Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

Miima: ei mulla kyllä edes yritetty ultrata päältä. Silloin viikkoja 7+9. Ja tuulimunaraskaudessa (11+5) katsottiin ensin vatsan päältä, ja kun ei näkynyt katsottiin alakautta vielä varmuuden vuoksi.

ON: tänään olin ekaa kertaa neuvolassa. Hemoglobiibi oli 141. Painoa LIIKAA, vaikka terkka ihanasti olikin positiivinen. Verikokeissa kävin antamassa kuusi putkea verta. Kuunneltiin sydänäänet, ja sieltä ne lähes heti löytyivätkin :)

Seuraavan kerran on neuvolalääkäri, viikoilla 16+0. Tutkii ja hutkii ja vähän ultraakin kuulemma :)

WP 11+1
 
Miima Multakaan ei oo koskaan noilla viikoilla vatsan päältä ultrattu. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mäkin odottelen np-ultraa. Siihen on vielä yli 2 viikkoa. Tämän viikkoinen ultra kyllä helpotti oloa ja kova kuvotus luo uskoa, että ehkä tuolla masussa on kaikki hyvin. Haluis vaan äkkiä päästä ohi maagisesta 12 viikon rajapyykistä.
 
Heippa:)

Saako mua vielä lisättyä listaan? Luulin lasketun aikani menevän toukokuun puolelle joten odottelin tuon ekan ultran ennen kuin liityin tänne:) Eilen oli 8+2 alku ultra.syke näkyi ja yksi pikkuinen pitäis olla kyydissä kasvamassa <3
eli mulla kuudes lapsi nyt sit tuloillaan.
ja laskettuaika menis 29.4.asti.
Nyt innokkaana odottelen np-ultraa jonne vielä jokunen viikko on aikaa,sitten uskaltais pikkusen huokaista ja ehkä kertoa ilouutinen sukulaisillekin:)

Oma vointi on jaksamista päivästä toiseen,kovaa kuvotusta ja pahoinvointia,kärvistelyä....mikään kun ei tahdo auttavan,toivon koko ajan että joko pahoinvointi hellittäisi:)

jaksuja kaikille ja tosi kiva käydä lueskelemassa täällä muiden samassa jamassa olevien jutteluita ja kuulumisia:)
terkuin Alexmama & nuppunen 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Voi Miima , ethän vielä heitä kirvestä kaivoon!!! Ihmeitä tapahtuu! Varmasti tapahtuu, mulle tapahtui!

Kun itse kävin ekassa neuvolassa 7+2 päivänä niin siellä ultrattiin mahan päältä. Ennen ultraa sanoin, että hirmu pissa hätä, niin th sanoi, että ihan hyvä vaan niin se täys rakko nostaa kohtua!!!!! Eli ihan hyvin se voi siitä olla kiinni! Ja minä en silloin 7+2 nähny siinä ruudussa yhtään mitään, mut th sanoi, että ok.

Missä kävit ultrassa tai oliko ne ihan ajantasaiset laitteet??
Ja mieti mun eka ultra kun kävin yksityisellä+ naisten tautien ja synnytysten erikoislääkäri ultras niin sanoi, että tuulimuna kaksoset/keskenmeno!! ja sitten paremmissa laitteissa näky, että sydän siellä sykkiin!!

Ethän vielä heitä toivoa, pääsetkö milloin tarkastaa tilantee?
Iso tsemppi hali täältä!!!!

Whisky peat perästä tulen painon kanssa:) älä murehdi painoja, ne kerkee sitten sulatella kun pikku ötökkä roikkuu tississä.

Heiverölle tervetuloa joukkoon ja muillekin joita uusia oli.

Halaus eiks se kuulu normisettiin, että mielialat vaihtelee ja välillä joku tuntuu maailman parhaalta idealta ja noin tunnin päästä onkin ihan persiistä.. Täällä ainakin miehen kanssa menee joka toinen tunti hermo ja joka toinen tunti se aivan ihana..;)

Namida jokos oot saanut hoidettu verien oton? En ihmettele jos ryydyttää, kun on väsyn lisäks oksu olo ym. Nyt vaan käyt siellä kun tiedät että käytävä se on jos haluaa niitä riskejä selvitellä etukäteen. Kämppä saa olla sekaisin jos ei jaksa tehdä mitään,mitä sitten, kämppä sekasin, sellaista se saattaa olla kun väsyttää ja sitä se varmasti tulee olemaan kun on tenavia..itse olen jo lueskellu kotisiivousjuttua ja meinaan ihan tylysti hommata sitten kun on pikkulapsi niin tyyliin kerran kahteen viikkoon heiluttaa harjaa täällä ja ite nyysäilen välissä. Tsemppiä vaan kyllä se siitä iloksi muuttaa :)


Toive 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Iltaa mammat ja masuasukit! :heart:

Täällä meillä käymässä miehen broidi ja sen parivuotias tyttönen. Tulivat tänään ja ovat pari yötä. Siksi tuli tänään siivottua oikeen urakalla ja duunattua jauhelihakeitto jossa paljon kasviksia. Huomenna Toiveena Kauniina meen sinne Terkkarille, kun tuo muksu herää jo aikaisin niin heräilen itsekin sitten vihdoin käymään siellä. =) On niiiiiin paljon parempi fiilis kun on saanut puuhattua asioita. Välillä vaan tuo synkkyys ottaa vallan... Joo ja niinhän se on et sitten kun on muksu jonka kanssa peuhailee (ja välillä kolme kun miehen kaksi lasta tulee v-loppuisin käymään) niin sitä sotkua tulee olemaan vastakin.

Miima: onhan tuo musta selkeesti isompi tossa uudemmassa kuvassa! Varmasti siellä kaikki hyvin. Voimahali sinne sulle ja nyt vaan koitat pysyä positiivisena! Tiiän ettei ole helppoa kun ite oon varsinainen stressieemeli...

Nyt en muista muuta kommentoitavaa. Illanjaksuja kaikille! :heart:
 
Miiman kuvat näkyvät ainakin minulla niin isona, etten tahdo saada selvää :/

Laitan tähän omat kuvani, tuossa toisessa näkyy tuollainen pienempi rinkula, se oli kuulema ruskuaispussi, niin kuin kuuluikin :) Viikot 7+6 tai 8+0. Ja ruudulla näytti välillä isolta ja välillä pienemmältä riippuen ihan kuvakulmasta.



Muoks. no eipä ne oikein hyvin näy, kun ei isommaksi saa. Toimisikohan linkki: Aijaa.com - 10946175
 
Viimeksi muokattu:
felicia
Ekaksi onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille :)

Varasin tänään ajan ultraan, pari viikkoa pitää jaksaa odottaa. Olotila jatkuu samana, selkää
särkee, oksettaa ja väsyttää. Ainakin hiukset pysyy nyt päässä, et jotain hyvääkin :)
Säikähdin illalla kuollakseni kun yhtäkkiä tunsin et jotain valahti pikkareihin, järkyn kokonen
limaklöntti, yök :x luulin aluks et se oli jotain ihan muuta....huh.
Mikään ei ole niin varma kuin epävarma, mulla on useita onnistuneita raskauksia takana, mut
ei se huoli silti mihinkään katoa. Lisääntyy vaan iän myötä.
Kaksosfiilis nostaa taas päätään, ei ole entuudestaan, mut yks tuulimuna kaksosraskaus löytyy.
En tiedä mistä mä tän ajatuksen oon repässy, mut tää raskaus on jotenkin erilainen...:D
Neuvolassa käyty viime viikolla, ja kaikki oli ok, jopa hemoglobiini joka on mulla aina alhanen.
Nukkumatti kutsuu :)

Felicia 9+2
 
eka nauvola takana, ja jostain syystä kesken kaiken tuli niin huono olo että vaan ryntäsin vessaan oksentamaan :D ensimmäinen kerta tässä raskaudessa, toivon mukaan näitä kertoja nyt ei niin paljon ees tulekaan.. inhoon oksentamista!!

terkkari varasi mulle labra-ajan, jossa sitten otetaan jotain verikokeita (HIV, B-hepatiitti vissiinkii), mutta sitten eilen illalla aloin miettimään sitä että otetaanko siellä samalla kertaa sitten se veriseula.. kun siis nekin paperit siinä pinossa oli.. pitääkö siihen olla ravinnotta? ja voiko sen ottaa jo 9+6 viikolla? vai pitääkö siihen varata myöhäisempi aika? kaikki noi oli jotenkin tosi selviä juttuja neuvolasta lähtiessä mutta nyt sekoonnun jo omista ajatuksista :/

ultran taidan varata parin viikon päähän, tai ehkä kolmen jos onkin vaikka pienempi niin ei sitten ole hukkareissu.. malttamattomuus vaan vaivaa, menisin mielellään jo vaikka huomenna jos voisin :D

hiveän omanapainen kirjoitus :ashamed: anteeksi

m-m ja hippu 9+2
 
moikka kaikille! ihan aluksi pahoittelut ja jaksuja kaikille jotka ovat surun kohdanneet, tiedän tunteen. (takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa) mutta kyllä se vielä siitä iloksi muuttuu. Olen yrittäny lueskella täällä teidän juttuja joka päivä,jotta pysyn kärryillä.. mutta kirjoittaa en ole viitsinyt sitten sen ensimmäisen tekstin,jonka laitoin noin 6 viikkoa sitten.. mutta sit tänään kun vihdoin kävin np-ultrassa ja selvisi,että kaikki on kunnossa,vaikka olin itse lähes varma,että pienokainen olisi kuollut kohtuun.. (en suosittele netissä palstoilla surffailua) tuo vaan lisää pelkoa, asiasta johon ei kuitenkaan voi itse vaikuttaa.. kuitenkin pikkuinen liikkui vilkkaasti ja vilkutteli meille.. olin ihan yllättynyt kuinka pikkuinen näyttää jo tässä vaiheessa ihan "ihmiseltä" varpaineen,sormineen,ja kaikkineen.. Ehkä nyt voin helpottua ja lakata pelkäämästä niin paljoa. Ja ehkä viimein meille suodaan se kauan odotettu nyytti.. Toivotaan ainakin niin.
Niskaturvotuskin oli normaali,ja kätilö kehui sikiötä oikein hyvin kehittyneeksi ja kauniiksi.

onnittelut kaikille,jotka ovat saaneet ultrasta hyviä uutisia.. ja tsemppiä niille joilla vielä edessä.. :) nyt tulikin kuuden viikon edestä tekstiä :D

Ada amelia & Oliivi 12 POKS POKS!! :)
 
Tervetuloa uudet!! Mukavaa kun meitä on niin paljon!!

miima mullakin on molemmat ultrat tehty sisäkautta. pidän peukkuja että on kyse vain siitä ettei mahan päältä vielä näy :hug:

ada amelia onnea hyvistä uutisista! samaa mieltä tuosta surffailusta.... mutta vaikea on pysyä poissakaan :D

mansikka-maija veriseulontaa varten ei ole mitään erityisiä ruokailuohjeita ainakaan täällä. mulla otettiin veriseula vasta np ultran jälkeen ja tulokset tuli kirjeessä. Mutta on selvästi vaihdellut paikkakunnan mukaan mihin aikaan tuo verikoe otetaan.

(.) Veriseulan tulokset tulivat postissa, eikä ole tarvetta lisätutkimuksiin. tämä riittää minulle, en halua kuulla riskilukuja tms. Nyt sitten aika menee seuraavaa neuvolaa odotellessa. Josko kuuluisi sydänääniä :heart:

Mä kovasti odottelen millon liikkeet alkaisi tuntua. Kun se on sitten seuraava vaihe mistä tietäisi että ollaan tuolla ainakin hengissä. Oreet ovat vähentyneet selkeästi. Ei ole enää niin paljoa etovaa oloa (tosin olen vielä pari kertaa meinannut oksentaa), rinnat eivät ole niin kipeät ja turvonneet, en välttämättä edes huomaa olevani raskaana joten sekin alkaa huolestuttaa.. Pissalla sentään tarvii juosta joka yö ja maha on todella turvoksissa. Kohtu tuntuu välillä häpyluun yläpuolella välillä taas ei tunnu.

Jonkinlaista herkistymistä olen myös huomannut. Tulee tippa linssiin sellaisista kohtauksista jotka eivät aikaisemmin ole niin paljoa liikuttaneet. Erityisesti lapsiin kohdistuvista. Mulla olisi yksi Torey Haydenin kirja odottamassa lukemista, mutta en tiedä uskallanko alkaa lukea sitä. Kun kyyneleet on jo aiemmin ollut silmissä niistä kohtaloista lukiessa.

Ihanaaa ja aurinkoista syysviikonloppua kaikille :heart:

Scrat ja pähkinä 12+0 POKS POKS!!
 
STM:n sikiöseulonnan asiantuntijatyöryhmä v. 2009:

* Varhaisraskauden yleinen uä-tutkimus raskausviikolla 10+0-13+6
* Kromosomipoikkeavuuksien selvittäminen ensisijaisesti varhaisraskauden yhdistelmäseulonnan avulla (varhaisraskauden seerumiseulonta raskausviikolla 9+0-11+6 ja niskaturvotuksen mittaus yleisen uätutkimuksen yhteydessä raskausviikolla 11+0–13+6) tai
* vaihtoehtoisesti toisen raskauskolmanneksen seerumiseulonnan avulla raskausviikolla 15+0-16+6 ja
* Uä-tutkimus vaikeiden rakennepoikkeavuuksien selvittämiseksi raskausviikolla 18+0 - 21+6 tai raskausviikon 24+0 jälkeen (rakenneuäosiossa suositellaan takarajaksi raskausviikkoja 28+0)
 
Viimeksi muokattu:
Syysiltaa mammat! :heart:

Scrat: Mikä Haydenin kirja??? Oon ite ihan hullu lukemaan ja joskus mulla oli kauhee Torey Hayden-kausi ja tuolla hyllyssä vieläkin monta sen kirjaa. =) Ihania!!

Napaa: Tänään sit kampesin itteni sinne Terveyskeskukseen labraan mut eipä oo vieläkään otettu niitä seuloja (long story)... Siis toista kertaa jo turhaan mennyt. No, maanantaina taas sitten. Rakas herää jo viiden pintaan duuniin niin oon jo tilannu siltä herätyksen silloin. Tuumin että jos meen sinne jo silloin kun se aukee niin jospa asiat siltä osin suttaantuis viimeinkin. Omaa vikaa ollut siinä(kin) että oon ollut aina viimetingassa liikkeellä: uni saapui eilen aamulla klo 06 ja sitä ennen tuli pyörittyä useampi tunti taas levottomien raajojen, tukkosen ja vuotavan nenän, pahoinvoinnin ja vessassa ravaamisen kanssa/ohessa. |O Jäi siis aikomukseksi herätä siinä kymmenen pintaan. Nyt on vaan ihan pakko kääntää unirytmi: tiistaina ultra (finally, jeii!) aamulla aikaisin eikä ees täällä Riksussa vaan H-linnassa...

Aika menoa ja mekkalaa ollut täällä miehen broidin ja sen pienen tytön myötä eikä ajatus meinaa kulkea: päässä lähinnä surisee juuri nyt. Sori tosi omanapainen kirjoitus taas kerran. Lopettelen ja käyn duunaamassa iltapalaksi mannapuuroa mehukeiton kanssa, nam!

Kauniita unia kaikille! :heart:

Namida ja Omppunen 12+0 Pokspokspoks!!
 
Viimeksi muokattu:
Miima: Onhan tuo nyt ihan selkeästi isompi tuossa viimeisessä kuvassa, sokeakin sen näkee! Toivottavasti syy olis ollut vaan tyhjä rakko ja sen takia huonot näkymät. Etkö saanut mitään uutta aikaa tai jotain tarkistuskäyntiä tuon takia? Kovasti tsemppiä, yritä pitää vaan pää pystyssä :hug:

Onnea kaikille taas ultrauutisista, ihanaaihanaa, että viikot poksuu :heart:

ON: Väsyttää, väsyttää, väsyttää.

Nanski + papu 10+5
 
Onpas täällä todella hiljaista :( Itsellä jokin hormonimyräkkä tänä aamuna :/ Olen kuunnellut utubessa biisejä, ja itkeä pillittänyt. Keskiviikon ultra pelottaa NIIN kovasti, ja joudun menemään sinne vieläpä yksin. Sydänäänet kuuluivat hyvin neuvolassa 11+1, mutta en vain voi uskoa, että kaikki voisi olla hyvin. Ja välillä uskon kuitenkin.

Toissa kesänä sisin oli ihan hajalla tuulimunan takia, nyt ollaan tässä vaiheessa menossa.. Nuorempana kaikki oli ihan selvää, nyt tuota ikää jo on ihan eri tavalla... No, ei auta ei. Ihanaa sunnuntaita meille kaikille tasapuolisesti :heart:

WP 11+4
 

Yhteistyössä