Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ja tervetuloa uusille! :D

Ens keskiviikon Nt-ultra jännittää jo. Esikoisesta ei käyty ku ei oltu Suomessa, enkä osannu silloin jännittää, että jotain olis vialla ku nähtiin sikiö tavallisessa ultrassa rv 10 ja ekat liikkeet tunsin rv13. Jotenkin tuo oksetus ei silti auta siihen, etteikö huolehtisi että onhan kaikki kunnossa.
 
Miima loistavaa, ihanaa, jeejeejee!!!! :D Kyllä sitä kovasti myötäelää kaikkien jutuissa ja toivoo parasta!

Moika on vaikea kuvitella mitä se pahoinvointi pahimmillaan voi olla, kun itse ei sievää kuvostusta satunnaisesti lukuunottamatta tunne kummempia. Mutta jotenkin tuosta sun kirjoituksesta tajuu, että ehkä se ei tosiaan ole mitään mitä sitten niin kovasti kannattaa kuitenkaan toivoa vaikka oireettomus välillä hirvittää. Varmasti jänskättää tuo nt-ultra..itellä on sinne vielä piitkä reilu kolme viikkoa... iih.

Eli tsemppiä kovasti kaikille oireista kärsiville!! Pakosti se jossain vaiheessa helpottaa!! Ja jos ei helpota niin kiitos seisoo sitten siellä synnärillä (vaikka ei toi varmaan mitään lohduta jos oksu lentää nyt koko ajan : /

Tälle päivälle vissi ja vakaa päätös, että en syö herkkuja.. mies jo kuittaili eilen, että sieltä tulee semmoinen vaahtokarkki michelinmän ulos, jos tursailen herkkujen kanssa nyt hirveesti.. ja kun mä en nyt laiskaperse saa itestäni irti että jaksaisin mennä liikkumaan... joojoo..

Nimimerkillä Minne hävisi puoli pellillistä omppupiirakkaa...?????? ja 7+4
 
Kiva kuulla muiden ultrakuulumisista! Ite sain neuvola-ajankin vasta 17.9. niin olen alkanut miettiä josko kokeilisi varata ultra-ajan yksityiselle ensi viikolle. Niin olin ajatellut pärjätä ilman, mutta nyt olis kuitenkin kiva käydä kurkkaamassa masuun :)

Kuten moni muukin, pahoinvointia on ollut myös täällä. Illat menee ihan vaan selviytyessä, pönttöä en ole joutunut halailemaan mutta koko ajan ällöttää ja mikään ruoka ei houkuttele. Aamut ja aamupäivät menee vähän paremmin, mutta iltapäivästä pitää jo hengitellä hartaammin... Kummasti on ollut tänään helpompaa olla, kun on saanut välistä raitista ilmaa eikä ole tarvinnut istua koko päivää toimistossa.

Olin saanut tänään päähäni, että haluaisin kaalilaatikkoa. Neljännen kaupan kohdalla oli pakko luovuttaa kun joka paikassa oli kaalit myyty loppuun. Hyvä ettei itku päässyt. Valitin vielä kotonakin niin että mies lupautui lopuksi huomenna ajelemaan johonkin maatilamyyntiin, jotta saan tehtyä kaalilaatikkoa... Saa nähä vieläkö se huomenna on maitillaan :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Miima: Loistavia uutisia!!! :heart: on se vaan jotenkin helpompaa jatkaa odotusta kun tietää että siellä ainakin joku on oikealla paikallaan! =)

ON: tänään on ollu huono päivä!!!!! :ashamed: pahoinvointiahan mullakaan ei varsinaisesti ole, en siis ole joutunut oksentamaan. mutta kyllä nyt on ollu sellasta etovaa oloa, eikä oikein tiedä syödäkö makeaa vai suolaista. ruoat kyllä maistuu ja pysyy sisällä, joo, mutta jotenkin koko ajan röyhtytyttää (mikä se sana oikein on??? :LOL: ). ja siis mikä pahinta tässä olossa, niin olen aivan rättipoikkikatkipuhki!!! ei siis jaksa edes kättään nostaa. ihan uskomaton olo. mieliala on matalalla, jne... tää tuntuu oudolta kun esikoisen kohdalla olin virtaa täynnä ja elämäni kunnossa! kyllähän toi esikoinen vie toki osan energiasta, mutta silti että olla nyt näin veto pois! huoh, ehkä se mieliala ja fiilis alkaa jossain vaiheessa kohoamaan.

7+1 :heart:
 
Alexa, eikö olekin ihan arsesta! En muista että aikaisemmilla raskauksilla olisi ollut tässä mittakaavassa tai sitten aika kultaa muistot.. kiukkuinen olin alkuvaiheessa. Isännän on helpompi hengittää ja ymmärtää kun sille kertoo mikä on ja löin pumaskan käteen notta kue tosta ni tajuat. Se sanoi että toivottavasti menee ohi :LOL:

Syvää uupumusta ja kuvotusta oli 24/7 viikoilla 6-9, sitten alkoi helppaa. En siis kyennyt ees ulos koirien kanssa, onneksi oli kesäloma.

Joku kyseli kissoista / elukoista. Meillä on 3 koiraa, 2 kissaa ja likoilla 2 marsua :x ja kyllä, siivoan hiekka-astian + autan marsujen hoidossa, hengissä nuo aikaisemmatkin lapset ovat ja terveitä.

Sanna & monsteri 10+6
 
Sanna-77 minä kysyin kissoista, meillä on kaksi kissaa ja joo, kyllä mäkin hiekkiksiä puunan, ja koitan olla nielemättä kissat kakkoja, mutta miten kun lapset olivat vauvoja tai uus vauveli tulossa, niin onko kissoilla asiaa makkariin kun vauva on siellä?

Meinaan, että meneekö teillä kissat lämpimimmän viekkuun pinnasänkyyn? Pelottaa vaan se kun meilläkin kissat on melkein isompia kun pieni nyyskä sitten niin, että menevät päälle nukkumaan tms. kun muutenkin ovat ihmisläheisiä ja nukkuvat aina samassa sängyssä.
 
Hei
Minulla viikkoja 10+5 ja LA 2.4. Innokkaana lukenut keskusteluja mutta en oikein tiennyt saanko itseni lisättyä tuonne listalle.
Mutta tässäpä tarinaani.Päätimme jonkun verran ennen 40v. päiviäni että lapsi saa tulla jos luoja suo mutta jos ei niin hoitoja emme hae vaan lapsiluku riittää minulla 2 lasta edellisestä liitosta ja miehelläni yksi.No vauvaa ei kuulunut joten sitten unohdimme asian ja nyt heinäkuun lopussa menkat myöhässä,ajattelin työpaineiden aiheuttaneen sen ja odottelin.No ostin kuiten testin ja tein sen uskomatonta plussaahan se näytti,täytin elokuussa 42 v. nyt hirvittää vähän tuo ikä ja jänskättää puolen toista viikon päästä oleva np-ultra.
Eka ultrassa kävin viikolla 9+1 ja kyllähän se kyyneleet tuli kun sydän sykki.Muuten voin hyvin pientä etomista ollut,väsymistä ja mielialojen vaihtelua ja tunnen kuin oisin eka kertalainen edellisestä raskaudesta 16-vuotta!!!
Mutta jos pitäis toimia toisin että saisin itseni "kerhoonne",niin auttaisittako ois kiva liittyä ryhmään
Ylläri iltatähti 10+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Tervetuloa ylläri ltatähti ja paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Naneni toimii tämän kuun päivittäjänä ja hän varmasti lisää sinutkin listaan, kun seuraavankerran päivittelee etusivua :)

Täällä yks, kenen verenpaineet on tällähetkellä varmaan jossain miljoonassa. Huominen np-ultra jännittää niin, ettei tiedä, miten päin tässä olisi. Pystyyköhän sitä ens yönä edes nukkumaan tältä kaikelta jännitykseltä...: /

hjannah täällä myös yksi, kenen mies ei töiden takia pääse mukaan np-ultraan. Onneksi kuitenkin rakas siskoni on lupautunut henkiseksi tuekseni ja pitämään kädestä ultran ajan. Olisko sulla ketään esim. läheistä ystävää, siskoa,tms joka voisi paikkailla miestä ultran ajan? Esikon kohdalla mulla oli äiti mukana ekassa ultrassa (rv8+9) ja yksin sitten menin np ultraan. Mies oli mukana rakenneultrassa ja viikolla 36 tehdyssä koko arviossa. Kuopuksen kohdalla miess oli np-ultrassa ja yksikseni kävin sitten rakenneultran.Tässä raskaudessa menen hyvin todennäköisesti myös rakenneultraan yksin, jos nyt sinne asti päästään...

miimalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

Itsellä ei nyt tuon np-ultran takia päässä pyöri mitään viisasta, joten vetäydyn taka-alle ja palaan huomena toivottavasti hyvien uutisten kanssa.

-Panikoiva Nelly ja salainen rakkaus 11+5-
 
Tervetuloa Ylläri ltatähti ! Hauskaa, että mukana on toinenkin "iäkkäämpi" odottaja! Mulla ehtii tulla 40-v mittariin ennen synnytystä ja välillä olenkin miettinyt, että onkohan tämä aivan viisasta ;) ?! Mua kanssa stressaa np-ultra ja myös se iän myötä lisääntyvä tupla-riski. Onnea matkaan teidän odotukseen!

Onnea ja tsemppiä myös kaikille muille tuleviin ultra-käynteihin! Varmasti kaikki menee hienosti!

Oma olo ollut surkea tänään: yskittää, huimaa, etoo jne. Alavatsalla hieman menkkamaisia kipuja ja alaselkää särkee myös... toivottavasti ei mitään vakavaa, pelottaa kyllä!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Kyllähän nuo kissat (ovat jo vaihtuneetkin vuosien varrella, ensimmäinen poika on jo 16v) aina löysivät itsensä pinnasängystä, ennen vauvan tuloa niille yritettiin kertoa ettei sinne ole asiaa. Taisi se makkarin ovi olla alkuvaiheessa kiinni yöt, en oikein muista enää. Jos kissa ei viihdy sylissä nukkua, ei se mene vauvan päällekään maate.
 
Nelly, eipä taida kukaan muu päästä mukaan :( Tästä raskaudesta tietää miehen lisäksi kaksi ihmistä, joista toinen hoitaa poikaamme ultran ajan ja toinen on siskoni, joka asuu usean tunnin matkan päässä meistä ja hänen on aika mahdoton lähteä piipahtamaan arkipäivänä. Tähän saakka mies on ollut kaikissa ultrissa mukana. No, nyt olen jo aika hyvin sopeutunut ajatukseen, että menen yksin, vaikka kyllä se minulle tuo lisäjännitystä kovastikkin. Toivottavasti Nelly sinulla on kaikki hyvin! :)
 
Olipas helpottavaa lukea että muillakin on "vähän ärtymystä". Pitää varmaan näyttää tätä ketjua miehelle että uskoo muidenkin miehillä olevan rankkaa ;)

Tiistaina on ensimmäinen neuvola ja mietin tässä vielä tuleeko mies mukaan vai jääkö tytön kanssa kotiin. Onkohan ihan ok mennä sinne koko perhe? Meillä on se aika niin aikaisin aamulla ettei saada ketään hoitamaan... Ultran ajaksi koitan jonkun saada mutta olen jo varautunut menemään yksin.

ToiveenaKauniina kuulostaa ihan mun edelliseltä neuvolantädiltä :) Sillon asuttiin pienemmällä paikkakunnalla ja olen jo asennoitunut siihen ettei meno täällä pääkaupunkiseudulla ole välttämättä yhtä rentoa.
 
Heippa

On se hyvä että muillakin kiukkua riittää etten yksin täällä miehelleni ja lapsille kitise voi kyllä olla että yks syy tähän kitinään on noi kamalan aikaiset aamut ja se ku ei oikein töissä taho kehata sanoa että ku en mä nyt millään viihtisi noita tukkuja purkaa ku ne on niin raskaita.

Joku puhui tuosta veren tihhuutus jutusta niin mulla oli kanssa sitä mutta se osoittautuikin vaarattomaksi...

osaisko joku mulle kertoa miks tuo rakaus laskuri näyttää viikkoja olevan 10+4 ja siltikin 12 viikkoa alkavan 13.9 eli ylihuomenna????

Hei sitte saisko ohjeet päästä sinne fb ryhmään????
 
Heippa

On se hyvä että muillakin kiukkua riittää etten yksin täällä miehelleni ja lapsille kitise voi kyllä olla että yks syy tähän kitinään on noi kamalan aikaiset aamut ja se ku ei oikein töissä taho kehata sanoa että ku en mä nyt millään viihtisi noita tukkuja purkaa ku ne on niin raskaita.

Joku puhui tuosta veren tihhuutus jutusta niin mulla oli kanssa sitä mutta se osoittautuikin vaarattomaksi...

osaisko joku mulle kertoa miks tuo rakaus laskuri näyttää viikkoja olevan 10+4 ja siltikin 12 viikkoa alkavan 13.9 eli ylihuomenna????

Hei sitte saisko ohjeet päästä sinne fb ryhmään????
Mä laitan sulle yksärinä mun nimen (ettei vaan kukaan tuttu näe ; ) niin pistä mulle kaveripyyntö ja lisään sut ryhmään.

Alanna :( Voimia!
 
Hei! Olen taas aivan pihalla kun pari päivää poissa.

Paljon jaksamista heille joilla surua:'(.

Ja paljon onnea heille jotka saaneet ihania uutisia:heart:.

Alexa sinä taisit olla se joka pelotteli kaksosilla kun tuhrusta hermoilin=). Tokaisin miehelle tuosta ja kyllä meni hiljaiseksi:D. No tuhruttelu loppui siihen yhteen päivään. Tänään tullut kunnon limaa, hiukan vaaleanpunaista. Mitähän se sitten tarkoittaa..

Täällä on pahoinvointi alkanut:|. Huomenna on ensimmäinen neuvola=)

unikettu:heart:7+6
 
Ihanaa Miima!!! :) Ja alannalle paljon voimia :(

Olen kärsinyt koko viikonlopun kamalasta voinnista, mutt samalla himo kaikkeen mahdolliseen on iskenyt. Mies on saanut jo useampaan otteeseen ravata kaupassa, kun tunnin välein vaihtuu mieliteot :D

Näin unta viime yönä, että kaikki mun työkaverit sai tietää tilastani, vaikken ois vielä halunnutkaan... Outoja unia tulee tässä nähtyä!

Meillä on koira, joka aivan varmasti on haistanut mun raskauden. Narttu pyörii jaloissa koko ajan ja on niiiiiin huomionkipeä, että! Tänään aamulla nuoli mun naaman sitten varmasti AIVAN "puhtaaksi"....

Ja viikonloppuna taas poksuttiin! (Nyt odotan jo pahoinvoinnin loppumista)...

Ss & Narsku 9+2
 
Ylläri iltatähti Kiva saada vähän vanhempaakin väkeä mukaan joukkoon, olet lämpimästi tervetullut! :) Lisäsin sut listalle.

alanna: Voi ei :'( Voimia :hug:

Mams: Me on käyty sekä tuosta km:stä että nyt tästä raskaudesta neuvolassa koko perhe. Ei ole ikinä sanottu mitään pahaa, päinvastoin! Nyt viimeksikin poika istuskeli lattialla ja leikki leluilla koko ajan ihan rauhassa, välillä kävi sylissä. Eli menkää vaan koko perhe! :)

amante Mulla oli ihan samanlainen totaaliuupumus (makasin sohvalla silmät auki, mutta en jaksanut edes pikkurilliä liikauttaa ja itkin ja kitisin 24/7 ukolle aivan totaalista rättipuhkipoikki-oloa) vielä muutama päivä sitten, nyt alkaa selvästi helpottamaan, kun ei tarvitse päikkäreitä enää ihan joka päivä :D Eli tsemppiä, kyllä se menee ohi!

Alexa Toivottavasti olo parantui, noi menkkamaiset juilinnat ja selkäkivut aina säikäyttää, toivottavasti kaikki on hyvin!

nelly Miten ultrassa meni?? :)

Ss Mä olen muuten nähnyt kanssa aivan älyttömiä unia viime aikoina! Siis oikeasti kuin suoraan jostain action- leffasta! Niissä on vilissyt mukana ihmisiä koko elämän ajalta ja myös viimeisimmässä joku onnitteli tulevan perheenlisäyksen johdosta, huomasi kun mulla oli niiiiin isot tissit, että se ei voi merkata mitään muuta! :D :D Joinain aamuina on tuntunut, kuin ei olis nukkunut ollenkaan, kun on ollut niin vilkas yö pään sisällä ja sehän on sitten parantanut oloa ihan hirveästi, kun muutenkin väsymys kova |O

Elukoista joku oli kysellyt. Meillä on 3 koiraa, jotka kyllä vaatii osansa ja ovat pääosin mun vastuulla kaikin puolin. Tuo vanhimmainen aiheuttaa vähän tilanteita välillä, kun ei oikein enää jaksa sietää esikoisen remuamista, vaan haluaa lähinnä vaan nukkua rauhassa ja esikko kun haluaa kovasti nykyään silitellä ja halailla koiria, niin pitää aina vähän pitää silmät auki, ettei mene likistelemään mummoa, joka saattaa ahdistettuna ärähtää kunnolla.

Lista päivitetty, lisään sinne vielä ohjeet, miten liittyä sinne FB- ryhmään, saanen käyttää Mams sun nikkiä hyväkseni? Eli jos joku haluaa liittyä, niin voi laittaa sulle yksityisviestiä?

ON: Pelottaa hivenen, kun oireet tuntuu olevan kadonneet kokonaan (taas) :( Tissit nyt on vähän arat, lievää etomista esiintyy ajoittain ja kyllä vähän väsyttääkin, mutta kuuluuko muka jo näillä viikoilla oireiden lieventyä näin hurjasti?? En yhtään muista, miten esikosta oli, silloin etominen loppui mun mielestä vasta joskus 12.viikolla. No, niin kauan kun ei vuoto ala, niin oletan olevani raskaana... Pelko vaan nostaa taas päätään, mutta ei kai auta kuin odottaa ja katsoa.

Nanski + papunen 9+0 POKSPOKS! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

alanna:voimia

Sipulisankari:Meillä kanssa 4-vuotias narttukoira jonka luulen vaistonneen raskauteni poikkeuksellisen kovasti minun perään viikko sitten seuraili minun joka askelta ja haisteli ja nuoli minua aina tilaisuuden tullen ;) Puskisko nuo hormonit ihosta herkän koiran hajuaistiin ;)

Mielialavaihtelujen lisäksi vireystilani vaihtelee päätän nyt laitan paikat kuntoon ja pesen pari ikkunaa kun saan vedet ämpäriin olen jo väsynyt ja kyllästynyt.Mutta ehkä se tästä helpottaa.En tiä kultaako aika muistot mutten muista edellisistä raskauksista mitään tälläistä vaan muistoja kuinka tunsin itseni hyvinvoivaksi ja elinvoimaseksi.Luin onneksi neuvolan kirjasta että nämä mielialavaihtelut helpottais kohta,mieheni ainakin toivoo sitä :)
Itsekin seurailen olotilojani ja oireita hyvin tarkkaan ja iästä johtuen ja siitä että koen tämän tilani jonkiasteisena ihmeenä pelkään keskenmenoa hurjasti tieten yritän ajatella kuinka kaikki menee hyvin.Riskiraskausseulat mietityttää ja täytyy myös selvittää onko lapsivesipunktio odotettavissa jo iän vuoksi.Paljon on pohdittavaa varmaan moni muukin toivoo kuin minä olevansa jo viikolla 20 ja että masuasukki vois hyvin :)
Onnea ja tsemppiä kaikille ihana kun on paikka jossa jakaa ajatukset :)
Ylläri iltatähti 10+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77
martsu76 liittyy mukaan la 27.4.2013 COLOR

Olen 36v, 4 lapsi tulossa, tuli vähän yllätyksenä. Edellinen raskaus oli viimeisillä viikoilla todella raskasta aikaa, surutyötä kävin läpi ja yritin nauttia odotuksesta samalla. Tässä samalla kärsitään tukkoisesta olosta. FB-ryhmässä pystyy puhumaan arkaluontoisista asioista, mitä ei välttämättä pysty julkisesti kertomaan. Lisää tulee teksitä kun kerkiää lukemaan juttua.

martsu 7+2
 

Yhteistyössä