / 2. / MKS
Felicia / 35 / ? / JS
Miima81 / 31 / 3. / LKS



25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / PHKS
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat
Lilyy / 24 / 1. / NKL
Britney / 24 / 2. / K-SKS



26.4.2013

Muksutar / 26 / 1. / ehkä JS (muutto edessä)
Hannans / 19 / 1. / TYKS
amante/ ? / 2. / ?
Minna89 / 23 / 3. / LPKS
Heiverö / 27 / 3. / SeKs



27.4.2013

martsu76 / 36 / 4. / KOS



28.4.2013

Tatja / 36 / 1. / TYKS
kishuli / 33 / 1. / KOS



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS
Alexmama / ? / 6. / ?



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS
jessix / 24 / 3. / NKL



1.5.2013

Nella_ / 22 / 1. / PKSSK / 1.5



L.A?

NeitiPehmis / 27 / 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. / LKS
Scrat / 33 / 1. / TYKS
Esikko77 / 35 / 2. / TAYS
jansku-89 / 23 / 3. / PHKS
House / 31 / 3. / ?
Jiip / 27 / 2. / KAKS
Nohna / 36 / 1. / TYKS



Linkki edellisen kuukauden höpinöihin http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2174494-huhtikuun-2013-helmet-elokuussa/

Jos haluat liittyä FB- ryhmään, laita täällä Kaksplus-palstalla nimimerkille Mams yksityisviestillä nimesi ja toive liittyä ko ryhmään.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Surun kohdanneet :'(

Ompu
USL
alanna
Nelly83
eufemia
Anna333

:hug:

Päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)
 
Viimeksi muokattu:
Tarkistakaa ja täydentäkää omat tietonne, päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)

Väsyttää! |O Taidan mennä pienille torkuille, kun jäppinenkin nukahti vihdoin, herättyään klo 6.30...

Nanski + papunen 7+6 (huomenna POKSUU!) :heart:
 
Ihana. Meillä uusi pino. Kiitoos.
Täällä kaikki hyvin. Ainut ongelma on et en pysty vieläkään tajumaan,et oon raskaana. Ku oon jotain tekemässä tule yhtäkkiä mieleen, et hei voinko mä esim syödä sitä...

Kävin eilen ostamassa multivitamiinejä odotaville.

Tajusin vasta tänä aamuna et mä heitin 3viikkoa sitten kaikki esikoisen maitopullot ja manuaalisen rintapumpun. Ajattelin siinä vaiheessa et pikkukakkoselle sitten ostan kaiken uutena sillo parin vuoden päästä... Hehe...

Anna ja pikkunen 6+3
 
En mäkään ole tuonne bookkiin vielä, jos ollenkaan menossa, ehkä..

Olisi kyllä kivempi jos oireet ois ihan hurjat, niin tämä olisi konkreettisenmpaa.. mutta selkeenä on väsymys ja rintojen kipeys. Onneksi sisko oli oireeton niin ei hätkähdä tästä omasta vähäoireettomuudesta.

Töissä olen joutunut sanomaan lähimmille esimiehille, koska työnkuva on sellainen, että en mielellään ole ihan joka hommaa tekemessä ja hyvin, oikein hyvin ovat ymmärtäneet. Työkavereille en aijo vielä kertoa, hauska olisi toisaalta kattoa mitkä on ilmeet kun alkaa mahaa näkyä, että missä kulmassa lähestyvät ja uskaltaavatko kysyy, että olenko raskaana, vai lihonnut ;D pikku pömppö on olemassa jo ihan omasta takaa niin ei varmaan ihan heti näy. Olen käynyt kattelee noita masukuvia ja niin toivon että itelle tulis nopsaa vaavimaha, oi että :)

Liikkunut olen aikaisemmin sen 4 kertaa viikossa ainakin ja nyt en jaksa tehdä mitään!!! Töiden jälkee olen ihan finaalissa ja sitten hematooman takia jotenkin pelottaa että jos se ponnisteluista ja spinningistä ratkee.. :/ pitää nyt tulevalla viikolla neuvolassa kysellä, että eihän sen kans mitään riskiä ole jos ei enää ole vuotanut..

Plus lisääntynyt herkun syönti ei ole ihan paras yhtälö vähentyneen liikunnan kanssa. Noh, kunhan ei paino nouse kohtuuttomasti.

Vau, elämä on ihmeellistä :)

Toive ja 6+5
 
Kiitos Naneni uudesta pinosta! :)

Hyvistä ultrakuulumisista onnea :heart: Ja uusille tervetuloa!!

Mä kyllä jatkan täälläkin kirjoitteluja, vaikka fb:n puolellakin oon.

Omaa napaa: välillä oli nyt parina päivänä tosi ministi etovaa oloa ja tuntui muutenkin olo liian oireettomalta, mutta tulihan se kunnon ällötys taas takaisin. Tänään sai tehdä taas kunnolla töitä, ettei oksu lentänyt.. hyhhyi. Aamupalaksi vedin pakkasesta mustia ja punaisia viinimarjoja, kiiwin sekä appelsiinimehua, koska vaan niitä teki mieli.. hetken päästä aamupalasta tuli aivan jäätävän paha olo, kävin jo kokeilemassa veskissä, mutta ei onneksi tarvinut oksuta. Ruuaksi sain just ja just syötyä yhden perunan ja kastiketta, sen jälkeen olo parani huomattavasti, mutta nyt alkaa taas masu tuntua aika tyhjältä ja paha olo hiipii..
Väsy ON!! Huippaa ja heikottaa usein.

Onko muilla alakuloisuutta/masentunutta oloa? Mulla on.. Jotenkin tuntuu raskaalta kaikki, ja masentaa kun ei vielä tiedä varmaksi, että masussa oikeasti joku kasvaa. Maha on kyllä pömpsähtänyt jo, mutta kumpa nämä viikot nyt menis nopsasti sinne ultraan saakka, ehkä sitä sitten uskaltaa jo kunnolla nauttia kun/jos näkee, että kaikki ok.

mmiilia ja napu 9+0 poks :heart:
 
Heps uuteen pinoon.

Mun kirjoittelut on jääny vähille kovan väsymyksen ja etovan olon takia. Ei kertakaikkisesti oo jaksanut ja pystynyt istua kovinkaan pitkiä aikoja koneella. Oksentaa ei oo tarvinnut kun kaks kertaa mutta tuo etova olo on ihan jatkuvaa. Kahvia en oo juonut viikkoon, meni lysti ihan täysin. Muuten ei kummempaa tänne kuulu, aika tuntuu matelevan edelleen!

silkkii ja itu 7+4
 
Mulla on taas tänään ruuvannut ohimoon... ja sehän tekee huonon olon, ja se tietää yrjöämistä. Hesen sapuskaa oli tänään saatava, oli ylentävää käydä ensin oksentamassa :/ Mutta kun se helpottaa, vaikka joutuu sormet työntämään kurkkuun. Nytkin. Taas. Kuvottaa. Hohhoijaa.

WP 8+4 (ja jostain luin, että pahoinvointi on pahimmillaan 9 - 12 viikoilla. Jee. Mutta, josko se lupailisi hyvää vauvan voinnista?)
 
Naneni, kiitos uudesta pinosta! :)

Tervetuloa uusille!

Amante, Ihanaa että löysit tänne :heart: On pitänyt jo pitkään tulla sulle kirjoittamaan, mutta tuo väsy on ollut armoton. Lueskelen kyllä pinon joka päivä :)

Mä oon kanssa ollut aika hiljaa nyt, samasta syystä kuin silkkii, eli ihan tajuton väsymys ja välillä etoo ihan älyttömästi. En kuitenkaan ole oksentanut, mutta selvästi väsymys liittyy tähän. Väsymys on sitä luokkaa, että illalla kun saa tytön unille niin on itsekin aika valmis sänkyyn. Tänään nukuin tytön kanssa melkein 2 tunnin päikyt ja eilen nukahsin jo yhdeksän jälkeen. Harmittaa tavallaan, kun viikonloppu illat on ollu miehen kanssa sitä yhteistä aikaa, ja nyt oon iltaisin niin poikki ettei musta oo seuraa ollenkaan.
Mammahousut on olleet käytössä nyt viikon verran. Meinasin hakea kirpparilta kokoa isompia farkkuja, mutta löysin 2 mammafarkut ja totesin että kun vyötärö jää tuon kummun alapuolelle niin on paljon parempi olla. Ostin sitten kaverilta kasan vaatteita, toivottavasti en liian aikaisin... Joku puhui edellisessä pinossa kaksos mahdollisuudesta. Sitä minäkin olen miettinyt, kun maha on niin iso jo ja oireet on samanlaisia kuin tytöstä, mutta tulee paljon aiemmin. Nyt on ollut vatsassa kivun tunnetta, kun käy pissalla, mitä oli tytöstä joskus toisen kolmanneksen puolesta välistä eteen päin. Sitten on alapäässä erilaisia tuntemuksia, vähän sukkapuikko tuikkauksen tapaisia, mutta ei niin teräviä. Niin ja nännit on ihan kosketus arat. Ei oikeen tee mieli nukkua edes vatsallaan.

Alley ja pirpana 7+3
 
Kiitos Nanenille uudesta pinosta! :flower:

Minäkään en ole fb-ryhmään ainakaan näillä näkymin menossa, joten toivon myös, että täälläkin riittää keskustelijoita. :)

Sama etova olo ja väsy jatkuu. Nyt olen kahteen kertaan nähnyt unta, että raskaus menee kesken. Kauheeta herätä siihen, kun on unessa housut ihan veressä. Toivottavasti ei enteile mitään. Eikös noi unet vaan tule juurikin jostain peloista ja asioista, jotka on mielessä. Aamulla meinasin saada sydärin vielä, kun herätessä hämärässä huoneessa huomasin ison tumman läikän vuoteessa mun kohdalla. Ajattelien, että nyt sitä verta sit on oikeesti tullut. Sit huomasinkin, että se oli tyttären siihen jättämä pahvinpalanen. Huh!
 
kärsimättömyys vaivaa myös täällä :D eka NLA ois 20.9 vasta.. plaah..

muuten, te joilla takana jo yksi tai useampi raskaus niin jos on ollut vaikeaa tai jotain ongelmia niin pelottaako että niitä tulee uudelleen?
meillä siis esikoinen syntyi keskosena, syinä mm. etinen istukka, lapsiveden menon aiheuttamat supistuksen sekä suurimpana erittäin raju raskausmyrkytys..
viikkoja viikkoja makasin sairaalassa vuode levossa koska istukka vuosi verta ja lopulta puhkesi sitten se myrkytyskin..
ja mua pelottaa ajatus siitä että se sama rumba tulee taas eteen..
olin jo ajatellut että ne tunteet ja muistot on alkanu kultaantumaan.. mutta niin mä vaan edelleen niitä mietin, tosin mä jo nyt oon alkanut hokea itselleni että esikoinen on ihan hyvässä hoidossa mun äidin tai miehen äidin luona JOS sairaalaan taas joutiusin, mutta olisi se vaan henkisesti kovempi paikka tällä kertaa.. toivotaan siis että kaikki menee vallan mainiosti loppuun saakka :)

mä haluaisin jo myös hirveesti ostella kaikkea, mutta ehkäpä maltan mieleni ja odottelen että ensin käyn siinä ultrassa :D ja jos siellä näyttää siltä miltä pitääkin niin sitten juhlallisesti asettelen Bola-korun kaulaani :D

joo, tänään jo toistamiseen täällä :)

m-m ja hippu 6+4
 
Heippa kaikille!

Uusille lämpimästi tervetuloa:)

Itse en ole pitkään aikaan oikeen jaksanut kirjoitella ja syynä jo nuo aiemmin mainitut, eli pahoinvointi ja väsymys.
Tuntuu, ettei voimat riitä mihinkään ylimääräisen ja normaalin arjen pyörittäminen on työn ja tuskan takana.

Mulla toi pahoinvointi oli voimakkaimmillaan reilu viikko sitten ja isommat lapset ja hieman kysyvästi katselivat vessaan pinkovaa mammaa:LOL:

Painoa on tullu ihan liikaa(3-4kg) kun tuon pahoinvoinnin helpottamiseksi on ollut pakko syödä 1-2h välein ja kun sitten taas liikkuminen on jäänyt nyt muutamaksi viikoksi kokonaan, niin tulos on edellämainitun kaltainen:ashamed:

Aamulla olisi ensimmäinen neuvola, kovin paljoa en usko siellä tapahtuvan. Liput ja laput käteen. RR ja paino... Voi kyllä vaaka huutaa apua, kun siihen nousen, mulla tosiaan aina yövuoron jälken paino 1-1,5kg normaalia enemmän ( kyllä, olen melko fanaattinen painon tarkkailija) ja kun muutenkin sitä on jo tullut se 3-4kg, joten saapa nähdä. Toisaalta uskon painon nousun tasaantuvan, kunhan saan itseni salille taas sen 2-4krt/viikko. Mulla on ollut taipumus kerätä tota paino odotusaikana tytöistä +20kg ja pojista +11kg ja +6kg. Nyt tavoite on 8-10kg, katotaan kuinka käy...

Olipas meikäläiseltä omanapainen viesti, pahoitteluni siitä.

mansikka-maija kyseli peloista. Mulla oli edellisessä raskaudessa verenvuotoa enempi ja vähempi tonne viikolle 16 asti, mutta se ei kuitenkaan jättänyt suurempia pelkoja. Osittain ehkä siksi,että silloin vuoto alkoi heti 4+0 viikolla ja nyt vuotoa ei ole ollut ollenkaan(kop,kop) Enemmänkin traumoja jätti sitten se synnytys, joka erosi aiemmista todella paljon. Kivut olivat niin hurjat+ alussa onelmia avautumisessa, että nyt kauhulla odotan synnytystä:(
Aion kyllä huomenna ottaa puheeksi neuvolassa tuon synnytyspelon, että josko siitä pääsisi kätilön kanssa keskustelemaan.

No nyt takaisin töiden pariin. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

bigmama&Matilda rv 9+1
 
Huomenia. Mulla on tänään iltapäivällä se varhaisultra. En saanut koko yönä nukuttua, kun vaan jännitin sitä :( Ensi kerralla niiin varaan ultra-ajan aamuun, jottei tarvitse koko päivää jännittää! Ja huomenaamulla ois sitten eka neuvola.

Kyllä pieni pelko persiissä on, että jos onkin vain tuulimuna tai sitten kohdunulkoinen, noh jos noin, niin sitten vaan pillerit kurkusta alas ja loppuu tämä ympärivuorokautinen pahoinvointi! (Joo, yritän tsempata itseäni huonoihin uutisiin ja löytää niistä niitä hyviä puolia...)

Ai niin, viikonloppuna taas poksuttiin :)

Sipulisankari & Narsku 7+2
 
Huomenta!

Täälläkin päiviin kuuluu ällötystä ja väsymystä. Päikkärit täytyy nukkua joka päivä, tai muuten ei kyllä tule mistään mitään. Onneks mies on ollut ihana ja hoitanut imuroinnit ja tiskit, kun musta ei vaan yksinkertaisesti ole siihen. Tuntuu että työpäivätkin on yhtä selviytymistä aamusta iltapäivään:-/

Kohta täytyy hilpasta hammaslääkäriin. Juurihoito ohi, mutta viimekerralla eivät ehtineet enää lopullista paikkaa laittaa, niin täytyy vielä se käydä hoitamassa. sitten seuraava hampulääkäri onkin vasta vauvan synnyttyä.

Kiitos naneni uudesta pinosta!!!!:flower:

-Nelly ja salarakas 10+6-

Viikko ultraan! Hui!!
 
Mulla oireena vain rintojen arkuus ja väsymys, odottelen tässä ultra aikaa, joka pitäisi tulla postissa.
Mulla on ihan järkyttävän isot tissit :ashamed: Nää on niin turvoksissa, et porukka kohta luulee et mulla on silikonit :LOL:
Alkuraskauden neuvolassa käyty ja lääkärissä sen verran et katottiin mitä lääkkeitä saan syödä.
Multitabseja pitäs hakee apteekista.

Kaukaa hyvän näkönen 8+0
 
Eka neuvola olis keskiviikkona. Jaiks!
Vaikka kävinkin varhaisultrassa, niin silti jänskättää, onko matkalainen yhä hengissä. Oireet on ainakin sitä luokkaa, että jotain on :D Pahoinvointi, älytön turvotus ja TISSIT!! Pinna on niin kireällä, et hohhoijaa.. Toisaalta ihanaa,kun saa laittaa kaikki vaan raskauden piikkiin :D

8+5
 
Heippa kaikille,

Meillä on mennyt viikonloppu surullisissa merkeissä. Perjantaina alkoi ruskea tuhruvuoto, joka kirkastui lauantaihin mennessä tuoreeksi. Lauantaina menin päivystykseen, jossa tosi mukava lääkäri teki tutkimuksen ja kehotti suhtautumaan positiivisin mielin, koska kohdunsuu ei vuodoista huolimatta ollut auennut eikä kipuja ollut. Sunnuntaina alkoi sitten ihan kunnon menkkamaiset kivut ja vuoto runsastui ja paksuuntui. Meidän pieni taisi lumpsahtaa pönttöön eilen illalla. Aika karulta tuntui. Tänään olisi ollut ensimmäinen neuvolakäynti mutta sinne saakka ei nyt esikoinen jaksanut. Iltapäivällä mennään yksityiselle gynekäynnille, jossa ultrataan ja varmistetaan vielä tuomio.

Toivon täydestä sydämestäni onnistunutta ja onnellista raskausaikaa kaikille ja jättäydyn pinosta.

-Ompu
 

Yhteistyössä