Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

Eilen oliepäuskoinen olo. Alkoi oikein ahdistaa. Tänään on sitten parempi päivä. Se ettei yhtään ällötä tuntuu oudolta, mutta ehkä muistan väärin, että sen olisi jopitänyt alkaa. Tissit on kuitenkin todella kipeät ja yöllä täytyy käydä vessassa.

toiveena kauniina ihan oikein olet laskenut, kahdeksannella viikolla olet nyt. Minäkin kohta:)

Nyt täytyisi pojalle väsätä jotain ruokaa. Päivän jatkoja. Ja paljon voimia niille joita on suru kohdannut.

alanna 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
felicia
ompu voimia :hug:

unelmasirpaleena tosi törkeä lääkäri! :hug:

Mul on ollut rankka alkuraskaus, anemia iski ja olotila sen mukainen. Nyt meillä kiertää flunssa+
kuume perheessä, kokoajan joku kipeenä, nyt myös minä. Ei tässä auta muu kuin popsia rautalisää
ja vitamiineja. Hiuksia putoaa edelleen paljon, mikä ei paranna fiilistä. Pitää vaan uskoa, et kohta
helppaa :)

Yllättäen mulla on pari tuttua raskaana samaan aikaan. Toinen ihmetteli facessa miksi hänellä
on raudanmaku suussa, vitsailin et se on perus raskausoire, kuulin tänään et oli osunut oikeaan :)
Seinänaapurin tyttö myös raskaana, samalla viikolla kuin minä. En uskaltanut vielä paljastaa, että
sama täällä :D Yritän kovasti pitää siitä kiinni etten kerro liian monelle. Toiseksi vanhin tyttäreni
tietää, syystä että pelkäsin pyörtyväni viime viikolla ja oli pakko kertoa, et joku lapsista tietää
etteivät joudu paniikkiin. Hyvin on pitänyt salaisuuden. Muut saa tietää ekan ultran jälkeen.

Huomasin, että puutun vielä listalta. Voisitteko lisätä mut sinne tiedoilla
Felicia la 24.4/35v/JS

Felicia 7+0
 
Voimia niille jotka ovat kohdanneet surua...

Onko nyt niin että suurinosa kirjoittelee facebookin puolella? Itse en halua (ainakaan vielä) liittyä sinne ja tämä palsta on ollut ihan riittävä, mutta jos keskustelut ovat jo siirtyneet sinne niin täytyy ilmeisesti etsiä jostakin muulta palstalta juttuseuraa :)
 
Itse ainakin olen toistaiseksi täällä. Ei vaan kuulu mitään kummempia tässä vaiheessa vielä, niin ei ole tullut kauheasti kirjoiteltua. FB:hen liittynen sitten, kun koko raskaus on muutenkin julkista tietoa :) Tosin Suskiko sen ryhmän siellä perusti, että jos täältä lähtee niin tuskin löytyy koko ryhmää sitten enää. No, whatever.

WP 8+6
 
mäkin tykkään tästä palstasta enemmän kun FBsta, tai siis että ennemmin täällä huhuilen kuin siellä :) ainakin toistaiseksi kun on niin aluillaan koko homma :)

tänään taas vapaiden jälkeen eka työpäivä ja voin sanoa että nää aamu viideltä heräämiset ei ihan oo mun juttu.. varsinkaan nyt kun se huonohko olo alkaa heti kun herää.. pitäis syödä mutta kun ei maistu.. töissä nyt on muuten vaan perseestä :D

minkälaista työtä te muut muuten teette? ja vaikuttaako raskaus työtehtäviin tai onko este/hidaste joillekin jutuille?
mä työskentelen tehtaassa, ihana säännöllisen epäsäännöllinen 3-vuorotyö - oikein odottajan unelma :D

huomenna poksuu taas täälläkin , jeee!

m-m + hippu 6+6
 
heipähei!! :wave:

voimia paljon surun kohdanneille!!!! :hug: :hug: tämä on juurikin sellainen tilanne, jolle ei oikein löydy sopivia sanoja... :'(

työstä: ainakaan näin alkuun ei vaikuta työntekoon, ja mahdollisimman pitkään haluisin pitää salassa... katotaan kuinka pitkään onnistuu. ;)

facebookista: en ainakaan vielä liity. kuulun jo esikoisen kohdalta siellä omaan ryhmään, ja olen ollut aika laiska kirjottelemaan, vaikka luenkin paljon... mutta jotenkin helpompi tosiaan huhuilla täällä...

ON: alkuraskauden ultra takana ja vieläpä onnistuneesti!!!! :heart: :D vastasi kokoa 6+5, laskurin mukaan tänään on 6+4 eli tosi pieni heitto. syke näkyi :heart: (vähän epäselvästi, kun oli vähän vanha laite), ja kun ultraaja sanoi, että siellä on oikealla paikallaan ja sykekin näkyy niin kysyin vaan että "ai syke näkyy" ja samalla tunsin mikä helpotuksen aalto vyöryi koko kehon läpi ja kaikki lihakset rentoutuivat! huh, miten helpotti. sen jälkeen vaan nautin "maisemista". eli kaikki oli tällä hetkellä niin kuin pitääkin!!! JES! :D

6+4 :heart: (mennään nyt edelleen virallisen laskurin mukaan...)
 
  • Tykkää
Reactions: mmiilia
Mä en myöskään ole siirtynyt faceen, tuskin siirrynkään.

Amante onnea hyvistä uutisista! :)

Täällä ei myöskään nyt ole niin kauheasti mitään uutta kirjoitettavaa... Tänään ostin nuo pahoinvointirannekkeet, huomenna sitten kunnolla näkee, auttavatko miten paljon...

Työstä Mun työnkuva muuttui jonkin verran. Joudun normaalisti töissä käsittelemään vaarallisia kemikaaleja, joten nuo pitää nyt jättää pois. Siksi pomo oli toinen ihminen, joka raskaudestani sai tietää, heti miehen jälkeen :D

Sipulisankari & Narsku 8+3 (outoa kun hyppäsi viikon yli!)
 
Heippa kaikille!

Täällä mäkin vielä roikun, vaikken mitään oo jaksanu kirjotella. On vaan ihan armottoman paha olo koko ajan! FB:hen tuskin liityn, joten toivottavasti tää jutustelu ei ihan kokonaan täällä palstalla tyrehdy! :)

Kävin minäkin tänään ostamassa ne pahoinvointirannekkeet toivotaan että niistä on apua!

Töissä en oo kertonut vielä, eikä tuo mun työnkuvaan kovin vaikutakaan. Tiedän itse pysytellä kaukana tietyistä työvaiheista ja kemikaaleista.
Muuten meidän odotus on jo julkista tietoa. Lapsille, isovanhemmille ja ystäville on kerrottu. Ihan hyvä vastaanotto on ollut. :)

Ylihuomenna eka neuvola, sitä siis ootellan ku kuuta nousevaa! :D

Meidän Äiti ja :heart: 7+2
 
Voi Ompua, elämä on epäreilua! Toivon ihan hirmuisesti voimia sinulle ja miehellesi, anna ajan parantaa :hug:

Sipulisankarilla ihania ultrakuulumisia! Se sydämen :heart: välke. Aaaw...

UnelmaSirpaleena kuulostaa että olet saanut aivan järkyttävää kohtelua, järkyttävän kohtalon lisäksi. Oikeasti, tuollaista ei toivoisi kenellekkään :( Olen kuullut sanottavan, että vastoinkäymisiä annetaan niille ihmisille jotka jaksavat kantaa ne. Voimia :heart:

Oletteko katsoneet tv-sarjaa Sydänääniä?Tämän päivän jaksossa tapahtui jotain aivan hirvittävää.Ihan kamalan pelottavaa.

Turvotuksesta,itsellä ainakin ihan jäätävä pömppis. Johtukoon mistä hyvänsä niin keissiä en kuvittele :kieh: Eli siis miksi ihmeessä alkuraskaudessa turvottaa?En oikeasti saa pidettyä raskautta kauaa salassa kun maha pullistelee näin jo nyt. Auttaakohan tämä: :popcorn: Ruokaahan pitää tankata koneeseen kahden tunnin välein.

Muksutar & Pulla 7+1
 
Täällä ollaan myös. USL ja Ompu, hirveästi voimia:hug: Niin surullista:'(

Muksutar:
Muistelisin jostain neuvolan opuksesta lukeneeni, että ruoansulatuskanavan toiminta hidastuu, että kaikki ravintoaineet ehtisivät imeytyä mahdollisimman hyvin ja tämä aiheuttaa turvotusta. Itsellä myös sellainen mahtimaha, että huh huh!

Työstä,
mä olen esikoisesta hoitovapaalla jolta siis näillä näkymin jään sitten taas äitiyslomalle :)

En pääse nyt selaamaan taaksepäin, mutta jonkun kirjoitus oli kuin mun suusta. Mä kans kyttäilen koko ajan mahdollista verenvuotoa ja näen todella sekavia unia! Yhden keskenmeno-unen näin myös, mutta oli toisinto jutusta minkä luin jostain netistä, tapahtui kylläkin siis mulle unessa. Toivon niin todella, että nämä asiat eivät olisi kenelläkään enteitä vaan sitä alitajunnan tapaa käsitellä pelkoja. Pojastakin näin jos jonkinlaisia unia ja kaikki meni hyvin.

Tuntuuko muilla kohtu? Mulla tuntuu tuossa ihan alamasulla sellainen kova, pinkeä pallo. Kuvittelen sen ainakin olevan kohtu. Tai sitten mun mahassa on jotain ylimääräistä ja kummallista ;)

Hjannah&Pallero 9+6:heart:
 
Scrat Kyllä kolmikymppisistä tuttu olen :)

Oireita ei nälkää lukuun ottamatta oikein ole. Toisaalta hyvä juttu, mutta jotenkin sitä miettii, että nouseeko hormonitasot normaalisti. Niin ja aamuyöllä käyn pissalla, mutta johtunee siitä, että koitan juoda aiempa enemmän. Välillä olo on seesteinen, että kaikki menee hyvin, mutta välillä taas kskenmenon pelko nostaa päätään. Piinavaa aikaa tämä alkutaival.

Perjantain ekaa neuvolaa odotellen
Tatja+hippunen 6+2
 
Huomenta!!

Mä luulen myös, että monella tuo kirjoittelu jää näin alkuvaiheessaa, kun ei oikein kerrottavaa ole ja monella myös pahoinvointi ja väsmys on niin voimakasta, ettei paljon koneella tee mieli roikkua... Eiköhän täällä juttu vilkastu, kun päästään kaikki ekan kolmanneksen yli :)

Mä teen toimistotyötä ja työ enemmän henkisesti, kun fyysisesti raskasta. joten tötehtäviin ei raskaus juurikaan vaikuta.

Mulla pelkästään ultran ajatteleminen saa aikaan suunnilleen paniikkikohtauksen. Toisaalta tahtois jo nyt näkemään masuun ja toisaalta pelkään kuollakseni, että sielä on jotain todella pahasti pielessä. Onneksi mun rakas ihana sisko on lupautunut henkiseksi tuekseni sinne, kun miehen on tois hankala lähteä töistä kesken päivän.

Nyt koirien kanssa raikkaaseen syys aamuu ja sitten töihin:wave:

-nelly ja salarakas 11+1-

ai niin.. mulla myös alamasulla sellanen selkeesti kohollaan oleva "pallo". Töissäkin suurinosa on jo arvannut, vaikka kuinka yritän verhoutua kaapuihin..

tsemppiä miimalle ultraan!!
 
Töistä, mä teen toimistotöitä, joten ei tule työtehtävät vaihtumaan/muuttumaan tän raskauden takia.

Muksutar Mä ainaki olen tuijotellut Sydänääniä ohjelmaa ja uskallanki arvata mikä jakso oli kyseessä. Nostaa kyyneleet vieläkin silmiin :( Kaikki ei aina mee niin kun pitäis.

Mukavaa lukea hyviä ultrakuulumisia!

AnPellina, 6+4
 
Miima81 tulehthan sitten kertomaan uutiset!!! :)

Nyt pitää myöntää, että vaikka tunnen ihmisen anatomiasta todella paljon (ja tiedän, etteivät akupisteet ole mitään "salatiedettä"), niin olen silti erittäin ällistynyt, yllättynyt ja innoissani! Nämä rannekkeet OIKEASTI auttavat!!!! :O Tänään ei ole vielä tullut pahaa oloa, pelkkää nälkää, voisin vaikka hyppiä kattoon! Aivan ihana olo, en enää edes muistanut, miltä tuntuu olla "normaalisti", wau, ihanaa!

Sipulisankari & Narsku 8+4
 
Huomenta!

Väsymys on ollut niin hirveätä ettei täällä ole jaksanut paljoa kirjoitella, mutta lukenu olen teidän kuulumisia. tänään tuli sit täyteen 8+0, ja pitäisi varata se np-ultra. jännittää että onhan kaikki hyvin ku oireita ole kuin rintojen kipu ja väsymys :/ :) Äitini ollut jo niin innoissaan että taas tulee lapsenlapsia, anopille pitäisi ilmoittaa, odottaa varmasn np ultraan että voi näyttää kuvan. hänelle olisi ensimmäinen lapsenlapsi tulossa .


teron & pirpula 8+0
 
Huomentapäivää kaikille!

Ensin vähän omaa oloa :D : ei enää kuvotusta, tissit edelleen arat, pissattaa ja väsyttää. Käyrät on sitten todella kohdillaan, kyllä perhe tuntee sen nahoissaan, paha minä :mad: ! Katsoin myös eilen Sydänääniä, olis pitäny jättää katsomatta. Ensin se kamala synnytys, halusin jo perua koko raskauteni (synnytykseni eivät ole olleet pelkkää ruusuilla tanssimista...) ja lopun kamala suru, itkin NIIN paljon.

Töissä en ole vielä kertonut, enkä hetkeen aiokkaan kertoa. Luultavasti pystyn tilani peittämään aika hyvin... olenhan koko elokuun valitellut kesän aikana tapahtunutta lihomista... :LOL: !
Työtehtäväni eivät myöskään aiheuta ongelmia (ainakaan pahemmin), katson tilanteen mukaan... onhan meillä potilaita eri syistä eristyksissä, mutta hyvä suojaaminen ja käsihygienia poistavat tämän ongelman.

Tänään pitäis saada aikaiseksi vietyä tuo th:n vaihdosta ilmoittava lappunen postiin, voi sitten varata sen ekan neuvolan...
Huomenna saikulta töihin, hoh hoijaa.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

T: Alexa + muukalainen vko n.7?
 
Mua on alkanut pelottaa ihan hulluna :( Kaikki raskausoireet on jotenkin muuttuneet/vähentyneet ihan hulluna. Alun ihan jäätävä pahoinvointi on poissa, viimeviikosta asti on ällöttänyt vaan silloin, kun on ollut syömättä ihan liian kauan... Rinnat ei ole enää yhtään kipeät eikä turvonneet vaan ihan samanlaiset kun aina normaalistikin. Mahassakaan ei oikeen oo enää mitään tuntemuksia, selkää vaan juilii välillä (tosin oon nyt viimeaikoina ollut aika kova makoilemaan ja laiskottelemaan, ehkä johtuu siitäkin :D )
Pitäis olla nyt rv 10 menossa... Oon vaan lukenut niin paljon, kuinka oireiden väheneminen on ollut merkkinä keskenmenosta :( Ahistaa. Eka ultrakin on vasta 25.9. enkä millään jaksais oottaa. Toisaalta pelottaa ihan hulluna mennä koko ultraan.
 
sipulisankari Eikö oo aikasta hienoa päästä pahoinvoinnista eroon noin pienellä kikalla :D Mä käytin noita ku odotin kaksosia ja auttoivat iahn tosi hyvin...

Täälläkin ollaan potilaina mun 2 v tyttö on ollut nyt perjantaista asti 40 asteen kuumeessa ku särkylääkkeen vaikutus alkaa loppumaan tai siis lääkkeet vaikuttaa vain 3 tuntia ku kuume alkaa taas hilamaan korkeuksiin...
Nielutulehdus sillä on ja alkava korvatulehdus sai lääkekuurin mutta ku sitä ei taho saaja annettua ku sylkee pois kaikki mahdollinen on jo kokeiltu.

Oireita ei oo mitään mutta elämää mahassa kumminkin on....
 
Miima älä sie pelkää, vaikka helppo huudella, ku jännittäs itteeki, suurin osa menee hyvin. Huoli ja pelko kuuluu asiaan, mutta huomenna olet jo yhden virstanpylvään ylittänyt. Siellä se sitkuttelee pieni :)

Minlis kyllähän ne oireet voi loppua muutenkin, ilman että on kyse keskenmenosta. Joillain se siihen voi liittyä, mutta jos on vaan tunne että oireet loppunut, niin ehkä sinä olet kiintiösi jo kokenut. Tuolla kaksplus raskausosiossa juuri puhutaan kymppiviikosta, että esim pahoinvointi alkaa helpottamaan. Ja mielenrauhan vuoksi jos vaan rahnutilanne sallii niin käy ultrassa ennen tuota syyskuun loppua. Ja joku kirjoitti siitäkin, että enemmän netissä on negatiivisiä juttua asioiden saamista käänteistä, ja onhan se huomattavissa näilläkin keskutelupalstoillakin, että enemmän ehkä tuodaan esille huolia ja murheita kuin vain vaaleanpunaista hehkutusta. Eli toisin sanoen, todennäköisesti sellainen ihminen jolla on pahoinvoinnin loppuminen merkinnyt keskenmenoa kirjoittaa siitä hanakammin kuin hän jolla se vain on kuulunut raskauteen. Kun itse lueskelee sikiöseulasta kiinni jäänneitä, niin huomaa pian ajattelevan että tuohan on fakta, että itsellekin käy noin kun se on niin "yleistä" vaikka se ei ole. Mutta sitä lietsoo itsensä siihen tilaan, että ei jaksa uskoa hyvään ja siihen että asiat sujuu hyvin.

En minäkään tietäis olevani raskaana jos ei olisi tissit kipeenä, muusta ei juuri huomaa. No joo, sit toi maha vähän rönsyilee varmaan siitä turvotuksesta, tuskin olen vielä niin paljon kiilannut karkkiakaan/höttöä..?? :popcorn:

Ehkä sit sellaisen on huomannut, että kun nousee ylös niin sydän pamppailee extraa tai on jotenkin hengästynyt olo.. tai sit vaan rakennan näitä tuntemuksia päässäni.

Hyvää ja huoletonta päivää kaikille :)

Toive ja 7+1 ötökkä
 
Paljon tsemppiä kaikille joita ahdistaa ja pelottaa:hug:. Kyllä kaikki menee hyvin, siihen me luotetaan=).
Täytyy myöntää että itsellenikin eilen tuli hiukan pelokas olo kun tuli tosi kova kramppi alavatsaan ja sen jälkeen koko illan oli alavatsa todella arka. Tänään sitten ei ollut enää arkana ennenkun kuopus hyppäsi sopivasti tuohon alavatsan päälle:whistle:.

Parasta vointia kaikille!:wave:

unikettu:heart:7+1
 
Mä en oikein tänne ehdi juuri kirjotella. Aina kun on ketjun lukeminen kesken niin tyttö herää päikkäreiltä. Nyt sain sen takas nukkumaan vielä hetkeksi :)

Mä rupesin eilen panikoimaan ja sain samalle päivälle ultran yksityiseltä. Ei paljon ehtinyt jännittää kun oli jo parin tunnin päästä. Masussa oli kaikki hyvin ja viikkoja koon mukaan 6+3. Mä en itse noita lukuja saa mitenkään täsmäämään ja lääkärikin sanoi et laskettu aika katsotaan np-ultrassa.

Mitään oireita ei pahemmin ole verrattuna edelliseen raskauteen, sunnuntaina oli tosi paha olo kyllä. Nyt vähän nippailee vatsasta kun käytiin muskarissa jumppaamassa ja vatsa on kyllä melkosen turvonnut. Käytiin eilen uimassa niin oli jo uikkarissa päälle kiskomista, pitää varmaan kohta laittaa sinne bikinit... Painoa en ole mitannut mutta tuntuu että olen kyllä paisunut kun farkut kinnaa reisistäkin. Viime raskaudessa painoa tuli 25 kiloa pelkkää läskiä (tai no 7 kiloa jäi sairaalaan) mutta ne lähti parissa kuukaudessa pois ja vähän päälle niin en lihomista pelkää. Tiistaina eka neuvola, katsotaan kuinka tiukka täti siellä on vastassa.

Pahasta olosta ja väsymyksestä kärsiville jaksamista!
 

Yhteistyössä