Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

Éi ultrattu. ettäpä näin. sain sen käsityksen että on ultra nyt kun olipuhe tuulimunan sulkemisesta. ei tää nainen edes ottanu sitä puheeksi, itse piti ottaa ja sit se sanoi että ei se näy vielä . sanoin ett tytöstä näkyi 6+4. mutta ei varm
aan syke sanoi nainen. sanoin että en muista koska pointti oil että suljetaan pois tuulimuna. joten sit se siinäm ietti et no jos sit maanantaina yritetään lääkärin kanssa, jos näkyis, se ehkä voi näkyä...että tämmönen reissu. aika paska fiilis.

Maanantaina sit kokeilevat mahan kautta, ilmeisesti täällä ei harrasteta sisäkautta ultraa paitsi gyne joka teki sen vuonna 2006.
 
Pai80 Keski-vantaalla, tuli mieleen että onko käytäntö kaikilla vai niillä joilla 2tai useampi synnytys jo takana. (kuten mulla tää 3.raskaus)Täytyy tarkistaa ens kerralla, ja käytäntöhän voi vaihdella eri neuvoloissa, tiedä sitten yrittävätkö säästää tolla systeemillä vai mikä on perusteluna, täytys sitä kans kysyä.

Älkää hävitkö mihkään naamakirjaan, mä en ainakaan sinne siirry välttis ollenkaan, vaikka suljettu ryhmä onkin. Mua ei kyl haittaa vaik kuka tahansa saa tätä ketjua lukea. Jos joku haluaa lukea alkuraskaus väsymyksestä ym. aiheista joita asia ei koske niin siitä vaan.

Kaikilla varmasti omat kiireensä ja alkuraskaus kyl on ihan peestä ja syvältä just tän huonon olon, väsymyksen ja oksun takia, mä oon oksentanu lähes joka ilta. Huono ja etova olo lähes koko päivän. Jänniä mielitekoja; jälkkäriruisleipä juustolla, jaffa, yleensä en juo juurikaan limsaa nyt tekee mieli usein just jaffaa. Ja kylmä Maito! yleensä en juuri juo maitoa nyt menee monta lasillista.

Vointeja mammat!! Toivotaan että huominen posti tuo ultra-ajan!

-Manzana81 10+1
 
Moro! :wave:

Mäkään en sen vuoksi oikeestaan oo täällä kovin usein käynyt, kun ei oo oikeestaan mitään raportoitavaa. NP-ultraa odotellessa, sinne tuli kutsu ja on n. kk päästä. Kiva, kun tännekin kirjotellaan kuitenkin ettei kaikki oo karannu sinne fb:iin. Uskoisin, että itekin tässä aktivoituu kun tulee enemmän kirjotettavaa....:)

Oireista
,ei oo hirveesti ollut, ei oo mitään kammottavaa tai elämää haittaavaa pahaaoloa, mutta jos unohtaa syödä tai joutuu haistelemaan jotain vähääkään pahanhajuista, kuten kuopuksen kakkavaippaa, meinaa välillä oksu tulla. Tänään yökin tiskirätille kun pyyhin pöytää. Tosin semmonen käytetyn rätin haju on musta aina ollut kammottava :/ Toisaalta en stressaakaan oireettomuudesta, kaksi aiempaa raskautta on ollut lähes oireettomia alkuvaiheessa ja täysin hyvin edenneet silti. MUTTA, äsken suihkussa tuli kyllä aika selvä merkki että kyllä sitä HCG:tä ainakin edelleen kropassa on, nimittäin yhtäkkiä rupes tissejä nipistelemään ja sitten valui MAITOA kummastakin tissistä :O Tosin, kuopuksen imetyksen lopettamisesta on vaan muutama kuukausi, ehkä se myös vaikuttaa asiaan......Hassua silti.

Miima81, kävitkö tänään siis missä? Neuvolassa, vai? mitä ne sitten siellä katto?

Ompu
ja USL :hug:

Ariet ja Muru 7+0
 
Lista päivitetty taas! :)

Sipulisankarille ja jos oli muitakin, niin Onnea ultra-uutisista! :heart:

ON: Väsyttää, ryydyttää, masentaa. Tuntuu, että makaan vaan ja olen olemassa ja toimin kuin robotti, kun täytyy oikeasti jotain tehdä. Vain hetkittäin on ei-etova olo, muuten saa nieleskellä ja koko ajan pitäis jotain syödä. Mielialat heittelee ja miehen kosketuskin saa ärsyyntymään ihan hetkessä :/ Ärsyttää vaan kaikki koko ajan! :headwall: No, toivottavasti tää helpottaa pian, viimeistään nt- ultrassa, johon on melkein 3viikkoa vielä!|O
 
Heipat kaikille, pitkä aika mennyt edellisestä lueskelukäynnistä.

Ensin osanotot keskenmenon saaneille :( surullista.

Sitten vähän omaa.. aivan sairas vitutusärsytysultimatehuipennus!!! Jumalavita että voi ottaa päähän ja olla synkkiä ajatuksia. Ja auta armias jos joku erehtyy kysymään miten menee? EI KIINNOSTA! Huoh.

Viikon jatkoja kaikille.

Sanna & monsteri 10+3
 
Heippa täältäkin :) ja terveiset Rodoksen lämmöstä :D
Reissu meni hyvin, lämmintä oli. Sala-asukki pysyi vielä salaisena, en edes omille vanhemmille kertonut vielä... Käytiin miehen kans kahdestaa yhtenä iltana ostoksilla ja ostettiin valkoinen mini-body Rodoksen logolla... Hihi, hauska muisto ainakin jos ei muuta ;)

Jotenkin vielä olenko raskaana -olo.... Huomenna olisi jälleen ultra, joka nyt siis jo 3. Josko nyt saisin jo mielenrauhan asiasta :|

Kovin paljon voimia surun kohdanneille :heart: Se vain tuntuu aina niin epäreilulta... Siksi itsekkään en oikein osaa vielä nauttia olotilasta, vaikkakin oireita kyllä on!

Fb-ryhmässä olen, kiva ollut saada nimimerkeille kasvot :D

Onneksi on loppuviikko vielä vapaata ennen kuin työt kutsuu niin saa palautua reissusta hieman.

Mut nyt täytyy alkaa laittaa ipanat koulutielle ja lähteä kauppaan, jääkaapissa näytti olevan valo :O

Kiitos uudesta pinosta ja toivon mukaan ryhmä jatkaa matkaansa täällä vaikkaa fb-ryhmäkin on perustettu!

Hedy ja ilta*
 
Kumma juttu, miten mun huono olo aina pahenee, kun istahdan koneelle ja avaan nää sivut :kieh: Tänne varmaan jotenkin hyökii koneen kautta kaikkien yhteinen jättimäinen pahoinvointi... Eilen auttoivat rannekkeet, tänään ei vaikutusta, tai sitten ilman näitä olisin koko aamun halaillut pyttyä... Miksei täällä hymiöissä ole muuten sellaista oksentavaa keltaista pallopäätä? Tulisi tarpeeseen.

Voi Miimu81, ärsyttävää tuollainen! Onneksi teillä on sentää siellä neuvolassa se oma ultra, ettei tarvitse aina eriseen lähteä johonkin yksityiselle tai sairaalaan (kuten täällä meillä maalla). Ei tule sitten niin pitkiä odotusaikojankaan, maanantai on kuitenkin taas ihan hujauksessa! :)

Hedy81, kiitos terveisistä, kunpa oisit tuonut hieman sitä lämpöä tännekin tuliaisiksi! :) Paleltaa niin pirusti koko ajan.....

Sain varattua itselleni nt-ultraan ajan. Kolme viikkoa pitäisi jaksaa odotella... Jotenkin en haluaisi vielä sitä ennen kertoa vielä ainakaan työkavereille (jos kuitenkin löydetään jotakin), mutta kovasti ovat jo alkaneet "ihmetellä" huonovointisuuttani ja tarkkasilmäisimmät ovat kyllä jo varmaan uhomanneet turvonneen mahanikin, peittely-yrityksistä huolimatta...

Sipulisankari & Narsku 8+5
 
Hei kaikille!

Täällä käytiin viimeviikolla varhaisultrassa ja syke löytyi! Jei!!
Maanantaina pientä vuotoa ja hirveä paniikki päälle, Tänään uudestaan ultraan ja kaikki ok. Syke löytyi ja todettiin sikiö isommaksi mitä viikot viittaa. Viikot tänään 7+4 ja vastasi viikkoja 8+2 eli nyt mennään jo tosi hyvillä. Kaikki keskenmenot tulleet viim. 6+2 viikoilla. Ehkä sitä kohta voi jo hengähtää helpotuksesta.

<3
 
Ei kai ne siellä neuvolassa ekalla käynillä hirveesti ultraile tai sydänääniä kuuntele kun vasta myöhemmässä vaiheessa saa esiin ne äänet taijotain..

Tänään tuntuu olevan monelle "positiivisuus on perseestä"-päivä ja liityn siihen jatkoksi. Tänään ku heräsin niin huomasin, että tissit ei ole kipeet enää.. :'( no mitä tekee järkevä kolmekymppinen? Menee paniikkiin ja tirauttaa itkut... voi vittu, että osaa olla perseestä!! Miks alkuraskaudesta ei anneta mahdollisuutta käydä jokapäivä ILMAISESSA ultrassa, että ei mammat sekoo, joo joo ne kustannukset.. mutta kun ei omasta pussistakaan riitä.

Argh. Odottavan aika on pitkä ;) noo, minäpä kipasen pihamaalle ja kerään kulhon täyteen ekaa kertaa elämässäni omasta omppupuusta omenia ja teen piirakaan, ehkä se usko huomiseen palaa. Kohta on neuvolakin, voi tätiparkaa kun joutuu mun purkauksia kuuntelee..

Mites teillä, lähteekö mies mukaan ekaan neuvolaan? Meillä ei kun on töissä ja vähän nihkeesti suhtautuvat poistumiin. Oishan se ollut ihan jees, mutta ehkä se on enemmän semmoista "akkojen vouhotusta" heh, ;) Sit sitten ekaan ultraan lähtee kyllä...voi kun kaikki menisi hyvin!!

Toive ja 7+2 (taisin edelliseenkin viestiin laittaa ton +2, epätoivoivoisesti yritän olla pitemmällä ku oonkaan.. ;)
 
Mää päätin, etten ressaa enää mistään vaikka kuinka tekis mieli :D Yleensä kun en jaksa hermoilla paljon mistään, niin en kyllä ala sitten tästäkään. Ultrassa sitten näkee mitä siellä mahassa on.

Mulla oli eka neuvola viikko sitten. Mies olis kyllä halunnut tulla mukaan, mutta sillä oli tärkeitä opiskelujuttuja mistä se ei oikeen voinut olla pois. Mua ei kyllä haitannut yhtään :D Myöhemmille käynneille ja ultraan kyllä koitan saada sen mukaan ja neuvolantätikin muistutteli, että olisi kiva, jos tuleva isäkin pääsisi joillekin käynneille.

Tykästyin kyllä mun terkkariin, oli kauhean mukava ja jotenkin mun tyyppinen ihminen. Se vaan ihmetytti, kun multa kyllä yritettiin silloin kuunnella sydänääniä, kun terkka vakuutti että sillä viikolla ne kyllä jo kuuluu... No eipä kuulunu! Terkka sitten vaan epäili, että ehkä raskaus ei olekaan vielä ihan niin pitkällä...
No enpä tiedä. Mutta musta oli vähän kummallista, että sanotaan, että kyllä kaikilla kuuluu sydänäänet jo rv 9 alussa (siis semmoisella neuvolan dopplerilla), kun mää oon kuullut, ettei monilla niitä saada vielä aikoihin kuulumaan, paitsi ultralla :O
 
7+0 ja olo edelleen mitä mainion. Voi, kun osaiskin vain nauttia siitä, että ei oo paha olo, mutta välillä väkisin tulee mieleen että mitä jos kaikki ei ookkaan kunnossa. Mutta pääosin positiivisella mielellä tässä mennään.

Viikonloppuna tulee kavereita käymään. Saas nähä pysyykö salaisuus.

minlis minulla on sellainen käsitys, että noilla viikoilla sydän äänet saa kuulumaan kokenut terveyden hoitaja ja silloin kun äiti on hoikka.
 
Meillä tuli mies mukaan ekaan neuvolaan. Sillä tosin on erittäin kiva ja joustava työpaikka :) Otettiin siltäkin siella hB ja verenpaine. Sitten joutui vielä täyttämään jonkin kyselyn alkoholin käytöstä ja tupakoinnista.

Minlis meidän neuvolassa ainakin on jokin vanha vehje, millä ei edes yritetä kuunnella sydänääniä ennen viikkoa 15. Ei varmaan haluta huolestuttaa äitejä, jollei mitään aikaisemmilla viikoilla vielä kuuluisikaan.

Nyt taas oksentamaan, yök.
 
Pikapäivitys kun pikku-ukko nukkuu. Mä kysäisin sydänäänistä ekalla neuvolakäynnillä, mutta sanoi, että ei niitä edes yritetä kuunnella ennen rv 10, kun jos ei kuulukaan, niin aiheuttaa ihan turhaa huolta ja stressiä äidille, vaikka kaikki on varmasti ihan hyvin. Sitten vasta nt- ultran jälkeen kuunnellaan joka kerta. Meillä mies on tullut mukaan jokaiselle neuvolakäynnille ja ultriin. Yksi hyvä puoli yksityisyrittäjyydessä :D

Muuten ollut taas niin **tutuksen multihuipennus, että tekis mieli vaan hypätä autoon ja ajaa johonkin Rovaniemelle! :mad::stick::headwall: Kerpele, kun mikään ei onnistu ja kaikki pikkuasiatkin ärrrrrsyttää niin vietävästi ja on vähän epäreilua purkaa kökköä oloa muksuun. ARGH! Menen syömään jätskiä, jos se jeesais.

Nanski + papunen 8+3 (VASTA! :mad: )
 
Viimeksi muokattu:
Arvelinkin, että neuvoloissa on eri tapoja noiden sydänäänien kuunteluiden kans :) En kyllä ihmettelis yhtään, jos ne mun tapauksessa ei kuulunut tuon mun mahamakkaran takia... Oli se vaan vähän kamala tunne, kun terkkari sanoi, että pitäisi jo kuulua.

Ei muuten kannata mennä syöpöttelemään tulista ruokaa, jos on oksentamisen vaara myöhemmin... Olisinpa tajunnu aiemmin. Hyi helevetti :D
 
Eka neuvola takana ja tais sattua kultakimpale neuvolatätiksi!!

Vanhempi nainen ja kyseli perusjutut sairauksista, viinasta jne esitäytettyjen lomakkeiden mukaan. Sitten oli hemppari ja verenpaine ja tuolla käydään itestää ihmettelee pissasta sokerit ja valkuaiset, sano että on luotettavaa tutkimustulosta kun äiskät on hysteerisiä niin ei ainakaan alitulkintoja liuskan väreistä tule. Minäkin viipotin kusiliuskani kanssa takas th:n huoneeseen, että eihän se nyt vaan varmasti ole väärän värinen. Ei ollut.

Kerroin tälle terkalle epäonnisesta varhaisultrahässäkästä ja sanoin, että bebe oiski oikeesti 7+2 eikä menoista laskettuna 8+3 ja sanoin verenvuodosta ja paniikista, niin tämä täti sanoi, että käydääs tuossa lekurihuoneessa niin hän kattoo ultralla mahan päältä, että sydän ei välttämättä näy, mutta näkyy onko se kasvanu.

Nooo, niin jännityksellä sitten kattelee että näkyykö mitään.. Minä en siitä tähtisumusta, udusta ja mustavalkosesta nähny ku kohtuni, mutta tätsy sanoi näkevänsä ötökän ja sydäimmenki.. niin varmaa :rolleyes: no sit se sanoi huoneessa olevalle nuoremmalle th:lle, että minä näen kun tiedän mitä etsiä (useamman kymmenen vuoden kokemus) mutta näätkös sinä ja kylläpä se nuori likkakin olevinaan oli näkevinään sydämen. Tjaa-a, enpä nyt lähde epäilee tätä!!! :)

Sitten se täti saoi, että voin tulla käymään millo vaan kun epäillys valtaa mielen. Kaiken kaikkiaan oli jotenkin niin lämmin ja ymmärtäväinen ja sano vaan että keskityisin vaan kasvattelee mahaa ja hän sanoo ku jotain tarvii tehä tai lääkärille mennä. Selvä.

Painoo ei mitattu, ku ei ollut johtoa koneessa... no voi harmi... ;)

Huojentaa jo mieltä, että vois mennä tarkastuttelee asukkia vaikka ei sitten oikeesti käviskään.

:)

Laskettua aikaa se ei muutanut menkoista laskettuna, eli nyt ois niinku viikot 8+3.. sanoi siis että öttiäinen näyttää kasiviikkoiselta, että on se siitä viikontakaisesta kasvanu ainakin.. mut ehkä mä pitäydyn tuossa 7+2 kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
niin, kaipa minutkin voisi laittaa listoille! :D

amante/ LA 26.4/ 2. lapsi

ei mitään mainittavaa oloissa. yhdelle työkaverille uskaltauduin tänään kertomaan. =) pakko oli jollekin kertoa, ja kun tämä maha alkaa vaan turpoamaan!!! :ashamed: en olisi uskonut (enkä halunnut!!), että vielä näin ajoissa, mutta kyllä se vaan turpoaa... pöh!

6+6 :heart:
 
Kiva lukea, että muitakin vi...taa oikei kunnolla! Mies-parka ei osaa tehdä mitään oikein... mua kyrsii, kun se ei halua seksiä ja sit toisaalta... antaisinko kuitenkaan edes koskea?? Kuka nyt haluaa vittuilevaa, ärsyttävää ja nalkuttavaa akkaa :headwall: ?? Sanna-77 :n ajatukset oli kuin omasta päästä, kaikki on paskaa...
Tämä fiilis on vielä extra-ärsyttävää, kun ei ole kokemusta tälläisestä aikaisemmissa raskauksissa.

Tupakkaa teki tänään mieli, en tietenkään polttanut, mutta ketutti sekin. Sitäpaitsi! :attn: Olen alkanut stressata tuplaraskautta... Jos tähän nyt vielä kaksoset nasahtaa niin APUA!
Ei siinä mitään, lapset ovat ihania, mutta saattais käydä pahasti psyykkeen päälle. Se valituksista tälle päivälle.

Olo on ollut etovampi tänään ja väsyttää... no, herätys klo 5.00 aamulla saattaa vaikuttaa. Ensi viikon lopulla pitäis mun paprujen olla menny eteenpäin ja saan vihdoin varata ajan neuvolaan.

Toivottavasti huomenna kaikilla on parempi fiilis!

Alexa ja muukalainen 7?
 
Manzana81 ei hävitä kaikki sinne fb ryhmään :)

Ariet
Eli luulin meneväni ultraan kun oli puhe että ultrataan ajoissa mut oliki eka neuvola vaan. Sain ajan sitten maanantaille mutta IHANA ystäväni tulee tänne meidän pikkukaupungin sairaalaan päivystään pe-su. Lupas ultrata mut jo huomen illalla/yöllä. NYT sitten pelottaa, ja pahinta että se on kaveri niin hirveä siinä sit olla jos onkin tuulimuna tai ulkoinen...itken varmaan silmäni päästä...vieraan kanssa se ois jotenki helpompi...

Naneni kiitos listan päivityksestä =)

Sipulisankari meidän kaupunki on pieni kans :) kaupunki kuiten mutta väkeä varmaan 8000-9000

orpk86 ihania uutisia nyt on varmaan ihana olo :)
 
Neuvolakuulumisia täältäkin! :) 1,5h sitä samaa jaaritusta ku aina ekalla neuvolakäynnillä . Ei yhtään nopsempaan menny, vaikka oon jo neljättä kertaa näissä hommissa.. :D Paino oli nyt jo +1,4kg! No, siltä kyllä tuntuukin näillä turvotuksilla |O
Sydänääniä ei kuunneltu täälläkään vielä ekalla käynnillä.
Mies oli mukana neuvolassa ja tulee varmasti jatkossakin mukaan.. :)

Vitamiineja pitäisi ruveta popsimaan, mulla vaan on sellanen pikku probleema että mä en pysty nielemään mitään pillereitä! Tarttis siis löytää joku muu vaihtoehto.. Vinkkejä?

Paha olo jatkuu vaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Noista pahoinvointirannekkeista en nyt osaa sanoa juuta enkä jaata.. Aattelin huomenna kokeilla olla ilman niitä ja vähän vertailla olotilaa. Kamala päänsärky on vaivannu siitä asti kun otin ne rannekkeet käyttöön. Tosin en oo kyllä kahviakaan pystyny juomaan, joten voi kyl johtua siitäkin..

Onpas omanapainen kirjotus taas... :ashamed:

Meidän Äiti 7+4
 
Kiva Miima että kaveri voi jeesata niin saa mielenrauhan. Luotetaan, että kaikki hyvin. Ja jos hän on sinun ystävä niin voi ainakin kysellä ihan estoitta mitä tahansa.

Heh, kaikki joilla on liikaa pahoinvointia niin lähettäkää vaan tänne :LOL:

Onkos kellään kisuja siellä aikaisempien vauvojen kaverina?Meillä on kaksi karvapalleroa täällä jotka on keskivertoo ihmisrakkaampia ja nyysäävät aina kylessä kiinni ja nukkuvay sängyssä. Ollaan jo nyt nukuttu makkarin ovi kiinni, että kissat oppis siihen, ku jotenkin pelottaa se, että kissat kampee vauvan päälle nukkuu. Noo, me ei nyt olla muutamaan yöhön kunnolla nukuttu kun kissat protestoi KOVAAN ääneen oven takana ja ovea rapsuttaen...
 
Moikka!

Mulla oli kans eka neuvolakäynti maanantaina. Ihana terveydenhoitaja! Tänään olin töistä tullessa niin ryytynyt ja itkuinen, että soitin terkkarille ja pyysin jutteluaikaa. Hänellä ei aikaa ollut antaa mutta ohjasi minut päivystävän lääkärin juttusille. Tämä sitten itkujani kuunneltuani määräsi minut sairauslomalle reiluksi viikoksi. Meinasin ämpyillä vastaan, että enhän minä voi jäädä, kun töissä on nyt sitä ja tätä. Lääkäri sai mut kuitenkin ymmärtämään, ettei kukaan ole korvaamaton. Tai ainakin yritän nyt ajatella niin... Onneksi saa nyt levätä. Alkoi ajatukset kulkemaan tosi matalia ratoja, kun ei jaksa töissä keskittyä mihinkään ja kotiin tultua on sitten aivan uupunut.

Rohkeutta muillekin hakea apua, jos ei meinaa jaksaa!

Karen10, 10+2
 
Miima81 ihanaa kun pääset kattomaan miten masussa menee. Pidetäänn peukkuja että kaikki kunnossa :)

Tuntuu olevan yleinen oire tuo päreitten polttaminen pienestäkin asiasta. Täällä kans mies saanut tuntea nahoissaan... Nyt on onneksi taas yövieraita niin minun pitää yrittää vähän suodattaa näitä kiukkukohtauksia:LOL:

Karen10 nyt otat vaan rennosti etkä murehdi työjuttuja. Kyllä ne siellä pärjää. Sun ja vauvan vointi on nyt tärkeintä.

Mulla on huomenna aamupäivällä ultra aika, jännittää kyllä ihan pirusti. Mitä jos kaikki ei ole kunnossa? tai jos siellä onkin useampi? apua, ei varmaan tule ens yönä nukuttua olleenkaan. Nyt kuiten iltapalalle.

House
 
Moikki, täällä kans LA huhtikuussa, toista odottelen eskionen jo 7,5 WEE, vkot nyt 9+4, eka neuvolakäynnin kävin vkolla 7, ens maanantaina labrat ja np-ultra 27.9.
Ainoat raskausoireet ovat KAAMEA väsymys ja tissien kasvu/arkuus/kovuus :/
Just tällä hetkelä tämä 3-vuorotyö ei oikein meinaa napata, tai rytmin vaihtelu väsymyksen takia todella vaikeaa!!!! :/
Eli LA 7.4, L-PKS ja 2. lapsi
 

Yhteistyössä